Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME I ESPORTS
Núm. 5816
Resolució del president de l'ATB, de 27 de març de 2014, per la qual s'aproven les bases de la convocatòria pública de subvencions en espècie per a esdeveniments que contribueixin a la promoció turística de les Illes Balears durant l'últim trimestre del 2014, d'acord amb el Pla Integral de Turisme de les Illes Balears (2012-2015)
Versió PDF
La Conselleria de Turisme i Esports, a través de l'ATB, pretén donar suport a les iniciatives de les entitats que pertanyen al sector turístic perquè puguin contribuir a la promoció de les Illes Balears a través del desenvolupament dels seus objectius.
L'Ordre de bases del conseller de Turisme de dia 20 de juny de 2005 (BOIB núm. 96, de 25 de juny) estableix les bases reguladores de les subvencions en espècie en matèria de turisme. L'article 2.1.d) estableix les activitats objecte d'ajuda i, en concret, la promoció, millora i modernització del producte turístic, i en l’apartat j) estableix la promoció de la realització d'esdeveniments de tipus cultural i esportiu.
Entre les finalitats de l'ATB, d'acord amb l'article 2.5 del Decret 26/2012, de 30 de març, pel qual es reorganitza, reestructura i regula l'empresa pública encarregada de la promoció turística de les Illes Balears, cal destacar la de fomentar i impulsar iniciatives del sector turístic amb vista a la promoció del turisme balear, així com la de coordinar, impulsar, gestionar i executar les activitats de promoció turística interior i exterior.
Les Illes Balears constitueixen una destinació turística consolidada tradicionalment com a model turístic de sol i platja. D'aquí la necessitat de donar suport a esdeveniments que contribueixin a disposar d'una agenda àmplia i variada, que serveixi de reclam turístic per a la captació de nous segments de la demanda, que siguin complementaris i compatibles entre si.
La situació econòmica per la qual travessa la comunitat autònoma i l'Estat espanyol en el seu conjunt obliga al fet que la contribució dels ens autonòmics, en aquest cas l'ATB, s'hagi de basar en subvencionar només aquells esdeveniments/accions que realment contribueixin al creixement econòmic de les Illes Balears, aportant un valor afegit a la destinació.
Els conceptes de publicitat i concurrència que regeixen com a principis alienables la gestió i assignació dels diners públics orientaran les polítiques de col·laboració entre el sector públic i el privat, i exigeixen un esforç afegit tant al promotor del projecte com a l'ens públic alhora: l’un, el de proposar i l'altre, el de coparticipar.
Al sector públic se li exigeix desenvolupar mètodes com més objectius millor per a l'avaluació dels projectes presentats que contribueixin a la idoneïtat i l’adequació de les estratègies establertes en el Pla Integral de Turisme de les Illes Balears.
L'article 15 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions BOIB núm. 196, de 31 de desembre (en endavant Dleg. 2/2005) estableix que la convocatòria ha de ser aprovada per resolució de l'òrgan competent i s'ha de publicar en el BOIB.
Així mateix, l'article 4.1 de l'Ordre de bases reguladora de subvencions de la Conselleria de Turisme, de 20 de juny de 2005, estableix que les convocatòries les han d'aprovar els òrgans de direcció de les entitats públiques de què depenen.
Atès que ha resultat un romanent en espècie valorable econòmicament sense assignació de la convocatòria pública de subvencions en espècie per a esdeveniments que contribueixin a la promoció turística de les Illes Balears durant l'any 2014 aprovada per resolució del president de l'ATB de 20 de juny de 2013.
Per tot això, amb l'informe previ de l'Àrea Jurídica de l'ATB, aprovat pel Consell de Direcció de dia 27 de març de 2014, s'aproven les bases d'aquesta convocatòria de subvencions en espècie que figuren annexes a aquesta resolució i se n'ordena la publicació en el BOIB.
Aquesta resolució tindrà efectes des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president de l'ATB en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableixen l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril) i l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm.12, de 14 de gener).
També es pot interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu, en el termini de dos mesos des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb el que estableix l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Palma, 27 de març de 2014.
El president de l’ATB
Jaime Martínez Llabrés
BASES DE LA CONVOCATÒRIA
1. Objecte
I. L’objecte d'aquesta convocatòria pública i oberta és la concessió d'ajudes en espècie en el marc del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, i l'Ordre del conseller de Turisme de 20 de juny de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de promoció turística.
II. La selecció dels esdeveniments que tindran dret a subvenció en espècie de l'ATB seran els que siguin considerats d'interès per a la promoció de la destinació i que se celebrin a cadascuna de les destinacions durant l'exercici pressupostari de l'any 2014, des de l’1 setembre de 2014 fins al 15 desembre de 2014.
III. Resten exclosos d’aquesta convocatòria:
· El pressupost d’aquells esdeveniments que sigui superior o igual a 250.000 €, impostos inclosos.
· Aquells esdeveniments que ja hagin obtingut subvenció en espècie de producte en l'anterior convocatòria, amb càrrec al pressupost 2014.
IV. Els esdeveniments que es presentin a la convocatòria han de complir els requisits següents:
· Ha de ser una acció programada de caràcter lúdic.
· Ha d’estar directament relacionada amb almenys una de les categories de producte que estableix el PITIB.
· Ha de celebrar-se de manera periòdica a les Illes Balears (anual i/o al llarg de l'any) i no pas esporàdica; és a dir, sense vocació de continuïtat.
V. Es consideren accions susceptibles d'obtenir subvencions en espècie de l'ATB:
a) Les actuacions, les celebracions i els esdeveniments que girin al voltant de manifestacions d'interès lúdic, cultural, social, folklòric, artístic, religiós, gastronòmic, esportiu o sobre naturalesa que contribueixin a la creació, promoció, comercialització i diversificació turística de la destinació Illes Balears i que tinguin una importància especial com a atractiu turístic per a l'impuls econòmic de les Illes Balears.
b) L'organització d'esdeveniments singulars de gran projecció turística que contribueixin a consolidar el posicionament turístic de les Illes Balears.
VI. No es consideren esdeveniments susceptibles d'obtenir subvencions en espècie de l'ATB:
a) Jornades, trobades, conferències, congressos, simposis, fòrums, seminaris i cursos.
b) Exposicions, workshops, famtrips, jornades directes, jornades inverses, presentacions de catàlegs o productes, lliuraments de premis, exhibicions i concursos.
VII. L’àmbit territorial de les subvencions en espècie serà el conjunt de cadascuna de les illes que constitueixen la comunitat autònoma de les Illes Balears i la ciutat de Palma, en virtut de la posició que adquireix la ciutat per la Llei de Capitalitat, seguint el que s’estableix en el PITIB relatiu al branding promocional.
2. Principis generals de la convocatòria
La convocatòria de subvencions en espècie es durà a terme en base als principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat i eficiència en el compliment de l'objecte de l'acció subvencionada en espècie per l'ATB.
Aquesta convocatòria parteix de la base que els promotors de l'esdeveniment són qui n’assumeixen el pressupost i sol·liciten subvenció pública en espècie per donar suport a la celebració de l'esdeveniment en considerar que té repercussió turística i que l'aportació pública millora la seva rendibilitat, en concepte d'imatge i notorietat.
3. Beneficiaris
Podran ser beneficiaris d'aquesta convocatòria les persones físiques o jurídiques que executin les accions establertes en l'apartat 1 d'aquestes bases.
En aquesta convocatòria es poden presentar un màxim de cinc projectes per entitat o empresa, però mai més d'una empresa o entitat per esdeveniment.
En cas que una mateixa entitat presenti més de cinc projectes, només es valoraran els cinc primers segons l’ordre de presentació per registre d'entrada. En cas que dues entitats sol·licitin la subvenció per a un mateix projecte, tan sols es valorarà la primera de les propostes segons el registre d'entrada.
4. Criteris objectius de valoració dels projectes
El mètode d'avaluació de projectes persegueix que els projectes objecte de subvenció siguin els que veritablement contribueixin al creixement econòmic de les Illes Balears. La metodologia de valoració s'aplicarà a cada projecte que es presenti, en obtenir una llista de projectes segons la puntuació obtinguda.
S'avaluen els dos aspectes següents:
- Les característiques de l'esdeveniment (bloc A).
- L'impacte mediàtic i social de l'esdeveniment (bloc B).
El bloc A avalua, en funció de les característiques de l'esdeveniment, el seu potencial benefici sobre el turisme de les Illes Balears a través de la seva capacitat per atreure fluxos de visitants i el producte que promociona. Es valoraran especialment els esdeveniments que incorporin —com a promotors— a operadors turístics, línies aèries o agències de viatges, que tinguin acords de comercialització de l'esdeveniment i s'hagin creat expressament per atreure turistes, celebrant-se en temporada turística mitjana i baixa.
El bloc B avalua l'impacte mediàtic i la repercussió social en mitjans en línia i fora de línia que l'esdeveniment pot generar per si mateix, així com el valor afegit que aporta per al posicionament i reconeixement en els mercats emissors de les marques turístiques: Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca.
La valoració dels productes turístics es fonamenta en els aspectes i les consideracions següents:
I. Suport al desenvolupament d'esdeveniments adreçats al foment i a la difusió dels productes turístics definits pel Pla Integral de Turisme de les Illes Balears. Qualsevol projecte, per la seva temàtica o motiu principal, deu ser classificable pel promotor del projecte que es presenti a la convocatòria, en una de les deu grans tipologies establertes en el criteri.
II. Suport al desenvolupament d'esdeveniments, amb suport per part d'altres entitats, valorant-se la creació de sinèrgies entre diversos actors que intervenen en la cadena de valor de l'experiència turística, afavorint la creació de producte i la seva paquetització a través de canals tradicionals o tecnològics, per a la posterior comercialització en els principals mercats, tant els consolidats, en desenvolupament, com els incipients que preveu el PITIB.
III. Suport a aquells projectes amb un pla de comercialització exterior, valorant els acords realitzats tant en partenariat com en col·laboració comercial amb operadors turístics i línies aèries, considerant els principals distribuïdors del nostre destí. Es valoraran amb més puntuació els acords realitzats amb operadors especialitzats en mercats consolidats i en desenvolupament, així com es preveu en el PITIB.
IV. Suport al desenvolupament d'esdeveniments supramunicipals, valorant que abasti una extensió de territori com més gran millor i que creï sinèrgies entre diversos municipis. Es valoraran amb una puntuació més alta els esdeveniments que es desenvolupin en més d'un municipi.
V. Suport a aquells esdeveniments que ajudin a posicionar cadascuna de les marques —Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca—, així com les tipologies de productes que preveu el PITIB. Es valorarà amb una puntuació més alta els projectes que apostin per un clar posicionament a través d'una comunicació i promoció exterior.
VI. Suport a esdeveniments que utilitzin la tecnologia com a mitjà de comercialització i promoció. Es valoraran amb més puntuació els esdeveniments que implementin la seva comercialització i promoció a través d’Internet i que ajudin a modernitzar la imatge actual i a posicionar cadascuna de les marques turístiques: Mallorca, Menorca, Eivissa, Formentera i Palma de Mallorca.
METODOLOGIA DE VALORACIÓ DELS PROJECTES PRESENTATS
La metodologia adoptada per a la valoració i qualificació dels esdeveniments objecte d'aquesta convocatòria està basada en els criteris objectius continguts en l'ANNEX II d'aquestes bases.
