Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE TURISME I ESPORTS
Núm. 5468
Resolució del president del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l'Illa de Mallorca per la qual s'aproven la convocatòria pública i les bases per a la selecció dels projectes d'inversió i les actuacions per a la millora de l'oferta turística a l'illa de Mallorca, corresponent a l'exercici 2014
Versió PDF
Per Acord del Consell de Govern de dia 3 d'abril de 2009, publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears número 47, de 14 d'abril, es va aprovar un nou text dels Estatuts del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca, creat per l'Acord del Consell de Govern de 10 d'octubre de 2008, d'ara endavant, Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics.
De conformitat amb el que disposa en l’article 2, i segons la seva naturalesa jurídica, el Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics, entitat de dret públic de caràcter instrumental, està dotada de personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar per al compliment de les seves funcions, i el seu objecte és l'assessorament i la gestió en les operacions destinades a l'obtenció de noves autoritzacions d'allotjaments turístics que necessitin la baixa definitiva d'una autorització d'obertura, en l'àmbit territorial de Mallorca, i la creació d'una borsa de places que, d'acord amb l'article 91.3 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, estarà integrada per l'adquisició de:
1. Les places corresponents a establiments donats de baixa definitiva voluntàriament pels titulars.
2. Les places corresponents a establiments turístics donats de baixa definitiva d'ofici per l'administració competent i que, en conseqüència, siguin transmeses als organismes a què es refereix aquest article.
3. Les places corresponents a establiments turístics donats de baixa definitiva i no utilitzades en la seva totalitat per les persones interessades que presentin la declaració responsable d'inici de l'activitat turística corresponent a un establiment d'allotjament turístic.
De conformitat amb el que disposa l'article 3 dels Estatuts del Consorci, en relació amb el que disposa l'article 92 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears, els ingressos obtinguts mitjançant la gestió de la borsa de places s'han de destinar a fer, en exclusiva i en l'àmbit insular respectiu en cada una de les illes, les actuacions que determini l'organisme gestor de la borsa de places turístiques i que tenguin per objecte:
a) Rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d'esponjament, entre d'altres.
b) Incentivar la reconversió d'establiments d'allotjament turístic obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius que, en tot cas, ha de preservar el medi ambient.
c) Fomentar de manera directa i indirecta qualsevol activitat que persegueixi la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l'oferta turística de cada una de les illes.
d) Desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l'oferta turística.
e) Impulsar projectes d'investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (I+D+I) que tenguin relació amb l'àmbit turístic.
f) Dur a terme qualssevol altres activitats amb els objectius de millorar la qualitat de les infraestructures turístiques, la seva competitivitat, de diversificar i desestacionalitzar l'oferta i de consolidar la posició de lideratge en matèria turística.
L'article 92.3 de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, del turisme de les Illes Balears assigna el Consorci, com a entitat que actua com organisme gestor de la borsa d'allotjaments turístics, la selecció i l'execució definitiva dels projectes viables que s'ajustin a la recaptació obtinguda.
Sense perjudici de les actuacions que el Consorci pugui efectuar en l'àmbit de les seves competències, per si o amb altres entitats de dret públic o privat, i/o tota vegada que els ajuntaments s'erigeixen normalment en vehicle de canalització de la iniciativa privada, es considera oportú dirigir aquesta convocatòria a les corporacions locals.
Una vegada comprovada la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes i actuacions presentats pels ajuntaments interessats, la selecció d'aquests es realitzarà sota criteris d'idoneïtat per satisfer les estratègies de la política turística d'acord amb els interessos generals, segons els principis generals d'actuació de les administracions públiques i de bona gestió dels fons públics.
Per tot això i a fi de garantir que la convocatòria pública s'ajusta als principis de llibertat d'accés, publicitat, concurrència i transparència dels procediments, i no discriminació i igualtat de tracte entre els candidats, en ús de les atribucions que tinc conferides, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria pública del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca per a la selecció dels projectes d'inversió i actuacions per a la millora de l'oferta turística a l'illa de Mallorca, corresponent a l'exercici 2014.
