Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 4878
Bases específiques que regiran la convocatòria per constituir una borsa d'aspirants per cobrir amb caràcter interí les possibles necessitats de provisió urgent i temporal de places de Policia Local del Consell Insular de Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada  el 14 de març de 2014, aprovà les Bases  que regiran el concurs per a la creació d’una borsa d’aspirants per cobrir amb caràcter interí places vacants de Policia Local del Consell Insular de Formentera, conforme al següent:

“.......................

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER CONSTITUIR UNA BORSA D’ASPIRANTS PER COBRIR AMB CARÀCTER INTERÍ LES POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT I TEMPORAL DE PLACES DE POLICIA LOCAL DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Primer
Objecte de la convocatòria

1.L’ objecte d’aquesta convocatòria és la constitució d’una borsa d’aspirants per proveir, com a funcionari interí, les possibles necessitats de provisió urgent de places de policia local del Consell Insular de Formentera.

2. Les citades places pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de Serveis Especials, classe policia local, grup C1.

3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d’anuncis del Consell Insular de Formentera, situat a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) (carrer de Ramon Llull, 6), a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.

4. S’aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, Estatut Bàsic de l’Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diferents categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableix la formació, ingrés, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; i altres disposicions legals vigents en matèria de policia local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segona

Requisits i condicions de les persones aspirants

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola.

b) Tenir 18 anys complerts.

c) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació  de la categoria de policia expedit per l’ EBAP en plena validesa o haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l’Escola Balear d’Administració Pública.

d) Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació.

e) Estar en possessió del certificat del nivell B2 expedit per la Direcció de Cultura i Joventut del Govern dels Illes Balears o equivalent. En el cas de no posseir-ho, haurà de superar una prova de llengua catalana, que s’estableix a la base setena.

f) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, dels descrits en l’annex II (quadre d’exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d’establiment de les normes marc a què han d’ajustar-se els reglaments dels policies locals de les Illes Balears.

g) No haver estat separat del servei de les administracions local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

h) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar inclòs en un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinaria.

i) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A2, B i BTP.

j) Compromís de portar armes de foc i, si és necessari, a utilitzar-les (es presentarà mitjançant declaració jurada).

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24.00€, que s’hauran de fer efectius en el c/c IBAN ES59-0487-2113-14-2000003108, del banc Mare Nostrum (BMN).

Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1  de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Tercera

Sol·licitud i documentació

1.La sol·licitud per participar en les proves de selecció s’haurà de presentar en el Registre General d’aquesta Corporació, o en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, dins del termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà al de la data de publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora del termini anterior seran excloses i s’arxivaran. Si l’últim dia de presentació caigués en diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins a l’endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d’anuncis i a la pàgina web del Consell.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC del Consell Insular de Formentera per fax al 971 322556 o correu electrònic a atenciociutadana@conselldeformentera.cat.

3. Els aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació (excepte si aquests ja fossin en poder del Consell, segons regulen els articles 35. F de la Llei 30/1992 i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) Manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

b) Fotocòpia compulsada del DNI.

c) Fotocòpia correctament compulsada, del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica, expedit per l’ EBAP i en plena validesa o del certificat que acrediti haver superat la part teòrica del curs pertinent de formació bàsica per a policia local de l’Escola Balear d’Administració Pública.

d) Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

e) Permisos de conducció A, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

f) Acreditar el requisit del coneixement de la llengua catalana: per a l’acreditació d’aquest requisit s’ha de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat emès per Direcció de Cultura i Joventut, o si escau, els certificats declarats equivalents per la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

g) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin que se’ls tengui en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats. L’acreditació dels mèrits al·legats ha de fer-se en la forma i ordre de l’annex I (Barem de mèrits).

h) Resguard bancari d’haver abonat els drets d’examen que s’estableix en la base segona d’aquestes bases.

4.La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

5. El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

6. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figurin es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

Quarta

Resolució de la convocatòria

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President del Consell dictarà resolució en el termini màxim de 4 dies naturals en la qual es declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. En la mateixa resolució, s’inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a l’establert en la clàusula segona i, en el seu cas, la dels aspirants que no l’hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d’inici de la prova prevista si fos necessària, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució es publicarà en el tauler d’anuncis de l’OAC del Consell Insular de Formentera i en la web de la Corporació.

2. Els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, dirigides a corregir els defectes que s’hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que es requereix en la convocatòria. Se’ls adverteix que, en cas de no esmenar dins d’aquest termini els defectes a ells imputables que hagin motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d’admesos i exclosos, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà al de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució del President del Consell Insular de Formentera en el termini màxim d’un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.

4. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s’hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà en el tauler d’anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.

6. A l’efecte d’admissió dels aspirants es tendran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en les dades dels aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

7. Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, si fos necessària, segons el que es disposa a la base setena, el President del Consell Insular de Formentera, dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes als aspirants que l’hagin realitzat, segons el resultat de la prova, i designarà el Tribunal Qualificador i també el lloc, data i hora de les properes proves. Aquesta resolució, es publicarà al BOIB, en el tauler d’anuncis i en la web del Consell.

