Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

Núm. 5622
EXP. 143GMAC/13: Xarxa d'horts urbans de Capdepera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

EXP. 143GMA/13: Xarxa d’horts urbans de Capdepera

Una vegada aprovada inicialment la memòria, el reglament de règim intern i les bases reguladores de la convocatòria per la funcionament de la xarxa d’horts urbans al terme municipal de Capdepera per l’Ajuntament en Ple en sessió celebrada dia dotze de desembre de dos mil tretze i exposada al públic mitjançant edicte al tauler d’edictes de l’Ajuntament i publicat al BOIB núm. 22 de data 13 de febrer de 2014.

Atès que durant el termini d’exposició pública no s’hi ha presentat cap reclamació, esdevé aprovat definitivament i es publica l’acord d’aprovació inicial elevat a definitiu i el text íntegre de la memòria, el reglament de règim intern i les bases reguladores de la convocatòria per la funcionament de la xarxa d’horts urbans al terme municipal de Capdepera en compliment del disposat a l’article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril,  reguladora de les bases del règim local.

 

Capdepera, a 18 de març de 2014

 

El Batle

Rafel Fernández Mallol

 

Per UNANIMITAT des reunits, sent disset el nombre legal de membres del Consistori i setze els assistents, s’acorda :

1r.- Aprovar inicialment l’EXP. 143GMA/13: Xarxa d’horts urbans de Capdepera.

2n – Exposar al públic l’expedient, previ anunci al BOIB, durant el termini de 30 dies, i donar audiència als interesats per a la presentació de reclamacions i sugeriments.

Aquesta aprovació inicial esdevindrà definitiva, de forma automàtica, si transcorregut l’esmentat termini d’exposició no s’iterposen reclamacions.

EXP. 143GMA/13: Xarxa d’horts urbans de Capdepera

Memòria Justificativa

Objecte del Projecte

El projecte està impulsat per l’Àrea de Medi Ambient, amb la col·laboració de la de Serveis Socials de Capdepera.

Aquest projecte pretén, per una banda, la implantació d’horts urbans ecològics com a eina per a una sensibilització cap al medi ambient, i també, a través d’aquesta activitat lúdica, la possibilitat d’oferir un espai d’interrelació entre diferents persones i com a mitjà per a persones amb risc d’exclusió social d’una integració a través d’aquesta activitat.

Descripció del Projecte

Aquest projecte d’horts urbans consta de 16 parcel·les d’uns 50 m2 situat al terreny que hi ha al darrere de l’escoleta municipal Es Ferreret de Capdepera.

Objectius del projecte

L’objectiu general de projecte és la integració de col·lectius desafavorits a la societat mitjançant la creació i posterior utilització de zones d’hort en tractament ecològic.

Crear un espai de realització personal i col·lectiva.

Crear un espai d’oci amb contacte amb la naturalesa.

Participar en la producció ecològica.

Fomentar el concepte de desenvolupament sostenible.

Crear grups de relació entre persones de diferents edats, gèneres i ètnies.

Aconseguir productes agrícoles de bona qualitat.

Conèixer les tècniques del conreu ecològic.

Millorar l’entorn on se situen els horts.

Destinataris del projecte

Les persones beneficiàries del projecte són -com regeixen les bases reguladores-  col·lectius desafavorits, persones en situació d’atur de llarga durada, prejubilats i jubilats i, també, entitats locals sense ànim de lucre.

Procediments

1. Creació de Comissió Mixta

2. Aprovació per Ple de les Bases Reguladores i del Reglament.

3. Publicació a BOIB de les Bases Reguladores i del Reglament.

4. Posada en marxa de la difusió del projecte.

5. Realització de les sol·licituds de les parcel·les.

6. Realització del Curs d’agricultura Ecològica.

7. Sorteig  de les parcel·les als sol·licitants.

8. Adjudicació de les parcel·les als sol·licitants.

9. Posada en marxa del projecte.

Mentre es van realitzant tots els tràmits es realitzaran les actuacions necessàries sobre el terreny per a la posada en marxa dels Horts Urbans Ecològics.

- Tancament de la zona.

- Neteja del terreny. (desbrossar)

- Adequació del terreny per al conreu. (pas de tractor)

- Delimitar les 16 parcel·les.

- Instal·lació del sistema de reguiu.

- Aportació de matèria orgànica a les parcel·les.

- Instal·lació dels magatzems per a les eines.

Recursos Humans

Per a la realització de la formació inicial comptarem amb la participació de personal expert. Una vegada engegat el projecte, es comptarà amb la supervisió del bon funcionament dels horts per part de personal de les Àrees de Serveis Socials i de Medi Ambient de l’Ajuntament de Capdepera.

Avaluació del projecte

L’avaluació del projecte serà de forma contínua, a través de l’observació que faran els professionals de l’ajuntament encarregats de supervisar el bon funcionament del projecte. A les reunions ordinàries de la Comissió Mixta es farà una avaluació general del funcionament dels Horts.

Pressupost d’horts urbans

Tancament de la finca:

Reixa

1.820€

Barrera

307€

Total

2.127€

Altres

16 Comptadors d’aigua

a 31€

496€

16 Caixes d’eines

a 30€

480€

Eines per a 7 persones

30€

210€

Mànegues

 

600€

Planter

 

300€

Adequació del terreny

 

300€

Difusió

 

400€

Total

 

2786€

 

Curs introductori al conreu en horts urbans, durada 10 hores

600€

 

Total

5513€

 

Reglament de règim intern i funcionament de la xarxa d’horts urbans de Capdepera

Exposició de motius

Els Horts Urbans són una iniciativa més de l’Ajuntament de Capdepera que tenen per objectiu fomentar la participació ciutadana, el desenvolupament sostenible, l’educació ambiental i l’agricultura tradicional i ecològica.

Una de les preocupacions dels ens públics és la protecció del medi ambient, la qualitat de vida dels seus habitants i la millora en la sanitat alimentària que redunda indubtablement en benefici de la salut i de les pràctiques mediambientals relacionades amb la producció agrícola.

Com a Administració més propera a la ciutadania, l’Ajuntament fomenta totes aquelles accions que repercuteixin en benefici de les persones residents, tot atenent l’ocupació del temps lliure per part d’aquestes. Amb la disposició dels horts d’oci es pretén que un sector de la població, especialment les persones pensionistes i els joves, adoptin una actitud activa i positiva en el seu temps lliure i d’oci, amb l’objecte que, a la vegada que es potencien els valors saludables i ambientals, s’ofereix ocupació i distracció.

