Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA
Núm. 4173
Bases borsa aspirants per proveir com a personal funcionari interí, places vacants de policia local
Versió PDF
Bases específiques per a constituir una borsa d’aspirants per a proveir, com a personal funcionari interí, places vacants de policia local de l’Ajuntament de Santa Eugènia.
Primera. Objecte, característiques i normativa aplicable.
1. L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa d'aspirants per a cobrir com a funcionaris interins, possibles vacants de policia local que es puguin produir per baixes laborals, excedències i altres supòsits similars, a més de necessitats urgents i inajornables, d’acord a l’article 21.3.2 de la llei 22/2013, de 23 de desembre, de pressuposts generals de l’Estat per a l’exercici 2014.
2. A la plantilla de personal del pressupost prorrogat de 2013 de l’Ajuntament de Santa Eugènia hi consta una plaça de policia local dotada amb el sou corresponent al personal funcionari del grup C2, nivell de destí 12, jornada completa, complement específic, triennis i la resta de retribucions complementaries corresponents segons la legislació vigent.
S’ha de fer constar que, d’acord a l’article 20.1 de la llei 4/2013, de 17 de juliol, l’escala bàsica de policia local és del grup C1, cosa que obliga a que s’exigeixi en el borsí el títol de batxiller, segons l’art. 76 de la llei 7/2007, de 12 d’abril..
3. S'aplicarà a aquestes proves selectives la següent normativa:
- Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears
- Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic
- Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears
- Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears.
- Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s'estableixen la formació, l'ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
- Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s'aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears
- I les altres disposicions legals i reglamentàries vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
Segona. Forma de selecció.
El procediment de selecció, per a la constitució de la borsa de treball de policia local, com a funcionari interí, serà el de concurs de mèrits, pel sistema de torn lliure, d'acord amb els articles 31, 32, 34 i 41, de la Llei 4/2013.
Tercera. Requisits i condicions generals dels aspirants.
Per participar en aquesta convocatòria, els aspirants hauran de complir els requisits següents:
Tots els aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.
Els documents acreditatius dels requisits, per original o fotocopia compulsada, s'hauran de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es puguin presentar en cap altre moment.
Quarta. Sol·licituds, documentació i drets d'examen.
1. Les sol·licituds es dirigiran al Batle de Santa Eugènia, en el termini de deu dies naturals comptadors a partir de l’endemà que es publiquin aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i s’ajustaran al model de sol·licitud de l’Ajuntament de Santa Eugènia. Es farà constar explícitament un compte de correu electrònic de l’aspirant a efectes de les notificacions establertes a la Base novena.
2. La presentació de sol·licituds, i de la documentació acreditativa esmentada en la base anterior, podrà fer-se en el Registre General de la Corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
3. La sol·licitud s’haurà d’acompanyar amb els següents documents:
4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquest Ajuntament (www.ajsantaeugenia.net).
5. S’estableixen uns drets d’examen de 20,00 €, que hauran d’ingressar-se al compte corrent municipal número ES71 0487 2077 8820 0000 1745. La presentació del resguard d’ingrés serà requisit imprescindible per a acceptar la sol·licitud.
Cinquena. Admissió de les persones aspirants.
1. En el termini màxim de deu dies naturals comptadors des del dia següent al de finalització de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució declarant aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, que es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis i la pàgina web municipals, així com al BOIB. A la resolució es farà constar la causa de la no admissió, i es fixarà un termini de deu dies hàbils per esmenar els defectes o presentar al·legacions.
2. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de l’Batlia en un màxim de deu dies naturals comptadors a partir del final del termini de presentació de reclamacions, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista de persones admeses.
Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.
Sisena. Comissió tècnica de valoració.
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres de la Comissió Tècnica de Valoració, com òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants, i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.
2. La Comissió Tècnica de Valoració quedarà constituïda en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre, i quedarà composada de la forma següent:
President: Un funcionari o funcionària de carrera, designat pel Batle
Vocals:
Secretari: persona designada per la pròpia Comissió entre els vocals.
La designació de la Comissió tècnica inclourà la dels corresponents suplents.
Podran nomenar-se assessors de la Comissió, els quals actuaran amb veu però sense vot.
La Comissió Tècnica de Valoració tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batle.
3. Tots els membres de la Comissió tècnica, hauran de tenir una titulació acadèmica d’igual o superior nivell a l’exigida a les persones aspirants per a la promoció.
