Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 5326
Convocatòria i aprovació de les bases per a l'obtenció del permís municipal d’auto taxi de l'Ajuntament de Santa Margalida.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 4 de març  2014 s’han aprovat la convocatoria i les bases per a obtenir el permís municipal d’auto taxi, que s’indexen a continuació:

“BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A L’OBTENCIÓ PERMÍS MUNICIPAL D’AUTO TAXI DE SANTA MARGALIDA

PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de les presents bases la definició dels requisits i condicions que han de regir la realització de les proves d’aptitud per obtenir el permís municipal d’auto taxi de l’Ajuntament de Santa Margalida.

SEGONA. FORMA DE SELECCIÓ

El procediment per obtenir aquest permís municipal consistirà en  la superació d’una prova d’aptitud.

TERCERA. REQUISITS DELS ASPIRANTS

D’acord amb l’establert a l’article 16 del Reglament Municipal regulador del servei públic de transport de viatgers en automòbils lleugers de lloguer amb conductor (aprovat definitivament a la sessió plenària de 27 de maig de 2013 i publicat en el BOIB 86 de 18 de juny de 2013), per obtenir el permís municipal de conductor o conductora, l’interessat o interessada haurà de reunir els següents requisits:

a. Tenir nacionalitat espanyola o d’un estat membre de la Unió Europea o d’altre país estranger amb el que, en virtut de Tractats o Convenis internacionals subscrits per Espanya, no sigui exigible aquest requisit.

b. Tenir permís de conductor o conductora d’automòbils de la classe BTP o superior, d’acord amb la legislació vigent.

c. Certificat metge acreditatiu de no patir malaltia infecto contagiosa o impediment físic que impossibiliti o dificulti el normal exercici de la professió.

d. Conèixer les principals vies públiques i llocs d’interès turístic, ubicació de locals públics d’esbarjo, oficines municipals, hotels principals i itineraris més directes per arribar al lloc de destinació.

e. Conèixer la normativa de circulació en vigor, la normativa de la Corporació relativa al servei i les tarifes aplicables.

QUARTA. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D’INSTÀNCIES

Les sol·licituds per prendre part en les proves, en les que els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides a les presents bases, s’hauran de fer segons el model de l’annex 1 d’aquestes bases i s’hauran de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament, o bé mitjançant el procediment regulat a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, en el termini de 10 dies naturals, comptats a partir del dia següent a la publicació de l’anunci de la convocatòria en el BOIB. En el cas de que el darrer dia sigui inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.

La presentació de la sol·licitud dona dret a l’interessat a presentar-se a dues convocatòries successives. En conseqüència, no presentar-se o no superar la prova en dues convocatòries immediates i successives, implicarà haver de formular nova sol·licitud de participació.

Les bases integres i les resolucions es publicaran a la pàgina web (www.ajsantamargalida.net) i en el tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament.

La sol·licitud haurà d'anar acompanyada per:

- Fotocòpia del DNI o, en el seu cas, passaport.

- Permís de conductor o conductora d’automòbils de la classe BTP o superior, d’acord amb la legislació vigent.

- Justificant d’haver abonat les taxes d’examen. El pagament de la taxa es realitzarà mitjançant ingrés al següent número de compte corrent: ES35 0061 0026 6200 2286 0185 BCA.MARCH (BIC BMARES2M).

En cas de persones jurídiques, la documentació a presentar anirà referida, en el cas de societats mercantils, a la persona física que ostenti l’administració de l’entitat; i en els supòsits que la persona jurídica estigui constituïda per una societat anònima laboral o cooperativa de treball associat, s’exigirà de les persones físiques integrants de les mateixes.

CINQUENA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la Batlia dictarà una resolució, que declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. A la mateixa resolució s’assenyalarà un termini de 3 dies hàbils per a esmena o presentació de reclamacions, així com la constitució del Tribunal Qualificador i el lloc, data i hora per a la prova d’aptitud, en primera i en segona convocatòria.

Aquesta resolució es publicarà a la web de l’Ajuntament i en el tauler d’anuncis.

En el cas de que no es presentin esmenes o reclamacions contra la llista provisional, la mateixa s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions, i no caldrà nova resolució ni publicació.

SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal Qualificador estarà constituït per:

TITULARS:

- President:       Pere Taberner Jaume (Subinspector de la Policia Local).

- Vocals:           Daniel Blanco Kolb (Agent de la Policia Local).

                        Antoni Alorda Villarubia (Secretari de la Corporació)

- Secretari:       Alícia Payeras Pascual (Funcionari d’aquest Ajuntament).