Aquest Ajuntament mitjançant aquest Reglament pretén establir el règim aplicable a la utilització d’aquests espais hortícoles per establir el procediment a seguir per a l’adjudicació d’horts d’oci, els criteris generals de selecció aplicables a la demanda existent, els drets i obligacions que incumbeixen a les persones beneficiàries, i, en general, la regulació de l’ús i funcionament de la xarxa d’horts urbans de l’Ajuntament de Capdepera.

1. Fonament legal

Aquest Reglament es dicta de conformitat amb allò que disposen els articles 4.1, 25.2.f) i m) i 49 de la Llei de bases del règim local, els articles 100 i següents de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

2. Naturalesa de l’hort urbà

2.1. Els horts urbans són una forma d’educació ambiental i nutricional. Per aquest motiu, es poden concertar visites amb diferents associacions, entitats o escoles públiques, perquè les persones gabellines i, especialment, l’alumnat dels col·legis del municipi tinguin l’oportunitat d’observar i participar com es cultiva. El fet de fomentar el cultiu per a l’autoconsum, encara que només es tracti d’unes quantes hortalisses al mes, aporta una nova perspectiva sobre la seguretat dels aliments, l’ús de productes químics i la protecció i el tractament de la terra.

2.2. Els horts urbans són àrees de cultiu d’hortalisses, flors i plantes aromàtiques que, ubicats dins un entorn urbà i gestionats segons els principis de l’agricultura ecològica, a més de produir aliments per al consum propi cerquen una finalitat social, integradora, educativa, d’oci, ambiental i participativa.

2.3. La implantació dels horts al municipi ha de servir, i servirà, com a experiència pilot i això significa que el projecte d’implantació i la gestió del seu ús ha de seguir un procés de millora continuada i s’ha de modificar en funció d’aquestes experiències i adaptar-se a les necessitats que es puguin detectar al llarg del procés, la qual cosa justificarà els canvis que s’hagin d’introduir, reforçats per les peticions ciutadanes al respecte.

3. Objecte

3.1. Aquest Reglament té per objecte definir les característiques tècniques que han de regir l’ús privatiu de parcel·les de cultiu del projecte d’horts urbans de Capdepera. La persona adjudicatària està obligada a acomplir aquestes prescripcions.

3.2. La persona adjudicatària ha de desenvolupar les activitats pròpies de cultiu d’un hort a la parcel·la atorgada per l’Ajuntament de Capdepera.

3.3. L’activitat de conreu s’ha de prestar d’acord amb el que es descriu en aquest reglament, les quals han d’anar a càrrec, íntegrament, de la persona adjudicatària:

a) El manteniment, l’ordre i la neteja de la parcel·la assignada.

b) El cost dels consums propis de fluids: aigua, llum i altres que pugui aprofitar la persona adjudicatària.

c) Aplicar les normes d’agricultura ecològica i les que dicti la Comissió Mixta de seguiment i control.

d) L’Ajuntament de Capdepera ha d’assumir, durant un període de temps limitat (i segons el criteri tècnic), les despeses derivades de l’ús de l’hort de les famílies designades per l’Àrea Socioeducativa.

4. Parcel·la i elements accessoris

4.1. La persona adjudicatària ha de disposar de la parcel·la corresponent a partir de l’endemà de l’atorgament de la llicència i fins a la data de finalització d’aquesta.

4.2. Les parcel·les són propietat de l’Ajuntament de Capdepera, que les cedirà a particulars per a la implantació dels horts urbans, com la resta d’instal·lacions accessòries que es posin a disposició de les persones beneficiàries de la llicència.

4.3. La persona adjudicatària només té, per un temps limitat, l’usdefruit de la parcel·la de cultiu que se li assigni i de les instal·lacions accessòries que, segons lliure decisió i a criteri municipal, se li proporcionin per dipositar-hi eines, llavors i altres elements destinats al conreu. Tot això en els termes que preveu aquest reglament i les bases reguladores del procediment i arran de la llicència d’ús privatiu de domini públic que finalment s’atorgui d’acord amb la legislació vigent.

4.4. La persona adjudicatària no té cap dret sobre la parcel·la i les instal·lacions complementàries, a excepció del dret d’utilitzar-les durant la vigència de la llicència. Es prohibeix col·locar-hi, sense el vistiplau de l’Ajuntament de Capdepera, cartells, informació o qualsevol tipus de publicitat aliena a la prestació del servei.

4.5. Una vegada transcorregut el termini de vigència de la llicència, la persona adjudicatària ha de retirar immediatament de la parcel·la els estris de la seva propietat.

5. Prestació del servei per la persona adjudicatària

5.1. L’ús privatiu esmentat té caràcter personal i, en cap cas, les persones titulars no poden cedir, alienar, gravar o disposar, a títol onerós o gratuït, els drets que es derivin de l’autorització d’ús, ni transmetre’l a tercers, sense perjudici del possible suport previst a les clàusules d’aquest Reglament.

5.2. Les persones adjudicatàries de persones físiques poden disposar del suport de tercers, sempre que tenguin les qualitats necessàries per aconseguir per si mateixes una llicència, que podran ajudar-les o substituir-les quan sigui necessari, i en aquest darrer cas, per un termini consecutiu màxim de 3 mesos.

5.3. La persona adjudicatària és l’única responsable davant l’Ajuntament i ha d’assumir la responsabilitat íntegra dels seus actes i la de les persones que hagi disposat per al seu ajut.

5.4. La persona beneficiària ha de comunicar a l’Ajuntament, en el moment inicial que vulgui disposar del suport de tercers, el nom i llinatges, el DNI i el domicili a efectes de notificacions d’aquestes persones, i ha d’aportar una declaració jurada signada per aquestes en què manifestin que acompleixen els requisits exigits a les persones físiques per ser beneficiàries d’una llicència. Aquesta comunicació implica per si mateixa, en cas de silenci administratiu, l’aprovació municipal del suport esmentat. Això no obstant, l’Ajuntament pot acordar, en qualsevol moment, que alguna o totes aquestes terceres persones cessin en les seves funcions si es comprova que no acompleixen els requisits esmentats o per raons justificades a l’expedient.

6.  Horari

Es pot accedir a les parcel·les de cultiu i altres instal·lacions accessòries, durant els dies i l’horari d’obertura i tancament del recinte que acordi l’Ajuntament de Capdepera, el qual s’ha de senyalitzar de la manera corresponent.

