Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 3400
Bases que regiran la convocatòria per a la selecció d'un/a Educcador/a Social

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Decret de Batlia nº 66, de 27 de gener de 2014, s’ha aprovat les bases que regiran la convocatòria per a la selecció d’un/a Educador/a Social, corresponent a l’escala d’Administració Especial, subescala Tècnic Mitjà d’Administració General, grup de classificació A2, amb caràcter de funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Alcúdia, mitjançant concurs-oposició.

Cosa que fem pública.

 

Alcúdia, 24 de febrer de 2014.

 

La Batlessa,

Coloma Terrasa Ventayol

 

“BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ D’UN/A EDUCADOR/A SOCIAL, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, AMB CARÀCTER DE FUNCIONARI DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA 

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la selecció, com a funcionari de carrera, d’un/a Educador/a Social, mitjançant el sistema de concurs-oposició, que pertany a l’Escala d’Administració Especial, Subescala Tècnic mitjà d’administració general, dotada amb el sou corresponent al grup A2 i altres retribucions i emoluments que l’hi correspongui d’acord amb la normativa vigent d’aplicació, plaça que ha estat inclosa en l’Oferta Pública d’Ocupació per a l’any 2011 d’aquesta corporació (BOIB núm. 67, de 05-05-2011).

SEGONA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la dels altres membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

També podran ésser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol sigui la seva nacionalitat, sempre i quan els conjugues no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

L’aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d’acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si es el cas. 

b) Tenir 16 anys complits i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.  

c) Estar en possessió del títol de diplomat/ada i/o graguat/da en Educació Social (o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds) o amb habilitació d’acord amb el que disposa la disposició transitòria tercera, supòsit B, de la Llei 8/2002, de 26 de setembre, de creació del col·legi d’educadores i educadors de les Illes Balears.

d) No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No trobar-se inclòs en cap de les causes d’incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

g) Abans de prendre possessió de la plaça, l’interessat haurà de fer constar que no està sotmès a cap dels motius d’incompatibilitat establerts a la Llei 53/1984 de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s en el seu cas, a exercir l’oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfenesa. 

h) Acreditar el requisit de coneixements de nivell de domini funcional efectiu de la llengua catalana (nivell C1, antic nivell C) o en condicions d'obtenir-lo en la data de finalització del termini d'admissió de sol·licituds. Aquests coneixements s‘han d‘acreditar mitjançant l‘aportació d‘un certificat oficial expedit per l‘Escola Balear d‘Administració Pública o expedit o homologat per l‘òrgan competent en matèria de política lingüística.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran d’acomplir-se el darrer dia de termini de presentació d’instàncies i gaudir d’aquests durant el període selectiu.

TERCERA.- SOL·LICITUDS

1. Les instàncies per a participar al procés selectiu s’hauran de fer segons el model que figura a l’Annex II de les presents bases, adreçada a la Sra. Batlessa de l’Ajuntament d’Alcúdia, i es presentaran en el registre general d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 30/92, de 26 de novembre.

2. El termini per a la presentació d’instàncies es comptarà a partir de l’endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de l’Estat i serà de vint (20) dies naturals. Els successius anuncis es publicaran únicament en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

3. Per esser admès, i en el seu cas, prendre part en les proves selectives corresponents, bastarà que els aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d’aquesta convocatòria, adjuntant a dita instància còpia del DNI i document acreditatiu del nivell de coneixement de llengua catalana exigit, degudament acarats.

4. Els aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs, acompanyaran en les seves instàncies els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte a la fase de concurs, a més d’enumerar-los a la sol·licitud. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte, estaran referits a la data en la qual expiri el termini de presentació d’instàncies. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d’errades referida a mèrits.

QUARTA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, la Sra. Tinent de Batlessa Delegada de Personal, en el termini màxim d’un mes, aprovarà per Resolució la relació provisional d’admesos i exclosos, que serà publicada en el BOIB, en el Tauler d’anuncis de l’Ajuntament d’Alcúdia, i en la seva pàgina web (www.alcudia.net),  i es concedirà un termini de deu (10) dies per a la presentació d’esmenes o reclamacions. Una vegada examinades les que s’haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d’admesos en l’esmentat tauler. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

Aquesta darrera resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos, i contindrà –a més de les dades abans indicades-, la designació nominativa dels membres del Tribunal qualificador; així com el lloc, data i hora de la constitució d’aquest. En qualsevol cas el primer exercici de l’oposició no tindrà lloc abans del dia 31 d’abril de 2014.

