Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 4745
Secretaria general del Ple. Decret de batlia 3083/2014 de creació i descripció del fitxer automatitzat i en paper de tractament de dades de caràcter personal del Registre d'Interessos de l'Ajuntament de Palma.
Versió PDF
DECRET DE BATLIA 3083/2014
Creació i descripció del fitxer automatitzat i en paper de tractament de dades de caràcter personal del Registre d’Interessos de l’Ajuntament de Palma.
El Ple de l’Ajuntament en sessió de dia 19 de desembre de 2013 va adoptar l’acord d’aprovar les instruccions de funcionament del Registre d’interessos de l’Ajuntament de Palma i els models de declaració sobre activitats i declaracions de béns patrimonials així com les declaracions anuals de bens patrimonials i d’activitats que seran publicades, aquestes darreres, a la web municipal.
Amb la finalitat de donar compliment de la Llei 15/1999 i R. D. 1720/2007 de protecció de dades de caràcter personal, s’ha cregut adient adoptar el següent
D E C R E T
1. Aprovar la creació i descripció del fitxer automatitzat i en paper de tractament de dades de caràcter personal del Registre d’Interessos de l’Ajuntament de Palma i models de les declaracions de bens i activitats, conforme a l’establert a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i el Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel que s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, tal com s’estableix a l’annex adjunt al present Decret.
2. Facultar als responsables de la Secretaria del Ple per a prosseguir amb els tràmits necessaris per a la seva correcta inscripció a l’Agència Espanyola de Protecció de dades.
3. La secretaria general del Ple és l’encarregada de la direcció, custòdia i gestió del Registre d’Interessos, i de garantir que es prenguin les mesures adequades per assegurar la correcta gestió i la confidencialitat de la informació incorporada al Registre. Serà l’encarregada del tractament de les dades de caràcter personal, adoptant les mesures de seguretat necessàries, previstes en el Reial Decret 1720/2007.
4. Publicar el present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
5. Notificar aquest acord a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades per a la seva inscripció en el Registre General de Protecció de Dades.
Palma, 26 de febrer de 2014
El Batle
Mateo Isern Estela
Davant meu,
La Secretaria General del Ple
Nieves Téllez García.
ANNEX
CREACIÓ I DESCRIPCIÓ DEL FITXER AUTOMATITZAT I EN PAPER DE TRACTAMENT DE DADES DE CARÀCTER PERSONAL DEL REGISTRE D’INTERESSOS DE L’AJUNTAMENT DE PALMA I MODELS DE LES DECLARACIONS DE BENS I ACTIVITATS.
1. Identificació del fitxer.
Denominació: Fitxer del Registre d’interessos de l’Ajuntament de Palma.
2. Descripció de la seva finalitat i ús.
De conformitat amb el que disposa l’article 75.7 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril Reguladora de les Bases del Règim Local i articles 22, 23, 24 i 25 del Reglament Orgànic del Ple de l’Ajuntament de Palma, tots els/les regidors/res han de fer declaració sobre causes de possible incompatibilitat i sobre qualsevol activitat que els proporcioni o pugui proporcionar ingressos econòmics, i també han de fer declaració dels seus bens patrimonials.
Aquesta obligació s’amplia, per la Llei 8/2007, de 28 de maig, del Sòl, als coordinadors generals, directors generals i càrrecs similars, entre ells gerents d’organismes públics locals, empreses i funcionaris amb habilitació de caràcter nacional nomenats per lliure designació.
3. Origen de les dades.
Les facilitades per les persones obligades a declarar, és a dir, membres electes de la Corporació, personal directiu i funcionaris de l’Administració Local amb habilitació de caràcter estatal nomenats per lliure designació, de conformitat amb els models aprovats per part de l’Ajuntament.
4. Procediment de recollida de dades.
Les declaracions s’ha de presentar per part de les persones obligades a la Secretaria General del Ple la qual s’encarregarà de la direcció, custòdia i gestió de les dades facilitades pels declarants.
5. Estructura bàsica del fitxer.
El Registre està subdividit en dues seccions:
- Secció 1ª. Registre d’activitats
En aquesta secció s’inscriuen les declaracions sobre causes de possible incompatibilitat i activitats que proporcionin o puguin proporcionar ingressos econòmics. Es farà constar:
a) Les activitats que constitueixen causa de possible incompatibilitat.
b) Les activitats públiques o privades que proporcionin o pugin proporcionar ingressos siguin de caràcter polític, professional o mercantil, tant per compte pròpia com aliena.
- Secció 2ª. Registre de béns patrimonials
En aquesta Secció s’inscriuen les declaracions sobre béns i drets patrimonials i es farà constar:
a) La totalitat dels bens immobles integrants del patrimoni personal, amb indicació de les dades d’inscripció registral i cadastral, data d’adquisició i valor cadastral.
b) Els bens mobles de caràcter històric o artístic i aquells altres de considerable valor econòmic, degudament identificats.
c) Els valors mobiliaris i les participacions en societat de tot tipus, amb informació de les societats per elles participades, amb la deguda identificació i expressió del valor nominal.
d) Automòbils i altres vehicles, embarcacions, etc., propietat del declarant.
e) Comptes i depòsits bancaris.
f) El passiu format per préstecs i altres amb expressió de la seva quantia i data.
6. Sistema de tractament.
En format paper i digital.
7. Comunicació de dades.
Prèvia autorització dels declarants, per a general coneixement, seran publicades al web municipal.
8. Òrgan responsable del Registre.
La Secretaria General del Ple.
9. Encarregat del tractament.
L’Institut Municipal d’Innovació (IMI).
10. Servei davant el qual es pot exercir el dret d’accés, rectificació, cancel·lació i/o oposició.
La Secretaria General de Ple .
Plaça Cort, 1- 2a planta. 07001-Palma
Telèfon: 971 225900
Correu electrònic: secretariageneraldelple@palma.es
11. Nivell de seguretat.
Bàsic