 

SUPLENTS:

- President:       Pedro A. Alomar Payeras (Subinspector en Cap de la Policia Local).

- Vocals:           Miguel Cloquell Tauler (Oficial de la Policia Local).

                        Jaume Adrover Cànaves (TAG d’Urbanisme)

- Secretari:       Domingo Alomar Massanet (Funcionari d’aquest Ajuntament).

L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s’ajustarà al previst en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú.

El Tribunal Qualificador no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l’assistència del President i del Secretari. El Tribunal podrà comptar amb l’assistència d’assessors, amb veu però sense vot.

El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que s'hagi de fer en els casos no previstos.

SETENA. SISTEMA DE SELECCIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS

Es realitzarà una prova d’aptitud que versarà sobre el coneixement dels aspirants del terme municipal, de  les principals vies públiques i llocs d’interès turístic, ubicació de locals públics d’esbarjo, oficines municipals, hotels, principals i itineraris més directes per arribar al lloc de destinació, així com el coneixement de la normativa de la Corporació relativa al servei i les tarifes aplicables.

La prova d’aptitud consistirà en un examen de 50 preguntes tipus test. Cada pregunta tindrà 4 respostes possibles i només una d’elles serà la correcta. En cas que hi hagi dues respostes correctes, es donarà per bona la resposta més correcta. Les preguntes correctament contestades valen 0,20 punts i les mal contestades resten 0,05 punts.

Per a contestar l’examen hi haurà una hora i mitja.

No es permetrà la consulta de cap tipus de documentació ni connexions electròniques durant  l’examen.

Per aprovar serà suficient un 5.

VUITENA. RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT

El Tribunal Qualificador elevarà una relació provisional dels aprovats per ordre de puntuació al President de la Corporació, que procedirà a la seva publicació a la pàgina web i al tauler d’edictes de l’Ajuntament. A partir del dia següent, i durant un termini de tres dies hàbils, els aspirants podran presentar esmenes o reclamacions contra la mateixa. Una vegada resoltes, s’elaborarà la relació definitiva i es procedirà a la seva publicació a la pàgina web i al tauler d’edictes de l’Ajuntament. En el cas de que no es presentin esmenes o reclamacions contra la llista provisional, la mateixa s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions.

Els aspirants proposats aportaran davant de l'Ajuntament, dins del termini de cinc dies naturals des de la publicació de la relació definitiva,< el certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic o psíquic que impossibiliti la realització de la professió.

Els aspirants que dins del termini indicat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació o de la mateixa es deduís que manquen d'algun requisit exigit, no se’ls expedirà el permís municipal.

NOVENA. INCIDÈNCIES

Les presents bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb l'establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

Contra la resolució d’aprovació de la convocatòria i les seves bases, que posa fi a<A[exhaureixen|esgoten]> la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos davant del Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma, a partir del dia següent al de publicació del seu anunci al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa)

Alternativament, i de forma potestativa, es pot interposar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l’ha dictat, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la seva notificació. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o reclamació que resulti pertinent.”

El que es fa públic, per el general cononeixement.

 

Santa Margalida, a 12 de març de 2014.

 

El Batle,

Antoni Reus Darder

 

 

ANNEX I (MODEL D'INSTÀNCIA)

PROVES D’APTITUD PER A L’OBTENCIÓ DEL PERMÍS MUNICIPAL D’AUTO TAXI

Nom: _____________________________   Primer llinatge: _____________________________________

Segon llinatge: ______________________  amb DNI núm. _____________________________________

domicili a efectes de notificacions a __________________________________________________   

municipi de ______________________________, telèfon ________________, en qualitat de (marca amb una creu):

a)      Titular llicència municipal número ___

b)      Conductor adscrit a la llicència municipal número ___

c)      Aspirant

EXPOSA

PRIMER. Que ha tengut coneixement de la convocatòria i de les bases que han de regir la realització de les proves d’aptitud per obtenir el permís municipal d’auto taxi de l’Ajuntament de Santa Margalida.

SEGON. Que creu complir totes les condicions exigides en les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació d’instàncies.

TERCER. Que declara conèixer i accepta les bases generals de la convocatòria.

QUART. Que adjunta la següent documentació (les fotocòpies han d'estar compulsades):

- Fotocòpia del DNI o, en el seu cas, passaport.

- Fotocòpia del permís de conductor o conductora d’automòbils de la classe BTP o superior, d’acord amb la legislació vigent.

- Justificant d’ingrés de les taxes d’examen

SOL·LICITA

Que s'admeti aquesta sol·licitud per a la present convocatòria.

_________________, a _____ de ____________ de 2013

Firmat,

El sol·licitant