CINQUENA.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

La constitució del tribunal tindrà lloc dins els quinze dies següents al de la finalització del termini de presentació de sol·licituds dels aspirants, amb la convocatòria prèvia dels membres titulars i suplents per part del president.

Els membres del tribunal han de posseir una titulació acadèmica d’igual o de superior nivell que l’exigit als aspirants per a l’ingrés; i la meitat més un, com a mínim, haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l’exigida per a l’ingrés.

El tribunal qualificador estarà format per:

- Un president designat lliurement per la Batlessa o la Tinent de Batlessa Delegada de Personal.

- Tres vocals, un en representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- El Secretari, amb veu i vot, que serà el de la Corporació o funcionari en què delegui.

Hi podrà participar un observador designat per la Junta de Personal que tindrà veu però no vot, les funcions del qual seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

Cada un dels membres de l’òrgan de selecció tindrà el seu suplent corresponent, per tal de cobrir les absències possibles que es puguin donar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/92, de 26 de novembre.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d’assessors especialistes per tal que l’assessori, amb veu i sense vot.

SISENA.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.

1ª.- FASE DE CONCURS.

La fase de concurs no serà eliminatòria i no podrà tenir-se en compte per a superar les proves de la fase d’oposició. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 20 punts. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s’incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquells aspirants que hagin superat les proves selectives eliminatòries, a efectes de determinar la qualificació final dels aspirants i l’ordre de puntuació d’aquests. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

a) Experiència professional, exercint funcions pròpies a les de la plaça per a la qual s’opta, amb una puntuació màxima de 13 punts i d'acord amb el següent barem:

- Per cada mes de serveis prestats a l’Administració Pública: 0,2 punts.

L’experiència professional s’acreditarà mitjançant aportació dels contractes de treball, nomenaments, certificats, document acreditatiu de la vida laboral, o qualsevol altre document que l’òrgan de selecció consideri suficient.

b) Formació, amb una puntuació màxima de 7 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. Es valoren en tots els casos els següents:

- Cursos realitzats en el marc dels acords de formació contínua a les administracions públiques.

- Cursos realitzats pel mateix Ajuntament, tant del seu propi Pla de formació com els de formació contínua.

- Cursos d’informàtica.

- Cursos en matèria de normativa o aplicació pràctica del contingut propi de les competències municipals.

- Cursos de prevenció de riscs laborals, així com les seves diverses especialitzacions.

- Cursos en matèria d’igualtat.

- Cursos en matèria de qualitat.

- Cursos homologats en matèria sindical.

- Màsters, postgraus, especialistes, i altra formació pròpia diferent de les titulacions oficials, impartits per les universitats.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència, és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

- L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb 0,02 punts.

- L’hora d’assistència es valora amb 0,01 punts.

La formació s'acreditarà mitjançant aportació de certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la durada en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es pugui acreditar la durada, no es valorarà.

2ª.- FASE D’OPOSICIÓ.

La puntuació màxima de la fase d’oposició serà de 80 punts i constarà dels exercicis següents:

Primer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:

Consistirà a contestar un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al temari general que figura l'Annex I de la convocatòria, a realitzar durant un període de 60 minuts.

Aquest exercici es valorarà de 0 a 25 punts, i per superar-lo caldrà obtenir una qualificació mínima de 12,5 punts.

Segon exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:

Consistirà a desenvolupar per escrit, durant un període màxim de 2 hores, un dels dos temes que triïn els aspirants dels determinats per sorteig públic realitzat davant els aspirants, immediatament abans de començar les proves, i d'entre els del temari específic de l'Annex I.

En aquest exercici es valorarà sobretot el grau d'estudi i coneixement dels temes desenvolupats per l'opositor/a, la seva capacitat de síntesi, la claredat i qualitat de l'expressió escrita, la forma de presentació, l'exposició i l'ordre d'idees.

Aquest exercici es valorarà de 0 a 25 punts, i per superar-lo caldrà obtenir una qualificació mínima de 12,5 punts.

Tercer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:

Consistirà a realitzar un supòsit pràctic, a desenvolupar durant un temps màxim de 2 hores, relacionat amb els temes de l'Annex I i en relació amb les funcions pròpies de la plaça. Aquest supòsit serà determinat pel Tribunal immediatament abans de començar l'exercici. Durant la seva realització, les persones aspirants podran aportar tot tipus de bibliografia en suport paper, llevat de la que contingui solucions de casos pràctics o formularis.

