Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 5579
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de març de 2014 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i s’aproven les bases que l’han de regir

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El 30 de juny de 2014 conclou l’exercici de la funció directiva de determinats directors de centres educatius de les Illes Balears, ja que finalitza el període per al qual varen ser nomenats o bé per altres causes de cessament previstes en la normativa, amb la qual cosa es fa necessari seleccionar els directors que han de desenvolupar aquesta tasca a partir de l’1 de juliol de 2014.

L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 (BOIB núm. 30 de 23 de febrer, amb correcció d’errades publicada en el BOIB núm. 33, de 27 de febrer) va aprovar les bases per a la selecció, el nomenament i el cessament dels òrgans de govern dels centres docents públics no universitaris de les Illes Balears. Aquesta regulació es va ajustar al que disposava la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig d’educació (LOE), en especial als articles 133 a 136.

Els articles 82 a 85 de la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) han modificat, respectivament, els articles 133 a 136 de la LOE. Així, es fa necessari adaptar l’Ordre vigent a la nova regulació.

El procediment que duu a terme el concurs de mèrits per a la selecció de directors requereix, per la seva complexitat, que s’iniciï amb un temps d’antelació suficient, atès que es desenvolupa al llarg de varis mesos i que ha d’estar finalitzat amb temps suficient perquè els nous directors estiguin nomenats l’1 de juliol de 2014, per tal que un aspecte organitzatiu essencial com aquest estigui resolt abans de l’inici del curs escolar 2014/15. És per això que, si bé les novetats introduïdes per la LOMCE impliquen la necessitat d’adaptar la normativa autonòmica que regula aquest procediment, el compliment dels tràmits legals establerts per dur a terme el procediment per a l’exercici de la potestat reglamentària fa inviable que la nova normativa que s’ha de dictar estigui aprovada amb l’antelació necessària a l’inici del procediment de selecció de directors.

Per això, l’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 18 de febrer de 2010 s’ha d’aplicar d’acord amb el que estableixen els articles 133 a 136 de la LOE en la seva redacció actual i, atesa aquesta impossibilitat material, el principi d’eficàcia i eficiència administrativa aconsella i fa inevitable que les adaptacions necessàries a la nova regulació s’introdueixin en aquesta resolució, de manera provisional, sense perjudici de la tramitació del procediment necessari per modificar l’Ordre esmentada o per dictar-ne una de nova que la substitueixi. Així, aquesta resolució inclou les novetats introduïdes en la LOE pel que fa als requisits per ser candidat a director, al procediment de selecció (en especial en allò referit a la composició de la comissió de selecció i al compliment dels percentatges de representativitat establerts) i al nomenament (sense que sigui ja exigible la superació del programa de formació inicial), així com l’adequació de la baremació dels mèrits dels candidats.

D’acord amb l’article 133 de la LOE, la selecció del director s’ha de realitzar mitjançant un concurs de mèrits basat en els principis d’igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, procés en què han de participar la comunitat educativa i l’Administració educativa.

Així, és necessari convocar el procés que té per finalitat seleccionar els directors de determinats centres docents públics no universitaris i aprovar les bases que l’han de regir.

Per tot això, i en virtut de les competències que tenc conferides dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Convocar el concurs de mèrits per seleccionar els directors dels centres d’educació infantil i primària que figuren en l’annex 2, dels instituts d’educació secundària que figuren en l’annex 3, dels centres de règim especial i dels centres de persones adultes que figuren en l’annex 4, de conformitat amb el calendari establert en l’annex 6, amb el barem de mèrits previst en l’annex 7, i amb els criteris de valoració del projecte de direcció previstos en l’annex 8 d’aquesta Resolució.

2. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.

3. Aprovar el model de sol·licitud, que figura com annex 5, el model de relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció, que figura com annex 9, i el model de proposta d’equip directiu, que figura com annex 10.

3. Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa,  es pot interposar un recurs de reposició de conformitat amb el que preveu l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el termini d’un mes, o un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, de conformitat amb el que preveu l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 25 de març de 2014

La consellera d’Educació, Cultura i Universitats

Joana Maria Camps Bosch


 

ANNEX 1

Bases de la convocatòria

Primera. Requisits dels candidats

1.1. Els requisits dels candidats per poder participar en el concurs de mèrits són:

  1. Tenir una antiguitat d’ almenys cinc anys com a funcionari de carrera en la funció pública docent.
  2. Haver impartit docència directa com a funcionari de carrera, durant un període d’ almenys cinc anys, en algun dels ensenyaments dels que oferta el centre al qual s’opta.
  3. Presentar un projecte de direcció que inclogui, entre d’altres, els objectius, les línees d’actuació i l’avaluació del mateix.
  4. Posseir les titulacions o els certificats que acrediten el domini de la llengua catalana exigible de conformitat amb el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l’exigència de coneixement de les llengües oficials al personal docent, o de conformitat amb la normativa vigent aplicable en aquesta matèria.

