Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

Núm. 6312
Aprovaciò de la convocatòria de subvencions en espècie any 2014 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques, de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen, i de les bases que han de regir-la

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

“ANTECEDENTS. Vista la memòria justificativa de la Direcció Insular de Cultura i Patrimoni sobre la convocatòria de subvencions en espècie any 2014 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes  públics que en depenen, i a les bases que han de regir-la.

Vist l’informe jurídic favorable del Servei Jurídic Administratiu del Departament de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Espots.

Vista l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient a la partida pressupostària 20.33200.76200 per dur a terme la convocatòria esmentada, segon la RC amb el núm. de referència 22014/2232 per un import de 60.000,00 €.

Atesa la proposta del secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports d’aprovació de la convocatòria i de les bases.

Vist l’informe favorable de la a Intervenció General del Consell.

En virtut de tot el que s’ha exposat i, d’acord amb l’apartat g) de l’article 2 del Decret d'organització del Consell de Mallorca, RESOLC:

1. Aprovar l'expedient 26/2014 relatiu a la convocatòria de subvencions en espècie any 2014 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes  públics que en depenen, i a les bases que han de regir-la.

2. Autoritzar una despesa de 60.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 20.33200.76200 (RC núm. de referència 22014/2232) per atendre a les subvencions  en espècie de la convocatòria esmentada.

3. Aprovar la convocatòria esmentada i les bases adjuntes que han de regir-la.

4. Ordenar-ne la publicació en el BOIB.”

Contra aquesta resolució, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la present notificació.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant això, s’hi pot presentar qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, que modifica la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

La qual cosa li comunic pel vostre coneixements i als efectes oportuns.

Palma, 7 d’abril de 2014

El secretari tècnic per delegació
José Carrillo Martínez
(Decret de 15 de maig de 2013, BOIB núm. 74, de 25 de maig)

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUDES EN ESPÈCIE ANY 2014 PER A LA DOTACIÓ DELS EQUIPAMENTS DE BIBLIOTEQUES DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES  PÚBLICS QUE EN DEPENEN

Bases

Primera. Finalitats

El Consell de Mallorca, a través de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, en l'exercici de les seves competències i d'acord amb els objectius fixats en el Pla estratègic de subvencions de l'any 2014, vol impulsar una política cultural pròpia i, en aquest cas en particular, mitjançant la convocatòria d’aquestes ajudes en espècie, continuar amb la tasca, represa l’any passat, de millorar la infrastructura cultural de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen. En aquest sentit, amb aquesta convocatòria es pretén donar resposta a les mancançes que pateixen les infrastructures de les biblioteques de la nostra illa i, d’aquesta manera, garantir que els centres culturals esmentats disposen de l’equipació i dels recursos materials adients per prestar i garantir, de forma adequada, el servei públic que desenvolupen.

En concret, es pretén, entre d’altres objectius:

a) Dotar a les biblioteques de l’equipament necessari per dur a terme la seva tasca de forma adient.

b) Millorar la prestació del servei públic que ofereixen les nostres biblioteques, atès que són un component essencial de qualsevol estratègia a llarg termini per a la cultura, la provisió d’informació, l’alfabetització i l’educació.

c) Fomentar i apropar la cultura a la ciutadania, a través dels centres esmentats, a fi de posar a l’abast de la població la informació, la investigació, el pensament, el coneixement i el gaudi social de la cultura i, d’aquesta manera, garantir als ciutadans el dret constitucional d’accedir al coneixement i a la cultura.

Segona. Objecte. Temporalització dels projectes

1. Es poden acollir a aquesta convocatòria de ajudes en espècie les sol·licituds de les entitats d’administració local de Mallorca, o dels organismes públics que en depenen, que tinguin per objecte dur a terme un projecte cultural consistent en la dotació d’equipaments per a les biblioteques, que estan oberts al públic, per tal de millorar i de garantir el servei públic que presten a la ciutadania. En aquest sentit, s’ha de tenir en compte el següent:

-   Els béns esmentats en l’apartat 2 d’aquesta base són els que ofereix el Consell de Mallorca en aquesta convocatòria d’ajudes en espècie i, per tant, les sol·licituds que es presentin no poden tenir com objecte altres equipaments.