En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raciocini, el grau de coneixements i l'adequada interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, la sistemàtica en el plantejament i l'adequada formulació de conclusions

Aquest exercici es valorarà de 0 a 30 punts, i per superar-lo caldrà obtenir una qualificació mínima de 15 punts.

La qualificació final de l’oposició serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cada un dels exercicis.

Després de cada una de les proves els aspirants gaudiran d’un termini màxim de tres (3) dies hàbils per a sol·licitar la seva revisió.

Conclosos els exercicis de la fase d’oposició el Tribunal farà públiques en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament les relacions d’aspirants que hagin superat el mínim establert  amb indicació de la puntuació obtinguda.

Una vegada acabada la fase d’oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l’oposició, d’acord amb la baremació prevista per a la fase de concurs.

La qualificació final vendrà determinada por la suma de las puntuacions obtingudes en l’exercici de la fase d’oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d’empat, aquest és resoldrà aplicant la graduació següent: 1) millor puntuació en la fase d’oposició; 2) de persistir l’empat finalment es procedirà al sorteig.

SETENA.- DISPOSICIONS DE CARÀCTER GENERAL.

1. Només hi haurà una convocatòria per cada prova, i s’exclourà del procés selectiu l’aspirant que no hi comparegui.

2. El Tribunal, en aquells casos que consideri pertinents, adaptarà els mitjans de realització dels exercicis dels aspirants discapacitats, de manera que gaudeixin d’igualtat d’oportunitats respecte a la resta d’aspirants, sempre que ho hagin indicat així en la instància per prendre part en els corresponents processos selectius.

3. Una vegada iniciat el procés selectiu, les puntuacions obtingudes pels aspirants que hagin superat cadascuna de les proves, juntament amb la data, l'hora i el lloc en què es farà la prova següent, s’exposaran al tauler d’edictes de la Corporació i en la pàgina web municipal (www.alcudia.net).

4. El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en els diferents processos selectius, així com els específics dels diversos torns i convocatòries, s’entendran que s’han de complir en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se a la presa de possessió com a funcionari de carrera. Aquests requisits i condicions s’hauran d’acreditar de la manera i en el termini que preveu la base següent.

VUITENA.- RELACIÓ D’APROVATS, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT.

Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el tribunal farà pública en el tauler d’edictes de la Corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final, fent-hi constar, les qualificacions de cada un dels exercicis i la suma total. Dita relació, que no podrà contenir major nombre d’aspirants que el de places convocades, serà elevada a la Batlia per al seu posterior nomenament.

L’aspirant seleccionat haurà de presentar a la Secretaria de la Corporació, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l’endemà de l’exposició de la llista d’aprovats, els documents acreditatius de que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reunia els requisits exigits a la base segona.

Els aspirants que dintre el termini fixat, excepte en cas de força major, no presentin la documentació o si en examinar-la es comprova que no compleix algun dels requisits assenyalats a les bases, no podran ésser nomenats i quedaran anul·lades les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què puguin incórrer per falsedat a la seva instància.

Els aspirants proposats que tinguin la condició de funcionaris públics o personal laboral fix, estaran exempts de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja demostrats per obtenir al seu dia el nomenament, havent de presentar una certificació de l’administració pública de la qual depenen per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que obren a la seva fulla de servei.

Transcorregut el termini de presentació de documents, la batlia efectuarà el nomenament de l’aspirant proposat, el qual haurà de prendre possessió del càrrec en un termini màxim de trenta dies naturals, comptats des del següent al de la notificació del seu nomenament.

NOVENA.- BORSA DE TREBALL

Els aspirants que hagin superat almenys els dos primers exercicis de la fase d’oposició i no figurin finalment en la relació d’aprovats que obtinguin la plaça convocada, passaran a formar part d’una borsa de treball que serà gestionada de conformitat amb l’establert  al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma. Aquesta borsa substituirà a les que estiguin vigents fins a les hores.

DESENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.

Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits a la pàgina web de l’Ajuntament d’Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació en el BOIB o en el tauler d’edictes quan sigui preceptiva. 

En el no previst en aquestes bases serà de aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La convocatòria de les proves selectives, l'aprovació d'aquestes bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser impugnats pels interessats en els casos i forma establerts per la Llei 30/92 de 26 de novembre del Règim Jurídic de les Administracions públiques i procediment administratiu comú.

