Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS

Núm. 4946
Aprovació de la convocatòria de subvencions 2014 per als projectes culturals de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen i, de les bases que han de regir-la

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Acord del Consell Executiu, de 6 de març de 2014, relatiu a l’aprovació de la convocatòria de subvencions 2014 per als projectes culturals de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen i, de les bases que han de regir-la.

El Consell Executiu, en la sessió de 6 de març de 2014, ha pres, entre altres, l’acord que transcric, literalment, a continuació:

“ANTECEDENTS. Vista la memòria justificativa de la Direcció Insular de Cultura i Patrimoni sobre la convocatòria de subvencions 2014 per als projectes culturals de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen

Vist l’informe jurídic favorable del Servei Jurídic Administratiu del Departament de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

Vista l’existència de crèdit pressupostari adequat i suficient a la partida pressupostària 20.33430.46201 per dur a terme la convocatòria esmentada, segon la RC amb el núm. de referència 22014/1428 per un import de 140.000,00 €.

Atesa la proposta del secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports d’aprovació de la convocatòria i de les bases.

Vist l’informe favorable de la a Intervenció General del Consell.

En virtut de tot el que s’ha exposat i, d’acord amb l'article 31 e) del Reglament d'organització del Consell de Mallorca, elev al Consell Executiu, la següent proposta d

ACORD

1. Aprovar l'expedient 24/2014 relatiu a la convocatòria de subvencions 2014 per als projectes culturals de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen i, a les bases que han de regir-la.

2. Autoritzar una despesa de 140.000,00 € a càrrec de la partida pressupostària 20.33430.46201 (RC núm. de referència 22014/1428) per atendre a les subvencions de la convocatòria esmentada.

3. Aprovar la convocatòria esmentada i les bases adjuntes que han de regir-la.

4. Ordenar-ne la publicació en el BOIB.

Contra aquest acord, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos de la interposició del recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució.

No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

La qual cosa us comunic perquè en tengueu coneixement i als efectes oportuns.”

 

 

Palma, 14 de març de 2014

 

El secretari general per delegació

Jeroni Mas Rigo

(Decret de 4 de setembre de 2012, BOIB núm. 147 de 9 d’octubre)

 

 BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS 2014 PER ALS PROJECTES CULTURALS DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES  PÚBLICS QUE EN DEPENEN

Bases

Primera. Finalitats

El Consell de Mallorca, a través de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, en l'exercici de les seves competències pretèn per una banda, impulsar una política cultural pròpia i, per altra banda, en aquest cas en particular, donar suport a les entitats d’administració local o als organismes públics que en depenen mitjançant aquesta convocatòria de subvencions que vol incentivar, estimular la política cultural d’aquestes entitats mitjançant el suport als seus projectes culturals.

D’aquesta manera i, d’acord amb els objectius fixats en el Pla estratègic de subvencions de l'any 2014, la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports té la intenció de promoure i fomentar entre la població diferents aspectes de la cultura, en general, i, de la nostra cultura, en particular, per garantir als ciutadans el dret constitucional d’accedir al coneixement i a la cultura.

En concret, es tracta d’assolir entre d’altres objectius:

- Dinamitzar la cultura a través del suport a la realització d’esdeveniments culturals de projecció pública i d’interès cultural.

- Fomentar i promoure les iniciatives culturals d’àmbit local perquè la cultura arribi a tots els indrets de la nostra illa.

- Impulsar i alentir la tasca de promoció cultural realitzada pels nostres ens locals o pels organismes públics que en depenen a fi de garantir una oferta cultural a la ciutadania.

- Fomentar i promoure els valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca.

Segona. Objecte

Es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les sol·licituds de les entitats d’administració local de Mallorca, o dels organismes públics que en depenen, que tinguin per objecte realitzar, entre l’1 de setembre de 2013 al 31 d’agost de 2014, projectes culturals destinats a la col·lectivitat o a un sector del públic en general, sempre que no siguin objecte d’un altre convocatòria de subvencions d’aquesta Vicepresidència.

En el cas que l’objecte del projecte cultural sigui la realització i l’edició d’un llibre, fonograma o audiovisual, s’entén comprés dins el concepte de realització i d’edició les despeses corresponents, d’una banda, a la producció de l’obra i, d’altra banda, a la fixació d’aquesta en un mitjà que en permeti la comunicació i l’obtenció de còpies. S’entén per llibre, als efectes d'aquesta convocatòria, l’obra composta per més de 50 pàgines que pot ser editada tant en paper com en format digital. Per altra part, s’ha d’indicar que el fet de dur a terme l’edició a través d’empreses editorials, fonogràfiques o audiovisuals ha de ser objecte d’una millor consideració del projecte a través de l’aplicació del criteri d’avaluació específic previst a la base tretzena.

Limitació: Es pot subvencionar, com a màxim, 3 projectes culturals (2 d’activitats culturals i 1 d’edicions) d'entre els que presenti, en el seu cas, l’entitat sol·licitant, tenint en compte que, d’acord amb la base vuitena, han de ser aquells que hagin obtingut, d’entre els que ha presentat, la millor puntuació.

En queden exclosos:

- Els que siguin objecte de les subvencions nominatives d’aquesta Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

- Els que ja estiguin subvencionats o hagin rebut el suport d’aquest Departament a través de les altres convocatòries o procediments, independentment de qui els presenti.

- Els que duen a terme agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat jurídica.

-  Els relatius a la promoció exterior de la cultura de Mallorca.

-  Els d’àmbit o contingut no pròpiament cultural, com per exemple, educatiu, esportiu, sanitari, mediambiental, etc.

-  Les classes magistrals promogudes pels centres d'ensenyament de música.

Tercera. Beneficiaris

Poden ser-ne beneficiàries les entitats d’administració local de Mallorca i els organismes públics que en depenen quan, en aquest darrer cas, entre els seus objectius i finalitats, hi hagi la cultura en general, o determinats aspectes culturals en particular.

No obstant això, no en poden ser beneficiàries:

- Les que incorrin en alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE de 18 de novembre de 2003) (en endavant LGS).

- Les que, en el moment que l’òrgan instructor de la convocatòria hagi de fer la proposta de resolució definitiva, no estiguin al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat i amb les obligacions del Consell de Mallorca.

(El fet d’estar al corrent davant les obligacions tributàries del Consell de Mallorca l’ha de verificar, d’ofici, la Tresoreria General).

 Quarta. Naturalesa de la subvenció

Les subvencions d’aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual i es poden anul·lar, revocar i reintegrar en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases; no generen cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. 

Per altra part, d’acord amb l’article 32.2 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions, - en endavant RLGS - les subvencions atorgades en la convocatòria que regulen aquestes bases té la consideració d’import cert sense fer cap referència a un percentatge o fracció del pressupost subvencionable del projecte.

Així mateix, són compatibles amb altres ajudes o subvencions que pugui rebre l’entitat beneficiària per al mateix projecte, sempre que el còmput total de les ajudes no superi el pressupost del projecte.

El fet de rebre una subvenció implica l’obligatorietat de dur a terme el projecte cultural subvencionat i, consegüentment, l’entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o bé aportar-hi fons propis.

Cinquena. Dotació pressupostària  

Durant l'exercici pressupostari de 2014 es destina la quantitat de 140.000,00 €  amb càrrec a la partida 20.33430.46201 per atendre a les subvencions d’aquesta convocatòria. De la quantitat indicada, es destinen, en particular, 30.000,00 € per subvencionar els projectes culturals consistents en la realització i edició de llibres, fonogrames i audiovisuals i, consegüentment, 110.000,00 € per a la resta d’activitats culturals. En el cas que es produeixi un romanent, en alguna de les quantitats esmentades, aquesta pot acrèixer l’altra.

Sisena. Despeses subvencionables. Pressupost del projecte i pressupost subvencionable.

1. En principi, per definició i d’acord amb el que estableix l’article 31 de la LGS, és despesa subvencionable i, consegüentment, forma part del pressupost inicial del projecte cultural, la que respon a la naturalesa d’aquest, és estrictament necessària per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar el projecte cultural i, està legalment justificada amb factures o altres documents que l’acreditin, la temporalització dels quals ha de coincidir amb la de la durada del projecte que no pot tenir, en cap cas, una temporalització superior a 12 mesos. Per això, la data dels justificants es computa en virtut de la durada del projecte o, com a màxim, en els 12 mesos anteriors a l’acabament de l’execució del projecte i fins a aquesta data com a límit. En aquest sentit, s’entén com a data d’acabament de l’execució del projecte el darrer dia que es realitza l’activitat subvencionada, per la qual cosa, als efectes d’aclarir la data d’execució esmentada per la seva rellevància en la temporalització dels justificants, la resolució de la convocatòria, en virtut dels projectes culturals subvencionats, ha de fixar els criteris que determinaran la data esmentada.

