Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 3862
Consell Executiu.
Aprovació de la convocatòria i les bases, per el curs 2013-2014, d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a les escoles municipals de música de Menorca
Versió PDF
Es fa públic que el Consell Executiu d’aquest Consell Insular de Menorca, en sessió extraordinària de 24 de febrer de 2014, ha adoptat el següent acord:
Primer.- Aprovar les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a les escoles municipals de música de Menorca.
Segon.- Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent al curs 2013-2014, que es regirà per les bases a què s’ha fet referència, d’acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari: 19.500 €.
b) Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s’indiquen més avall. Aquest import únicament podrà ampliar-se en el supòsit d’aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l’objecte de la convocatòria i que s’hagin concretat posteriorment a la seva aprovació, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats d’acord amb les disponibilitats pressupostàries.
| Partida |
Quantia màxima |
|---|---|
| 32300 4620022 |
19.500 € |
c) L’ajut màxim per sol·licitud serà de 4.000 €.
d) L’òrgan competent per a la instrucció de l’expedient és la tècnica mitjana adscrita al Departament de Cultura, Patrimoni i Educació senyora Joana Quintana Seguí.
e) El termini de presentació de sol·licituds per acollir-se a aquests ajuts és de trenta dies naturals des de l’endemà de la publicació en el BOIB.
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D’AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LES ESCOLES MUNICIPALS DE MÚSICA DE MENORCA
1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS
L’objecte d’aquests ajuts és col·laborar amb els ajuntaments en la tasca de formació musical que es desenvolupa als diferents pobles de Menorca.
La finalitat d’aquests ajuts és garantir a tots els ciutadans de Menorca una oferta pública no reglada d’ensenyament musical, consolidant i ampliant la xarxa d’escoles municipals de música de la nostra illa.
2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
Les ajudes que s’atorguin en el marc d’aquestes bases es pagaran amb càrrec a les partides i amb l’import màxim que s’estableixin a la convocatòria.
Quan l’import de les sol·licituds d’ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria, es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
3. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS
1. Poden ser objecte de subvenció les activitats docents i els cursos que desenvolupin al llarg del curs escolar les escoles municipals de música.
2. Per tant, queden excloses del procediment de concessió dels ajuts establerts en aquestes bases, les escoles de música de caràcter privat.
4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
1. Els ajuts que s’atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d’altres ajuts sens perjudici de l’obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta a aquestes bases.
2. L’import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l’activitat subvencionada.
5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
Poden ser-ne beneficiaris els ajuntaments que comptin amb escoles municipals de música que tenguin un projecte pedagògic.
En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
1. Els ajuntaments han de presentar les sol·licituds mitjançant el model normalitzat que s’adjunta com a annex 1 d’aquestes bases
i que es facilitarà a la seu del Consell Insular de Menorca a Maó i a les oficines administratives de Ciutadella.
2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
A) Documentació administrativa general:
a) En ser el sol·licitant una entitat local —municipi— la sol·licitud ha d’anar signada pel representant legal d’aquesta entitat, i si fos necessari pel seu règim de funcionament, haurà d’aportar un certificat de l’acord adoptat per l’òrgan de govern corresponent per sol·licitar l’ajuda i per designar representant.
b) Còpia acarada del document d’identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).
c) Declaració d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social davant l’Administració de l’Estat (també es pot fer constar en l’apartat corresponent de l’imprès de sol·licitud – annex 1).
d) Declaració responsable signada pel representant legal de l’entitat local relativa a les subvencions obtingudes i sol·licitades d’altres institucions públiques o privades.
e) Declaració responsable, signada pel representant legal, que l’entitat no està sotmesa a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d’obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques que es recullen en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre), i que no té obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s’inclou en l’annex 2 d’aquestes bases
f) Document de designació de compte bancari de l’entitat local segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca, llevat que ja constin en la Tresoreria General del CIM, cosa que s’ha de fer constar expressament en la sol·licitud.
S’eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats b i f en el cas que aquesta consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s’ha de fer constar expressament a la sol·licitud.
B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts:
a) Relació de cursos que s’hi imparteixen, amb la relació nominal i la data de naixement dels alumnes per curs. S'atendrà al que estableix la normativa de protecció de dades personals.
b) Relació de professors i fotocòpia compulsada de la titulació de cadascun que els capacita per impartir ensenyaments musicals.
c) Plànol del local i de les aules de l’escola, acompanyat d’un croquis de la seva ubicació a la població, l'adreça i el telèfon.
d) Projecte pedagògic de l’escola, amb expressió dels nivells, els mètodes i els programes.
e) Pressupost del curs actual de l’escola de música.
3. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en l’apartat anterior s’ha de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, als punts del Servei d’Atenció al Ciutadà del Consell Insular de Menorca que hi ha a la seu del CIM de Maó, a les oficines administratives de Ciutadella o en aquells ajuntaments de Menorca que tenguin subscrit conveni amb el CIM per a la prestació d’aquest servei. Així mateix es poden presentar en qualsevol altre punt de conformitat amb el que estableix l’art. 38 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la data de recepció del requeriment d’esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92 de 26 de novembre.
7. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
Els criteris bàsics de valoració que es tindran en compte són els següents:
a) El nombre d’alumnes: 1 punt per cada 50 alumnes.
b) Els professors titulats: de grau superior, professional, instrumentista o de grau elemental: 1 punt per professor.
c) Els cursos que s’hi imparteixen (assignatures i instruments): 1 punt per curs.
d) El nombre d’aules de l’escola: 1 punt per aula.
e) El projecte pedagògic de l’escola: fins a 2 punts.
