Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME I ESPORTS
Núm. 5817
Resolució del president de l’ATB, de 27 de març de 2014, per la qual s'aproven les bases de la convocatòria pública de subvencions en espècie per al foment del producte turístic de les illes balears durant l'últim quadrimestre de l'any 2014, d'acord amb el pla integral de turisme (PITIB)
Versió PDF
La Conselleria de Turisme i Esports, a través de l'ATB, pretén donar suport a les iniciatives de les entitats que pertanyen al sector turístic perquè puguin contribuir a la promoció de les Illes Balears a través del desenvolupament dels seus objectius.
L'Ordre de bases del conseller de Turisme, de dia 20 de juny de 2005 (BOIB núm. 96, de 25 de juny), estableix les bases reguladores de les subvencions en espècie en matèria de turisme. L'article 2.1.d) estableix les activitats objecte d'ajuda i, en concret, la promoció, millora i modernització del producte turístic.
Entre les finalitats de l'ATB, d'acord amb l'article 2.5 del Decret 26/2012, de 30 de març, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'empresa pública encarregada de la promoció turística de les Illes Balears, cal destacar la de fomentar i impulsar iniciatives del sector turístic amb vista a la promoció del turisme balear, així com qualsevol altra activitat que tingui per objecte la promoció i la comercialització òptima dels productes turístics de les illes.
La promoció de les illes a través dels productes establerts en el Pla Integral de Turisme de les Illes Balears, subvencionats en espècie per l'ATB mitjançant aquesta convocatòria, contribuirà a disposar d'una agenda per a l'últim quadrimestre d'aquest any coincidint amb la temporada baixa per a la captació de nous segments de demanda, complementaris i compatibles amb els existents, creant noves categories de producte capaços d'operar tot l'any sobre la base de la diferenciació, la competitivitat i l'especialització de la destinació turística Illes Balears.
La situació econòmica global obliga al fet que la contribució dels ens autonòmics, en aquest cas l'ATB, s'hagi de basar a subvencionar només aquells projectes que contribueixin al creixement econòmic de les Illes Balears i que siguin tècnicament i socialment favorables des del punt de vista promocional; és a dir, que contribueixin a la promoció de cadascuna de les marques ja consolidades, en el nostre cas unides a un territori específic: Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma.
La concessió de subvenció en espècie als diversos productes turístics vindrà referida a la qualitat tècnica del projecte presentat o de l'activitat realitzada, l'especialització, la innovació, la transversalitat, la creació de sinèrgies, la comercialització i la difusió, així com la incidència i la responsabilitat social.
Els conceptes de publicitat i concurrència que regeixen com a principis alienables la gestió i assignació dels diners públics orientaran les polítiques de col·laboració entre el sector públic i el privat, i exigeixen un esforç afegit tant al promotor del projecte com a l'ens públic alhora: l’un, el de proposar i l'altre, el de coparticipar.
Al sector públic se li exigeix desenvolupar mètodes com més objectius millor per a l'avaluació dels projectes presentats que contribueixin a la idoneïtat i l’adequació de les estratègies establertes en el Pla Integral de Turisme de les Illes Balears.
L'article 15 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions BOIB núm. 196, de 31 de desembre (en endavant Dleg. 2/2005) estableix que la convocatòria ha de ser aprovada per resolució de l'òrgan competent i s'ha de publicar en el BOIB.
Així mateix, l'article 4.1 de l'Ordre de bases reguladora de subvencions de la Conselleria de Turisme, de 20 de juny de 2005, estableix que les convocatòries les han d'aprovar els òrgans de direcció de les entitats públiques de què depenen.
Atès que ha resultat un romanent en espècie valorable econòmicament sense assignació derivat de la convocatòria pública de subvencions en espècie per al foment del producte turístic de les Illes Balears per a l'any 2014 aprovada per resolució del president de l'ATB de 20 de juny de 2013.
Per tot això, amb l'informe previ de l'Àrea Jurídica de l'ATB, aprovat pel Consell de Direcció del dia 27 de març de 2014, s'aproven les bases d'aquesta convocatòria de subvencions en espècie que figuren annexes a aquesta resolució i se n'ordena la publicació en el BOIB.
Aquesta resolució tindrà efectes des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ATB en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableixen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm.12, de 14 de gener).
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Palma, 27 de març de 2014
El president de l’ATB
Jaime Martínez Llabrés
BASES DE LA CONVOCATÒRIA
1. Objecte
1.1. L’objecte d'aquesta convocatòria pública i oberta és la concessió d'ajudes en espècie en el marc del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, i l'Ordre del conseller de Turisme de 20 de juny de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció turística.
1.2. La selecció dels projectes vinculats als productes que estableix el PITIB que tindran dret a subvenció en espècie de l'ATB seran els que siguin considerats d'interès turístic per a la promoció de la destinació i que es desenvolupin en cadascuna de les destinacions des de l'1 de setembre de 2014 fins al 15 de desembre de 2014.
Es consideren susceptibles d'obtenir subvencions de producte en espècie de l'ATB dins d’aquesta convocatòria, els projectes següents l'activitat dels quals es repeteixi en el temps, que suposin un increment de l'activitat turística, així com una millora del posicionament internacional de les marques Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca, entenent com a projecte una planificació consistent en un conjunt d'activitats que es troben interrelacionades i coordinades:
- Creació i/o millores de rutes d'interès turístic vinculades als productes turístics que preveu el PITIB, tot afavorint la transversalitat i la supramunicipalitat.
- Creació i/o millores de visites guiades.
- Desenvolupaments informàtics vinculats als productes turístics que preveu el PITIB.
- Creació i/o millores de projectes relacionats amb els productes contemplats en el PITIB.
1.3. Resten exclosos de l'objecte d’aquesta convocatòria:
- Els projectes en què el pressupost sigui superior o igual a 300.000 €, impostos inclosos.
- Els projectes que ja hagin obtingut subvenció en espècie de producte en l'anterior convocatòria, amb càrrec al pressupost 2014.
- Les accions que tinguin per objecte la realització d’esdeveniments, fires, congressos, convencions, espectacles, workshops, famtrips, jornades inverses, jornades directes, festivals, presentacions de catàlegs, programes d'esdeveniments, concursos i accions similars.
- Les accions individuals aïllades que no formen part d'un conjunt d'activitats que es troben interrelacionades.
- Els projectes que, no essent de nova creació, no expliquin clarament en la memòria tècnica la millora a realitzar.
1.4. L’àmbit territorial de les subvencions en espècie serà el conjunt de cadascuna de les illes que constitueixen la comunitat autònoma de les Illes Balears i la ciutat de Palma, en virtut de la posició que adquireix la ciutat per la Llei de Capitalitat.
2. Principis generals de la convocatòria
La convocatòria de subvencions en espècie es durà a terme basant-se en els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat i eficiència en el compliment de l'objecte del projecte subvencionat en espècie per l'ATB.
Aquesta convocatòria parteix de la base que els promotors del projecte són qui n’assumeixen el pressupost i sol·liciten subvenció pública en espècie per donar suport a la realització del projecte en considerar que té repercussió turística i que l'aportació pública en millora la rendibilitat, en concepte d'imatge i notorietat.
3. Beneficiaris
Podran ser beneficiaris d'aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques (públiques o privades) que executin les accions establertes en el punt 1 d'aquestes bases.
En aquesta convocatòria es poden presentar un màxim de cinc projectes per entitat o empresa.
En cas que una mateixa entitat presenti més de cinc projectes, només es valoraran els cinc primers segons l’ordre de presentació per registre d'entrada. En cas que dues entitats sol·licitin la subvenció per a un mateix projecte, tan sols es valorarà la primera de les propostes segons el registre d'entrada.
4. Criteris objectius de valoració dels projectes
El mètode d'avaluació de projectes persegueix que els projectes objecte de subvenció en espècie siguin els que veritablement contribueixin al creixement econòmic de les Illes Balears. La metodologia de valoració s'aplicarà a cada projecte que es presenti, en obtenir una llista de projectes segons la puntuació obtinguda.
Els criteris de valoració d'aquesta convocatòria de subvencions en espècie vindran referits a la qualitat tècnica del projecte presentat, l'especialització, la innovació, la transversalitat, la creació de sinèrgies, la comercialització i la difusió, així com la incidència i la responsabilitat social.
La valoració dels productes turístics es fonamenta en els aspectes i les consideracions següents:
1) Suport al desenvolupament de projectes adreçats al foment i a la difusió dels productes turístics definits pel Pla Integral de Turisme de les Illes Balears 2012-2015 (PITIB). Qualsevol projecte, per la seva temàtica o motiu principal, ha de ser classificable per part del promotor del projecte que es presenti a la convocatòria, en una de les tipologies establertes en el PITIB. En el criteri A1 es valoraran els productes segons la seva contribució a la desestacionalització turística, així com aquells projectes que incloguin la transversalitat de diversos productes fins a un màxim de tres.
2) Suport al desenvolupament de projectes que suposin la creació i millora de projectes vinculats a les tipologies dels productes turístics descrits en el PITIB. Es valoraran amb una puntuació més alta els projectes que suposin una major repercussió i, consegüentment, una contribució al posicionament, consolidació, desenvolupament i maduració dels productes turístics que preveu el PITIB.
3) Suport al desenvolupament de projectes conjunts, valorant-se la creació de sinèrgies entre diversos actors que intervenen en la cadena de valor de l'experiència turística, afavorint la creació de producte i la seva paquetització a través de canals tradicionals o tecnològics, per a la posterior comercialització en els principals mercats, tant els consolidats, en desenvolupament, com els incipients que preveu el PITIB.
4) Suport al desenvolupament de projectes supramunicipals, valorant que abasti una extensió de territori com més gran millor i que creï sinèrgies entre diversos municipis. Es valoraran amb una puntuació més alta els projectes que es desenvolupin en més d'un municipi.
5) Suport a projectes de base tecnològica. Es valoraran amb una puntuació més alta els projectes que implementin desenvolupaments tecnològics aplicats al turisme que ajudin a modernitzar la imatge actual i a posicionar cadascuna de les marques turístiques: Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca.
6) Suport als projectes amb un pla de comercialització exterior, valorant els acords realitzats tant en partenariat com en col·laboració comercial amb operadors turístics i línies aèries, considerant els principals distribuïdors del nostre destí.
7) Suport als projectes que ajudin a posicionar cadascuna de les marques —Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca—, així com les tipologies de productes que preveu el PITIB. Es valorarà amb una puntuació més alta els projectes que apostin per un clar posicionament a través d'una comunicació i promoció exterior.
8) Suport als projectes que afavoreixin l'accessibilitat universal. Es valoraran els projectes destinats a la millora de l'accessibilitat d'establiments, productes i serveis que puguin ser utilitzables per la major gamma possible de persones amb diverses habilitats que afavoreixin la integració i no discriminació dels diversos col·lectius, independentment de la seva discapacitat, i que suposin l'eliminació dels obstacles i les barreres que assegurin l'accés a l'entorn, al transport, a les instal·lacions i als serveis turístics, per a les persones amb algun tipus de discapacitat (física, mental, sensorial) o amb mobilitat reduïda (discapacitats permanents o temporals: dones embarassades, persones enguixades, famílies amb nens o amb gent gran, etc.)