7. Requisits per accedir a la condició d’usuari

Per participar a la convocatòria, les persones interessades han d’acomplir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, en possessió dels quals han d’estar durant tot el procés selectiu:

7.1. Persones físiques

a) Tenir 18 anys complerts.

b) Estar empadronat o empadronada al municipi de Capdepera.

c) Haver realitzat la formació per a la gestió dels horts urbans ofert expressament per l’Ajuntament de Capdepera.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions atribuïdes a l’hort urbà.

Queden excloses del procediment de selecció aquelles persones físiques que concorrin en algunes de les circumstàncies següents:

a) Hagin estat privades de l’ús privatiu per al cultiu dels horts urbans al municipi de Capdepera o altres localitats, mitjançant un expedient sancionador amb resolució ferma.

b) Disposin, com a mínim fins a la data de finalització de presentació de la sol·licitud, de l’ús d’un altre hort, municipal o privat.

c) Estiguin empadronades amb algú a qui ja s’hagi adjudicat l’ús d’un hort urbà a Capdepera.

7.2. Persones jurídiques

a) Associacions o entitats sense ànim de lucre l’objecte social de les quals inclogui activitats divulgatives, formatives o de sensibilització i sempre que acompleixen els requisits establerts en aquestes bases.

b) Tenir el domicili social o seu social a Capdepera.

Queden excloses del procediment de selecció aquelles persones jurídiques que concorrin en algunes de les circumstàncies següents:

a) Hagin estat privades de l’ús privatiu dels horts urbans al municipi de Capdepera o altres localitats, mitjançant un expedient sancionador amb resolució ferma.

b) Disposin, com a mínim fins a la data de finalització de presentació de la sol·licitud, de l’ús d’un altre hort, municipal o privat.

Les persones físiques anomenades per les entitats o associacions que s’hagin de responsabilitzar de l’ús de la parcel·la sol·licitada han d’acomplir tots els requisits establerts en l’apartat 3.1, de

persones físiques.

8. Procediment per a la Concessió d’Autoritzacions

Una vegada rebudes les sol·licituds per part dels interessats, en el termini màxim d’un mes l’Ajuntament ha de dictar una resolució amb la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes d’exclusió. En aquesta resolució s’ha d’atorgar un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la seva publicació a l’Ajuntament, via web municipal i/o telefònica, perquè les persones aspirants als horts urbans esmenin les deficiències detectades i se’ls ha d’advertir que es desestimarà la sol·licitud si no s’acompleix el requeriment.

Una vegada finalitzat el termini a què es fa referència al paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l’Ajuntament ha de dictar una resolució, en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses i es determinarà el dia, l’hora i el lloc de celebració del sorteig de selecció. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

La Junta de Govern Local ha de realitzar dos sortejos públics pel sistema de paperetes, les quals s’han d’introduir en una cistella, bossa o altre estri adequat, separadament per a les dues llistes, amb els noms de les persones físiques i jurídiques admeses.

El primer sorteig ha de ser el de les paperetes de les persones jurídiques. S’han d’extreure totes les paperetes i l’ordre d’extracció ha de determinar l’ordre de prelació de les persones jurídiques aspirants.

El segon sorteig ha de ser el de les paperetes de les persones físiques. S’han d’extreure totes les paperetes i l’ordre d’extracció ha de determinar l’ordre de prelació de les persones físiques aspirants.

El resultat ha de ser de dues llistes d’aspirants: una de persones jurídiques i una altra de persones físiques. 

Una vegada conclòs el sorteig públic, i en un termini de 10 dies, l’Ajuntament de Capdepera ha de dictar una resolució d’adjudicació de les llicències d’ús privatiu de domini públic per al cultiu dels horts urbans de Capdepera, d’acord amb l’ordre de prelació derivat del sorteig públic i el nombre de vinyetes habilitades fins al moment.

Aquesta resolució s’ha de notificar directament a les persones adjudicatàries amb indicació del termini o la data i el lloc en què han de comparèixer per formalitzar la llicència, amb l’advertiment que, si no compareixen,  la Junta de Govern Local els exclourà com a aspirants a cultivar l’hort urbà i n’adjudicarà la gestió a la persona aspirant següent segons l’ordre de prelació.

La prioritat en la tria de l’hort s’ha de fer, estrictament, per l’ordre de prelació del sorteig públic.

Les persones aspirants admeses que no hagin obtingut cap hort romandran en una llista d’espera publicada a la pàgina web de l’Ajuntament fins que surti qualque vacant o s’habilitin noves àrees municipals destinades als horts urbans.

Quan hi hagi un hort vacant, aquest s’ha d’oferir d’acord amb l’ordre estricte de prelació de la llista d’espera de l’apartat anterior, és a dir, a la primera persona de la relació se li assignarà la primera vacant i així successivament respecte a la resta de persones admeses. En aquest cas, l’Ajuntament ha de comunicar a la persona aspirant l’existència de la vacant, perquè manifesti en el termini d’un dia hàbil —o del segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres-. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta d’adjudicació en el termini previst, s’ha d’entendre que renuncia al cultiu de l’hort urbà.

A les persones aspirants que hi renunciïn de manera expressa o tàcita, se les ha d’excloure de l’adjudicació o de la llista d’espera per cobrir les vacants als horts urbans, tret que al·leguin, en el termini establert a l’apartat anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels casos anteriors.

b) Patir una malaltia o incapacitat temporal.

c) Trobar-se en fase imminent de realització d’un viatge de mitja o llarga durada.

Després de justificar la causa d’acord amb l’apartat anterior, les persones aspirants s’han de reincorporar a la darrera posició de la llista d’espera per cobrir les vacants dels horts urbans.

9. Durada de la llicència

9.1. L’adjudicació de l’ús privatiu de les parcel·les de conreu dels horts s’atorga per un període d’un any, comptador a partir de l’endemà de la firma del document amb què es formalitzi la llicència, la qual s’ha d’entendre prorrogada per períodes d’un any, fins a arribar al màxim global de 3 anys, tret que, abans d’aquest termini, tengui lloc la renúncia o la revocació de la llicència.

9.2. La renúncia s’ha de comunicar en un termini superior a dos mesos abans de la finalització de la vigència de la llicència.

10. Caducitat i revocació de la llicència. Efectes d’extinció

10.1. La llicència d’ús privatiu caduca pels motius següents:

a) Per venciment del termini final, juntament amb les pròrrogues.

b) Per renúncia de la persona titular de la llicència.

c) Per mort o incapacitat sobrevinguda de la persona adjudicatària abans del venciment de la llicència.

d) Per voluntat unilateral de l’Ajuntament de no prorrogar la llicència.