1.2. En els centres específics d’Educació Infantil de segon cicle, en els incomplets d’Educació Primària, en els d’Educació Secundària amb menys de vuit unitats, en els que s’imparteixin ensenyaments artístics professionals, esportius, d’idiomes o les adreçades a persones adultes amb menys de vuit professors, els candidats estaran eximits d’acomplir els requisits expressats en els apartats a) i b) del punt 1.1. anterior.

1.3. Els requisits esmentats en les lletres a), b) i d) del punt 1.1. d’aquesta base s’han d’acomplir en la data d’acabament del termini per presentar les sol·licituds.

Segona. Presentació de les sol·licituds

2.1. El termini per presentar les sol·licituds i la documentació acreditativa del compliment dels requisits, així com dels mèrits al·legats, és de quinze dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al  BOIB.

No obstant això, el projecte de direcció s’ha de dipositar, en la forma i el termini que preveu la base tercera.

2.2. Les sol·licituds s’han d’ajustar al model que figura com en l’annex 5 d’aquesta Resolució i que estarà disponible a la web  http://dgplacen.caib.es.

2.3. Les sol·licituds s’han de presentar al Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats (c. d’Alfons el Magnànim, 29, de Palma) i als de les delegacions territorials de Menorca i d’Eivissa i Formentera.

També es poden presentar als registres de qualsevol de les dependències a què fa referència l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si la sol·licitud es presenta a una oficina de Correus, s’ha de posar dins un sobre obert perquè el funcionari la pugui datar i segellar abans de certificar-la.

Els candidats que optin per presentar la sol·licitud en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, han de remetre la còpia registrada de la sol·licitud a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, adreçada al Departament de Planificació. La còpia s’ha d’enviar per fax (971 78 46 25) dins el termini establert per presentar les sol·licituds.

2.4. Els funcionaris dels cossos docents dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats no han de presentar la documentació justificativa del compliment dels requisits i de l’acreditació dels mèrits sempre que aquestes dades figurin en el seu Portal del Personal.

En cas que el sol·licitant vulgui rectificar alguna dada que consti en el Portal o aportar alguna dada nova que no hi consti, ha d’adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia compulsada de la documentació justificativa del compliment dels requisits o dels mèrits al·legats que es vulgui esmenar o aportar.  

Tercera. Projecte de direcció

3.1. El projecte de direcció dels candidats s’ha d’elaborar partint de l’anàlisi del centre educatiu i ha de fixar els objectius, les línies d’actuació i la pròpia avaluació, des de la perspectiva d’un pla estratègic.  

El director del centre docent ha de garantir que tots els aspirants a candidats a director tenguin accés als documents institucionals del centre així com a les dades estadístiques necessàries per elaborar el projecte de direcció.

3.2. L’extensió del projecte de direcció no ha de superar els vint fulls per una sola cara i a doble espai. El tipus de lletra ha de ser Times New Roman a mida núm. 12. Els marges superior, inferior, dreta i esquerra han de ser de 2 cm cadascun.

3.3. El projecte de direcció ha d’incloure :

- Una introducció on es reflecteixi l’anàlisi de l’espai físic i de l’entorn social del centre; l’anàlisi i valoració del projecte educatiu i d’organització i el funcionament del centre i l’anàlisi i valoració de les dades i dels resultats dels darrers anys.

- Un projecte estratègic amb el contingut següent:

  • Àmbits d’intervenció o factors crítics d’èxit a partir dels quals es fixaran els objectius.
  • Objectius a assolir en finalitzar els 4 anys de nomenament de director, que han de  ser coherents amb el projecte  educatiu de centre (PEC) i que han d’incidir en la millora global del servei educatiu que presta el centre.
  • Indicadors que permeti mesurar i assolir  els objectius fixats
  • Recursos humans, materials i econòmics.
  • Estratègies per aconseguir la participació de la comunitat educativa i la seva implicació en el projecte de direcció.
  • Sistema d’avaluació del projecte

3.4. El candidat ha de presentar el projecte de direcció en el lloc i en la forma que estableix la base 5.8 i d’acord amb el calendari establert en l’annex 6 d’aquesta Resolució.

Quarta. Comissió de selecció

4.1. Les comissions de selecció s’han de constituir per cada un dels centres docents per als quals s'hagi de seleccionar director.

