Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 4487
Resolució d’aprovació de les normes de selecció de projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2014
Versió PDF
Us comunic que l’Hble. Sr. vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports, Joan Rotger Seguí, en data d’avui ha adoptat la següent resolució que transcric literalment a continuació:
Atès que d’acord amb la Memòria justificativa de la directora insular de Cultura i Patrimoni, la fase de selecció de projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2014 es troba inclosa dins de les actuacions necessàries per impulsar i promoure la programació d’activitats culturals per tota Mallorca.
Atès l’informe favorable emès, en data 4 de març de 2014, per la cap del servei jurídic de la vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
Per tot això, en ús de les competències atribuïdes del Decret d’organització del Consell de Mallorca, de data 15 de juliol de 2011, corregit per decrets de 19 de juliol de 2011, de 10 d’octubre de 2011, de 15 de març de 2012 i d’11 d’abril de 2012, tenc a bé dictar la següent:
1. Aprovar les normes de selecció que s’inclouen annexes amb la present resolució, referides als projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2014.
2. Ordenar la publicació de les normes al BOIB.
Contra aquesta resolució que no posa fi a la via administrativa es pot interposar, el recurs d'alçada davant l’Hble. Sra. Presidenta del CIM, dins el termini d'UN MES, comptador a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d’alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Palma, 12 de març de 2014
El secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports
José Manuel Carrillo Martínez
NORMES DE SELECCIÓ DE PROJECTES CULTURALS PER A CULTURA EN XARXA 2014
Presentació
El Consell de Mallorca mitjançant la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports duu a terme el projecte Cultura en Xarxa (Xarxa d’Activitats Culturals de Mallorca) amb l’objectiu de constituir una xarxa activa d’oferta cultural per a tot Mallorca i promoure la itinerància d’activitats culturals dels diferents àmbits de la creació: arts visuals, escèniques, musicals, literàries, etc.
La Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, amb aquest fi, pretén conèixer els projectes que dins aquests àmbits s’estan desenvolupant i obrir un canal per rebre propostes que puguin formar part de la borsa (bústia) de projectes de Cultura en Xarxa.
1. Requisits per participar en la selecció.
Hi podran participar les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat, constituïdes com a professionals o empreses amb personalitat jurídica pròpia, que presentin les característiques següents:
- Dur a terme el projecte cultural i, en conseqüència, estar d’alta a l’epígraf que pertoca al cens tributari o registre pertinent de l’IAE.
- Tenir un domicili o l’establiment permanent o delegació a Mallorca.
- La despesa total (IVA inclòs) per a qualsevol activitat o espectacle que es presenti en aquesta selecció no podrà superar els 2.000,00€. Aquest import no podrà ser superior als que es presentin a altres àmbits o institucions.
2. Àmbits que s’hi poden presentar
- MÚSICA
Concerts de petit i mitjà format i tallers o experiències relacionades amb el món de la música.
- ART DE CARRER
Espectacles en espais oberts, circ, cercaviles i d’altres activitats culturals pensades per a realitzar a l’exterior.
- DANSA
Espectacles de dansa de petit i mitjà format de qualsevol estil, des de dansa clàssica a dansa contemporània.
- TEATRE INFANTIL
Espectacles de teatre adreçats a públic infantil
- CINEMA
Cicles temàtics de cinema d’autor
- EXPOSICIONS
- Exposicions temàtiques d’àmbit cultural i patrimonial
- Exposicions d’art que tenguin una finalitat divulgativa de temàtica social i/o cultural
- RUTES CULTURALS
Rutes per Mallorca que tenguin com a objectiu difondre i posar en valor el patrimoni, la història i la cultura de Mallorca.
- CICLES DE CONFERÈNCIES
Cicles de conferències i creació d’espais de debat entorn a temes d’interès cultural i patrimonial.
- TEATRE
Excepcionalment, aquest any es podran presentar espectacles de companyies professionals amb ànim de lucre estrenats a partir del 15 d’agost de 2013 que per raó de terminis d’estrena no hagin pogut formar part del Circuit d’Arts Escèniques de Mallorca 2014.
3. Publicació.
Aquestes normes es publiquen en el BOIB i a més, a efectes informatius i per garantir-ne la difusió, s’exposen en el tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia i es pengen en la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
4. Documentació.
La documentació que s’ha de presentar és la següent:
a) Sol·licitud d’inscripció degudament emplenada (Annex I).
b) Dossier del projecte en format DIN A 4, que ha d’incloure, com a mínim: títol, explicació de l’activitat amb una extensió no superior a 6.000 caràcters, objectius, característiques de l’espai requerit, necessitats tècniques, durada de l’activitat, públic destinatari, preferències d’horari de realització de l’activitat per tal que aquesta es pugui desenvolupar correctament, disponibilitat de dates per a la realització de l’activitat (des de març a desembre de 2014).
c) Currículum i trajectòria artística de l’autoria del projecte.