10.2 La llicència d’ús privatiu pot ser revocada pels motius següents:

a) Per pèrdua de les condicions d’accés per ser persona beneficiària d’una llicència d’ús privatiu objecte d’aquestes bases.

b) Per haver cessat en el conreu de la parcel·la o taula de cultiu adjudicada durant més d’un mes sense que hi hagi una comunicació expressa i motivada a l’Ajuntament i aquest ho accepti.

c) Per haver de disposar de les parcel·les per a obres, serveis o instal·lacions de l’Administració o per dur a terme les actuacions previstes en el Pla general o d’altres instruments urbanístics.

d) Per incomplir les instruccions donades per l’Ajuntament o la Comissió Mixta.

e) Per raons d’interès públic.

f) Per constatar que no es troba al corrent pel que fa a l’acompliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social d’àmbit estatal, autonòmic i local. En cas de no presentar-se, en el cas dels adjudicataris proposats per l’àrea de Serveis Socials, la Comissió Mixta decidirà en aquests casos. En cas de no presentar-se, en el cas dels adjudicataris proposats per l’àrea de Serveis Socials, la Comissió Mixta decidirà en aquests casos.

g) Per incomplir, reiteradament, la resta de clàusules contingudes en aquest Plec i altra normativa d’aplicació.

10.3. Als efectes de l’extinció de la llicència:

10.3.1. L’Ajuntament de Capdepera ha d’iniciar un expedient amb audiència de la persona titular de la llicència d’ús privatiu. Aquest expedient ha de contenir una acta de comprovació de l’estat de la parcel·la assignada realitzada per la Comissió Mixta, que farà la proposta de resolució i extinció de la llicència municipal a la Junta de Govern Local.

10.3.2. Dins el termini de 15 dies hàbils posteriors a la notificació de finalització de la llicència la persona usuària ha de deixar l’hort municipal a disposició de l’Ajuntament. Les obres i les plantacions que tenguin el concepte de millora efectuada per la persona usuària i que no puguin ser retirats sense dany al terreny municipal han de quedar com a propietat de l’Ajuntament sense que això generi un dret a indemnització.

10.3.3. Respecte de les collites, en extingir-se la llicència d’ús privatiu, aquestes han de quedar a disposició de l’Ajuntament si la persona adjudicatària o els familiars autoritzats per aquest no les han recol·lectat en el termini de 15 dies hàbils esmentat anteriorment.

10.3.4. Les persones usuàries no tenen dret a cap tipus d’indemnització per pèrdua de collites, per millores de la parcel·la o per altres incidències que es derivin de l’extinció o la resolució de la llicència d’ús privatiu.

11. Altres prerrogatives municipals

11.1. Sense generar cap dret d’indemnització a favor de la persona interessada o adjudicatària, l’Ajuntament pot concretar i modificar les condicions generals d’ús de les parcel·les i altres elements que es puguin assignar, i modificar-ne els límits, els traçats dels camins, les instal·lacions de reg i altres serveis de la zona, la qual cosa s’ha de comunicar a les persones beneficiàries.

Arran de les actuacions esmentades, la persona adjudicatària pot sol·licitar que es revoqui la llicència.

11.2. Correspon, també, a l’Ajuntament interpretar el contingut d’aquest reglament i de les bases reguladores del procediment  i resoldre’n els dubtes o les llacunes, sense perjudici de la resta de prerrogatives emparades per la normativa vigent.

12. Seguiment i control

12.1. Correspon a l’Ajuntament, a través de la Comissió Mixta, exercir els poders de seguiment i control que resultin necessaris per assegurar la bona marxa de l’hort urbà gestionat per la persona adjudicatària.

12.2. La Comissió Mixta s’ha d’encarregar de controlar i fer el seguiment de les llicències atorgades, així com d’assessorar a les persones adjudicatàries.

12.3. La Comissió Mixta ha d’estar integrada per:

President/a: el/la regidor/a de Serveis Socials/Medi Ambient l’Ajuntament.

Vise President/a: el/la regidor/a de Serveis Socials/Medi Ambient l’Ajuntament.

Secretari/ària: un/a treballador/a de l’Ajuntament que tengui responsabilitats en el projecte.

Vocal 1: un/a treballador/a dels Serveis Socials de l’Ajuntament.

Vocal 2: un/a treballador/a de Medi Ambient de l’Ajuntament.

Vocal 3: un/a representant de les entitats i associacions participants.

Vocal 4: un/a representant de les persones beneficiàries.

Vocal 5:  un regidor representant del partits polítics de l’Ajuntament de l’oposició.

Convidats: qualsevol tècnic/a o expert/a, amb veu però sense vot, que pugui aportar els seus coneixements tècnics, de qualsevol matèria, a la Comissió Mixta.

12.4. La Comissió Mixta ha d’adoptar les seves decisions per majoria simple dels seus membres amb dret a vot, ha d’estendre una acta detallada amb la proposta de resolució, si n’és el cas, de cadascuna de les intervencions que realitzi, i les ha de traslladar a l’Ajuntament per donar contingut al procés d’admissió i adjudicació de les llicències. Així mateix, pot resoldre qualsevol punt o incident que es plantegi.

12.5. La persona beneficiària de la llicència d’hort urbà ecosocial ha d’acomplir, obligatòriament, les decisions de la Comissió Mixta.

12.6. Qualsevol dificultat o incidència que sorgeixi en la prestació del servei s’ha de comunicar a la Comissió Mixta.

12.7. La Comissió Mixta es reunirà 2 cops a l’any i sempre que ho requereixi qualsevol membre de la Comissió.

13. Garanties sanitàries i de seguretat

13.1. La persona usuària té la responsabilitat d’acomplir la normativa sanitària en relació amb la parcel·la assignada, així com de la caseta o qualsevol instal·lació que estigui a la seva disponibilitat.

13.2. L'Ajuntament queda exempt de qualsevol responsabilitat en cas d'accident de l'adjudicatari en el desenvolupament de les seves tasques de conreu i en la seva estada en el recinte. Serà a càrrec de l'adjudicatari qualsevol responsabilitat per a aquests conceptes.

13.3. L’Ajuntament de Capdepera s’ha d’encarregar de mantenir netes les parcel·les vacants mitjançant les tècniques permeses per a la producció agrària ecològica.