4. La Comissió tècnica no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.
5. Tots els membres de la Comissió Tècnica de Valoració tendran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple. En cas d'empat, decidirà el president.
La Comissió queda facultada per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada.
6. L'actuació de la Comissió Tècnica s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a) Valorar els mèrits al·legats i acreditats en forma per cada un dels participants, desglossats pels diferents apartats del barem que es detalla a la base vuitena.
b) Elaborar una llista per ordre de puntuació, on han de figurar totes les persones aspirants i les puntuacions finals obtingudes per cadascú, així com la persona aspirant proposada d'acord amb la puntuació obtinguda.
c) Confeccionar una borsa de treball de la categoria objecte d'aquesta convocatòria, per ordre de puntuació.
7. Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració hauran d’abstenir-se d’intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
8. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquesta Comissió tècnica queda classificat amb la categoria de segona.
Setena. Valoració de mèrits.
La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 44,5 punts, d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.
El tribunal avaluarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants, d’acord amb el barem següent:
1. Valoració del curs bàsic de capacitació.
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a) Per haver prestat serveis com a policia auxiliar interí o policia turístic auxiliar durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament de Santa Eugènia, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’Ajuntament.
b) Per als aspirants que siguin funcionaris de carrera d’altres municipis, el coeficient multiplicador serà 0,5. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’Ajuntament del municipi que correspongui.
2. Valoració dels serveis prestats.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 10 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia auxiliar o policia turístic auxiliar a l’Ajuntament de Santa Eugènia: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic de qualsevol altre Ajuntament de les Illes Balears: 0,033 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia auxiliar o policia turístic auxiliar de qualsevol altre Ajuntament de les Illes Balears: 0,016 punts per mes, fins a un màxim de 2 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Antiguitat.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 5 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts.
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit per les respectives administracions.
4. Estudis acadèmics oficials.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura o grau universitari, arquitectura, enginyeria o equivalent: 3,5 punts.
e) Per cada títol de doctor o postgrau regulat com a estudis oficials per una universitat: 0,5 punts.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats d) i e) s’han d’acumular.
5. Valoració dels coneixements de llengües.
5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2,5 punts:
a)Coneixements elementals (certificat B2): 1 punts.
b)Coneixements mitjans (certificat C1): 1,5 punts.
c)Coneixements superiors (certificat C2): 2 punts.
d)Coneixements de llenguatge administratiu: 0,5 punts.
Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat (C1 o C2) que s’aporti.
5.2 Coneixements d’altres llengües.
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 5 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:
a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 0,5 punts.
b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1 punt.
c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.
d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.
e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 0,5 punts.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació.
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.
6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
Certificat d’aprofitament:
Certificat d’assistència:
Certificat d’impartició:
6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional.
Es considera formació no relacionada amb l’àrea professional, el conjunt d’accions formatives que no estiguin vinculades directament amb les funcions pròpies de policia local. La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt, amb la puntuació que s’indica a continuació:
Certificat d’aprofitament:
Certificat d’assistència:
Certificat d’impartició:
7. Mèrits objectius de lliure determinació per la corporació.
7.1 Valoració dels reconeixements honorífics.
La puntuació màxima d’aquest apartat és d’1 punt, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 0,75 punts per cada medalla amb distintiu blau, 0,25 punts si el distintiu és blanc, i 0,1 punts si el distintiu és verd.
b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament: 0,25 punts.
c) Per cada felicitació lliurada per la Batlia: 0,15 punts.
S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’Ajuntament corresponent.
7.2 Coneixements del terme municipal.
La puntuació màxima d’aquest apartat es de 2 punts. Els criteris de valoració i les proves seran les següents:
a) Prova escrita, que consistirà en respondre 15 preguntes tipus test, preparades per l’Ajuntament, de coneixement del terme municipal de Santa Eugènia, fins a un màxim de 1,5 punts.
b) Prova escrita, que consistirà en la ubicació geogràfica a un plànol de diferents llocs d’interès municipal, comercial i patrimonial, fins a un màxim de 0,5 punts.
7.3 Titulació universitària especialitzada en matèria de seguretat i emergències, gestió de la qualitat, i direcció i gestió local.
La puntuació màxima d’aquest apartat es de 2 punts. Els criteris de valoració seran els següents:
Per cada màster, títol de postgrau o estudis equivalents, homologats per l’EBAP, relacionat amb la funció policial, la seguretat i les emergències, la gestió de qualitat, i la direcció i gestió local: 1 punt.