METODOLOGIA DE VALORACIÓ DELS PROJECTES PRESENTATS
La metodologia adoptada per a la valoració i qualificació dels projectes turístics objecte d'aquesta convocatòria està basada en els criteris objectius continguts en l'ANNEX III d'aquestes bases. Els criteris de valoració i puntuació es troben recollits a continuació.
Aquest document haurà de ser emplenat per les empreses o entitats que sol·licitin la subvenció i SERÀ L'ÚNIC DOCUMENT SOBRE EL QUAL ES FARÀ LA VALORACIÓ. AIXÍ MATEIX, S’HAURÀ DE LLIURAR TANT EN SUPORT IMPRÈS COM DIGITAL (EXCEL), SEGONS S'ESTABLEIX EN L'APARTAT 5 D’AQUESTES BASES.
La memòria tècnica únicament servirà com a document acreditatiu i no pas com a informe de valoració.
Els projectes es valoraran de manera transversal en relació amb la resta de projectes presentats per a un mateix destí.
Es valoraran les propostes segons les característiques del projecte a data de la sol·licitud de la subvenció en espècie.
Per a tots els càlculs de les valoracions, s’agafarà com a màxim un decimal.
Per obtenir puntuació, tots els criteris d'aquesta convocatòria de producte (des d’A1 fins a A8) han de ser acreditats pel promotor del projecte en el moment de la sol·licitud de subvenció en espècie.
Si no es pot acreditar algun apartat, no s'obtindrà la puntuació corresponent a aquest apartat. No obstant això, atesa la naturalesa dels criteris A5, A7 i A8, el promotor o la persona interessada podrà subscriure una declaració responsable (ANNEXOS V, VII i VIII) degudament i totalment emplenada, en la qual manifesti que, sota la seva responsabilitat, ha de complir amb els requisits establerts en la convocatòria, havent-ne de justificar la realització d'acord amb el que estableix l'apartat 12 d'aquestes bases.
A continuació es descriu la puntuació atorgada a cadascun dels criteris, la manera d'emplenament, així com la documentació acreditativa de cada criteri:
|
COD |
CRITERIS DE VALORACIÓ DE L'ANNEX III |
PUNTUACIÓ MÀX. PER CRITERI |
|
A.1 |
Categoria de producte al qual està vinculat el projecte |
30 |
|
A.2 |
Tipologia del projecte |
30 |
|
A.3 |
Actors involucrats |
50 |
|
A.4 |
Municipis involucrats |
50 |
|
A.5 |
Implementacions tecnològiques |
25 |
|
A.6 |
Accions de comercialització |
50 |
|
A.7 |
Accions promocionals |
45 |
|
A.8 |
Accessibilitat |
20 |
|
|
PUNTUACIÓ MÀXIMA TOTAL |
300 |
Capçalera de l'Annex III (dades informatives no puntuables en aquest annex):
- Emplenar el nom fiscal de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
- Emplenar el nom del projecte per al qual se sol·licita la subvenció.
- Caselles blanques: indiqueu el cost total del projecte (IVA inclòs) i l'import sol·licitat com a subvenció (IVA inclòs). Aquests imports han de coincidir amb les quantitats indicades en el formulari de sol·licitud de la subvenció (ANNEX I) i amb el desglossament pressupostari del projecte (ANNEX IV).
La casella corresponent a "import sol·licitat" no podrà contenir un import superior al permès; és a dir, 10.000 euros (IVA inclòs). En cas d'excedir els 10.000 euros, el projecte quedarà exclòs. Així mateix, l'import sol·licitat en l'Annex III ha de coincidir en tots els annexos; és a dir, ha de ser el mateix que l'indicat en els annexos I i II. En cas de no coincidir algun dels imports, el projecte serà exclòs.
- Indiqueu el destí gestionat per l'ATB en el qual es fa o desenvolupa el projecte. Es podrà seleccionar qualsevol dels cinc destins, però només se’n podrà indicar un. Feu clic sobre la casella de selecció. Aquesta casella és vinculant a la marca seleccionada en el formulari de sol·licitud de l’ANNEX I, per la qual cosa haurà de coincidir en ambdós documents. Així mateix, la selecció de la destinació influirà en els imports màxims a sol·licitar per concepte, en relació amb l'espècie subvencionada descrita en l'apartat 11.2 d'aquestes bases. En cas que el projecte es desenvolupi en dues o més destinacions, es pot indicar la que s'estimi oportú, però únicament una.
- En cas de no presentar l'Annex III degudament emplenat indicant la pàgina de la memòria on es troba l'acreditació de cada criteri de valoració (de cada casella marcada), l'apartat emplenat incorrectament no rebrà puntuació.
Es valorarà únicament el nombre d'ítems indicats en les caselles de selecció de l'Annex III, sempre que estiguin degudament acreditats.
A1. Categoria de producte - transversalitat i desestacionalització
Puntuació: fins a un màxim de 30 punts. Només es podran seleccionar un màxim de tres categories. D'acord amb les categories de producte turístic descrites en l'Annex IX, es concedirà puntuació als projectes que contribueixin a promocionar els productes turístics descrits en aquest annex, valorant-los segons la seva contribució a la desestacionalització turística. Feu clic sobre la casella de selecció:
- Naturalesa: 10 punts. (Inclou: espais naturals, ecoturisme, senderisme, marxa nòrdica, turisme actiu, observació ornitològica i turisme rural, eqüestre o mariner).
- Cultura: 10 punts. (Inclou: turisme cultural, religiós, cinematogràfic, idiomàtic o educatiu).
- Gastronomia: 10 punts. (Inclou: turisme gastronòmic, enoturisme i oleoturisme).
- Esports: 10 punts. (Inclou: cicloturisme, nàutica, golf i altres esports).
- MICE: 8 punts.
- Accessibilitat: 8 punts.
- Salut: 6 punts. (Inclou: turisme sanitari i benestar integral o wellness).
- Oci: 6 punts. (Inclou: oci nocturn, grans esdeveniments, elit, turisme familiar i creuers).
- Urbà: 6 punts. (Inclou: turisme urbà i compres o shopping).
- Costa i litoral: 3 punts. (Inclou: sol i platja, i pobles costaners).
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir la puntuació corresponent, en la memòria tècnica haurà de figurar la categoria del projecte justificant a quina categoria o quines categories de producte pertany.
A2. Tipologia de projecte
Puntuació: fins a un màxim de 30 punts. Es podran seleccionar un màxim de tres tipologies. Es concedirà puntuació als projectes vinculats als productes turístics descrits en el PITIB que contribueixin a promocionar els productes turístics identificats en el projecte. Feu clic sobre la casella de selecció:
- Projectes cinematogràfics que opten per les Illes Balears com a plató de gravació: 15 punts.
- Projectes que potenciïn turísticament els valors naturals i culturals de les Illes Balears: 10 punts .
- Projectes vinculats als productes turístics descrits en el PITIB el contingut dels quals sigui un desenvolupament informàtic (apps de destinació, audioguies, etc.): 5 punts.
- Projectes vinculats a accions individuals de comunicació: impressió (fullets, guies, catàlegs, etc.), traducció (fullets, guies, catàlegs, pàgines web, etc.) o altres: 3 punts.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir la puntuació corresponent, en la memòria tècnica del projecte s'indicarà a quina tipologia o quines tipologies pertany el projecte sol·licitant de subvenció.
A3. Actors involucrats
Puntuació: fins a un màxim de 50 punts. Es puntuaran fins a un màxim de quatre acords. Feu clic sobre la casella de selecció tant de la tipologia com del nombre d'acords (feu clic sobre la casella de selecció 1 en cas d'acreditar un acord; feu clic sobre la casella de selecció 2 en cas d'acreditar-ne dos, i així successivament).
Es concedirà puntuació:
- als projectes en què intervinguin diversos actors privats dins de la cadena de valor: 12,5 punts per acord amb alguna empresa privada d'allotjament, transport, serveis i noves tecnologies, incloent-hi associacions i federacions privades.
- als projectes en què intervinguin diversos actors públics: 12,5 punts per acord amb algun organisme públic. En aquest apartat no es puntuarà que el promotor del projecte que sol·licita la subvenció en espècie pertanyi al sector públic, sinó que tan sols es valorarà l'existència d'acords amb empreses del sector públic per a la consecució del projecte susceptible de valoració.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir la puntuació corresponent, a la memòria tècnica del projecte s’adjuntarà l’original o la còpia compulsada dels acords, contractes i/o convenis existents entre el sol·licitant i els actors involucrats, sempre que l'objecte de l'acord, contracte o conveni sigui el projecte susceptible de ser subvencionat.
En cas de no poder presentar l'acord, s'acceptarà l’original o la còpia compulsada de la carta signada pel màxim responsable de l'actor involucrat, en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció de l'acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció, i tinguin per objecte el projecte sol·licitant de subvenció. En aquesta carta ha de figurar la data de la signatura i la data d'execució de l'acord. No s'acceptaran correus electrònics ni declaracions d'intenció de futurs acords.
A4. Municipis involucrats
Puntuació: fins a un màxim de 50 punts. Es valoraran la incidència territorial i la supramunicipalitat. Feu clic sobre la casella de selecció:
- Puntuació alta per als projectes que tinguin incidència territorial sobre dos o tres municipis: 30 punts.
- Puntuació màxima per als projectes que tinguin incidència territorial sobre més de tres municipis: 50 punts.
Per al cas particular de Formentera, atesa la seva naturalesa (tota l'illa forma un únic municipi), en cas que el projecte afecti tota l'illa, se li atorgarà la màxima puntuació en aquest criteri, en considerar que abasta tot el territori insular possible.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir la puntuació corresponent, en la memòria tècnica del projecte ha de figurar l'extensió geogràfica del projecte i els municipis en què es farà el projecte.
A5. Implementació tecnològica
Puntuació: fins a un màxim de 25 punts. Es podran seleccionar fins a un màxim de cinc implementacions. Es concediran 5 punts a cada implementació tecnològica que es realitza per al projecte. Feu clic sobre la casella de selecció:
- Portal web i interfícies de presentació: s’entén per interfície de presentació l'aparença visual de la pàgina web segons el tipus de dispositiu que s'utilitzi. Només es valorarà l'existència d'aparences de la pàgina web del projecte adaptades a tauletes digitals i/o telèfons intel·ligents o smartphones.
Puntuació: 5 punts per l'existència d'alguna interfície adaptada a tauletes digitals i/o telèfons intel·ligents.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir-ne la puntuació corresponent, en la memòria tècnica s'haurà d'aportar la documentació següent:
- URL de la pàgina web de cada interfície.
- Captura de la pantalla d’inici.
