Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 3261
Es fa públic l’acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, adoptat en sessió ordinària de data 10 de febrer de 2014, d’encomana de gestió a l’empresa Silme per al manteniment del sistema d'informació geogràfica corporatiu i la infraestructura de dades espacials de Menorca, el qual es transcriu a continuació
Versió PDF
"En data 23 de desembre de 2013 es va signar un conveni de col·laboració entre el Consell i els ajuntaments de Menorca en relació amb la cartografia i la infraestructura de dades espacials de Menorca (IDE Menorca), en el qual s'especifica, en el seu punt primer, que aquest té per objecte regular la col·laboració entre els ajuntaments i el Consell Insular en matèria de cartografia i consolidar, millorar i mantenir la infraestructura única i comuna per tal de donar resposta a les necessitats específiques de les administracions en matèria de cartografia i SIG i complir alhora les directrius de la legislació sectorial vigent.
Així mateix, en el punt 7è d'aquest conveni, s'especifica que el Consell Insular es compromet a encomanar a SILME la gestió i el manteniment de la IDE Menorca per tal d'acomplir els serveis descrits en el punt sisè de l'esmentat conveni.
Per al Consell Insular de Menorca és una prioritat oferir a la ciutadania els avantatges i les possibilitats de les noves tecnologies de la informació i de la comunicació. Així mateix, l'empresa SILME ha donat bon compliment de les tasques encomanades fins ara en les diferents encomanes de gestió per al manteniment del SIG corporatiu de Menorca i la IDE Menorca.
El vigent text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, exclou, en virtut del seu article 4.1 lletra n, del seu àmbit d'aplicació els negocis jurídics pels quals s'encarrega la realització d'una determinada prestació a una altra entitat que tengui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic d'aquesta, sempre que l'entitat en qüestió compleixi els requisits establerts en l'article 24.6 d'aquesta llei.
En la sessió de dia 22 de juny de 2009, la Junta General d'Accionistes va aprovar la modificació dels estatuts de SILME per tal que aquesta empresa es consideri una entitat instrumental, mitjà propi, dels ajuntaments, del Consell Insular, dels seus ens instrumentals i dels consorcis en què aquests participin, amb l'objecte de poder encarregar, directament i de manera àgil, la prestació dels serveis a la societat sense haver d'aplicar la normativa sobre contractació pública. Aquests acords foren elevats a públics mitjançant l'escriptura, autoritzada per la notària senyora Maria Teresa Garcia Vila, de dia 24 de juliol de 2009, amb número de protocol 1018, degudament inscrita en el Registre Mercantil.
Atès l'informe del Departament d'Ordenació del Territori del CIM, emès per l'arquitecte Santiago de Udaeta Font dia 28.1.2014 i que consta en l'expedient;
Atès que SILME ha presentat una proposta indicant les hores necessàries per realitzar l'actuació i el cost estimat màxim d'aquesta, IVA inclòs, i que el Departament d'Ordenació del Territori ha elaborat les condicions per a la realització dels treballs que regiran aquesta encomana;
Atès el Decret de Presidència núm. 101, de 4 de juliol de 2011, de determinació de les atribucions del Consell Executiu;
Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament d'Ordenació del Territori;
El Consell Executiu, amb el vot favorable dels vuit membres presents, adopta el següent acord:
Primer.- Aprovar l'encomana de servei a l'empresa silme per al manteniment del sistema corporatiu d'informació geogràfica i de la infraestructura de dades espacials de Menorca.
Segon.- Aprovar les condicions per a la realització dels treballs de manteniment del sistema corporatiu d'informació geogràfica i de la infraestructura de dades espacials de Menorca, que s'incorpora com a annex.
