Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ESPORLES

Núm. 3212
Bases específiques que regiran el concurs oposició per proveir en propietat, per promoció interna una plaça d'Oficial de Policia Local de l'Ajuntament d'Esporles

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Resolució de Batlía nº 66 de dia 19 de febrero de 2014 es varen aprobar les següents:

BASES ESPECÍFIQUES QUE REGIRAN EL CONCURS OPOSICIÓ PER PROVEIR, EN PROPIETAT, PER PROMOCIÓ INTERNA, UNA PLAÇA D’OFICIAL DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT D’ESPORLES

ESCALA: Administració especial.

SUBESCALA: Serveis especials.

CLASSE: Oficial de policia local

GRUP: C

SUBGRUP: C1

NOMBRE DE PLACES: Una

SISTEMA DE SELECCIÓ: Concurs oposició

PROCEDIMENT: Promoció interna

DRETS D’EXAMEN: 6€

PRIMERA. Objecte de la convocatòria.

Es convoca el procés selectiu per cobrir en propietat i per promoció interna mitjançant el sistema de concurs oposició, una plaça d’Oficial de Policia Local de l’escala d’Administració Especial, subescala Serveis Especials, en règim de funcionari de carrera.

SEGONA. Requisits dels aspirants.

A més dels requisits establerts a les bases generals, per prendre part en aquest procés selectiu serà necessari comptar amb els següents requisits en la data d’expiració del terme assenyalat per presentar sol·licituds:

a) Ser espanyol

b) Tenir divuit anys.

c) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs d’Oficial de Policia Local, expedit per l’ISPIB o l’EBAP amb validesa.

d) Estar en possessió del títol de batxillerat, formació professional de segon grau, proves d’accés a la universitat per a majors de 25 anys, o titulació equivalent. Estar en possessió del curs de dispensa en un grau del requisit de la titulació de l’article 11 del Decret 59/2006, d’1 de juliol, o les excepcions recollides en l’article 16 del mateix Decret.

e) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A, B i BTP.

f) Comprometre’s a portar armes i, si n’és el cas, a utilitzar-les, mitjançant declaració jurada.

g) Ser funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Esporles de l’escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de policia local, en actiu, i tenir una antiguitat de dos o més anys en aquesta plaça.

h) Certificat mèdic.

I) També haurà d’aportar el rebut que acrediti haver abonat la quantitat de 6 € per drets d’examen.

J) No haver estat separat del servei mitjançant un expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d’incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al servei de les Administracions Públiques.

TERCERA. Presentació de sol·licituds.

1. La sol·licitud per participar en la convocatòria s’haurà de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, emplenant l’imprès establert, dins del termini de 20 dies naturals comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora del termini establert seran excloses i s’arxivaran. Si l’últim dia de presentació escaiés en diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins a l’endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d’anuncis.

2. El model normalitzat de sol·licitud es troba a disposició de les persones interessades en el Registre General.

3. Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud, correctament emplenada, l’original o fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació (exceptuant que aquesta estàs ja en poder de l’Ajuntament, segons regulen els articles 35. F de la Llei 30/1992 i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, cosa que s’haurà de declarar en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) DNI. El document haurà d’estar en vigor

b) Documentació acreditativa de la titulació exigida, d’acord amb el punt 2.1.d) d’aquestes bases.

c) Permisos de conducció A, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

d) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant un expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d’incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al servei de les Administracions Públiques.

e) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni estar sotmès a un expedient disciplinari o al compliment d’una sanció disciplinària. En el cas de de comprovar-se d’ofici l’existència d’antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

f) Declaració jurada del compromís de portar, i utilitzar si és procedent, armes de foc, d’acord amb les bases).

g) Original del justificant d’haver abonat amb caràcter previ, en concepte de taxa per optar a les proves de selecció de personal, la quantitat de 6,00 euros. Aquesta quantitat pot ser abonada ingressant-se a la caixa de la Corporació (Plaça de l’Ajuntament, núm.1, de dilluns a divendres, de 08:00 a 14:00 hores, indicant el DNI i el concepte. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix, en cap cas, el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevists en aquesta base.

