Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 5137
Conveni de cooperació entre la Fundació Pompeu Fabra i l'entitat col·laboradora Consell Insular de Formentera, per a la realització de pràctiques acadèmiques externes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 17 de gener de 2014, adoptà, entre altres el següent acord:

“………….

CONVENI DE COOPERACIÓ EDUCATIVA ENTRE LA FUNDACIÓ UNIVERSITAT POMPEU FABRA I L’ENTITAT COL·LABORADORA CONSELL INSULAR DE FORMENTERA, PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES

Barcelona, 20/12/2013

REUNITS

D'una part, el senyor RBJ, director general de la Fundació Universitat Pompeu Fabra (en endavant FUPF), amb CIF G‐64030158, i domicili social a la placa de la Mercè, 10‐12. 08002 Barcelona, en nom i representació de la FUPF, en virtut dels poders conferits pel Patronat en data 1 de desembre de 2005, elevats a escriptura publica davant el notari Antoni Bosch Carrera en data 30 de desembre de 2005 (protocol 3035).

I de l'altra, el senyor JFR, PRESIDENT, el qual actua en nom i representació de l'empresa/institució CONSELL INSULAR DE FORMENTERA, amb CIF P0702400C i domicili a PLAÇA CONSTITUCIO, 1 de FORMENTERA, en mèrits de PRESIDENT.

Ambdues parts es reconeixen mútuament la capacitat necessària per atorgar aquest conveni i a tal efecte

MANIFESTEN

Que la FUPF, en virtut de la competència que te atribuïda pel conveni entre la UPF i la FUPF per a la gestió del Programa de Promoció i Empresa de 6 de juny de 2012 i d'acord amb el que estableix la normativa reguladora de les practiques externes per als estudiants de la UPF, aprovada per acord del Consell de Govern de 9 de maig de 2012, te encarregada la ges7o i la tramitació de les practiques externes que realitzin els estudiants de la UPF.

1. Que l'entitat CONSELL INSULAR DE FORMENTERA (d'ara endavant, l'entitat col·laboradora) està interessada a col·laborar amb la UPF, mitjançant la participació activa en la formació practica dels seus estudiants.

2. Que, amb la finalitat d'establir els termes d'aquesta col·laboració, ambdues parts estan interessades a subscriure aquest conveni de cooperació educativa, el qual es regira per les següents

CLÀUSULES

1. Objecte del conveni de col·laboració:

L'objecte d'aquest conveni es establir els termes de col·laboració que han de regir entre les parts signatàries per tal que els estudiants de la UPF puguin fer practiques acadèmiques externes a les dependencies de l'entitat col·laboradora.

2. Condicions generals de realització de les practiques:

2.1. Durant la seva estada en practiques a l'entitat col·laboradora, els estudiants faran tasques pròpies de l’àmbit professional en el qual exerciran la seva activitat com a graduats, amb l'objectiu de completar l'aprenentatge teòric i pràctic adquirit amb la seva formació acadèmica i adquirir experiència laboral en els nivells als quals, per raó de la seva titulació, puguin accedir.

2.2. Els estudiants estaran subjectes a l'horari i a les normes fixades per l'entitat col·laboradora. L'horari establert per aquesta ha de garantir, en tot cas, la compatibilitat amb l'horari lectiu dels estudiants i la flexibilitat necessària per al compliment de les obligacions derivades de l'activitat acadèmica, formativa i de representació i participació dels estudiants a la Universitat.

2.3. Els estudiants desenvoluparan la seva estada en practiques sota la supervisió de dos tutors: un professional que presti serveis a l'entitat col·laboradora, que serà designat per aquesta i s’encarregarà d'orientar i supervisar el treball en practiques de l'estudiant, i un professor de la Universitat, que serà designat per la UPF i haurà de coordinar‐se amb el tutor de l'entitat col·laboradora per fer un seguiment efectiu de les practiques, proporcionar suport a l'estudiant per a l’elaboració de la memòria i dur a terme el procés avaluador de les practiques.

2.4. El tutor o tutora designat per l'entitat col·laboradora haurà de fixar el pla de treball que s'ha de seguir, d'acord amb el projecte formatiu i en coordinació amb el tutor acadèmic, i haurà d'emetre un informe final en que es valorin les aptituds demostrades per l'estudiant en el decurs de l'estada en practiques, d'acord amb el model d'informe que s'adjunta annex a aquest conveni.