13.4. La persona adjudicatària ha d’utilitzar tot el material rebut amb cura i diligència i ha de conservar la parcel·la i la resta d’instal·lacions en perfecte estat, fins i tot des del punt de vista estètic. La persona adjudicatària és responsable de reposar i/o reparar el material, la maquinària i les instal·lacions que siguin propietat seva, i de reposar el parament d’un sol ús que sigui necessari per desenvolupar la seva activitat.

13. 5. Les obres a les instal·lacions i les reparacions o substitucions extraordinàries han d’anar a càrrec de l’Ajuntament.

14. Altres despeses (electricitat i aigua)

D’una banda, l’Ajuntament de Capdepera ha d’assumir les despeses corresponents a les famílies designades per l’Àrea de Serveis Socials durant un període de temps limitat (segons el criteri tècnic). I, d’una altra banda, les persones adjudicatàries han d’assumir les seves despeses d’acord amb la valoració de la Comissió Mixta.

15. Drets, obligacions i prohibicions de les persones adjudicatàries

15.1. Són drets de les persones adjudicatàries:

a) Cultivar dins la parcel·la de cultiu adjudicada qualsevol varietat d’hortalisses, flors i plantes aromàtiques en els termes continguts en aquestes bases seguint mètodes de producció ecològica.

b) Emprar la caseta que es pugui assignar per dipositar-hi eines, llavors i altres elements que puguin aportar destinats al conreu.

c) Disposar de l’assessorament bàsic per a la gestió de l’hort (com a mínim, un curs de formació de 10 hores cada any).

d) Els altres que es derivin del contingut d’aquestes bases.

15.2. Són obligacions de les persones adjudicatàries:

a) Conrar qualsevol varietat d’hortalisses, flors i plantes aromàtiques en els termes continguts a les bases i sempre que no siguin espècies prohibides per alguna disposició.

b) Aportar les llavors, els adobs i altres elements que utilitzin per al cultiu, i assumir les despeses de la seva adquisició, excepte en el cas de les persones usuàries derivades de l’Àrea de Serveis Socials, que en quedaran exemptes.

c) Assumir les despeses generades per la conservació i el manteniment ordinaris de la terra.

d) Avisar immediatament l’Ajuntament si detecten qualsevol dany o desperfecte a la parcel·la, espai, caseta o a les seves instal·lacions.

e) Mantenir nets i en perfecte estat de conservació les eines i els estris necessaris per al conreu que siguin propietat de l’Ajuntament, perquè aquest en pugui disposar si ho considera oportú. L’Ajuntament pot requerir-los que compensin els desperfectes.

f) Permetre les visites a la seva parcel·la o espai a l’alumnat de les escoles o d’altres col·lectius autoritzats per l’Ajuntament, amb la finalitat de conèixer, amb la visita o mitjançant un taller, i de forma pràctica, el que han après als llibres de ciències naturals.

g) Mantenir l'entorn (camins) de les seves parcel·les en perfecte estat, net i lliure de tot tipus d’herbes i plantes espontànies. Fer-se càrrec, també, de gestionar adequadament les deixalles que es produeixin, separant les d’origen orgànic de la resta i dipositant cada tipus de residu en el contenidor específic.

h) Acomplir les ordenances municipals i la resta de normativa local, autonòmica o estatal que els pugui afectar, en el cas que estigui regulat.

i) Fer-se càrrec de les reparacions que es generin derivades dels danys o actes vandàlics que les persones adjudicatàries causin i puguin afectar l’interior de les parcel·les, els espais o les casetes assignades, l’hort municipal i les seves instal·lacions.

j) Comunicar a l’Ajuntament les dades de les persones ajudants o acompanyants en els termes assenyalats a la clàusula 4 i respondre solidàriament davant l’Ajuntament pels seus actes.

k) Facilitar l’entrada als horts als escolars i d’altres col·lectius autoritzats per l’Ajuntament que, sota la direcció de monitors, vulguin conèixer els treballs agrícoles o les produccions que s’hi fan.

l) Facilitar l’entrada puntual als horts del personal municipal i de les persones autoritzades a aquest efecte, i col·laborar-hi en la resolució de totes les qüestions que es plantegin, per a la qual cosa poden rebre assessorament.

m) Qualsevol altra que es derivi d’aquestes bases o de les instruccions donades per l’Ajuntament o la Comissió Mixta.

n) Es posarà una compostadora a l’hort, de la qual es farà càrrec el responsable d’una parcel·la cada mes de forma rotatòria.

15.3. Prohibicions de les persones adjudicatàries:

a) Conrar alguna espècie que no sigui per al consum humà, amb l’única excepció del conreu de flors i plantes aromàtiques.

b) Conrar plantes degradants del sòl i plantes psicotròpiques.

c) Aplicar productes fitosanitaris de síntesi per al control de plagues o malalties. Només s’autoritzen els productes emprats en producció ecològica.

d) Aplicar adobs de síntesi. Només s’autoritzen els productes emprats en producció ecològica.

e) Sostreure o danyar productes o plantes obtinguts en el cultiu per altres persones adjudicatàries a altres parcel·les.

f) Fer-hi alguna classe d’obra, la qual cosa inclou la prohibició de fer cap tipus de tanca nova o reparació (mitjançant murs, canyes, fustes, plàstics, uralites, etc.), barbacoes, hivernacles, pous, taules fixes o bancs; la modificació de l’interior o exterior de la caseta, si n’hi ha, o la construcció o instal·lació de nous elements o modificació dels existents; tot això, tret que es compti amb l’autorització de l’Ajuntament.

g) Tenir i criar qualsevol mena d’animal o bestiar i construir casetes o gàbies destinades a aquests, llevat que es compti amb l’autorització de l’Ajuntament.

h) Caçar, talar arbres o qualsevol altra activitat que pugui causar danys a la fauna i la flora que hi pugui haver a l’hort.

i) Acumular o abandonar qualsevol material o deixalles, dins o fora de l’hort, i aportar qualsevol tipus d’objecte aliè a la funció de l’hort susceptible d’alterar l’estètica del lloc; i utilitzar la parcel·la com a dipòsit o magatzem de materials.

j) Alterar els camins i les conduccions de reg de l’hort adjudicat.

k) Moure les fites i les tanques que delimiten la parcel·la municipal. La persona usuària està obligada a fer la seva feina dins els límits de la parcel·la o taula adjudicada, i no pot dur a terme la seva activitat més enllà dels límits fitats ni regar amb aspersors o amb qualsevol altre estri que pugui envair o regar altres parcel·les o taules veïnes.

l) Realitzar un cultiu que pugui envair finques o parcel·les confrontants.