h) Relació dels mèrits de què es disposi i que es vulguin que es tinguin en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin, amb ordre, els mèrits al·legats. L’acreditació dels mèrits al·legats ha de fer-se en la forma i ordre que estableix el barem de mèrits.

i) Documentació que acrediti ser funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Esporles de l’escala d’administració especial, subescala de serveis especials, classe de policia local, en actiu i tenir una antiguitat de dos o més anys en aquesta plaça.

j) Certificat mèdic.

5. La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitza el termini per presentar sol·licituds.

6. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

7. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l’efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Resolució de la convocatoria.

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el batle dictarà una resolució en el termini màxim de 10 dies naturals, per la qual cosa es declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos, així com la designació dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, dia i hora d’inici del procés selectiu, que serà publicada en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

2. Els aspirants disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació de la resolució indicada, per formular les reclamacions que estimin oportunes, per tal d’esmenar les deficiències que s’hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que es requereix a la convocatòria. Així mateix, s’adverteix que en el cas que no s’esmenin, dins d’aquest termini, les deficiències que hagi motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d’admesos i exclosos, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de Batlia en el termini màxim de deu diez. Aquesta es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat cap resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.

4. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s’hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d’ofici o a petició de l’interessat, complint els terminis establerts.

6. A l’efecte d’admissió dels aspirants es tindran en compte les dades que aquests facin constar a la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat d’aquestes. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l’acreditació dels aspectes necessaris quan crea que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer els aspirants, els quals podran ser exclosos, per aquest motiu, de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

CINQUENA. El tribunal qualificador.

El tribunal qualificador estarà constituït en la següent forma:

- President: Maria Dolores Sureda Trujillo Secretària de l’Ajuntament d’Esporles i de suplent Ventura Montaner Alonso.

- Vocals: José Manuel Moyà Marco representant de l’Escola Balear de d’Administració Pública, designat per la Conselleria d’Interior i Ramón José Mulet Pacis, suplent.

- Fernando Coll Parpal representant de l’Institut de Seguretat Pública de les Illes Balears, designat per la Conselleria d’Interior i suplent José Antonio Blanco Gomez.

- Maria Frontera Carbonell i Antonia Capllonch Tomas funcionaris de carrera de l’Ajuntament d’Esporles, un dels quals exercirà les funcions de secretari i de suplents Pere Aulí Matas i Magdalena Comas Mazano.

La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents. Tots els membres del tribunal (titulars i suplents) tindran una titulació igual o superior a l’exigida per a la plaça o places convocades.

SISENA. Desenvolupament del procés selectiu.

El procés selectiu constarà, per aquest ordre, de les següents fases:

FASE DE CONCURS

La puntuació màxima que es pot obtenir amb els mèrits al·legats és de 54 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició), d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents per a cada tipus de mèrit.

BAREM GENERAL DE MÈRITS DE LA FASE DE CONCURS EN EL SISTEMA D’ACCÉS PEL PROCEDIMENT DE MOBILITAT I DE LA FASE DE CONCURS PER A l’ACCÉS A les CATEGORIES DE COMANDAMENTS POLICIALS.

La puntuació màxima que es pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs-oposició), d’acord amb el que s’estableix en els següents apartats, per a cada tipus de mèrit.

Aquest barem serà aplicable a la promoció interna, a l’externa, a la mobilitat i al torn lliure quan s’esculli l’opció de concurs-oposició. Així mateix, serà aplicable per a la cobertura de les destinacions de les especialitats previstes en l’article 17 de la Llei 6/2005.