Tercer.- Aprovar la despesa corresponent, per la quantitat total anual de 174.976,34 €, IVA inclòs, i que es distribuirà en tres exercicis pressupostaris segons el detall següent:
Any 2014: 160.000,00 €
Any 2015: 174.976,34 €
Any 2016: 14.976,34 €
Quart.- Publicar aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
ANNEX
CONDICIONS PER A LA REALITZACIÓ DE L’ENCOMANA DE SERVEIS DE MANTENIMENT DEL SISTEMA D'INFORMACIÓ GEOGRAFICA CORPORATIU I LA DE INFRAESTRUCTURA DE DADES ESPACIALS DE MENORCA
1. OBJECTE ACTUACIONS DE L'ENCOMANA DE SERVEIS
1.1. Objecte de l’encomana de serveis
L’encomana té per objecte la gestió, el manteniment i la millora del sistema d’informació corporatiu i de la Infraestructura de Dades Espacials de Menorca (d’ara endavant IDE Menorca) per tal de donar compliment al conveni de col·laboració en matèria de cartografia, Sistema d’Informació Geogràfic (d’ara endavant SIG) i IDE Menorca entre el Consell Insular de Menorca (d’ara endavant CIM) i els ajuntaments de l’illa, de data 23.12.2013, inclòs en l'objectiu 4 del programa 1510 del pressupost de 2014 del CIM.
1.2 Descripció detallada dels serveis que s'han de realitzar
Els serveis que ha de realitzar l'empresa Societat d'Informàtica Local de Menorca (d'ara endavant SILME), per al CIM i els ajuntaments són els següents:
I. Edició i manteniment de cartografia, i en concret:
a) Elaboració de l’enquesta d’infraestructures i equipaments locals, validació i presentació al Ministeri.
b) Manteniment i depuració de les dades de les guies de carrers i portals.
c) Actualització de les bases de referència de la IDE per a cada municipi.
d) Sistematització i manteniment de la cartografia dels planejaments municipals.
e) Georeferenciació d’expedients de manera massiva, o creació d’altre tipus d'informació geogràfica a partir de les peticions realitzades pels diferents departaments del Consell Insular o els ajuntaments. Aquestes peticions s’atendran en funció dels recursos disponibles segons les prioritats marcades per la direcció tècnica del Consell Insular.
II. Suport als ajuntaments que hagin subscrit un conveni amb el Cadastre per a la gestió i el manteniment de la cartografia del cadastre. Aquest suport serà diferencial en funció de l’opció de col·laboració que hagi escollit cada ajuntament en el conveni de col·laboració Ajuntament - Consell Insular
III. Suport de cartografia i SIG als ajuntaments que ho demanin, d’acord amb les prioritats marcades per part de la direcció tècnica del Consell Insular. En concret:
a) Anàlisis SIG complexes per donar resposta a les necessitats d’informació per a la gestió i la presa de decisions.
b) Edició i creació de mapes a demanda.
c) Georeferenciació massiva d'expedients o altra informació d'interès.
d) Col·laboració en la redacció de plecs de condicions tècniques per als casos de concursos o contractes que incloguin creació d’informació geogràfica.
IV. Manteniment de les respectives bases de dades espacials (gestió de backups, actualitzacions de programari, etc.).
V. Creació d’aplicacions informàtiques per a la consulta i gestió de la informació territorial. En concret:
a) Integració a les aplicacions corporatives de gestió de la informació i tramitació d’expedients (SILADMIN) d’eines de gestió de la informació alfanumèrica.
b) Creació de visualitzadors web interns de consulta i edició de la informació de caràcter restringit amb control d’usuari.
c) Creació de visualitzadors web i públics per donar a conèixer informació municipal. Creació, així mateix de les versions dels respectius visualitzadors adaptades per a smartphones i dispositius mòbils.
d) Integració als webs corporatius de mapes dinàmics interactius amb funcionalitat de cerques de topònims i guia de carrers.
VI. Formació als tècnics municipals i del Consell Insular tant en l’ús de les aplicacions que es desenvolupin com en conceptes de cartografia i sistemes d’informació geogràfica i l’ús d’aplicacions de sobretaula avançades de sistemes d’informació geogràfica.
VII. Publicació a través de serveis estàndard OGC i compliment dels requeriments de la Llei 14/2010 i de la Directiva 2007/2/CE INSPIRE d’acord amb les especificacions dels grups de treball INSPIRE i del Consell Superior Geogràfic.
VIII. Manteniment de la infraestructura (servidors) sobre la qual funcionen la IDE Menorca i els serveis geogràfics derivats.
IX. Manteniment del geoportal IDE Menorca com a finestra única dels recursos d’informació geogràfica de les administracions de Menorca.