Aquest document haurà de ser emplenat per les empreses o entitats que sol·licitin la subvenció i SERÀ L'ÚNIC DOCUMENT SOBRE EL QUAL ES FARÀ LA VALORACIÓ. AIXÍ MATEIX, S’HAURÀ DE LLIURAR TANT EN SUPORT IMPRÈS COM DIGITAL, SEGONS S'ESTABLEIX EN L'APARTAT 5 DE LES BASES.
La memòria tècnica únicament servirà com a document acreditatiu i no pas com a informe de valoració.
Els esdeveniments es valoraran de manera transversal en relació amb la resta de projectes presentats per a una mateixa marca/destí.
Així mateix, per a tots els càlculs de les valoracions s’agafaran com a màxim dos decimals.
A continuació es descriu la puntuació atorgada a cadascun dels criteris, la manera d'emplenament, així com la documentació acreditativa de cada criteri:
|
COD |
CRITERIS DE VALORACIÓ |
PUNTUACIÓ MÀX. PER CRITERI |
|
A. |
BLOC A |
235 |
|
A.1 |
Categoria de producte al qual està vinculat l'esdeveniment |
24 |
|
A.2 |
Mes en què es desenvoluparà l'esdeveniment |
24 |
|
A.3 |
Tipologia de l’esdeveniment |
40 |
|
A.4 |
Històric temporal de les edicions de l'esdeveniment |
9 |
|
A.5 |
Durada total de l'esdeveniment |
8 |
|
A.6 |
Naturalesa del promotor de l'esdeveniment |
20 |
|
A.7 |
Acords de comercialització de l'esdeveniment |
70 |
|
A.8 |
Acords amb organismes públics involucrats en l'esdeveniment |
30 |
|
A.9 |
Nombre de municipi/s on es faci o tingui lloc l'esdeveniment |
10 |
|
B. |
BLOC B |
165 |
|
B.1 |
Accions fora de línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment |
65 |
|
B.2 |
Accions en línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment |
49 |
|
B.3 |
Patrocinadors oficials de l'esdeveniment |
51 |
|
|
PUNTUACIÓ MÀXIMA TOTAL |
400 |
Capçalera (dades informatives no puntuables en aquest annex):
· Emplenar el nom fiscal de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
· Emplenar el nom de l'esdeveniment per al qual se sol·licita la subvenció.
· Caselles blanques: indiqueu el cost total de l'esdeveniment (IVA inclòs) i l'import sol·licitat (IVA inclòs). Aquests imports han de coincidir amb les quantitats indicades en el formulari de sol·licitud de la subvenció (ANNEX I).
· Indiqueu el destí gestionat per l'ATB en el qual es fa o desenvolupa l’acció. Es podrà seleccionar qualsevol dels 5 destins, però només se’n podrà indicar un. Feu clic sobre la casella de selecció. Aquesta casella és vinculant a la marca seleccionada en el formulari de sol·licitud de l’ANNEX I, per la qual cosa haurà de coincidir en ambdós documents. Així mateix, la selecció de la destinació influirà en els imports màxims a sol·licitar per concepte, en relació amb l'espècie subvencionada. En cas que l'esdeveniment es desenvolupi en dues o més destinacions només se’n podrà indicar una.
BLOC A: CARACTERÍSTIQUES DE L'ESDEVENIMENT
Es valoraran les propostes segons les característiques de l'esdeveniment a data de la sol·licitud de la subvenció en espècie.
A.1 Categoria de producte al qual està vinculat l'esdeveniment:
Indiqueu la categoria de producte turístic amb què l'esdeveniment té relació. Feu clic sobre la casella de selecció. Les categories que s'indiquen són les que es determinen en el PITIB (2012-2015) (ANNEX VII adjunt a aquestes bases). Es podran seleccionar fins a un màxim de tres categories.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
CATEGORIA |
PUNTUACIÓ |
|
Costa i litoral |
5 |
|
MICE |
5 |
|
Naturalesa |
8 |
|
Cultura |
8 |
|
Gastronomia |
8 |
|
Esports |
8 |
|
Oci |
3 |
|
Salut |
3 |
|
Urbà |
3 |
|
Accessibilitat |
5 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 24 punts.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s'indiquin les categories de producte a les quals es vincula l'esdeveniment, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
· Fullet o retall de premsa de l'edició del 2012 o 2013 en què es vegi clarament la vinculació amb les categories. Aquesta documentació no serà d'obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.2 Mes en què es desenvoluparà l'esdeveniment:
Indiqueu el mes en què tindrà lloc l'esdeveniment. Feu clic sobre la casella de selecció. Es podrà seleccionar fins a un màxim d'un mes.
En cas que l'esdeveniment es desenvolupi en dos mesos s'haurà d'indicar el mes en què se n'executi la major part.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
MES |
PUNTUACIÓ |
|
Setembre |
12 |
|
Octubre |
18 |
|
Novembre |
24 |
|
Desembre |
24 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 24 punts.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s'indiqui el mes o els mesos de celebració de l'esdeveniment, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que digui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.3 Tipologia de l’esdeveniment:
Indiqueu en quina tipologia de les propostes s'incorpora l'esdeveniment. Feu clic sobre la casella de selecció. Es podrà seleccionar com a màxim una tipologia de les indicades.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
TIPOLOGIA |
PUNTUACIÓ |
|
Esdeveniment creat expressament per atreure flux de visitants no residents a les Illes Balears |
40 |
|
Esdeveniment creat per dinamitzar l'agenda d'activitats dels residents a les Illes Balears i l'experiència dels visitants |
10 |
|
Programa format per diversos esdeveniments que es prolonguen en un temps determinat |
20 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 40 punts.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants han hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi clarament reflectit el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s'indiqui la tipologia en què s'incorpora l'esdeveniment, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
· En cas d'haver seleccionat "Esdeveniment creat per dinamitzar l'agenda d'activitats dels residents a les Illes Balears" han d'acreditar el criteri amb un fullet o retall de premsa de l'edició del 2012 o del 2013. Aquesta documentació no serà d'obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014.
· En cas d'haver seleccionat "Esdeveniment creat expressament per atreure flux de visitants no residents a les Illes Balears" hauran d'acreditar la selecció amb una llista de participants a l'esdeveniment classificat per països i en els quals com a mínim constin 100 persones de quatre nacionalitats diferents. Aquesta llista haurà de correspondre a l'edició del 2012 o 2013 i ha d'estar signada i segellada pel responsable de l'entitat que sol·licita la subvenció. Aquesta documentació no serà d'obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014.
· En cas d'haver seleccionat "Programa format per diversos esdeveniments que es prolonguen en un temps determinat" hauran d'acreditar el criteri amb un programa de l'edició de l'any 2012 o 2013. Aquesta documentació no serà d'obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.4 Històric temporal de les edicions de l'esdeveniment:
Indiqueu, en relació amb l'esdeveniment, el número de l'edició que tindrà lloc al 2014. Feu clic sobre la casella de selecció. Es pot seleccionar com a màxim una tipologia de les indicades.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
NÚM. EDICIÓ DE L'ESDEVENIMENT AL 2014 |
PUNTUACIÓ |
|
L'esdeveniment celebra al 2014 la 10a edició o més |
2 |
|
L'esdeveniment celebra al 2014 entre la 5a i 9a edició |
4 |
|
L'esdeveniment celebra al 2014 entre la 2a i 4a edició |
6 |
|
L'esdeveniment celebra al 2014 la 1a edició |
9 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 9 punts.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s'indiqui l'edició de l'esdeveniment que se celebrarà al 2014, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
· Fullet o retall de premsa de l'edició del 2012 o 2013 (s'ha d'indicar a quina edició pertany) en què es vegi clarament el número de l'edició d'aquest any. Aquesta documentació no serà d'obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient no es puntuarà en aquest criteri.
A.5 Durada total de l'esdeveniment:
Indiqueu el nombre total de dies en què té lloc l'esdeveniment. En cas de ser un programa, indiqueu el nombre total de dates previstes. Feu clic sobre la casella de selecció. Es podrà seleccionar com a màxim una tipologia de les indicades.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
DURADA TOTAL ESDEVENIMENT |
PUNTUACIÓ |
|
5 dies o més |
8 |
|
De 3 a 4 dies |
6 |
|
D‘1 a 2 dies |
4 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 8 punts.
A nota informativa, hi hauran d'indicar les dates previstes per a la realització de l'esdeveniment. No és puntuable.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en la qual s'indiqui la durada de l'esdeveniment, així com les dates previstes per al mateix al 2014 signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.6 Naturalesa del promotor de l'esdeveniment:
Indiqueu la naturalesa de l'entitat promotora de l'esdeveniment. Feu clic sobre la casella de selecció. Es podrà seleccionar com a màxim una tipologia de les indicades.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
NATURALESA DEL PROMOTOR DE L’ESDEVENIMENT |
PUNTUACIÓ |
|
És un operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler |
20 |
|
Associacions o federacions empresarials |
15 |
|
És una empresa o persona física especialitzada en l'organització d'esdeveniments |
10 |
|
És una entitat o un organisme públic |
5 |
|
És una altra tipologia de les indicades anteriorment |
2 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 20 punts.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s'indiqui la naturalesa de l'empresa o entitat segons la classificació assenyalada anteriorment i que, a més, declari explícitament que és el promotor de l'esdeveniment, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
· A més, les empreses privades hauran de lliurar una fotocòpia de les escriptures de constitució de l'empresa on se n'indiqui l'objecte social, que haurà de coincidir amb l'indicat en aquest apartat.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.7 Acords de comercialització de l'esdeveniment:
Indiqueu amb quines entitats s'han subscrit acords, a data de la sol·licitud de la subvenció, segons la tipologia en què s'incorporen, així com el nombre d'acords. Feu clic sobre la casella de selecció tant de la tipologia com del nombre d'acords. Només es podrà seleccionar un ítem en relació amb el nombre d'acords subscrits a data de la sol·licitud.
En cas que el promotor de l'esdeveniment sigui un operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler podrà comptabilitzar com a acord la seva pròpia comercialització de l'esdeveniment, sempre que presenti l'acreditació corresponent que s’indica més endavant.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
TIPOLOGIA DE LES ENTITATS AMB LES QUALS SUBSCRIU L'ACORD DE COMERCIALITZACIÓ |
PUNTUACIÓ PER TIPOLOGIA |
PUNTUACIÓ PER NÚM. D'ACORDS |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 o més |
||
|
Amb operadors turístics, companyies aèries, agències de viatges o establiment hoteler |
45 |
5 |
10 |
15 |
20 |
25 |
|
No tenim cap acord subscrit amb operadors turístics, línies aèries i agències de viatges |
0 |
|
||||
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 70 punts.
A nota informativa, hi hauran d'indicar els noms de les entitats amb les quals s’hagin subscrit els acords referits. No és puntuable.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· En cas que el promotor de l'esdeveniment sigui un operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler hauran de presentar una declaració jurada en la qual aparegui indicat que comercialitzaran l'esdeveniment a través dels seus canals.
· Per a la resta d'empreses o entitats: carta signada pel màxim responsable de l'operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció d'un acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció per a la comercialitzador de l'esdeveniment.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.8 Acords amb organismes públics/publico-privats involucrats en l'esdeveniment:
Indiqueu la tipologia de les entitats dels organismes públics/publico-privats, a data de la sol·licitud de la subvenció, amb els quals s'han subscrit acords en què aquests donin suport al projecte, ja sigui econòmicament o mitjançant qualsevol altre tipus de col·laboració implícita. Feu clic sobre la casella de selecció. Es podran seleccionar tots els ítems que es considerin oportuns.