8. DETERMINACIÓ DE L’IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
Per determinar l’import de la subvenció, en primer lloc, es concedirà una aportació inicial mínima de 800 € per a cadascuna de les escoles municipals de música sol·licitants, i després es valorarà la puntuació individual de les diferents escoles municipals de música presentades i que compleixin les bases, i se sumaran els punts de totes les escoles.
A continuació, una vegada restada l'aportació inicial mínima, es dividirà l’import econòmic restant de la quantitat prevista en la convocatòria anual entre per la suma total de punts de les escoles per tal d'obtenir, així, el valor del punt. Finalment, es multiplicarà l’import del punt per la valoració individual de cada escola.
En cap cas l’import de la subvenció pot excedir del límit màxim per sol·licitant establert a la convocatòria.
9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
1. Els ajuts es concediran, d’acord amb els principis d’objectivitat, transparència, igualtat, no-discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
2. L’inici de l’expedient s'ha d'efectuar per mitjà de l’aprovació de la convocatòria corresponent.
3. La instrucció correspon a la tècnica del Servei d’Educació, qui ha de realitzar d’ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades,en virtut de les quals s’ha de dictar la resolució de la concessió dels ajuts.
4. Després que la instructura o la comissió avaluadora corresponent hagin examinat la documentació i hagin emès el seu informe, la consellera executiva cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l’òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
5. La resolució de l’expedient d’atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
6. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció és de sis mesos comptats des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es pot reduir si s’estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu té caràcter desestimatori.
7. La resolució de l’expedient de concessió o denegació dels ajuts s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de l’obligació de notificar-la individualment a les persones interessades.
10. ABONAMENT DELS AJUTS
El pagament de l’ajut es tramitarà una vegada justificada la realització de l’activitat subvencionada. El Consell Insular abonarà els ajuts en un termini de 60 dies, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
11. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
1. Les entitats beneficiàries, tenen fins al 30 de setembre per justificar les despeses mitjançant la presentació del compte justificatiu previst en l’art. 75 del Reglament de la Llei general de subvencions i de la memòria del curs 2013–2014, degudament signats pel representant legal de l’escola o pel seu director, acompanyats del nomenament corresponent com a director.
2. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades i requerir la documentació econòmica que consideri oportuna a partir de les dades determinades en la memòria presentada, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
3. Si la documentació fos incorrecte o incompleta, o quan no s'hagi presentat la justificació dins el termini establert per fer-ho, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini improrrogable de quinze deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la recepció del requeriment, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s’entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l’article 71 Llei 30/92, de 26 de novembre.
12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Són obligacions dels beneficiaris:
a) Comunicar al CIM l’acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. En qualsevol cas la subvenció s’entendrà acceptada tàcitament un cop hagin transcorregut quinze dies hàbils d’ençà de la publicació de l’anunci de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
c) Proporcionar la informació sobre l’activitat subvencionada que li requereixi el Consell insular de Menorca.
d) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti i l'import de la subvenció sigui superior a 3.000 euros, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social davant l’Administració de l’Estat. Aquesta acreditació no serà necessària en el cas que s’hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a traves de l’Agència Tributària.
e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
f) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l’obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.
Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.
Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte d’ajuda. Les sol·licituds de modificació han de ser motivades, s’han de formular immediatament a l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i s’hi han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS
Pel que fa a la revocació i el reintegrament de les subvencions, s’ha d’aplicar el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i la resta de normativa que hi sigui aplicable. En cas d’incompliment s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment. Aquest percentatge s’ha de fixar amb l'informe previ de l’instructor i s’ha de notificar al beneficiari. Les causes de reintegrament i el procediment per exigir-lo s'han de regir pel que estableix l’article 44 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions.
En cas d’incompliment, s’ha de reintegrar la quantia rebuda mitjançant l’aplicació d’un percentatge de minoració en funció de la naturalesa de l’incompliment; que haurà de valorar, en tot cas, el grau d’incompliment i si aquest s'ha produït a causa d’actuacions doloses o negligents i si hi ha hagut bona o mala fe.
La gradació del reintegrament serà major quan l’incompliment sigui total o molt alt i hi hagin incorregut causes doloses i mala fe i, en canvi, s’anirà minorant en funció del grau de compliment del projecte subvencionat i quan hagi estat causat per actuacions negligents i amb bona fe.
En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s’ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes que estableixen l’article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, i la resta de disposicions aplicables.
En el cas que s’hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l’interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.
Les quantitats que s’hagin de reintegrar tenen la consideració d’ingressos de dret públic i se'ls pot aplicar la via de constrenyiment.
L’obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que en el seu cas siguin exigibles.
14. INFRACCIONS I SANCIONS
1.El règim de infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. L’òrgan competent per imposar les sancions que es derivin de infraccions del que estableixen aquestes bases i la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l’art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d’octubre, de consells insulars.
15. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu, pels quals es s’aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regeien les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les següents normes:
- Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 196 de 31 de desembre de 2005).
ANNEX I: MODEL NORMALITZAT DE SOL·LICITUD (consta en l’expedient)
ANNEX II: MODEL DECLARACIÓ RESPONSABLE (consta en l’expedient)
Maó, 4 de març de 2014
El secretari del Consell Executiu,
Octavi Pons Castejón