m) Deixar l’hort sense treballar. En cas d’impossibilitat temporal, la qual no es podrà allargar més d’un mes, la persona usuària ha de comunicar de forma motivada aquesta circumstància a l’Ajuntament.

n) Circular per l’interior de l’hort amb vehicles de motor, llevat de quan s’utilitzin eines agrícoles, amb l’autorització prèvia de l’Ajuntament.

o) Estacionar automòbils a l’interior de l’hort.

p) Destinar a la venda els productes obtinguts del cultiu de les parcel·les.

q) Fer foc o qualsevol crema de restes vegetals al llarg de l’any.

r) No respectar les normes bàsiques de convivència ni d’estètica de l’hort, mantenir una conducta insolidària, fer una despesa excessiva d’aigua o utilitzar i consumir productes tòxics.

s) Qualsevol altre ús no previst anteriorment i que produeixi molèsties o males olors, limiti l’ús i el gaudi de la resta de parcel·les o afecti l’entorn del lloc.

t) Prohibició de dur-hi animals (cans, moixos o qualsevol altre).

u) Prohibició de realitzar qualsevol tipus d’activitat llevat de les pròpies de la tasca de l’ús de l’hort.

16. Incompliment de les prescripcions d’aquest Reglament

Els incompliments greus de les condicions establertes en aquest Reglament faculten la Junta de Govern Local de Capdepera, amb una proposta prèvia de la Comissió Mixta, per donar per finalitzada la llicència d’horts urbans. En aquest cas, l’Ajuntament ha de donar quinze dies a la persona adjudicatària per retirar els seus objectes personals, sense dret a reclamar cap tipus d’indemnització.

17. Incidències

L’òrgan competent per a l’adjudicació de les parcel·les destinades a hort d’oci, així com la resolució de les incidències que puguin sorgir entre els concessionaris de les parcel·les i entre aquests i l’Ajuntament, serà la Junta de Govern de l’Ajuntament de Capdepera, d’acord amb les propostes de la Comissió Mixta creada a l’efecte.

Contra aquests acords es podran interposar els recursos administratius procedents.

Disposició final única

Aquest Reglament serà objecte de publicació íntegra en el BOIB, i entrarà en vigor una vegada transcorregut el termini establert a l’article 65.2 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases del règim local.

 

BASES REGULADORES DE LA CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS D’ASSIGNACIÓ DE L’ÚS PRIVATIU D’UN HORT URBÀ PER A L’ANY 2014

1. Normes generals

1.1. L’objecte d’aquestes bases és regular la convocatòria per seleccionar persones interessades  a cultivar un hort ecològic, habilitat per l’Ajuntament i emmarcat dins el projecte comunitari de l’Àrea Socioeducativa.

1.2. La selecció de les persones aspirants s’ha d’efectuar mitjançant un sorteig públic, que s’ha de fer d’acord amb el contingut d’aquestes bases reguladores. Les places a disposició de l’Àrea Socioeducativa s’han de designar a criteri tècnic.

2. Característiques i situació dels Horts Urbans Ecològics

2.1. Ubicació. La parcel·la municipal situada darrere l’escoleta Es Ferreret, al Carrer Principal de Capdepera.

2.2. L’Hort Urbà constarà de 16 parcel·les d’uns 50m2 cada una.

3. Prioritat de places

3.1. L’Ajuntament de Capdepera ha d’adoptar les mesures necessàries per garantir l’accés als horts de les famílies amb risc social i, també, ha d’assegurar viabilitat a les associacions o entitats sense ànim de lucre dedicades a la sensibilització ambiental i social, interessades en el cultiu de l’hort.

Un total de 40% de les places queda reservat a disposició i criteri d’adjudicació del personal tècnic de l’Àrea de Serveis Socials 

Un total del 20%, per a entitats sense ànim de lucre.

El 40% restant, a població en situació d’atur de més d’un any, prejubilats o jubilats.

En cas que el repartiment de parcel·les no sigui exacte, l’ajuntament decidirà a quin col·lectiu s’adjudiquen les parcel·les sobrants.

3.2. En acompliment de l’apartat anterior, els horts s’han d’oferir, prioritàriament, a les persones aspirants que acreditin:

a) Ser caps de famílies amb necessitats diagnosticades pels Serveis Socials.

b) Associacions o entitats sense ànim de lucre que tenguin en el seu objecte social la sensibilització en temes ambientals i socials i/o la divulgació i/o formació, especialment dirigides a col·lectius de joves, gent gran o dones.

En cas que quedin deserts formaran part del sorteig públic.

4. Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han d’acomplir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, en possessió dels quals han d’estar durant tot el procés selectiu.

4.1. Persones físiques

a) Tenir 18 anys complerts.

b) Estar empadronat o empadronada al municipi de Capdepera.

c) Haver realitzat la formació per a la gestió dels horts urbans ofert expressament per l’Ajuntament de Capdepera.

d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions atribuïdes a l’hort urbà.

e) Persones en situació d’atur de més d’un any, prejubilats o jubilats.

 

Queden excloses del procediment de selecció aquelles persones físiques que concorrin en algunes de les circumstàncies següents:

a) Hagin estat privades de l’ús privatiu per al cultiu dels horts urbans al municipi de Capdepera o altres localitats, mitjançant un expedient sancionador amb resolució ferma.

b) Disposin, com a mínim fins a la data de finalització de presentació de la sol·licitud, de l’ús d’un altre hort, municipal o privat.

c) Estiguin empadronades amb algú a qui ja s’hagi adjudicat l’ús d’un hort urbà a Capdepera.

4.2. Persones jurídiques

a) Associacions o entitats sense ànim de lucre l’objecte social de les quals inclogui activitats divulgatives, formatives o de sensibilització i sempre que acompleixen els requisits establerts en aquestes bases.

b) Tenir el domicili social o seu social a Capdepera.

 

Queden excloses del procediment de selecció aquelles persones jurídiques que concorrin en algunes de les circumstàncies següents:

a) Hagin estat privades de l’ús privatiu dels horts urbans al municipi de Capdepera o altres localitats, mitjançant un expedient sancionador amb resolució ferma.

b) Disposin, com a mínim fins a la data de finalització de presentació de la sol·licitud, de l’ús d’un altre hort, municipal o privat.

Les persones físiques anomenades per les entitats o associacions que s’hagin de responsabilitzar de l’ús de la parcel·la sol·licitada han d’acomplir tots els requisits establerts en l’apartat 3.1, de persones físiques.