No obstant això, es poden admetre les factures que s’hagin emès, amb posterioritat, a la temporalització esmentada en el paràgraf anterior, sempre que per una banda, s’hagin emès dins els 20 dies naturals següents al de la data d’acabament de l’execució del projecte i, per altra banda, que el lliurament de béns o la prestació de serveis, objecte de la factura, s’hagi efectuat en la temporalització assenyalada en el paràgraf anterior.

Per altra part, atès que subvencions d’aquesta convocatòria tenen per objecte els projectes culturals que es recullen a la base segona sense entrar a determinar, en concret, quin tipus de despeses del pressupost s’imputen a la subvenció, es permet que les despeses subvencionables del pressupost del projecte es puguin compensar entre elles.

Apart del compliment dels requisits establerts en aquesta base, només es pot considerar, com a despesa realitzada, i, per tant, subvencionable, aquella que s’hagi pagat abans d’acabar el termini de presentació de la justificació de la subvenció. La forma d’acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen en la base devuitena.  En aquest sentit, el lliurament al creditor d’un efecte mercantil garantitzat per entitat financera o entitat asseguradora, també te la consideració de despesa pagada.

2. Les despeses que s’indiquen a continuació no formen part del pressupost subvencionable ni del pressupost del projecte:

- Les despeses que no compleixin els requisits esmentats a l’apartat 1.

- Les despeses l’import de les quals s’hagi adquirit a un preu ser superior al valor de mercat.

- Les despeses financeres, les d’assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d’administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.

- Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

- Els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.

- Els costs indirectes de benzina, llum, telèfon i internet.

Per altra part, tampoc formen part del pressupost subvencionable, atesa la naturalesa del crèdit pressupostari previst a la base cinquena i, als efectes de l’establert a l’apartat 1 de la base dotzena, tot i que formin part del pressupost del projecte, atesa la naturalesa del crèdit pressupostari de la convocatòria:

- les inversions i obres, la compra d'equipaments o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.

3. Sobre la despesa subvencionable, s’han de tenir en compte les particularitats següents:

- Quan el import de la despesa subvencionable superi les quantitats establertes en la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic per al contracte menor, el beneficiari ha de demanar, com a mínim, 3 ofertes a diferents proveïdors, abans de contreure el compromís per a l’obra per fer l’obra, prestar el servei o lliurar el bé, llevat que per les especials característiques no hi hagi en el mercat un nombre suficient d’entitats o empreses que ho puguin efectuar, o llevat que la despesa ja s’hagués realitzat amb anterioritat a la sol·licitud de la subvenció.

L’elecció d’una de les ofertes, que s’han de presentar amb la justificació de la subvenció, s’ha de fer en virtut de criteris d’eficiència i economia, en cas contrari, quan l’oferta seleccionada no hagi estat la més avantatjosa econòmicament (art. 31.3 de la LGS) se n’ha de presentar una memòria justificativa.

- Quan el document justificatiu de la despesa sigui un document electrònic que s’hagi emès a través de mitjans telemàtics, l’entitat beneficiària hi ha d’adjuntar una declaració responsable sobre el fet que l’import total d’aquests justificants o, si escau, la part que s’imputa a la subvenció no s’ha fet servir ni es farà servir per justificar altres subvencions.

- Si l’execució del projecte comporta costs indirectes, l’entitat beneficiària ha de presentar-ne els justificants i, a més, una declaració responsable que n’expliqui el criteri d’imputació per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i normes de comptabilitat generalment admeses i ha de comprendre únicament el període en què s’ha realitzat l’activitat, segons l’article 31.9 de la LGS. 

Setena. Publicació de la convocatòria i de la seva resolució

La convocatòria i les bases que la regeixen i la resolució de la convocatòria s'han de publicar en el BOIB, s'ha de exposar en el tauler d'anuncis del Centre Cultural de la Misericòrdia i s'ha de penjar en la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net.

Vuitena. Procediment. Òrgans d’instrucció, fiscalització i resolució

La tramitació i gestió d’aquesta convocatòria se subjecta als principis enumerats en l’article 8.3 de la LGS: publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat, no discriminació, eficàcia i eficiència.

El procediment de selecció de les entitats beneficiàries es duu a terme mitjançant concurrència competitiva, en virtut de la qual es comparen, en un únic procediment, totes les sol·licituds presentades amb la intenció d’establir-hi una prelació a través dels criteris d’avaluació prevists en la base tretzena d’aquesta convocatòria i, d’aquesta manera, concedir les subvencions a les sol·licituds que han obtingut una major puntuació, dins els límits recollits en la base dotzena i fins a l’import del crèdit pressupostari establert.

No obstant això, no cal establir un ordre de prelació entre les sol·licituds presentades que reuneixen els requisits de la convocatòria, mitjançant l'aplicació dels criteris de la base tretzena, quan el crèdit pressupostari sigui suficient per satisfer-les.

La Intervenció General del Consell de Mallorca s’encarrega de la fiscalització prèvia d’aquestes bases, de la convocatòria i dels actes que se’n deriven: aprovació de la convocatòria, concessió i justificació de les subvencions i pagament. El Consell Executiu és l’òrgan encarregat d’aprovar les bases i la convocatòria i de resoldre-la. La instrucció correspon a la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports que ha de dur a terme totes les actuacions o els actes de tràmit necessaris per vetllar pel compliment dels requisits de la convocatòria, a més d’exercir les facultats previstes en l'article 24 i concordants de la LGS, i les que s'esmenten en aquestes bases. L'òrgan instructor, quan ha rebut l’informe de la comissió tècnica avaluadora sobre les sol·licituds de subvencions i, ha comprovat per una banda, si les entitats proposades, com a beneficiàres de la convocatòria, compleixen els requisits de les bases i, per altra banda, si estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, dicta la proposta d’acord definitiva. Aquesta ha d'incloure la relació d’entitats beneficiàries amb indicació del projecte cultural subvencionat, el seu pressupost i, si escau, el pressupost subvencionable, la puntuació total obtinguda, l’import de la subvenció i els criteris que determinen la data d’execució dels projectes subvencionats, a més de la resta de sol·licituds desestimades. Posteriorment, el Consell Executiu resol la convocatòria, amb la indicació dels extrems continguts en la proposta d’acord definitiva esmentada.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució d'aquest procediment és de 3 mesos, comptadors a partir del dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, transcorreguts els quals sense que se n'hagi dictat  la resolució, s'entenen desestimades totes les sol·licituds.

Novena. Sol·licitud i documentació adjunta

Les sol·licituds i les declaracions que s’exigeixen s’han de formalitzar, preferentment, mitjançant els models que facilita aquesta Vicepresidència en aquestes bases però, en qualsevol cas, han de contenir les dades necessàries per identificar correctament l'entitat i de la persona que la representa.

S'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

1) Model de sol·licitud (annex 1).

2) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del  representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

3)  Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que  la signi una persona distinta

4) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (annex 2). 

5) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per dur a terme el projecte cultural i, si és el cas, la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; així com dels ingressos prevists per l’execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o de l’obtenció d’altres recursos que el financïin (annex 2).

6) Projecte cultural signat en què s’han de reflectir, a més, els aspectes que s’esmenten en els criteris d’avaluació corresponents de la base tretzena.

(En el cas de les edicions, s'ha de presentar sempre que sigui possible, si el grau de desenvolupament del projecte ho permet, una còpia de l’obra literària o una maqueta del fonograma o l’audiovisual per als quals se sol·licita la subvenció).

7) Pressupost sense IVA, equilibrat i signat, que inclogui les partides que l’integren, que ha de recollir les despeses que ha de suposar la realització del projecte i dels ingressos amb què s’ha de finançar. (S’entén que el pressupost presentat no du IVA si no s’hi recull res al respecte). (vegeu el model de l’annex 5).

8) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s'ha d'ingressar l’import de la subvenció (annex 3).

Notes: 1. Atès el procediment de concessió de subvencions d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents dels apartats 6 i 7 es presentin es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries.

2. No cal presentar el document recollit a l’apartat 2 (llevat del cas de que signi la sol·licitud persona autoritzada)  sempre que no hi hagi hagut canvis i si s’hagin presentat davant el Departament del Consell de Mallorca, competent en matèria de cultura, per mor de la tramitació d’expedients de subvencions de l’any 2009 o d’anys posteriors.

Desena. Termini i llocs de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvencions d’aquesta convocatòria es poden presentar en el termini de 1 mes, el qual computa de data a data, és a dir, des de la data de publicació en el BOIB. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.

Cal presentar-les en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 -Palma-). Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents al de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’ha d’admetrà. Si el darrer dia hàbil caigués en dissabte, el termini s'ajorna fins a l'hàbil següent.

Onzena. Esmena de deficiències

Donat el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, l'òrgan instructor n'ha de requerir la rectificació o els documents que hi manquin.