2. Aprovar les bases d'aquesta convocatòria que figuren com a annex 1 d'aquesta Resolució i disposar-ne la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, d'acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o bé un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des del dia següent d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 14 de març de 2014
El president del Consorci
Jaime Martínez Llabrés
ANNEX 1
Bases que han de regir la convocatòria pública del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca per a la selecció dels projectes d'inversió i actuacions per a la millora de l'oferta turística a l'illa de Mallorca, corresponent a l'exercici 2014
Primera
Objecte
Constitueix l'objecte d'aquesta convocatòria pública la selecció dels projectes d'inversió i les actuacions promogudes per les corporacions locals de l'illa de Mallorca per a l'execució d'alguna o algunes de les actuacions incardinades en les finalitats següents:
a) Rehabilitar zones turístiques mitjançant operacions d'esponjament, entre d'altres.
b) Incentivar la reconversió d'establiments d'allotjament turístic obsolets en projectes socials, culturals, educatius o lúdics i esportius, que, en tot cas, han de preservar el medi ambient.
c) Fomentar de manera directa i indirecta qualsevol activitat que persegueixi la competitivitat, la diversificació i la desestacionalització de l'oferta turística de cada una de les illes.
d) Desenvolupar projectes per incrementar la qualitat de l'oferta turística.
e) Impulsar projectes d'investigació científica, desenvolupament i innovació tecnològica (I+D+I) que tenguin relació amb l'àmbit turístic.
f) Dur a terme qualssevol altres activitats amb els objectius de millorar la qualitat de les infraestructures turístiques, la seva competitivitat, de diversificar i desestacionalitzar l'oferta i de consolidar la posició de lideratge en matèria turística.
Les inversions i/o actuacions seleccionades seran cofinançades en un 80 % amb fons del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca, i en un 20 % amb càrrec als ajuntaments.
En cap cas el finançament pel Consorci no superarà els 500.000 €, i l'Ajuntament ha d’assumir els excessos de l'esmentada quantitat. Aquesta circumstància, si procedeix, s’ha de fer constar en el conveni que se subscrigui entre les parts conforme al que es disposa en la base vuitena.
Segona
Pressupost
D'acord amb els fons procedents de la gestió de la borsa de places, el Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca ha de seleccionar i executar definitivament els projectes viables, i ha de destinar per a això un pressupost màxim de 3.600.000 €, corresponent a l'exercici 2014.
En cas que el pressupost màxim destinat pel Consorci per a aquesta convocatòria no s'hagués esgotat amb els projectes d'inversió i/o les actuacions seleccionades, el Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics ha d’incorporar el romanent, després dels previs tràmits pressupostaris corresponents, al pressupost de l'exercici següent.
Tercera
Participants
Poden accedir a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de l'illa de Mallorca interessats a realitzar una inversió i/o una actuació en el seu terme municipal. Cada ajuntament podrà presentar fins a tres propostes d'inversió i/o actuació, que hauran de relacionar per ordre de prioritat.
Així mateix, també podran presentar-se projectes d'inversions i/o actuacions que comprenguin més d'un terme municipal. En aquest cas, hauran de formalitzar la sol·licitud tots els ajuntaments interessats.
La participació en la convocatòria implica l'acceptació d'aquestes bases.
Quarta
Sol·licituds i documentació
1. Els ajuntaments hauran de presentar les seves sol·licituds, segons el model normalitzat que figura en l'annex 1 d'aquestes bases, dirigides al Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca. S'han de presentar en el Registre de la Conselleria de Turisme i Esports o en el Registre de l'Agència del Turisme de les Illes Balears, o en qualsevol altre dels que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2. La documentació que hauran de presentar els ajuntaments interessats és la següent:
a) Sol·licitud de participació en la convocatòria, segons el model de l’annex 1 d'aquestes bases.
b) Acord plenari de l'Ajuntament pel qual acorden participar en la convocatòria pública.
c) Indicació de l'àmbit d'actuació previst per a l'execució del projecte d'inversió i/o actuació i pla d'emplaçament.
d) Projecte de la inversió i/o actuació, subscrit per tècnic competent, que prevegi les característiques principals, en el qual haurà d'indicar el tipus d'inversió, pública i/o privada; el calendari d'execució previst, i l'estimació pressupostària, com també adjuntar la següent documentació:
- Memòria descriptiva.
- Informe sobre la viabilitat urbanística del projecte i/o actuació.
- Informació sobre la disponibilitat dels terrenys.
e) Documentació relativa a l'acreditació dels criteris d'idoneïtat establerts en la base sisena, havent d'acreditar-se els assenyalats en les lletres a), c), f) g) i h) mitjançant l'aportació de certificat municipal.
3. En el cas que la sol·licitud no sigui completa o que no s'acompanyi de la documentació que requereix la base quarta, s'haurà de requerir a l'Ajuntament interessat que, en un termini de deu dies hàbils, repari la falta o aporti la documentació que falta, amb indicació que, si no ho fa així, s’entendrà que ha desistit de la seva petició.