4.2. Cada comissió de selecció estarà formada per tres representants de l’Administració Educativa, i dos representants del centre, un dels quals ha de ser un membre del claustre de professors i l’altre un membre del consell escolar.

El representant del consell escolar no pot ser un membre del claustre de professors.

4.3. Les comissions estaran formades pels membres següents:

a) Representants de l’Administració Educativa:

  • Tres representants, designats pel director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, un dels quals actuarà com a president i un altre com a secretari de la comissió .

b) Representants del centre:

  • Un membre del claustre de professors del centre, elegit en sessió extraordinària del claustre convocada a l’efecte. Els candidats a director del centre no poden ser elegits com a membre de la comissió.
  • Un membre del consell escolar del centre, elegit en sessió extraordinària del consell escolar convocada a l’efecte. No podrà ser elegit un membre que també ho sigui del claustre de professors ni un representant dels alumnes si cursa un nivell inferior a tercer d’ESO.

4.4. En cas que el director del centre docent es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, no pot presidir les sessions extraordinàries del claustre de professors ni del consell escolar esmentades en la base 4.3.b, i ha de ser substituït pel cap d’estudis.

En el cas que el cap d’estudis es presenti com a candidat a director o formi part d’una proposta d’equip directiu, el claustre ha de ser presidit pel professor amb més antiguitat al centre, i el consell escolar ha de ser presidit pel professor, membre d’aquest òrgan, amb més antiguitat al centre.

Excepcionalment, per a la sessió extraordinària del consell escolar esmentada en la base 4.3.b, el director del centre, la resta de membres de l’equip directiu i els professors representants del claustre en el consell escolar, assistiran amb veu però sense vot.

4.5. El claustre de professors i el consell escolar han d’elegir el seu representant respectiu per votació secreta, segons els criteris següents:

a) Per tal d’elegir el representant del claustre de professors, cada membre pot votar un representant i se seleccionen els dos més votats, el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, s’ha de seleccionar com a representant el professor amb més antiguitat en el centre docent i, si continués l’empat, el professor de major edat. En defecte dels dos criteris anteriors, s’ha de seleccionar per sorteig.

b) Per tal d’elegir el representant del consell escolar, cada membre pot votar un representant i se seleccionaran els dos més votats, el primer com a titular i el segon com a suplent. En cas d’empat en el nombre de vots, s’ha de seleccionar el membre del consell escolar de més edat i, en el seu defecte, es decidirà per sorteig.

4.6. Les funcions de la comissió de selecció són:

a) Valorar i validar els mèrits acadèmics i professionals dels candidats, de conformitat amb el barem de l’annex 7 d’aquesta Resolució.

b) Valorar el projecte de direcció de cada un dels candidats, de conformitat amb els criteris establerts en l’annex 8 d’aquesta Resolució.

c) Proposar al director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans el candidat seleccionat.

Cinquena. Procediment

A. Terminis.

5.1. Les dates màximes en què s’han de realitzar els diferents tràmits que conformen aquest procediment i que s’expliquen a continuació són les establertes en l’annex 6 d’aquesta Resolució. 

B. Llistes provisionals i definitives d’admesos i exclosos

5.2. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de fer públiques les llistes provisionals d’admesos i exclosos, amb indicació dels motius de l’exclusió. Aquesta llista es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es i amb la publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

5.3. Els candidats exclosos disposen d’un termini de cinc dies naturals, a partir del dia següent de la publicació de les llistes provisionals, per presentar, davant la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, les al·legacions per esmenar els defectes que hagin motivat la seva exclusió. Les al·legacions s’han de presentar tal i com s’especifica al punt 2.3 d’aquest annex, inclosa la remissió per fax de les al·legacions, dins el termini esmentat, si aquestes es presenten en alguna dependència que no sigui de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

5.4. Finalitzat el termini per presentar al·legacions, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de dictar la resolució per la qual s’aprova la llista definitiva d’admesos i exclosos, que posa fi a la via administrativa i que es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es i amb la publicació es considera realitzada la notificació als interessats.

C. Formació de les comissions de selecció

5.5. Publicades les llistes definitives d’admesos i exclosos, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de comunicar, per correu electrònic, al director de cada centre docent afectat per aquesta convocatòria de l’existència de candidats admesos.

5.6. Efectuada aquesta comunicació:

  1. El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans designarà els representants de l’Administració Educativa en la comissió de selecció.
  2. Els directors dels centres han de convocar les sessions extraordinàries del claustre de professorat i del consell escolar, on s’elegiran els representants del centre en la comissió de selecció. La convocatòria ha d’informar de la relació de candidats a director.