Si, en el termini de 10 dies hàbils, l’entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta els documents requerits, el Consell de Mallorca, després d’haver pres la resolució pertinent, considerarà que desisteix de la seva petició.  Això, d'acord amb l'article 71.1 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.

Dotzena. Import de la subvenció

D’acord amb l’establert a la base quarta, les subvencions atorgades en la convocatòria que regulen aquestes bases té la consideració d’import cert sense fer cap referència a un percentatge o fracció del pressupost subvencionable del projecte

En aquest sentit, s’estableixen, com a quantitat certa, les subvencions següents:

-  Per activitats culturals: Una subvenció fixa de 7.000,00 €.

-  Per a la realització i edició de llibres, fonogrames i audiovisuals: Una subvenció fixa de 2.000,00 €.

La determinació de l’import de la subvenció inicial esmentada, sense perjudici del que diu el paràgraf tercer de la base vuitena, ha de respectar els límits i criteris següents:

Límits: 1) La subvenció que s’atorga, com a quantitat fixa, no pot ser superior a l’import del pressupost inicial subvencionable del projecte cultural o a la quantitat sol·licitada.

(S’entén com a pressupost inicial subvencionable el conjunt de les partides del pressupost que compleixen els requisits recollits en la base sisena).

2) La subvenció no pot ser superior a l’import del romanent que resti per atribuir al darrer beneficiari, atesa la puntuació obtinguda.

3. Si a l’hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació total, el crèdit que resta per assignar no fos suficient per concedir-les totes, s’ha de repartir d’acord amb l’ordre de prelació següent:

- En el cas de les sol·licituds per a activitats culturals, les que hagin obtingut una major puntuació en el primer apartat del criteri d’avaluació 1A) (Interès cultural), és a dir, el que fa referència a “Projectes relacionats amb ...”. Però, en el cas que n’hi hagi més d’una amb la mateixa puntuació en aquest apartat, i el romanent no sigui suficient per concedir les subvencions, aquest empat s’ha de resoldre tenint en compte la puntuació de l’apartat següent (Projectes que contribueixen ...) del mateix criteri 1A). Si el romanent no fos suficient, encara, per atorgar les subvencions de les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació en aquest apartat, s’ha d’observar la puntuació que han obtingut en l’apartat següent i així successivament.

Si un cop comparats tots els apartats del criteri A el crèdit no fos encara suficient, per resoldre l’empat s’ha d’observar la puntuació aconseguida en els apartats del criteri B, seguint l’ordre establert, i si fos necessari s’ha d’observar la resta de criteris, sempre respectant l’ordre establert. Aquest ordre de prelació per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb la mateixa puntuació, s’ha d’aplicar sempre igual fins a exhaurir tot el crèdit que s'hagi de distribuir.

- En el cas de les sol·licituds per a la realització i edició de llibres, fonogrames i audiovisuals, s’ha d’aplicar el sistema de prelació abans esmentat per a les activitats, però aplicant els criteris corresponents per a les edicions.

4. En tot cas, l’import de la subvenció no pot ultrapassar aïlladament o, en concurrència amb altres ajudes, subvencions, ingressos o altres recursos, obtinguts per dur a terme el mateix projecte cultural subvencionat, el pressupost d’execució d’aquest projecte.

Tretzena. Criteris d’avaluació                             

El procediment de la convocatòria és el de concurrència competitiva, és a dir, es comparen en un únic procediment totes les sol·licituds presentades per establir-hi una prelació, mitjançant l’aplicació ponderada dels criteris d’avaluació següents:

1. PER A LES ACTIVITATS CULTURALS (Total 100 punts)

A) Interès cultural. (40 punts)

1- Projectes relacionats amb commemoracions o efemérides d’interès cultural o històric a l’àmbit local i/o insular. (10 punts)

2- Projectes que contribueixin a l’aprofundiment i/o la difusió dels valors històrics,  populars i tradicionals de mallorca. (10 punts)

3- Projectes presentats en català, que fomentin l’us del català i que emprin la llengua catalanà per fer difusió. (10 punts)

4- Innovació, originalitat i creativitat de les propostes presentades (Punts  10)

B) Grau d’elaboració del projecte (30 punts)

1.Objectius (5 punts)

2. Explicació detallada de l’activitat per tal de poder visualitzar de la manera més clara possible en què consistirà (5 punts)

3. Pla de treball (calendari d’execució) (5 punts)

4. Avaluació del projecte (5 punts)

5. Pressupost desglossat (5 punts)

6. Recursos humans (professionals i voluntaris) (5 punts). S’hi analitza l’equip humà encarregat de realitzar el projecte.

C) Projecció col·lectiva i pública (30 punts)

Aquesta puntuació resta distribuïda entre els següents aspectes de la manera següent:

1. El nombre de destinataris potencials als quals va adreçat el projecte (10 punts):

-Fins a  500 persones (1 punt)

-De  més de 500 a 1.000 persones (2 punts)

-De més de  1.000 a 2.000 persones (3 punts)

-De més de 2.000 a 5.000 persones (4 punts)

-Més de 5.000 persones (5 punts)

2. Difusió del projecte (5 punts): S’hi avaluen totes les mesures adoptades per donar a conèixer l’activitat.

3. Trajectòria i consolidació del projecte (10 punts). Es valorarà el nivell de consolidació del projecte en funció dels anys que s’hagi desenvolupat el projecte de forma continuada.

- Més de 3 anys: 1 punt

-  Més de 4 anys 2 punts

-  Més de 6 anys 3 punts

-  Més de 8 anys 4 punts

-  Més de 10 anys 5 punts.

4. Durada del projecte (5 punts)

- Projecte d’una intervenció d’una durada entre 1 dia i una setmana. 1 punt.

- Projecte d’una intervenció d’una durada entre 8 dies i dos mesos. 3 punts.

- Projecte d’una intervenció d’una durada de més de dos mesos. 5 punts.

1. PER A LA REALITZACIÓ I EDICIÓ DE LLIBRES, FONOGRAMES I ÀUDIOVISUALS (Total 100 punts)

A) Interès cultural. (40 punts)

1.- Projectes relacionats amb commemoracions o efemérides d’interès cultural o històric a l’àmbit local i/o insular. (10 punts)

2.- Projectes que contribueixin a l’aprofundiment i/o la difusió dels valors històrics, populars i tradicionals així com de la cultura i història, de Mallorca. (10 punts)

3.- Projectes presentats en català, que fomentin l’us del català i que emprin la llengua catalana com a llengua d’edició. Es mesuraran el predomini del text sobre la part d’imatge així com l’ús del català en la difusió. (10 punts)

4.- Innovació, originalitat i creativitat de les propostes presentades. (Punts  10)

B) Grau d’elaboració del projecte (30 punts)

1.- Objectius (5 punts)

2.- Explicació detallada del projecte per tal de poder visualitzar de la manera més clara possible en què consistirà. Es mesuraran la qualitat editorial i la definició de continguts. (5 punts)

3.- Pla de treball (calendari d’execució) (5 punts)

4.- Avaluació del projecte (5 punts)

5.- Pressupost desglossat (5 punts)

6.- Recursos humans (professionals i voluntaris) (5 punts). S’hi analitza l’equip humà encarregat de realitzar el projecte.

C) Projecció col·lectiva i pública (30 punts)

Aquesta puntuació resta distribuïda entre els següents aspectes de la manera següent:

1. El nombre de destinataris i àmbit territorial als quals va adreçat el projecte (10 punts). Es té en compte:

- l’enfocament didàctic del llibre, fonograma o audiovisual.

- el tipus de destinatari potencial interessat en la temàtica.

- la quantitat de participants i col·laboradors en el projecte.

2. Difusió del projecte (5 punts): S’hi avaluen totes les mesures adoptades per donar-lo a conèixer: mitjans de comunicació, tiratge de l’edició, exemplars destinats a la distribució venal (llibreries, fires, etc.) i a la distribució no venal (biblioteques, arxius, centres d’ensenyament, etc.), organització d’activitats relacionades.

3. La continuïtat i consolidació del projecte (10 punts). Es valorarà si pertany a una col·lecció editorial i/o forma part d’una activitat o projecte global consolidats.

4. La temporalització del projecte (5 punts). S’avalua la concreció de les diferents etapes involucrades en el procés d’edició (recull de continguts, revisió, maquetació, impressió, gravació, filmació, producció de còpies, distribució).

Catorzena. Comissió d’avaluació

Per estudiar i per avaluar les sol·licituds així com per fixar l’import de les subvencions de les sol·licituds, es constitueix la comissió tècnica d'avaluació següent, que integren les persones relacionades tot seguit:

Presidència: Sra. Catalina Sureda Fons, directora insular de Cultura i Patrimoni. El seu substitut és el Sr. Joan Antoni Ramonell Miralles, director insular d’Esports.

