Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE BUNYOLA
Núm. 4608
Acord de la Junta de Govern Local d'11 de novembre de 2013. Recuperació de béns patrimonials
Versió PDF
De conformitat amb el que disposa l’article 59.4 de la Llei 4/99, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/92, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, mitjançant el present anunci es notifica a Sebastià Feliu Quadreny l’acord pres per la Junta de Govern Local de 11 de novembre de 2013.
NOTIFICACIÓ
Antoni Tomàs Gelabert, Secretari de l’Ajuntament de Bunyola, en virtut de les atribucions que em són conferides per l’article 192.2 del ROF, vos comunic l’acord de la Junta de Govern Local de data 11 de novembre de 2013, que literalment diu:
RECUPERACIÓ DE BENS PATRIMONIALS.
Atès l’informe de la Policia Local de data 8 de novembre de 2013, on es constata que en el camí que accedeix a la finca de Cas Bergantet s’han col·locat branques d’arbres davant unes barreres, el que impedeixen el pas dels vianants.
Vist l’informe emès per l’arquitecte tècnic municipal el 13 de novembre de 2013.
I vist l’informe de l’assessor jurídic, col·legiat núm. 1406 del ICAIB, de data 13 de novembre de 2013, que literalment es transcriu a continuació:
“Antoni Cañellas Escalas, assessor jurídic de l’Ajuntament de Bunyola en relació a l’informe tècnic d’inspecció d’obres de l’aparellador municipal de data 13 de novembre de 2013, que literalment diu:
ANTECEDENTS:
1. Les barreres s’han col·locat, sense autorització, dins un camí de propietat municipal la qual cosa afecta a la lliure possessió del camí que pertany a l’Ajuntament.
2. La indeguda ocupació obliga a l’Ajuntament a exercitar la potestat de recuperació d’ofici del bens municipals.
FONAMENTS
L’article 128 b) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, preveu que les entitats locals gaudeixen, respecte del seus bens, entre altres, de la prerrogativa de recuperar-ne per elles mateixes la possessió i l’ús en qualsevol moment quan es tracti dels de domini públic, i en el termini d’un any en el cas dels patrimonials; la recuperació d’ofici dels seus bens, també es contempla a l’article 4.1.d) i 82.a) de la Llei 7/1985 de 2 d’abril de bases de Règim Local; en el mateix sentit es regula a l’article 44 del RD 1372/1986 de 13 de juny, Reglament de Bens de les Entitats Locals.
El procediment a seguir es el previst a l’article 71 del RD. 1372/1986 i la recuperació en via administrativa requereix l’acord previ de la corporació i l’audiència dels interessats.
L’acord d’exercici de la acció correspon al Ple de l’Ajuntament, de conformitat amb el que disposa l’article 22.1.j) de la Llei 7/85.
Per Acord del Ple de l’Ajuntament de Bunyola de data 8 de juliol de 2011 es va delegar a favor de la Junta de Govern Local, entre altres, la atribució o competència de l’article 22.2.j) de la Llei 7/85.
CONCLUSIÓ
Vist el que s’ha exposat, de conformitat amb el que disposa l’article 84 de la Llei 30/1992 LRJ-PAC i abans de redactar la proposta de resolució s’ha de concedir audiència per un termini de 10 dies a l’interessat per que pugui al·legar i presentar els documents i justificacions que consideri pertinents.”
Aquesta Junta de Govern Local acorda per unanimitat:
1.- Instar al propietari de la finca on estan ubicades les barreres que obstaculitzen el pas dels vianant a la immediata retirada de tots el elements que impedeixen el pas.
2.- Concedir a l’interessat audiència per un termini de 10 dies perquè pugui al·legar i presentar els documents i justificacions que consideri pertinents.
El que us comunic perquè en prengueu coneixement i als efectes corresponents.
Bunyola, 13 de febrer de 2014
EL SECRETARI
Antoni Tomàs Gelabert
Bunyola, 10 de març de 2014
EL BATLE
Jaume Isern Lladó