Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE MARRATXÍ
Núm. 4482
Exp 104-13 expedient medi ambient
Versió PDF
Com a conseqüència de l’expedient incoat en aquest Negociat per suposada infracció mediambiental, i al haver intentat la notificació sense resultat positiu, per la present notificació de la resolució d’expedient sancionador es notifica a l’interessat TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS de conformitat amb el que es disposa a l’article 59.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, l’escrit de data 30 de desembre de 2013 que transcrit diu: “Conformement amb el que es disposa a l’article 192.2 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, li comunico que el Sr. Batlle, en data 30 de desembre de 2013, ha dictat la següent:
” Assumpte: RESOLUCIÓ de l’expedient sancionador incoat contra TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS per suposada infracció de medi ambient.
Atès que, el procediment sancionador incoat contra el senyor Técnicas y Recambios Illes Balears per suposada infracció de medi ambient consistent amb dipositar o tirar fems incomplint l’Ordenança Municipal de Medi Ambient, s’inicià mitjançant Decret d’Alcaldia de data 19 de setembre/13, el qual es del tenor literal següent:
“DECRET D’INICIACIÓ D’EXPEDIENT SANCIONADOR PER SUPOSADA INFRACCIÓ DE MEDI AMBIENT
Vist l’informe de la Zeladora Municipal de Medi Ambient de data 28 de novembre/12, el qual es del tenor literal següent: “Es sol·licita de la zeladora que subscriu que emeti informe referent a un abocament de residus de fusta a la via pública.
El dia 15/11/12 es rep avís de Marratxí XXI referent a un abocament de fustes al carrer Teixidors, 10, del polígon industrial Can Rubiol. La zeladora que subscriu realitza visita d’inspecció. Es comprova que hi ha gran quantitat de residus de fustes abocades a la voravia del carrer referit.
Un operari de FCC va veure que empleats de la empresa ZF Service España SAU treien els residus amb maquinària d’elevació i els abocaven a la via pública.
S’adjunten fotografies.
El que emet per a que consti i produeixi els efectes que es considerin oportuns.
Marratxí, 28 de novembre de 2012 . La zeladora de Medi Ambient.”
Vista la Resolució d’Alcaldia dictada en data 09 de setembre/13 a la qual es resol procedir a iniciar nou expedient sancionador contra l’empresa Técnicas y Recambios Illes Balears (cif.: B-57298101).
Segons aquest fet es tracta d’una infracció lleu en matèria de gestió de residus segons l’article 46.4.b) de la Llei de residus 22/2011, de 28 de juliol, on s’especifica que son infraccions lleu “La comisión de alguna de las infracciones indicadas en los apartados anteriores cuando, por su escasa cuantía o entidad, no merezcan la calificación de muy graves o graves”.
Davant la possibilitat de que els fets denunciats puguin constituir una infracció LLEU conformement amb l’article 46.4.b) de la Llei de Residus 22/2011, així com la sanció per l’incompliment de l’article anterior segons l’article 47.1.c) de l’esmentada llei de residus per infraccions lleus serà fins a 900,00€. Aquesta Alcaldia en ús a les atribucions que li confereix la normativa vigent i l’article 49 de l’esmentada Llei de Residus, té a bé en dictar la següent:
RESOLUCIÓ
PRIMER.- Decretar la incoació de l’expedient sancionador contra l’empresa TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS (CIF.: B-57298101) de conformitat amb el que disposa el Reial Decret 14/1994 de 10 de febrer pel que s’aprova el Reglament del Procediment per a l’exercici de la potestat sancionadora, el articles 134 a 138 de la Llei 30/1992 sobre procediment comú i el Reial Decret 1398/1993 de 4 d’agost. La qualificació provisional del fet i la infracció que hagi pogut cometre, que en aquest cas, i segons els articles 46.4.b) i 47.1.c) de la llei 22/2011 de residus, seria una infracció lleu i li podria correspondre una sanció de 450.,00euros.
SEGON.- Comunicar al presumpte responsable de la present infracció de Medi Ambient l’empresa TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS, que amb independència de la sanció que correspongui haurà de procedir a la reposició de la Via Pública al seu estat anterior, tot d’acord del que disposa l’article 54 de la Llei de Residus 22/2011.
TERCER.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.1. e) del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, s’indica que l’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment segons quantia i legislació aplicable, és el Sr. Batle a l’empar del que disposen l’article 105 de l’Ordenança Municipal de Protecció del Medi Ambient, així mateix s’expressa la possibilitat de que el presumpte responsable en aquest cas, l’empresa TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS pugui reconèixer voluntàriament la seva responsabilitat i si és el cas, efectuar el pagament de les sancions pecuniàries que corresponguin .
QUART.- De conformitat amb el que disposa l’art. 8.1 f) del decret Autonòmic 14/1994 de 10 de febrer, es designen instructora i secretari de l’expedient a la Sra. Catalina Pocoví Fiol i al Sr. Rafael Carrasco Martorell, respectivament, als quals se’ls notificarà en legal forma la designació, i ambdós podran ésser recusats en els termes previstos a l’art. 29 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de l’Administració Pública i del procediment Administratiu Comú; així mateix l’acord d’iniciació es notificarà als inculpats.