Secretaria: Sr. Juan Manuel Conde Moragues, cap de secció del Servei Jurídic Administratiu. La seva substituta és la Sra. Margalida Sbert Casasayas, cap del Servei Jurídic Administratiu de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.

Vocals:

- Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura. El seu substitut és el Sr. José Gregorio Bernales Sastre, cap de secció de Dinamització.

- Cristina Llambias Cortés, responsable tècnica de programes dels Serveis Generals de Cultura o el funcionari o la funcionària o la persona que la substitueixi.

- Rosa M. Deyà Simonet, tècnica del Servei de Cultura, o el funcionari o la funcionària que la substituexi.

Per a les edicions, s’afegeix al membres anteriors:

Sra. Carme Llabrés Mesana, cap de la Unitat de Publicacions del Servei de Cultura o, en cas de substitució, el Sr. Juan José Riera Ferrer, cap de la secció de Biblioteques.

Aquesta comissió examina i avalua les sol·licituds, d’acord amb els criteris establerts en la convocatòria, i n’emet l’informe que serveix de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució definitiva, que ha de reflectir tot el que estableix la base vuitena. La comissió pot instar l’òrgan instructor perquè requereixi a les entitats sol·licitants els informes o els aclariments que consideri convenients.

Quinzena. Obligacions del beneficiari

Les entitats beneficiàries han de complir les obligacions establertes en les disposicions normatives que hi són aplicables: les de l’article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions; les de l’article 10 del Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3/11/01); les recollides en aquestes bases, i la resta que hi siguin aplicables. 

Concretament:

1.Dur a terme el projecte cultural objecte de la subvenció, en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si n’és el cas, amb les modificacions prèviament comunicades, tal i com recull la base dissetena.

2.Acreditar davant el Consell de Mallorca, tal com estableixen les bases, la realització del projecte cultural i, si n’és el cas, el compliment dels requisits o de les condicions que la concessió de la subvenció determini.

3.Comunicar a l'òrgan que ha concedit la subvenció, en qualsevol moment o, en tot cas, a l’hora de justificar la subvenció, l'obtenció d'altres ingressos, subvencions, recursos o ajudes per dur a terme el projecte cultural subvencionat.

4.Sotmetre’s a les actuacions posteriors de comprovació i control financer que dugui a  terme el Consell de Mallorca i la resta d’òrgans competents, i aportar la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

5.Deixar constància de la percepció i de l’aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres de registre que hagi de dur l’entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent, i, en el cas de no tenir obligació de dur-la, en la documentació que la substitueixi.

6.Acreditar com se determina en aquestes bases i abans de la redacció de la proposta de resolució definitiva de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de  la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

7.Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

8.Dur a terme les mesures de difusió adients per fer públic el suport econòmic del Consell de Mallorca al projecte cultural subvencionat. En aquest sentit, la difusió s’ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d’acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altre material imprès, s’hi ha d’incloure la imatge corporativade la Vicepresidencia de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca o del Consell de Mallorca.

9.Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 37 de la LGS, i en el capítol I del Títol III del RLGS.

Setzena. Subcontractació

La persona juridíca beneficiària pot subcontractar la totalitat de la realització del projecte cultural subvencionat, d'acord amb els requisits establerts en els articles 29 de la Llei 38/2003, 68.1 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions, que s’indiquen a continuació. En aquest sentit, s’ha d’assenyalar que  no s’entén compresa dins el terme subcontractació, la contractació d’aquelles despeses en les quals hagi d’incórrer el beneficiari per realitzar el projecte per si mateix.

Requisits:

a) L’entitat beneficiària pot subcontractar el projecte cultural, objecte de la sol·licitud, fins al 100% de l’activitat subvencionada. (art. 29.2 de la LGS; art. 68.1 del RLGS).

b) Quan l’activitat concertada amb terceres persones excedeixi del 20 % de l’import de la subvenció i aquest import sigui superior a 60.000 €, la subcontractació estarà sotmesa al compliment dels requisits següents:

- Que el contracte es faci per escrit.

- Que l’entitat concedent de la subvenció l’autoritzi prèviament, en la forma que determinen en les bases reguladores.

(Art. 29.3 de la LGS)

En aquest sentit, s’autoritza l’entitat beneficiària a dur a terme la subcontractació, en el cas d’ultrapassar els límits esmentats, si aporta:

- Una memòria justificativa del motiu de la subcontractació.

- El document en què aquesta s’ha formalitzat.

- Una declaració responsable conforme l’entitat no està sotmesa a cap dels supòsits de vinculació amb la persona o l’entitat subcontractada prevists en l'article 68.2 del RLGS.

c) L’entitat beneficiària, d'acord amb l’article 29.7 de la LGS, no pot concertar l'execució total o parcial de les activitats subvencionades amb:

1. Persones o entitats sotmeses a alguna de les prohibicions de l'article 13 de la LGS.

2. Persones o entitats que hagin percebut altres subvencions per a la realització de l'activitat objecte de contractació.

3. Intermediaris o assessors els honoraris dels quals es defineixin com un percentatge de cost total de l'operació, llevat que el pagament estigui justificat amb referència al valor de mercat del treball efectuat o dels serveis prestats.

4. Persones o entitats vinculades amb l’entitat beneficiària, llevat que la contractació s'efectuï d'acord amb les condicions normals de mercat i s'obtingui l'autorització prèvia de l'òrgan concedent de la subvenció en els termes que estableixin les bases. (S’ha de tenir en compte, en aquest cas, l’article 68.2 del RLGS que defineix les circumstàncies en què es considera que hi ha vincle amb l’entitat beneficiària).

5. Persones o entitats sol·licitants d'ajuda o subvenció en la mateixa  convocatòria i programa que no hagin obtingut subvenció per no complir els requisits o no assolir la valoració suficient.

S’autoritza el supòsit de subcontractació a favor de persones o entitats vinculades a l’entitat beneficiària recollit en l’apartat 4 de la lletra c), sempre que es faci d’acord amb els termes següents:

I) Quan l’activitat concertada amb la persona o entitat vinculada excedeix el 20% de l’import de la subvenció i aquest és superior a 60.000 €, la subcontractació s’ha d’estipular per escrit mitjançant contracte.

II) La subcontractació ha d’obeir a criteris d’eficàcia i eficiència en l’execució del projecte cultural. L’entitat beneficiària ha de reflectir aquests criteris en la memòria presentada en justificar l’ajut.

III). L’entitat beneficiària ha d’indicar la vinculació amb la persona o entitat subcontractada bé en el contracte, bé en la memòria.

IV) La subcontractació s’ha de dur a terme en condicions normals de mercat i, en aquest sentit, l’entitat beneficiària ha d’haver demanat 3 pressuposts sobre l’activitat que vol subcontractar, per la qual cosa ha de presentar la factura definitiva de la subcontractació efectuada, a més dels 2 pressuposts rebutjats.

Dissetena. Modificació del projecte

Quan l’entitat beneficiària, per causa de força major o per causes imprevisibles i alienes a la seva voluntat, hagi d’introduir modificacions irrellevants en el projecte, és a dir, que no n’alterin els objectius ni els aspectes essencials, aquestes s’han de comunicar a l’òrgan concedent a través de l’òrgan instructor, al més aviat possible o, en tot cas, en el moment de la justificació per tal que l’òrgan concedent de la subvenció accepti la justificació presentada sempre que això no perjudiqui els drets de tercers.  En aques sentit, no s’admetran modificacions substancials del projecte, això és, que n’alterin la naturalesa, les finalitats, les característiques essencials o qualsevol altre aspecte que pugui desvirtuar-lo. 

Divuitena. Justificació i pagament de la subvenció

D’acord amb el que recullen els articlles 34.3 de la LGS i 88.1 del RLGS, l’abonament de la subvenció, que es fa mitjançant transferència bancària, s’ha de dur a terme una vegada que l’entitat beneficiària hagi justificat, tal i com s’estableix en aquesta base, la realització del projecte cultural subvencionat.

L’entitat beneficiària, abans de rebre el pagament de la subvenció, ha d’acreditar que està al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant de l’Administració de l’Estat, i amb les obligacions tributàries del Consell de Mallorca, així com que no és deutora per una resolució de procedència de reintegrament. En el primer cas, aquest requisit es pot complir a través d’una declaració responsable o amb la presentació dels certificats administratius corresponents d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Pel que fa referència al compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca l’acredita, d’ofici, la Tresoreria de la institució i, en relació al fet que el beneficiari no és deutor per una resolució de reintegrament ho fa, d’ofici, el centre gestor a través de l’òrgan instructor.

