Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSORCI PER A LA MÚSICA DE LES ILLES BALEARS ORQUESTRA SIMFÓNICA DE LES ILLES BALEARTS "CIUTAT DE PALMA"

Núm. 4960
Acord de viabilitat del Consorci per a la Música de les Illes Balears Orquestra Simfònica de les Illes Balears "Ciutat de Palma"

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Reunida la Comissió Paritària del Consorci per a la Música de les Illes Balears formada per representants de les tres institucions que conformen el Consorci (Govern de les Illes Balears, Ajuntament de Palma i Consell Insular de Mallorca) i el Comitè d’Empresa del Consorci (com a representants dels treballadors del Consorci),

ACORDEN

1. Aprovar l’ACORD de VIABILITAT del Consorci per a la Música de les Illes Balears que figura com a annex d’aquest document.

2. Aquest Acord serà efectiu des de l’1 de gener de 2014 fins al 30 de juny de 2016, ambdós inclosos. Durant aquest període de temps, tindran vigència totes les clàusules d’aquest Acord. El Conveni col·lectiu de la Fundació Pública de les Balears per a la Música de dia 29-12-2006 tindrà vigència en tot el que no s’oposi a les clàusules d’aquest Acord.

3. A partir del dia 1 de juliol de 2016, les mesures d’aquest Acord cessaran i tindrà vigència plena el Conveni col·lectiu de la Fundació Pública de les Balears per a la Música de dia 29-12-2006 fins a l’aprovació d’un nou conveni col·lectiu. Les parts signants d’aquest document es comprometen a començar la negociació d’un nou conveni col·lectiu a partir de l’expiració d’aquest Acord.

4. Elevar aquest document i el seu annex, ACORD de VIABILITAT, a la Junta Directiva del Consorci per a la Música de les Illes Balears per a la seva ratificació i posterior publicació al BOIB.

 

Palma, 18 d’octubre de 2013

 

ANNEX

ACORD DE VIABILITAT

a) Manteniment de tot el personal  (no hi ha cap acomiadament)

b) Plantilla durant l’Acord

Orquestra:

CORDA: Violins I: 11 + Concertino; Violins II: 10; Violes: 8; Violoncels: 8; Contrabaixos: 6

VENT FUSTA: Flautes (Flautí): 3; Oboès (Corn Anglès): 3; Clarinets (Clarinet baix): 3; Fagots (Contrafagot): 3

VENT METALL: Trompes: 5; Trompetes: 3; Trombons (trombó baix): 3; Tuba: 1

PERCUSSIÓ: Timpani: 1; Percussió: 2

ARPA: 1

b.1) No es cobriran les places vacants (les actuals de la plantilla orgànica, ni les que es puguin produir per jubilacions, excedències o defuncions).

b.2) Contractació puntual de substituts i reforços segons el programa a interpretar i d’acord amb la partida pressupostària corresponent a aquests conceptes, tenint en compte la plantilla anterior.

b.3) Contractació de les baixes de llarga durada, a partir dels 21 dies, i substitució per baixa maternal, tal i com marca l'actual legislació.

 

Personal Tècnic i Administratiu:

  • Secretària de gerència
  • Subaltern

Departament de producció:

  • Cap de Producció
  • Auxiliar administratiu
  • Auxiliar administratiu
  • Arxiver
  • Faristoler

Departament d’Administració:

  • Cap d’Administració
  • Auxiliar Comptable

c) Mesures retributives

Personal artístic

  • Retribucions no regulars (Banda interna, sulpalco): suspensió temporal en totes les produccions pròpies del Consorci com a concerts de temporada, familiars, pedagògics, etc. A les òperes, sarsueles, ballets i les produccions que impliquin la participació d’altres entitats, aquestes retribucions, en el cas de produir-se, les assumirà l’entitat organitzadora segons el conveni.
  • Retribucions no regulars (instrument especial): suspensió temporal en totes les produccions pròpies del Consorci com a concerts de temporada, familiars, pedagògics, etc. Les produccions que impliquin la participació d’altres entitats, aquestes retribucions, en el cas de produir-se, les assumirà l’entitat organitzadora segons el conveni. La interpretació amb aquests instruments és voluntària amb compromís ferm per a la seva realització. L’entitat organitzadora del concert proporcionarà els instruments especials.
  • Retribucions no regulars (substitucions i suplències, quan un professor exerceix temporalment funcions corresponents a una categoria superior): aquestes retribucions es mantenen però s’abonaran només quan la suplència sigui durant tot el programa d’un concert. En quant a personal d’administració i tècnic, quan substitueixi a un treballador d’una categoria superior, percebrà a la seva retribució la diferència dels dies corresponents a aquest substitució.
  • Retribucions no regulars(solistes concertistes): reducció d’un 10% de les quanties que reben quan un professor de l’OSB actua com a solista concertista acompanyat per l’OSB.
  • Retribucions no regulars (música de cambra): suspensió temporal  del complement. La participació en concerts de música de cambra és voluntària. Aquests concerts es produeixen fora de la jornada regular de treball. El preu de la taquilla es consensuarà amb el Comitè d’Empresa i serà aprovat per la Gerència. El 80% de la taquilla anirà destinat als músics que participin en cada concert de música de cambra com a compensació pel treball i dedicació  extraordinària realitzada. Aquestes retribucions pels concerts de música de cambra no es descomptaran de la paga anual compensatòria, ja que són conceptes diferents.
  • Retribucions no regulars (dietes nacionals): reducció a 45€/dia. En les produccions pròpies del Consorci que impliquin desplaçaments i allotjaments es procurarà que l’habitació sigui individual, segons el pressupost, però en tot cas es respectaran les condicions del conveni en referència a l’allotjament en cas de desplaçaments. En les produccions organitzades per altres entitats que impliquin desplaçaments i allotjament l’habitació serà individual i anirà a càrrec de l’entitat organitzadora del concert.
  • Retribucions no regulars (Enregistrament i retransmissions): reducció a 1.400€/anuals i la possibilitat de realitzar fins a 5 produccions d’enregistraments anuals.
  • Reste de retribucions:

- Sou base i complement de lliure designació: reducció d’un 5% 

- Antiguitat: els triennis passen a ser els del sector públic instrumental (34,83€ /mes per trienni)

- Desgast d’instruments i provisió de material: mantenir igual

Personal tècnic i Administratiu

- Sou base i complement de lliure designació: reducció 5%

- Antiguitat: els triennis passarien a ser els del sector públic instrumental segons grup professional.

- El personal tècnic i administratiu farà esforços proporcionals als del personal artístic.

 

Tot el personal

  • Premi fidelitat i Ajuda per matrimoni: suspensió temporal fins a la finalització d’aquest Acord.  Les persones que durant el temps que duri aquest Acord fossin valedores d’alguna d’aquestes ajudes, les percebran entres els mesos de Juliol 2016 i abril 2017.
  • Ajuda per fills menors d’edat: mantenir igual

Les Institucions que conformen el Consorci es comprometen a no efectuar cap reducció salarial més que les aquí ressenyades durant el període de vigència d’aquest Acord.

d) Condicions retributives

12 Pagues (Salari Base + Antiguitat + Complement lliure designació + desgast d’instruments + ajuda per fills menors)

2 Pagues extres (Salari Base + Antiguitat + Complement lliure designació)

Provisió de material: durant 11 mesos

1 Paga de drets d’Enregistrament anual

1 Paga anual compensatòria per a tot el personal: repartir el 30% del total d’ingressos propis anuals obtinguts per l’activitat de l’orquestra. La forma de repartir aquest 30% entre tot el personal la determinarà la comissió de seguiment creada a tal efecte.

Els ingressos generats pels concerts de música de cambra no es tindran en compte per al càlcul de la paga anual compensatòria, ja que, els professors que han participat voluntàriament en aquests concerts, ja han percebut la seva part d’aquests ingressos.

Igualment, no es tindran en compte per el càlcul de la paga anual compensatòria els ingressos rebuts d’altres entitats en concepte de les retribucions no regulars, banda interna, sulpalco, instrument especial o per l’allotjament en cas de desplaçament, ja que aquests ingressos s’hauran abonat als professors que hagin realitzat aquestes tasques.

e) Programació: augmentar el nombre de concerts i disminuir els assajos, realització de diferents cicles, potenciació dels concerts pedagògics i familiars, noves propostes (redefinició de temporada i diferents possibilitats d’abonaments, etc.). Les planificacions de treball (assajos, concerts, enregistraments, etc.) es presentaran amb quatre mesos d’antelació amb les condicions que marca el conveni i amb caràcter definitiu.

f) Comissió Artística: Es proposa crear una Comissió Artística provisional mentre es dugui a terme la modificació dels estatuts del  Consorci. Serà nomenada per la Junta Directiva i la integraran els membres següents: concertino, el director titular, la gerència, l’arxiver/a, la cap de producció (amb veu i sense vot) i els següents representants dels professors de l’orquestra de cada família instrumental: corda(2), vent fusta(1), vent metall(1) i arpa-percussió(1).

La Comissió Artística proposarà la programació de la temporada a la Junta Directiva per a la seva aprovació. La programació ha de ser viable tenint en compte el pressupost anual.

La Comissió Artística proposarà a la Gerència els reforços o substituts quan siguin necessaris.

g) El Comitè d’Empresa serà informat cada tres mesos de la situació econòmica del Consorci, presentant el balanços corresponents (balanç de situació i comptes de guanys i pèrdues).