d) Imatges del projecte (un mínim de 3) en format jpg amb una resolució mínima de 72 ppp
e) En cas que es contempli la possibilitat de determinar diferents imports segons el nombre d’itineràncies, s’ha d’especificar en el pressupost. En qualsevol cas, el pressupost final per a totes les itineràncies no podrà ser superior a 6.000,00€
f) Autorització per incloure imatges de l’activitat en el material de difusió que realitzi la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca mitjançant diferents suports, amb l’objectiu de donar a conèixer la realització de les diferents activitats al públic potencial (annex 2)
g) Fotocòpia del NIF de la persona física o jurídica sol·licitant.
h) Fotocòpia del DNI, NIE, NIF del o de la representant legal, o bé de la persona autoritzada que signa.
i) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua la persona que signa la sol·licitud o de l’autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una altra persona.
j) Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat o de l'empresa i, si escau, dels estatuts degudament registrats o, si n’és el cas, de la modificació i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
k) Certificació administrativa de l’any en curs que acrediti que la persona física o jurídica està inscrita en l’epígraf que pertoca del cens tributari o registre pertinent de l’IAE.
A més d’aquesta documentació general, al projecte presentat s’hi ha d’adjuntar la següent documentació específica per a cada àmbit:
1. MÚSICA
1.1. Nom/s dels músic/s
1.2. Repertori del concert
1.3. A les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot realitzar :
1.3.1. A l’interior
1.3.2. A l’exterior
1.3.3. A l’interior i a l’exterior
1.4. Necessitats de camerinos SI / NO
1.5. Pressupost
1.5.1. Caixet
1.5.2. Despeses derivades del transport
1.5.3. Despeses derivades dels drets d’autor
1.5.4. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de l’activitat
2. ART DE CARRER
2.1. Fitxa artística de l’activitat
2.2. Necessitats de camerinos SI/NO
2.3. Ubicació correcta del públic (seguretat). Mínim de distància que hi ha d’haver entre els actors i el públic i si cal que hi hagi qualque tipus de separació o no.
2.4. Pressupost:
2.4.1. Caixet
2.4.2. Despeses derivades del transport
2.4.3. Despeses derivades dels drets d’autor
2.4.4. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de l’activitat
3. DANSA
3.1. Fitxa artística
3.2. A les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot realitzar :
3.2.1. A l’interior
3.2.2. A l’exterior
3.2.3. A l’interior i a l’exterior
3.3. Necessitats de camerinos SI/NO
3.4. En cas que es faci a l’exterior: ubicació correcte del públic (seguretat). Mínim de distància que hi ha d’haver entre els actors i el públic i si cal que hi hagi qualque tipus de separació o no.
3.5. Temps de muntatge i desmuntatge
3.6. Pressupost:
3.6.1. Caixet
3.6.2. Despeses derivades del transport
3.6.3. Despeses derivades dels drets d’autor
3.6.4. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de l’activitat
4. TEATRE INFANTIL
4.1. Fitxa artística
4.2. A les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot realitzar :
4.2.1. A l’interior
4.2.2. A l’exterior
4.2.3. A l’interior i a l’exterior
4.3. Necessitats de camerinos SI/NO
4.4. Temps de muntatge i desmuntatge
4.5. Franja d’edat del públic al qual va adreçat l’espectacle
4.6. Pressupost:
4.6.1. Caixet
4.6.2. Despeses derivades del transport
4.6.3. Despeses derivades dels drets d’autor
4.6.4. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de l’activitat
5. CINEMA
5.1. Fitxa tècnica de les pel·lícules o documentals.
5.2. Breu descripció de cada una.
5.3. Pressupost
5.3.1. Despeses derivades dels drets d’autor
5.3.2. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de l’activitat
6. EXPOSICIONS
6.1. Especificacions de l’espai
6.1.1. Superfície mínima de la sala
6.1.2. Metres mínims de paret lineal
6.1.3. Llum
6.1.4. Seguretat de la sala
6.2. Assegurança
6.2.1. Per al transport si/no
6.2.2. Assegurança de la sala d’exposicions si/no
6.3.Personal d’atenció al o a la visitant si/no
6.4.Durada mínima de l’exposició (amb un mínim obligatori de 15 dies)
6.5.Dia o dies de muntatge
6.6.Dia o dies de desmuntatge
6.7.Realització d’activitats paral·leles si/no. Quines?
6.8.Pressupost
6.8.1. Comissariat
6.8.2. Despeses derivades del transport, assegurança, muntatge i desmuntatge
6.8.3. Despeses derivades dels drets d’autor
6.8.4. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de les itineràncies de l’exposició.