Documentació justificativa: La justificació de la realització del projecte cultural subvencionat i, de la consecució dels objectius de la subvenció, així com, del compliment de les condicions que determini, si escau, l’acte de concessió de la subvenció,  s'ha de dur a terme d’acord amb els articles 72 i 73 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25/7/2006), a través d'un compte justificatiu que està integrat per la memòria tècnica i econòmica següent: 

A) Memòria tècnica

És la documentació amb la qual l’entitat beneficiària demostra que ha fet el projecte cultural subvencionat, tal com el va presentar inicialment o amb la introducció dels canvis que ha comunicat al departament. La memòria tècnica està integrada per la documentació següent:

- Memòria explicativa de l'activitat realitzada: comentari i avaluació dels resultats obtinguts i de tots aquells aspectes que siguin rellevants.  Si no s’ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n’ha d’exposar les causes i ha d’explicar la resta del projecte realitzat. (vegeu el model de l’annex 6).

En el cas d’edicions de llibres, fonogrames i audiovisuals, la memòria tècnica en qüestió consistirà en el lliurament d’ 1 exemplar del llibre, fonograma o audiovisual subvencionat, si no s’ha presentat amb la sol·licitud. 

- Un exemplar, si escau, de la publicitat escrita i gràfica relativa a l’activitat subvencionada, en què hi ha de constar el patrocini de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca o, simplement del Consell de Mallorca, mitjançant el logotip de la institució.

- Qualsevol altra documentació que li sigui requerida als efectes de comprovar la realització del projecte cultural subvencionat.

B) Memòria econòmica

És la documentació que dóna compte de les despeses d’execució del projecte realitzat i de les distintes fonts per finançar-lo. Aquesta memòria consta dels documents següents.

Aquesta memòria està integrada per la documentació següent:

- Annex 4: Declaració responsable de la realització del projecte cultural subvencionat i del seu pressupost d’execució, a la qual s'ha d’adjuntar la relació detallada i equilibrada dels ingressos que l’han finançat i de les despeses que corresponen sense cap dubte al projecte cultural subvencionat (art. 30.2 de la LGS i art. 72.2 del RLGS).

- Relació de les despeses i dels ingressos del projecte cultural subvencionat. La relació de despeses s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost del projecte presentat i ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d'emissió, la data de pagament i el concepte de la factura o del document similar. La relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència. (Si no hi ha hagut altres ingressos per finançar el projecte tret de la subvenció, s’ha d’adjuntar una declaració responsable sobre aquesta circumstància).

- Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet que la despesa justificada no te un valor superior al de mercat (art. 31.1 de la Llei 38/2003). (Annex 4).

- La fotocòpia compulsada pel secretari/a o per la secretàri/a-interventor/a de l’entitat local corresponent de les factures o d’altres documents amb valor probatori equivalent amb validesa, en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, justificatius de la despesa subvencionable del pressupost executat, que han d’estar expedides a nom de l’entitat beneficiària i, a més, han de tenir tots els requisits que exigeix el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel que s’aprova el reglament que regula les obligacions de facturació. Així, es poden citar, entre d’altres, com a exemple i sempre que siguin escaients:

- Dades fiscals identificatives de proveïdor i del destinatari

- Data i número de factura

- Concepte de la despesa

- Retenció fiscal i/o IVA (si correspon)

- El preu unitari sense l’impost de les operacions descrites en el concepte de la factura.

- Quan l’operació documentada en la factura estigui exempta o no subjecta a l’impost o quan el subjecte passiu de l’impost sigui el destinatari de l’operació facturada, s’hi ha de fer constar.  O s’hi ha d’incloure una referència a les disposicions corresponents de la sisena Directiva 77/388/CEE del Consell,de 17 de maig de 1977, en matèria d’IVA, modificada, entre d’altres, per la Directiva 2001/115/CE del Consell de la UE, o als preceptes corresponents de la Llei de l’impost.

Notes: 1. Les fotocòpies compulsades de les factures o dels justificants del pressupost subvencionable del projecte han de ser fotocòpia compulsada pel secretari o per la secretària de l’entitat local corresponent.

2. Les fotocòpies esmentades s’han de presentar ordenades, és a dir, agrupades en el mateix ordre que figura en la relació de despeses que s’adjunta a l’annex 4 .

3. El pagament dels justificats s'ha de dur a terme a través dels mitjans que s'indiquen a continuació i, la documentació que l'acredita ha de presentar les caracaterístiques següents:

A) Pagament a través de transferència bancària o d’ingrés en compte bancari.

En aquest cas, s’ha d’adjuntar la documentació següent:

- Còpia de l’ordre de la transferència bancària o del document d’ingrés bancari.  Aquests  documents han de recollir les dades següents: el concepte de la transferència o de l’ingrés que ha de permetre identificar el justificant a què s'imputa el pagament, la data del document, l’import i, les dades de l’ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l’emissor de la factura, respectivament i,

- Extracte del compte bancari del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquesta transferència.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per a la còpia de l’ordre de transferència o per al document d’ingrés, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

B) Pagament mitjançant xec o pagaré nominatiu :

L’entitat beneficiària ha de aportar tots aquests documents:

- Còpia del xec o pagaré nominatiu, emès a nom del proveïdor que emet la factura, sempre que estigui vençut.

- Certificat o document de l’entitat bancària en què es faci constar aquestes dades: el número de xec, el seu import, la identificació de qui el cobra i la data de cobrament (no és necessari presentar l’extracte del compte corrent si el certificat de l’entitat bancària inclou també la identificació del número de compte en què s’ha carregat el xec i el titular del compte, que ha de coincidir amb el beneficiari de l’ajuda).

- Extracte del compte corrent del beneficiari de l’ajuda en el qual figuri el càrrec d’aquest xec o pagaré.

No obstant això, si  en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la còpia del xec o pagaré corresponent.

C) Pagament a través de pagarés, lletres de canvi o similars.

En aquest supòsit, l’acreditació del pagament s’ha de fer a través d’aquest document:

Certificat o document de l’entitat bancària que contengui: el titular i el número de compte en què s’ha carregat l’efecte mercantil, el lliurador i el lliurat de la lletra de canvi, el beneficiari, el concepte pel qual es fa l’efecte mercantil, l’import de la lletra de canvi i la data d’emissió de la lletra i del seu abonament per part del lliurat.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten en el paràgraf anterior, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari.

D) Pagament mitjançant targeta de crèdit.

Aquest tipus de pagament s’ha d’acreditar amb els documents següents:

- Resguard del pagament amb targeta

- Certificat o document de l’entitat bancària en què com a mínim consti el titular i el número del compte corrent en què es carrega el pagament de la targeta,  el beneficiari, el concepte pel qual es fa la transferència i l’import i data de l’operació.

No obstant això, si  en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària, bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i el resguard del pagament amb targeta.

E) Pagament mitjançant domiciliació bancària.

En aquest cas, s’ha d’adjuntaraquests documents:

- Notificació bancària del càrrec.

- Certificat o document de l’entitat bancària en què consti el titular i número del compte corrent en què s’ha anotat el càrrec i l’ordenant del càrrec, el beneficiari, el concepte pel qual es fa el càrrec i l’import i data de l’operació.

No obstant això, si en el detall del càrrec bancari del pagament en qüestió es recullen les dades que s'esmenten per al certificat o per al document de l’entitat bancària bastarà presentar aquest detall del càrrec bancari i la notificació bancària del càrrec.

En el cas que en el document acreditatiu del pagament figuri un import que no coincideix amb l’import del justificant en qüestió, el beneficiari haurà de presentar un certificat o documentació justificativa de l’entitat bancària o qualsevol altre document que justifiqui que dins aquell pagament es troba inclòs l’abonament del justificant en qüestió.

Si el pagament es fa en divises, l’entitat beneficiària ha d’aportar l’equivalència del canvi oficial en euros que correspongui a la data del pagament del document justificatiu de la despesa.

Limitació:  S’admet el pagament en efectiu únicament quan l’import dels justificants no superi els 100,00 € (IVA exclòs). Per acreditar aquest pagament en metàl·lic s’ha de signar i segellar pel proveïdor, que ha emès la factura, un “Rebut” (un recibí) amb l’expressió “Rebut en metàl·lic” que ha de tenir aquestes dades: data, nom i llinatges de la persona que l’ha signat i el núm. del seu DNI; a més, en el cas que el rebut esmentat no consti damunt el justificant, s’ha d’indicar la despesa que és objecte del pagament en metàl·lic.

No obstant això, per als pagaments en metàl·lic fets amb anterioritat a la publicació de les bases, s’ha d’acceptar, com acreditació de la seva verificació, qualsevol mitjà admès en Dret.

- Certificat de la Intervenció o de la Secretaria o de la persona competent de l’entitat beneficiària que doni fe que els originals o, si escau, la part de la factura que s'imputa per justificar la subvenció, no s’han presentat davant cap altre organisme, com a justificant, per al cobrament d’altres subvencions.