- Segells de accessibilitat en línia: es valorarà que la tecnologia i presentació dels continguts del web del projecte sol·licitant de subvenció estigui en possessió del certificat d'accessibilitat W3C/WAI.
Puntuació: 5 punts per estar en possessió del certificat W3C/WAI en vigor.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir-ne la puntuació corresponent, en la memòria tècnica s'haurà de presentar una còpia compulsada del certificat corresponent emès per una empresa certificadora autoritzada.
- Segells de fiabilitat: es valorarà que el portal web vinculat al projecte sol·licitant de subvenció disposi del certificat Confiança en línia emès per una empresa certificadora autoritzada.
Puntuació: 5 punts per estar en possessió del certificat Confiança en línia en vigor.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir-ne la puntuació corresponent, en la memòria tècnica s'haurà de presentar una còpia compulsada del certificat corresponent.
- Aplicacions informàtiques (apps): les aplicacions informàtiques són eines de programari dissenyades per a un o diversos 'sistemes operatius' que funcionen dins l'àmbit del mateix sistema operatiu i, per tant, teòricament no és imprescindible que hi hagi connexió a Internet per poder executar-les.
Puntuació: un requisit per poder obtenir puntuació en aquest apartat és que l'aplicació hagi estat desenvolupada amb la finalitat de ser utilitzada pels usuaris finals del projecte i que no serveixi exclusivament per a la gestió administrativa del projecte.
Cada aplicació desenvolupada exclusivament per al projecte sol·licitant de subvenció rebrà 5 punts. Es valoraran com a màxim cinc apps.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir-ne la puntuació corresponent, en la memòria tècnica s'haurà d'incloure:
- El nom de l'aplicació i del sistema operatiu per al qual ha estat desenvolupada.
- La versió mínima o específica necessària del sistema operatiu per poder executar l'aplicació.
- Les llibreries i/o plugins de terceres companyies que hagin de trobar-se instal·lades al dispositiu perquè puguin executar-se.
- Per a aplicacions en ordinadors personals: els arxius d'instal·lació de l'aplicació per poder comprovar-ho en les instal·lacions de l'ATB. En aquest cas, s'accepta que els arxius d'instal·lació corresponguin a una versió demo o 'trial' (versió demo o 'trial': versió que permet provar l'eina durant un determinat període de temps o que mostra continguts publicitaris periòdicament).
- Per a aplicacions en telèfons intel·ligents o tauletes digitals: el repositori d'aplicacions des d'on es poden descarregar (Play Store, Apple Store, Windows Store, etc.).
Es podrà acreditar la realització futura de les accions descrites en aquest criteri A5 mitjançant la Declaració Responsable (Annex V), totalment i degudament emplenada.
A6. Accions de comercialització
Puntuació: fins a un màxim de 50 punts. Es podran puntuar fins a un màxim de quatre acords. Feu clic sobre la casella de selecció tant de la tipologia com del nombre d'acords (feu clic sobre la casella de selecció 1 en cas d'acreditar un acord; feu clic sobre la casella de selecció 2 en cas d'acreditar-ne dos, i així successivament).
Es valorarà l'existència d'acords de col·laboració comercial amb operadors turístics i/o línies aèries, i es concedirà:
- una puntuació alta als projectes que presentin acords amb operadors turístics especialitzats: 12,5 punts per acord.
- una puntuació mitjana als projectes que presentin acords amb operadors turístics generals i companyies aèries: 7,5 punts per acord.
Acreditació: per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat i per poder obtenir la puntuació corresponent, a la memòria tècnica s’adjuntarà una còpia compulsada dels acords en què s'especifiquen les accions de comercialització que es desenvoluparan i els mercats als quals aniran dirigides les accions.
En cas de no poder presentar l'acord, s'acceptarà la carta signada pel màxim responsable de l'actor involucrat, en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció de l'acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció, i que tinguin per objecte el projecte sol·licitant de subvenció. En aquesta carta han de figurar les dates de signatura i d'execució de l'acord.
A7. Accions promocionals
Fins a un màxim de 45 punts. Indiqueu a la casella per a cada tipologia d'acció la dada requerida segons les premisses següents:
Nombre d’idiomes: indiqueu el nombre d'idiomes diferents que preveuen els formats indicats. L’"idioma cooficial balear" rebrà 1 punt per català o castellà; és a dir, si l'acció es troba en els dos idiomes cooficials, tan sols s'obtindrà 1 punt.
Nombre d'edicions: indiqueu el nombre de fullets, guies o catàlegs diferents (edicions) previstos en els formats indicats. No es comptabilitzarà el nombre d'exemplars, sinó el d'edicions.
Nombre d'insercions: indiqueu el nombre d'insercions previstes pagades en els formats indicats.
Per procedir a la valoració es multiplicarà el nombre d'idiomes/edicions/insercions indicats per la puntuació assignada a cada tipologia, amb un màxim de quinze accions valorables.
Puntuació:
En aquest criteri NO PUNTUARAN aquelles accions descrites en la memòria i/o la Declaració Responsable que no s'ajustin a les indicades en l'ANNEX III, ni tampoc les caselles que continguin:
- Sí
- No
- En blanc
- En blanc, encara que en la memòria tècnica i/o en la Declaració Responsable se n'especifiqui l'acció.
- Nombre d'exemplars, en lloc de nombre d'edicions.
- No s’hagin especificat i detallat clarament i en la seva totalitat la Declaració Responsable, si s'escau.
- No presentin la documentació exigida per a la seva acreditació.
Es valoraran aquells projectes que realitzen les accions promocionals següents:
A7a. Accions fora de línia específiques per a la promoció del projecte:
- Edició de fullets, guies i catàlegs específics del projecte.
Puntuació: obtindran puntuació els projectes per als quals s’elabori algun fullet, guia i/o catàleg específics del projecte, en llengua cooficial balear: castellà i/o català (1 punt per a cada edició. Una mateixa edició en castellà i català rebrà 1 punt).
S'obtindrà puntuació extra per cada idioma diferent del castellà i/o català en què estigui editat el fullet, guia o catàleg (2 punts per edició en idioma estranger).
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant dos exemplars originals en cadascun dels idiomes i edicions que es realitzin.
- Insercions o reportatges publicitaris en revistes nacionals i internacionals. No es valoraran les insercions i els reportatges en mitjans locals.
Puntuació: 2 punts per cada inserció en mitjans nacionals i/o internacionals.
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant dos exemplars de les revistes realitzades en què surti la inserció o reportatge.
- Insercions o reportatges publicitaris en premsa nacional i internacional. No es valoraran les insercions i els reportatges en mitjans locals.
Puntuació: 2 punts per cada inserció en mitjans nacionals i/o internacionals.
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant dos exemplars de la premsa en què surti la inserció o reportatge.
- Insercions en revistes in flight.
Puntuació: 2 punts per edició.
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant dos exemplars de cada edició de les revistes en què surti l'anunci.
- Assistència a fires especialitzades de producte turístic.
Puntuació: 1,5 punts per assistència a fira especialitzada del producte turístic relacionat amb el projecte sol·licitant de subvenció de l’1.01.13 al 15.12.14, i 3 punts per haver participat com a expositor o coexpositor. No obtindrà puntuació l'assistència a les fires generals: ITB, World Travel Market i Fitur.
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant còpia compulsada de la certificació/acreditació d'assistència a la fira, emesa per l'empresa organitzadora de la fira. Per al cas d'assistència a la fira com a expositor o coexpositor, s'acreditarà mitjançant còpia compulsada de la factura corresponent. Per obtenir puntuació, a més, s'haurà d'especificar en la memòria (o en la Declaració Responsable, si s’escau) el nom de la fira, la data i el lloc de realització.
- Assistència a workshops, jornades inverses i/o jornades directes especialitzades de producte turístic.
Puntuació: es concediran 2 punts per participar en cada workshop, jornada inversa o directa especialitzada del producte turístic relacionat amb el projecte sol·licitant de subvenció de l’1.01.13 al 15.12.14.
Acreditació: s’acreditarà mitjançant l'aportació de la corresponent documentació que acrediti la participació en l'acció especialitzada; aquesta acreditació ha de ser emesa per l'empresa organitzadora de l'acció. Per obtenir la puntuació, a més, s'haurà d'especificar en la memòria (o en la Declaració Responsable, si s’escau) el nom de l'acció, el tipus d'acció, la data de celebració, el lloc de celebració i el mercat al qual va dirigida l'acció.
A7b. Accions en línia específiques per a la promoció del projecte:
- Fullets, guies i catàlegs en línia específics del projecte.
Puntuació: obtindran puntuació per aquest criteri els projectes per als quals es realitzi algun fullet, guia i/o catàleg en línia específics del projecte en format PDF o similars: 1 punt per edició en llengua cooficial balear: castellà i/o català. (Una mateixa edició en castellà i català rebrà 1 punt i 2 punts per a cada idioma estranger diferent dels cooficials).
Acreditació: s’acreditarà amb l'aportació de la documentació següent a través de la memòria del projecte:
- URL corresponents.
- Còpia del fullet, guia i/o catàleg en línia en format digital i imprès, en tots els idiomes.
- Pàgina web pròpia informativa i comercial.
Puntuació: es puntuaran aquelles pàgines web creades exclusivament per al projecte sol·licitant de subvenció associades a un domini que les identifiqui inequívocament i de manera exclusiva, i en les quals sigui possible una comercialització (reserva o compra en línia per a la participació activa en el projecte): 2 punts. Així mateix, s'obtindran 2,5 punts per cada idioma diferent dels cooficials de les Illes Balears en què es trobi el seu contingut (no es valoraran els idiomes que s'obtinguin a través de Google Translator o traductors similars en línia).
Acreditació: s’acreditarà amb l'aportació de la documentació següent a través de la memòria del projecte:
- URL corresponents.
- Captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes, així com de la plataforma de comercialització del projecte.
- Pàgina web únicament informativa.
Puntuació: es puntuaran les pàgines web creades exclusivament per al projecte sol·licitant de subvenció associades a un domini que les identifiqui inequívocament i de manera exclusiva: 1,5 punts. Així mateix, s'obtindran 2 punts per cada idioma diferent dels cooficials en què es trobi el seu contingut (no es valoraran els idiomes que s'obtinguin a través de Google traductor o traductors similars en línia).
Acreditació: s’acreditarà amb l'aportació de la documentació següent a través de la memòria del projecte:
- URL corresponents.
- Captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes.
- Comunicació social-media.
Puntuació: es puntuaran aquells projectes que disposin d‘algun dels suports de comunicació social-media següents: Twitter, Facebook o Google+. Amb més de 500 seguidors, obtindreu 1,5 punts. Aquests suports hauran de correspondre exclusivament al projecte sol·licitant de subvenció.
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant l'aportació de:
- URL associada al perfil comercial de l'empresa.
- Captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es puguin veure clarament els seguidors.