7. RUTES CULTURALS
7.1.Descripció de cada una de les rutes
7.2.Hora de sortida
7.3.Durada
7.4.Nombre màxim de persones per grup
7.5.Pressupost
7.5.1. Despesa guia
7.5.2. Possibles despeses d’entrades en els recintes a visitar
7.5.3. Qualsevol altra despesa derivada de la realització de les rutes
8. CICLES DE CONFERÈNCIES
8.1.Pressupost
8.1.1. Despeses coordinació
8.1.2. Despeses conferenciants
8.1.3. Qualsevol altra despesa derivada de la realització dels cicles de conferències
9. TEATRE
9.1. Fitxa artística
9.2. A les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot realitzar :
9.2.1. A l’interior
9.2.2. A l’exterior
9.2.3. A l’interior i a l’exterior
9.3.Necessitats de camerinos SI/NO
9.4.Temps de muntatge i desmuntatge
9.5.Franja d’edat del públic al qual va adreçat l’espectacle
9.6.Pressupost:
9.6.1. Caixet
9.6.2. Despeses derivades del transport
9.6.3. Despeses derivades dels drets d’autor
9.6.4. Qualsevol altra despesa motivada per a la realització de l’activitat
9.7 Document que confirmi que l’estrena de l’espectacle és posterior al 15 d’agost de 2013 i que, per tant, per raons de termini d’estrena, ha quedat fora del Circuit d’Arts Escèniques de Mallorca 2014.
En qualsevol cas, el Consell de Mallorca podrà demanar l'aportació de la documentació addicional que li sembli adient, ateses les característiques de cada cas.
5. Termini de presentació de la documentació.
Es poden presentar projectes dins els 20 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes normes en el BOIB, en qualsevol terminal del registre general del CIM (Centre Cultural La Misericòrdia: Pl. de l’Hospital núm. 4; Palau del CIM: c/ de Palau Reial, 1, Llar de la Joventut: General Riera, núm. 111, i Llar de La Infància: General Riera, 113, tots a Palma). Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l'apartat 4 de l'article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en aquestes normes de selecció. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre general dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admetrà en cap cas.
Si el darrer dia hàbil cau en dissabte, el termini s’ajorna fins a l’hàbil següent.
6. Comissions
- President: Catalina Sureda, directora insular de Cultura i Patrimoni.
- Secretari: Juan Manuel Conde Moragues, cap de secció del Servei Jurídic Administratiu. La seva substituta és la Sra. Margalida Sbert Casasayas, cap del Servei Jurídic Administratiu de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
- Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura.
- Josep G. Bernales Sastre, cap de secció de Dinamització – Cultura.
- Cristina Llambías Cortés, tècnica del Servei de Cultura.
- M. Antònia Llompart Villalonga, tècnica del Servei de Cultura.
Comissió assessora:
La comissió assessora donarà la seva opinió sobre els projectes seleccionats i el nombre d’itineràncies a realitzar de les diferents activitats proposades per la comissió tècnica de selecció de projectes.
Està formada per les persones següents:
- Pilar Colomar, representant de l’Ajuntament d’Alaró
- M. Pau Ruiz, representant de l’Ajuntament de Binissalem
- Anna Rovira, representant de l’Ajuntament de Felanitx
- Rafela Riera, representant de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
- Margalida Martín, representant de l’Ajuntament de Llucmajor
- Maria Mir, representant de l’Ajuntament de sa Pobla
- Damià Rigo, representant de l’Ajuntament de Santanyí
- Llorenç Beltran, representant de l’Ajuntament de Sant Joan
- M. Antònia Ferrer, representant de l’Ajuntament de Santa Maria del Camí
- Guillem Florit, representant de l’Ajuntament de Selva
7. Criteris de selecció.
Els projectes es valoraran d’acord amb aquesta puntuació:
- Elaboració del projecte (màxim 20 punts)
1. Objectius (5 punts)
2. Explicació detallada de l’activitat tenint en compte les especificitats de cada àmbit (10 punts)
3. Fitxa artística (si escau) i tècnica (5 punts)
- Criteris artístics (màxim 20 punts)
1. Innovació, originalitat i creativitat de l’activitat (5 punts)
2. L’interès i la qualitat de l’activitat (5 punts)
3. Activitats que contribueixin a la difusió dels valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca i, també, aquelles activitats relacionades amb commemoracions o efemèrides d’interès cultural o històric a l’àmbit local i/o insular (5 punts)
4. El format de les activitats: si és adient per desenvolupar-se en la majoria dels espais culturals de Mallorca (5 punts)
8. Òrgan per resoldre.
El vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, a proposta de la Comissió tècnica.
9. Termini de resolució.
Dins els 90 dies següents al de l’acabament del termini de presentació de les sol·licituds; en cas contrari, s’han d’entendre desestimades.
10. Publicació de la selecció.
La inclusió o l’exclusió del o de la professional, entitat o empresa, amb les corresponents activitats culturals es publicarà en el BOIB; així com en el tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4, Palma) i en la pàgina web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
11. Obligacions dels participants.
La persona física o jurídica ha d’emetre factures oficials per les activitats culturals realitzades (imposts inclosos), a càrrec de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
Per altra part, la persona física o jurídica contractada haurà de presentar al Consell de Mallorca, a més de la factura justificativa, fotocòpia compulsada dels TC1 i TC2 de les persones que han treballat en l’activitat cultural.
Els professionals vendran obligats a emplenar i presentar el full d’avaluació, que se’ls haurà lliurat amb antelació, de cada activitat cultural realitzada.
12. Condicions per a la selecció.
La selecció dels projectes d’activitats culturals per a formar part d’aquesta borsa resta condicionada al pressupost disponible d’enguany, així com a la valoració que dels projectes presentats en faci la comissió tècnica.