-   L’entitat sol·licitant ha de relacionar, per ordre d’importància, mitjançant l’Annex 3, els equipaments que han de ser objecte de l’ajuda en espècie.

-   Els ajuntaments o, si n’és el cas, els organismes públics que en depenen, han de permetre, si escau, la inspecció dels tècnics del Consell de Mallorca, amb anterioritat a la concessió de l’ajuda en espècie del Consell de Mallorca, als efectes de verificar en la biblioteca, destinatària dels equipaments, els extrems reflectits a l’apartat 8 de la base novena de la convocatòria.

2. Els equipaments que són objecte d’aquestes ajudes en espècie són els següents:

- Prestatgeries

- Expositors de novetats

- Mobles d'audiovisuals

- Moble porta-revistes

- Ordinadors

- Ordinadors portàtils

- Impressores

- Càmeres fotogràfiques

- Canons de projecció

Nota: Les característiques i especificacions tècniques d’aquests equipaments són les que podeu consultar en la Extranet de Biblioteques de la Xarxa de Biblioteques del Consell de Mallorac.

Per altra part, ateses les característiques de les ajudes en espècie d’aquestes bases, que suposen el lliurament dels béns subvencionats, la temporalització de la realització del projectes culturals subvencionats no és una aspecte que depengui de l’entitat beneficiària, ja que la realització del projecte cultural s’identificaria amb l’adquisició dels béns subvencionats, fet que ha de dur a terme el Consell de Mallorca dins l’exercici pressupostari de l’any 2014.

Tercera. Naturalesa de l’ajuda en espècie

Les ajudes en espècie d’aquestes bases tenen la consideració d’ajuts en espècie, tal i com recull la D.A. cinquena de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003) (en endavant LGS) i l’art. 3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (en endavant RLGS). Per tant, el pagament de l’ajuda no suposa cap desembors pecuniari en favor del beneficiari, sinó el lliurament dels equipaments subvencionats, prèviament adquirits pel Consell de Mallorca amb la intenció de lliurar-los a les entitats beneficiàries de la convocatòria.

Per altra part, aquestes ajudes són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. 

Quarta. Beneficiaris

Poden ser-ne beneficiàries les entitats d’administració local de Mallorca i els organismes públics que en depenen que siguin titulars de biblioteques.

No obstant això, no en poden ser beneficiàries:

-  Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003) (en endavant LGS).

- Les que, en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi de fer la proposta de resolució definitiva de concessió, no estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca.

(El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General).

Cinquena. Dotació pressupostària  

Durant l'exercici pressupostari de 2014 es destina la quantitat de 60.000,00 €  amb càrrec a la partida 20.33200.76200 per atendre a les ajudes en espècie d’aquesta convocatòria, consegüentment, aquest és l’import de què disposa el Consell de Mallorca per dur a terme l’adquisició dels béns (IVA inclòs), que han de ser objecte de les ajudes a concedir.

Sisena. Despeses subvencionables.

Per definició i d’acord amb el que estableix l’article 31 de la LGS, és despesa subvencionable i, consegüentment, forma part del pressupost inicial del projecte cultural, la que respon a la naturalesa d’aquest, és estrictament necessària per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte cultural i, està legalment justificada amb factures o altres documents que l’acreditin.

En el cas d’aquesta convocatòria la despesa subvencionable coincidirà amb la despesa contractada pel Consell de Mallorca, ja que l’ajuda és en espècie i consisteix, com s’ha dit abans, en el lliurament a les entitats beneficiàries dels béns subvencionats que ha adquirit, prèviament, el Consell de Mallorca.