Cinquena
Termini de presentació de les sol·licituds
El termini per presentar les sol·licituds és de trenta dies naturals computables a partir del dia següent al de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Sisena
Procediment per a la selecció dels projectes d'inversió i/o actuacions
1. Comprovació pel Consorci del compliment en els projectes d'inversió i/o actuacions presentats, d'alguna o algunes de les finalitats descrites en la base primera d'aquesta convocatòria:
Amb caràcter previ a l'inici del procediment de selecció dels projectes d'inversió i/o actuacions, en el termini d'un mes des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, la Junta Rectora del Consorci ha de procedir a l'aprovació dels projectes d'inversió i/o actuacions presentats que s’adeqüen a les finalitats descrites en la base primera de la convocatòria, i ha de rebutjar aquells projectes d'inversió i/o actuacions que no compleixin cap dels objectius que en aquesta es relacionen.
2. Viabilitat tècnica i econòmica dels projectes d'inversió i/o actuacions.
Aprovada per la Junta Rectora la relació dels projectes d'inversió i/o actuacions que compleixin amb el que es disposa en la base primera d'aquesta convocatòria, els serveis tècnics de la Conselleria de Turisme i Esports i/o de l'Agència del Turisme de les Illes Balears hauran d'emetre, amb caràcter previ a l'inici del procediment de selecció, informe tècnic sobre la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes d'inversió i/o actuacions aprovats.
Per emetre els esmentats informes, els tècnics redactors d'aquests podran sol·licitar a les corporacions locals els aclariments que considerin oportuns.
3. Idoneïtat dels projectes d'inversió i/o actuacions.
Aquells projectes d'inversió i/o actuacions que obtinguin informe favorable de viabilitat tècnica i econòmica seran objecte de selecció per la Junta Rectora del Consorci sobre la base dels següents criteris d'idoneïtat relacionant tots els projectes d'inversió i/o actuacions per ordre de prioritat en consideració a l'interès general turístic i al compliment d'un o diversos dels esmentats criteris, en l'ordre en el qual vénen establerts en aquestes bases, idoneïtat que ha de determinar la Junta Rectora del Consorci tenint en compte les circumstàncies variables que impliquen la major part dels criteris.
Setena
Òrgan competent i resolució del procediment de selecció
1. La Junta Rectora del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illla de Mallorca, és l'òrgan competent per seleccionar definitivament els corresponents projectes d'inversió i/o actuacions viables que s'ajustin a les bases d'aquesta convocatòria.
2. La Junta Rectora del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics ha de resoldre sobre els projectes d'inversió i/o actuacions admesos i establir l'ordre de prelació d'aquests.
Els projectes d'inversió i/o actuacions seleccionats es duran a terme fins a l'esgotament del pressupost establert en la base segona d'aquesta convocatòria.
En l'acord que, si procedeix, adopti la Junta Rectora del Consorci s'haurà de distingir entre els projectes d'inversió i/o actuacions seleccionats que quedin inclosos com a finançables pel Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics mitjançant el pressupost fixat a la base segona, i la resta que conformarà una borsa de reserva per l'ordre en el qual hagin estat seleccionats per al cas que decaigui algun dels projectes d'inversió i/o actuacions seleccionats en el pressupost, o es produeixin romanents per les baixes de la licitació.
Els projectes d'inversió i/o actuacions que no obtinguin finançament podran optar a participar en les convocatòries dels exercicis pressupostaris següents que a tal efecte es publiquin, conforme als requisits i condicions que s’hi estableixin.
3. La Resolució de la Junta Rectora del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics per la qual s'aprovin els projectes d'inversió i/o actuacions seleccionats s'haurà de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Vuitena
Execució de les inversions i/o actuacions
Les inversions i/o actuacions admeses i aprovades per la Junta Rectora del Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics seran executables d'acord amb els projectes d'execució que hauran de presentar els ajuntaments i que seran supervisats pel Consorci.
Així mateix, i amb caràcter previ a l'inici de la licitació de l'expedient de contractació per a l'execució del projecte, les corporacions locals hauran de formalitzar el corresponent conveni de col·laboració amb el Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca, com a instrument jurídic per a l'execució del projecte, en el qual s'hauran d'especificar les obligacions d'ambdues parts, havent d'ajustar-se al model que figura en l'annex 2, en el cas que es tracti d'inversions d'execució d'obra.
Decauran aquells projectes d'inversió i/o actuacions dels ajuntaments que no hagin formalitzat el conveni de col·laboració amb el Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics abans de l'acabament de l'exercici pressupostari de l'any 2014.