1.3 Actuacions que s'han de desenvolupar
Els serveis descrits en l’apartat anterior han de complir les estipulacions següents:
I. Edició i manteniment de cartografia, i en concret:
I.a) Elaboració de l’enquesta d’infraestructures i equipaments locals (d’ara endavant EIEL), validació i presentació al Ministeri
La data límit de lliurament de l’EIEL d’enguany és l’1.12.2014, segons s'especifica en els oficis del Ministeri de Política Territorial i Administració Pública amb registres d'entrada 291 de 8/1/2014 i 240 de 8/1/2014. Els lliuraments en anys posteriors es faran abans de la data límit que estableixi el Ministeri.
I.b) Manteniment i depuració de les dades de les guies de carrers i portals
S’han de mantenir i depurar tant la informació gràfica com la l'alfanumèrica vinculada i corregir tant les errades en la cartografia com les de les bases de dades alfanumèriques del Consell i dels ajuntaments dels 383 trams de carrer i els 4.989 portals de la cartografia actual.
S’han d’actualitzar les dades amb les altes de nous carrers, modificacions de nom o de numeració de portals, depurar les dades alfanumèriques i promoure processos de correcció i bona praxis en els ajuntaments per a les altes i donar respostes satisfactòries a les peticions rebudes a través de la IDE Menorca i de les aplicacions corporatives.
S’ha de mantenir i ampliar, en els seu cas, amb la resta de bases de dades el nexe de georeferenciació ofert per la guia de carrers i portals que permet la relació de les diferents dades i alhora obtenir informació de gran interès social i econòmic.
Tota aquesta informació no pot tenir cap discontinuïtat i s’ha de mantenir l’esforç realitzat dels dos darrers anys per disposar d'una guia de carrers única, oficial i actualitzada de Menorca.
I.c) Actualització de les bases de referència de la IDE per a cada municipi
S’ha de mantenir tota la informació de base de referència de la IDE (edificis, xarxa viària, equipaments, superfície de carrers, etc.) i a la vegada incorporar, amb les modificacions que siguin necessàries, les variacions de la realitat que s’hagin produït.
S’inclou en aquesta actuació la creació de nova informació cartogràfica: suport en el manteniment de la informació departamental temàtica (diferent de la EIEL, la base de referència i planejaments) que s'ofereixen a través de la IDE (camí de cavalls, informació turística, caça, ambiental, equipaments, transport, etc).
I.d) Sistematització i manteniment de la cartografia dels planejaments municipals
S’ha d’organitzar, mantenir i incorporar la cartografia dels planejaments municipals i les seves modificacions que s’aprovin definitivament per tal que es puguin visualitzar i consultar a través de la IDE Menorca.
I.e) Georeferenciació d’expedients de manera massiva, o creació d’altre tipus d'informació geogràfica a partir de les peticions realitzades pels diferents departaments del Consell Insular o els ajuntaments. Aquestes peticions s’atendran en funció dels recursos disponibles segons les prioritats marcades per la direcció tècnica del Consell Insular.
La georeferenciació pot ser de qualsevol tipus d’expedient, per exemple: d'ordenació del territori, comerços, inspecció tècnica d'edificis, rebuts d'IBI de cadastre, etc., i aquesta serà, en qualsevol cas restringida i comunicada a SILME pel responsable de l’encomana i coordinador del CIM de forma fefaent.
II. Suport als ajuntaments que disposin de conveni amb el Cadastre per a la gestió i el manteniment de la cartografia del cadastre. Aquest suport serà diferencial en funció de l’opció de col·laboració que hagi escollit cada ajuntament en el conveni de col·laboració Ajuntament - Consell Insular
Aquesta actuació té un interès econòmic directe perquè permet disposar de les dades cadastrals actualitzades que es fan servir per al càlcul de l'impost de béns immobles (a partir d’ara IBI). Els termes en els quals s’ha de donar el suport, es recullen, en el cas dels ajuntaments des Mercadal, Alaior, Ferreries i Sant Lluís, en el conveni vigent amb la Direcció General de Cadastre, i és el conveni vigent del Consell amb els ajuntaments en aquesta matèria el que regula el seu suport per poder actualitzar aquesta informació.