Setena. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució

La convocatòria i les bases que la regeixen i la resolució de la convocatòria s'han de publicar en el BOIB, s'ha de exposar en el tauler d'anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i s'ha de penjar en la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net.

Vuitena. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució

La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats en l’article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

El procediment de selecció dels beneficiaris es du a terme mitjançant concurrència  competitiva ja que, tot i que es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades i s’estableix una prelació, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació, la dotació de la convocatòria es prorrateja entre la puntuació obtinguda per les sol·licituds admeses. Així, una vegada puntuades les sol·licituds, en virtut dels criteris d’avaluació prevists en la base tretzena de la convocatòria, s’ha de determinar l’import econòmic inicial de l’ajuda en espècie així com el seu l’objecte, d’acord amb l’establert a la base dotzena, dins els límits recollits en la mateixa base i, fins a l’import de la dotació pressupostària establerta.

No obstant això, no cal l'aplicació dels criteris de la base tretzena entre les sol·licituds presentades, que reuneixen els requisits de la convocatòria, si el crèdit pressupostari és suficient per satisfer-les.

La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia d’aquestes bases, de la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les ajudes en espècie. El vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports és l’òrgan encarregat d’aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l'article 24 i concordants de la LGS, i les que s'esmenten en aquestes bases. L'òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de d’ajudes en espècie i, ha comprovat per una banda, el preu unitari que tenen els equipaments que s’han de subvencionar, així com que les entitats proposades, com a beneficiàres de la convocatòria, compleixen els requisits de les bases  i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb el Consell de Mallorca, dicta la proposta de resolució definitiva.

Aquesta ha d'incloure la relació d’entitats beneficiàries amb indicació de l’equipament subvencionat i del seu centre de destinació, el valor econòmic de l’ajuda en espècie, a més de la resta de sol·licituds desestimades.

Posteriorment, el vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports resol la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta de resolució definitiva esmentada.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat  la resolució, s'entenen desestimades totes les sol·licituds.

Novena. Sol·licitud i documentació adjunta

Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita aquesta Vicepresidència en aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i de la persona que la representa.

S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

1) Model de sol·licitud (annex 1).

2) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del  representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que  la signi una persona distinta.

4) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2). 

5) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat (annex 2).

6) Certificat de la Secretaria de l’entitat local sol·licitant o de la Secretaria de l’entitat local de què depen l’òrgan públic sol·licitant, relatiu al nombre d’habitants empadronats al municipi.

7) Breu historial del/s centre/s que integren el servei de biblioteques on s’ha d’indicar, entre d’altres coses: la seva creació, la seva ubicació actual, les seves mancances, la seva titularitat pública,etc. (Aquest document l’ha de signar el bibliotecari/la bibliotecària de cada centre )

8) Document, signat pel bibliotecari/per la bibliotecària de cada centre, sobre la descripció, característiques i estructura del fons:

Història del fons

-Origen, procedència.

- Datació del fons (documents més antics, documents més actuals).

- Descripció del contingut del fons (adjunteu, si és possible, el catàleg o l’inventari).

-Estat d'organització del fons: bases de dades, fitxers, instal·lacions.

Accessibilitat

- Tipus d'accés: lliure o restringit.

- Horari de visites.

- Sales: de consulta, d'investigació, d'exposicions.

 Personal dedicat al/s centre/s

- Nombre de persones.

- Tasques i funcions.

- Règim de dedicació.

Estadístiques del fons

- Nombre de visites, consultes.

Difusió del fons

- Publicacions, activitats, Internet.

9) Projecte d’equipaments, signat pel representat legal de l’entitat, en què s’han de reflectir, per a cada tipus d’equipament, que s’hagi indicat en l’Annex 3, la informació següent:

A)Justificació de la petició de l’equipament així com del seu nombre, en el cas que s’hagi demanat més d’1 unitat.

B)Objectius a assolir per l’equipament.