 

ANNEX I - TEMARI

A) MATÈRIES COMUNES

1.- La Constitució espanyola de 1978. Principis generals.

2.- Els drets i deures fonamentals.

3.- El poder legislatiu, executiu i judicial. Definició i estructura.

4.- Organització territorial de l'Estat. Els estatuts d'autonomia, el seu significat. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears.

5.- L'acte administratiu. Concepte i classes. Actes nuls i anul·lables.

6.- Procediment Administratiu. Principis. Fases i còmput de terminis.

7.- Registre d’entrada i sortida de documents. Requisits en la presentació de documents. L’arxiu: concepte, classes i principals criteris d’ordenació. Comunicacions i notificacions.

8.- El municipi. Organització municipal. Competències.

9.- Padró municipal d’habitants.

10.- Ordenances i reglaments de les entitats locals. Classes. Procediment d'elaboració i aprovació.

11.- La funció pública local. Deures del funcionari públic local. Dret de sindicació. Seguretat social.

12.- Contractació administrativa a l'esfera local. Classes de contractes la selecció del contractista. Drets i deures del contractista i de l'Administració.

13.- Les subvencions a l’Administració Local.

14.- Funcionament i competències dels òrgans col·legiats locals.

15.- Les hisendes locals i pressuposts locals.

B) MATÈRIES ESPECÍFIQUES

Tema 1.- Els Serveis Socials a la Constitució Espanyola, l’Estatut d’Autonomia, la Llei de Bases de Règim Local. La Llei de serveis socials de les Illes Balears.

Tema 2.- El sistema públic de serveis socials a les Illes Balears. Definició. Estructura. Elements. Planificació.

Tema 3.- Competències de les administracions publiques de les Illes Balears en matèria de serveis socials.

Tema 4.- Organització territorial dels serveis socials a les Illes Balears. Òrgans de coordinació i col·laboració.

Tema 5.- Definició i característiques dels Serveis Socials Comunitaris Bàsics. Professionals propis d’aquest serveis. Documentació pròpia de l’educador social  dins els Serveis Socials Comunitaris Bàsics. Funcions de l’educador social  dins els Serveis Socials Comunitaris i Serveis Socials especialitzats.

Tema 6.- Legislació en matèria de Serveis Socials dins l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Tema 7.- L’Estat de Benestar i els Serveis Socials: conceptes, evolució històrica i situació actual a nivell nacional, autonòmic i municipal.

Tema 8.- El Pla Concertat de Prestacions Socials Bàsiques. Conceptes. Historia. Implementació a nivell nacional, autonòmic i local.

Tema 9.- Educació Social i comunitat. Detecció de necessitats. Participació dels usuaris i de la comunitat. La relació intergrupal en la comunitat cooperació i conflicte.

Tema 10.- L’educador social: perfil, característiques personals i professionals, àmbits de intervenció. El treball en equip. El rol de l’educador/a social en els equips interdisciplinaris.

Tema 11.- Interculturalitat. Immigració. Situacions administratives de la persona immigrant. Situació social.

Tema 12.- La coordinació i la gestió dels serveis socials: conceptes, criteris, tècniques i instruments. Els informes. El treball en xarxa.

Tema 13.- El procés educatiu. La relació educativa i la seva especialitat referida a la diversitat. El grup com a marc i context educatiu. Models assistencials i socioeducatius.

Tema 14.- Estructura del sistema educatiu. Etapes i cicles. Recursos del sistema educatiu per a les necessitats dels alumnes.

Tema 15.- El projecte educatiu individualitzat: la seqüència de intervenció com a metodologia de l’educador social.

Tema 16.- Noves tecnologies i xarxes socials: mobbing, bullying i noves formes de violència.

Tema 17.- Les tècniques de dinamització de grups. La seva aplicació i avaluació.

Tema 18.- Risc d’exclusió social: concepte i factors que el defineixen. Situació d’exclusió social: concepte i factors que la defineixen: recursos a Mallorca.

Tema 19.- La mediació com a eina socioeducativa.

Tema 20.- El codi deontològic de l’educador/a social. Els principis deontològics de la intervenció de l’educador/a social.

Tema 21.- Educació sexual. Salut afectiva i sexual. Sexualitat i conductes de risc.

Tema 22.- Legislació actual en matèria de menors. Codi Civil. Llei 21/1997, Llei Orgànica 1/1996, Llei 17/2006, Llei 54/2007 i Decret 40/2006.

