Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 5555
Encomana de gestió directa i eventual entre el Consell Insular d’Eivissa i la societat pública estatal Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA) per a l’execució del projecte de servei de tractament per al control biològic de moscards a l’illa d’Eivissa per a l’any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb allò previst a l’art 15.3 de la Llei 30/92, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, de 26 de novembre, a continuació es fa públic la següent encomana de gestió:

Acord d'encomanda de gestió directa i eventual entre el Consell Insular d’Eivissa i la societat pública estatal Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA) per a l’execució del projecte de servei de tractament per al control biològic de moscards a l’illa d’Eivissa per a l’any 2014.

Parts

Vicent Serra Ferrer, President del Consell Insular d’Eivissa, en nom i representació de la institució que presideix, de conformitat amb el que disposa  l’article 9.2q de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars i l’article 52 del Reglament orgànic del Consell Insular d’Eivissa.

Sara Domínguez Massa, DNI. núm. 00838239-G, en nom i representació de la societat Empresa de Transformación Agraria, SA (TRAGSA) NIF A28476208, en virtut d’escriptura notarial, atorgada davant el notari de Madrid Sr. Valerio Pérez de Madrid y Palá, núm. del seu protocol 688, amb domicili als efectes d’aquest acord a C/ Fluviá, núm. 1 – 1ª planta, Polígon Son Fuster, 07009 – Palma de Mallorca.

Antecedents

1. El Consell Insular d'Eivissa té, entre les seues competències pròpies, i segons estableix l’article 71 de la LO 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears la competència en matèria d’agricultura, ramaderia i pesca i qualitat, traçabilitat i condicions dels productes agrícoles i ramaders i dels productes alimentaris que se’n deriven i així com en informació, ordenació i promoció turística

2. Amb caràcter previ a l’entrada en vigor del vigent EAIB, la Llei 8/1999, de 12 d'abril (BOIB núm. 51 de 24.04.99) d’atribució de competències als consells insulars en matèria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Artesania, preveia, al seu article núm. 2, que els consells insulars poguessin desenvolupar, en el seu àmbit territorial, entre altres, l'organització, la planificació i l’execució dels programes de sanitat animal.

3. El Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, d’aprovació del text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (BOE núm. 276 de 16 de novembre de 2011), estableix a la seua disposició addicional vint-i-cinquena el règim jurídic de l'Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA) i de les seves filials.

La disposició addicional esmentada determina que l’empresa TRAGSA i les seues   filials tenen la consideració de mitjans propis instrumentals i serveis tècnics de l’Administració General de l’Estat, les comunitats autònomes i els poders adjudicadors que en depenen, i estan obligades a realitzar, amb caràcter exclusiu, els treballs que tots els poders esmentats els encomanin en les matèries previstes a l’esmentada disposició addicional. A més, s’hi disposa que les relacions de les societats del grup TRAGSA amb els poders adjudicadors, les quals són mitjans propis instrumentals i serveis tècnics, tenen naturalesa instrumental i no contractual, i s’articulen mitjançant les encomandes de gestió previstes a l’article 24.6 de la mateixa Llei, i que, a tots els efectes són de caràcter intern, depenent i subordinat.

4. L’esmentada disposició addicional vint-i-cinquena, al seu apartat 4, relaciona quines són les funcions de la societat del grup TRAGSA, figurant, entre d'altres la següent:

... e) La prevención y lucha contra las plagas y enfermedades vegetales y animales y   contra los incendios forestales, así como la realización de obras y tareas de apoyo técnico de carácter urgente ...

.../...

Las sociedades del grupo TRAGSA también estarán obligadas a satisfacer las necesidades de los poderes adjudicadores de los que son medios propios instrumentales en la consecución de sus objetivos de interés público mediante la realización, por encargo de los mismos, de la planificación, organización, investigación, desarrollo, innovación, gestión , administración y supervisión de cualquier tipo  de asistencias y servicios técnicos en los ámbitos de actuación señalados en el apartado anterior, o mediante la adaptación y aplicación de la experiencia y conocimientos desarrollados en dichos ámbitos a otros sectores de la actividad administrativa.