Una vegada elegits els representants del centre en la comissió, el secretari del centre ha de comunicar el nom a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, per correu electrònic (suport@dgplacen.caib.es), d’acord amb el model que figura com annex 9 d’aquesta Resolució, que es trobarà a disposició a la pàgina web http://dgplacen.caib.es.

5.7. El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans dictarà una resolució per nomenar els membres de cada una de les comissions de selecció. Aquesta resolució es publicarà a la pàgina web http://dgplacen.caib.es .

D. Presentació del projecte de direcció

5.8. Els candidats han de presentar, en tres sobres tancats, tres còpies del projecte de direcció. Cada sobre ha de contenir una còpia del projecte.

L’escrit amb el qual es presentin els projectes ha d’anar dirigit al Departament de Planificació de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, i es pot presentar en qualsevol dels llocs que s’especifiquen en el punt 2.3 d’aquest annex.

5.9. Una vegada s’hagi publicat el nomenament dels membres de la comissió de selecció i la Secretaria del centre hagi rebut la comunicació corresponent, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de remetre al president de la comissió un dels sobres tancats. Un altre sobre es trametrà al director del centre perquè el projecte pugui ser consultat a la Secretaria i/o a través de la web del centre, amb la finalitat que tota la comunitat educativa en prengui coneixement, per a la qual cosa el director pot convocar el claustre de professors i el consell escolar per informar-los.

E. Valoració dels mèrits i del projecte de direcció dels candidats i proposta de selecció

5.10. Correspon al secretari de la comissió, per ordre del president, convocar la sessió de constitució i les de funcionament necessàries per dur a terme les seves funcions.

Perquè les comissions de selecció es puguin constituir i funcionar vàlidament, als efectes de la celebració de les sessions, deliberacions i presa d’acords, es requereix, com a mínim, la presència de tres membres (el president, el secretari i un vocal, o de les persones que els supleixin).

5.11. La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de remetre als presidents de les comissions de selecció les puntuacions provisionals de cada un dels candidats corresponents als mèrits previstos en l’annex 7 d’aquesta Resolució.

5.12. La valoració del projecte s’ha de fer de la manera següent:

  • Abans de valorar el projecte de direcció, la comissió de selecció pot acordar, a aquest efecte, una entrevista amb el candidat.
  • La comissió de selecció ha de valorar, amb un màxim de deu punts, el projecte de direcció de cada candidat, tenint en compte el grau d’adequació del projecte al que disposa la base tercera i d’acord amb els criteris de l’annex 8 d’aquesta Resolució.
  • Cada membre de la comissió de selecció ha de puntuar cada projecte de direcció amb un màxim de deu punts. La puntuació de la comissió serà la mitjana aritmètica de les puntuacions atorgades pels seus membres assistents excloses aquelles que difereixin de tres o més punts entre sí.

Per tal que la mitjana aritmètica es calculi sempre amb un mínim de tres puntuacions, l’exclusió esmentada només pot afectar a la puntuació màxima (només una, si n’hi ha coincidència) i a la puntuació mínima (només una, si n’hi ha coincidència).

Les mitjanes aritmètiques abans esmentades es calcularan amb una aproximació de tres decimals. 

  • Els candidats que no obtinguin un mínim de 5 punts en la valoració del seu projecte no poden ser seleccionats i, en conseqüència, no s’han de tenir en compte els seus mèrits.

5.13. Finalitzada la valoració dels projectes, la comissió de selecció ha de valorar els mèrits i proposar un candidat a director, d’acord amb el procediment següent:

  1. La comissió ha de proposar el candidat que hagi obtingut la puntuació més alta, una vegada sumades la puntuació obtinguda per la valoració del projecte i la puntuació obtinguda per la valoració dels mèrits.
  2. En cas d’empat, s’ha de seleccionar el candidat que hagi obtingut major puntuació en la valoració del projecte de direcció. Si es manté la coincidència, s’ha d’atendre a la major puntuació als apartats a, b i c del barem de l’annex 7 d’aquesta Resolució, correlativament en aquest ordre, i si així i tot es mantingués l’empat, s’ha de procedir a un sorteig públic entre els candidats empatats.

5.14. La comissió de selecció ha d’aprovar l’acta final amb el nom del candidat proposat com a director.

A l’acta hi han d’aparèixer les puntuacions atorgades a cada candidat, desglossades per cada un dels apartats especificats en els annexos 7 i 8 d’aquesta Resolució, així com la puntuació global.

La comissió ha de presentar l’original d’aquesta acta davant la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, i n’ha de publicar una còpia al tauler d’anuncis del centre.