III. Suport de cartografia i SIG als ajuntaments que ho requereixin, d’acord amb les prioritats marcades per part de la direcció tècnica del Consell Insular
Les actuacions de suport previstes en aquest servei són les que fan referència a peticions específiques, no estructurants, de consulta de la informació territorial, com són:
a) Analitzar SIG complexos per donar resposta a les necessitats d’informació per a la gestió i la presa de decisions.
b) Editar i crear mapes a demanda.
c) Georeferenciar de forma massiva expedients o altra informació d'interès.
d) Col·laborar en la redacció de plecs de condicions tècniques per a aquells casos de concursos o contractes que incloguin creació d’informació geogràfica.
El contingut i la planificació d’aquestes actuacions estaran subjectes a encàrrec específic del director dels treballs de l’encomana sense perjudici del contingut de l’apartat V d’aquestes condicions.
IV. Manteniment de les respectives bases de dades espacials (gestió de backups, actualitzacions de programari, etc.)
L’actuació inclou mantenir les bases de dades de la IDE Menorca a partir d’incorporar-hi tota aquella informació que es produeixi, així com tota aquella informació que provengui d’altres fonts (SITIBSA a través del Conveni amb el Govern Balear, Cadastre, etc.), alhora, caldrà poder exportar la informació de la base de dades als diferents formats que els usuaris del Consell i els ajuntaments puguin necessitar (AutoCad, Microstation, ArcView, etc.). Hi estan inclosos els treballs de conversió de format per tal d’aconseguir la integració de les bases de dades, així com els d'homogeneïtzar i articular les dades cartogràfiques i les seves bases de dades associades amb les bases de dades alfanumèriques corporatives.
La gestió de les bases de dades d’aquesta actuació comporta el seu control de qualitat, i per tant és obligada la supervisió de la informació creada per als operadors SIG, la detecció d'errors d'omissió, de compleció, topològics o de procediment metodològics.
V. Creació d’aplicacions informàtiques per a la consulta i gestió de la informació territorial
Les actuacions de suport previstes en aquest servei són:
V.a) Integrar les aplicacions corporatives de gestió de la informació i tramitació d’expedients (SILADMIN) d’eines de gestió de la informació alfanumèrica.
V.b) Crear visualitzadors de web interns de consulta i edició de la informació de caràcter restringit amb control d’usuari.
V.c) Crear visualitzadors de web públics per donar a conèixer informació municipal. Crear, així mateix les versions dels respectius visualitzadors adaptades per a smartphones i dispositius mòbils.
V.d) Integrar als webs corporatius mapes dinàmics interactius amb funcionalitat de cerques de topònims i guia de carrers.
VI. Formació als tècnics municipals i del Consell Insular tant en l’ús de les aplicacions que es desenvolupin com en conceptes de cartografia i sistemes d’informació geogràfica i l’ús d’aplicacions de sobretaula avançades de sistemes d’informació geogràfica
Oferir nous cursos de formació a usuaris de la IDE Menorca, segons demanda, amb els quals s’incrementi l’ús i la integració de la IDE Menorca en els treballs dels usuaris. La naturalesa tècnica de les aplicacions i la seva evolució, així com l’ampliació de les eines i l’ús de les bases de dades disponibles de la IDE han de ser l’objecte dels cursos de formació amb sessions en els diferents nivells: bàsics, d’iniciació i de perfeccionament. També s’hi inclou la possibilitat de repetir els cursos, impartits l’any 2013, per a emprar el SITMUN i el curs d’introducció a SIG amb QGIS.
VII. Publicació a través de serveis estàndard OGC i acompliment dels requeriments de la Llei 14/2010 i de la Directiva 2007/2/CE INSPIRE d’acord amb les especificacions dels grups de treball INSPIRE i del Consell Superior Geogràfic
Publicar en tot moment, segons les determinacions del marc legal europeu i espanyol vigent, la informació territorial a través de serveis i geoserveis OGC, base de funcionament de les aplicacions de la IDE Menorca.
Oferir i proporcionar el servei d’informació d’interès econòmic a tècnics sectorials i informàtics que desenvolupin la seva activitat professional a Menorca.
El lliurament de la informació territorial, en les condicions abans assenyalades per a la seva publicació, estarà subjecte a control específic del director dels treballs de l’encomana sense perjudici del contingut de l’apartat V d’aquestes condicions.
VIII. Manteniment de la infraestructura (servidors) sobre la qual funcionen la IDE Menorca i els serveis geogràfics derivats
Mantenir les aplicacions i els serveis web de la IDE Menorca operatius per a una mitjana, com a mínim, de 5.000 usuaris (comptabilitzant una vegada l’usuari que fa servir les aplicacions 20 dies al mes) i de 3.000.000 de respostes a peticions de mapes.