En cas que sigui una institució pública/publico-privada de les apareixen descrites en la taula següent, la que sol·liciti la subvenció podrà comptabilitzar com a acord la seva pròpia implicació en l'esdeveniment, sempre que presenti l'acreditació corresponent que s’indica més endavant.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
TIPOLOGIA DE LES ENTITATS PÚBLIQUES AMB LES QUE SUBSCRIU L'ACORD |
PUNTUACIÓ |
|
Ajuntament i/o fundacions, consorcis públics o conselleries de turisme insulars |
10 |
|
Consorci, patronat i/o fundacions publico-privades de turisme |
20 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 30 punts.
A nota informativa, hi hauran d'indicar els noms de les entitats amb les quals hagin subscrit els acords referits. No és puntuable.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· En cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una institució pública/publico-privada de les descrites en la taula anterior, hauran de presentar una declaració jurada en la qual s'indiqui que estan involucrats activament en l'organització de l'esdeveniment.
· Per a la resta d'empreses o entitats: carta signada pel màxim responsable de l'entitat pública/publico-privada en la qual s'indiqui la veracitat de la subscripció d'un acord amb l'entitat que sol·licita la subvenció.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
A.9 Nombre de municipis on es fa o transcorre l'esdeveniment:
Indiqueu el nombre de municipis on es fa l'esdeveniment. Feu clic sobre la casella de selecció. Es podrà seleccionar com a màxim una de les opcions indicades.
En cas que l'esdeveniment es faci a Formentera, atesa la seva naturalesa (tota l'illa forma un únic municipi), se li atorgarà la màxima puntuació en considerar-se que abasta tot el territori insular possible. Per això, heu de fer clic sobre la casella de selecció Formentera.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
NOMBRE MUNICIPIS |
PUNTUACIÓ |
|
1 |
1 |
|
2 |
4 |
|
3 |
6 |
|
4 |
8 |
|
5 o més |
10 |
|
Formentera |
10 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 10 punts.
A nota informativa, hauran d'indicar els municipis en què es faci o tingui lloc l'esdeveniment. No és puntuable.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació inclosa en la MEMÒRIA TÈCNICA de l'esdeveniment, on quedi reflectit clarament el codi del criteri que s'acredita:
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s'indiquin el municipi o municipis on es desenvoluparà l'esdeveniment (en cas de circuits, indiqueu-ne la ruta), signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
BLOC B: IMPACTE MEDIÀTIC I SOCIAL
Es valoraran les propostes segons el pla de comunicació previst per a l'esdeveniment.
B.1 Accions fora de línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment:
Indiqueu a la casella per a cada tipologia d'acció la dada requerida segons les premisses següents:
· Nombre d’idiomes: indiqueu el nombre d'idiomes diferents que preveuen els formats indicats.
· Nombre d'edicions: indiqueu el nombre de fullets, guies o catàlegs diferents (edicions) previstos en els formats indicats. No es comptabilitzarà el nombre d'exemplars, sinó el d'edicions.
· Nombre d'insercions: indiqueu el nombre d'insercions previstes pagades en els formats indicats. Únicament es comptabilitzaran aquelles. No es comptabilitzaran les insercions de les quals s'hagi abonat factura.
Per procedir a la valoració es multiplicarà el nombre d'idiomes/edicions/insercions indicats per la puntuació assignada a cada tipologia amb un màxim d’accions valorables.
NO PUNTUARAN AQUELLES CASELLES QUE CONTINGUIN:
· Sí
· No
· En blanc
· En blanc, encara que en la memòria tècnica especifiqui alguna acció de les descrites en l'Annex II.
· Nombre d'idiomes/edicions/insercions superior als límits establerts en el quadre que es detalla a continuació. PER AIXÒ, LES CASELLES ESTAN PROGRAMADES PER CANVIAR DE COLOR UNA VEGADA SE N’EXCEDEIXI EL LIMIT.
· Nombre d'exemplars, en lloc de nombre d'edicions.
· Formats que no s'ajustin a les característiques descrites en el quadre.
· No hagin especificat i detallat clarament en la Declaració Responsable les dades que s'indiquen en l'ANNEX II.
· No es podrà comptabilitzar dues vegades un mateix format. Per exemple: tenim pensat publicar un fullet en català/castellà/anglès. Només podrà puntuar com a "Fullet que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers", però no podrà puntuar també com a "Fullet en castellà i/o català".
· No es puntuaran les accions descrites en la memòria o en la Declaració Responsable que no s'ajustin a les indicades en l'Annex II.
La puntuació i el nombre màxim d'accions a valorar assignada per a aquest criteri es distribuirà de la manera següent:
|
TIPOLOGIA DE L’ACCIÓ |
DADA SOL·LICITADA |
PUNTS PER CADA DADA |
NRE. MÀXIM D’IDIOMES/EDICIONS/INSERCIONS/FIRES |
PUNTUACIÓ MÀXIMA PER CRITERI |
|
Fullet en castellà i/o català |
Nombre d’idiomes |
0,25 |
2 |
0,5 |
|
Guia en castellà i/o català |
0,25 |
2 |
0,5 |
|
|
Catàleg en castellà i/o català |
0,25 |
2 |
0,5 |
|
|
Fullet en castellà i/o català |
Nombre d’edicions |
0,2 |
5 |
1 |
|
Guia en castellà i/o català |
0,2 |
5 |
1 |
|
|
Catàleg en castellà i/o català |
0,2 |
5 |
1 |
|
|
Fullet que, a més d’incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
Nombre d’idiomes |
0,75 |
5 |
3,75 |
|
Guies que, a més d’incloure almenys un dels idiomes cooficials, incloguin altres idiomes estrangers |
0,75 |
5 |
3,75 |
|
|
Catàleg que, a més d’incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
0,75 |
5 |
3,75 |
|
|
Fullet que, a més d’incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
Nombre d’edicions |
0,75 |
5 |
3,75 |
|
Guies que, a més d’incloure almenys un dels idiomes cooficials, incloguin altres idiomes estrangers |
0,75 |
5 |
3,75 |
|
|
Catàleg que, a més d’incloure almenys un dels idiomes cooficials, incloguin altres idiomes estrangers |
0,75 |
5 |
3,75 |
|
|
Insercions o reportatges publicitaris en revistes nacionals o internacionals |
Nombre d’insercions |
1 |
5 |
5 |
|
Insercions o reportatges publicitaris en revistes in flight |
1 |
5 |
5 |
|
|
Insercions o reportatges publicitaris en premsa generalista nacional o internacional |
1,5 |
5 |
7,5 |
|
|
Participació com a prescriptor en programes de ràdio de cobertura nacional, en un mercat emissor de turistes de les Illes Balears, per a la promoció de l’esdeveniment del 2014 |
1,5 |
4 |
6 |
|
|
Falca de com a mínim 10 segons en una ràdio de cobertura nacional, en un mercat emissor de turistes a les Illes Balears, per a la promoció de l’esdeveniment del 2014 |
1 |
7 |
7 |
|
|
Anunci de com a mínim 20 segons en una televisió de cobertura nacional, en un mercat emissor de turistes a les Illes Balears, per a la promoció de l’esdeveniment del 2014 |
1,5 |
5 |
7,5 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 65 punts
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació següent:
· Declaració responsable (MODEL ANNEX IV) en què s’indiqui la intenció de dur a terme les accions descrites en el BLOC B -Impacte en els mitjans de comunicació-, criteri B1 -Accions fora de línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment- de l'ANNEX II, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
En aquesta declaració s'hauran d'indicar totes i cadascuna de les accions esmentades en l'Annex II, així com una descripció de cadascuna d’elles, segons el model de l’Annex IV.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
B.2 Accions en línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment:
Indiqueu a la casella per a cada tipologia d'acció la dada requerida segons les premisses següents:
· Nombre d'idiomes: indiqueu el nombre d'idiomes diferents que es preveuen en els formats indicats. No es valoraran aquelles traduccions realitzades a través de Google Translator o plataformes similars de traducció en línia.
· Nombre d'edicions: indiqueu el nombre de fullets, guies o catàlegs diferents (edicions) previstos en els formats indicats. No es comptabilitzarà el nombre d'exemplars, sinó d'edicions.
· Nombre de suports: indiqueu el nombre de suports previstos segons la tipologia de l'acció. No es tindran en compte aquells que no compleixin els requisits següents:
* La pàgina web (tant informativa i comercial, com només informativa) de l'esdeveniment per a la qual se sol·licita la subvenció haurà d'estar associada a un domini que la identifiqui inequívocament i de manera exclusiva. No es valoraran les URL els noms de domini de les quals siguin els de l'organitzador i/o promotor de l'esdeveniment o de l’empresa i/o entitat que sol·licita la subvenció.
** Pàgina web comercial, o plataforma web de comercialització, és aquella en la qual es pot fer una compra o una reserva en línia per a la participació activa en l'esdeveniment. Ambdues han de complir aquest requisit per poder ser puntuables.
*** Social media: Twitter, Facebook, Google+ amb 500 o més seguidors.
Per procedir a la valoració es multiplicarà el nombre d'idiomes/edicions o suports indicats per la puntuació assignada a cada tipologia amb un màxim d'accions valorables.
NO PUNTUARAN AQUELLES CASELLES QUE CONTINGUIN:
· Sí
· No
· En blanc
· En blanc, encara que en la memòria tècnica especifiqui alguna acció de les descrites en l'Annex II.
· Nombre d'idiomes/edicions/suports superior als límits establerts en el quadre que es detalla a continuació. PER AIXÒ, LES CASELLES ESTAN PROGRAMADES PER CANVIAR DE COLOR UNA VEGADA SE N‘EXCEDEIXI EL LIMIT.
· Nombre d'exemplars, en lloc de nombre d'edicions
· Formats que no s'ajustin a les característiques descrites en el quadre.
· No hagin especificat i detallat clarament en la Declaració Responsable les dades que s'indiquen en l'ANNEX II.
· No es podrà comptabilitzar dues vegades un mateix format. Per exemple: tenim pensat publicar un fullet en català/castellà/anglès. Només podrà puntuar com a "Fullet que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers", però no podrà puntuar també com a "Fullet en castellà i/o català".
· Suports que no compleixin les característiques tècniques descrites anteriorment referents a *pàgina web, **plataforma web de comercialització o ***social media.
· No es puntuaran les accions descrites en la memòria o en la Declaració Responsable que no s'ajustin a les indicades en l'Annex II.
