Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 6151
Beques de formació pràctica per a estudiants universitaris i de cicles formatius 2013/2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Aprovades per la Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada dia 21 de març de 2014 les bases de les BEQUES DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS I DE CICLES FORMATIUS 2013/2014, es fa públic l’esmentat acord:

“Tenint en compte que l’experiència és un punt important per a tot estudiant, vist que l’Ajuntament té la voluntat i la possibilitat de poder acostar als universitaris, i als alumnes de cicles formatius al món laboral i per tal cosa oferir-los les beques pràctiques per a que completin la seva formació acadèmica. 

La despesa que suposa la concessió de les beques és de 9.550,85 € a càrrec de la partida pressupostària núm. 324.481.01.

Per tot això, la  regidora que ho subscriu  PROPOSA a la Junta de Govern Local:

1. Aprovar les bases adjuntes.

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA D’AJUTS DE FORMACIÓ PRÀCTICA PER A ESTUDIANTS UNIVERSITARIS I DE CICLES FORMATIUS,  CURS 2013/2014

1.- CONVOCATÒRIA

L’Ajuntament d’Andratx convoca beques de pràctiques per als estudiants universitaris i  de cicles formatius i/o d’iniciació professional empadronats a Andratx,  per aquest curs 2013/2014.

2.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

a) L’objecte d’aquestes  Bases és regular les ajudes que concedirà l’Ajuntament d’Andratx  durant l’any 2014 a estudiants universitaris i de cicles formatius empadronats a Andratx per afavorir la seva formació i pràctica professional.

b) L’objectiu prioritari  d’aquestes ajudes és completar la formació acadèmica, adquirir experiència i donar suport professional a l'alumne. Per tant, no hi ha vinculació laboral entre l'Ajuntament  i l'alumne.

 3.- REQUISITS QUE HAN DE REUNIR ELS BENEFICIARIS

Podran sol·licitar aquestes ajudes:

- Alumnes de grau i post-grau que hagin superat el 50% dels crèdits acadèmics en el moment de realitzar la sol·licitud.

- Estudiants  de cicles formatius, matriculats en qualsevol centre públic o privat.

Els peticionaris han d'estar empadronats a Andratx amb una antiguitat mínima d’un any en el moment de realitzar la sol·licitud i estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser deutors al mateix per qualsevol altre concepte no tributari. De no ser així, tindran 10 dies hàbils per a resoldre la deficiència detectada.

El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2014, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s’incorrerà en responsabilitat.

4.- PLACES PER A COBRIR

Les places que l’Ajuntament d’Andratx ofereix pel curs 2013/2014 són les següents:

 1 becari/a:

Departament: esports

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  ciències de l’activitat física i l’esport ò CFGS de la mateixa branca

Tasques a realitzar: ajudar a l’organització de les  activitats esportives que es realitzen al municipi durant l’estiu. Organització de noves proves, i gestions a les instal·lacions esportives del terme.

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Pau Verd Llop

1 becari/a:

Departament: urbanisme

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  Enginyeria de l’edificació o arquitectura

Tasques a realitzar: les pròpies dels seus estudis

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Bartomeu Tugores

1 becari/a:

Departament: urbanisme

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  Grau en dret

Tasques a realitzar: les pròpies dels seus estudis

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Bartomeu Tugores

1 becari/a:

Departament: urbanisme

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  CF en Administració

Tasques a realitzar: les pròpies dels seus estudis

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Bartomeu Tugores

1 becari/a:

Departament: Patrimoni

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  Història, història de l’art ò geografia

Tasques a realitzar: les pròpies del departament, catalogació i inventari de bens històrics, projectes de difusió de patrimoni, muntatge d’exposicions

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Joan Carles Lladó

1 becari/a:

Departament: Medi ambient

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  Biologia

Tasques a realitzar: ajuda a les tasques del departament d’inspecció de medi ambient

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Antoni Agudo

1 becari/a:

Departament: Medi ambient

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  CF Administratiu

Tasques a realitzar: les pròpies dels seus estudis

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Carolina Gil , Jeroni Balaguer.

1 becari/a:

Departament: Tresoreria

Període de la beca:  3mesos

Estudis en curs:  Grau en economia.

Tasques a realitzar: les pròpies dels seus estudis: les pròpies dels seus estudis

Persona responsable del departament durant el període de pràctiques: Manuel Rodríguez

5.- TERMINI QUE S'HAN DE PRESENTAR LES SOL·LICITUDS

Les sol·licituds s’hauran de presentar al SAC (Servei d’Atenció a la Ciutadania) a l’Ajuntament i a qualsevol altre dels llocs admesos per l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. Termini  1 mes  a partir de l’endemà de la seva publicació al BOIB.

6.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Els peticionaris han de presentar els següents documents:

- Imprès de sol·licitud degudament emplenat (que es troba a la pàgina www.andratx.cat)

- Una fotocòpia del DNI /NIE de l’interessat.