Mantenir i actualitzar el maquinari de la infraestructura (contracte de línies de xarxa, servidors, sistemes operatius servidors, Firewall, bases de dades, etc.).
Mantenir, actualitzar, millorar i evitar la pèrdua de valor de les aplicacions existents, especialment les que s’han generat durant els dos darrers anys.
IX. Manteniment del geoportal IDE Menorca com a finestra única dels recursos d’informació geogràfica de les administracions de Menorca
Estructurar totes les aplicacions i els serveis que s’incorporin al llarg de l’encomana al geoportal IDE Menorca, per tal de fer accessible tota la informació territorial de les bases de dades existents i les que es generin durant el termini previst dels treballs.
2. PERSONAL I MITJANS MATERIALS
SILME ha d’aportar, en règim de jornada laboral complerta dedicada de forma exclusiva a desenvolupar les tasques de l’encomana durant tota la seva duració, el personal següent:
- Un/a (1) analista programador/a
Tasques: Desenvolupament d'aplicacions d'accés i manteniment d'informació territorial. Desenvolupament i millora del component SIGSILME del framework corporatiu, integració en aplicacions de gestió departamentals. Manteniment i millora del catàleg i visualitzador IDE Menorca. Desenvolupament d'aplicacions web de la IDE Menorca. Creació de visors SITMUN2 verticals. Gestió del sistema de processos de tractament massiu de la informació.
Perfil: Titulat en Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió.
Cal acreditar experiència laboral en el desenvolupament d’aplicacions geomàtiques i de gestió de projectes SIG.
- Un/a (1) tècnic/a superior de SIG
Tasques: Manteniment de la informació de la base de dades espacial. Coordinar l'elaboració de la EIEL, la validació i el lliurament al Ministeri. Redacció d'informes anuals i de projecte. Control de qualitat de la informació de la IDE Menorca. Enllaç amb la direcció tècnica dels treballs del CIM en relació amb la coordinació dels operadors i les tasques de producció d'informació. Gestió de la informació del catàleg visor de la IDE. Gestió de la descàrrega de dades de la IDE, creació i manteniment de metadades.
Perfil: Titulat en llicenciatura o enginyeria superior (enginyer agrònom, geògraf, ambientòleg, o titulació equivalent amb formació específica en SIG).
Cal acreditar experiència de treball i gestió de dades en SIG.
- Dos (2) operadors gràfics
Tasques: Edició de cartografia: EIEL, guia de carrers, base de referència, així com aquelles tasques derivades del servei I.d) de creació d'altra informació d'interès segons demandes. Suport SIG amb presència física als ajuntaments segons conveni. Presència física a les oficines de la Direcció General de Cadastre per l'actualització de informació cadastral segons conveni.
Perfil: batxillerat, FP2 o titulació superior.
Cal acreditar formació en cartografia i SIG així com experiència laboral de més de tres anys en feines vinculades a l’edició cartogràfica.
SILME, posarà a disposició dels serveis de l’encomana les seves instal·lacions, el maquinari i el programari necessaris i especialment els espais i totes les eines necessàries per a la formació requerida.
3. DESENVOLUPAMENT D’ACTUACIONS I TERMINIS DELS TREBALLS
3.1 Per tal que el CIM tengui constància del correcte desenvolupament de l'objecte de l’encomana, SILME ha de presentar les relacions següents dels treballs executats:
- Cada mes, la relació de les feines realitzades en aquest període.
- Al cap d’un any de l’inici de l’encomana, un informe de seguiment que contengui les relacions i la descripció de feines realitzades durant aquest període, tot especificant el destinatari de la feina i una estimació, en hores, de la dedicació del personal aportat a l’encomana.
- Al cap de dos anys de l’inici de l'encomana, un informe que contengui:
La recopilació de les relacions i la descripció de les feines realitzades.
La vinculació de cada feina a cada un dels serveis de l'encomana.
Les hores de dedicació del personal aportat a cada un dels serveis de l'encomana.
L’ofici de tramesa de les documentacions anteriors s’ha de presentar al Registre d’Entrada del CIM, dirigit al director o a la directora insular d’Ordenació del Territori. s'ha de lliurar una còpia de la documentació demanada en format paper i un altra en el format original (write, word o equivalent).