1. Valoració del curs de capacitació exigit per a la categoria a la qual s’accedeix.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració serà el resultat de multiplicar la nota obtinguda per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per als funcionaris de carrera de l’ajuntament que convoca el concurs, i que així ho acreditin mitjançant certificat de l’ajuntament, el coeficient multiplicador serà 1.

b) Per als funcionaris de carrera d’un ajuntament diferent al que convoca el concurs, i que així ho acreditin mitjançant certificat de l’ajuntament que correspongui, el coeficient multiplicador serà 0,75.

2. Valoració dels serveis prestats

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0,041 punts.

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de sotsinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0,058 punts.

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts.

g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts.

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent: 0,083 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Antiguitat

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4 punts, d’acord amb els següents criteris:

  • Per cada any de serveis prestats i reconeguts com a funcionari de carrera en qualsevol categoria: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

4. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per la titulació de graduat escolar o equivalent: 0,5 punts

b) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 1 punt

c) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.

i) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria equivalent: 3,5 punts.

f) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, excepte en el cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, les puntuacions dels apartats b i c s’hauran d’acumular, així com també les puntuacions dels apartats e i f.

En cap cas es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits per l’Escola Balear de l’Administració Pública, els expedits o homologats per la Direcció general de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, així com els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 3 punts:

  • Certificat de nivell A2 (abans certificat A) 0,5 punts
  • Certificat de nivell B1 0,8 punts
  • Certificat de nivell B2 (abans certificat B) 1 punt
  • Certificat de nivell C1 (abans certificat C) 2 punts
  • Certificat de nivell C2 (abans certificat D) 2,50 punts
  • Certificat de coneixements de llenguatge administratiu (abans certificat E) 0,50 punts

5.1.2. Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’ha d’acumular a la de l’altre certificat que s’acrediti. En relació amb els llocs de treball amb requisit de coneixements de llengua catalana, es valoren els certificats de nivell superior al que s’exigeix com a requisit. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a l’òrgan competent de la Consellería d’Educació, Cultura i Universitats.

5.1.3. La puntuació màxima de l’apartat 5.1 (coneixements de llengua catalana) és de 3 punts.

5.2. Coneixements d’altres llengües:

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1punt.

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts.

i) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de capacitació diferents a l’exigit per a la categoria a la qual s’accedeix.

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4 punts, d’acord amb els següents criteris:

La valoració serà el resultat de multiplicar, per a cada curs, la nota obtinguda per 0,001 i pel nombre d’hores de durada, amb un màxim d’1 punt per cada curs.

7. Valoració dels cursos de formació

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, així com els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció general de Política Lingüística de la Conselleria d’Educació i Cultura.

7.1 Formació relacionada amb l’àrea professional

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 4 punts. Només es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix.

Les àrees professionals a les quals s’han de referir els cursos seran les de policia, seguretat, emergències i salvament, i per a les escales executiva i superior, els de qualitat, recursos humans i habilitats directives.

La valoració s’haurà de fer d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al que s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

7.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional

Només es valorarà en el cas que s’hagi obtingut la puntuació màxima de l’apartat 7.1 anterior. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 2 punts, segons s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

8. Valoració dels reconeixements honorífics

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3 punts, d’acord amb els següents criteris:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista en la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació procedent del Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació procedent de l’alcaldia: 0,25 punts

S’haurà d’acreditar mitjançant certificat expedit per la Conselleria competent en matèria de policies locals.

9. Valoració de l’aptitud física.

S’han de valorar amb 2 punts els certificats expedits que acreditin la superació de les proves d’aptitud.

10. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials.

La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 6 punts, i els criteris de valoració seran els que determini cada ajuntament.

A) Haver format part de l’equip d’educació vial impartit per aquest Ajuntament. 2 punts.

B) Haver-hi ostentant el càrrec d’oficial en aquest municipi, a 1 punts per any. Màxim 4 punts.

11. Procediment per calcular la puntuació final del concurso-oposició per a l’accés a les categories de comandaments policials.