Vuitena. Llista definitiva d'aprovats, presentació de documents.
1. Un cop finalitzades les proves selectives, el Tribunal publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web, la relació provisional de les persones aspirants que hagin resultat aptes per a formar part del borsí, ordenades segons la puntuació total obtinguda. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant el Tribunal. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.
2. El Tribunal té un termini de tres dies hàbils per a resoldre les reclamacions que es presentin i, tot seguit, ha de fer pública la llista definitiva d'aprovats, per ordre de puntuació.
3. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "del curs bàsic de capacitació", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.
Novena. Gestió de la borsa de treball.
1. La borsa de treball podrà servir per a cobrir places de característiques similars que sorgeixin a l’Ajuntament de Santa Eugènia.
2. La borsa tendrà vigència fins a la següent convocatòria de places de policia local, i, com a màxim, de dos anys.
3. Quan sigui necessari acudir a la borsa de treball per a cobrir interinament alguna plaça vacant de l'escala bàsica de policia local, s'oferirà als aspirants per ordre estricte de la puntuació obtinguda en la selecció realitzada.
4. Es notificarà per escrit al correu electrònic que hi consti a la sol·licitud a tots els integrants de la borsa de treball la possibilitat d’ocupar la plaça de la selecció o una equivalent, adjuntant l’ordre de puntuació definitiva.
5. En el termini màxim de cinc dies naturals comptadors des de la data d’enviament del correu del punt anterior, els aspirants hauran de manifestar el seu interès en incorporar-se a la plaça per escrit, mitjançant correu electrònic dirigit a ajuntament@ajsantaeugenia.net . En el cas que passat el termini no manifestin el seu interès, o la causa per al qual no poden ocupar la plaça en aquell moment, es donaran per desistits i seran baixa de la borsa de treball.
6. En el cas que hi hagi més d’una persona que manifesti interès en la incorporació, serà seleccionada la que estigui situada en el lloc més alt de l’ordre de prelació de la borsa.
7. Són causes d’impossibilitat d’ocupació de la plaça que no donaran lloc a la baixa de la borsa de treball les establertes a l’article 5.5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel quel s’aprova el procediment per a la selecció del personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autonòma de les Illes Balears. La renúncia no implicarà baixa de la borsa de treball si la plaça a cobrir no és la que inicialment va donar lloc al procés de selecció.
8. Una vegada superat el termini de presentació de l’escrit d’interès, el Batle emetrà una proposta de nomenament de la persona o persones seleccionades d’acord a l’apartat sisè anterior. La proposta es comunicarà per correu electrònic a totes les persones aspirants que hagin manifestat interès.
9. En el termini de set dies naturals des de l'endemà de la comunicació de la proposta de nomenament, la persona o persones seleccionades hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament corresponent els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:
a) Certificat mèdic, en model oficial, on consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.
b) Còpia acarada del títol acadèmic exigit en les bases o certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis per a l’obtenció del títol i haver abonat les taxes de sol·licitud de la seva expedició.
c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de funcions públiques.
d) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.
e) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.
f) Fotocòpia acarada del DNI.
g) Dues fotografies de mida carnet.
10. Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions concernents a aquest aspirants, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud. Les persones aspirants propostes que ja tenguin la condició de funcionaris de carrera estaran exemptes de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament, i hauran de presentar únicament una certificació de l’administració pública de la qual depenen per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que es troben en el seu full de servei.
Desena. Nomenament i presa de possessió.
1. Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que els aspirants hagin presentat la documentació requerida de conformitat, el Batle efectuarà el nomenament amb el límit màxim de les places dotades pressupostàriament.
Les persones nomenades hauran d'efectuar el jurament o la promesa i prendre possessió en el termini de tres dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la notificació. Els qui injustificadament no prenguin possessió de la seva plaça o lloc de treball, seran declarats cessats, amb la pèrdua de tots els drets derivats del concurs oposició i del posterior nomenament. El nomenament com a funcionari interí es publicarà al BOIB.
2. En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
Onzena. Impugnació i recursos.
La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Les instàncies per prendre part en aquest procés s’han de presentar al Registre General de l’Ajuntament de Santa Eugènia, Pl. Bernat de Santa Eugènia núm. 7, dins dels deu dies naturals següents al de la publicació d’aquest anunci.
Santa Eugènia, 26 de febrer de 2014
El Batle,
Francisco Martorell Canals