C)Ubicació de/ls equipament/s. (Indicau la denominació del centre o dels centres a què es destinaran).

10) Declaració sobre la prelació dels equipaments sol·licitats. (Annex 3)

Notes:

1. Atès el procediment de concessió d’ajudes en espècie d’aquesta convocatòria, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents que van dels apartats 7 al 10, ambdós inclosos, es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries així com per determinar l’objecte de les ajudes en espècie.

2. No cal presentar:

-  El document esmentat a l’apartat 2 (llevat el NIF de la persona autoritzada), si ja s’ha presentat davant el Departament del Consell de Mallorca, competent en matèria de cultura, per mor de la tramitació d’expedients de subvencions de l’any 2009 o d’anys posteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis.

-  El document de l’apartat 3 si ja s’ha presentat en un altre convocatòria de subvencions del 2014 per entitats d’administració local.

Desena. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions d’aquestes bases es poden presentar en el termini d’1 mes  el qual computa de data a data, és a dir, des de la data de publicació en el BOIB. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.

Cal presentar-les en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-). Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’ha d’admetrà. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.

Onzena. Esmena de deficiències

Donat el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor n'ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin.

Si, en el termini de 10 dies hàbils, l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, el Consell de Mallorca, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició.  Això, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

Dotzena. Import econòmic de l’ajuda en espècie i determinació del seu objecte.

L’ajuda en espècie, atès el seu objecte, com s’ha indicat abans, no suposa l’abonament d’una quantitat econòmica al beneficiari sinó, en el cas particular d’aquestes bases, en el lliurament del bé subvencionat, per la qual cosa l’import econòmic total dels béns lliurats   (IVA inclòs) no ha d’ultrapassar la dotació pressupostària prevista a la base cinquena. En aquest sentit, en primer lloc, s’ha de determinar l’import o el valor econòmic inicial de l’ajuda en espècie que li pertoca a cada entitat beneficiària i, en segon lloc, concretar els béns que li corresponen, atès el valor econòmic esmentat, la prelació de béns manifestada i el preu unitari (IVA inclòs) de cada bé.

Determinació de l’import o valor econòmic inicial de l’ajuda en espècie:

La determinació de l’import o del valor ecònomic de l’ajuda, sense perjudici del que diu el paràgraf tercer de la base vuitena, es fixa en virtut de la puntuació obtinguda i del valor del punt. En aquest sentit, s’ha d’indicar que el valor del punt es calcula dividint la dotació pressupostària de la convocatòria pel total de les puntuacions obtingudes per part de les sol·licituds acceptades i, posteriorment, aquest valor del punt s’ha multiplicar per la puntuació individual de cada projecte. D’aquesta manera es determinarà l’import o valor econòmic inicial de l’ajuda en espècie que li correspon a cada entitat beneficiària.

Determinació de l’objecte de l’ajuda en espècie: Una vegada calculat l’import econòmic inicial de l’ajuda que li correspon a cada entitat beneficiària, la determinació de l’objecte de l’ajuda, és a dir, els equipaments que li pertoquen, es fa a través dels criteris i límits següents:

1. L’import total dels equipamens subvencionats no pot ser superior a l’import econòmic inicial de l’ajuda en espècie que li pertoca a l’entitat beneficiària en virtut de la puntuació obtinguda.

2. L’assignació dels equipaments a l’import econòmic inicial de l’ajuda s’ha de fer respectant la prelació manifestada per l’entitat beneficiària a l’annex 3, respectant el límit que representa el valor econòmic inicial de l’ajuda ementat a l’apartat 1.

Tretzena. Criteris d’avaluació

El procediment de la convocatòria és el de concurrència competitiva, és a dir, es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades per establir-hi una prelació, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació que es recullen en aquesta base.

