Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'AGRICULTURA, MEDI AMBIENT I TERRITORI
Núm. 3476
Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de l'Heliport en la finca Es Canons, Artà
Versió PDF
En relació a l'assumpte de referència, i d'acord amb el RDL 1/2008, d'11 de gener, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Avaluació d'Impacte Ambiental de Projectes, es comunica que el Ple de la CMAIB, en sessió de 5 de novembre de 2013 i en el tràmit de consulta preceptiva a l'òrgan ambiental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,
ATÈS
1.Que d'acord amb la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques de les Illes Balears, aquest projecte s'inclou en l'annex I, grup 7, lletra d) aeroports i aeròdroms.
2.Que el present informe s'emet per donar resposta als articles 16 i 17 del text refós de la Llei d'Avaluacions d'Impacte Ambiental de projectes aprovats pel RDL 1/2008 d'11 de gener i per donar resposta als articles 22 i 23 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, per determinar l'amplitud i el nivell de detall de l'Estudi d'Impacte Ambiental.
ACORDA
1.L’Estudi d'Impacte Ambiental haurà de tenir el contingut mínim indicat en l'article 27 de la Llei autonòmica 11/2006 (BOIB núm. 133 21/09/2006), a més de les indicacions següents:
a)Descripció del projecte: S'haurà d'aclarir si per donar compliment a la normativa en matèria aeronàutica de l’OACI (Organització Aviació Civil Internacional) és necessària la instal·lació de proveïment d'aigua, subministrament elèctric i recollida d'aigües de pluja i les possibles destinacions o altres instal·lacions necessàries per donar compliment a la normativa sectorial específica.
S'haurà d'indicar si s'ha de donar compliment o no al RD 1367/2007, el qual estableix que s'han de delimitar les zones de servitud acústiques i com es duran a terme.
b)Alternatives: Respecte a l'alternativa de la zona d'aproximació es considera necessari indicar el perquè només existeixen les dues indicades en el document ambiental i si responen a requeriments normatius.
c)Efectes: Respecte a l'afecció sobre les aus presents en l'entorn cal indicar que s'hauran d'avaluar les accions de moviment de la nau, emissions contaminants, soroll i el risc de col·lisió.
S'haurà de tenir en compte les possibles amenaces per a l'avifauna, especialment les espècies migratòries que nidifiquen en penya-segats i les espècies incloses en la Directiva Aus.
Es considera que s'hauria de realitzar un estudi acústic (petjada acústica) per determinar l'impacte que pot provocar aquesta acció i la de les alternatives.
Es considera necessari realitzar una valoració quantitativa i qualitativa dels impactes perquè la mateixa sigui el més objectiva possible. Per norma general, es realitza una valoració de l'impacte en compatible, moderat, sever o crític basat en la caracterització de l'efecte de cada impacte, obtinguda mitjançant una sèrie d'atributs definits i establerts en l'annex I del RD 1131/1988, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, d'Avaluació d'Impacte Ambiental. La caracterització dels impactes té en compte: intensitat, extensió, moment, persistència, reversibilitat, sinergia, acumulació, relació causa-efecte, periodicitat i recuperabilitat.
S'haurà de realitzar una valoració global dels impactes on s'incloguin totes les alternatives estudiades.
d)Mesures correctores, protectores: Es considera necessari establir mesures protectores o correctores respecte al soroll i la protecció dels hàbitats i les espècies incloses en la Directiva Hàbitat (Directiva 92/43/CEE) i en la Directiva Aus (Directiva 79/409/CEE).
2.Tal com es preveu en el punt 3 de l'article 28 de la Llei 11/2006, simultàniament a la informació pública es consultarà les administracions públiques afectades que han estat consultades prèviament i a més es considera necessari efectuar la consulta a les següents administracions:
a)Xarxa Natura 2000. Servei de Planificació de la D.G. de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.
b)Servei d'Estudis i Planificació de la D.G. de Recursos Hídrics de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.
c)Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl de la D.G. de Medi Natural, Educació Ambiental i Canvi Climàtic de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori.
d)Consell de Mallorca- Departament de Cultura i Patrimoni.
e)Consell de Mallorca- Departament d'Urbanisme i Territori.
Palma, 4 de desembre de 2013
El president de la CMAIB
José Carlos Caballero Rubiato