La puntuació i el nombre màxim d'accions a valorar assignada per a aquest criteri es distribuirà de la manera següent:
|
TIPOLOGIA DE L’ACCIÓ |
DADA SOL·LICITADA |
PUNTS PER CADA DADA |
NÚM. MÀXIM D'IDIOMES/EDICIONS/INSERCIONS/FIRES |
PUNTUACIÓ MÀXIMA PER CRITERI |
|
Fullet en castellà i/o català |
Nombre d’idiomes |
0,25 |
2 |
0,5 |
|
Guia en castellà i/o català |
0,25 |
2 |
0,5 |
|
|
Catàleg en castellà i/o català |
0,25 |
2 |
0,5 |
|
|
Fullet en castellà i/o català |
Nombre d’edicions |
0,2 |
5 |
1 |
|
Guia en castellà i/o català |
0,2 |
5 |
1 |
|
|
Catàleg en castellà i/o català |
0,2 |
5 |
1 |
|
|
Fullet que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
Nombre d’idiomes |
0,5 |
5 |
2,5 |
|
Guies que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, incloguin altres idiomes estrangers |
0,5 |
5 |
2,5 |
|
|
Catàleg que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
0,5 |
5 |
2,5 |
|
|
Fullet que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
Nombre d’edicions |
0,5 |
5 |
2,5 |
|
Guies que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, incloguin altres idiomes estrangers |
0,5 |
5 |
2,5 |
|
|
Catàleg que, a més d'incloure almenys un dels idiomes cooficials, inclogui altres idiomes estrangers |
0,5 |
5 |
2,5 |
|
|
Pàgina web pròpia* informativa i comercial** |
Nombre d’idiomes |
6 |
1 |
6 |
|
Pàgina web pròpia* només informativa |
3 |
1 |
3 |
|
|
Social media: Twitter, Facebook, Google+ amb 500 o més seguidors*** |
Nombre de suports |
1 |
3 |
3 |
|
Gestors de contingut audiovisual i gràfic: YouTube, Vimeo, Printerest... |
1,5 |
5 |
7,5 |
|
|
Presència en altres plataformes webs de comercialització** |
2,5 |
5 |
10 |
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 49 punts.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació següent:
· Declaració Responsable (MODEL ANNEX IV) en què s’indiqui la intenció de dur a terme les accions descrites en el BLOC B -Impacte mediàtic i social-, criteri B2 -Accions en línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment- de l'ANNEX II, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció.
En aquesta declaració s'hauran d'indicar totes i cadascuna de les accions indicades en l'Annex II, així com una descripció de cadascuna d’elles, segons el model de l’Annex IV.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
B.3 Patrocinadors oficials de l'esdeveniment:
Indiqueu amb quines entitats s'espera subscriure acords de patrocini de l'esdeveniment. Feu clic sobre la casella de selecció segons la tipologia en què s’incorporin i indiqueu el nombre d'acords que s'estima assolir. Es podran seleccionar els que s'estimin oportuns en relació amb la tipologia, però només un en relació amb el nombre d'acords.
En cas que el promotor de l'esdeveniment sigui un operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler NO es podrà comptabilitzar com a acord de patrocini.
La puntuació assignada per a aquest criteri és la següent:
|
TIPOLOGIA DE LES ENTITATS AMB LES QUALS SE SUBSCRIU L'ACORD DE COMERCIALITZACIÓ |
PUNTUACIÓ PER TIPOLOGIA |
PUNTUACIÓ PER NRE. D'ACORDS |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 o més |
||
|
Amb operadors turístics, companyies aèries, agències de viatges o establiment hoteler |
10 |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
|
Entitats privades o associacions de naturalesa turística* |
8 |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
|
Entitats privades no turístiques |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
|
Entitats/fundacions privades sense ànim de lucre |
3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
* Es consideren entitats privades de naturalesa turística les següents:
· Transport marítim de persones
· Lloguer de vehicles (turismes)
· Museus/centres culturals
· Parcs o instal·lacions de lleure temàtiques
· Restaurants (ni bars ni cafeteries)
· Queden excloses les entitats especificades en l'apartat anterior (operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler), ja que no es podrà puntuar dues vegades pel mateix patrocini.
Per tant, com a màxim, per a aquest criteri es podran obtenir 51 punts.
A nota informativa, hi hauran d'indicar els noms de les entitats amb les quals es tingui previst subscriure els acords referits. No és puntuable.
Per tal d'acreditar la veracitat d'aquest apartat, els sol·licitants hauran de presentar la documentació següent:
· Declaració Responsable (MODEL ANNEX IV) en què s’indiqui la intenció de subscriure acords amb diversos patrocinadors per a l'esdeveniment en qüestió, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció. En aquesta declaració s'haurà d'indicar una petita descripció de cadascun dels acords, segons el model Annex IV.
En aquesta declaració s'hauran d'indicar tots i cadascun dels acords indicats en l'Annex II, així com una descripció de cadascun d'ells, segons el model de l’Annex IV.
En cas que no es lliuri aquesta documentació o que sigui poc aclaridora o insuficient, no es puntuarà en aquest criteri.
RESUM D’ÍTEMS MÀXIMS A SELECCIONAR PER CRITERI
|
COD |
CRITERIS DE VALORACIÓ |
Ítems màxims a seleccionar |
|---|---|---|
|
A. |
BLOC A |
|
|
A.1 |
Categoria de producte al qual està vinculat l'esdeveniment |
3 |
|
A.2 |
Mes en què es desenvoluparà l'esdeveniment |
1 |
|
A.3 |
Tipologia de l'esdeveniment |
1 |
|
A.4 |
Històric temporal de les edicions de l'esdeveniment |
1 |
|
A.5 |
Durada total de l'esdeveniment |
1 |
|
A.6 |
Naturalesa del promotor de l'esdeveniment |
1 |
|
A.7 |
Acords de comercialització de l'esdeveniment |
1/1 |
|
A.8 |
Acords amb organismes públics involucrats en l'esdeveniment |
Els ítems que s’estimen |
|
A.9 |
Nombre de municipis on es fa o té lloc l'esdeveniment |
1 |
|
B. |
BLOC B |
|
|
B.4 |
Accions fora de línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment |
Segons s'indica en el quadre corresponent |
|
B.5 |
Accions en línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment |
Segons s'indica en el quadre corresponent |
|
B.6 |
Patrocinadors oficials de l'esdeveniment |
Els ítems que s'estimen en relació amb la tipologia/1 ítem en relació amb el nombre d'acords |
CÀLCUL DE LES PUNTUACIONS
1) S'assignarà la puntuació que li correspongui a l'esdeveniment en cada criteri dels blocs A i B en funció de la documentació justificativa per acreditar el criteri aportat en la memòria tècnica.
2) Se sumarà la puntuació obtinguda en cadascun dels criteris seguint la fórmula següent:
|
La màxima puntuació possible és de 400 punts.
3) Un cop classificats per marques i avaluats els projectes presentats, l'esdeveniment que obtingui la puntuació més alta rebrà 100 punts i els projectes es puntuaran proporcionalment prenent com a referència el projecte amb la puntuació més alta, aplicant una regla de tres.
S'elaborarà una llista de major a menor puntuació i s'adjudicarà la subvenció en funció dels punts obtinguts.
4) La puntuació obtinguda es traslladarà a la taula d'equivalències econòmiques, indicada en l'apartat 11 d'aquestes bases, per tal de determinar la subvenció en espècie atorgada per l'ATB.
5. Sol·licituds de subvenció en espècie i documentació a presentar
Per facilitar la valoració de les propostes presentades pels sol·licitants, aquests hauran de presentar la documentació segons s'explica a continuació.
Els sol·licitants hauran d'utilitzar els models d'annexos continguts en aquestes bases que es descriuen tot seguit i que seran facilitats al sol·licitant mitjançant correu electrònic des del departament jurídic de l'ATB. Els interessats els podran sol·licitar a les adreces electròniques següents: ibalfagon@atb.caib.es i lbuades@atb.caib.es o a través dels números de telèfon 971 177 210 o 971 176 189.
TOTS ELS DOCUMENTS HAURAN DE SER LLIURATS EN SUPORT IMPRÈS I DIGITAL. No s'acceptaran els annexos que tinguin omissions, errors o ratllades que impedeixin conèixer clarament la proposta, ni la documentació que en suports digitals siguin il·legibles —en entorns Windows— o que continguin virus, spyware o malware. Els annexos s'hauran de lliurar en el mateix format en el qual hagin estat facilitats per l'ATB (.xlsx per als arxius Excel i .docx per als arxius de Word. Només en aquest últim cas, si no es disposa de signatura digital es podran lliurar els arxius .docx Word en PDF).
Per al cas dels documents que s'han de lliurar en Excel, si el sol·licitant tingués algun problema amb aquests documents facilitats per l'Agència Balear de Turisme, aquest s'ha de posar en contacte amb l'equip tècnic de l'ATB (a l’adreça de correu següent: cpuig @ atb.caib.es), qui determinarà la manera més adequada de presentació de la documentació).
L'emplenament incomplet o amb errors que impedeixi valorar la proposta serà motiu d'exclusió, i la no formalització de qualsevol apartat dels models annexos implicarà la no qualificació del projecte en aquest aspecte concret; és a dir, en no tenir informació al respecte, no obtindrà nota al/s criteri/s, amb la seva posterior repercussió sobre el càlcul final del resultat.
Tota la documentació que es lliuri haurà d'estar en català o castellà, llengües oficials de la comunitat autònoma de les Illes Balears. En cas que es vulgui lliurar en qualsevol altre idioma, haurà de lliurar obligatòriament una traducció jurada o traducció per un organisme oficial, en un dels dos idiomes oficials de les Illes Balears. Qualsevol documentació que no compleixi aquesta premissa serà exclosa del procés de valoració.
El lliurament de la sol·licitud per si mateixa no serà objecte de valoració, sinó que tan sols servirà com a document formal de sol·licitud.
5.1 Documentació a presentar
· Sol·licitud (conté ANNEX I).
· Documentació administrativa (SOBRE 1).
· Documentació tècnica (SOBRE 2).
Sol·licitud: els interessats hauran de presentar la documentació (ANNEX I) en suport imprès i en format digital, degudament emplenada PER A CADASCUN DELS ESDEVENIMENTS per als quals sol·liciten la subvenció en espècie.
Formulari de sol·licitud (ANNEX I). Ha d'anar adreçat al president de l'ATB, en el qual s'ha de fer constar explícitament el pressupost total del projecte i el seu desglossament per partides, fent-hi constar la llista de despeses previstes per a la realització de l'esdeveniment objecte de l'ajuda, així com els ingressos previstos per diversos conceptes, si s'escau. Així mateix s'haurà d'indicar l'import en espècie sol·licitat a l'ATB, impostos inclosos. En cap cas aquest import podrà superar els 10.000 €, IVA inclòs.
EL DESTÍ INDICAT EN EL FORMULARI DE SOL·LICITUD SERÀ VINCULANT PER A LA VALORACIÓ TRANSVERSAL, EN RELACIÓ AMB LA RESTA D'ESDEVENIMENTS PRESENTATS PER AL MATEIX DESTÍ I, PER TANT, ALS IMPORTS MÀXIMS DE SOL·LICITUD INDICATS EN L’APARTAT 11 D’AQUESTES BASES. EN CAS QUE L’ESDEVENIMENT ES DESENVOLUPI EN DUES O MÉS DESTINACIONS, ES PODRÀ OPTAR A LA QUE CONSIDERI OPORTUNA, PERÒ ÚNICAMENT A UNA.
Aquesta sol·licitud haurà de ser subscrita pel titular o el seu representant legalment acreditat, i formulada de conformitat amb l'article 70 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La sol·licitud (ANNEX I) haurà d'anar acompanyada de dos sobres tancats i independents (un per al bloc administratiu i un altre per al bloc tècnic) amb la documentació que s'especifica a continuació, identificant a l'exterior de cada sobre:
· Si és el sobre administratiu o el tècnic.
· El nom i cognoms o la raó social de l'entitat sol·licitant.
· Marca/destinació a la qual es vincula l'esdeveniment per a la seva valoració.
· Número de telèfon.
· Adreça de correu electrònic.