2.5. L’avaluació final de les practiques correspon al tutor o tutora acadèmica, de conformitat amb els criteris d’avaluació que s'estableixin en el document complementari que es preveu a la clàusula 3 d'aquest conveni.

2.6. Els estudiants tenen dret a la propietat intel·lectual i industrial de les tasques i investigacions realitzades, així com dels resultats obtinguts, en els termes establerts per la normativa vigent en aquesta matèria.

2.7. La realització de les practiques en cap cas no implica l’existència de relació laboral entre els estudiants i l'entitat col·laboradora.

2.8. L'entitat col·laboradora ha de donar d'alta a la Seguretat Social als estudiants sempre que aquests rebin una contraprestació econòmica, qualsevol que sigui el concepte o la forma en que es percebi, segons estableix el RD1493/2011.

2.9. L'entitat col·laboradora ha d'informar els estudiants en practiques de la normativa de seguretat i prevenció de riscos laborals. Així mateix, ha de disposar dels recursos i dels mitjans necessaris per facilitar l’accés a les practiques dels estudiants amb discapacitat i la conciliació amb les activitats o situacions personals derivades d'aquesta situació de discapacitat.

Condicions particulars de realització de les practiques:

Cada vegada que l'entitat col·laboradora aculli estudiants de la UPF en practiques, les parts signatàries han de subscriure un document complementari, en el qual s'especificaran les dades següents:

‐ Identitat de l'estudiant acollit en practiques.

‐ Modalitat de les practiques (curriculars o extra curriculars).

‐ Projecte formatiu, comprensiu dels objectius educatius i les activitats que s'han de realitzar.

‐ Pla de seguiment de les practiques (amb indicació dels informes i/o memòries que ha d'elaborar l'estudiant).

‐ Durada, horari i període de realització de les practiques.

‐ Lloc (centre de treball) de realització de les practiques.

‐ Identitat dels tutors designats per l'entitat col·laboradora i la UPF.

‐ Valoració en crèdits, si escau.

‐ Criteris d’avaluació.

‐ Quantia i forma de pagament dels ajuts a l'estudi, si escau.

‐ Quantia i forma de pagament de despeses de ges7o a la FUPF.

‐ Compromisos de l'estudiant.

‐ Especificació que la realització de les practiques no implica la constitució de cap vincle laboral entre l'entitat i l'estudiant.

El document esmentat ha de contenir un apartat de signatura per a l'estudiant, en que aquest manifesti conèixer i acceptar de manera expressa totes les condicions de realització de les practiques relacionades en aquest annex i es comprometi a complir totes les obligacions que, d'acord amb les condicions descrites i la normativa aplicable, li son exigibles. En aquest mateix apartat, l'estudiant també s'ha de comprometre a guardar confidencialitat i secret professional en relació amb la informació interna i les activitats de l'entitat col·laboradora, així com a subscriure una assegurança privada, en els casos en que sigui escaient, d'acord amb el que disposa la clàusula sisena d'aquest conveni.

3. Regim de permisos dels estudiants:

Els estudiants poden absentar‐se el temps que sigui indispensable del lloc on desenvolupin les practiques sempre que es faci necessari per poder atendre les obligacions que es derivin de la seva activitat acadèmica o de la seva participació en l'activitat dels òrgans de govern i de representació de la Universitat, així com per raons de salut o per qualssevol altres supòsits que acordin conjuntament l'entitat col·laboradora i la Universitat.

En qualsevol cas, els estudiants han de comunicar les absències referides a l'entitat col·laboradora amb antelació suficient i han de presentar els justificants corresponents.

4. Protecció de dades:

L'entitat col·laboradora s’abstindrà de fer cap mena de tractament de les dades personals dels estudiants en practiques mes en la del que sigui necessari per a la consecució de les finalitats d'aquest conveni. De la mateixa manera, es compromet a no manipular, transformar ni cedir a tercers les dades esmentades o els arxius que les contenen, fora de l'estricte objecte de la relació subscrita per ambdues parts, així com a guardar‐ne estricta confidencialitat i a informar l'estudiant de la manera com pot exercir els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, d'acord amb allò que disposa la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la normativa que la desenvolupa.