- Una declaració responsable del batle o de la persona competent de l’entitat beneficiària davant autoritat administrativa en el sentit que els originals o, si és el cas, aquella part del seu import que s’ha imputat per justificar la subvenció no es presentaran davant cap altre organisme, com a justificant, per al cobrament d’altres subvencions.)

- Una declaració responsable de l’entitat beneficiària sobre el fet de si recupera o compensa l’IVA (art. 31.8 de la Llei 38/2003).(Annex 4)

- Una memòria econòmica sobre la imputació de costs indirectes, quan aquests es vulguin imputar com a despesa del pressupost del projecte, en la qual s’ha d’explicar el criteri d’imputació per determinar-ne el percentatge que hi correspon, que ha de ser conforme als principis i les normes de comptabilitat generalment admeses (art. 31.9 de la Llei 38/2003) i la base sisena de la convocatòria. S’hi han d’aportar els justificants de les despeses corresponents als costs indirectes imputats.

- Les 3 ofertes, si escau, que s’han de sol·licitar a diferents proveïdors abans de  contractar la depesa pertinent, d’acord amb allò establert al primer paràgraf de l’apartat tercer de la base sisena.

- Qualsevol altra documentació que es derivi d’aquestes bases o li sigui requerida als efectes de comprovar la justificació econòmica del projecte cultural.

Termini de presentació:

Cal presentar la documentació justificativa en qualsevol terminal del registre general del Consell (Centre Cultural de la Misericòrdia: plaça de l’Hospital, 4; seu del Consell: Palau Reial, 1; Llar de la Joventut: General Riera, 111 i Llar de la Infància: General Riera, 113 –Palma-), així com en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, al més aviat possible i, en tot cas, en el termini de 20 dies, comptadors des del dia següent al de la publicació de la concessió de les subvencions. Si el darrer dia fos dissabtè, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.

Donat el cas que la resolució de la convocatòria es produís abans de finalitzar la temporalització establerta en la base segona, l’entitat beneficiària ha de presentar la  documentació justificativa al més aviat possible i, en tot cas,  el darrer dia per presentar-la és l’1 d’octubre de 2014.

Si la documentació per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre en què s'inclogui a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en la convocatòria. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació dels justificants, no s’ha d’admetre en cap cas. Si el darrer dia fos dissabtè, el termini esmentat s’ajorna fins al dia hàbil següent.

Dinovena.  Absència o deficiències de la documentació justificativa de la subvenció

Si la persona física o jurídica beneficiària no presenta la documentació establerta a la base anterior, se li ha de requerir perquè la presenti en el termini improrrogable de 15 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació d’aquest requeriment (art. 70.3 de la RLGS).

Si la documentació justificativa té deficiències, l’òrgan instructor requerirà l’entitat beneficiària que les esmeni en el termini de 10 dies, comptadors des de l’endemà de la recepció de la notificació del requeriment (art. 71.2 de la RLGS).

Per altra part, si la persona física o jurídica beneficiària no adopta les mesures de difusió adients per donar publicitat al finançament públic del projecte, d’acord amb l’art. 31.3 b) del RLGS, l’òrgan instructor li’n farà requeriment perquè les adopti en un termini no superior a 15 dies, amb l’advertiment de les conseqüències que es poden derivar de no adoptar-les en aplicació de l’article 37 de la LGS.

Vintena. Inspecció i comprovació

El Consell de Mallorca pot inspeccionar i comprovar les activitats culturals que hagi subvencionat, sense perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

En aquest sentit, s’ha d’indicar que la base d’execució 35.3 in fine del Pressupost del Consell de Mallorca estableix el següent: “La revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, si s’escau, formin part del compte justificatiu, seran objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d’una mostra representativa.”, per la qual cosa, cal tenir en compte que l’import definitiu de la subvenció justificada pot experimentar canvis, posteriorment, com a conseqüència de l’exercici, en els 4 anys següents, del control financer de la Intervenció General sobre la documentació justificativa presentada per l’entitat beneficiària i, consegüentment, si aquella ja s’ha abonat, pot donar lloc al reintegrament corresponent.

Vint-i-unena. Revocació de la subvenció

1. Si l’entitat beneficiària incompleix les obligacions contemplades en les bases o en el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, o incorre en alguna de les causes de l’article 37 de la LGS, o altera les condicions o aspectes i característiques rellevants del projecte que s’hagin pogut tenir en compte per concedir l’ajuda, els òrgans competents del Consell han de revocar la concessió de la subvenció.  En conseqüència, l’entitat beneficiària perdrà el dret a cobrar-la o, si ja l’ha cobrada, l’haurà de reintegrar, d’acord amb el que estableixen l’article 40.1 de la LGS i l’article 13.2 del RLGS. 

2. Si l’entitat beneficiària ha complert de forma significativa amb les seves obligacions, si de la documentació justificativa presentada es dedueix que ha tingut voluntat de compliment i que s’han assolit les finalitats de la subvenció, s’ha de dur a terme una revocació parcial de la concessió de la subvenció i, consegüentment, la pèrdua del dret a cobrar parcialment la subvenció, d’acord amb l’aplicació dels criteris de gradació següents:

a) En el cas d’execució parcial del projecte, que ha de suposar, com a mínim, l’execució del    50 % de les activitats d’aquest o de l’activitat planificada (quan el projecte només estigui integrat per una activitat i aquesta sigui susceptible de dividir-se en unitats d’execució amb una naturalesa i identitat pròpia) i l’assoliment dels objectius de la subvenció, la revocació parcial subvenció inicial s’ha de fer en funció de l’import de la subvenció inicial no justificat, sempre que l’entitat hagi especificat l’aplicació de la subvenció inicial entre les diferents activitats del projecte o unitats d’execució, sia en la documentacio inicial sia abans de la justificació de la subvenció o en el moment de presentar-la, com a conseqüència del requeriment de l’òrgan instructor. Per tant, si el projecte no fos susceptible de dividir-se en les unitats d’execució esmentades s’ha de revocar totalment la subvenció.

b) En el cas que s’hagi executat totalment el projecte cultural, la revocació parcial de la subvenció inicial s’ha de fer en funció de l’import de la subvenció inicial no justificat o justificat incorrectament.

3. Quan la subvenció atorgada en aquesta convocatòria sigui incompatible amb altres ajuts o subvencions per al mateix projecte cultural, l’òrgan concedent ha d’exigir el reintegrament de la subvenció o, si n’és el cas, declarar la pèrdua del dret a cobrar la subvenció adient, si l’entitat beneficiària no hagués presentat la renúncia pertinent.

4. En el cas que l’import total de la suma de la subvenció més la resta d’altres ajuts, subvencions, ingressos o fons propis que han finançat la realització del projecte cultural, superi el pressupost total d’execució d’aquest, l’import de la revocació parcial de la subvenció ha de ser la quantitat que excedeix del pressupost executat esmentat.

Vint-i-dosena. Ineficàcia sobrevinguda de la convocatòria.

Si per circumstàncies sobrevingudes d’interès públic i general, el Consell de Mallorca no pot dur endavant la tramitació d’aquesta convocatòria, l’òrgan, que la va aprovar, l’ha de deixar sense efectes previ informe justificatiu de la Secretaria Tècnica del centre gestor.

Vint-i-tresena. Sancions.

L'incompliment d'aquestes bases i de la resta de la normativa vigent en matèria de subvencions està sotmès al règim d'infraccions i sancions del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i a la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

Vint-i-quatrena. Recursos

Contra l’acord de resolució d’aquesta convotòria, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell de Mallorca, dins el termini d’un mes, a partir de l’endemà de la seva publicació.

Contra la desestimació expressa del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la notificació de la desestimació del recurs d’alçada.

Contra la desestimació per silenci del recurs d’alçada, hom pot interposar el recurs contenciós administratiu davant el mateix òrgan judicial esmentat, en el termini de sis mesos, comptadors a partir de l’endemà de la desestimació presumpta. Aquesta es produeix un cop transcorreguts tres mesos de la interposició del recurs, sense que se n’hagi notificat la resolució.

No obstant això, s’hi pot presentar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que hi sigui pertinent. Tot, d’acord amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Vint-i-cinquena.- Règim jurídic

Les subvencions d’aquesta convocatòria es regeixen per aquestes bases; per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003); el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei 38/2003 general de subvencions (BOE núm.176, de 25 de juliol de 2006); el Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 26 de juliol de 2001 (BOIB núm. 132 de 3 de novembre de 2001); la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999; la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars; el Reglament orgànic del Consell de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca de 8 de març de 2004 i modificat el 13 d’octubre de 2011 (BOIB núm. 158, de 20 d’octubre de 2011); el Decret d’organització del Consell de Mallorca (BOIB núm. 111, de 21 de juliol de 2011) modificat posteriorment (BOIB núm. 159, de 22 d’octubre; BOIB núm. 48, de 3 d’abril de 2012 i BOIB núm. 59, de 26 d’abril de 2012); l'Ordenança vigent de procediment administratiu del Consell de Mallorca, aprovada pel Ple del Consell de Mallorca de 2 de maig de 1995 (BOIB de 10 d’agost de 1995) i modificada per la Llei 4/1999 i la resta de la normativa que hi sigui d'aplicació.