- Gestors de contingut gràfic/audiovisual:
Puntuació: projectes que disposin dels gestors de contingut gràfic/audiovisual que corresponguin exclusivament al projecte sol·licitant de subvenció:
- Youtube o Vimeo amb més de 1.000 reproduccions associades al canal: 2 punts.
- Pinterest o Instagram amb més de 150 seguidors: 2 punts.
Acreditació: s’acreditarà en la memòria tècnica mitjançant l'aportació de:
- URL associada al perfil comercial de l'empresa.
- Captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es puguin veure clarament els seguidors i/o les reproduccions.
- Presència en altres plataformes web de comercialització.
Puntuació: només es valoraran en aquest apartat les pàgines web a través de les quals es pugui fer alguna comercialització del projecte sol·licitant de subvenció (compra o reserva online): 3 punts per plataforma de comercialització en què es comercialitzi el projecte sol·licitant de subvenció.
Acreditació: s'acreditarà en la memòria del projecte amb l'aportació de la comunicació següent:
- URL que condueixin directament a la referència del projecte.
- Captura de pantalla on sigui visible l'apartat destinat a la comercialització del projecte.
Es podrà acreditar la realització futura de les accions descrites en aquest criteri A7 mitjançant la Declaració Responsable (Annex VII), totalment i degudament emplenada.
A8) Accessibilitat
Puntuació: fins a un màxim de 20 punts. Es podran seleccionar fins a un màxim de quatre accions. Feu clic sobre la casella de selecció. 5 punts per cada acció:
- Accions dirigides a la integració de la capacitat física: auditiva, visual i sensorial.
- Accions dirigides a la integració de la capacitat mental.
- Accions dirigides a la integració de la mobilitat reduïda.
Acreditació: s’acreditarà mitjançant aportació documental que justifiqui les accions realitzades (factures, informes tècnics, fotografies, etc.) inclosa en la memòria del projecte, ja que no n’hi ha prou amb la mera menció de l'acció.
Es podrà acreditar la realització futura de les accions descrites en aquest criteri A8 mitjançant la Declaració Responsable (Annex VIII), totalment i degudament emplenada.
VALORACIÓ DE LES PUNTUACIONS
CÀLCUL DE LES PUNTUACIONS
1) S'assignarà la puntuació que li correspongui al projecte en cada criteri —A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7 i A8— en funció de la documentació justificativa aportada a la memòria tècnica.
2) Se sumarà la puntuació obtinguda en cadascun dels criteris seguint la fórmula següent:
|
AF= A1 + A2 + A3 + A4 + A5 + A6 + A7+ A8 |
La màxima puntuació possible és de 300 punts.
3) Un cop avaluats els projectes, el projecte que obtingui la puntuació més alta rebrà 100 punts i els projectes es puntuaran proporcionalment prenent com a referència el projecte amb la puntuació més alta, aplicant-hi una regla de tres.
S'elaborarà una llista de major a menor puntuació i s'adjudicarà la subvenció en funció dels punts obtinguts.
4) La puntuació obtinguda es traslladarà a la taula d'equivalències econòmiques, indicada en l'apartat 11.2 d'aquestes bases, per tal de determinar la subvenció en espècie atorgada per l'ATB.
5. Sol·licituds de subvenció en espècie i documentació a presentar
Per facilitar la valoració de les propostes presentades pels sol·licitants, aquests hauran de presentar la documentació segons s'explica a continuació.
Els sol·licitants hauran d'utilitzar els models d'annexos continguts en aquestes bases que es descriuen tot seguit i que seran facilitats al sol·licitant mitjançant correu electrònic des del departament jurídic de l'ATB. Els interessats els podran sol·licitar a les adreces electròniques següents: ibalfagon@atb.caib.es i lbuades@atb.caib.es o a través dels números de telèfon 971 177 210 o 971 176 189.
L'emplenament incomplet o amb errors serà motiu d'exclusió, i la no formalització de qualsevol apartat dels models annexos implicarà la no qualificació del projecte en aquest aspecte concret; és a dir, en no tenir informació al respecte, no s'obtindrà nota al/als criteri/s, amb la seva posterior repercussió sobre el càlcul final del resultat.
El lliurament de la sol·licitud per si mateixa no serà objecte de valoració, sinó que servirà únicament com a document formal de sol·licitud.
5.1. Documentació necessària que ha de ser inclosa en la sol·licitud de subvenció:
- Sol·licitud (conté ANNEX I).
- Documentació administrativa (SOBRE 1).
- Documentació tècnica (SOBRE 2).
No s'acceptaran els annexos que tinguin omissions, errors o ratllades que impedeixin conèixer clarament la documentació, ni els annexos que en suports digitals siguin il·legibles —en entorns Windows— o que continguin virus, spyware o malware.
Sol·licitud: els interessats hauran de presentar la documentació (ANNEX I) en suport imprès i digital, degudament emplenada per a cadascun dels projectes per als quals sol·liciten la subvenció en espècie.
Annex I. Formulari de sol·licitud. S'ha de presentar en suport digital (Word amb signatura digital o bé PDF, si no es disposa de signatura digital) i imprès. Ha d'anar adreçat al president de l'ATB, en el qual s'ha de fer constar explícitament el pressupost total del projecte i el seu desglossament per partides, fent-hi constar la llista de despeses previstes per a la realització del projecte objecte de l'ajut. També cal tenir en compte que en la fase de justificació s'haurà d'acreditar la despesa efectiva dels imports declarats. Així mateix, s’hi faran constar les quantitats atorgades per altres entitats per al seu finançament, si s’escau.
Aquesta sol·licitud haurà de ser subscrita pel titular o el seu representant legalment acreditat, i formulada de conformitat amb l'article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El destí indicat en el formulari de sol·licitud serà vinculant per a la valoració transversal en relació amb la resta de projectes presentats per la mateixa destinació i, per tant, als imports màxims de sol·licitud indicats en l'apartat 11 d'aquestes bases. En cas que el projecte es desenvolupi en dues o més destinacions, es podrà optar a la que s'estimi oportú, però únicament a una.
La sol·licitud (ANNEX I) haurà d'anar acompanyada de dos sobres tancats i independents (un per al bloc administratiu i un altre per al bloc tècnic) amb la documentació que s'especifica a continuació, identificant a l'exterior de cada sobre el nom i els cognoms o raó social, el número de telèfon, l’adreça de correu electrònic i especificant en quin àmbit territorial es desenvoluparà el projecte.
La sol·licitud (ANNEX I), juntament amb els dos sobres (administratiu i tècnic), serà el document sobre el qual s'efectuarà el registre d'entrada a l'organisme públic on es faci, d'acord amb allò que s’ha descrit en l'apartat 5.3. d'aquestes bases.
Seran excloses aquelles sol·licituds que no acompanyin els dos sobres (administratiu i tècnic):
Sobre 1 (documentació administrativa): documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant, la qual s’ha de presentar únicament en suport imprès.
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'ATB podran presentar l'Annex A que s'adjunta, en el qual s'indicarà el número d'expedient on es troba la documentació administrativa següent:
a) Fotocòpia confrontada o compulsada del certificat d'inscripció en el Registre d'associacions, en el cas d'associacions, o en el Registre mercantil, en cas que sigui una societat o en el cas que la seva personalitat jurídica sigui privada.
b) Fotocòpia confrontada o compulsada dels estatuts dipositats en el registre esmentat, si s’escau.
c) Còpia confrontada o compulsada de la documentació acreditativa de la capacitat de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com còpia del seu DNI.
d) Còpia confrontada o compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
e) Model censal (036/037) d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, en l'epígraf que es correspongui amb l'activitat a desenvolupar. I, en cas d'exempció, ha d’anar acompanyat del certificat i del model corresponent.
La resta de documentació que a continuació es detalla s'haurà de presentar també dins del sobre 1:
f) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 del text refós de la Llei de subvencions, aprovada per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de no tenir causes d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
g) Declaració responsable en què es facin constar tots les ajudes i subvencions per a la mateixa finalitat, sol·licitades a qualsevol institució pública o privada, o concedides per aquestes institucions.
h) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, estatal i la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent amb l'Administració autonòmica s'haurà de presentar pel sol·licitant o es podrà atorgar l'autorització continguda en l'Annex B, i serà sol·licitada d'ofici per l'ATB i inclosa en l'expedient.
Una mateixa entitat pot presentar diverses sol·licituds, essent la documentació administrativa única per entitat, i adjuntant-hi una sol·licitud per a cadascun dels projectes presentats.
Sobre 2 (documentació tècnica): documentació relacionada amb el projecte objecte de subvenció. La documentació següent s'ha de lliurar tant en suport digital (memòria USB, CD, etc.) com imprès dins del sobre 2 per a cadascun dels projectes sol·licitants de subvenció en espècie. En aquest suport digital es podrà incloure l'Annex I.
Els annexos s'hauran de lliurar en el mateix format en el qual hagin estat facilitats per l'ATB (.xlsx per als arxius Excel i .docx per als arxius de Word):
- per al cas de Word: si no es disposa de signatura digital, es podran lliurar els arxius .docx Word en PDF.
- per al cas d'Excel: si el sol·licitant tingués algun problema tècnic que li impedís presentar correctament en format Excel la documentació exigida en aquest suport (Annexos II i III), s'haurà de posar en contacte ABANS DE PRESENTAR LA SOL·LICITUD amb l'equip tècnic de l'ATB a través de les adreces de correu electrònic bfernandez@atb.caib.es, mlbestard@atb.caib.es, que determinarà la manera més adequada de presentació de la documentació
En cas de no contenir aquest sobre algun dels documents que a continuació es detallen, el projecte quedarà exclòs.
a) Annex II: descripció de l'espècie sol·licitada. S'ha de presentar en suport imprès i també en suport digital en Excel (en la mateixa versió Excel facilitada per l'ATB). En aquest annex, els interessats hauran de descriure la quantitat que se sol·licita a l’ATB per ser subvencionada en espècie (no podrà excedir de 10.000 €, impostos inclosos), especificant-hi a quin concepte/s de l'apartat 11.1 correspon. També hi ha de constar l'import de cada concepte subvencionable que es demana.
Aquest annex haurà de contenir:
- El pressupost total del projecte a la casella blava.
- L'import total que se sol·licita QUE NO HA EXCEDIR DE 10.000 EUROS a la casella vermella. En cas d'excedir els 10.000 euros l'import a sol·licitar, el projecte quedarà exclòs.
- Marcar cada concepte a subvencionar en espècie, així com la tipologia de cada concepte. Només se subvencionaran les tipologies descrites en aquest annex.
b) Annex III: formulari de valoració de criteris per a la subvenció en espècie que s'adjunta, degudament emplenat. S'ha de presentar en suport imprès i també en suport digital en Excel (en la mateixa versió Excel facilitada per l'ATB).
En cas d'indicar un import sol·licitat superior a 10.000 euros, el projecte quedarà exclòs. Així mateix, l'import sol·licitat en l'Annex III ha de coincidir en tots els annexos; és a dir, ha de ser el mateix que l'indicat en els annexos I i II. En cas de no coincidir algun, el projecte serà exclòs.