Criteris d’avaluació

a) Millora de la gestió, la conservació i la difusió del fons i de les col·leccions (10 punts).

b) El nombre d’habitants del municipi d’acord amb aquesta escala:

Municipis fins a 2.000 habitants: 5 punts

Municipis de 2.001 a 5.000 habitants: 4 punts

Municipis de 5.001 a 10.000 habitants: 3 punts

Municipis de 10.001 a 15.000 habitants: 2 punts

Municipis amb una població superior a 15.001 habitants: 1 punt

c) Si l’entitat té més d'un centre bibliotecari que pertanyi a la Xarxa de Biblioteques del Consell de Mallorca: 1 punt per cada biblioteca de més.

Catorzena. Comissió d’avaluació

Per estudiar i per avaluar les sol·licituds així com per fixar l’import de les subvencions de les sol·licituds, es constitueix la comissió tècnica d'avaluació següent, que integren les persones relacionades tot seguit:

Presidència: Sra. Catalina Sureda Fons, directora insular de Cultura i Patrimoni. El seu substitut és el Sr. Joan Antoni Ramonell Miralles, director insular d’Esports.

Secretaria: Sr. Juan Manuel Conde Moragues, cap de secció del Servei Jurídic Administratiu. La seva substituta és la Sra. Margalida Sbert Casasayas, cap del Servei Jurídic Administratiu de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

Vocals:

- Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura. El seu substitut és el Sr. José Gregorio Bernales Sastre, cap de secció de Dinamització.

- Juan José Riera Ferrer, cap de secció de la Xarxa de Biblioteques, o el funcionari o la funcionària que el substitueixi.

- Guillem Mas Miralles,  tècnic del Centre Coordinador de Biblioteques o el funcionari o la funcionària que el substitueixi.

Aquesta comissió examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n’emet l’informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, que ha de reflectir tot el que estableix la base vuitena. La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

Quinzena. Obligacions del beneficiari

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són aplicables: les de l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions; les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que hi siguin aplicables. 

Concretament:

1. Complir amb l’obligació d’afectació a què està vinculat el bé subvencionat durant el temini mínim de 3 anys, comptadors des de la data de recepció del bé per l’entitat beneficiària, és a dir, destinar-lo a la finalitat per a què es va concedir. (El canvi d’ubicació de l’equipament subvencionat cap un altre centre del servei de biblioteques no suposa un incompliment d’aquesta obligació, però, en qualsevol cas, s’ha de posar en coneixement del Departament del Consell de Mallorca, competent en matèria de cultura).

2. Deixar constància de la percepció i de l’aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur l’entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent, i, en el cas de no tenir obligació de dur-la, en la documentació que la substitueixi.

3. Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control financer que dugui a  terme el Consell de Mallorca i la resta d’òrgans competents, i aportar la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

4. Acreditar com se determina en aquestes bases i abans de la redacció de la proposta de resolució definitiva de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de  la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

5. Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

6. Reintegrar, si escau, el valor dels béns percebuts d’acord amb l’establert a la LGS i al RLGS.

Setzena. Justificació i pagament de l’ajuda en espècie

D’acord amb el que estableix la base tercera, atès que les ajudes d’aquesta convocatòria són ajudes en espècie, el pagament de l’ajuda no consisteix en cap abonament en metàl·lic sinó en el lliurament del bé subvencionat.

Per altra part, l’entitat beneficiària, abans de rebre el pagament de l’ajuda, ha d’acreditar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat, i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, així com que no és deutora per una resolució de procedència de reintegrament. En el primer cas, aquest requisit es pot complir a través d’una declaració responsable (vegeu model Annex 5) o amb la presentació dels certificats administratius corresponents d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Pel que fa referència al compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca l’acredita, d’ofici, la Tresoreria de la institució i, en relació al fet que el beneficiari no és deutor per una resolució de reintegrament ho fa, d’ofici, el centre gestor a través de l’òrgan instructor.

En virtut de l’art. 72.3 del RLGS, l’entitat beneficiària ha de presentar la documentació justificativa que es recull en aquesta base.