5. Sol·licituds

5.1. Els impresos de sol·licitud per participar a la convocatòria estan a disposició de les persones interessades a les oficines de l’Ajuntament de Capdepera.

5.2. Les persones interessades han de presentar la sol·licitud de llicència d’ús privatiu dels horts urbans de Capdepera que s’adjunta com a annex 1 (persones físiques) o com a annex 2 (persones jurídiques), en el registre de l’Ajuntament de Capdepera o a través de qualssevol dels mitjans establerts a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en un termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria a la pàgina web municipal.

5.3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones físiques aspirants han d’ajuntar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol o espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència), en cas que no tenguin expedient obert a l’àrea Serveis Socials municipals.

b) Declaració jurada de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions derivades de l’hort urbà (annex IV).

c) Declaració jurada o fefaent que es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals (annex V). En cas de no presentar-se, en el cas dels adjudicataris proposats per l’àrea de Serveis Socials, la Comissió Mixta decidirà en aquests casos.

d) Des dels Serveis Socials es farà un informe que acrediti el risc social familiar en el cas que s’opti per la prioritat de plaça com a cap de família.

5.4. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones jurídiques aspirants han d’ajuntar la documentació següent:

a) Original o fotocòpia acarada dels Estatuts de la persona jurídica.

b) CIF de la persona jurídica.

c) Fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol o espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència) de la persona que tengui poders suficients per representar i actuar en nom de la societat.

d) Darrera acta de nomenament de la representació i/o capacitació d’obrar o el certificat de nomenament o qualsevol altre document acreditatiu de la persona que tengui poders suficients per representar i actuar en nom de la societat.

e) Una relació de les persones que hagin de desenvolupar el projecte en nom de l’associació o entitat, declarant que acompleixen tots els requisits de l’apartat 2 d’aquestes bases reguladores.

f) Declaració jurada o fefaent que es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals.

5.5. Només s’ha d’admetre una sol·licitud per a cadascuna de les persones sol·licitants.

6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Una vegada rebudes les sol·licituds, en el termini màxim d’un mes l’Ajuntament ha de dictar una resolució amb la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb la indicació de les causes d’exclusió. En aquesta resolució s’ha d’atorgar un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la seva publicació a l’Ajuntament, via web municipal i/o telefònica, perquè les persones aspirants als horts urbans esmenin les deficiències detectades i se’ls ha d’advertir que es desestimarà la sol·licitud si no s’acompleix el requeriment.

6.2. Una vegada finalitzat el termini a què es fa referència al paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l’Ajuntament ha de dictar una resolució, en el termini màxim de 10 dies hàbils, amb la llista definitiva de persones admeses i excloses i es determinarà el dia, l’hora i el lloc de celebració del sorteig de selecció. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

6.3. La llista definitiva ha d’estar separada en dues relacions de noms:

a) La primera, per a les persones jurídiques.

b) La segona, per a les persones físiques, que no han estat seleccionades per tant per cent destinades a Serveis Socials

7. Procediment de selecció i adjudicació

7.1. En la data que s’hagi previst a l’apartat 5.2, l’Ajuntament de Capdepera, en presència de la J.G.L. Amb una proposta prèvia de la Comissió Mixta, ha de realitzar dos sortejos públics pel sistema de paperetes, les quals s’han d’introduir en una cistella, bossa o altre estri adequat, separadament per a les dues llistes previstes a l’apartat 5.3 d’aquestes bases, amb els noms de les persones físiques i jurídiques admeses.

7.2. El primer sorteig ha de ser el de les paperetes de les persones jurídiques. S’han d’extreure totes les paperetes i l’ordre d’extracció ha de determinar l’ordre de prelació de les persones jurídiques aspirants.

7.3. El segon sorteig ha de ser el de les paperetes de les persones físiques. S’han d’extreure totes les paperetes i l’ordre d’extracció ha de determinar l’ordre de prelació de les persones físiques aspirants.

7.4. El resultat ha de ser de dues llistes d’aspirants: una de persones jurídiques i una altra de persones físiques. 

7.5. Una vegada conclòs el sorteig públic, i en un termini de 10 dies, l’Ajuntament de Capdepera ha de dictar una resolució d’adjudicació de les llicències d’ús privatiu de domini públic per al cultiu dels horts urbans de Capdepera, d’acord amb l’ordre de prelació derivat del sorteig públic i el nombre de vinyetes habilitades fins al moment.

7.6. Aquesta resolució s’ha de notificar directament a les persones adjudicatàries amb indicació del termini o la data i el lloc en què han de comparèixer per formalitzar la llicència, d’acord amb el document que s’adjunta com a annex 3, amb l’advertiment que, si no compareixen,  l’Ajuntament els exclourà com a aspirants a cultivar l’hort urbans i n’adjudicarà la gestió a la persona aspirant següent segons l’ordre de prelació.

7.7. La prioritat en la tria de l’hort s’ha de fer, estrictament, per l’ordre de prelació del sorteig públic.

7.8. Les persones aspirants admeses que no hagin obtingut cap hort romandran en una llista d’espera publicada a la pàgina web de l’Ajuntament fins que surti qualque vacant o s’habilitin noves àrees municipals destinades als horts urbans.

7.9. Quan hi hagi un hort vacant, aquest s’ha d’oferir d’acord amb l’ordre estricte de prelació de la llista d’espera de l’apartat anterior, és a dir, a la primera persona de la relació se li assignarà la primera vacant i així successivament respecte de la resta de persones admeses. En aquest cas, l’Ajuntament ha de comunicar a la persona aspirant l’existència de la vacant, perquè manifesti en el termini d’un dia hàbil —o del segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres-. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta d’adjudicació en el termini previst, s’ha d’entendre que renuncia al cultiu dels horts urbans.

7.10. A les persones aspirants que hi renunciïn de manera expressa o tàcita, se les ha d’excloure de l’adjudicació o de la llista d’espera per cobrir les vacants als horts urbans, tret que al·leguin, en el termini establert a l’apartat anterior, la concurrència d’alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment dins els tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels casos anteriors.

b) Patir una malaltia o incapacitat temporal.

c) Trobar-se en fase imminent de realització d’un viatge de mitja o llarga durada.

Després de justificar la causa d’acord amb l’apartat anterior, les persones aspirants s’han de reincorporar a la darrera posició de la llista d’espera per cobrir les vacants dels horts urbans.