En el cas de no presentar l'Annex III degudament emplenat indicant la pàgina de la memòria on es troba l'acreditació de cada criteri de valoració (de cada casella marcada), l'apartat mal emplenat no rebrà puntuació.
c) Annex IV: Annex IV: desglossament pressupostari del projecte. S'ha de presentar en suport digital (Word amb signatura digital o bé PDF, si no es disposa de signatura digital) i imprès. En aquest annex s'ha de detallar el pressupost desglossat per partides en què consti la llista de despeses previstes per a la realització del projecte objecte de l'ajuda, així com les quantitats atorgades per altres entitats per al seu finançament, si s’escau. En la fase de justificació s'haurà d'acreditar la despesa efectiva d'aquests imports aquí declarats (han de coincidir amb els declarats en l'ANNEX I).
Aquest document ha d'anar degudament emplenat i signat pel màxim responsable legal de l'entitat sol·licitant. La no aportació de les dades sol·licitades implicarà la no valoració del projecte sol·licitant de la subvenció en espècie.
d) Memòria tècnica descriptiva del projecte que complementi les dades aportades en l'Annex III Formulari de valoració de criteris per a la subvenció en espècie, indicant-hi els objectius, les accions a desenvolupar, la metodologia del treball, així com la informació suficient que descrigui detalladament les accions previstes que s’hagin dut a terme i que s’hagin de produir.
La memòria tècnica s'ha de presentar en suport digital i imprès.
La memòria inclourà qualsevol informe que es consideri adient, així com tota la documentació necessària per acreditar els criteris de valoració de l'A1 al A8 descrits en l'apartat 4 d'aquestes bases, que es resumeix en la taula següent:
|
|
CRITERIS DE VALORACIÓ |
DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA PER ACREDITAR LA VERACITAT DE LES DADES EN LA FASE DE SOL·LICITUD DE LA SUBVENCIÓ EN ESPÈCIE |
|
A1 |
Categoria |
Descripció de la categoria del projecte. |
|
A2 |
Tipologia |
Descripció de la tipologia del projecte. |
|
A3 |
Actors involucrats |
- Còpia compulsada dels acords, contractes i/o convenis existents entre el sol·licitant i els actors involucrats. O bé: -Carta signada pel màxim responsable de l'actor involucrat, en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció de l'acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció, i que tingui per objecte el projecte sol·licitant de subvenció. En aquesta carta, hi han de figurar les dates de signatura i la d'execució de l'acord. |
|
A4 |
Municipis involucrats |
Descripció de l'extensió geogràfica del projecte en què figuren els municipis on es fa el projecte. |
|
A5 |
Implementacions tecnològiques |
Portal web i interfícies de presentació: - URL de l'adreça web de cada interfície. - Captura de la pantalla d'inici. Aplicacions informàtiques (app): - Nom de l'aplicació i sistema operatiu per al qual ha estat desenvolupada. - Versió mínima o específica necessària del sistema operatiu per poder executar l'app. - Llibreries i/o plugins de terceres companyies que hagin de ser instal·lades al dispositiu perquè puguin executar les app. - Per a apps en ordinadors personals: els arxius d'instal·lació necessaris de l'app per poder comprovar-ho en les instal·lacions de l'ATB. En aquest cas, s'accepta una versió demo o 'trial'. (Versió demo o 'trial': versió que permet provar l'eina durant un determinat període de temps o que mostra continguts publicitaris periòdicament). - Per a apps en telèfons intel·ligents o tauletes digitals: el repositori d'aplicacions des d'on es poden descarregar (Play Store, Apple Store, Windows Store, etc.). Segell d'accessibilitat en línia W3C/WA: Còpia compulsada del certificat en vigor emès per una empresa certificadora autoritzada. Segell de fiabilitat Confiança en línia: Còpia compulsada del certificat en vigor emès per una empresa certificadora autoritzada. * En cas de no poder acreditar la data de presentació de la sol·licitud d’alguna de les implementacions tecnològiques anteriors, se’n podrà acreditar la realització futura mitjançant la Declaració Responsable (Annex V), complint els requisits següents: - la data prevista de realització de les accions ha de ser abans del 15 desembre 2014. - cadascun dels camps de la Declaració Responsable ha d'estar degudament emplenat. - ha d'anar signada pel màxim responsable de l'entitat sol·licitant de la subvenció en espècie. |
|
A6 |
Accions de comercialització |
- Còpia compulsada dels acords, especificant les accions de comercialització que es desenvoluparan i els mercats als quals les accions aniran dirigides. O bé: -Còpia compulsada de la carta signada pel màxim responsable de l'actor involucrat, en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció de l'acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció, i que tinguin per objecte el projecte sol·licitant de subvenció. Hi han de figurar les dates de signatura i d'execució de l'acord. |
|
A7 |
Accions promocionals |
ACCIONS FORA DE LÍNIA: - Edició de fullets, guies, catàlegs específics del projecte: dos exemplars en cadascun dels idiomes i edicions que es facin. - Insercions o reportatges publicitaris en revistes o premsa nacional i internacional: dos exemplars de les revistes i/o premsa en els quals surti la inserció o el reportatge. - Insercions en revistes in flight: dos exemplars de les revistes en què surti l'anunci. - Assistència a fires especialitzades de producte turístic (no obtindrà puntuació l'assistència a les fires generals: ITB, World Travel Market i Fitur): còpia compulsada de la certificació/acreditació d'assistència a la fira, emesa per l'empresa organitzadora de la fira. En cas d'assistència a la fira com a expositor o coexpositor: còpia compulsada de la factura corresponent. - Assistència a workshops, jornades inverses i/o jornades directes especialitzades de producte turístic: certificat de participació en l'acció especialitzada emès per l'empresa organitzadora de l'acció. ACCIONS EN LÍNIA: - Fullets, guies i catàlegs en línia específics del projecte: URL corresponents + còpia del fullet, guia i/o catàleg en línia en format digital i imprès en tots els idiomes. -Pàgina web pròpia informativa i comercial: URL corresponents + captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes, així com de la plataforma de comercialització del projecte. - Pàgina web únicament informativa: URL corresponents + captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes. - Comunicació social-media: URL associada al perfil comercial de l'empresa + captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es puguin veure clarament els seguidors. - Gestors de contingut gràfic/audiovisual: URL associada al perfil comercial de l'empresa + captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es puguin veure clarament els seguidors i/o les reproduccions. - Presència en altres plataformes web de comercialització: URL que condueixin directament a la referència del projecte + captura de pantalla on sigui visible l'apartat destinat a la comercialització del projecte. * Es podrà acreditar la realització futura d'aquestes accions mitjançant la Declaració Responsable (Annex VII), complint els requisits següents: - La data prevista de realització de les accions és abans del 15 desembre 2014. - Cadascun dels camps de la Declaració Responsable han d'estar degudament emplenats. - Ha d'anar signada pel màxim responsable de l'entitat sol·licitant de la subvenció en espècie. |
|
A8 |
Accessibilitat |
Documentació que justifiqui les accions realitzades (factures, informes tècnics, fotografies, etc.), ja que no n’hi ha prou amb la mera menció de l'acció. Es podrà acreditar la realització futura d'aquestes accions mitjançant la Declaració Responsable (Annex VIII), complint els requisits següents: - La data prevista de realització de les accions és abans del 15 desembre 2014. - Cadascun dels camps de la Declaració Responsable han d'estar degudament emplenats. - Ha d'anar signada pel màxim responsable de l'entitat sol·licitant de la subvenció en espècie. |
La no aportació de l'acreditació mínima sol·licitada per a la valoració implicarà la no puntuació del projecte en aquest criteri o criteris.
En cas d'acreditació dels criteris A5, A7 i A8 a través de la Declaració Responsable, s'haurà d'acreditar el compliment d'aquests criteris en la fase de justificació de la subvenció. Un cop realitzat el projecte, l’incompliment del declarat a través de la declaració responsable suposarà la revocació de la subvenció obtinguda parcial o total.
e) Annex V: Declaració Responsable del criteri A5. S'ha de presentar en suport digital (Word amb signatura digital o bé PDF, si no es disposa de signatura digital) i imprès. Si en el moment de la presentació del projecte no es pot presentar la documentació necessària per justificar el criteri A5, el promotor o la persona interessada ha de subscriure aquesta Declaració Responsable totalment i degudament emplenada, en la qual manifesti, sota la seva responsabilitat, que realitzarà les accions corresponents abans del 15 de desembre del 2014, i les acreditarà en la fase de la justificació de la subvenció. Un cop desenvolupat el projecte, l’incompliment del declarat a través de la declaració responsable suposarà la revocació total o parcial de la subvenció obtinguda.
f) Annex VI: declaració jurada que subscrigui la veracitat de la memòria tècnica. S'ha de presentar en suport digital (Word amb signatura digital o bé PDF, si no es disposa de signatura digital) i imprès. Per tal d'acreditar la veracitat de totes les dades contingudes en la Memòria tècnica, els sol·licitants hauran de presentar l'Annex VI degudament i completament emplenat i signat, juntament amb una fotocòpia compulsada del DNI del representant legal de l'empresa o entitat i de la persona que signa el document.
g) Annex VII: Declaració Responsable del criteri A7. S'ha de presentar en suport digital (Word amb signatura digital o bé PDF, si no es disposa de signatura digital) i imprès. Si en el moment de la presentació del projecte no es pot presentar la documentació necessària per justificar el criteri A7, el promotor o la persona interessada ha de subscriure aquesta declaració responsable totalment i degudament emplenada, en la qual manifesti, sota la seva responsabilitat, que realitzarà les accions corresponents abans del 15 de desembre del 2014, i les acreditarà en la fase de la justificació de la subvenció. Un cop desenvolupat el projecte, l’incompliment del declarat a través de la declaració responsable suposarà la revocació total o parcial de la subvenció obtinguda.
h) Annex VIII: Declaració Responsable del criteri A8. S'ha de presentar en suport digital (Word amb signatura digital o bé PDF, si no es disposa de signatura digital) i imprès. Si en el moment de la presentació del projecte no es pot presentar la documentació necessària per justificar el criteri A8, el promotor o la persona interessada ha de subscriure aquesta declaració responsable totalment i degudament emplenada, en la qual manifesti, sota la seva responsabilitat, que realitzarà les accions corresponents abans del 15 de desembre del 2014, i les acreditarà en la fase de la justificació de la subvenció. Un cop desenvolupat el projecte, l’incompliment del declarat a través de la declaració responsable suposarà la revocació total o parcial de la subvenció obtinguda.