3.2 El termini de l’encomana és de dos (2) anys comptats des del dia que l'aprovi l’òrgan competent del CIM.
3.3 L’encomana pot tenir una (1) única pròrroga d’un (1) any comptat des de l’endemà de la finalització del termini previst al paràgraf anterior, si hi ha l'acord previ exprés d’ambdues parts.
4. COST MÀXIM DE L’ENCOMANA
4.1 D’acord amb el càlcul dels preus desglossats pels serveis prevists en l’apartat 1.2 d’aquestes condicions, elaborat per SILME en data 20.01.2014, el cost màxim de realització de l’encomana és de 148.285,03 €/any, al qual se li afegirà el corresponent tipus d’IVA vigent en cada moment.
A dia d’avui, amb el 21% d'IVA aplicat sobre la base imposable anterior, dóna la xifra de 26.691,31 €, amb un cost total de 174.976,34 €/any (IVA inclòs).
4.2 El cost màxim anual, IVA inclòs, d’aquesta encomana de serveis anirà a càrrec dels exercicis pressupostaris del CIM següents:
Exercici 2014: 160.000,00 €/any (IVA inclòs)
Exercici 2015: 174.976,34 €/any (IVA inclòs)
Exercici 2016: 14.976,34 €/any (IVA inclòs)
4.3 En el cas de pròrroga de l’encomana s’habilitarà la corresponent partida pressupostària als exercicis dels anys 2016 i 2017 amb un cost màxim de 174.976,34 €/any (IVA inclòs).
5. PAGAMENT DE L’ENCOMANA
a) El CIM pagarà els treballs d’acord amb les actuacions dels serveis prevists tot seguint el seu desenvolupament segons l’apartat 3 d’aquestes condicions.
b) SILME ha d'aportar, cada mes, un esborrany de la relació de les feines i de les hores de treball del personal dedicat als treballs de l’encomana, segons els preus desglossats elaborats per SILME en data 20.01.2014.
c) El responsable o director de l’encomana ha de verificar el contingut de l’esborrany mensual del punt anterior i certificar o informar, si escau, respecte al compliment de les condicions d’aquesta encomana de serveis, abans que SILME emeti la factura corresponent i que el CIM la hi aboni.
d) Els treballs no es consideraran acabats ni l’objecte de l’encomana assolit fins que no ho certifiqui l’informe del tècnic responsable de l’encomana del CIM.
6. RESPONSABLE I COORDINADOR DE L’ENCOMANA PER PART DEL CIM
El CIM nomenarà un/a tècnic/a, com a responsable o director de les tasques pròpies de l’encomana per tal de verificar el compliment de les seves condicions, que serà la persona encarregada d’establir les directrius i prioritats en cada moment en relació amb les esmentades tasques d'acord amb les directrius polítiques, alhora que haurà de vetllar pel compliment dels objectius establerts.
S'ha de fer, com a mínim cada quinze dies, una reunió de coordinació amb el tècnic responsable dels treballs designat pel Consell Insular.
Aquest/a tècnic/a, especialista en cartografia, SIG i IDE, sense perjudici de les tasques anteriors, serà el coordinador dels serveis derivats del conveni vigent, de data 23.12.2013. Així, en la mesura que les tasques de coordinació, que es descriuen a continuació, afectin a l’encomana també serà de compliment obligat per a SILME:
a) Dirigir i gestionar els recursos tècnics i humans dedicats als serveis de la IDE Menorca, prioritzar les tasques d’acord amb les directrius de la comissió de seguiment, realitzar la planificació estratègica de la IDE.
b) Gestionar els recursos econòmics del projecte.
c) Realitzar la coordinació amb els ajuntaments amb relació al conveni.
d) Desenvolupar feines efectives de la IDE per al compliment dels serveis especificats.
El coordinador ha d'establir, per a cada semestre, els objectius específics que s'hagin d'assolir a partir del que s'hagi acordat en les eventuals reunions del grup de treball de la IDE Menorca (grup de treball format per representants de cada un dels ajuntaments i del Consell Insular), les directrius polítiques del conseller d'Ordenació del Territori i d'acord amb els objectius generals de l’encomana.