La sol·licitud (ANNEX I), juntament amb els dos sobres (administratiu i tècnic), serà el document sobre el qual s'efectuarà el registre d'entrada en l'organisme públic en què es faci d'acord amb allò que s’ha descrit en el punt 5.2 i 5.3 d'aquest apartat.
Seran excloses aquelles sol·licituds que no acompanyin els dos sobres (documentació administrativa i tècnica) sol·licitada:
A) Sobre 1: Documentació administrativa relacionada amb l'entitat sol·licitant: documentació relacionada amb l'entitat sol·licitant, la qual s’ha de presentar únicament en suport imprès.
En virtut del Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, les entitats que hagin format part d'un procés selectiu en l'ATB podran presentar l'Annex A que s'adjunta en el qual s'indicarà el número d'expedient on es troba la documentació administrativa següent:
a) Fotocòpia confrontada o compulsada del certificat d'inscripció en el Registre d'associacions, en el cas d'associacions, o en el Registre mercantil, en cas que sigui una societat o en el cas que la seva personalitat jurídica sigui privada.
b) Fotocòpia confrontada o compulsada dels estatuts dipositats en el registre esmentat, si s’escau.
c) Còpia confrontada o compulsada de la documentació acreditativa de la capacitat de la persona que representa legalment l'entitat sol·licitant per actuar en nom seu, així com còpia del seu DNI.
d) Còpia confrontada o compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
e) Model censal (036/037) d'alta en l'impost d'activitats econòmiques, en l'epígraf que es correspongui amb l'activitat a desenvolupar. I, en cas d'exempció, ha d’anar acompanyat del certificat i del model corresponent.
La resta de documentació que a continuació es detalla s'haurà de presentar també dins del sobre 1:
f) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 del text refós de la Llei de subvencions, aprovada per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i de no tenir causes d'incompatibilitat per rebre la subvenció.
g) Declaració responsable en què es facin constar tots les ajudes i subvencions per a la mateixa finalitat, sol·licitades a qualsevol institució pública o privada, o concedides per aquestes institucions.
h) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica, estatal i la Seguretat Social. L'acreditació d'estar al corrent amb l'Administració autonòmica s'haurà de presentar pel sol·licitant o es podrà atorgar l'autorització continguda en l'Annex B, i serà sol·licitada d'ofici per l'ATB i inclosa en l'expedient.
Una mateixa entitat pot presentar diverses sol·licituds, essent la documentació administrativa única per entitat, i adjuntant-hi una sol·licitud per a cadascun dels projectes presentats.
B) Sobre 2: Documentació tècnica relacionada amb l'esdeveniment per al qual se sol·licita la subvenció
La documentació següent s'ha de lliurar tant en suport digital (memòria USB, CD, etc.) com imprès dins del sobre 2 per a cadascun dels esdeveniments per als quals desitgen sol·licitar la subvenció en espècie, i en el seu sobre corresponent. En aquest mateix suport digital es podrà incloure l'ANNEX I d'aquestes bases.
En cas de no contenir aquest sobre algun dels documents que a continuació es detallen, l’esdeveniment quedarà exclòs.
Els sol·licitants hauran d'utilitzar els models d'annexos continguts en aquestes bases.
a) Declaració Responsable (Annex VIII) relativa al compromís de realitzar o desenvolupar l'esdeveniment per al qual se sol·licita la subvenció en espècie, en la destinació indicada en l'Annex I, l’Annex II i l’Annex V. Lliurar en suport imprès i digital (en format Word o PDF).
b) Descripció de l'espècie sol·licitada (ANNEX V). En la qual els interessats hauran de descriure l'espècie que se sol·licita a l’ATB per ser subvencionada, així com l'import total (que no podrà excedir de 10.000 €, impostos inclosos) i desglossat, indicant a quin concepte/s de l'apartat 11 correspon i pel qual se sol·licita la subvenció en espècie.
c) Annex II relatiu als criteris de valoració de les subvencions en espècie d'esdeveniments degudament emplenat, indicant la pàgina de la memòria tècnica en què es troba l'acreditació. Lliurar en suport imprès i digital (en Excel).
L'annex II relatiu als criteris objectius serà l'únic document sobre el qual es farà la valoració tècnica, els criteris de la qual han de ser acreditats mitjançant la Memòria tècnica.
d) Memòria tècnica descriptiva de l'esdeveniment que contingui: lliurar-la en suport imprès i digital (en format Word o PDF).
Atès que els annexos II i V són els documents sobre els quals es farà la valoració tècnica, és imprescindible la seva presentació tant en suport imprès com digital (en la mateixa versió Excel facilitada per l'ATB). En cas de no presentar-los en aquests dos suports i en les versions indicades, el projecte quedarà exclòs.
· Breu descripció de l'esdeveniment
· Acreditació de la veracitat de les dades aportades en els criteris de valoració segons la taula següent:
|
COD |
CRITERIS DE VALORACIÓ |
DOCUMENTACIÓ JUSTIFICATIVA PER ACREDITAR LA VERACITAT DE LES DADES |
|---|---|---|
|
A. |
BLOC A |
|
|
A.1 |
Categoria de producte al qual està vinculat l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s’indiquin les categories de producte a les quals es vincula l’esdeveniment, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
Fullet o retall de premsa de l’edició del 2012 o 2013 en què es vegi clarament la vinculació amb les categories. Aquesta documentació no serà d’obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014. |
||
|
A.2 |
Mes en què es desenvoluparà l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s’indiqui el mes o els mesos de celebració de l’esdeveniment, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
A.3 |
Tipologia de l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s’indiqui la tipologia en què s’incorpora l’esdeveniment, signada pel màxim responsable de l’empresa o l’entitat que sol·licita la subvenció. |
|
En cas d’haver seleccionat ‘Esdeveniment creat per dinamitzar l’agenda d’activitats dels residents a les Illes Balears’ han d’acreditar el criteri amb un fullet o retall de premsa de l’edició del 2012 o 2013. Aquesta documentació no serà d’obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014. |
||
|
En cas d’haver seleccionat ‘Esdeveniment creat expressament per atreure flux de visitants no residents a les Illes Balears’ hauran d’acreditar la selecció amb una llista de participants a l’esdeveniment classificat per països i en els quals com a mínim constin 100 persones de quatre nacionalitats diferents. Aquesta llista haurà de correspondre a l’edició del 2012 o 2013 i ha d’estar signada i segellada pel responsable de l’entitat que sol·licita la subvenció. Aquesta documentació no serà d’obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014. |
||
|
En cas d’haver seleccionat ‘Programa format per diversos esdeveniments que es prolonguen en un temps determinat’ hauran d’acreditar el criteri amb un programa de l’edició de l’any 2012 o 2013. Aquesta documentació no serà d’obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014. |
||
|
A.4 · |
Històric temporal de les edicions de l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s’indiqui l’edició de l’esdeveniment que se celebrarà el 2014, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
Fullet o retall de premsa de l’edició del 2012 o 2013 (s’ha d’indicar a quina edició pertany) en què es vegi clarament el número de l’edició d’aquest any. Aquesta documentació no serà d’obligat lliurament per als esdeveniments que celebrin la seva primera edició al 2014. |
||
|
A.5 |
Durada total de l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en la qual s’indiqui la durada de l’esdeveniment, així com les dates previstes per al mateix en 2014 signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
A.6 · |
Naturalesa del promotor de l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s’indiqui la naturalesa de l’empresa o entitat segons la classificació assenyalada anteriorment i que a més declari explícitament que és el promotor de l’esdeveniment, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
A més, les empreses privades han de lliurar una fotocòpia de les escriptures de constitució de l’empresa on se n’indiqui l’objecte social, que haurà de coincidir amb l’indicat en aquest apartat. |
||
|
A.7 · |
Acords de comercialització de l’esdeveniment |
· En cas que el promotor de l’esdeveniment sigui un operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler, hauran de presentar una declaració jurada en què s’indiqui que comercialitzaran l’esdeveniment a través dels seus canals. |
|
Per a la resta d’empreses o entitats: carta signada pel màxim responsable de l’operador turístic, companyia aèria, agència de viatges o establiment hoteler en la qual s’indiqui la veracitat de la subscripció d’un acord amb l’entitat que sol·licita la subvenció per a la comercialitzador l’esdeveniment. |
||
|
A.8 · |
Acords amb organismes públics involucrats en l’esdeveniment: |
· En cas que el sol·licitant de la subvenció sigui una institució pública/publico-privada de les descrites en la taula anterior, hauran de presentar una declaració jurada en la qual s’indiqui que estan involucrats activament en l’organització de l’esdeveniment. |
|
Per a la resta d’empreses o entitats: carta signada pel màxim responsable de l’entitat pública/publico-privada en la qual s’indiqui la veracitat de la subscripció d’un acord amb l’entitat que sol·licita la subvenció. |
||
|
A.9 |
Nombre de municipi/s on es realitzi o transcorri l’esdeveniment |
· Declaració jurada (model ANNEX III) en què s’indiqui el municipi o municipis on es desenvoluparà l’esdeveniment ( en cas de circuits, indiqueu-ne la ruta), signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
B. |
BLOC B |
|
|
B.1 |
Accions fora de línia específiques per a la promoció de l’esdeveniment |
· Declaració responsable (MODEL ANNEX IV) en què s’indiqui la intenció de dur a terme les accions descrites en el BLOC B -Impacte mediàtic i social-, criteri B2 -Accions en línia específiques per a la promoció de l’esdeveniment- de l’ANNEX II, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
En aquesta declaració s’hauran d’indicar totes i cadascuna de les accions esmentades en l’ANNEX II, així com una descripció de cadascuna d’elles, segons el model de l’Annex IV. |
||
|
B.2 · |
Accions en línia específiques per a la promoció de l’esdeveniment |
· Declaració responsable (MODEL ANNEX IV) en què s’indiqui la intenció de dur a terme les accions descrites en el BLOC B -Impacte mediàtic i social-, criteri B2 -Accions en línia específiques per a la promoció de l’esdeveniment- de l’ANNEX II, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. |
|
En aquesta declaració s’hauran d’indicar totes i cadascuna de les accions esmentades en l’ANNEX II, així com una descripció de cadascuna d’elles, segons el model annex IV. |
||
|
B.3 |
Patrocinadors oficials de l’esdeveniment |
· Declaració responsable (MODEL ANNEX IV) en què s’indiqui la intenció de subscriure acords amb diversos patrocinadors per a l’esdeveniment en qüestió, signada pel màxim responsable de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció. En aquesta declaració s’haurà d’indicar una petita descripció de cadascun dels acords, segons el model annex IV. |
|
En aquesta declaració s’hauran d’indicar tots i cadascun dels acords esmentats en l’ANNEX II, així com una descripció de cadascun d’ells, segons el model annex IV. |
·Annex V en suport imprès i digital (en Excel).
· Annex VI relatiu al desglossament pressupostari de l'esdeveniment per al qual se sol·licita la subvenció en espècie, degudament emplenat i signat pel màxim responsable legal de l'entitat sol·licitant. Lliurar en suport imprès i digital (en Word i Excel).