No s'acceptaran els annexos que tinguin omissions, errors o ratllades que impedeixin conèixer clarament la documentació, ni aquells annexos que en suports digitals siguin il·legibles —en entorns Windows— o que continguin virus, spyware o malware. Els annexos s'hauran de lliurar en el mateix format en el qual hagin estat facilitats per l'ATB (.xlsx per als arxius Excel i .docx per als arxius de Word. Només per al cas de Word: en cas de no disposar de signatura digital, es podran lliurar els arxius .docx de Word en PDF).
5.2. Lloc de presentació de la sol·licitud de subvenció
Les sol·licituds de subvenció s'han de presentar davant del registre de l'ATB o als llocs que preveu l'article 38 de la Llei 30/1992. En aquest últim cas, s'ha d'enviar, al fax 971 784 600 o al correu electrònic lbuades@atb.caib.es o ibalfagon@atb.caib.es, un escrit que justifiqui la data d'enviament de la sol·licitud. Així mateix, quan la documentació s'enviï per correu postal, l'entitat haurà de justificar, pels mitjans indicats anteriorment, la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de Correus i anunciar a l'ATB l'enviament de la sol·licitud el mateix dia, mitjançant qualsevol dels mitjans permesos, amb l'objecte de tenir coneixement del nombre exacte de sol·licituds d'aquesta convocatòria i procedir a l'obertura de l'examen de la documentació en un acte únic. Només s'admetrà la comunicació per correu electrònic quan estigui indicat; en cas contrari, s'entendrà que no s'admet.
5.3. Termini de presentació de la sol·licitud de subvenció
El termini de presentació de les sol·licituds és de 30 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Per tant, els projectes quedaran exclosos pels motius tècnics següents:
- Projectes que seleccionin més d'una marca/destinació per projecte impedint a la Comissió Tècnica aplicar la metodologia de valoració transversal per marca/destinació, en qualsevol dels annexos on se sol·licita la marca/destinació (annexos I, II i III).
- Projectes l'import de sol·licitud en espècie dels quals sigui superior a 10.000 euros, impostos inclosos, tant en l'annex de sol·licitud com en qualsevol altre (annexos I, II i III).
- Projectes l'import de sol·licitud dels quals no coincideixi entre els diferents annexos (annexos I, II i III).
- No utilitzar els models d'annexos descrits en aquestes bases.
- Annexos que tinguin omissions, errors o ratllades que impedeixin conèixer clarament la proposta, ni aquella documentació que en suports digitals siguin il·legibles —en entorns Windows— o que continguin virus, spyware o malware.
- L'emplenament dels annexos de manera que impedeixi valorar el projecte.
- Qualsevol altre criteri establert en aquestes bases.
6. Selecció dels beneficiaris
El règim de concessió d'ajudes que s'estableix en aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17.1 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració.
7. Inici, instrucció i resolució del procediment
L'inici i la resolució del procediment d'ajudes regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller de Turisme i Esports, com a president de l'ATB.
L'òrgan competent per a la instrucció del procediment és el director gerent de l'ATB, que pot actuar d'ofici en la tramitació administrativa prèvia i fer la proposta de concessió al president de l'ATB.
La incoació, instrucció i resolució del procediment s'ha de tramitar d'acord amb el que estableixen els articles 8 a 10 de l'Ordre del conseller de Turisme, de 20 de juny de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de turisme.
8. Revisió de documentació administrativa i esmena
L'Àrea dels Serveis Generals de l'ATB examinarà la documentació administrativa corresponent al sobre núm. 1. En cas que sigui necessària l'esmena d'algun document de caràcter administratiu, la Direcció de l'ATB requerirà a l'entitat interessada —per escrit, via fax o correu electrònic— la documentació administrativa que falti, concedint-li un termini de deu dies naturals per a la presentació de la documentació requerida, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, se la considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons allò que disposa l'article 71 de la Llei 30/1992.
El requeriment podrà realitzar-se per mitjans electrònics o telemàtics si aquest és elegit com a preferent o se n'ha consentit la utilització en la sol·licitud.
Pel que fa a la documentació del sobre núm. 2, es valorarà amb la documentació aportada en el moment de finalització del termini establert, i no és possible esmenar-la. Si bé la comissió tècnica podrà sol·licitar aclariments per qualsevol mitjà que quedi constància en l'expedient en cas que hi hagi algun aspecte que no quedi prou explicat en la documentació aportada en el sobre tècnic.
9. Comissió de Valoració Tècnica del projecte
Un cop finalitzada la primera fase —la d'examen de la documentació general de l'entitat sol·licitant— i abans de la revisió de la documentació tècnica, la secretària de les comissions executives informarà les comissions insulars dels projectes presentats i les entitats que han resultat excloses, si s’escau.
Per resolució del president de l'ATB, a proposta de l'instructor, es nomenarà una comissió tècnica de valoració formada per un mínim de cinc membres, entre el personal tècnic de l'ATB.
Aquesta comissió tècnica elaborarà un informe de valoració de cada projecte en el termini mínim de 10 dies; aquest informe serà preceptiu i no vinculant, i s'elevarà a la Direcció de l'ATB per a la proposta de concessió de subvenció en espècie.
La comissió tècnica tindrà, entre les seves funcions, la valoració, el seguiment, el control i la revisió de la justificació dels projectes que se subvencionin en espècie.
10. Concessió de la subvenció
10.1. El president de l'ATB, a proposta de la Direcció de l'ATB, informades les comissions insulars, ha de dictar la resolució de concessió de la subvenció en espècie. En la resolució constaran, com a mínim, les dades següents:
- Identificació de l'entitat beneficiària i identificació del projecte a subvencionar.
- Import en espècie que subvenciona l'ATB.
- Forma de pagament en espècie i amb càrrec a quin expedient de contractació de l'ATB.
- Les obligacions de l'entitat subvencionada.
Al costat de la resolució de concessió s'adjuntarà el Manual de procediment de la justificació del projecte i el Manual d'ús de les marques de destinació turística de l’ATB.
Aquesta resolució de concessió ha de ser notificada en el termini màxim de quatre mesos des de l'entrada al registre de l'ATB de la sol·licitud de subvenció. Aquesta resolució posarà fi al procediment i es notificarà individualment a cada beneficiari.
L'entitat que aportarà l'espècie subvencionada serà l'empresa adjudicatària dels concursos públics licitats per l'ATB per dur a terme els conceptes per l'import subvencionat.
10.2. El beneficiari ha d'acceptar expressament la concessió de la subvenció en el termini de cinc dies hàbils des de la seva notificació. Si no s'accepta formalment, s'entendrà que el beneficiari renuncia a la subvenció en espècie concedida.
11. Determinació de l'espècie i quantia màxima de la subvenció
11.1. L'import màxim que l'ATB concedirà en aquesta convocatòria de subvenció en espècie ascendirà a 200.000 € en total (impostos inclosos).
La subvenció no serà en metàl·lic, sinó que serà sempre en espècie, bé amb mitjans propis de l'ATB o a través dels serveis i subministraments contractats per la mateixa ATB per al seu funcionament, dels quals es reservarà un percentatge dins de cada contracte per a la concessió de les subvencions en espècie d'aquesta convocatòria.
Els conceptes subvencionables en espècie i que hauran de ser indicats pels sol·licitants —segons l'ANNEX IV inclòs en aquestes bases i especificant-ne les característiques— són els següents:
|
CONCEPTES EN ESPÈCIE SUBVENCIONABLES |
IMPORTS MÀXIMS DISPONIBLES |
% |
|
Serveis d'impremta |
80.000 € |
40% |
|
Traducció i interpretació simultània |
50.000 € |
25% |
|
Senyalització |
50.000 € |
25% |
|
Serveis d'allotjament i desplaçaments |
8.000 € |
4% |
|
Serveis de guies turístics |
9.000 € |
4,5% |
|
Serveis de transport de material |
3.000 € |
1,5% |
|
Import total en conceptes en espècie subvencionables (impostos inclosos) |
200.000 € |
100% |
Les propostes lliurades es classificaran segons la marca de destinació, gestionada per l’ATB, per a la qual s'hagi sol·licitat la subvenció en espècie; per tant, les valoracions es faran de manera transversal entre totes les sol·licituds presentades per a un mateix destí concret.
Resultat d'això, els imports màxims de sol·licitud per concepte en espècie subvencionables quedaran com es defineix a continuació; és a dir, per a cada concepte en espècie, el màxim a sol·licitar és el que s’exposa en la taula següent:
|
CONCEPTES EN ESPÈCIE SUBVENCIONABLES |
MALLORCA |
MENORCA |
EIVISSA |
FORMENTERA |
PALMA |
|
% destinat a cada MARCA |
28% |
20% |
24% |
16% |
12% |
|
Serveis d'impremta |
22.400 |
16.000 |
19.200 |
12.800 |
9.600 |
|
Traducció i interpretació simultània |
14.000 |
10.000 |
12.000 |
8.000 |
6.000 |
|
Senyalització |
14.000 |
10.000 |
12.000 |
8.000 |
6.000 |
|
Allotjament i desplaçaments de persones |
2.240 |
1.600 |
1.920 |
1.280 |
960 |
|
Guies turístics |
2.520 |
1.800 |
2.160 |
1.440 |
1.080 |
|
Serveis de transport de material |
840 |
600 |
720 |
480 |
360 |
|
Import total per destinacions en conceptes en espècie subvencionables (impostos inclosos) |
56.000 |
40.000 |
48.000 |
32.000 |
24.000 |
Per tant, les empreses o entitats, depenent de la destinació en què tingui lloc el projecte, s'han d'ajustar als imports màxims per concepte especificats en la taula anterior, tenint en compte que l'import màxim de sol·licitud total de la subvenció en espècie, sumant tots els conceptes, no podrà superar els 10.000 €, impostos inclosos per projecte.
En el supòsit que la partida destinada a alguna de les destinacions no fos assignada, parcialment o totalment, a cap entitat, aquest import es distribuiria proporcionalment entre la resta de destinacions.
La concessió de les espècies serà fidel als conceptes sol·licitats, excepte en el cas que l'assignació pressupostada per l'ATB amb càrrec a un contracte determinat s'hagi consumit. Només en aquest cas, l'ATB podrà modificar, prèvia consulta amb el beneficiari, el possible canvi del concepte en espècie.
