Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANT JOAN
Núm. 3852
Notificació de proposta de resolució d’expedient sancionador.
Versió PDF
Notificació de proposta de resolució d’expedient sancionador.
Intentada sense efecte la Notificació de la proposta de resolució de l’expedient sancionador a l’interessat que es relaciona, i atès que no s’ha pogut fer dita notificació, en compliment del que estableix l’article 59.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en concordança amb l’article 61, es publica en el butlletí d’aquesta Comunitat Autònoma i al Tauler d’Edictes de l’Ajuntament del darrer domicili conegut, l’anunci pel qual es posa en coneixement de l’interessat el següent:
Expedient: Iniciat pel Decret de Batllia de 3 de setembre de 2013
Assumpte: Proposta de resolució de l’expedient sancionador
Interessat: Sra. Gemma Pascual Ferrer
I transcrit diu:
<< El Sr. Instructor de l’expedient sancionador iniciat mitjançant Decret de Batlia de data 3 de setembre de 2013 seguit contra Dª. GEMMA PASCUAL FERRER, en data 18 de desembre de 2013, va dictà la següent
PROPOSTA DE RESOLUCIO
RESULTANT.- Que per Resolució de Batlia de data 3 de setembre de l’any 2.013 es va ordenar la incoació de l’expedient sancionador a Dª. GEMMA PASCUAL FERRER, per determinar la responsabilitat que constitueix haver realitzat obres consistents en obertura de finestres. Obres realitzades al carrer major núm. 48 de Sant Joan sense comptar amb la preceptiva llicència municipal.
RESULTANT.- Que efectuats reglamentàriament els nomenaments de l’Instructor, a favor del que subscriu i de Secretari en el de D. Juan Manuel Campomar Isern, Secretari de la Corporació, per la Resolució de Batlia abans esmentada, es varen notificar en forma als interessats i es va iniciar la instrucció de l’expedient sancionador.
RESULTANT.- Que a la vista de les actuacions practicades, es va formular la preceptiva resolució que notificat a l’interessada, se li va concedir un termini de quinze dies perquè formules quantes al.legacions estimes oportunes, al·legant en data 10 de desembre de 2013 i en resum el següent:
- Que les fotografies fetes per la policia en l’acta aixecada en data 25 de juliol de 2011 no son reals ni estan firmades per l’agent en qüestió.
- Que la denúncia feta pel Sr. Joan Roig Bauzà en data 25 de juliol de 2011 en la que manifesta que per part de la seva veïna, Sra. Gemma Pascual s’han construït i s’està construint un portal a la paret mitjanera de la seva propietat es falsa, com ho demostren les fotografies que s’acompanyen a la denúncia.
- Que l’informe de l’arquitecte municipal de data 16 de desembre de 2011 dona crèdit a unes fotografies sense comprovar ni contrastar mitjançant acta d’inspecció urbanística si les finestres existeixen o no, tal com estableix l’article 22.2 de la LDU.
- Que els primers vuit documents de l’expedient no li varen ser notificats a la presumpta infractora, el que li causa una completa indefensió i per tant, una vulneració dels articles 24 i 25 de la Constitució Espanyola.
- Que l’informe de l’arquitecte municipal –pàgina 14 de l’expedient- i el certificat pel Secretari municipal del dit informe no son conformes a la realitat ja que no consta que s’hagin visitat les obres objecte de la presumpta infracció, constituint dita acció un presumpte delicte de falsedat en document públic.
CONSIDERANT.- Que en relació a la primera de les al·legacions assenyalades hi ha que dir que hi ha un acta aixecada per l’auxiliar de policia local de data 25 de juliol de 2011, en base al qual s’inicia l’expedient sancionador que ens ocupa, a on es fa constar, després d’una visita ‘in situ’ al lloc dels fets, que a la paret mitjanera dels immobles núm. 1 i 3 del carrer La Rabal hi ha dues finestres obertes amb un senyor que esta picant dita paret, al qual se li demana si té llicència municipal per fer les esmentades obres, i el qual contesta que es un simple peó i que fa el que li ha manat el seu cap.
A més a l’esmentada acta s’acompanya un detallat reportatge fotogràfic. Per tant, estem davant d’un acta que reuneix tots els requisits legals per denunciar una infracció urbanística, com en el cas que ens ocupa, la realització d’obres sense acreditar la preceptiva llicència municipal.
Pel que i de conformitat amb el que disposar l’article 137.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú <<els fets constatats per funcionaris als que es reconeix la condició d’autoritat, i que es formalitzin en document públic, observant els requisits legals pertinents, tindràn valor probatori sense perjudici de les proves que en defensa dels respectius drets o interessos puguin assenyalar els propis administrats>>.
Per tant estem davant una acta aixecada per un agent de l’autoritat amb tots els requisits legals, pel que la manifestació feta per l’al·legant no desvirtua el fet que se li imputa.