5.2 Lloc de presentació de la sol·licitud de subvenció
Les sol·licituds de subvenció s'han de presentar davant del registre de l'ATB o als llocs que preveu l'article 38 de la Llei 30/1992. En aquest últim cas, s'ha d'enviar al fax 971784 600 o al correu electrònic lbuades@atb.caib.es o ibalfagon@atb.caib.es, un escrit que justifiqui la data d'enviament de la sol·licitud. Així mateix, quan la documentació s'enviï per correu postal, l'entitat haurà de justificar, pels mitjans indicats anteriorment, la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de Correus i anunciar a l'ATB l'enviament de la sol·licitud el mateix dia, mitjançant qualsevol dels mitjans permesos, amb l'objecte de tenir coneixement del nombre exacte de sol·licituds d'aquesta convocatòria i procedir a l'obertura de l'examen de la documentació en un acte únic. Només s'admetrà la comunicació per correu electrònic quan estigui indicat; en cas contrari, s'entendrà que no s'admet.
5.3 Termini de presentació de la sol·licitud de subvenció
El termini de presentació de les sol·licituds és de 30 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
TOTS ELS DOCUMENTS HAURAN DE SER LLIURATS EN SUPORT IMPRÈS I DIGITAL. No s'acceptaran els annexos que tinguin omissions, errors o ratllades que impedeixin conèixer clarament la proposta ni la documentació que en suports digitals siguin il·legibles —en entorns Windows— o que continguin virus, spyware o malware. Els annexos s'hauran de lliurar en el mateix format en el qual hagin estat facilitats per l'ATB (.xlsx per als arxius Excel i .docx per als arxius de Word. Només en aquest últim cas, si no es disposa de signatura digital es podran lliurar els arxius .docx Word en PDF).
Per tant els projectes quedaran exclosos pels motius tècnics següents:
· Que l'esdeveniment tingui lloc fora de les dates de l’1 de setembre de 2014 al 15 de desembre de 2014.
· Que els esdeveniments no compleixin l'àmbit territorial del conjunt de les illes que constitueixen la comunitat autònoma de les Illes Balears i la ciutat de Palma.
· Seleccionar més d'una marca/destinació per esdeveniment impedint que la Comissió tècnica pugui aplicar la metodologia de valoració transversal per marca/destí.
· Els esdeveniments l’import de sol·licitud en espècie dels quals sigui superior a 10.000 € impostos inclosos. Tant en l'annex de sol·licitud com en qualsevol altre.
· No utilitzar els models d'annexos descrits en aquestes bases.
· No lliurar els annexos II i V en el format digital exigit (Excel Office 2007).
· Els annexos que tinguin omissions, errors o ratllades que impedeixin conèixer clarament la proposta ni la documentació que en suports digitals siguin il·legibles —en entorns Windows— o que continguin virus, spyware o malware.
· L'emplenament incomplet o amb errors dels annexos que impedeixi valorar-ne la proposta.
· Les sol·licituds que no acompanyin els dos sobres independents, documentació administrativa i tècnica, tancats i identificats segons s'indica en l'apartat de les bases 5.1.
· Els esdeveniments que no compleixin amb el lloc o el termini de la presentació de la sol·licitud de la subvenció.
· Els esdeveniments el registre d'entrada dels quals en l'organisme públic no es faci sobre la sol·licitud (Annex I) o no s'ajusti a allò que es descriu en el punt 5.2 i 5.3 d'aquestes bases.
· Quan l'import de sol·licitud no coincideixi entre els diversos annexos.
· Qualsevol altre criteri establert en aquestes bases.
6. Selecció dels beneficiaris
El règim de concessió d'ajudes que s'estableix en aquesta convocatòria és el de concurrència competitiva, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 17.1 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, amb la finalitat de comparar en un únic procediment les sol·licituds presentades i establir una prelació entre les sol·licituds d'acord amb els criteris de valoració.
7. Inici, instrucció i resolució del procediment
L'inici i la resolució del procediment d'ajudes regulades en aquesta convocatòria corresponen al conseller de Turisme i Esports, com a president de l'ATB.
L'òrgan competent per a la instrucció del procediment és el director gerent de l'ATB, que pot actuar d'ofici en la tramitació administrativa prèvia i fer la proposta de concessió al president de l'ATB.
La incoació, instrucció i resolució del procediment s'ha de tramitar d'acord amb el que estableixen els articles 8 a 10 de l'Ordre del conseller de Turisme de 20 de juny de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions en matèria de turisme.
8. Revisió de documentació administrativa i esmena
L'Àrea dels Serveis Generals de l'ATB examinarà la documentació administrativa corresponent al sobre núm. 1. En cas que sigui necessària l'esmena d'algun document de caràcter administratiu, la Direcció de l'ATB requerirà a l'entitat interessada —per escrit, via fax, o correu electrònic— la documentació administrativa que falti, concedint-li un termini de deu dies naturals per a la presentació de la documentació requerida, amb l'advertiment exprés que, en cas de no fer-ho així, se la considerarà desistida i s'arxivarà la seva sol·licitud, segons allò que disposa l'article 71 de la Llei 30/1992.
El requeriment podrà realitzar-se per mitjans electrònics o telemàtics si aquest és elegit com a preferent o se n'ha consentit la utilització en la sol·licitud.
Pel que fa a la documentació del sobre núm. 2, es valorarà amb la documentació aportada en el moment de finalització del termini establert, i no és possible esmenar-la. Si bé la comissió tècnica podrà sol·licitar aclariments per qualsevol mitjà que quedi constància en l'expedient en cas que hi hagi algun aspecte que no quedi prou explicat en la documentació aportada en el sobre tècnic.
9. Comissió de Valoració Tècnica del projecte
Un cop finalitzada la primera fase —la d'examen de la documentació general de l'entitat sol·licitant— i abans de la revisió de la documentació tècnica, la secretària de les comissions executives informarà les comissions insulars dels projectes presentats i les entitats que han resultat excloses, si s’escau.
Per resolució del president de l'ATB, a proposta de l'instructor es nomenarà una comissió tècnica de valoració, formada per un mínim de cinc membres, entre el personal tècnic de l'ATB.
Aquesta comissió tècnica elaborarà un informe de valoració de cada projecte en el termini mínim de 10 dies; aquest informe serà preceptiu i no vinculant, i s'elevarà a la Direcció de l'ATB per a la proposta de concessió de subvenció en espècie.
La comissió tècnica tindrà, entre les seves funcions, la valoració, el seguiment, el control i la revisió de la justificació dels projectes que se subvencionin en espècie.
10. Concessió de la subvenció
10.1 El president de l'ATB, com a proposta de la Direcció de l'ATB, informades les comissions insulars, ha de dictar la resolució de concessió de la subvenció en espècie. En la resolució constaran, com a mínim, les dades següents:
· Identificació de l'entitat beneficiària i identificació del projecte a subvencionar.
· Import en espècie que subvenciona l'ATB.
· Forma de pagament en espècie i amb càrrec a quin expedient de contractació de l'ATB.
· Les obligacions de l'entitat subvencionada.
Al costat de la Resolució de concessió s'adjuntarà el Manual de procediment de la justificació del projecte, i el Manual d'ús de les marques de destinació turística de l'ATB.
Aquesta resolució de concessió ha de ser notificada en el termini màxim de quatre mesos des de l'entrada al registre de l'ATB de la sol·licitud de subvenció. Aquesta resolució posarà fi al procediment i es notificarà individualment a cada beneficiari.
L'entitat que aportarà l'espècie subvencionada serà l'empresa adjudicatària dels concursos públics licitats per l'ATB per dur a terme els conceptes per l'import subvencionat.
10.2 El beneficiari ha d'acceptar expressament la concessió de la subvenció en el termini de cinc dies hàbils des de la seva notificació. Si no s'accepta formalment, s'entendrà que el beneficiari renuncia a la subvenció en espècie concedida.
11. Determinació de l'espècie i quantia màxima de la subvenció
L'import màxim en conceptes susceptibles de ser subvencionats en espècie que l'ATB concedirà en aquesta convocatòria de subvenció pujarà a 110.000 €, IVA inclòs.
LA SUBVENCIÓ NO SERÀ EN METÀL·LIC, SINÓ QUE SERÀ SEMPRE EN ESPÈCIE, BÉ AMB MITJANS PROPIS DE L‘ATB O A TRAVÉS DELS SERVEIS I SUBMINISTRAMENTS CONTRACTATS PER LA MATEIXA ATB PER AL SEU FUNCIONAMENT, dels quals es reservarà un percentatge dins de cada contracte per a la concessió de les subvencions en espècie d'aquesta convocatòria.
Els conceptes subvencionables en espècie i que hauran de ser indicats pels sol·licitants —segons l'ANNEX V inclòs en aquestes bases i especificant-ne les característiques— són els següents:
|
CONCEPTES EN ESPÈCIE SUBVENCIONABLES |
IMPORTS MÀXIMS DISPONIBLES |
% |
|
Serveis d'impremta |
45.000 |
40,9% |
|
Serveis de transport de material necessari per a l'esdeveniment |
50.000 |
45,5% |
|
Serveis d'allotjament |
15.000 |
13,6% |
|
Import total en conceptes en espècie subvencionables (impostos inclosos) |
110.000 € |
100,00% |
Les propostes lliurades es classificaran segons la destinació, gestionada per l'ATB, per a la qual s'hagi sol·licitat la subvenció en espècie; per tant, les valoracions es faran de manera transversal entre totes les sol·licituds presentades per a un mateix destí concret.
Resultat d'això, els imports màxims de sol·licitud per concepte en espècie subvencionables quedaran com es defineix a continuació; és a dir, per a cada concepte en espècie, el màxim a sol·licitar és el que s’ha exposat en la taula següent:
|
CONCEPTES EN ESPÈCIE SUBVENCIONABLES |
MALLORCA |
MENORCA |
EIVISSA |
FORMENTERA |
PALMA |
|
% destinats a cada MARCA |
28% |
20% |
24% |
16% |
12% |
|
Serveis d'impremta |
12.600 |
9.000 |
10.800 |
7.200 |
5.400 |
|
Serveis de transport de material necessari per a l'esdeveniment |
14.000 |
10.000 |
12.000 |
8.000 |
6.000 |
|
Serveis d'allotjament |
4.200 |
3.000 |
3.600 |
2.400 |
1.800 |
|
Import total per destinacions en conceptes en espècie subvencionables (impostos inclosos) |
30.800 € |
22.000 € |
26.400 € |
17.600 € |
13.200 € |
Per tant, les EMPRESES O ENTITATS, DEPENENT DE LA DESTINACIÓ EN QUÈ TINGUI LLOC L'ESDEVENIMENT, s'han d'ajustar als IMPORTS MÀXIMS PER SECTOR ESPECIFICATS EN LA TAULA ANTERIOR, tenint en compte que l'import màxim de sol·licitud total de la subvenció en espècie, sumant tots els conceptes, no podrà superar els 10.000 €, impostos inclosos.
En el supòsit que la partida destinada a alguna de les destinacions no fos assignada, parcialment o totalment, a cap entitat, aquest import es distribuiria proporcionalment entre les destinacions restants.
La concessió de les espècies serà fidel als conceptes sol·licitats, excepte en el cas que l'assignació pressupostària per l'ATB amb càrrec a un contracte determinat s'hagi consumit, només en aquest cas l'ATB podrà modificar, prèvia consulta amb el beneficiari el possible canvi del concepte en espècie.