QUINT.- Indicar a l’empresa TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS, el dret que té a conèixer, en qualsevol moment el procediment, el seu estat de tramitació i a accedir i obtenir còpies dels documents integrats dins el procediment i a formular amb anterioritat al tràmit d’audiència, al·legacions i aportar els documents que estimi pertinents i altres drets que li atorga l’article 35 de la Llei 30/1992 de règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
SEXT.- De conformitat amb el que disposa l’article 8.3 amb relació a l’article 8.1 h) de l’esmentat Decret 14/1994, de 10 de febrer, l’interessat en aquest cas l’empresa TECNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS, disposarà d’un termini de (30) trenta dies hàbils comptats a partir del següent a aquell en què rebi la notificació d’aquest acord d’iniciació, per formular al·legacions, i proposar la prova, concretant els mitjans que vulguin fer servir..”
Atès que, l’esmenta’t decret d’iniciació de l’expedient sancionador conté un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada per quan especifica els fets comesos per l’interessat que han motivat la incoació del procediment, la qualificació provisional dels fets amb indicació de la infracció que es considera que s’ha comès, la sanció que correspon i la normativa aplicable.
Sotmès l’expedient de referència al preceptiu tràmit d’audiència a l’interessat amb data 03 d’octubre/13, durant el període de 30, no havent present al·legacions ni documents de cap tipus.
Atès que, conformement amb el que disposa l’article 8.4 del Decret Autonòmic 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament de Procediment a seguir per l’Administració de la CAIB en l’exercici de la potestat sancionadora, resulta que la iniciació podrà ésser considerada proposta de resolució quan no s’hagin presentat al·legacions i quan contingui un pronunciament precís respecte de la responsabilitat imputada.
Atès que, de l’esmentada infracció de medi ambient es responsable en concepte d’autor dels fets l’empresa TÉCNICAS Y RECAMBIOS ILLES BALEARS, per haver executat els fets denunciats tal com ha quedat provat en el procediment instruït a l’efecte.
Atès que, a la tramitació del procediment s’han observat les prescripcions legals del Decret 14/1994, de 10 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament del Procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma a l’exercici de la potestat sancionadora.
Vistos els articles 127 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Bases de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, articles 13 i següents del Decret Autonòmic 10/1994, de 10 de febrer, abans esmentat, i atenent tot lo que s’ha exposat, aquesta Alcaldia, en ús de les atribucions que li confereix la normativa vigent (art.5 del Decret 10/1994) té a bé dictar la següent
RESOLUCIO
1er.- Declarar responsable de la infracció de Medi Ambient a Técnicas y Recambios Illes Balears (dni: B-57298101), consistent amb l’abocament de residus de fusta a la via pública.
2.on.- Qualificar la referida infracció com a LLEU conformement amb els articles 46.4.b) de la Llei de Residus 22/2011, així com imposar una sanció de 450,00.-€, a l’esmentada empresa Técnicas y Recambios, com a responsable de la referida infracció de medi ambient.
3.er.- Aprovar la liquidació corresponent a la referida sanció, per l’import total de 450,00.-€.
4.è.- Que es notifiqui aquesta resolució a l’interessat en forma reglamentària.
5.è.- Comunicar-ho al departament de Intervenció als efectes adients.
D’acord amb el que disposa l’article 89.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004 de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del dia següent al de la recepció del present escrit.
L’esmenta’t recurs s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.
Ho mana i signa el Sr . Batle D. Tomeu Oliver Palou. Donc fè.“”
D’acord amb el que disposa l’article 58.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, s’expressa que:
Contra el referit Decret, que és definitiu en via administrativa, es podrà interposar el preceptiu recurs de reposició que estableix l’article 108 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local núm. 7/1985, de 2 d’abril, (text modificat per la Llei 57/03, de mesures per la modernització del govern local, de 16 de desembre), en relació a l’article 14.2. del Text Refús de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per RDL 2/2004, de 5 de març, davant el Sr. Batle, en el termini d’UN MES comptat a partir del següent dia al de la recepció del present escrit.
L’esmentat recurs de reposició s’entendrà desestimat si transcorregués un altre mes sense que es notifiqui la seva resolució.
Contra la desestimació expressa o presumpte del recurs de reposició, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat de lo Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de DOS MESOS, comptats des del següent dia al de la notificació de la resolució desestimatoria, si fos exprés. Si no ho fos, el termini serà de SIS MESOS comptats a partir del dia següent a aquell en que, el referit recurs de reposició s’entendrà desestimat de forma presumpta.
No obstant, podrà utilitzar qualsevol d’altres recursos, si ho creu convenient.
El que tinc l’honor de comunicar pel seu coneixement i als efectes adients. Marratxí a 30 de desembre de 2013.Formes de pagament: vegeu full adjunt/dors.
Forma de pagament de la sanció: PAGAMENT.- L’import de la sanció imposada a la resolució adjunta haureu de fer-la efectiva, en el termini de trenta dies, comptats a partir del següent al de la notificació d’aquesta resolució, significant-li que, transcorregut l’esmentat termini sense realitzar l’abonament de la sanció, es farà efectiva per la via de constrenyiment, conforme s’estableix a l’article 36 de la Llei Autonòmica 10/90, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística. El recàrrec de constrenyiment és del 20% de l’import del deute.
El pagament de la multa es podrà fer efectiu a qualsevol d’aquestes entitats:
Marratxí, 28 de febrero de 2014
El Batle,
Tomeu Oliver Palou