Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSORCI PER A LA MÚSICA DE LES ILLES BALEARS ORQUESTRA SIMFÓNICA DE LES ILLES BALEARTS "CIUTAT DE PALMA"
Núm. 4960
Acord de viabilitat del Consorci per a la Música de les Illes Balears Orquestra Simfònica de les Illes Balears "Ciutat de Palma"
Reunida la Comissió Paritària del Consorci per a la Música de les Illes Balears formada per representants de les tres institucions que conformen el Consorci (Govern de les Illes Balears, Ajuntament de Palma i Consell Insular de Mallorca) i el Comitè d’Empresa del Consorci (com a representants dels treballadors del Consorci),
ACORDEN
1. Aprovar l’ACORD de VIABILITAT del Consorci per a la Música de les Illes Balears que figura com a annex d’aquest document.
2. Aquest Acord serà efectiu des de l’1 de gener de 2014 fins al 30 de juny de 2016, ambdós inclosos. Durant aquest període de temps, tindran vigència totes les clàusules d’aquest Acord. El Conveni col·lectiu de la Fundació Pública de les Balears per a la Música de dia 29-12-2006 tindrà vigència en tot el que no s’oposi a les clàusules d’aquest Acord.
3. A partir del dia 1 de juliol de 2016, les mesures d’aquest Acord cessaran i tindrà vigència plena el Conveni col·lectiu de la Fundació Pública de les Balears per a la Música de dia 29-12-2006 fins a l’aprovació d’un nou conveni col·lectiu. Les parts signants d’aquest document es comprometen a començar la negociació d’un nou conveni col·lectiu a partir de l’expiració d’aquest Acord.
4. Elevar aquest document i el seu annex, ACORD de VIABILITAT, a la Junta Directiva del Consorci per a la Música de les Illes Balears per a la seva ratificació i posterior publicació al BOIB.
Palma, 18 d’octubre de 2013
ANNEX
ACORD DE VIABILITAT
a) Manteniment de tot el personal (no hi ha cap acomiadament)
b) Plantilla durant l’Acord
Orquestra:
CORDA: Violins I: 11 + Concertino; Violins II: 10; Violes: 8; Violoncels: 8; Contrabaixos: 6
VENT FUSTA: Flautes (Flautí): 3; Oboès (Corn Anglès): 3; Clarinets (Clarinet baix): 3; Fagots (Contrafagot): 3
VENT METALL: Trompes: 5; Trompetes: 3; Trombons (trombó baix): 3; Tuba: 1
PERCUSSIÓ: Timpani: 1; Percussió: 2
ARPA: 1
b.1) No es cobriran les places vacants (les actuals de la plantilla orgànica, ni les que es puguin produir per jubilacions, excedències o defuncions).
b.2) Contractació puntual de substituts i reforços segons el programa a interpretar i d’acord amb la partida pressupostària corresponent a aquests conceptes, tenint en compte la plantilla anterior.
b.3) Contractació de les baixes de llarga durada, a partir dels 21 dies, i substitució per baixa maternal, tal i com marca l'actual legislació.
Personal Tècnic i Administratiu:
Departament de producció:
Departament d’Administració:
c) Mesures retributives
Personal artístic
- Sou base i complement de lliure designació: reducció d’un 5%
- Antiguitat: els triennis passen a ser els del sector públic instrumental (34,83€ /mes per trienni)
- Desgast d’instruments i provisió de material: mantenir igual
Personal tècnic i Administratiu
- Sou base i complement de lliure designació: reducció 5%
- Antiguitat: els triennis passarien a ser els del sector públic instrumental segons grup professional.
- El personal tècnic i administratiu farà esforços proporcionals als del personal artístic.
Tot el personal
Les Institucions que conformen el Consorci es comprometen a no efectuar cap reducció salarial més que les aquí ressenyades durant el període de vigència d’aquest Acord.
d) Condicions retributives
12 Pagues (Salari Base + Antiguitat + Complement lliure designació + desgast d’instruments + ajuda per fills menors)
2 Pagues extres (Salari Base + Antiguitat + Complement lliure designació)
Provisió de material: durant 11 mesos
1 Paga de drets d’Enregistrament anual
1 Paga anual compensatòria per a tot el personal: repartir el 30% del total d’ingressos propis anuals obtinguts per l’activitat de l’orquestra. La forma de repartir aquest 30% entre tot el personal la determinarà la comissió de seguiment creada a tal efecte.
Els ingressos generats pels concerts de música de cambra no es tindran en compte per al càlcul de la paga anual compensatòria, ja que, els professors que han participat voluntàriament en aquests concerts, ja han percebut la seva part d’aquests ingressos.
Igualment, no es tindran en compte per el càlcul de la paga anual compensatòria els ingressos rebuts d’altres entitats en concepte de les retribucions no regulars, banda interna, sulpalco, instrument especial o per l’allotjament en cas de desplaçament, ja que aquests ingressos s’hauran abonat als professors que hagin realitzat aquestes tasques.
e) Programació: augmentar el nombre de concerts i disminuir els assajos, realització de diferents cicles, potenciació dels concerts pedagògics i familiars, noves propostes (redefinició de temporada i diferents possibilitats d’abonaments, etc.). Les planificacions de treball (assajos, concerts, enregistraments, etc.) es presentaran amb quatre mesos d’antelació amb les condicions que marca el conveni i amb caràcter definitiu.
f) Comissió Artística: Es proposa crear una Comissió Artística provisional mentre es dugui a terme la modificació dels estatuts del Consorci. Serà nomenada per la Junta Directiva i la integraran els membres següents: concertino, el director titular, la gerència, l’arxiver/a, la cap de producció (amb veu i sense vot) i els següents representants dels professors de l’orquestra de cada família instrumental: corda(2), vent fusta(1), vent metall(1) i arpa-percussió(1).
La Comissió Artística proposarà la programació de la temporada a la Junta Directiva per a la seva aprovació. La programació ha de ser viable tenint en compte el pressupost anual.
La Comissió Artística proposarà a la Gerència els reforços o substituts quan siguin necessaris.
g) El Comitè d’Empresa serà informat cada tres mesos de la situació econòmica del Consorci, presentant el balanços corresponents (balanç de situació i comptes de guanys i pèrdues).