Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS
Núm. 5508
Acord d'inici del procediment de revocació de l'autorització per a l'inici del funcionament del servei d'ajuda a domicili de l'entitat “Servicios Sociales de Cuidado y Salud, C.B
Versió PDF
Per part de la Presidenta de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, el dia d’avui s’ha dictat el següent:
“En data 20 de desembre de 2013, la Cap del Servei d’Autoritzacions, Registre i Inspecció de Centres i Serveis, va emetre un informe jurídic amb el tenor següent:
“Als arxius de l’Institut Mallorquí d’Afers Socials, consta que l’entitat “Servicios Sociales de Cuidado y Salud, C.B.”, amb CIF núm.E57110397, obra inscrita al Registre Unificat de Serveis Socials, des del 24 d’abril de 2002, amb el núm. 461.
Per resolució del director general de Planificació i Ordenació Social de la Conselleria de Benestar Social, de data 24 d’abril de 2002, es va concedir a l’entitat “Servicios Sociales de Cuidado y Salud, C.B.”, l’autorització per iniciar el funcionament del Servei d’ajuda a domicili, amb oficina al carrer Quito núm. 2, esc.1a,1r A, 07007 Palma, a tenor de l’establert a l’article 21 del Decret 66/99, de 4 de juny, el qual obra inscrit al Registre Unificat de Serveis Socials, amb el núm. 461/0/1.
En data 13 d’agost de 2013, l‘òrgan inspector del Servei d’Autoritzacions, Registre i Inspecció de Centres i Serveis Socials, va realitzar visita d’inspecció al domicili del servei d’ajuda a domicili, al carrer Quito núm. 2, esc.1a,1r A, 07007 Palma, indicant a l’acta núm. 04/12/2013 el següent:
“S’inicia una visita el dia 13 d’agost de 2013, a les 12,30 hores, per comprovar si el SAD està en funcionament.
Es comprova que no hi ha cap tipus d’activitat relacionada. Es tracta d’un edifici de pisos particulars (veure fotografies adjuntes), sense cap cartell ni publicitat a la finestra ni al porter automàtic.
Es telèfons estan inoperatius ja que comunica o esta apagats, tal com s’ha pogut constatar durant mesos.
Es comprova que el servei està autoritzat i inscrit al registre de Serveis Socials.
Sense res més per afegir, estenc l’acta, a les 13 hores.”
Vist que el Decret 10/2013, de 28 de febrer, fixa els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l’autorització i l’acreditació de serveis socials, i regula la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d’àmbit suprainsular (BOIB Núm. 30, de 2 de març de 2013).
Vist que l’article 34.2 del Decret 10/2013, preveu l’obligació de les entitats de mantenir les condicions i els requisits als quals esta subordinada l’autorització i que l’incompliment de les circumstancies que en varen motivar la concessió pot conduir a la revocació de l’autorització.
Vist que l’article 46 del Decret 10/2013, de 28 de febrer, regula les causes de revocació i suspensió de l’autorització, indicant que poden donar lloc tant a la revocació de les autoritzacions, com a la suspensió del servei, amb la tramitació prèvia de l’expedient corresponent, entre altres: c) El cessament temporal o definitiu de l’activitat del servei, sense sol·licitar-ne l’autorització a aquests efectes, article que és d’aplicació, segons disposa el punt 1 de la disposició final primera que estableix que d’acord amb l’article 58.3 de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, constitueix un principi general.
Vist que l’article 48 del Decret 10/2013, de 28 de febrer, regula el procediment de revocació, que és d’aplicació d’acord al que disposa la disposició transitòria tercera fins que el Consell de Mallorca, aprovi la regulació pròpia en exercici de les seves competències.
Vist que l’article 84 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, així com l’article 48.1 del Decret 10/2013, de 28 de febrer, regulen el tràmit d’audiència als interessats.
Per tot l’exposat, fent ús de les atribucions que tinc conferides per la legislació vigent, tinc a bé dictar la següent
RESOLUCIÓ
Primer.- Atorgar un termini de 15 dies hàbils, comptadors des de l’endemà d’haver rebut aquesta notificació per formular al·legacions, i presentar els documents que consideri convenients en defensa del seu dret, d’acord al que estableix l’article 48.1 del Decret 10/2013, de 28 de febrer, que regula el tràmit d’audiència als interessats. Un cop transcorregut aquest termini sense que l’entitat “Servicios Sociales de Cuidado y Salud, C.B.”, faci cap al·legació o aquestes s’estimin insuficients, es procedirà a revocar l’autorització per iniciar el funcionament del Servei d’ajuda a domicili, amb oficina al carrer Quito núm. 2, esc.1a,1r A, 07007 Palma.
Segon.- Notificar aquesta resolució a l’entitat “Servicios Sociales de Cuidado y Salud, C.B.”, d’acord amb el que s’exigeix a l’article 58.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.”
La qual cosa us comunicam perquè en tengueu coneixement i als efectes oportuns.
Palma, 7 de gener de 2014
La secretària delegada
(BOIB núm. 160 de 14-11-2006)
Inmaculada Borrás Salas