D’incompliment directe o indirecte d'aquesta clàusula per part de l'entitat col・elaboradora portarà aparellada la seva responsabilitat directa pels danys i perjudicis que pugui comportar als estudiants acollits en practiques o a la UPF.

5. Assegurança:

En el desenvolupament de les practiques externes que son objecte d'aquest conveni, els estudiants de la UPF tenen cobertes les prestacions per accident, malal7a o infortuni familiar per l’assegurança escolar. En cas d'estudiants majors de 28 anys, cal que aquests subscriguin una assegurança privada que cobreixi les prestacions relatives a aquestes contingències.

Així mateix, els estudiants tenen coberta la responsabilitat civil en que puguin incórrer amb ocasió de la realització de les practiques, en mèrits de la pòlissa de responsabilitat civil col·lectiva subscrita per la UPF.

Si l'entitat col·laboradora requereix algun altre tipus d’assegurança, aquesta serà a càrrec dels estudiants i es farà constar en el document complementari previst a la clàusula tercera d'aquest conveni.

6. Reconeixements derivats  de les practiques:

Un cop finalitzada l'estada en practiques, i prèvia petició per part dels estudiants, l'entitat col·laboradora ha d'emetre un informe acreditatiu de les activitats realitzades, la durada de les practiques i el rendiment de l'estudiant.

Pel que fa al reconeixement dels tutors designats per l'entitat col·laboradora, la UPF, prèvia petició per part de la persona interessada, expedirà un certificat de reconeixement institucional, en el qual es faran constar, com a mínim, les característiques de la col·laboració, els estudis en que s'ha desenvolupat, el nombre d'estudiants autoritzats i el total d'hores autoritzades.

7. Vigència:

Aquest conveni obliga les parts des del dia 20/12/2013 fins al dia 20/12/2014. Arribat el dia de finalització del termini estipulat, aquest conveni es prorrogable automàticament i per períodes anuals.

8. Causes d’extinció:

Aquest conveni es pot extingir per alguna de les causes següents:

‐ Expiració del termini de vigència acordat en la clàusula precedent.

‐ Denuncia anticipada per qualsevol de les parts, que ha de ser comunicada a l'altra part amb una antelació mínima de tres mesos a la finalització del termini de vigència pactat o de qualsevol de les seves prorrogues.

‐ Mutu acord de les parts, manifestat per escrit.

‐ Incompliment de les obligacions assumides per les parts en aquest conveni, els seus annexos i/o les disposicions legalment aplicables. En aquest cas, la part interessada a resoldre anticipadament el conveni ha de comunicar la seva intenció a l'altra part amb una antelació mínima de 15 dies.

‐ Extinció de la relació acadèmica entre l'estudiant i la UPF.

‐ Les generals establertes per la legislació vigent.

En qualsevol cas, ambdues parts es comprometen a garantir la finalització de les practiques als estudiants que es trobin realitzant practiques en el mateix curs acadèmic en que s'extingeixi el conveni, tret que la resolució del conveni portes causa de l’extinció de la relació acadèmica de l'estudiant i la UPF.

9. Bona fe contractual:

Les parts signants s'obliguen a complir i a executar aquest conveni sota el principi de la bona fe contractual, a fi d'aconseguir els objectius proposats en els antecedents, per la qual cosa col·laboraran en tot tal com sigui necessari i s'abstindran de fer qualsevol acte que lesioni de manera injustificada els interessos de l'altra part.

10. Regim jurídic i resolució de conflictes:

Les diferencies o discrepàncies que puguin sorgir en la interpretació i l’aplicació d'aquest conveni es resoldran de comú acord entre les parts i, si això no fos possible, se sotmetran al coneixement dels jutjats i tribunals de la ciutat de Barcelona que resultin competents.

11. Gestió de les practiques:

L'entitat col·laboradora abonarà a la FUPF, com a entitat gestora de practiques, la quantitat que, en concepte de despeses de gestió, hagi aprovat el Consell Social de la UPF.

12. I en prova de conformitat, les parts firmen aquest conveni, per duplicat i a un sol efecte, al lloc i la data que figuren en l’encapçalament d'aquest document.