Disposició addicional
Per a la consideració dels projectes que s'haguessin presentat al Consorci Borsa d'Allotjaments Turístics anteriorment a la publicació de la present convocatòria i que no haguessin estat aprovats pel Consorci, els ajuntaments promotors d'aquests hauran de participar en la present convocatòria presentant la seva sol·licitud conforme a aquestes bases.
ANNEX 1
Sol·licitud per participar en la convocatòria pública del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca per a la selecció dels projectes d'inversió i actuacions per a la millora de l'oferta ourística en l'illa de Mallorca, corresponent a l'exercici 2014
(Nom i cognoms) ____________________________________________________________, amb DNI núm. ___________________, batle de l'Ajuntament d ___________________________________________, amb CIF núm. _________________________, domiciliat a (c/ av. pl. ptge.) _________________________________________ de la localitat________________________ CP: ____________ Illa: ____________________ Tel.: __________________Fax: _____________ Adreça electrònica: _________________________________________________________
EXPÒS:
1. L'interès d'aquesta corporació local a participar en la convocatòria pública del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca per participar en la selecció dels projectes d'inversió i/o actuacions per a la millora de l'Oferta Turística en l'Illa de Mallorca corresponent a l'exercici 2014, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears ____________________.
2. Que present aquesta sol·licitud per dur a terme les actuacions d'inversió en el municipi de ____________________________, de l'illa de Mallorca.
3. Que adjunt la documentació següent:
( ) Còpia del DNI o targeta d'identificació fiscal del sol·licitant o del representant legal, si procedeix.
( ) Acord plenari de l'Ajuntament pel qual acorda participar en la convocatòria pública.
( ) Indicació de l'àmbit d'actuació previst per a l'execució del projecte d'inversió i/o actuació i pla d'emplaçament.
( ) Projecte de la inversió i/o actuació, subscrit per tècnic competent.
( ) Memòria descriptiva.
( ) Informe sobre la viabilitat urbanística del projecte d'inversió i/o actuació.
( ) Informació sobre la disponibilitat dels terrenys.
( ) Documentació relativa a l'acreditació dels criteris d'idoneïtat establerts en .............. la base sisena.
( ) Certificat municipal acreditatiu dels criteris d'idoneïtat assenyalats en les lletres a), c), f), g) i h) de la base sisena.
( ) Altra documentació complementària (indicau-la).
4. Mitjançant aquesta sol·licitud, i per al supòsit que l'Ajuntament quedàs inclòs en la resolució que preveu la base setena, l'Ajuntament de ___________________________________ es compromet a:
a) Dur a terme la redacció del corresponent projecte d'execució per a la seva inclusió en els plecs de la licitació.
b) Formalitzar el corresponent conveni de col·laboració amb el Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca, com a instrument jurídic per a l'execució del projecte d'inversió seleccionat.
5. Que accept íntegrament les condicions de la convocatòria.
Per això,
SOL·LICIT:
Participar en la convocatòria pública del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca per a la selecció dels projectes d'inversió i actuacions per a la millora de l'oferta turística en l'illa de Mallorca corresponent a l'exercici 2014, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. .................de data ..................., mitjançant la presentació del/s següent/s projecte/s d'inversió i/o actuació/actuacions:
Conjuntament amb el/s Ajuntament/s següent/s:
________________________, ___ d _____________________ de 2014
[Signatura]
(*) En els supòsits de projectes supramunicipals, cada ajuntament haurà de presentar una sol·licitud.
ANNEX 2
Conveni de col·laboració entre el Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca, i l’Ajuntament de .................., per a l’execució de les obres del projecte de “………………………………………………”, TM d …………….. .
Parts
......................................, president de la Junta Rectora del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca, facultat per subscriure aquest Conveni d'acord amb l'article 13.1.f) de l'Acord del Consell de Govern de dia 3 d'abril de 2009 pel qual s'aprova el nou text dels Estatuts del Consorci per a la Millora de les Infraestructures Turístiques i per al Foment de la Desestacionalització de l’Oferta de l’Illa de Mallorca.
........................................................., batle de l'Ajuntament de …………………….., amb CIF ................................. i amb seu a ................................................, nomenat en la sessió extraordinària de dia ..................... .
Antecedents
Les parts compareixem en la representació que tenim de les respectives institucions i ens reconeixem de manera recíproca capacitat legal per formalitzar aquest Conveni de col·laboració, i, per tant, acordam subscriure aquest Conveni d'acord amb les següents
Clàusules
1. Objecte
Aquest Conveni té per objecte articular la col·laboració entre les parts signants per tal d'executar el projecte d’obres de “.........................................”, TM de ............................., aprovat per la Junta Rectora de data .............. .
