Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

Núm. 4990
Exp 8-14 expedient medi ambient

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació d’iniciació d’expedient sancionador es notifica a l’interessat el Sr. Pedro B. Hernandez Ordinas de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 24  de gener de 2014 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batle, en data 24 de gener  2014, ha dictat la següent Resolució:

“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT

            Vista la denúncia de la Guardia Civil de data 15 de gener/14, a la qual es denuncia al senyor Pedro Bartolomé Hernández Ordinas (dni: 43.172.260-H) per abocament de residus domèstics a la via pública, en concret al carrer Brullola del terme municipal de Marratxí.

            Segons aquest fet es tracta d’una infracció lleu en matèria de gestió de residus segons l’article 46.4.b) de la Llei de residus 22/2011, de 28 de juliol, on s’especifica que son infraccions lleus “La comisión de alguna de las infracciones indicadas en los apartados anteriores cuando por su escasa cuantía o entidad, no merezcan la calificación de muy graves o graves”.

Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin  constituir una infracció LLEU  conformement amb l’article 46.4.b) de la Llei de Residus 22/2011, així com la sanció per l’incompliment de l’article anterior segons l’article 47.1.c) de l’esmentada llei de residus per infraccions lleus serà fins a 900,00€. Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent i l’article 49 de l’esmentada Llei de Residus,  té a bé en dictar la següent:

           RESOLUCIÓ

PRIMER.- Decretar la  incoació de l’expedient sancionador al senyor Pedro Bartolomé Hernández Ordinas (DNI: 43.172.260-H) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 46.4.b) i 47.1.c) de la llei 22/2011 de residus, seria una infracció  lleu i li podria correspondre una sanció de 600,00euros.

SEGON.- Comunicar al presumpte responsable de la present infracció de Medi Ambient  al senyor Hernández Ordinas, que amb independència de la sanció que correspongui haurà de procedir a la reposició de la Via Pública al seu estat anterior, tot d’acord del que disposa l’article 54 de la Llei de Residus 22/2011.

TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposen l’article 49 de la Llei 22/2011, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, la senyora Hernández Ordinas pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin .

QUART.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i a la Sra. Martina Llobera Genestar, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.

QUINT.- Indicar al senyor Hernández Ordinas, el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

SEXT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas el senyor Hernández Ordinas,  disposarà d’un termini de (30) trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir.

Ho mana i signa el Sr. Batle D. Tomeu Oliver Palou.  Donc fe. .”

            Així mateix de conformitat amb el que es disposa a l’article 8.4 del D. 14/1994 de 10 de febrer, s’adverteix al senyor Hernández Ordinas que si no efectua al·legacions sobre el contingut de l’acord d’iniciació, abans transcrit, en el termini establert, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.

            El que li comunico pel seu coneixement i compliment del mateix. Marratxí, 24 de gener  de 2014.”

 

Marratxí, 11 de març de 2014

 

El Batle,

Tomeu Oliver Palou