Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 3494
Secretaria de la Junta de Govern. Decret de batlia núm. 3000/2014, de delegació de competències del director de la Secretaria de la Junta de Govern en altres funcionaris de l’Ajuntament

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’article 92.bis de la Llei 7/1985, reguladora de les bases del règim local, determina que la funció de secretaria, comprensiva de la fe pública i l’assessorament legal preceptiu, és una funció pública necessària a totes les corporacions locals, la responsabilitat de la qual està reservada a funcionaris  amb habilitació de caràcter estatal.

L’apartat d de la disposició addicional vuitena de la Llei 7/1985 atribueix al titular de l’òrgan de suport al secretari de la Junta de Govern Local les funcions de fe pública dels actes i les resolucions dels òrgans unipersonals i la resta de funcions de fe pública, llevat de les atribuïdes al secretari general del Ple, sense perjudici de la delegació en altres funcionaris de l’Ajuntament.

El Reial decret 1174/1987, de 18 de setembre, que aprovà el Reglament del règim jurídic dels funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter estatal, estableix l’abast i el contingut de la dita funció de fe pública i assessorament legal preceptiu, i concreta l’abast  d’aquestes funcions en els articles 2 i 3.

El govern de l’Ajuntament de Palma s’organitza en àrees i àrees delegades, al cap de les quals es troba un membre de la corporació amb competències delegades per part de la Batlia. Aquestes delegacions inclouen la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afecten tercers.

La divisió funcional de les àrees i àrees delegades de govern respon, en general, a l’estructura dels serveis administratius municipals; no així l’organització de la funció de fe pública de les resolucions dels òrgans unipersonals.

A l’Ajuntament de Palma, segons l’art. 30.2.e del Reglament orgànic del govern i de l’administració, la funció de fe pública dels actes i les resolucions dels òrgans unipersonals s’assigna al director de la Secretaria de la Junta de Govern, llevat de les que estiguin atribuïdes a la Secretaria General del Ple, a la Secretaria de la Junta de Govern i a la Secretaria del Consell d’Administració de les entitats públiques empresarials.

Mitjançant el Decret de batlia 15.748, de 26 de setembre de 2008, es varen delegar algunes de les competències de fe pública i assessorament legal de resolucions dels regidors d’àrea i d’àrea delegada en els funcionaris caps de departament o caps de servei amb determinades condicions de titulació.

L’aplicació d’aquestes delegacions va suposar un important avanç en la tramitació dels expedients reglats, va simplificar  l’administració municipal i va agilitzar la tramitació  dels procediments.

A conseqüència d’aquestes millores s’han dictat altres decrets de delegació per al Departament de Mobilitat (Decret 13.972, de 6 d’agost de 2009), per a l’assistència a expropiacions i cessions de vials (Decret 17.259, de 6 d’octubre de 2010), per al Departament de Planejament i Gestió urbanística (Decret 6.790, de 5 de maig de 2010),  per a Habitatge (Decret 1.524, d’1 de febrer de 2011) i per a l’Escola de Formació (Decret 15.417, de 18 d’agost de 2011). El Decret 22906/2011 va substituir el Decret 15748/2008 i el Decret 10434/2012 va ampliar-lo per a autoritzar publicacions al BOIB.

L’experiència de més de cinc anys amb aquestes delegacions aconsella simplificar encara més el procediment i donar major autonomia als departaments municipals delegant en els funcionaris la signatura de la majoria de les tasques que els corresponen executar en desenvolupament de les funcions que tenen assignades, incloent una referència expressa a la compulsa dels documents de les pròpies dependències i dels documents del personal que hi està adscrit.

Sota els principis d’economia, eficàcia i coordinació que estimulin el funcionament de l’organització, per a adequar l’estructura administrativa a les delegacions de la Batlia en àrees i àrees delegades amb facultats resolutives, per a simplificar els procediments administratius i facilitar la implantació de procediments informatitzats, d’acord amb el secretari adjunt i director de la secretaria de la Junta de Govern

 

Resolc

1. Delegar en les persones que ocupin el càrrec de cap de departament o assimilats i, quan no ni hi hagi o no compleixin les condicions, en les que ocupin el càrrec de cap de servei o assimilats, que en ambdós supòsits siguin llicenciats en Dret, Ciències Polítiques i de l’Administració, Sociologia, Administració i Direcció d’Empreses, Economia o Ciències Actuarials i Financeres les següents funcions:

  • Donar fe pública dels decrets i les resolucions en matèria de procediments reglats, si no s’han emès informes contraris durant la tramitació de l’expedient, dictats pels regidors d’àrea, regidors d’àrea delegada, presidents i gerents d’organismes autònoms.
  • D’acord amb l’apartat anterior, autoritzar que els decrets i les resolucions dictats a la respectiva àrea o organisme autònom es transcriguin al llibre.
  • Autoritzar les actes de les licitacions, els contractes, els convenis i els documents administratius anàlegs en què intervingui com a fedatari delegat de la resolució objecte de fe pública.
  • Assistir, com a secretaris suplents, a les sessions dels consells rectors dels organismes autònoms adscrits a l’àrea o àrea delegada i donar fe pública de la signatura de resolucions dels òrgans unipersonals, en el mateixos termes dels apartats anteriors.
  • Autoritzar els enviaments als butlletins oficials que corresponguin segons la normativa aplicable al procediment.
  • Signar els enviaments als butlletins oficials i específicament al BOIB com a usuaris remitents i autoritzar els nomenaments dels usuaris editors de les respectives àrees o organismes adscrits.
  • Utilitzar la signatura electrònica en els tràmits procedimentals que ho permetin i en relació amb els apartats anteriors.

2. Delegar en les persones que ocupin els càrrecs de cap de departament i, quan no ni hi hagi o així ho decideixi el propi departament, en les que ocupin el càrrec de cap de servei, cap de secció o cap de negociat o assimilats, en els expedients tramitats sota la seva responsabilitat o respecte del personal sota la seva dependència, les següents funcions:

  • Anotar als expedients les resolucions i els acords que es dictin.
  • Certificar els actes administratius i les resolucions delegats.
  • Expedir certificacions respecte dels antecedents, dels tràmits, de les dades i dels documents que figuren als expedients i als fitxers sota la seva dependència.
  • Compulsar les còpies dels documents que figuren als expedients i als fitxers sota la seva dependència.
  • Compulsar les còpies de la documentació acreditativa dels mèrits del personal al seu càrrec del propi departament, servei, secció o negociat.
  • Notificar i comunicar les resolucions i els actes dels expedients dels respectius departaments, serveis, seccions, negociats o organismes.
  • Disposar la publicació al tauler d’anuncis de les resolucions que calguin i certificar-ne el resultat, si escau.
  • Utilitzar la signatura electrònica en els tràmits procedimentals que ho permetin i en relació amb els apartats anteriors.
  •  

3. Cada departament ha de comunicar a l’òrgan de suport a la Secretaria de la Junta de Govern les persones que ocupen el càrrec en el qual recau la delegació del punt primer.

Si l’àrea o àrea delegada té assignat un lloc de treball de director administratiu o equivalent aquest pot assumir la delegació.

4. En l’exercici de les funcions delegades s’ha de fer constar aquesta circumstància, el càrrec, el nom i llinatges o DNI,  i esmentar aquesta resolució amb la data de publicació al BOIB.

5. Els secretaris, habilitats estatals, poden avocar, en qualsevol moment, l’exercici de les dites funcions amb caràcter singular i proposar-la amb caràcter general.

6. Per a coordinar l’actuació dels delegats s’ha de convocar periòdicament una comissió de coordinació dirigida pels secretaris, habilitats estatals, de forma indistinta, que s’han de reunir amb els caps de departament i/o servei i on s’han de fixar els criteris d’actuació en matèria de fe pública.

7. En els supòsits de vacant, absència o malaltia dels delegats han de ser substituïts, en l’exercici de les funcions delegades, per les persones titulars dels llocs de treball als quals correspon desenvolupar-ne la suplència, conformement a les corresponents normes organitzatives del propi departament.

8. Es deroga el decret 22906/2011, d’1 de desembre, i totes les resolucions de rang igual o inferior que s’oposen a aquest Decret o el contradiuen. Mantenen la seva vigència la resta de resolucions de delegació si no s’oposen a aquest Decret.

 

9. Aquesta resolució s’ha de publicar a la Intranet municipal per al coneixement de tot el personal i també al BOIB per al coneixement general.

 

Palma, 26 de febrer de 2014

 

El batle

Mateu Isern Estela 

 

N'he pres raó

El secretari adjunt i director de la Secretaria

de la Junta de Govern en funcions

Miquel Ballester Oliver