- Un certificat de crèdits/assignatures  aprovats, amb les notes.

- La documentació que s'estimi convenient per a acreditar el compliment per part dels peticionaris dels criteris establerts.

7.- CRITERIS DE SELECCIÓ

Compliment dels requisits

Mitja de les notes acadèmiques presentades

En el cas d’empat de sol·licituds, tendran preferència les alumnes dels cursos superiors i els que tenguin més crèdits aprovats.

8.- CRÈDIT PRESSUPOSTARI

La dotació econòmica total per part de l'Ajuntament de les beques a concedir és de 9.550,85€, a càrrec de la partida pressupostària 324.48.101.

9.- NATURALESA DE LES BEQUES.

a) La beca es podrà desenvolupar en els mesos compresos entre el 1 juny  i el 30 de setembre de 2014, amb una durada mínima de dos mesos i un màxim de 4 mesos.

b) Un mateix alumne només podrà realitzar pràctiques a l’Ajuntament com a màxim durant tres cursos acadèmics.

c) La durada de les pràctiques mai pot superar les 650 hores per curs acadèmic, repartides en 5 hores diàries de dilluns a divendres . Amb aquesta finalitat es pretén que l'alumne pugui compaginar els estudis amb les pràctiques. L'Ajuntament d'Andratx es compromet a donar facilitats per a establir l'horari dels estudiants.

d) Quant a l'assegurança escolar, aquest cobrirà les contingències dels estudiants que segueixen els programes beques en les condicions que s'estableixen en les disposicions legals que ho regulen.

e) En cas de no ser coberta, L’Ajuntament disposa d’una assegurança per les contingències ocorregudes al propi Ajuntament

f) Els alumnes seleccionats estaran supervisats per un tutor per part de l’Ajuntament qui en serà el responsable directe al seu departament i per el Responsable del Centre Universitari d’Andratx i tècnic d’educació qui coordinarà tot el programa de beques. En el cas dels becaris de la UIB també tindran un tutor acadèmic

g) L'Ajuntament d'Andratx controlarà rigorosament l'assistència dels estudiants als seus llocs d'activitat, i també el compliment i aprofitament de les seves pràctiques mitjançant la persona responsable de cada departament.

10.- QUANTIA I PAGAMENT

a) Beques de 397,95 € bruts i se li aplicarà un  2% de IRPF més la seguretat social per als departaments de l'Ajuntament, per un temps de 2 ó 3  mesos i un total de 100 hores mensuals, aportats íntegrament per l'Ajuntament.

b) Els becaris que hagin estat admesos, després de l'informe favorable del tècnic encarregat rebran la dotació econòmica assignada  una vegada presentada la memòria i documentació final, previ informe favorable del tècnic d’ educació l'Ajuntament, el qual, recaptarà els informes que consideri oportuns, i un cop s’hagin realitzats els tràmits administratius necessaris per el seu pagament.

11.- TRAMITACIÓ DE LES BEQUES I ÒRGANS COMPETENTS

a) Una vegada finalitzat el termini per a la presentació de les diferents sol·licituds de beques, la Junta de Govern Local resoldrà en el termini màxim de 1 mes, la concessió de les beques. Transcorregut aquest termini sense que la Junta de Govern Local hagués resolt, els interessats podran entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu, sense perjudici de la resolució per part de l'Ajuntament amb posterioritat al venciment del termini per a resoldre.

b) Un cop finalitzat el termini i en el cas d’haver fet algun requeriment  de documentació per part de l’ajuntament i aquest no s’hagi resolt es considerarà desestimada la sol·licitud per renuncia de l’interessat.

c) En el cas que els estudiants no siguin de la UIB s’ha de signar un conveni en cada una de les universitats corresponents, aquesta gestió es realitzarà des del Centre Universitari amb el recolzament de l’alumne.

d) En el cas dels alumnes de la UIB, es seguiran els protocols establerts segons l’acord Marc signat entre aquest Ajuntament i la UIB.

12.- NORMATIVA APLICABLE

En tot el no previst per les presents Bases, serà d'aplicació l'Ordenança municipal reguladora de la concessió d'ajudes i subvencions, la Llei 30/1992, Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i la Llei 38/2003, General de Subvencions, el RD 887/2006, de 21 de juliol que aprova el reglament de la llei de subvencions i si escau, a l'Acord marc subscrit amb la UIB en data de 27 de juliol de 2001.

2. Aprovar la despesa de 9.550,85 € a càrrec de la partida pressupostària núm. 324.481.01.

3. Publicar al BOIB per a informació pública, al tauler d'anuncis i a la pàgina Web de l'Ajuntament.  

4. Donar compte a la Intervenció Municipal i al Departament d’Educació.

Andratx, 27 de març de 2014

El Batle - President
Llorenç Suau Simó