F. Proposta d’equip directiu

5.15. Rebuda la proposta de la comissió de selecció, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de comunicar al candidat que ha estat designat com a director del centre, perquè presenti la seva proposta d’equip directiu.

5.16. El director designat ha de remetre, per correu electrònic (suport@dgplacen.caib.es), a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans la seva proposta d’equip directiu, d’acord amb del model que figura en l’annex 10 d’aquesta Resolució.

La configuració de l’equip directiu s’ha d’adequar a la tipologia del centre que figura en els annexos 2 a 4 d’aquesta Resolució i al que disposa la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB núm. 96, de 26 de juny).

G. Nomenament del director proposat

5.17. El director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans dictarà la resolució de nomenament com a director del candidat seleccionat, amb efectes d'1 de juliol de 2014 i per un període de quatre anys. Aquesta resolució s’ha de publicar al BOIB.

Sisena. Absència de candidats

En cas que no hi hagi cap candidat, o quan la comissió de selecció corresponent no n’hagi seleccionat cap, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans dictarà una resolució per nomenar un director amb caràcter extraordinari per un període de dos anys, amb efectes de dia 1 de juliol de 2014. Aquest nomenament s’ha de publicar al BOIB.

Setena. Protecció de dades

D’acord amb el que disposa l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, els candidats han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004, Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, a l’adreça postal abans indicada.

 

 

ANNEX 2

Relació de centres d’educació infantil i primària

MALLORCA

CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07004345

CEIP  ARIANY

ARIANY

MALLORCA

E

07008041

CEIP  BADIES

LLUCMAJOR

MALLORCA

C

07005261

CEIP  ELEONOR BOSCH

SANTA  MARGALIDA

MALLORCA

C

07000418

CEIP  ELS MOLINS

BÚGER

MALLORCA

E

07005593

CEIP  ES FOSSARET

SÓLLER

MALLORCA

D

07006561

CEIP  ES TORRENTET

SELVA

MALLORCA

F

07002932

CEIP  ES VIVERO

PALMA

MALLORCA

D

07004503

CEIP  ESCOLA NOVA

PORRERES

MALLORCA

D

07008788

CEIP  FORNALUTX

FORNALUTX

MALLORCA

E

07000960

CEIP  GABRIEL COMAS I RIBAS

ESPORLES

MALLORCA

C

07000984

CEIP  GABRIEL PALMER

ESTELLENCS

MALLORCA

F

07005684

CEIP  JAUME FORNARIS I TALTAVULL

SON SERVERA

MALLORCA

C

07002348

CEIP  MARIA DE LA SALUT

MARIA DE LA SALUT

MALLORCA

D

07005295

CEIP MELCIOR ROSSELLÓ I SIMONET

SANTA MARIA DEL CAMÍ

MALLORCA

C

07000467

CEIP MESTRE COLOM

BUNYOLA

MALLORCA

C

07004461

CEIP  MIQUEL CAPLLONCH

POLLENÇA

MALLORCA

D

07002919

CEIP  MIQUEL COSTA I LLOBERA

PALMA

MALLORCA

D

07007361

CEIP  NORAI

ALCÚDIA

MALLORCA

D

07012858

CEIP  PORT DE POLLENÇA

POLLENÇA

MALLORCA

D

07007048

CEIP  PUIG DE SA GINESTA

CALVIÀ

MALLORCA

D

07008466

CEIP  PUIG DE SA MORISCA

CALVIÀ

MALLORCA

D

07007310

CEIP  PUNTA DE N’AMER

SANT LLORENÇ DES CARDASSAR

MALLORCA

D

07002841

CEIP  REI JAUME I

PALMA

MALLORCA

C

07005532

CEIP  RODAMILANS

SINEU

MALLORCA

C

07007723

CEIP  S'OLIVAR

SELVA

MALLORCA

F

07004576

CEIP  SA GRADUADA

SA POBLA

MALLORCA

D

07004102

CEIP  SANT JORDI

PALMA

MALLORCA

D

07007784

CEIP  SANT DOMINGO

SANTANYÍ

MALLORCA

E

07005601

CEIP  SES MARJADES

SÓLLER

MALLORCA

F

07005490

CEIP  SES SALINES

SES SALINES

MALLORCA

D

07007267

CEIP  SON FERRER

CALVIÀ

MALLORCA

C

07008031

CEIP  TALAIOT

MANACOR

MALLORCA

D

07004564

CEIP  VIALFÀS

SA POBLA

MALLORCA

D

 