Tema 23.- El procés de inadaptació social. Principals teories explicatives. La inadaptació en relació amb el medi social. Els menors de protecció i els menors de reforma.

Tema 24.- Prevenció i reinserció social de la delinqüència. El paper de l’educador/a social.

Tema 25.- El procés de socialització. Els principals i més significatius factors que defineixen el procés de socialització. Etapes d’aquest procés. Diferenciació entre processos socialitzadors i processos educatius.

Tema 26.- Tipus de prevenció del maltractament infantil: prevenció primària, secundària i terciària.

Tema 27.- Necessitats bàsiques de la infància. Factors socials que generen situacions de dificultat social.

Tema 28.- Tipus de situacions de maltractament i nivells de gravetat.

Tema 29.- La inserció social del menor acollit en centres de protecció: el procés d’emancipació. Factors que el defineixen i etapes.

Tema 30.- Factors personal i de l’entorn afavoridors de la resiliència. Models explicatius. Competències del tutor de resiliència.

Tema 31.- Principals programes de intervenció socioeducativa en el marc de l’acolliment residencial.

Tema 32.- L’acolliment familiar. Conceptualització. Principis bàsics, tipus d’acolliment, modalitats i programes. Funcions de l’educador/a. Procés de intervenció.

Tema 33.- La intervenció en crisi: models, tècniques i paper del professional com a element  de contenció en la crisi. La crisi com a oportunitat de canvi.

Tema 34.- Intervenció educativa de l’educador/a social en famílies amb problemes de desprotecció infantil. Principals tractaments.

Tema 35.- La igualtat de la dona i l’home. Polítiques de igualtat d’oportunitats.

Tema 36.- Col·lectius vulnerables envers el mercat laboral: concepte i tipologies. Factors de vulnerabilitat que caracteritzen el col·lectiu de les persones amb discapacitat i les seves possibilitats d’inserció laboral.

Tema 37.- La incapacitat legal de les persones amb discapacitat. Les fundacions tutelars.

Tema 38.- La inserció laboral de les persones amb discapacitat: el treball amb suport. Característiques que defineixen aquest model. El treball amb suport a Mallorca: evolució i actualitat. Agents implicats i entitats que intervenen.

Tema 39.- Recursos formatius per a les persones amb discapacitat: educació formal, formació ocupacional i centres específics. Programes formatius específics a Mallorca per a joves i adults amb discapacitat. Intervenció de l’educador/a social.

Tema 40.- La malaltia mental i els trastorns mentals en infants i adolescents.

Tema 41.- L’agressivitat. Problemes plantejats per l’agressivitat infantil i adolescent.

Tema 42.- Plans individuals. Actuacions professionals i intervenció segons la metodologia del treball centrat en la persona.

Tema 43.- La gent gran: anàlisi de la problemàtica actual. Nivells i àmbits d’intervenció.

Tema 44.- Serveis i recursos específics i especialitzats dins l’àmbit social a Mallorca.

Tema 45.- Programes d’atenció i prevenció per a gent gran: programes de suport psicosocial i educatiu; programes dirigits a familiars cuidadors. Paper de l’educador/a social.

Tema 46.- La institucionalització de la persona major: atenció residencial i altres. Integració i socialització, relacions familiars.

Tema 47: Drogues: pla estatal, autonòmic i del Consell Insular de Mallorca. Àmbits d’Intervenció, objectius i distribució de competències.

Tema 48.- Programes de prevenció de drogodependències a l’àmbit educatiu.

 

ANNEX II

MODEL D’INSTÀNCIA

……………………………………………..............., major d’edat, amb D.N.I. núm. …………………,

i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al………………………………………………, de……................, i telèfon ................. .

EXPÒS:

1.- Que he tingut coneixement de la convocatòria del concurs-oposició per a la selecció d’un/a Educador/a Social, amb caràcter de funcionari de carrera d’aquest Ajuntament.

2.- Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen en la Base Segona de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

- Fotocòpia autenticada del DNI.

- Document acreditatiu del nivell de coneixement de llengua catalana exigit.

- Documents acreditatius dels mèrits:

-

-

-

 

Per tot l’exposat,

SOL.LICIT:

Ser admès/a i poder prendre part al procediment selectiu d’un/a Educador/a Social de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Alcúdia,  _____   de _____________ 2014.

(Signatura)

SRA. BATLESSA DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA”.