5. El Reial Decret 1072/2010, de 20 d’agost, pel qual es desenvolupa el règim jurídic de l’empresa TRAGSA i de les seus filials (BOE núm. 218 de 8 de setembre de 2010),  al seu article 2 punt 1 preveu que el règim jurídic previst en aquest Reial Decret serà d’aplicació als consells insulars per la seua condició d’institucions integrants de la seua comunitat autònoma.

6. Atès que la proliferació de moscards s’ha convertit en un problema urgent a l’àmbit de les zones costeres i terrenys baixos d’Eivissa, que es repeteix any rere any, fonamentalment durant l’època estival, període que s’amplia en funció de circumstàncies meteorològiques locals. Atesa la proximitat dels nuclis de població i d’urbanitzacions turístiques, aconsellen seguir enfrontant-nos amb urgència al problema, per les molèsties que genera damunt la població local i turística. Per això i, amb la finalitat de pal·liar l’efecte que les invasions de moscards arriben a ocasionar a la població local i sobre nuclis turístics, es considera necessari abordar el problema mitjançant un tractament dels focus en els quals es desenvolupen les larves i els adults d’aquests insectes i, en conseqüència, el Consell Insular d'Eivissa ha elaborat un projecte per a l’execució del projecte de servei de tractament per al control biològic de moscards a l’illa d’Eivissa per a l’any 2014.

7. El Consell Insular d'Eivissa no disposa dels mitjans i del personal propi suficient per executar el projecte abans esmentat, per la qual cosa i per raons d’una major eficàcia i no disposant, com s’ha dit, de tots els mitjans idonis per a l’exercici directe de les tasques que es contemplen a l’esmentat projecte, vol encomanar a l’entitat Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA) la seua execució, segons les prescripcions contingudes  a l’esmentat RD 3/2011.

8. Per a la subscripció del present acord s’ha seguit els tràmits preceptius de reserva de crèdit, fiscalització prèvia de la despesa i la seua aprovació.

9. Que l’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú contempla la figura de l’encomanda de gestió i, al seu punt primer estableix que la realització d’activitats de caràcter material, tècnic o de serveis de competència dels òrgans administratius o de les entitats de dret públic podrà ser encomanada a altres òrgans o entitats de la mateixa o de distinta Administració, per raons d’eficàcia o quan no es disposin els mitjans tècnics idonis per al seu exercici. D’altra banda, el RD 3/2011, de 14 de novembre que aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic als seus articles 4.1n i 24.6) contempla aquesta figura d’encomanda de gestió.

En conseqüència, les parts intervinents, una vegada exposada i considerada la conveniència de la realització de les accions necessàries per aconseguir els resultats desitjats i per ajustar-se a les finalitats impulsades pel Consell Insular d’Eivissa,

Acorden

De conformitat amb el que estableix la disposició addicional vint-i-cinquena del RD 3/2011, de 14 de novembre que aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, i el RD 1072/2010, de 20 d’agost que regula el règim jurídic de l’empresa TRAGSA i les seues filials i el que preveu l’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a més de tenir en compte els principis generals de col·laboració i cooperació que han de presidir les actuacions de les administracions públiques, amb la intenció d'aconseguir la major eficàcia i la millor utilització dels recursos de què disposa l’Administració Pública en relació amb el projecte que es vol executar, les parts representades aproven el present document mitjançant el qual s’encomanen a l’entitat Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA) les tasques que es detallen a continuació segons les següents

Clàusules

1. L’objecte del present document és l’encomanda de gestió directa i eventual a favor de l'Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA), per part del Consell Insular d’Eivissa i, a l’empara del que preveuen els articles 4.1.n), 24.6 i la disposició addicional vint-i-cinquena del RD 3/2011, de 14 de novembre que aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, i el RD 1072/2010, de 20 d’agost que regula el règim jurídic de l’empresa TRAGSA i les seues filials i el que preveu l’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, per tal de dur a terme el projecte de servei de tractament per al control biològic de moscards a l’illa d’Eivissa per a l’any 2014, elaborat per aquest Consell Insular, i que s'ha adjunta com a annex d'aquest acord.