MENORCA

CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07001149

CEIP CASTELL DE SANTA ÀGUEDA

FERRERIES

MENORCA

D

07002531

 CEIP FRANCESC D'ALBRANCA

ES MIGJORN GRAN

MENORCA

D

07000777

 CEIP MARE DE DÉU DEL TORO

CIUTADELLA

MENORCA

C

07002518

 CEIP MARE DE DÉU DEL TORO

ES MERCADAL

MENORCA

D

07012974

 CEIP MARGALIDA FLORIT

CIUTADELLA

MENORCA

D

07015021

 CEIP MARIA LLUÏSA SERRA

MAÓ

MENORCA

C

07014156

 CEIP NOU DE SANT LLUIS

SANT LLUÍS

MENORCA

C

07000868

 CEIP PERE CASASNOVAS

CIUTADELLA

MENORCA

C

                                              

EIVISSA

CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07013565

CEIP SANT ANTONI DE PORTMANY

SANT ANTONI DE PORTMANY

EIVISSA

D

07004825

CEIP SANT JORDI

SANT JOSEP DE SA TALAIA

EIVISSA

D

 

 

 ANNEX 3

Relació d’instituts d’educació secundària

MALLORCA

 CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07007851

IES ALCÚDIA

ALCÚDIA

MALLORCA

A

07008338

IES BALTASAR PORCEL

ANDRATX

MALLORCA

C

07001551

IES BERENGUER D’ANOIA

INCA

MALLORCA

A

07013140

IES BINISSALEM

BINISSALEM

MALLORCA

C

07008843

IES CLARA HAMMERL

POLLENÇA

MALLORCA

D

07007905

IES FELANITX

FELANITX

MALLORCA

A

07006238

IES FRANCESC DE BORJA MOLL

PALMA

MALLORCA

A

07006470

IES GUILLEM CIFRE DE COLONYA

POLLENÇA

MALLORCA

B

07006512

IES GUILLEM SAGRERA

PALMA

MALLORCA

B

07003882

IES JOAN ALCOVER

PALMA

MALLORCA

C

07007978

IES PAU CASESNOVES

INCA

MALLORCA

A

07013590

IES PORT D'ALCÚDIA

ALCÚDIA

MALLORCA

D

07008375

IES PUIG DE SA FONT

SON SERVERA

MALLORCA

A

07003870

IES RAMON LLULL

PALMA

MALLORCA

A

07008053

IES SANTANYÍ

SANTANYÍ

MALLORCA

B

07008481

IES SINEU

SINEU

MALLORCA

A

07003845

IES SON PACS

PALMA

MALLORCA

B

 

MENORCA

CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07007607

IES JOSEP MIQUEL GUÀRDIA

ALAIOR

MENORCA

C

 

 

ANNEX 4

Relació de centres de règim especial

Escoles oficials d’idiomes

EIVISSA

  CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07002373

ESCOLA OFICIAL D'IDIOMES D'EIVISSA

EIVISSA

EIVISSA

B


 

Centres d’educació de persones adultes

EIVISSA

CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07007115

CEPA PITIÜSES

EIVISSA

EIVISSA

D


 

Conservatoris de música i dansa

MALLORCA

CODI

CENTRE

MUNICIPI

ILLA

TIPOLOGIA

07006810

CONSERVATORI PROFESSIONAL DE MÚSICA I DANSA DE MALLORCA

PALMA

MALLORCA

A

 

 ANNEX 5

Sol·licitud d’admissió al concurs de mèrits per seleccionar directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears

 

1.

CENTRE QUE SOL·LICITAU

 

Centre:

Codi:

 

Localitat:

Municipi:

Illa:

 

 

2.

DADES PERSONALS (Indicau nom i llinatges tal i com figura al vostre DNI)

Primer llinatge:

Segon llinatge:

Nom:

DNI:

                                              Data de naixement: __ /__ /__

Domicili:

Localitat:

Municipi:

CP:

Telèfon:

Adreça electrònica:

 

 

3.

DADES PROFESSIONALS

Cos al qual pertanyeu:

NRP:

Data d’ingrés al cos: __ /__ /__

Especialitat:

Centre de destinació definitiva:

Codi:

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari/ària de carrera docent, en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

 

Nombre d’anys efectius, que superin els cinc anys exigits com a requisit, com a funcionari/ària de carrera docent, en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

 

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de director.

 

Nombre de cursos acadèmics durant els quals heu exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari.

 

Acreditació per a l’exercici de la funció directiva:

SI / NO

El sotasignat / la sotasignada sol·licita ser admès/admesa al concurs de mèrits al qual es refereix la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 25 de març de 2014 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a la selecció de directors de centres docents públics no universitaris de les Illes Balears i declara que compleix tots i cada un dels requisits que s’hi exigeixen, que assumeix les condicions de l’exercici de la funció directiva, així com les limitacions que, a efecte de docència, implica la seva especialitat. Que són certes les dades consignades en aquesta sol·licitud i en la documentació que s’adjunta i que es compromet a justificar-les.