A més, tal com ha assenyalat la Jurisprudència fins a la sacietat les actes d’inspecció aixecades per funcionaris públics als que es reconeix la condició d’autoritat se lis atribueix la presumpció de veracitat, llevat que es presentin proves de major convenciment que les contradiguin, que no es el cas que ens ocupa.
CONSIDERANT.- En relació a l’al·legació sobre la denúncia del Sr. Joan Roig Bauzà, veïnat de la presumpta infractora, hi ha que dir que el que fa es denunciar la construcció de dues finestres i un portal a una paret mitjanera la qual circumstància li impedeix tenir intimitat, i acompanya unes fotografies on es pot veure com es comença a obrir una finestra, circumstància que es confirma amb l’acta aixecada per l’auxiliar de policia local a la que s’ha fet referència anteriorment.
A més hi ha que dir que l’expedient que ens ocupa s’obri perquè s’han fet unes obres sense la preceptiva llicència municipal, que es un fet públic i notori.
CONSIDERANT.- Sobre l’informe emès per l’arquitecte municipal en data 16 de desembre de 2011 assenyalar que el que diu es que de les fotografies proporcionades per la policia local s’aprecia l’obertura d’unes finestres a la finca situada als números 1-3 del carrer de la Raval de Sant Joan i que es comprova que dites obres no estan emparades per llicència, i per tant han de ser objecte de legalització mitjançant el corresponent expedient.
Per tant, l’arquitecte no aixeca cap acta d’inspecció, aquesta ja esta aixecada per l’auxiliar de policia local, si no que simplement assenyala que s’han fet unes finestres sense llicència i que per tant s’han de legalitzar, pel que el que manifesta l’al·legant no té cap tipus de base jurídica.
CONSIDERANT.- Sobre el fet que no ha tingut coneixement dels vuit primers documents de l’expedient, revisat el mateix resulta que en data 15 de febrer de 2012 es va entregar al domicili de la Sra. Pascual- carrer major núm. 48 de Sant Joan, la Resolució d’inici de l’expedient de restitució de la legalitat urbanística i sancionador per l’execució de obertura de finestres sense llicència, escrit que va rebre D. Jesus Honduvilla Ortiz- document núm. 6 de l’expedient- , expedient que per haver transcorregut el termini d’un any des de el seu començament es va declarar caducat d’ofici i es va reiniciar l’expedient.
Per tant, en absolut el fet de no rebre els documents a que s’ha fet referència no li han causat indefensió ja que s’ha obert l’expedient de conformitat amb la legislació pertinent i se li ha concedit un termini de quinze dies perquè el pugui examinar i presentar les al·legacions que estimi procedents en un expedient en el que se li diu que ha fet unes finestres, com sabia i deu saber, sense la preceptiva llicència municipal d’obres i que d’acord amb el que establert la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB i al no haver-les legalitzat dins del termini de dos mesos que se li va concedir per fer-ho li correspon una sanció.
Per tant, no se li ha causat la més mínima indefensió, i per tant, no hi ha ni molt menys cap vulneració de l’article 24 i 25 de la Constitució Espanyola.
CONSIDERANT.- Sobre la darrera de les al·legacions, assenyalar que per error a l’informe de l’arquitecte municipal no consta l’estat d’amidaments que ara se li adjunta, el que tampoc li causa cap indefensió ja que li diu les mides de les finestres, mides que va calcular sobre les fotografies fetes per l’auxiliar de la policia local a l’acta aixecada en data 25 de juliol de 2011. L’estat d’amidaments no es més que un desglose per partides de la valoració de l’obertura de les finestres. Es un complement que en absolut li causa indefensió.
Que els fets exposats, que es declaren provats en virtut de l’apreciació del tècnic municipal constitueixen infracció urbanística tipificada pels articles 28, 30.1 i 45 de la Llei 10/90, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB.
En virtut de tot l’exposat, i de conformitat amb el que disposen els articles 28, 30.1 i 45 de la Llei 10/90, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB, acord proposar a la Batlia, com a orga que té atribuïda la potestat de resolució de l’expedient: Procedir a qualificar la infracció com a greu, declarar com a responsable en la seva qualitat de propietari a la sra. Gemma Pascual Ferrer i aplicar la sanció de 772,11 €, que representa el 50% de la valoració de les obres efectuada per l’arquitecte municipal, Guillem Mateos Muntaner.
El que se li comunica a Vtè., pel seu coneixement i efectes, significant-li que de conformitat amb el dispost a l’article 14 del Reglament del procediment a seguir per l’Administració de la Comunitat Autònoma en l’exercici de la potestat sancionadora, aprovat per Decret 14/1994 de 10 de febrer, disposa d’un termini de quinze dies per formular al.legacions i presentar els documents e informacions que estimin pertinents davant l’Instructor del procediment; així mateix se li informa que dins l’esmentat termini l’expedient està a la seva disposició amb la finalitat de que el pugui consultar amb l’assistència, en el seu cas, dels assessors que estimi procedent.
Sant Joan, 19 de desembre de 2013.
El Secretari, signat i segellat’>>
Sant Joan, 7 de febrer de 2014
El Secretari,
Juan Manuel Campomar Isern