La puntuació final del concurso oposició s’ha de calcular amb la següent fórmula:

(puntuació final de la fase d’oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40)

12.- Formula de puntuació per determinar el valor final del concurso oposició.

La puntuació final del concurso oposició s’ha de calcular amb la fórmula següent: (puntuació final de la fase d’oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40)

FASE D’OPOSICIÓ:

PRIMER EXERCICI: Àrea complementària.

Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes de l’àrea complementària (Annex I d’aquestes bases). El nombre de preguntes serà de 40 i amb quatre respostes alternatives amb una única resposta correcta. La durada d’aquest exercici serà com a màxim de 60 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 10 punts. És necessari obtenir una qualificació de 5 punts per superar l’exercici.

SEGON EXERCICI: Àrea professional.

Consistirà en contestar per escrit un qüestionari de preguntes amb respostes alternatives (tipus test) relatives al programa de temes de l’àrea complementària (Annex II d’aquestes bases). El nombre de preguntes serà de 40 i amb quatre respostes alternatives amb una única resposta correcte. La durada d’aquest exercici serà com a màxim de 60 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 10 punts. És necessari obtenir una qualificació de 5 punts per superar l’exercici.

TERCER EXERCICI: Prova psicotècnica.

Consistirà en una prova que tindrà com a objectiu determinar l’aptitud i la personalitat més adequada per al lloc al qual s’opta. Aquest exercici es qualificarà com a apte o no apte.

El professional que prepari l’exercici determinarà el temps del qual es disposarà per a la seva realització.

QUART EXERCICI: prova d’aptitud fisicomèdica (obligatòria i eliminatòria). Consisteix en superar les proves físiques que s’indiquen a continuació. Les proves esmentades han de ser superades globalment, d’acord amb el barem de mèrits assenyalats a l’Annex II del Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diferents categories de la Policia Local de les Illes Balears, d’acord amb la modificació en el Decret 69/2004 de 9 de juliol.

2.1. Resistència (1.000 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només se’n podrà fer un intent.

Homes (minuts)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

 De 41 a 50 anys

 Més de 50 anys

10

 3,10’

 4,00’

 4,50’

 6,10’

9

 3,20’

 4,10’

 4,75’

 6,20’

8

 3,30’

 4,20’

 4,95’

 6,30’

7

 3,40’

 4,30’

 5,20’

 6,40’

6

 3,80’

 4,65’

 5,35’

 6,75’

5

 4,10’

 5,00’

 5,50’

 7,10’

3

 4,25’

 5,15’

 5,65’

 7,25’

Eliminat

+4,25’ 

 +5,15’

+5,65

 +7,25’

Dones (minuts)

Punts

 Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

 De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

3,25’

 4,15’

 4,65’

 6,25’

9

3,35’

 4,25’

 4,90’

 6,35’

8

3,45’

 4,35’

 5,10’

 6,45’

7

3,55’

 4,45’

 5,35’

 6,55’

6

3,95’

 4,80’

 5,50’

 6,90’

5

4,25’

 5,15’

5,65’

 7,25’

3

4,40’

 5,30’

 5,80’

 7,40’

Eliminada

+4,40’

+5,30’

 +5,80’

 +7,40’

2.2. Velocitat (50 m)

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix en recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només se’n pot fer un intent.

Homes (segons)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

7,50’

 7,70’

 8,20’

 9,50’

9

7,70’

 7,85’

 8,35’

 9,70’

8

7,80’

 8,00’

 8,50’

 10,00’

7

8,00’

 8,20’

 8,60’

 10,30’

6

8,25’

 8,40’

 8,80’

 10,65’

5

8,50’

8,60’

 9,20’

 11,00’

3

8,65’

 8,75’

 9,35’

 11,15

Eliminat

+8,65’

+8,75’

 +9,35’

 +11,15’

Dones (segons)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

8,00’

 8,20’

 8,70’

 10,00’

9

8,20’

 8,35’

 8,85’

 10,20’

8

8,30’

8,50’

 9,00’

 10,50’