…………………………….., ………… d………………….de 201....

(Signatura del sol·licitant)

Consent expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004 – Palma, amb la finalitat de gestionar el procés de selecció, nomenament i cessament dels òrgans de govern dels centres.

En qualsevol moment podeu exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, a l’adreça postal abans indicada.

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS.

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, INFRAESTRUCTURES EDUCATIVES I RECURSOS HUMANS. Departament de Planificació

 

   ANNEX 6

Calendari del procés de selecció de directors de centres docents públics

 

29 de març

Publicació de la Resolució de la Consellera d’Educació, Cultura i Universitats.

14 d’abril

Darrer dia per presentar les sol·licituds.

23 d’abril

A partir de les 14:00h. Publicació de les llistes provisionals d’admesos i exclosos a la pàgina web de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

28 d’abril

Darrer dia per fer al·legacions en relació amb les llistes d’admesos i exclosos. S’han de presentar per escrit, amb registre i, a més, n’ha d’enviar una còpia per fax al número 971 78 46 25 dins el termini establert.

2 de maig

A partir de les 14:00h. Publicació de les llistes definitives d’admesos i exclosos.

Comunicació de l’existència de candidats als centres.

6 de maig

Darrer dia per presentar els projectes de direcció.

9 de maig

 

Darrer dia per fer les sessions extraordinàries de claustre i de consell escolar per elegir els membres de la comissió de selecció de directors i per comunicar els membres elegits a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

14 de maig

Resolució de la composició de les comissions de selecció.

Del 15 de maig al 13 de juny

Sessions de constitució i de funcionament de la comissió de selecció i valoració dels projectes de direcció del centre.

18 de juny

Data límit perquè les comissions presentin els candidats seleccionats de cada centre a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

20  de juny

Data límit perquè el candidat seleccionat  comuniqui els membres de l’equip directiu a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans al correu electrònic suport@dgplacen.caib.es

 

 

ANNEX 7

Barem del concurs de mèrits per a la selecció de candidats a director

A. Per haver exercit el càrrec de director:

  • 1,25 punts per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.
  • 0,75 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

B. Per haver exercit el càrrec de cap d’estudis o de secretari:

  • 1 punt per cada any d’exercici en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.
  • 0,50 punts per cada any d’exercici en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

C. Per haver exercit la funció d’inspector d’educació:

  • 1,50 punts per cada any de servei com a inspector d’educació accidental.

La puntuació màxima dels apartats A, B i C és de 5 punts.

D. Pel fet de pertànyer al cos de catedràtics d’ensenyament secundari —en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’un institut d’educació secundària —al cos de catedràtics d’escola oficial d’idiomes— en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’una EOI— o al cos de catedràtics d’arts plàstiques i disseny —en el concurs de mèrits per ser nomenat director d’escola d’arts o d’escola superior de disseny i de conservació i restauració de béns culturals—: 1 punt.

E. Pels anys d’experiència docent que superin els cinc anys exigits com a requisit:

  • 0,25 punt per cada any de docència en un centre que imparteixi alguns dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.
  • 0,10 punts per cada any de docència en un centre que no imparteixi cap dels ensenyaments que ofereix el centre al qual s’opta.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1,25 punts.

F. Per cada any d’haver exercit de coordinador de cicle o de cap de departament i per cada any d’haver participat com a representant dels professors als consells escolars de centre o d’àmbit territorial: 0,25 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1,25 punts.

G. Per cada titulació universitària diferent de l’ exigida per ingressar al cos de la funció pública docent des del qual es concursa:

  • 0,50 punts per cada títol de grau, llicenciat, arquitecte o enginyer.
  • 0,50 punts per cada títol de diplomat universitari o equivalent.
  • 0,50 punts per cada títol de doctor.
  • 0,25 punts per cada màster reconegut per alguna universitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt.

H. Per cada any de servei com a assessor de formació permanent o assessor tècnic docent: 0,25 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 0,75 punts.

 

I. Per cada any de servei desenvolupant tasques a centres directius de l’Administració educativa inclosos a la relació de llocs de feina, amb un nivell de complement de destinació igual o superior a 26: 0,25 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 1,25 punts.

J. Per estar en possessió de la certificació acreditativa d’haver superat un curs de formació sobre el desenvolupament de la funció directiva, impartit pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport o per les Administracions educatives de les Comunitats Autònomes o tenir adquirida l’acreditació per a l’exercici de la direcció:  2 punts.