Aquest projecte, persegueix els objectius generals següents: ....................................
2. Cost de les actuacions i aportacions de les parts
El cost màxim total del projecte aprovat definitivament per la Junta Rectora del Consorci en data ........ de ............ de 2014, es de .....................-€ (IVA inclòs).
L’Ajuntament de ...................... finançarà el 20 % del cost total del projecte, essent aquest import de ....................-€ (IVA exclòs), ............ en concepte d’IVA, el que fa un total de ......................-€ (IVA inclòs), i s'efectuarà amb càrrec al seu pressupost de l'exercici 2014, en concret a les partides pressupostàries ..........................., i en el seu cas mitjançant la tramitació del corresponent expedient pluriennal per a exercicis posteriors.
L'aportació del Consorci serà del 80 % del cost total del projecte, essent aquest import de ....................-€ (IVA exclòs), ............ en concepte d’IVA, el que fa un total de ......................-€ (IVA inclòs), i s'efectuarà amb càrrec al seu pressupost de l'exercici 2014, en concret a les partides pressupostàries ................................ i en el seu cas mitjançant la tramitació del corresponent expedient pluriennal per a exercicis posteriors.
Atès que les obres objecte de licitació no tenen com a finalitat el compliment dels objectius prevists en la Llei 12/1998, i que el pressupost de licitació de les obres supera la quantitat de 300.506,05.-€, en compliment del que disposa l’apartat 1 en relació amb l’apartat 6 de l’article 80 de la Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les Illes Balears, i atès el finançament compartit entre ambdues entitats, el Consorci Borsa d’Allotjaments Turístics haurà d’habilitar en els seus pressuposts de l’exercici 2014 una partida per import igual a l’1 % de l’import total del seu finançament; és a dir, per l’import de .....................-€, i l’Ajuntament de .............................. haurà d’habilitar en els seus pressuposts de l’exercici 2014 una partida per import igual a l’1 % de l’import total del seu finançament; és a dir, per l’import de ...................-€.
3. Obligacions del Consorci
Les obligacions del Consorci seran les següents:
4. Obligacions de l’Ajuntament de ................... .
Les obligacions de l’Ajuntament seran les següents:
La justificació de l’execució de les accions, es realitzarà en el termini màxim d’un mes des de l’acabament de l’actuació i mitjançant la presentació dels documents següents a la Comissió Mixta:
5. Comissió Mixta de Seguiment i Control
Es crea una Comissió Mixta de Seguiment i Control d’aquest Conveni, que ha d’estar formada per:
A les reunions poden assistir, com a assessors, les persones que la Comissió Mixta de Seguiment i Control jutgi convenient, d'acord amb la naturalesa dels assumptes per tractar.
La Comissió es reunirà al llarg de l'execució del Conveni en sessió ordinària una vegada cada trimestre i extraordinàriament sempre que ho requereixi l'assumpte per tractar a sol·licitud d'una de les parts.
Les reunions s’han de convocar com a mínim amb tres dies d'antelació, i la citació ha d’anar acompanyada de l'ordre del dia corresponent.
Els acords han de ser adoptats per majoria simple de les parts.
Les funcions de la Comissió són les següents:
6. Naturalesa i legislació aplicable
El règim jurídic aplicable a aquest Conveni és l'establert en el títol I de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, i també són d'aplicació les restants normes de dret administratiu en matèria d'interpretació, modificació i resolució de les qüestions no tractades en el Conveni que se subscriu.
També s'aplica tot allò previst en el títol VII de la Llei autonòmica 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, regulador de les relacions de l'Administració de la Comunitat Autònoma amb les altres administracions públiques.
Les qüestions litigioses que sorgeixin en la interpretació i el compliment d’aquest Conveni seran de coneixement i competència de l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció esmentada.
7. Publicitat
La publicitat en relació amb la contribució financera que realitzarà el Consorci, ha de quedar reflectida en les actuacions dutes a terme en l’execució del projecte de “…………………………………………….”, T.M. de …………………….., conforme a la imatge corporativa del Govern de les Illes Balears.
8. Vigència i durada
Aquest Conveni començarà a vigir a partir de la data en què se signi, i en mantindrà la vigència fins a la formalització de l'acta de recepció de les obres executades, moment en el qual l’Ajuntament se subrogarà en la posició jurídica del Consorci respecte dels contractes licitats.
9. Resolució del Conveni
Són causes de resolució del Conveni, entre altres, les següents:
Com a mostra de conformitat, signam aquest Conveni en dos exemplars.
Palma, ........... de ........... de 2014
Pel Consorci Per l’Ajuntament de