7

8,50’

 8,70’

 9,10’

 10,80’

6

8,75’

 8,90’

 9,30’

 11,15’

5

9,00’

 9,10’

 9,70’

11,50’

3

9,15’

9,25’

 9,85’

 11,65’

Eliminada

+9,15’

+9,25’

+9,85’

 +11,65’

2.3. Natació (50 m) estil lliure

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix en recórrer una distància de 50 metres en estil lliure, en una piscina de 50 metres o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada , sense tocar el fons ni aferrar-se a la vorera, en un temps inferior a la marca establerta. Es permeten dues sortides nul·les i un sol intent.

Homes (segons)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

35’

40’

45’

50’

9

37’

42’

47’

52’

8

39’

44’

49’

54’

7

41’

46’

51’

 56’

6

43’

48’

 53’

58’

5

45’

50’

55’

60’

3

47’

55’

57’

 1,02’

Eliminat

+47’

 +55’

+57’

+1,02’

Dones (segons)

Punts

 Menors de 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

40’

 45’

50’

55’

9

42’

47’

52’

57’

8

44’

49’

54’

59’

7

46’

51’

56’

1,01’

6

48’

53’

 58’

1,03’

5

50’

55’

 1,00’

 1,05’

3

52’

 1’

1,02’

 1,07’

Eliminada

+52’

 +1’

+1,02’

 +1,07’

2.4. Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal.

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per realitzar aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts a terra i simètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia.

Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per realitzar aquesta prova es permeten dos intents.

Homes: pilota de 5 kg – Dones: pilota de 3 kg (m)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+7,00

+6,50

+6,00

+5,50

9

+6,80

+6,40

 +5,90

+5,40

8

+6,70

+6,20

+5,70

 +5,20

7

+6,50

 +6,00

+5,50

+5,00

6

+6,20

+5,75

+5,25

+4,75

5

+6,00

+5,50

 +5,00

 +4,50

3

+5,90

+5,35

+4,85

+4,35

Eliminat

-5,90

-5,35

-4,85

-4,35

2.5. Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts.

L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensores de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus junts en terra i asimètrics. En cap moment es pot trepitjar aquesta línia. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la part posterior de suport del cos, la qual ha de ser superior a la qual estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permetran dos intents.

Homes (m)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

 +2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

 +2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

 +2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

 +2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

 +2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

 +2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

 +2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

 -2,08

 -1,97

 -1,87

 -1,67

Dones (m)

Punts

 Menors de 30 anys

 De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

 +2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

 +2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

 +1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

 +1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

 +1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

 +1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

 +1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

 -1,57

 -1,37

El resultat global d’aquesta prova s’ha de lliurar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’ ‘Apte’ s’ha de lliurar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de ‘No apte’.

PROGRAMA

 

ANNEX I
ÀREA COMPLEMENTÀRIA

Tema 1. Drets i deures constitucionals.

Tema 2. L’atestat, el seu inici.

Tema 3. Delictes comesos pels funcionaris públics.

Tema 4. Delicte contra el medi ambient

Temi 5. Delicte contra l’ordenació del territori

Temi 6. Delicte contra l’administració pública: el suborn.

Tema 7. Detenció il·legal.

Tema 8. Entrada a llocs tancats.

Tema 9. Entrada a domicilis.

Tema 10. Drets dels detinguts.

Tema 11. Procediment habeas corpus.

Tema 12. Detenció per faltes penals.

Tema 13. Delictes contra l’honor i la calúmnia.

Tema 14. Delictes contra la seguretat del trànsit.

Tema 15. Delictes contra la llibertat sexual i l’exhibicionisme.

Tema 16. La violència de gènere.

Tema 17. La denúncia.

Tema 18. La querella.

Tema 19. Delictes de falsedat.

Tema 20. Delicte d’abusos sexuals.

Tema 21. Delicte de provocació sexual.

Tema 22. Agressió sexual.

Tema 23. Judicis ràpids.