K. Per estar en servei actiu en el moment de participar en aquesta convocatòria: 0,50 punts.

L. Per tenir destinació definitiva al centre al qual s’opta com a candidat a director: 0,50 punts.

M. Per cada any de servei com a docent al centre al qual s’opta com a candidat a director: 0’10 punts.

La puntuació màxima d’aquest apartat es de 0,50 punts.

 

ANNEX 8

Criteris per a la valoració del projecte de direcció

 

APARTATS

PUNTUACIÓ MÀXIMA

CRITERIS PER A LA VALORACIÓ

1. Fonamentació

1

Estructuració del projecte:

  • Proposta amb visió del que ha de ser el centre.
  • Proposta amb assumpció dels valors que l’equip directiu vol potenciar com a fonamentals a l’activitat del centre.
  • Proposta compartida per diferents persones (existència d’equip directiu).

2. Context

1,5

Comprensió adequada i exactitud en l’anàlisi del centre: entorn, població que atén, professorat...

Identificació dels punts forts i els febles del funcionament i els resultats del centre.

Diagnòstic de les necessitats de millora del centre.

3. Objectius

1,5

Idoneïtat dels objectius que es proposen. Grau de correspondència entre aquests i les necessitats del centre. Grau de coherència amb el PEC.

Realisme i viabilitat d’aquests objectius.

4. Indicadors

1

Definició correcta d’elements objectius que permetin comprovar en quina mesura s’avança o es retrocedeix en la consecució dels objectius definits.

5.Línies d’actuació

2

Adequació i coherència en la formulació de propostes d’actuació i en la priorització d’aquestes.

Coherència amb els objectius proposats.

Idoneïtat de les propostes de caràcter pedagògic, d’organització i de gestió.

Concreció en les propostes per fer participar els usuaris del servei que presta el centre en les decisions que s’han de prendre.

6. Avaluació

2

Concreció dels procediments de seguiment i avaluació.

Integració de l’avaluació en el procés de planificació dels processos clau del centre.

7. Altres

1

Compromís de participació en la convocatòria del Projecte d’implantació de sistemes de gestió de qualitat de la direcció general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans o de permanència en el projecte si el centre ja hi participa.

 

 

 ANNEX 9

Relació de membres proposats pel centre per formar part de la comissió de selecció

 COMISSIÓ DE SELECCIÓ DE DIRECTORS 2014

 

(codi)

(centre)

(Municipi)

 

REPRESENTANTS DE LA COMISSIÓ DE SELECCIÓ

NOM 

TELÈFON

Consell Escolar

 

Membre proposat:

 

 

 

Suplent:

 

 

Claustre

Membre proposat:

 

 

 

Suplent:

 

 

 

…………………………….., ………… d………………….de 201....

Signat,                                                                                    

El Secretari

                                                                                              Vist i Plau

                                                                                              El director

 

 

 CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS.

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, INFRAESTRUCTURES EDUCATIVES I RECURSOS HUMANS. Departament de Planificació.

 

ANNEX 10

Model de proposta d’equip directiu

 

CENTRE

 

TIPOLOGIA

 

 

TELÈFON CONTACTE EMERGÈNCIES

 

 

Membres que cessen

CÀRREC

NOM I LLINATGES

DNI

SITUACIÓ ADMINISTRATIVA

Director

 

 

 

Cap estudis

 

 

 

Secretari

 

 

 

Cap estudis adjunt 1

 

 

 

Cap estudis adjunt 2

 

 

 

Cap estudis adjunt 3

 

 

 

 

 

 

 

 

Membres que es proposen

CÀRREC

NOM I LLINATGES

DNI

SITUACIÓ ADMINISTRATIVA

Director

 

 

 

Cap estudis

 

 

 

Secretari

 

 

 

Cap estudis adjunt 1

 

 

 

Cap estudis adjunt 2

 

 

 

Cap estudis adjunt 3

 

 

 

 

 

 

 

 

...................................,............ d......................de 201. ...

 * La configuració de l’equip directiu s’ha d’adequar a la tipologia del centre que figura en els annexos 2 a 4 d’aquesta Resolució i al que disposa la Resolució del conseller d’Educació i Cultura de 15 de juny de 2010 per la qual s’estableixen els criteris per determinar la tipologia dels centres públics docents no universitaris i la seva assignació d’equips directius (BOIB núm. 96, de 26 de juny).

CONSELLERIA D’EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS.

DIRECCIÓ GENERAL DE PLANIFICACIÓ, INFRAESTRUCTURES EDUCATIVES I RECURSOS HUMANS. Departament de Planificació.