Les característiques de cada concepte en espècie subvencionable a les quals s'han d'ajustar les entitats o empreses sol·licitants són les següents:
|
CONCEPTES EN ESPÈCIE SUBVENCIONABLES |
CARACTERÍSTIQUES |
|
Serveis d'impremta |
Únicament se subvencionaran els formats descrits en l'ANNEX V. Caldrà seleccionar els que es considerin oportuns. Aquest concepte només inclou la impressió, però mai el disseny ni el trasllat del material imprès. |
|
Serveis de transport de material |
Se subvencionarà el transport de material contingut en caixes tancades, així com el transport de material promocional per a la realització de l'esdeveniment que NO sigui algun dels següents: material pesat, escenaris, animals, aliments, vehicles, materials tòxics o perillosos. |
|
Serveis d'allotjament |
Se subvencionarà l'allotjament necessari per a l'execució de l'esdeveniment. Caldrà triar la tipologia de l'establiment, la categoria i el règim. |
No se subvencionarà cap concepte diferent als descrits en l'Annex II. La subvenció en espècie atorgada per l'ATB s'ajustarà a les característiques, els imports i els percentatges descrits en l'Annex II. En cas que l'Annex no es lliuri correctament emplenat, el projecte quedarà directament exclòs del procés de valoració.
En cas que l'empresa adjudicada per l'ATB per a l'execució de l'espècie subvencionada pugui realitzar un servei més gran amb el mateix import concedit per l'ATB, el sol·licitant de la subvenció haurà de deixar constància d'aquest fet en la memòria justificativa de la subvenció.
Serà possible un canvi de l'espècie sol·licitada, una vegada concedida la subvenció, sempre que aquest canvi compleixi amb totes i cadascuna de les característiques següents:
- El canvi no afecti en cap cas l'import atorgat per l'ATB per a aquesta espècie.
- Es tracti d'un canvi dins del mateix concepte d'espècie.
- El canvi estigui necessàriament contemplat en l'Annex II.
- S’hagi reflectit aquest fet degudament en la memòria justificativa.
La valoració econòmica màxima que es pot concedir per a cada esdeveniment que subvencioni en espècie l'ATB està en funció de la puntuació obtinguda i d'acord amb els paràmetres següents:
|
Puntuació obtinguda per l'esdeveniment |
Contribució ATB en espècie fins a un màxim de: |
|
100 punts |
10.000 € |
|
Entre 99 i 90 punts |
9.000 € |
|
De 89 i 80 punts |
8.000 € |
|
De 79 i 70 punts |
7.000 € |
|
De 69 i 60 punts |
6.000 € |
|
De 59 i 50 punts |
5.000 € |
|
De 49 i 40 punts |
4.000 € |
|
De 39 i 30 punts |
3.000 € |
|
De 29 i 20 punts |
2.000 € |
|
De 19 i 10 punts |
1.000 € |
|
Menys 10 |
0 |
Les sol·licituds que obtinguin menys de 10 punts seran desestimades en no complir els requisits mínims d'adequació als objectius estratègics de l'ATB per al 2014.
12. Pagament i justificació de la subvenció
El pagament de la subvenció s'efectuarà directament des de l‘ATB a l'empresa adjudicatària del contracte determinat mitjançant la presentació de la factura corresponent. El pagament de la subvenció s'efectuarà directament des de l‘ATB a l'empresa adjudicatària del contracte determinat mitjançant la presentació de la corresponent factura i adjuntant la documentació que s'especifica en el Manual de procediment per tal de justificar que el treball s'ha realitzat correctament. Aquest Manual de procediment es lliurarà amb la resolució de concessió.
La justificació de la subvenció concedida s'ha d'acreditar abans del 15 de desembre de 2014, mitjançant la documentació següent que haurà d'aportar l'entitat beneficiària de la subvenció:
a) Memòria econòmica desglossada per finançadors indicant-ne les despeses realitzades i ingressos obtinguts, signada pel responsable de l'entitat. S’ha d'utilitzar com a model l'annex VI contingut en aquestes bases.
b) Memòria d'activitats amb indicació de les actuacions realitzades, de l'impacte en els mitjans (dossier de premsa) i dels resultats obtinguts, signada pel responsable de l'entitat, acreditant documentalment els aspectes següents:
|
COD |
CRITERIS |
JUSTIFICACIÓ |
|
A. |
BLOC A |
|
|
A.1 |
Categoria de producte al qual està vinculat l'esdeveniment |
· Fullet, catàleg, guia o programa de l'esdeveniment |
|
A.2 |
Mes en què es desenvoluparà l'esdeveniment |
· Fullet, catàleg, guia o programa de l'esdeveniment |
|
A.3 |
Tipologia de l'esdeveniment |
• En cas d'haver seleccionat "Esdeveniment creat per dinamitzar l'agenda d'activitats dels residents a les Illes Balears" han d'acreditar el criteri amb un fulletó o retall de premsa de l'edició del 2014. • En cas d'haver seleccionat "Esdeveniment creat expressament per atreure flux de visitants no residents a les Illes Balears" hauran d'acreditar amb una llista de participants a l'esdeveniment classificat per països i en els quals com a mínim constin 100 persones. Aquesta llista haurà de correspondre a l'edició del 2014 i ha d'estar signada i segellada pel responsable de l'entitat que sol·licita la subvenció. • En cas d'haver seleccionat "Programa format per diversos esdeveniments que es prolonguen en un temps determinat" hauran d'acreditar el criteri amb un fulletó o retall de premsa de l'edició del 2014. |
|
A.4 |
Històric temporal de les edicions de l'esdeveniment |
· Fullet, catàleg, guia, programa de l'esdeveniment, publicacions en premsa on s'esmenti explícitament el nombre de l'edició celebrada el 2014 |
|
A.5 |
Durada total de l'esdeveniment |
· Fullet, catàleg, guia, programa de l'esdeveniment, publicacions en premsa on s'esmenti explícitament la durada de l'edició celebrada el 2014 |
|
A.6 |
Naturalesa del promotor de l'esdeveniment |
• Justificat en la fase de sol·licitud de la subvenció |
|
A.7 |
Acords de comercialització de l'esdeveniment |
• Justificat en la fase de sol·licitud de la subvenció |
|
A.8 |
Acords amb organismes públics involucrats en l'esdeveniment: |
• Justificat en la fase de sol·licitud de la subvenció |
|
A.9 |
Nombre de municipis on es faci o transcorri l'esdeveniment |
· Fullet, catàleg, guia, programa de l'esdeveniment, publicacions en premsa on s'esmenti explícitament el lloc de celebració de l’esdeveniment en l'edició de 2014 |
|
B. |
BLOC B |
|
|
B.1 |
Accions fora de línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment |
|
|
|
Fullet |
• 4 exemplars en cadascun dels idiomes i edicions que es facin. |
|
Guia |
• 4 exemplars en cadascun dels idiomes i edicions que es facin. |
|
|
Catàleg |
• 4 exemplars en cadascun dels idiomes i edicions que es facin. |
|
|
Insercions o reportatges publicitaris en revistes nacionals o internacionals |
• 2 exemplars de la revista en què surti l'anunci. • Certificat d'inserció signat pel màxim responsable del suport. |
|
|
Insercions o reportatges publicitaris en revistes in flight |
• 2 exemplars de la revista en què surti l'anunci. • Certificat d'inserció signat pel màxim responsable del suport. |
|
|
Insercions o reportatges publicitaris en premsa generalista nacional o internacional |
• 2 exemplars del diari en què surti l'anunci. • Certificat d'inserció signat pel responsable del suport. |
|
|
Participació com a prescriptor en un programa de ràdio de cobertura nacional, en un mercat emissor de turistes de les Illes Balears, per a la promoció de l'esdeveniment del 2014 |
• DVD que contingui l'enregistrament de l'emissió del programa de ràdio en què s'ha participat com a prescriptor de l'esdeveniment. • Certificat d'emissió signat pel responsable del suport. |
|
|
Falca de com a mínim deu segons en ràdio de cobertura nacional, en un mercat emissor de turistes a les Illes Balears, per a la promoció de l'esdeveniment del 2014 |
• DVD que contingui l'enregistrament de l'emissió de la falca, així com 5 minuts abans i després de la mateixa. • Certificat d'emissió signat pel responsable del suport on s'indiqui el nombre d'insercions/durada/franja horària d'emissió. |
|
|
Anunci de com a mínim vint segons en televisió de cobertura nacional, en un mercat emissor de turistes a les Illes Balears, per a la promoció de l'esdeveniment del 2014 |
• DVD que contingui l'espot emès. • Certificat d'emissió signat el responsable del suport on s'indiqui el nombre d'insercions/durada/franja horària d'emissió. |
|
|
B.2 |
Accions en línia específiques per a la promoció de l'esdeveniment |
|
|
|
Fullet en línia |
• Còpia en format digital (CD, DVD o llapis de memòria) i imprès en tots els idiomes i edicions. • URL corresponent a la versió en línia. |
|
|
Guia en línia |
• Còpia en format digital (CD, DVD o llapis de memòria) i imprès en tots els idiomes i edicions. • URL corresponent a la versió en línia. |
|
|
Catàleg en línia |
• Còpia en format digital (CD, DVD o llapis de memòria) i imprès en tots els idiomes i edicions. • URL corresponent a la versió en línia. |
|
|
Pàgina web informativa i comercial |
• URL del web. • Una captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes. • Declaració jurada, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat, en la qual es declari que les traduccions no siguin fetes utilitzant Google Translator o plataformes similars de traducció en línia. |
|
|
Pàgina web només informativa |
• URL de web • Una captura de la pantalla d'inici en cadascun dels idiomes. • Declaració jurada, signada pel màxim responsable de l'empresa o entitat, en la qual es declari que les traduccions no siguin fetes utilitzant Google Translator o plataformes similars de traducció en línia. |
|
|
Social media: Twitter, Facebook, Google+ amb 500 o més seguidors |
• URL del perfil o pàgina • Una captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es pugui veure clarament els seguidors de la mateixa. • Tracking d'activitat dels últims tres mesos abans de la celebració de l'esdeveniment que inclogui data, històric de comunicacions i repercussió dels comunicats. |
|
|
Gestors de contingut audiovisual i gràfic: YouTube, Vimeo (més de 1.000 reproduccions associades al canal) Pinterest, Instagram... (més de 150 seguidors) |
• URL del perfil o pàgina • Una captura de la pantalla principal del perfil o pàgina on es pugui veure clarament els seguidors de la mateixa. • Tracking d'activitat dels últims 3 mesos abans de la celebració de l'esdeveniment que inclogui data, històric de comunicacions i repercussió dels comunicats |
|
|
Presència en altres plataformes webs de comercialització en què es realitzin transaccions econòmiques |
• URL de la web • Una captura de pantalla on sigui visible l'apartat destinat a la comercialització de l'esdeveniment. • Còpia de l'acord entre el sol·licitant de la subvenció i les plataformes de comercialització o carta signada pel responsable de la plataforma on s'indiqui que existeix aquest acord. |
|
B.3 |
Patrocinadors oficials de l'esdeveniment |
|
|
|
Patrocinadors oficials de l'esdeveniment |
• Fullet, catàleg, guia, programa de l'esdeveniment, publicacions en premsa on s'esmenti explícitament els patrocinadors de l'edició celebrada el 2013. • Còpia de l'acord entre el sol·licitant de la subvenció i les empreses o entitats col·laboradores o carta signada pel responsable de d'aquestes empreses on s'indiqui que existeix aquest acord. |
|
|
Tota la documentació requerida ha de ser l'original o còpia compulsada. Així mateix hauran de presentar còpia compulsada de totes les factures corresponents a les despeses realitzades pels conceptes anteriorment descrits. |
|
Una vegada conclòs el projecte i presentada la justificació indicada, la inexistència de justificació documental dels aspectes que van ser valorats en la fase inicial de sol·licitud suposarà la revocació total o parcial de la subvenció concedida de manera proporcional.