7.11. Les persones adjudicatàries dels horts urbans s’han de sotmetre a la regulació prevista a les bases de la convocatòria, la llicència d’ús privatiu dels horts urbans de Capdepera, els plecs reguladors de la llicència dels horts urbans i qualsevol altra normativa d’àmbit específic i d’àmbit general que sigui d’aplicació.

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD PER A L’ASSIGNACIÓ A PERSONES FÍSIQUES DE L’ÚS PRIVATIU DELS HORTS URBANS DE CAPDEPERA DE LA CONVOCATÒRIA DE 2014

Butlletí d’inscripció per a persones físiques que tenguin, com a mínim, 18 anys

Nom i llinatges:

DNI/NIE/passaport/targeta de residència:

Data de naixement:.

País de naixement:

Adreça:

Codi postal:

Municipi:

Telèfon fix i mòbil:

Adreça electrònica:

EXPÒS: Que m’he assabentat de la posada en marxa de la convocatòria de 2013 del procés d’assignació de l’ús privatiu d’horts urbans de Capdepera i de les bases que la regulen, les quals accept íntegrament, i que acomplesc els requisits per obtenir la condició de persona beneficiària.

DEMAN: Que se m’admeti al procés d’adjudicació esmentat i a l’assignació de l’ús privatiu d’un hort urbà de Capdepera.

Documents adjunts:

(  ) Fotocòpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol o espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

(  ) Declaració jurada de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions derivades de l’hort urbà.

(  ) Declaració jurada o fefaent d’estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals.

(  ) Informe dels Serveis Socials en el cas d’optar per prioritat de plaça, si n’és el cas.

Motivació:

(Indicau per què voleu cultivar un hort urbà)

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

Capdepera,

[rúbrica]

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

 

 

ANNEX 2

SOL·LICITUD PER A L’ASSIGNACIÓ A PERSONES JURÍDIQUES DE L’ÚS PRIVATIU DELS HORTS URBANS DE CACPDEPERA CONVOCATÒRIA 2014

Butlletí d’inscripció per a persones jurídiques sense ànim de lucre

Nom i llinatges:

DNI: 

En representació de:

Adreça social:

Codi postal:

Municipi:

Telèfon fix i mòbil:

Adreça electrònica:

EXPÒS: Que m’he assabentat de la posada en marxa de la convocatòria de 2013 del procés d’assignació de l’ús privatiu d’horts urbans de Capdepera i de les bases que la regulen, les quals accept íntegrament, i que l’entitat o associació que represent acompleix els requisits per obtenir la condició de beneficiària.

DEMAN: Que s’admeti l’entitat o associació que represent al procés d’adjudicació esmentat i a l’assignació de l’ús privatiu d’un hort urbà de Capdepera.

Documents adjunts:

(  ) Fotocòpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol o espanyola, del document acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).

(  ) Declaració jurada de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per exercir les funcions derivades de l’hort urbà.

(  ) Declaració jurada o fefaent d’estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals.

(  ) Original o fotocòpia acarada dels Estatuts de la persona jurídica.

(  ) CIF de la persona jurídica.

(  ) Darrera acta de nomenament de la representació i/o capacitació d’obrar o el certificat de nomenament o qualsevol altre document acreditatiu de la persona que tengui poders suficients per representar i actuar en nom de la societat.

(  ) Relació de les persones que hagin de desenvolupar el projecte en nom de l’associació o entitat, declarant que acompleixen tots els requisits de l’apartat 2 de les bases reguladores.

Motivació:

(Indicau per què voleu cultivar un hort urbà)

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

Capdepera,

[rúbrica de la persona representant]                  [segell de l’entitat o associació]

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

 

ANNEX 3

Llicència d’ús privatiu dels horts urbans de Capdepera de la convocatòria de 2014

L’ús privatiu de l’hort ..................................................

(detallar la parcel·la de cultiu), situat a .....................................................................................,

que ha estat adjudicat a ..................................................................... (nom i llinatges de la persona adjudicatària / entitat sense ànim de lucre adjudicatària) per Resolució de Batlia de ....................................[data]. Així mateix, la persona adjudicatària coneix íntegrament aquesta resolució, que s’ha de regir per les condicions que es detallen a continuació.

Condicions

1. L’objecte de l’autorització, l’ús privatiu de .............. ....... ..... ........ (detallar: la parcel·la de cultiu), número ............................., situat........ .............., és per al conreu agrícola destinat a l’autoconsum o, en el cas d’entitats, també per a objectius socials en els termes concretats a les bases de la convocatòria.

2. Mesura, localització i número d’hort (segons el plànol adjunt): ................................................

3. Aquesta autorització s’atorga per un període d’un any, comptador a partir de la data en què se subscriu aquest document, és a dir, fins dia ...... d ........................ de 201..., i es considera prorrogada automàticament per períodes d’un any, fins a arribar al màxim global de 3 anys ( ........... d ...................... de 201.......), llevat que la  llicència caduqui o es revoqui en els termes prevists a les bases de la convocatòria.

4. La persona adjudicatària declara expressament que es mantindrà al corrent pel que fa a l’acompliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tant en àmbit estatal, autonòmic com local.

5. La persona adjudicatària manifesta l’acceptació i la subjecció estricta a aquesta llicència, a les bases de la convocatòria i als plecs de prescripcions tècniques que regulen l’ús dels horts urbans.

6. La persona adjudicatària o compareixent declara que coneix i accepta íntegrament el contingut de les bases de la convocatòria, les quals han de regir, en tot moment, el règim de la llicència que s’atorga.

 

Capdepera, ..... d ............ de 2014

Per l’Ajuntament                                                         Per la part adjudicatària

[rúbrica]                                                                      [rúbrica]

 

ANNEX IV

DECLARACIÓ JURADA

................................................................................................, amb DNI núm. .................................................................,

amb domicili a..................................................................... [població], ............................................. [adreça],

CP.............................................................., i telèfon........................................................,

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

Que reunesc les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per exercir les funcions derivades de l’hort urbà.

I, perquè consti, sign aquesta declaració.

 

[rúbrica]

Capdepera, ...................................... d .......................................................... de 2014

 

 

ANNEX V

DECLARACIÓ JURADA

......................................................................................, amb DNI núm ............................,

amb domicili a ...................................................................................... [població],

.................................. [adreça], CP..........................., i telèfon.............................................................,

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

Que estic al corrent de pagament de les obligacions tributàries locals.

I, perquè consti, sign aquesta declaració.

 

[rúbrica]

Capdepera,......................................... d ........................................... de 2014

 

Capdepera, a  23 de gener de 2014

 

El Batle

Rafel Fernández Mallol