2. L' Empresa de Transformación Agraria (TRAGSA) executarà aquest projecte directament i amb mitjans propis de l'empresa.

3. La despesa d'aquest projecte suposa un pressupost total de 71.751,03 euros, els quals aniran a càrrec de l’aplicació pressupostària 1720-22799. Aquesta quantitat tindrà el caràcter d’aportació màxima inclòs l’IVA i la resta de tributs que siguin d’aplicació, a les despeses que realitzi en execució de les accions objecte d’aquest acord d’encomanda de gestió.

4. El pagament s'efectuarà de la següent forma:

Els pagaments els efectuarà el Consell Insular d’Eivissa, prèvia presentació de les certificacions i factures corresponents a les actuacions realitzades.

En cas que l’import total de les accions executades resultin inferiors al total del pressupost, podrà donar lloc a la reducció proporcional de l’aportació realitzada pel Consell Insular.

5. Les tasques es realitzaran amb la màxima cura i diligència amb respecte els interessos del Consell Insular d’Eivissa.

6. En cap cas la realització de les tasques objecte de l’encomanda de gestió interferirà o menyscabarà l’exercici de les competències que corresponen al Consell Insular.

7. D’acord amb el que preveu l’apartat 2 de l’article 15 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, la present encomanda no implica la cessió de titularitat de cap competència.

8. El Consell Insular es reserva la facultat de modificar l’encomanda desistint de qualsevol de les prestacions sol·licitades, en cas de variar les condicions que varen determinar l’encàrrec, notificant a TRAGSA amb un mes d’antelació, sense perjudici de la liquidació dels costos en els quals s’hagués incorregut fins a la data del desistiment.

Així mateix, en cas que fos necessari incloure noves activitats relacionades amb l’objecte de l’encàrrec s’aprovarà la corresponent addenda.

9. La comunicació del Consell Insular d'Eivissa a TRAGSA de la present encomanda suposarà l'ordre per iniciar els serveis que s'efectuarà sota la direcció del tècnic de medi ambient Jaume Estarellas Fernández, qui s'encarregarà de comprovar l'adequació dels treballs que es desenvolupin a la finalitat de la present encomanda, així com facilitar les dades i documents que puguin ser necessaris per a l'execució dels treballs.

10. El personal que integri l'equip de treball per part de TRAGSA estarà vinculat estatutàriament o laboralment a aquesta entitat que, a tots els efectes assumeix el caràcter legal d'empresari, amb tots els drets i obligacions inherents a aquesta condició de conformitat amb la legislació vigent.

11. El Consell Insular d’Eivissa queda exclòs de qualsevol risc empresarial derivat de les accions contemplades a l’objecte d’aquest acord.

12. L’entitat TRAGSA eximirà de tota responsabilitat el Consell Insular d’Eivissa en la realització de les accions objecte d’encomanda.

13. Aquesta encomanda s'extingirà en els següents casos:

  • Per l'expiració del seu termini de vigència
  • Per mutu acord de les parts
  • Per incompliment de les seves clàusules que facultarà la part complidora a exigir-ne la seva resolució

14. La present encomanda tendrà vigència des del 3 de març fins al 30 de setembre de 2014.

15. Les parts que subscriuen el present acord es comprometen a intentar resoldre en comú les diferències que puguin sorgir en l’aplicació i la interpretació d’aquest acord. Però si això no és possible, les qüestions litigioses que puguin afectar la interpretació i l’execució d’aquest acord han de ser del coneixement i de la competència de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

16. Aquesta encomanda i qualsevol supòsit de la seua extinció seran objecte de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Com prova de conformitat, les dues parts signen aquest document.

Eivissa, 3 de març de 2014

Pel Consell Insular d’Eivissa,  Vicent Serra Ferrer                                                               

Per TRAGSA, Sara Domínguez Massa

 

Eivissa, 24 de marzo de 2014

 

El Secretari Tècnic de l’Área d’Interior, Turisme i Esports,

Agustín Goerlich López