 

 

ANNEX 1

SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ ANY 2014 PER  A LES ACTIVITATS CULTURALS DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES PÚBLICS QUE EN DEPENEN

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Entitat:

NIF

Domicili (als efectes de notificacions): 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de persona de contacte:                                        Fax:

Correu electrònic de contacte:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL/PERSONA AUTORITZADA

Nom i llinatges:

DNI/NIE:

Telèfon:

e-mail:

Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:

DADES DELS PROJECTES CULTURALS

 Títol:

 

Descripció breu del projecte:

 

 

Pressupost  total del projecte (Sense IVA):

 

Títol:

 

Descripció breu del projecte:

 

 

Pressupost  total del projecte (Sense IVA):

 

Títol:

 

Descripció breu del projecte:

 

 

Pressupost  total del projecte (Sense IVA):

DECLARACIONS

_________________________________________________, amb NIF _________________, amb domicili a __________________________ i núm. de telèfon _______________________, en representació de l'entitat sol·licitant,

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT

1) Que accept les bases de la convocatòria de subvencions 2014 per a les activitats culturals de les entitats d’administració local o dels organismes públics que en depenen.

2)  Que n’adjunt la documentació exigida.

QUANTITATS QUE ES SOL·LICITEN:

1. Nom del Projecte__________________________________________________

    Quantitat______________________  €

2. Nom del Projecte__________________________________________________

    Quantitat______________________  €

3. Nom del Projecte__________________________________________________

    Quantitat______________________  €

___________________________________, ___ d __________________ de 2014

(Signatura)

Nota: * Als efectes establerts a la base vint-i-unena, on es regula la revocació parcial, és a dir, en cas d’execució parcial del projecte, sempre que el projecte estigui integrat per vàries activitats o per una sola susceptible de dividir-se en unitats d’execució, heu d’indicar d’indicar, en un full adjunt a la sol·licitud, la distribució de la subvenció entre les distintes parts del projecte.

 CLÀUSULA INFORMATIVA SOBRE LES DADES DE CARÀCTER PERSONAL

En compliment del que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informam que:

1. Les dades que contingui la sol·licitud d’admissió, la documentació que s’hi adjunti o la documentació que es generi a partir d’aquesta convocatòria, s’incorporen en un fitxer de dades personals, inscrit en l’Agència Espanyola de Protecció de Dades, del qual és responsable el Consell de Mallorca. Aquest fitxer serveix, per una banda, per concedir les subvencions previstes en aquesta convocatòria per tal d’assolir els objectius i les finalitats recollits en la base primera i, per altra banda, si n’és el cas, per dur a terme la tramitació dels expedients sancionadors per haver-se comès les infraccions recollides en la normativa de subvencions.

2. Cessions de les dades previstes: a les publicacions previstes en la convocatòria (BOIB, tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia, pàgina web del Consell de Mallorca, www.conselldemallorca.net), segons el que preveu l’article 18 Llei 38/2003 i l’article 59.6 b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; a les persones interessades en els termes prevists en la Llei 30/1992; i a la Intervenció General de l’Estat en els termes prevists en l’article 20 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, bàsica de subvencions.

3. L’òrgan administratiu davant del qual podeu exercitar, si escau, els drets d’accés, rectificació, cancel·lació, oposició i els altres que reconegui la llei orgànica esmentada és la Secretaria Tècnica de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca (Centre Cultural la Misericòrdia, plaça de l’Hospital 4. 07012. Palma).

DOCUMENTACIÓ QUE HEU D’ADJUNTAR A LA SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ ANY 2014 PER A LES ACTIVITATS CULTURALS DE LES ENTITATS D’ADMINISTRACIÓ LOCAL O DELS ORGANISMES PÚBLICS QUE EN DEPENEN

Marcau amb una “X” les caselles corresponents.

(   )     1) Model de sol·licitud (annex 1).

(   )     2) Fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant i del DNI, NIE o NIF del  representant legal de l’entitat i, si escau, de la persona autoritzada per signar-la.

(   )    3) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud i, si escau, acreditació de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que  la signi una persona distinta.

(   )     4) Declaració responsable davant d'autoritat administrativa de no incórrer en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions. (Vegeu el model de l’annex 2). 

(   )    5) Declaració responsable d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat; de no haver demanat cap altre suport, ajuda o subvenció per dur a terme el projecte cultural i, si és el cas, la relació dels suports, de les subvencions i de les ajudes sol·licitades o concedides, amb indicació dels imports i de les entitats subvencionadores; així com dels ingressos prevists per l’execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o de l’obtenció d’altres recursos que el financïin (annex 2).

(   )    6) Projecte cultural signat en què s’han de reflectir, a més, els aspectes que s’esmenten en els criteris d’avaluació corresponents de la base tretzena.

(En el cas de les edicions, s'ha de presentar sempre que sigui possible, si el grau de desenvolupament del projecte ho permet, una còpia de l’obra literària o una maqueta del fonograma o l’audiovisual per als quals se sol·licita la subvenció).

(   )    7) Pressupost sense IVA, equilibrat i signat que inclogui les partides que l’integren, que ha de recollir les despeses que ha de suposar la realització del projecte i dels ingressos amb què s’ha de finançar. (S’entén que el pressupost presentat no du IVA si no s’hi recull res al respecte). (vegeu el model de l’annex 5).

(   )     8) Certificat bancari normalitzat, acreditatiu del compte corrent o la llibreta en què s’ha d'ingressar l’import de la subvenció (annex 3)

Notas: 1. Atès el procediment de concessió de subvencions d’aquesta convocatòria, mitjançant concurrència competitiva, és molt important que tota la documentació ressenyada i, en especial, els documents dels apartats 6 i 7 es presentin es presentin acurats a fi de tenir tota la informació necessària per seleccionar les entitats beneficiàries.

2. No cal presentar el document recollit a l’apartat 2 (llevat del cas de que signi la sol·licitud persona autoritzada)  sempre que no hi hagi hagut canvis i si s’hagin presentat davant el Departament del Consell de Mallorca, competent en matèria de cultura, per mor de la tramitació d’expedients de subvencions de l’any 2009 o d’anys posteriors.

 

 

ANNEX 2

DECLARACIÓ RESPONSABLE D'ESTAR AL CORRENT EN EL COMPLIMENT DE LES SEVES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I AMB LA SEGURETAT SOCIAL DAVANT L’ADMINISTRACIÓ DE L’ESTAT; DE NO HAVER DEMANAT CAP ALTRE SUPORT, AJUDA O SUBVENCIÓ PER DUR A TERME EL PROJECTE CULTURAL I, SI ÉS EL CAS, LA RELACIÓ DELS SUPORTS, DE LES SUBVENCIONS I DE LES AJUDES SOL·LICITADES O CONCEDIDES, AMB INDICACIÓ DELS IMPORTS I DE LES ENTITATS SUBVENCIONADORES; DELS INGRESSOS PREVISTS PER L’EXECUCIÓ DEL PROJECTE (VENDES, ENTRADES, ETC.) O DE L’OBTENCIÓ D’ALTRES RECURSOS PER FINANÇAR-LO I, DE NO INCÓRRER EN CAP DE LES PROHIBICIONS ESTABLERTES EN L’ARTICLE 13 DE LA LLEI 38/2003 GENERAL DE SUBVENCIONS

DADES DE L’ENTITAT SOL·LICITANT

Entitat:

NIF

Domicili (als efectes de notificacions): 

Carrer o plaça:

Localitat:

CP:

Telèfon de persona de contacte:                                     Fax:

Correu electrònic de contacte:

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL

Nom i llinatges:

NIF:

Telèfon:

e-mail:

Represent l’entitat sol·licitant en qualitat de:

DECLAR SOTA LA MEVA RESPONSABILITAT:

A) Que l’entitat està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat.