8. Si no fos necessària la celebració de la prova específica de llengua catalana per acreditar tots els aspirants el nivell exigit, la composició del Tribunal Qualificador es publicarà amb la resolució prevista a l’apartat 1 d’aquest article, que s’haurà de publicar al BOIB.

Cinquena

Tribunal Qualificador

1. En la mateixa resolució que declari aptes o no aptes als aspirants que hagin realitzat la prova de coneixement de la llengua catalana, s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d’aspirants i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.

2. El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, estatut Bàsic de l’empleat públic, sent necessari, almenys, que un dels membres sigui personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició haurà d’ajustar-se als principis d’imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l’administració, així com els funcionaris interins no poden formar part del mateix.

6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un president, un secretari i tres vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’accés a les places convocades.

7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del president i secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d’absència del president titular o del suplent, el primer designarà d’entre els vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit que el president titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el vocal de major edat amb dret a vot.

8. Els membres del tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l’òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei 30/1992, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors o especialistes per tots o alguns de les proves.

10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l’estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l’aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. En cas d’empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l’empat, aquest ho dirimirà el president amb el seu vot.

11. Als efectes previstos en l’article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

Sisena

Desenvolupament del procés selectiu

1. El sistema de selecció serà el de concurs-oposició, que constarà de dues fases successives:

FASE D’OPOSICIÓ:

La fase d’oposició comptarà un 60% del total de la prova, constarà de les següents proves de caràcter obligatori:

a) Prova objectiva tipus test de 20 preguntes per acreditar els coneixements de l’illa de Formentera, que versarà sobre carrers, toponímia, principals vies i pobles així com les principals ordenances municipals i insulars (horaris d’establiments, acampada, retirada de vehicles, publicitat dinàmica).

Aquesta prova es puntuarà màxim 10 punts.

b) Prova objectiva tipus test de 20 preguntes, que versarà sobre la Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, el Decret 67/2007, de 7 de juny, del Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears, i el Reglament d’Organització i funcionament de la Policia Local de Formentera.

Aquesta prova es puntuarà màxim 10 punts.

El dia, hora i lloc de celebració es publicarà en la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos.

La prova tendrà 20 preguntes amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 30 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 10.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de cada exercici s’aplicarà la fórmula següent:

        {A-(E/3)} x 10

Q =  

          P

 

Q: resultat de la prova

A: nombre de respostes encertades

E: nombre de respostes errònies

P: nombre de preguntes de l’exercici

 

FASE DE CONCURS.

Aquesta fase comptarà un 40% de la prova i es desenvoluparà segons l’Annex I.

La qualificació definitiva dels aspirants estarà determinada per la suma ponderada de punts obtinguda a la fase d’oposició i la de concurs.

2. Els aspirants hauran d’acudir a la celebració de les proves objectives proveïts del seu Document Nacional d’Identitat o document equivalent, podent el Tribunal requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a la persona interessada, haurà de proposar la seva exclusió a l’autoritat convocant.

3. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que totes les proves objectives siguin corregides sense que es conegui la identitat de les persones que participen en el procés.

Setena

Prova de català

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d’admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d’apte/no apte, i serà prèvia a la realització de les proves. La qualificació de no apte o la no assistència de l’aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

Vuitena

Resolució de la convocatòria i propostes de nomenament

1. Acabada la valoració de les proves, el tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions dels aspirants que vagin a formar part del borsí en el tauler d’anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell, que passaran a constituir la borsa d’interins que la corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en els llocs de treball de Policia Local, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

2. Tots els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, a comptar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d’un assessor.

3. El tribunal tendrà un termini de 7 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l’esmena d’ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s’elevarà automàticament a definitiva.

Novena

Nomenament i presentació de documents

1. L’aspirant proposat per al seu nomenament haurà de presentar en el Registre General del Consell Insular de Formentera, en el termini de 5 dies naturals, a partir de la publicació de la llista definitiva d’aprovats, sense requeriment previ, els documents següents:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Targeta d’afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en cap de les causes legals d’incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

d) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d’una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d’ofici l’existència d’antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

e) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l’article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

f) Declaració jurada del compromís de portar i utilitzar, si és procedent, armes de foc, d’acord amb el punt 2.1.i) d’aquestes bases.

2. L’aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenta la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat i s’anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3. Els candidats que refusin una oferta quedaran exclosos del borsí, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d’alguna de les situacions següents: estar en període d’embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment; prestar serveis com a personal funcionari o laboral en una altra administració; sofrir malaltia o incapacitat temporal, o estar exercint funcions sindicals.

Desena

Funcionament intern del borsí constituït

1. Els aspirants proposats passaran a constituir una borsa de treball en aquest Consell Insular de Formentera i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d’igual categoria i similars característiques.

Les necessitats de proveir llocs de treball es cobriran amb els aspirants que hagin superat les proves per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:

-Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria.

-Més edat.

-Sorteig.

3. El borsí d’interins creat mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, d’acord amb l’establert en l’article 41 de la            Llei 4/2013, de 17 juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, a explicar des del següent al de la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.

4. El Consell podrà deixar sense efecte el nomenament, prèvia motivació, si durant els dos primers mesos des de la presa de possessió es produeix una manifesta inidoneidad de l’aspirant per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball. Aquest període de prova, formarà part del procés selectiu i es considerarà com a període de pràctiques.