El coordinador ha de complir i fer complir a SILME tots i cada un dels pactes que li siguin aplicables del conveni vigent de col·laboració en matèria de cartografia, SIG, i IDE Menorca entre el CIM i els ajuntaments de l’illa, de data 23.12.2013.
7. TERMINI DE GARANTIA
No escau.
8. OBLIGACIONS SOCIALS I LABORALS
La naturalesa administrativa d'aquesta encomana exclou qualsevol vinculació laboral o de qualsevol altre tipus entre el personal de SILME i el CIM.
L'empresa està obligada a complir les disposicions vigents en matèria laboral, seguretat social i de seguretat i higiene en el treball. L'incompliment d'aquestes obligacions o la seva infracció per part del personal que hagi designat, no implicarà cap responsabilitat per al CIM.
9. OBLIGACIONS GENERALS DE SILME
a) Els serveis objecte de l’encomana s'han de realitzar amb estricta subjecció a les estipulacions previstes en les presents condicions, així com a les instruccions que, en la seva realització, li doni el responsable de l'encomana designat pel CIM.
b) SILME ha de posar el mitjans tècnics necessaris per complir estrictament les condicions dels pactes 3, 4 i 5 del conveni vigent de col·laboració en matèria de cartografia, SIG, i IDE Menorca entre el CIM i els ajuntaments de l’illa, de data 23.12.2013, especialment quant a l’accessibilitat dels usuaris en general i tècnics responsables del seu manteniment a les bases de dades de la IDE Menorca, tot respectant escrupolosament el caràcter públic o restringit de la informació.
Així mateix, s'obliga a complir les prescripcions que es prevegin en la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal que resultin d'aplicació.
c) SILME serà responsable de la qualitat tècnica dels treballs que desenvolupi i de les prestacions o serveis realitzats. A la vegada, cada un dels tècnics superiors competents que aporti serà responsable tècnicament i legalment de les actuacions que realitzi previstes a l'apartat 1.2 d’aquesta encomana.
10. FINALITZACIÓ I RECEPCIÓ DELS TREBALLS
L'encomana s'entendrà acomplerta quan s'hagi realitzat la totalitat del seu objecte a satisfacció del CIM.
Els treballs no es consideraran acabats i l’objecte de l’encomana assolit fins que no ho certifiqui l’informe del tècnic responsable de l’encomana del CIM, que l’ha d'emetre dins el mes següent comptat a partir de la finalització del termini previst en la condició 3.
Si les bases de dades no es troben en condicions de ser mantingudes posteriorment a la finalització del termini abans assenyalat, es deixarà constància expressa d'aquesta circumstància en l’informe esmentat i es donaran les instruccions necessàries perquè s'esmenin els defectes detectats. Si, malgrat això, els treballs realitzats no s'adeqüen a la prestació de serveis encarregada, com a conseqüència de vicis o defectes imputables a SILME, el CIM quedarà exempt de l'obligació de pagar les feines incompletes, valorades d’acord amb el càlcul dels preus desglossats pels serveis prevists en l’apartat 1.2 d’aquestes condicions elaborat per SILME en data 20.01.2014, i tindrà dret, si escau, a la recuperació del preu satisfet fins aleshores dels treballs informats desfavorablement.
11. RESCISSIÓ DE L'ENCOMANA PER PART DEL CIM
A més dels supòsits de compliment regulats en la condició anterior, l'encomana es podrà deixar sens efecte de manera anticipada quan es doni alguna de les següents circumstàncies:
a) Impossibilitat sobrevinguda legal o material d'executar els treballs objecte de l'encomana.
b) Desistiment de l'Administració motivat per causes d'interès públic.
En qualsevol cas, la rescissió de l'encomana per causes no imputables a SILME, donarà dret a aquesta a percebre el preu dels estudis, els informes, els treballs o els serveis efectivament realitzats d'acord amb les condicions de l'encomana i que hagin estat rebuts per l'Administració.
12. DRET SUPLETORI
En tot allò no regulat expressament en les presents condicions s’aplicarà supletòriament el que disposa la normativa sobre contractació pública (Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, i resta de normativa concordant) en tots aquells aspectes que no siguin incompatibles amb el caràcter instrumental de la relació entre el CIM i SILME.
Maó, 24 de febrer de 2014
El Secretari del Consell Executiu
Octavi Pons Castejón