En la fase de la justificació, el beneficiari ha d'acreditar el compliment de les accions corresponents al pressupost total presentat en l'ANNEX VI Desglossament pressupostari de l'esdeveniment i de la sol·licitud de subvenció (ANNEX I), i no n’hi ha prou amb la mera justificació de l'import concedit.
Per això, hauran de realitzar la justificació sobre el pressupost total del projecte seguint el Manual del procediment de justificació que s'adjuntarà juntament amb la resolució de concessió, i que entre altres coses indica que:
Com a norma general, l'article 31 de la LGS i l'article 40 del Decret Legislatiu 2/2005 estableixen que seran despeses justificatives de l'esdeveniment subvencionat les que:
1 . De manera indubtable responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
2 . Es realitzin en el termini establert per les bases reguladores i/o la convocatòria.
3 . El seu cost no sigui superior al valor de mercat.
4 . Estiguin efectivament pagades amb anterioritat a la finalització del període de justificació.
Les despeses financeres, les despeses d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals i les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat, i les despeses d'administració específiques es consideraran justificatius de projecte subvencionat si estan directament relacionats amb el projecte subvencionat i són indispensables per a l'adequada preparació o execució d'aquest.
En cas de costos indirectes (llum, aigua, telèfon i nòmines), cal adjuntar una declaració responsable del beneficiari que expliqui quin és el criteri d'imputació que s'ha fet per determinar el percentatge del cost indirecte que correspon a l'execució del projecte, el qual ha de ser de conformitat amb els principis i les normes de comptabilitat general admeses, tal com estableix l'article 31.9 de la LGS.
En qualsevol cas, el cost relatiu als salaris del personal corresponents a l'organització del projecte no pot superar el 15% del pressupost.
Amb caràcter general, no són despeses susceptibles de ser aportades com a justificació les següents:
• Les que no siguin reals, o no hagin estat efectivament fetes i pagades.
• Les que no estiguin justificades adequadament.
• Les que superin el valor de mercat: de manera especial, sempre que hi hagi una vinculació entre el perceptor i el pagador, la persona o entitat beneficiària ha de presentar una declaració responsable en la qual manifesti que hi ha una vinculació respecte del perceptor i que els despeses no superen el valor de mercat.
Es considera que existeix vinculació:
• En el cas de persones físiques, que hi hagi grau de parentiu fins al segon grau per consanguinitat entre el perceptor i el pagador.
• En el cas de persones jurídiques, en els supòsits que estableix l' article 16 del R.D. Legislatiu 4/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l' impost de societats.
• Les que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada.
• Les que hagin fet o pagat després de la finalització del termini atorgat.
En cap cas seran despeses imputables:
• Els interessos deutors de comptes bancaris
• Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives o penals
• Les despeses derivades d'una subcontractació quan aquesta estigui prohibida o no s'hagi realitzat d'acord amb els requisits exigibles.
• Les que suposen duplicitat de despesa, sense que es justifiqui aquesta duplicitat.
• Les despeses de procediments judicials.
• L'IVA i altres impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, l'IRPF ni l'impost de societats.
• Les memòries descriptives, pressupostos o qualsevol documentació tècnica necessària per a la valoració del projecte.
El termini per presentar la documentació justificativa serà fins al 15 de desembre de 2014.
En cas que no s'aporti en aquest període, es procedirà d'acord amb allò què estableix l'article 17 d'aquesta convocatòria.
En cas que el pressupost o les característiques del projecte hagin sofert algun tipus de modificació, s'haurà de presentar juntament amb la justificació, còpia de la resolució per la qual s'hagin autoritzat les modificacions del projecte per part de l’ATB.
13 . Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Acceptar la subvenció dins del termini establert en l'apartat 10.2 d'aquestes bases.
b) Incloure la marca de destinació que correspongui en tota publicitat, documentació escrita o anuncis, com també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es deriva de l'objecte de l'activitat subvencionada, seguint el Manual d'ús de les marques de destinació turística de l'ATB que s'adjuntarà a la resolució de concessió de subvenció en espècie. Aquest material ha de ser supervisat pel tècnic responsable d'imatge de l'ATB, realitzant totes les modificacions necessàries fins aconseguir-ne l’aprovació. El material que no compleixi la normativa establerta en el Manual d’ús de les marques podrà ser penalitzat amb el requeriment del reintegrament parcial o total de la subvenció en espècie concedida.
c) Informar l'ATB mitjançant informe trimestral que descrigui la situació i l’avenç de les accions subvencionades. Aquest informe s'inclourà en l'expedient.
d) Cedir el material gràfic i/o audiovisual, propietat del beneficiari del projecte subvencionat, prèvia petició de l'ATB, perquè aquesta pugui fer-ne ús dins de les accions de promoció turística de les Illes Balears.
e) Instal·lar l’enllaç de l'ATB a la pàgina web de l'entitat subvencionada.
f) Vetllar en tot moment per mantenir un comportament adequat als bons costums i a l'ètica de les marques de les illes i de Palma de Mallorca.
g) Autoritzar l'ATB a reproduir i a difondre les fotografies i un resum audiovisual del projecte, als efectes de la promoció de la marca i la destinació.
h) Presentar la documentació justificativa dins del termini indicat.
i) Sol·licitar a l'ATB qualsevol canvi del projecte presentat, mitjançant sol·licitud per escrit i registre d'entrada a la seu de l'ATB justificant-ne la motivació. Aquesta sol·licitud haurà de definir detalladament quines partides pressupostàries afecta, així com a quines característiques del projecte, segons les dades facilitades en el procés de sol·licitud de la subvenció corresponents als annexos I, IV i III.
Els beneficiaris també tindran les obligacions previstes en l'article 12 de l'Ordre del conseller de Turisme, de 20 de juny de 2005, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de les subvencions en matèria de turisme, i en el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de Subvencions.
14. Compatibilitat i concurrència amb altres ajuts
El valor de les subvencions en espècie atorgades en aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions superi el cost de l'activitat subvencionada.
La subvenció concedida en aquesta convocatòria pot finançar totalment o parcialment l'activitat a la qual es destina. En cas que la subvenció sigui parcial, aquesta ha de ser compatible amb les subvencions o ajudes que el beneficiari pugui obtenir de la mateixa administració o d'una altra entitat pública o privada, d'acord amb els límits exposats en l'article 20 del text refós de la Llei de subvencions.
15. Pròrroga i requeriment per falta de justificació dins del termini
15.1. L'òrgan que concedeix la subvenció pot atorgar una ampliació del termini per a la realització de l'activitat i la seva justificació, que no excedeixi de la meitat del termini establert en la resolució de concessió, si les circumstàncies ho aconsellen, d'acord amb allò que preveu l'article 49 de la Llei 30/1992.
15.2. Transcorregut el termini que estableix l'article 13 d'aquesta convocatòria per a la justificació sense haver-la rebut, l'ATB requerirà al beneficiari que en el termini improrrogable de 15 dies la presenti, d'acord amb allò que preveu l'article 70.3 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
16. Difusió pública de l'activitat subvencionada
Tota la publicitat, documentació escrita o anuncis, com també qualsevol tipus d'informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es deriva de l'objecte de l'activitat subvencionada, ha d'incloure la marca de destinació turística que correspongui, seguint el Manual d'ús de les marques de destinació turística de l’ATB, el qual s'adjuntarà a la resolució de la concessió de la subvenció en espècie.
Aquest material ha de ser supervisat pel tècnic responsable d'imatge de l'ATB, realitzant totes les modificacions necessàries fins aconseguir-ne la aprovació. El material que no compleixi la normativa establerta en el manual esmentat podrà ser penalitzat amb el requeriment del reintegrament parcial o total de la subvenció en espècie concedida.
17. Revocació i reintegrament de les subvencions
Correspon la revocació de la subvenció quan, posteriorment a la resolució de la concessió, el beneficiari incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
Atès que els ajuts d'aquesta convocatòria són en espècie, en el supòsit que es declarés la procedència del reintegrament, es considerarà com a quantitat rebuda a reintegrar l'import equivalent al preu d'adquisició del bé, dret o servei que l'ATB hagi abonat prèviament als seus proveïdors. Si el bé, dret o servei fos amb mitjans propis de l'ATB la quantitat a reintegrar la determinarà l'ATB mitjançant la valoració dels costos que li hagin suposat. En tot cas, serà exigible l'interès de demora corresponent, de conformitat amb allò que disposa l'article 37 de la Llei General de Subvencions. Tot això, d'acord amb l'apartat 3 de l'article 3 del reglament de la Llei General de Subvencions, aprovat per Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol.
Per al cas dels criteris del bloc 2 acreditats a través d'una declaració responsable en la qual manifesta, sota la seva responsabilitat, que complirà amb les accions promocionals exposades per l'empresa o entitat, haurà d'acreditar-los en la fase de la justificació de la subvenció. Una vegada conclòs l'esdeveniment, l'incompliment del declarat a través de la declaració responsable suposarà la revocació parcial o total de la subvenció obtinguda.
Així mateix, per a la resta de criteris acreditats a través de qualsevol altra fórmula (declaració jurada, carta, acord, etc.), si un cop conclòs l'esdeveniment no s'hagués dut a terme, sense la possibilitat de justificar-se per factors exògens al propi concessionari de la subvenció, sent aquests confirmat pels tècnics de l'ATB, es procedirà a la revocació de la subvenció obtinguda parcial o total
De la mateixa manera, l'obtenció d'altres ajuts, subvencions o recursos que no hagin estat comunicats pel beneficiari o l'alteració per part seva de condicions o dels aspectes rellevants del projecte subvencionat, que s'haguessin tingut en compte per concedir la subvenció, donaran lloc a la revocació de la subvenció amb la pèrdua del dret a cobrar o, si s’escau, amb el reintegrament de la subvenció, d'acord amb el que estableixen els preceptes esmentats anteriorment.
18. Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el previst en l'Ordre del conseller de Turisme, de 20 de juny de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de turisme; el Manual de justificació de les subvencions concedides per l’ATB, el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Subvencions en l'àmbit de les Illes Balears, així com els preceptes que resultin d'aplicació, previstos en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
19. Modificació de la Resolució de concessió
Una vegada dictada la resolució de concessió per part del president de l'ATB, el beneficiari pot sol·licitar-ne a l'ATB la modificació del contingut, quan hi hagi circumstàncies que alterin les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció en espècie.
La sol·licitud de modificació s'ha de presentar abans que s'iniciï l'esdeveniment. Hi haurà d'especificar quin percentatge del projecte es veurà reduït i les partides del pressupost que es veuran afectades per la modificació.
La mera presentació de la sol·licitud de modificació del projecte no n’implica l'acceptació. L'ATB, prèvia valoració tècnica de la modificació presentada, haurà d'autoritzar la modificació de l'esdeveniment, objecte de subvenció mitjançant resolució del president de l'ATB, en un termini no superior a tres mesos des de l'entrada de la sol·licitud de modificació, i sempre que no es vegin danyats drets de tercers.
Si la modificació del pressupost del projecte consisteix en la reducció del pressupost fins a un 20% del pressupost presentat en la sol·licitud de subvenció, la quantitat de subvenció en espècie no variarà. En cas que el percentatge sigui superior, la subvenció en espècie es reduirà proporcionalment.