Onzena

Incidències

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.

Abans de la constitució del tribunal, s’atribueix al President del Consell la facultat d’interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

2. Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

Dotzena

Impugnació

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d’aquestes i de les actuacions del tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l’establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Tretzena

Protecció de dades personals

De conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa els aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que l'acompanyi o que es generi com a resultat d'aquesta convocatòria s'incorporaran al fitxer de dades de caràcter personal corresponent, del qual és responsable del Consell Insular de Formentera que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.

Les dades personals que calgui poden ser publicades en el BOIB, tauler d'edictes del Consell i web d'aquesta institució (www.conselldeformentera.cat), d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i l'article 59.6.b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement del Consell dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per complir les finalitats anteriorment exposades.

L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) del Consell Insular de Formentera (carrer de Ramon Llull núm. 6 de Sant Francesc Xavier, Formentera).

Catorzena

Vigència

Aquest borsí tendrà vigència fins a la resolució del proper procés selectiu que prevegi la creació d’un nou borsí en substitució d’aquest, o durant un termini de dos anys, de conformitat amb l’art. 41 de la Llei 4/2013.

(...)

 

ANNEX 1
Barem de mèrits

1. Qüestions generals

1.1  Només es valoraran els mèrits que hagin estat acreditats durant el termini de presentació de sol·licituds.

1.2  Els serveis prestats i l’antiguitat, si escau, s’acreditaran mitjançant un certificat emès per l’Administració corresponent que especificarà la data d’inici i de finalització dels serveis, així com la categoria o cos al que correspon i es van prestar com a funcionari de carrera o interí.

1.3  Els títols acadèmics s’acreditaran mitjançant l’aportació d’una còpia compulsada del títol o del justificant de pagament de les taxes d’expedició, sempre que aquest document acrediti el dret.

1.4  Els cursos de formació s’acreditaran mitjançant una còpia compulsada dels certificats que ha d’indicar l’assistència o aprofitament, el nombre d’hores i ser expedits o validats per l’entitat pública promotora del curs.

2. Fase de concurs

Puntuació màxima: 48 punts.

2.1  Valoració del curs bàsic de capacitació (Puntuació màxima: 10 punts)

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar la nota per un determinat coeficient, fins al màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per haver prestat serveis com a policia local interí, policia auxiliar interí, policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada en una temporada completa en el Consell que convoca el procés selectiu, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’haurà d’acreditar mitjançant certificat del mateix Consell.

b) Per als aspirants que no hagin renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant certificat de la Direcció general d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50. Aquest apartat s’haurà d’acreditar mitjançant certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.

2.2  Valoració dels serveis prestats (Puntuació màxima: 12 punts)

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant certificat expedit pels ajuntaments.

2.3 Antiguitat (Puntuació màxima: 4 punts)

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i es s’haurà de justificar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

2.4  Estudis acadèmics oficials (Puntuació màxima: 6 punts)

a) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 2,5 punts.

b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

e) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, només en el cas de que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. De totes maneres, les puntuacions dels apartats a i b s’hauran d’acumular, així com també les puntuacions dels apartats d i e.

En cap cas es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

2.5  Valoració dels coneixements de llengües (Puntuació màxima: 6 punts)

2.5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció general de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, així com els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

a) Coneixements mitjans (certificat C o C1): 1 punt.

b) Coneixements superiors (certificat D o C2): 1,25 punts.

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en el qual la puntuació s’haurà d’acumular a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com un requisit d’ocupació de la plaça a la qual s’accedeix.

2.5.2  Coneixements de llengües

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’Administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP (A1): 1 punt

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP (A2): 1,25 punts.

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP (B1): 1,50 punts.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes (B2): 1,75 punts.

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes (C1): 2 punts.

Per a una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

2.6 Valoració dels cursos de formació (Puntuació màxima: 6,5 punts)

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, així com els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a l’organisme, entitat o centre corresponent.

2.6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional (Puntuació màxima: 4,5 punts)

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4,5 punts. S’hauran de valorar, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball al que s’accedeix. En concret, solament es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per a cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc de treball al que s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

2.6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional (Puntuació màxima: 2 punts)

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

2.7 Valoració dels reconeixements honorífics (Puntuació màxima: 3,5 punts)

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista en la normativa:

  •  2 punts per cada medalla amb distintiu blau.-
  •  1 punt si el distintiu és blanc.-
  •  0,5 punts si el distintiu és verd.-

b) Per cada felicitació procedent del Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació procedent de l’alcaldia: 0,25 punts

Les felicitacions de l’apartat b) i c) seran exclusivament les atorgades segons l’article 91.4 del Decret 67/2007, de 7 de juny.

S’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’Ajuntament corresponent

2.8 Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació

 La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i es podran valorar els següents mèrits:

a) Haver prestat serveis al Consell Insular de Formentera ens els últims dos anys.

b) Justificar la disponibilitat d’habitatge a l’illa de Formentera. 

...............................”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, 17 de març de 2014

El President,
Jaume Ferrer Ribas