Documentació justificativa:

- Una declaració responsable del representant legal de l’entitat beneficiària que ha de pronunciar-se sobre els extrems següents:

1. Sobre el fet de complir amb l’obligació d’afectació a què està vinculat el bé subvencionat. (Annex 4).

2. Sobre la data del lliurament efectiu del bé subvencionat. (Annex 4).

Termini de presentació:

- La declaració responsable esmentada s’ha de presentar en el termini de 2 mesos, el qual computa des de la data del lliurament efectiu del bé subvencionat. Si el darrer dia fos dissabtè, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.

En aquest sentit, s’indica que cal presentar-la en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-), així com en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

Si la documentació per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació dels justificants, no s’ha d’admetre en cap cas. Si el darrer dia natural fos dissabtè, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.

Dissetena.  Absència o deficiències en la documentació justificativa de l’ajuda

Si la persona física o jurídica beneficiària no presenta la documentació establerta a la base anterior, se li ha de requerir perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació d’aquest requeriment (art. 70.3 de la RLGS).

Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor requerirà l’entitat beneficiària que les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (art. 71.2 de la RLGS).

Devuitena. Inspecció i comprovació

El Consell de Mallorca pot inspeccionar i comprovar el compliment de l’obligació d’afectació del bé que ha motivat la seva concessió per garantir l’adequada aplicació de la subvenció en espècie, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

Denovena. Revocació de l’ajuda en espècie

Si l’entitat beneficiària incompleix, durant el termini establert a l’apartat 1 de la base quinzena, l’obligació de destinar el bé subvencionat a la finalitat per a què es va concedir, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de l’ajuda en espècie, d’acord amb l’establert al capítol I i  II del Títol II de la LGS, sense perjudici d’observar les particularitats establertes a l’art. 3.3 del RLGS. 

Vintena. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria

Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d’aquesta convocatòria, l’òrgan, que la va aprovar, l’ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.

Vint-i-unena. Sancions

L'incompliment d'aquestes bases i de la resta de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

Vint-i-dosena. Recursos

Contra la resolució d’aquesta convocatòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar, el recurs d'alçada davant la Presidència del Consell de Mallorca, dins el termini d'un mes, a partir de l’endemà de la seva publicació.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de rebre la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada es pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta, que es produeix 3 mesos després de la interposició del recurs sense que se n’hagi notificat la resolució.

No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Vint-i-tresena.- Règim jurídic

Les ajudes en espècie d’aquesta convocatòria es regeixen per aquestes bases; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3 de novembre de 2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 i modificat el 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011); el Decret d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 111, de 21 de juliol de 2011) modificat posteriorment (BOIB núm. 159, de 22 d’octubre; BOIB núm. 48, de 3 d’abril de 2012 i BOIB núm. 59, de 26 d’abril de 2012); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB de 10 d’agost de 1995) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD D’AJUDES EN ESPÈCIE ANY 2014 PER A LA DOTACIÓ DELS EQUIPAMENTS DE LES BIBLIOTEQUES DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES  PÚBLICS QUE EN DEPENEN

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Entitat:

NIF

Domicili (als efectes de notificacions): 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de persona de contacte:                                        Fax:

Correu electrònic de contacte:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL O PERSONA AUTORITZADA

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

e-mail:

Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:

DECLARACIONS

___________________________________________________,amb NIF ________________, amb domicili _____________________________ i núm. de telèfon _______________________, en representació de l'entitat sol·licitant,

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1) Que accept les bases de la convocatòria d’ajudes en espècie any 2014 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes  públics que en depenen.

2)  Que la prelació dels equipaments que sol·licit, en concepte d’ajuda en espècie, és la que s’indica en l’Annex 3.

3)  Que sol·licit els equipaments relacionats a l’Annex 3 esmentat, en virtut de la  justificació recollida al projecte d’equipaments presentat.