 

ANNEX 1 al conveni de cooperació educativa entre la FUPF i CONSELL INSULAR DE FORMENTERA per a la realització de practiques acadèmiques externes Dades de l'estudiant

 

Nom i cognoms: XXXXXXXXX

Estudis als quals esta matriculat: Grau en Enginyeria en Informàtica (UPF)

DNI: 47253704C NIA: 147873

Adreça: XXX

Telèfon : XXXX Correu electrònic : XXXXXc_ques

Modalitat de practiques: curriculars Projecte forma_u

Competències que s'han d'assolir:

Competències genèriques:

Capacitat tècnica, capacitat d'aprenentatge, administració de la feina, habilitats de comunicació oral i escrita, sentit de la responsabilitat, facilitat d’adaptació, creativitat i iniciativa, implicació personal, motivació, puntualitat, relacions amb el seu entorn laboral, capacitat de treball en equip, receptivitat a les critiques.

Competències especifiques:

Capacitat per a dissenyar, desenvolupar, seleccionar i avaluar aplicacions i sistemes informàtics, assegurant la seva fiabilitat, seguretat i qualitat, d'acord amb principis ètics i a la legislació i normativa vigent.

Coneixement, administració i manteniment de sistemes, serveis i aplicacions informàtiques. Capacitat per a analitzar, dissenyar, construir i mantenir aplicacions de forma robusta, segura i eficient, triant el paradigma i els llenguatges de programació mes adequats. Coneixement i aplicació de les eines necessàries per a l’emmagatzematge, processament i accés als sistemes d’informació, inclosos els basats en la web.

Coneixement i aplicació dels principis, metodologies i cicles de vida de l'enginyeria de programari.

Activitats que s'han de desenvolupar:

Gestió de projectes, suport a usuaris, manteniment de maquinaria, reparació d'averies, copies de seguretat, gestió de pagines webs i correus electrònics.Durada, horari i període de realització

Horari: De dilluns a dissabte de 8.00 a 15.30 hores.

Nombre total d'hores: 502,5 hores

Data d'inici i de finalització: 13/01/2014 ‐ 31/03/2014oc de realització de les prac_ques

Centre de treball: CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Adreça: PLACA CONSTITUCIO, 1 ‐ 07860 ‐ FORMENTERA Tutors

 

Per la UPF

Nom: CM Càrrec: Tutor de practiques

Telèfon: 93 542 13 70 Correu Electronic : XXXX

Per l'en_tat col.laboradora

Nom: JZR Càrrec: Tècnic informàtic

Telèfon: XXX Correu electrònic : XXX. Pla de seguiment

 

Informe final del tutor de l'entitat: model de l'annex 2.

Entrega: 07/04/2014

Memòria final de l'estudiant: es un requisit necessari per avaluar l'estada de practiques.

Entrega: 07/04/2014Criteris d’avaluació

 

Avaluació final del tutor acadèmica

Curriculars: l’avaluació serà seguint el criteri numèric de 0 a 10.juts a l'estudi, si escau

 

Quantia: 5,00 euros l'hora

Forma de pagament: l'abonament es farà directament a l'estudiant.. Contraprestació per a l'en_tat gestora de les prac_ques

 

Quantia: 251,25 + IVA

Manera de pagament: Transferència bancària. Compromisos de l'estudiant

L'estudiant declara:

Que coneix i accepta que la relació de practiques no implica la constitució de cap vincle laboral amb l'entitat.

Que coneix i accepta totes les condicions de realització de les practiques que dimanen del conveni subscrit entre la FUPF i l'entitat CONSELL INSULAR DE FORMENTERA en data 20/12/2013, així com les relacionades en aquest annex.

Que es compromet a complir totes les obligacions que, d'acord amb les condicions descrites i la normativa aplicable, li son exigibles.

Que es compromet a mantenir la confidencialitat de tota la informació a que tingui accés en mèrits de la seva col.laboració amb l'entitat CONSELL INSULAR DE FORMENTERA, així com a no revelar, difondre o cedir la informació referida a terceres persones, i a complir amb la resta d'obligacions que li corresponen, de conformitat amb la legislació vigent en matèria de protecció de dades.

Que es compromet a subscriure una assegurança privada que cobreixi eventuals accidents o malalties (nomes en cas d'estudiants majors de 28 anys).

....................................”.

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, 11 de març de 2014

 

El president,

Jaume Ferrer Ribas