B)   Pel que fa al/s projecte/s cultural/s, objecte de la sol·licitud:

(   )   Que l’entitat no ha demanat ni ha rebut cap altre suport, ajut o subvenció per:

(   ) Que l’entitat ha demanat o a rebut per als projectes culturals següents els suports, les ajudes o les subvencions que es detallen a continuació:

Projecte de la sol·licitud: ________________________________________________

Entitat subvencionadora_________________________________________________

Quantia de l’ajuda o subvenció___________________________________________

Marcau amb una “X” la casella corresponent

 

(   ) No resolta

(   ) Denegada

(   ) Concedida i no rebuda

(   ) Rebuda

 

Projecte de la sol·licitud: ________________________________________________

Entitat subvencionadora_________________________________________________

Quantia de l’ajuda o subvenció___________________________________________

Marcau amb una “X” la casella corresponent

 

(   ) No resolta

(   ) Denegada

(   ) Concedida i no rebuda

(   ) Rebuda

 

Projecte de la sol·licitud: ________________________________________________

Entitat subvencionadora_________________________________________________

Quantia de l’ajuda o subvenció___________________________________________

Marcau amb una “X” la casella corresponent

 

(   ) No resolta

(   ) Denegada

(   ) Concedida i no rebuda

(   ) Rebuda

 

Projecte de la sol·licitud: ________________________________________________

Entitat subvencionadora_________________________________________________

Quantia de l’ajuda o subvenció___________________________________________

Marcau amb una “X” la casella corresponent


 

(   ) No resolta

(   ) Denegada

(   ) Concedida i no rebuda

(   ) Rebuda

 

Projecte de la sol·licitud: ________________________________________________

Entitat subvencionadora_________________________________________________

Quantia de l’ajuda o subvenció___________________________________________

Marcau amb una “X” la casella corresponent

 

(   ) No resolta

(   ) Denegada

(   ) Concedida i no rebuda

(   ) Rebuda

C) Que:

(   ) No es preveuen ingressos derivats de l'execució del projecte (vendes, entrades, etc.) o l’obtenció d’altres recursos per finançar el/s projecte/s culturals/s.

(   ) Els ingressos que es preveuen obtenir de l'execució del projecte o d’altres recursos per finançar el projecte cultural són els següents:

Títol del projecte:

Tipus d'ingressos                                                                               Import

..........................................................................................              ...................................

..........................................................................................             ...................................

..........................................................................................            ...................................

Títol del projecte:

Tipus d'ingressos                                                                               Import

..........................................................................................              ...................................

..........................................................................................             ...................................

..........................................................................................            ...................................

Títol del projecte:

Tipus d'ingressos                                                                               Import

..........................................................................................              ...................................

..........................................................................................             ...................................

..........................................................................................            ...................................

Títol del projecte:

Tipus d'ingressos                                                                               Import

..........................................................................................              ...................................

..........................................................................................             ...................................

..........................................................................................            ...................................

El sol·licitant                                                                                        

(Signatura)                                                                                                                                      

 _______________________________                                 

(Nom i cognoms)

D)Declar sota la meva responsabilitat, perquè l’òrgan concedent de la subvenció en tengui coneixement, que:

(   ) L’entitat no incorre en cap de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003 general de subvencions.

 

El sol·licitant                                                                          El secretari tècnic            

(Signatura)                                                          de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Espots            

_______________________________                                            José Manuel Carrillo Martínez

(Nom i cognoms)

 

......................................................................, ........ d..............................................de 20......

Senyor vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports                                                           

 

 

ANNEX 3

SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS

DADES DEL PERCEPTOR

NIF PERCEPTOR

 

LLINATGES I NOM / RAÓ SOCIAL

 

ADREÇA

 

LOCALITAT

C. POSTAL

PROVINCIA

 

 

 

TELÈFON

FAX

 

 

 

 

 

 

 

 

DADES BANCÀRIES

ENTITAT BANCÀRIA / SUCURSAL

 

IBAN

BANC

OFICINA

                            COMPTE NÚM.

 

 

 

 

 

 

 

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom meu.

CERTIFICAT DE CONFORMITAT            Palma, ____ d___________ de 20.....

DE L’ENTITAT BANCÀRIA:                          

(Aquestes dades coincideixen amb les

que consten en aquesta oficina):                        El perceptor,

El director / el delegat,                                   

Signatura:_____________________              Signatura

(segell de l’entitat bancària)

 

 

ANNEX 4

DECLARACIÓ RESPONSABLE SOBRE LA REALITZACIÓ DEL PROJECTE CULTURAL  SUBVENCIONAT I DEL SEU PRESSUPOST

(Aquest annex nomé s’ha d’emplenar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)

___________________________________________________, com a representant de l’entitat__________________________________,amb  NIF______________________, en relació  a la subvenció concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca per dur a terme  el projecte __________________________________________________________.

Declar sota la meva responsabilitat :

1.- Que l’esmentat projecte s’ha realitzat.

2.- Que la relació detallada i equilibrada de despeses i d'ingressos que integren el pressupost executat del projecte assenyalat ha estat la que s'hi adjunta.

(Nota: 1. La relació de despeses, que s'ha d'estructurar d'acord amb les partides del pressupost presentat, ha d'indicar les següents dades de les factures o documents acreditatius: la denominació del proveïdor i el seu CIF, el número, l’import, la data d'emissió i el concepte de la factura o del document similar, la data de pagament; i la relació d'ingressos ha d'assenyalar les ajudes, les subvencions, els ingressos o els fons propis que han finançat el projecte subvencionat, indicant-ne l'import i la procedència; 2. Aquesta relació de despeses i ingressos ha d’anar signada pel beneficiari)

3. Que l’import total de les despeses relacionades, és a dir, ________________ €, corresponen sense cap dubte al pressupost del projecte cultural subvencionat, i que no tenen un valor superior al de mercat.

4.- Que el beneficiari/entitat beneficiària en relació a l’IVA suportat en la despesa subvencionable de l’execució del projecte i, d’acord amb l’article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions:

(   ) No recupera ni compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

(   ) Sí recupera o compensa l’IVA suportat de la despesa subvencionable

5.- Que la subvenció atorgada pel Consell de Mallorca s’ha aplicat a la finalitat per a la qual es va concedir i que no supera - amb les subvencions i altres ingressos concurrents- el pressupost d’execució del projecte cultural subvencionat.

6.- Que s’adjunta fotocòpia compulsada dels justificants originals del pressupost d’execució del projecte cultural subvencionat i que, si escau, la resta de documentació relativa al projecte cultural resta a disposició del Consell de Mallorca i de la Sindicatura de Comptes, a la seu d’aquesta entitat, situada a _______________________________ .

I, perquè consti, sign aquesta declaració  a ____________________________, el ________, d   ___________________ de 20.....

 

 

ANNEX 5: PRESSUPOST SENSE IVA DEL PROJECTE CULTURAL

(Aquest annex s’ha de presentar amb cada projecte cultural que es presenti amb la sol·licitud)

Títol del projecte cultural:

DESPESES

(Aquí s’han de recollir els tipus de despesa que són necessàries per fer el projecte cultural)

 

TIPUS DE DEPESA

IMPORT (Sense IVA)

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

IMPORT TOTAL

                                                €

INGRESSOS

(S’han d’indicar els altres ajuts, subvencions, recursos o fons propis amb què financia la realització del projecte)

TIPUS D’INGRÈS I SI, ESCAU , ENTITAT CONCEDENT

IMPORT (Sense IVA)

1. Subvenció sol·licitada al Consell de Mallorca

2.

3.

4.

5.

6.

7.

IMPORT TOTAL

                                                €

 

El sol·licitant                                                                

(Signatura)                                                   

_______________________________                      

(Nom i cognoms)

....................................., ........ d..............................................de 20......

 

 

ANNEX 6: MEMÒRIA TÈCNICA DEL PROJECTE

(Aquest annex nomé s’ha d’emplenar si s’ha de justificar la subvenció que s’hagi concedit en aquesta convocatòria)

_____________________________________________, com a representant de l’entitat ________________________________, ambNIF ___________________, en relació  a la subvenció concedida per la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca per dur a terme el projecte _______________________________________.

Declar sota la meva responsabilitat als efectes de la base devuitena:

1.Que el projecte cultural s’ha realitzat:

(   ) Íntegrament

(   ) Parcialment, complint els requisits exigits a l’apartat 2a) de la base vint-i-unena de la convocatòria.

2.Que l’avaluació dels resultats obtinguts per l’execució del projecte cultural esmentada són els següents:

* Grau de consecució dels objectius plantejats:

 

 

* Grau de compliment del pla de treball de l’activitat:

 

 

 

* Valoració de la innovació, originalitat i creativitat desenvolupats en l’activitat com en la difusió del projecte:

 

 

* Comparativa entre les despesa pressupostada i la realitzada:

 

 

* Valoració dels recursos emprats:

 

 

* Assistents a l’activitat (nombre, perfil d’aquests, etc.):

 

 

* Valoració de la Difusió realitzada de l’activitat (abast, mitjans de comunicació, suports utilitzats, etc.):

 

 

 

* Utilització i ús del català tant en la realització de l’activitat com en la difusió d’aquesta:

 

 

(Si l’espai establert per a qualque apartat no fos suficient es pot presentar la informació en qüestió a través d’un full apart i presentar-lo com a full adjunt d’aquest document)

(Signatura)                                                  

_______________________________                      

(Nom i cognoms)

..................................................., ........ d..............................................de 20......