________________________________________, ___ d __________________ de 2014

(Signatura)

CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL

En compliment del que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que:

3. Les dades que contingui la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunti o la documentació que es generi a partir d’aquesta convocatòria, s’incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les ajudes previstes en aquesta convocatòria per tal d’assolir els objectius i les finalitats recollits en la base primera i, per altra banda, si n’és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.

4. Cessions de les dades previstes: a les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB, tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, pàgina web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net) segons el que preveu l’article 18 Llei 38/2003 i l’article    59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; a les persones interessades en els termes prevists en la Llei 30/1992; i a la Intervenció General de l’Estat en els termes prevists en l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, bàsica de subvencions.

3. L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la llei orgànica esmentada és la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital 4. 07012. Palma). 

VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD D’AJUDES EN ESPÈCIE ANY 2014 PER A LA DOTACIÓ DELS EQUIPAMENTS DE LES BIBLIOTEQUES DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES  PÚBLICS QUE EN DEPENEN

Marcau amb una “X” les caselles corresponents.

(   )     1) Model de sol·licitud (annex 1).

(   )     2) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del  representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

(   )     3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que  la signi una persona distinta.

(   )     4) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2). 

(   )     5) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat (annex 2).

(   )     6) Certificat de la Secretaria de l’entitat local sol·licitant o de la Secretaria de l’entitat local de què depen l’òrgan públic sol·licitant, relatiu al nombre d’habitants empadronats al municipi.

(   )     7) Breu historial del/s centre/s que integren el servei de biblioteques on s’ha d’indicar, entre d’altres coses: la seva creació, la seva ubicació actual, les seves mancances, la seva titularitat pública,etc. (Aquest document l’ha de signar pel bibliotecari/per la bibliotecària de cada centre)

(   )     8) Descripció, característiques i estructura del fons, que ha recollir el contingut establert a la base novena. (Aquest document l’ha de signar pel bibliotecari/per la bibliotecària de cada centre)

(   )     9) Projecte d’equipament signat en què s’han de reflectir, com a mínim, al centre a què va destinat l’equipament sol·licitat, els motius i els objectius pels quals es demana.

(   )     10 ) Declaració sobre la prelació dels equipaments sol·licitats. (Annex 3)

Notes

1. Atès el procediment de concessió d’ajudes en espècie d’aquesta convocatòria, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents que van dels apartats 7 al 10, ambdós inclosos, es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries així com per determinar l’objecte de les ajudes en espècie.

2. No cal presentar:

-  El document esmentat a l’apartat 2 (llevat el NIF de la persona autoritzada), si ja s’ha presentat davant el Departament del Consell de Mallorca, competent en matèria de cultura, per mor de la tramitació d’expedients de subvencions de l’any 2009 o d’anys posteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis.

-  El document de l’apartat 3 si ja s’ha presentat en un altre convocatòria de subvencions del 2014 per entitats d’administració local.

 

ANNEX 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL DAVANT L’ADMINISTRACIÓ DE L’ESTAT; I, DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS

DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT

Entitat:

NIF

Domicili (als efectes de notificacions): 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de persona de contacte:                                     Fax:

Correu electrònic de contacte:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges:

NIF:

Telèfon:

e-mail:

Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

A) Que l’entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

B) Declar sota la meva responsabilitat, perquè l’òrgan concedent de la subvenció en tengui coneixement, que:

(   ) L’entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

Lloc i data:                                                      Davant  meu,              

(Firma)                                                            El/La secretari/a o el/la secretari-interventor/secretària-interventora

                                                                       de_____________________________

                                                                        (Firma)

__________________________                    _____________________________                         

(Nom i cognoms)                                               (Nom i cognoms)                                        

......................................................................, ........ d..............................................de 20......

VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

 

ANNEX 3: DECLARACIÓ SOBRE LA PRELACIÓ DELS EQUIPAMENTS SOL·LICITATS

( Aquí s’ha d’indicar la prelació dels equipaments que se sol·liciten. Aquesta prelació és la que es tindrà en compte a l’hora de determinar l’objecte de l’ajuda en espècie)

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Entitat:

NIF

Domicili (als efectes de notificacions): 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de persona de contacte:                                        Fax:

Correu electrònic de contacte:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges:

NIF:

Telèfon:

e-mail:

Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:

DECLARACIÓ

Als efectes de l’establert a la base dotzena, és a dir, per tal de determinar l’objecte l’ajuda en espècie d’aquesta convocatòria, la prelació dels equipaments que es sol·liciten en aquesta convocatòria és la següent:

                  Tipus d’equipament                                              Nombre d’unitats

1.______________________________                                   _________

2.______________________________                                   _________

3.______________________________                                   _________

4.______________________________                                   _________

5.______________________________                                   _________

6.______________________________                                   _________

7.______________________________                                   _________

8.______________________________                                   _________

9.______________________________                                   _________

(Nota: Els equipaments que es poden sol·licitar són els que es recullen a l’apartat 2 de la base segona)

________________________________________, ___ d __________________ de 2014

(Signatura)

VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

 

ANNEX 4

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA SUBVENCIÓ EN ESPÈCIE ATORGADA

(Aquest annex s’ha d’emplenar i enviar al Servei Jurídic Administratiu d’aquest Departament de Cultura, una vegada que s’hagi rebut cada tipus d’equipament subvencionable. Veure les notes de peu de pàgina)

____________________________________________________, com a representant de l'entitat__________________________ 

__________________________,amb NIF______________________, en relació

a la subvenció en espècie concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca en la convocatòria de subvencions en espècie any 2014 per a la dotació dels equipaments de les biblioteques de les entitats d’administració local o dels organismes  públics que en depenen,

Declar sota la meva responsabilitat :

1. Que l’equipament/equipaments concedit/s, com a subvenció en espècie, que s’indica totseguit, s’ha lliurat a l’entitat beneficiària el dia __________________________  .

- Indicau el tipus d’equipament rebut:

- Nombre d’unitats:

2. Que aquesta entitat es compromet a destinar els béns subvencionats a la finalitat per a què es varen atorgar, d’acord amb l’establert a l’apartat 1 de la base quinzena.

I, perquè consti, sign aquesta declaració  a ____________________________, el ________, d   ___________________ de 20.....

Notes:

1. Si l’equipament subvencionable és de diferent tipus, s’ha d’emplenar aquest annex per cada tipus d’equipament.

2. Els diferents tipus d’equipament es recullen a l’apartat núm. 2 de la base segona.

 

ANNEX 5

(Aquest annex s’ha d’emplenar i enviar al Servei Jurídic Administratiu d’aquest Departament de Cultura, una vegada que s’hagi rebut cada tipus d’equipament subvencionable. Veure les notes de peu de pàgina)

DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I DE LA SEGURETAT SOCIAL DAVANT L’ADMINISTRACIÓ DE L’ESTAT

__________________________________________________, titular del document d’identitat _______________________________, com a representat legal de l’entitat________________________________________________, declar sota la meva responsabilitat, en virtut de l’article 24 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006), pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Que l’entitat _________________________________________________________, el dia de la recepció d’aquest tipus d’equipament (indicau-ne el tipus i el nombre d’unitats:___________________________), és a dir, el dia ________________, es trobava al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat.

Ho declar als efectes de l’article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm.276, de 18 de novembre de 2003).

El representant legal                                     Davant  meu,              

de l’entitat                                                       El secretari/secretari-interventor de l'entitat

(Firma)                                                             (Firma)           

_______________________                     ______________________________                         

(Nom i cognoms)                                          (Nom i cognoms)          

Lloc i data: ___________________________________________________

Notes: 1. Si l’equipament subvencionable és de diferent tipus, s’ha d’emplena aquest annex per cada tipus d’equipament. 2. Els diferents tipus d’equipament es recullen a l’apartat núm. 2 de la base segona.