Les característiques de cada concepte en espècie subvencionable a les quals s'han d'ajustar les entitats o empreses sol·licitants són les següents:
|
CONCEPTES EN ESPÈCIE SUBVENCIONABLES |
CARACTERÍSTIQUES |
|
Serveis d'impremta (en paper) |
Únicament se subvencionaran els formats descrits en l'Annex II contingut en aquestes bases. Aquest concepte només inclou la impressió, però mai el disseny ni el trasllat del material imprès. |
|
Serveis de transport de material necessari per al projecte |
Se subvencionarà el transport de material contingut en caixes tancades, així com el transport de material promocional per al projecte que NO sigui algun dels següents: material pesat, escenaris, animals, aliments, vehicles, materials tòxics o perillosos. |
|
Serveis d'allotjament |
Se subvencionarà l'allotjament necessari per al projecte. Es podrà triar la tipologia de l'establiment, la categoria i el règim. |
|
Serveis de desplaçaments |
Se subvencionarà el desplaçament necessari per al projecte. Es podrà triar la tipologia del desplaçament (aeri, marítim o terrestre), així com les seves característiques (bitllets nacionals, interistes o internacionals, transport marítim de passatgers o vehicles només entre la Península i les Illes Balears, tren en territori nacional, lloguers de vehicles turisme, transport discrecional com ara autocars o minibusos). |
|
Serveis de guies turístics |
Se subvencionarà la contractació de guies turístics especificant si és necessària una especialitat concreta, l'idioma i les hores. |
|
Serveis de traducció i interpretació simultània |
Se subvencionaran els serveis de traducció de textos escrits o la interpretació simultània i/o contínua. D'aquesta última, se n'inclouen els mitjans tècnics necessaris per a la realització del servei, sempre que es desenvolupi a les Illes Balears, i s'haurà d'indicar l'idioma, les hores i el lloc. |
|
Senyalització |
S'entén senyal com el conjunt de placa i suport. Se subvencionarà únicament la realització dels senyals descrits en l'Annex II d'aquestes bases (no el seu disseny, transport ni col·locació). Les empreses o entitats a les quals es concedeixi ajuda en espècie en concepte de senyalització s’hauran d'encarregar del transport del material, així com de l'execució de l'obra; és a dir, un cop realitzat el material, aquest romandrà a l'empresa adjudicatària fins a la recollida per part de l'empresa o entitat subvencionada. Aquells senyals susceptibles de subvenció en espècie hauran de complir la normativa existent en vigor (tant en l’àmbit local, com nacional i europeu) exigible en cada cas, segons la tipologia del senyal i les característiques particulars del lloc d'ubicació. L'empresa subvencionada haurà d'aportar, en el moment de la sol·licitud de subvenció en espècie, els continguts a reflectir en el senyal (textos, imatges, plànols, etc.). Aquesta informació haurà d'estar obligatòriament maquetada, preparada per incorporar-la al senyal i presentada en format modificable. És imprescindible aportar la imatge de la maqueta i la imatge del senyal existent en cas que el senyal que se sol·licita subvencionar sigui complementari d'un ja existent. La maqueta ha de contenir la marca de destinació corresponent segons s'indiqui en el Manual d'ús de les marques. |
No se subvencionarà cap concepte diferent als descrits en l'Annex II. La subvenció en espècie atorgada per l'ATB s'ajustarà a les característiques, els imports i els percentatges descrits en l'Annex II. En cas que l'Annex no es lliuri correctament emplenat, el projecte quedarà directament exclòs del procés de valoració.
Els serveis i subministraments que formalitzi l'ATB, a càrrec del pressupost de l'exercici 2014, estan subjectes a la condició suspensiva de l'aprovació dels respectius pressupostos de l'ATB per a l'anualitat 2014 i que entraran en vigor l’1.01.2014.
En cas que l'empresa adjudicada per l'ATB per a l'execució de l'espècie subvencionada pugui realitzar un servei més gran amb el mateix import concedit per l'ATB, el sol·licitant de la subvenció haurà de deixar constància d'aquest fet en la memòria justificativa de la subvenció.
Serà possible un canvi de l'espècie sol·licitada, una vegada concedida la subvenció, sempre que aquest canvi compleixi amb totes i cadascuna de les característiques següents:
- El canvi no afecti en cap cas l'import atorgat per l'ATB per a aquesta espècie.
- Es tracti d'un canvi dins del mateix concepte d'espècie.
- El canvi estigui necessàriament contemplat en l'Annex II.
- S’hagi reflectit aquest fet degudament en la memòria justificativa.
11.2. La valoració econòmica màxima que es pot concedir per a cada projecte que subvencioni en espècie l'ATB està en funció de la puntuació obtinguda en l'Annex III, i d'acord amb els paràmetres següents:
|
Puntuació obtinguda pel projecte |
Contribució ATB en espècie fins a un màxim de: |
|
100 punts |
10.000 € |
|
Entre 99 i 90 punts |
9.000 € |
|
Entre 89 i 80 punts |
8.000 € |
|
Entre 79 i 70 punts |
7.000 € |
|
Entre 69 i 60 punts |
6.000 € |
|
Entre 59 i 50 punts |
5.000 € |
|
Entre 49 i 40 punts |
4.000 € |
|
Entre 39 i 30 punts |
3.000 € |
|
Entre 29 i 20 punts |
2.000 € |
|
Entre 19 i 10 punts |
1.000 € |
|
Menys de 10 punts |
0 € |
Les sol·licituds que obtinguin menys de 10 punts seran desestimades en no complir els requisits mínims d'adequació als objectius estratègics de l'ATB per al 2014.
12. Pagament i justificació de la subvenció
El pagament de la subvenció s'efectuarà directament des de l‘ATB a l'empresa adjudicatària del contracte determinat mitjançant la presentació de la factura corresponent, i adjuntant la documentació que s'especifica en el Manual de procediment per tal de justificar que la feina s'ha realitzat correctament. El Manual de procediment es lliurarà amb la resolució de concessió.
La justificació de la subvenció concedida s'acreditarà en la seva totalitat abans del 15 desembre 2014 mitjançant la documentació següent que haurà d'aportar l'entitat beneficiària de la subvenció:
a) Memòria econòmica desglossada en funció del pressupost presentat en la fase de sol·licitud (ANNEX IV) indicant-ne les despeses realitzades i ingressos obtinguts per aportacions d'altres entitats, signada pel responsable de l'entitat. Per fer la memòria econòmica, s'haurà d'utilitzar com a model l'Annex IV contingut en aquestes bases. És imprescindible justificar la despesa de la totalitat del pressupost indicat en l'Annex IV.
b) Memòria d'activitats amb indicació de les actuacions realitzades, de l'impacte en els mitjans (dossier de premsa) i dels resultats obtinguts, signada pel responsable de l'entitat, acreditant documentalment els aspectes següents:
|
|
CRITERIS DE VALORACIÓ |
DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA PER ACREDITAR LA VERACITAT DE LES DADES EN LA FASE DE JUSTIFICACIÓ |
|
A1 |
Categoria |
Aportació documental en què figuri la categoria del producte al qual pertany el projecte subvencionat. |
|
A2 |
Tipologia |
Aportació documental en què figuri la tipologia del projecte. |
|
A3 |
Actors involucrats |
- Acords, contractes i/o convenis existents entre el sol·licitant i els actors involucrats. O bé: -Carta signada pel màxim responsable de l'actor involucrat, en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció de l'acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció, i que tinguin per objecte el projecte sol·licitant de subvenció. En aquesta carta, hi ha de figurar la data de signatura i la data d'execució de l'acord. |
|
A4 |
Municipis involucrats |
Aportació documental en què figuren els municipis involucrats en el projecte. |
|
A5
|
Implementacions tecnològiques |
Portal web i interfícies de presentació: - URL de l'adreça web de cada interfície. - Captura de la pantalla d'inici. Aplicacions informàtiques (app): - Nom de l'aplicació i sistema operatiu per al qual ha estat desenvolupada. - Versió mínima o específica necessària del sistema operatiu per poder executar l'app. - Llibreries i/o plugins de terceres companyies que hagin de ser instal·lades al dispositiu perquè puguin executar les app. - Per a apps en ordinadors personals: els arxius d'instal·lació necessaris de l'app per poder comprovar-ho en les instal·lacions de l'ATB. En aquest cas, s'accepta una versió demo o ' trial '. (Versió demo o ' trial ': versió que permet provar l'eina durant un determinat període de temps o que mostra continguts publicitaris periòdicament). - Per a apps en telèfons intel·ligents o tauletes digitals: el repositori d'aplicacions des d'on es poden descarregar (Play Store, Apple Store, Windows Store, etc.). Segell d'accessibilitat en línia W3C/WA: Certificat en vigor emès per una empresa certificadora autoritzada.
Segell de fiabilitat Confiança en línia: Certificat en vigor emès per una empresa certificadora autoritzada. - Factures de despeses realitzades per a aquestes accions i justificants de pagament |
|
A6 |
Accions de comercialització |
- Acords, especificant les accions de comercialització que es desenvoluparan i els mercats als quals les accions aniran dirigides. O bé: - Carta signada pel màxim responsable de l'actor involucrat en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció de l'acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció i que tinguin per objecte el projecte sol·licitant de subvenció. Hi han de figurar les dates de signatura i d'execució de l'acord. - Factures de despeses realitzades per aquestes accions i justificants de pagament |
|
A7 |
Accions promocionals |
ACCIONS FORA DE LÍNIA: - Edició de fullets, guies, catàlegs específics del projecte: dos exemplars en cadascun dels idiomes i edicions que es realitzin. - Insercions o reportatges publicitaris en revistes o premsa nacional i internacional: dos exemplars de la revista i/o premsa en què surti la inserció (no es valoraran mitjans locals). - Insercions en revistes in flight: dos exemplars de la revista en què surti l'anunci. - Assistència a fires especialitzades de producte turístic (no obtindrà puntuació l'assistència a les fires generals: ITB, World Travel Market i Fitur): còpia compulsada de la certificació/acreditació d'assistència a la fira, emesa per l'empresa organitzadora de la fira. En cas d'assistència a la fira com a expositor o coexpositor: còpia compulsada de la factura corresponent. - Assistència a workshops, jornades inverses i/o jornades directes especialitzades de producte turístic: certificat de participació en l'acció especialitzada, emesa per l'empresa organitzadora de l'acció. ACCIONS EN LÍNIA: Fullets, guies i catàlegs en línia específics del projecte: còpia en format digital (CD, DVD o llapis de memòria) i imprès en tots els idiomes i edicions. -Pàgina web pròpia informativa i comercial: URL corresponents + captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes, així com de la plataforma de comercialització del projecte. - Pàgina web únicament informativa: URL corresponents + captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes. - Comunicació social-media: URL associada al perfil comercial de l'empresa + captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es puguin veure clarament els seguidors. - Gestors de contingut gràfic/audiovisual: URL associada al perfil comercial de l'empresa + captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es puguin veure clarament els seguidors i/o reproduccions. - Presència en altres plataformes web de comercialització: URL que condueixin directament a la referència del projecte + captura on sigui visible l'apartat destinat a la comercialització del projecte + acord de col·laboració entre el sol·licitant i les plataformes web de comercialització. - Factures de despeses realitzades per aquestes accions i justificants de pagament |
|
A8 |
Accessibilitat |
-Aportació documental que justifiqui les accions realitzades (factures, informes tècnics, fotografies, etc.), ja que no n’hi ha prou amb la mera menció de l'acció. - Factures de despeses realitzades per aquestes accions i justificants de pagament |
|
Tota la documentació requerida ha de ser l'original o còpia compulsada. Així mateix, hauran de presentar còpia compulsada de totes les factures corresponents a les despeses realitzades pels conceptes anteriorment descrits, així com els justificants de pagament. |
||
Una vegada conclòs el projecte i presentada la justificació indicada, la inexistència de justificació documental dels aspectes que van ser valorats en la fase inicial de sol·licitud suposarà la revocació total o parcial de la subvenció concedida de manera proporcional.