Tema 24. Delicte d’amenaces.

Tema 25. Delicte de coaccions.

Tema 26. Delicte de tràfic d’influències.

Tema 27. La malversació com a delicte.

Tema 28. Delictes contra el patrimoni i l’ordre socioeconòmic.

Tema 29. Dret penal. Concepte de delicte i falta.

Tema 30. Delicte d’omissió del deure de socors.

 

ANNEX II
ÀREA PROFESSIONAL

Tema 1. Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament Marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears. Títol IV

Tema 2. Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament Marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears. Títol VI

Tema 3. Llei 4/2013 de 17 de juliol, de Coordinació de Policies Locals. Títol IV.

Tema 4. Llei 4/2013 de 17 de juliol, de Coordinació de Policies Locals. Títol V.

Tema 5. Llei 4/2013 de 17 de juliol, de Coordinació de Policies Locals. Títol VII. Infraccions lleus.

Tema 6. Llei 4/2013 de 17 de juliol, de Coordinació de Policies Locals. Títol VII. Sancions.

Tema 7. Ordre de 30 d’octubre de 2012, per la qual es regulen les condicions d’uniformitat de les policies locals de les Illes Balears.

Tema 8. Principis bàsics d’actuació dels membres de les forces i cossos de Seguretat.

Tema 9. Ordres d’allunyament i protecció.

Tema 10. La policia local com a policia judicial.

Tema 11. Vehicles de transport escolar. Condicions de seguretat.

Tema 12. Concepte d’accident.

Tema 13. Classificació dels accidents.

Tema 14. Tècniques d’actuació en accidents de trànsit.

Tema 15. Procediment de reclamació per accident de trànsit. Via penal i via civil

Tema 16. L’alcoholèmia. Classes de proves.

Tema 17. Dispositiu de control de trànsit.

Tema 18. Permisos de conduir, classes.

Tema 19. Normativa vehicles. ITV, SOA, casc i cinturó.

Tema 20. Vehicles prioritaris.

Tema 21. Ordenança municipal sobre retirada de vehicles de la via pública.

Tema 22. Ordenança municipal sobre la publicitat i cartells indicadors.

Tema 23. Ordenança municipal sobre residus urbans.

Tema 24. Ordenança municipal sobre la protecció d’animals de companyia.

Tema 25. Reglament de la Junta Local de Seguretat d’Esporles.

Tema 26. Els incendis. Classes d’incendis.

Temi 27. Intervenció policial en cas d’incendi.

Tema 28. L’arma reglamentària.

Tema 29. Utilització de l’arma de foc.

Tema 30. Normes de seguretat amb armes de foc.

FASE DE PRÀCTIQUES.

Superat el procés de concurs-oposició, els qui hagin obtingut plaça, hauran de relitzar un període de pràctiques de 6 mesos, una vegada finalitzat aquest período de practiques, la Prefectura de la Policia Local remetrà al Tribunal qualificador els resultats, per tal de procedir a la seva valoració. En el cas de no superar-se el període de pràctiques, es considerarà NO superat el procés selectiu, quedant, per tant, exclòs i la plaça vacant.

Una vegada acabada la qualificació del concurso oposició, el tribunal farà una proposta de nomenament, com a oficials de policia local en pràctiques per un període de 6 mesos, de les persones que hagin obtingut major puntuació fins que es completi el nombre de places ofertes.

El personal que ostenti, en el moment de ser nomenat oficial en pràctiques, la condició d’oficial de policia local interí en actiu del Cos de Policia Local d’Esporles, amb un període de serveis igual o superior als 6 mesos indicats, podrà ser declarat exempt de la realització de la fase de pràctiques previ informe favorable emès pel batle, màxim responsable de la Policia Local d’Esporles sobre l’avaluació dels factors abans esmentats.

 

Esporles, 19 de febrer de 2014

 

EL BATLE,

MIGUEL ENSEÑAT RIUTORT