En la fase de la justificació, el beneficiari ha d'acreditar el compliment de les accions corresponents al pressupost total presentat en l'ANNEX IV Desglossament pressupostari del projecte, i no n’hi ha prou amb la mera justificació de l'import concedit.
Per això, hauran de realitzar la justificació sobre el pressupost total del projecte seguint el Manual del procediment de justificació que s'adjuntarà, juntament amb la resolució de concessió, i que entre altres coses indica que:
Com a norma general, l'article 31 de la LGS i l'article 40 del Decret Legislatiu 2/2005 estableixen que seran despeses justificatives del projecte subvencionat les que:
1. De manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
2. Es realitzin en el termini establert per les bases reguladores i/o la convocatòria.
3. El seu cost no sigui superior al valor de mercat.
4. Estiguin efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.
Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat, i les despeses d'administració específiques es consideraran justificatius de projecte subvencionat si estan directament relacionats amb el projecte subvencionat i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquest.
De les despeses de menjars, begudes i similars, només es podran justificar com a màxim un import equivalent al 10% del pressupost inicial del projecte.
En cas de costos indirectes (llum, aigua, telèfon i nòmines), cal adjuntar una declaració responsable del beneficiari que expliqui quin és el criteri d'imputació que s'ha fet per determinar el percentatge del cost indirecte que correspon a l'execució del projecte, el qual ha de ser de conformitat amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la LGS.
En qualsevol cas, el cost relatiu als salaris del personal corresponents a l'organització del projecte no pot superar el 15% del pressupost.
Amb caràcter general, no són despeses susceptibles de ser aportades com a justificació les següents:
- Les que no siguin reals, o no hagin estat efectivament fetes i pagades.
- Les que no estiguin justificades adequadament.
- Les que superin el valor de mercat: de manera especial, sempre que hi hagi una vinculació entre el perceptor i el pagador, la persona o entitat beneficiària ha de presentar una declaració responsable en la qual manifesti que hi ha una vinculació respecte del perceptor i que els despeses no superen el valor de mercat.
Es considera que existeix vinculació:
- En el cas de persones físiques, que hi hagi grau de parentiu fins al segon grau per consanguinitat entre el perceptor i el pagador.
- En el cas de persones jurídiques, en els supòsits que estableix l'article 16 del RD Legislatiu 4/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l' impost de societats.
- Les que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
- Les que hagin fet o pagat després de la finalització del termini atorgat.
En cap cas seran despeses imputables:
- Els interessos deutors de comptes bancaris.
- Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives o penals.
- Les despeses derivades d'una subcontractació quan aquesta estigui prohibida o no s'hagi realitzat d'acord amb els requisits exigibles.
- Les que suposen duplicitat de despesa, sense que es justifiqui aquesta duplicitat.
- Les despeses de procediments judicials.
- L'IVA i altres impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, l'IRPF ni l'impost de societats.
- Les memòries descriptives, pressupostos o qualsevol documentació tècnica necessària per a la valoració del projecte.
El termini per presentar la documentació justificativa serà dins dels tres mesos següents a l'execució de l'acció o del projecte i, en qualsevol cas, no podrà presentar-se justificació després del 15 de desembre de 2014.
En cas que no s'aporti en aquest període, es procedirà d'acord amb allò que estableix l'article 17 d'aquesta convocatòria.
En cas que el pressupost o les característiques del projecte hagin sofert algun tipus de modificació s'haurà de presentar, juntament amb la justificació, còpia de la resolució per la qual s'hagin autoritzat les modificacions del projecte per part de l’ATB.
13. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Acceptar la subvenció dins del termini establert en l'apartat 10.2 d'aquestes bases.
b) Incloure la marca de destinació que correspongui en tota publicitat, documentació escrita o anuncis, com també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es deriva de l'objecte de l'activitat subvencionada, seguint el Manual d'ús de les marques de destinació turística de l'ATB que s'adjuntarà a la resolució de concessió de subvenció en espècie. Aquest material ha de ser supervisat pel tècnic responsable d'imatge de l'ATB, realitzant totes les modificacions necessàries fins aconseguir-ne l’aprovació. El material que no compleixi la normativa establerta en el Manual d’ús de les marques podrà ser penalitzat amb el requeriment del reintegrament parcial o total de la subvenció en espècie concedida.
c) Informar l'ATB mitjançant informe trimestral que descrigui la situació i l’avenç de les accions subvencionades. Aquest informe s'inclourà en l'expedient.
d) Cedir el material gràfic i/o audiovisual, propietat del beneficiari del projecte subvencionat, prèvia petició de l'ATB, perquè aquesta pugui fer-ne ús dins de les accions de promoció turística de les Illes Balears.
e) Instal·lar l’enllaç de l'ATB a la pàgina web de l'entitat subvencionada.
f) Vetllar en tot moment per mantenir un comportament adequat als bons costums i a l'ètica de les marques de les Illes Balears i de Palma de Mallorca.
g) Autoritzar l'ATB a reproduir i a difondre les fotografies i un resum audiovisual del projecte, als efectes de la promoció de la marca i la destinació.
h) Presentar la documentació justificativa dins del termini indicat.
i) Sol·licitar a l'ATB qualsevol canvi del projecte presentat, mitjançant sol·licitud per escrit i registre d'entrada a la seu de l'ATB justificant-ne la motivació. Aquesta sol·licitud haurà de definir detalladament quines partides pressupostàries afecta, així com a quines característiques del projecte, segons les dades facilitades en el procés de sol·licitud de la subvenció corresponents als annexos I, IV i III.
Els beneficiaris també tindran les obligacions previstes en l'article 12 de l'Ordre del conseller de Turisme, de 20 de juny de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions en matèria de turisme, i en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
14. Compatibilitat i concurrència amb altres ajuts
El valor de les subvencions en espècie atorgades en aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.
La subvenció en espècie concedida en aquesta convocatòria pot finançar totalment o parcialment el projecte al qual es destina. En cas que la subvenció sigui parcial, aquesta ha de ser compatible amb les subvencions o ajudes que el beneficiari pugui obtenir de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada, d'acord amb els límits exposats en l'article 20 del text refós de la Llei de subvencions.
15. Pròrroga i requeriment per falta de justificació dins del termini
15.1. L'òrgan que concedeix la subvenció pot atorgar una ampliació del termini per a la realització del projecte i la seva justificació que no excedeixi de la meitat del termini establert en la resolució de concessió, si les circumstàncies ho aconsellen, d'acord amb allò que preveu l'article 49 de la Llei 30/1992.
15.2. Transcorregut el termini que estableix l'article 12 d'aquesta convocatòria per a la justificació sense haver-la rebut, l'ATB requerirà al beneficiari que en el termini improrrogable de 15 dies la presenti, d'acord amb allò que preveu l'article 70.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
16. Difusió pública del projecte subvencionat
Tota la publicitat, documentació escrita o anuncis, com també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es deriva de l'objecte de l'activitat subvencionada, ha d'incloure la marca de destinació turística que correspongui, seguint el Manual d'ús de les marques que s'adjuntarà a la resolució de concessió de subvenció en espècie.
Aquest material ha de ser supervisat pel tècnic responsable d'imatge de l'ATB, realitzant totes les modificacions necessàries fins a aconseguir-ne l’aprovació. El material que no compleixi la normativa establerta en el manual esmentat podrà ser penalitzat amb el requeriment del reintegrament parcial o total de la subvenció en espècie concedida.
17. Revocació i reintegrament de les subvencions
Correspon la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Atès que els ajuts d'aquesta convocatòria són en espècie, en el supòsit que es declarés la procedència del reintegrament, es considerarà com a quantitat rebuda a reintegrar l'import equivalent al preu d'adquisició del bé, dret o servei que l'ATB hagi abonat prèviament als seus proveïdors. Si el bé, dret o servei fos amb mitjans propis de l'ATB, la quantitat a reintegrar la determinarà l'ATB mitjançant la valoració dels costos que li hagin suposat. En tot cas, serà exigible l’interès de demora corresponent, de conformitat amb allò que disposa l'article 37 de la Llei General de Subvencions. Tot això, d'acord amb l'apartat 3 de l'article 3 del reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol. Per al cas en què els criteris A5, A7 i A8 hagin estat acreditats mitjançant una declaració responsable en què es va manifestar, sota responsabilitat del declarant, que compliria amb les accions descrites i amb els requisits exigits en aquesta convocatòria, se n'haurà de justificar la realització en la fase de la justificació de la subvenció.
L’incompliment del que s’ha declarat a través de la declaració responsable suposarà la revocació parcial o total de la subvenció obtinguda.
Així mateix, per a la resta de criteris acreditats a través de qualsevol altra fórmula (declaració jurada, carta, acord, etc.), si un cop presentada la documentació a la fase de justificació aquests no s'haguessin dut a terme, es procedirà a la revocació total o parcial de la subvenció obtinguda.
De la mateixa manera, l'obtenció d'altres ajuts, subvencions o recursos que no hagin estat comunicats pel beneficiari o l'alteració per part seva de condicions o dels aspectes rellevants del projecte subvencionat que s'haguessin tingut en compte per concedir la subvenció, donaran lloc a la revocació de la subvenció amb la pèrdua del dret a cobrar o, si s’escau, amb el reintegrament de la subvenció, d'acord amb el que estableixen els preceptes esmentats anteriorment.
18. Modificació de la resolució de concessió
Una vegada dictada la resolució de concessió per part del president de l'ATB, el beneficiari pot sol·licitar-ne a l'ATB la modificació del contingut, quan hi hagi circumstàncies que alterin les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció en espècie.
La sol·licitud de modificació s'ha de presentar abans que s'iniciï el desenvolupament del projecte. Hi haurà d'especificar quin percentatge del projecte es veurà reduït i les partides del pressupost que es veuran afectades per la modificació.
La mera presentació de la sol·licitud de modificació del projecte no n’implica l'acceptació. L'ATB, prèvia valoració tècnica de la modificació presentada, haurà d'autoritzar la modificació del projecte objecte de subvenció mitjançant resolució del president de l'ATB, en un termini no superior a tres mesos des de l'entrada de la sol·licitud de modificació, i sempre que no es vegin danyats drets de tercers.
Si la modificació del pressupost del projecte consisteix en la reducció del pressupost fins a un 20% del pressupost presentat en la sol·licitud de subvenció, la quantitat de subvenció en espècie no variarà. En cas que el percentatge sigui superior, la subvenció en espècie es reduirà proporcionalment.
19. Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el previst en l'Ordre del conseller de Turisme, de 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de turisme; el Manual de justificació de les subvencions concedides per l‘ATB, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions en l'àmbit de les Illes Balears, així com els preceptes que resultin d'aplicació, previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.