Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 2868
Bases borsí policia local 2014
Versió PDF
DECRET
Atès que el proper dia 25 de juny, acaba la vigència de l’actual borsí de la Policia Local d’aquest Ajuntament de Campos.
Ateses les necessitats organitzatives d'aquesta Corporació, es fa del tot necessari convocar una nova borsa de treball de Policia Local pel procediment de concurs. Per això.
Resolc
1. Aprovar les bases per a la confecció d'una borsa de treball de policia local, pel sistema de concurs, perquè les persones seleccionades siguin nomenades com a funcionaris/àries interins/nes.
2. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el BOIB, en el tauler d'anuncis de la Corporació i a la web de la Corporació (www.ajcampos.org).
Campos, 20 de febrer de 2014
El tinent de batle delegat d’hisenda, funció publica i policia local
(decret de batlia de 12/07/2011)
Sebastià Sureda Mas
BASES PER A LA CONFECCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL DE POLICIA LOCAL PEL SISTEMA DE CONCURS
Característiques de la convocatòria
- Denominació de la plaça: policia Local
- Nivell de titulació acadèmica: batxiller o equivalent
- Nomenament com a funcionari/ària interí/ina
1. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball de Policia Local per cobrir places vacants o substituir personal que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça.
2. Taxes per optar al concurs: 20€
3. Requisits dels aspirants
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir fets els 18 anys.
c) Estar en possessió del títol acadèmic de batxiller o equivalent. El justificant de pagament dels drets d'expedició del títol només té validesa fins a l'expedició del títol. Es presumirà que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, els aspirants quedaran exclosos i hauran d'acreditar el títol en el termini d'esmena de les deficiències, o justificar mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi o menyscabi l'acompliment correcte de les funcions (Annex II del Decret 70/89, Normes Marc de les policies locals).
e) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Estar en possessió dels permisos de conducció de la classe A, B i BTP, els quals han de vigir en la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds.
h) Comprometre's, mitjançant una declaració jurada, a portar armes i, si escau, a utilitzar-les.
i) Acreditar la superació o actualització del curs d'aptitud bàsic de policia local de l'Escola de Policia Local de la CAIB, Institut Balear de Seguretat Pública (IBSP) o Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), en el transcurs dels tres anys anteriors a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
j) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal.
Per ser admès i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, basta que els aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, tret dels requisits dels apartats c), g) i) i j), que s'han d'acreditar en el moment de presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria.
Si en qualsevol moment del procés selectiu la Comissió Tècnica de Valoració té coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en aquesta convocatòria, amb audiència prèvia a l'interessat, ha de proposar-ne la exclusió al batle, i comunicar a l’aspirant, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats que hagi consignat en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat ha de fer constar la manifestació que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada, ho ha de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4. Protecció de dades personals
De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que l'acompanyi o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat Personal Municipal, del qual és responsable l'Ajuntament de Campos i que té per finalitat, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
Les dades personals que calgui poden ser publicades en el BOIB, tauler d'edictes de l'Ajuntament i web d'aquesta institució (www.ajcampos.org), d'acord amb el que disposen les bases d'aquesta convocatòria i l'article 59.6.b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n’autoritza expressament el tractament per complir les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és l’Ajuntament de Campos, plaça Major, núm. 1 (07630 Campos).
5. Procés de selecció
5.1. Fase de concurs
La Comissió Tècnica de Valoració ha de dur a terme la valoració dels mèrits degudament acreditats pels aspirants en el moment de presentació d'instàncies.
La puntuació màxima que poden aconseguir els mèrits al·legats és de 54 punts, d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents per a cada tipus de mèrit.
5.2. Valoració del curs bàsic de capacitació
Únicament es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del curs bàsic de capacitació és el resultat de multiplicar la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per haver estat funcionari interí ocupant plaça de policia local abans de la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic, policia de temporada o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 6 mesos de forma continuada en una temporada completa a l'Ajuntament de Campos, el coeficient multiplicador és 1. Aquest apartat s'ha d'acreditar mitjançant una certificació de l'Ajuntament.
b) Per als aspirants que hagin prestat serveis com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant una certificació de la Direcció General d'Interior, el coeficient multiplicador és 0,50.
5.3. Valoració dels serveis prestats.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 12 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres cossos o forces de seguretat pública de l'Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
La data de referència per fer la valoració dels serveis prestats és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'han d'acreditar mitjançant una certificació expedida pels ajuntaments.
5.4. Antiguitat
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4 punts, d'acord amb els següents criteris:
Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.
La data de referència per a la valoració de l'antiguitat ha de ser la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'ha d'acreditar mitjançant una certificació expedida pels ajuntaments.
5.5. Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.
d) Per cada títol de doctor: 1 punt.
Únicament es valora la possessió dels títols de nivell superior a l'exigit per a l'accés a la categoria a la qual s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valori el de nivell inferior, tret del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s'han d'acumular, així com també les puntuacions dels apartats c) i d).
El justificant de pagament dels drets d'expedició d'un títol només té validesa fins a l'expedició del títol. S'ha de presumir que el títol ha estat expedit quan hagin transcorregut més de dos anys des de l'emissió del justificant de pagament dels drets d'expedició del títol i, en aquest cas, als aspirants no se'ls valorarà aquest mèrit, tret que justifiquin mitjançant un certificat del centre d'estudis oficials corresponent que el títol encara no ha estat expedit.
5.6. Valoració dels coneixements de llengües
5.6.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoren les certificacions expedides pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013), fins a una puntuació màxima de 2 punts:
a) Nivell bàsic (certificat A2): 0,25 punts
b) Nivell avançat (certificat B2): 0,50 punts
c) Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1 punt
d) Nivell de domini (certificat C2): 1,50 punts
e) Llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts
En el cas que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'ha d'atorgar puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, tret que es tracti del certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s'han d'addicionar 0,50 punts.
Aquest mèrit s'ha d'acreditar formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat.
5.6.2 Coneixements d'altres llengües
Es valoren les certificacions acreditatives dels coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d'acord amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació:
a) Primer curs de l'escola oficial d'idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt.
b) Segon curs de l'escola oficial d'idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.
c) Tercer curs de l'escola oficial d'idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.
d) Quart curs de l'escola oficial d'idiomes: 1,75 punts.
e) Cinquè curs de l'escola oficial d'idiomes: 2 punts.
Per a una mateixa llengua només es valoren les titulacions de nivell superior.
5.7. Valoració dels cursos de formació
Solament es valoren els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat.
En tots els casos s'han de valorar una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació.
En cas que hi hagi dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a alguna certificació o sobre la seva validesa, se'n pot sol·licitar un informe a l'òrgan competent.
5.7.1 Formació relacionada amb l'àrea professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de feina, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc de feina al qual s'accedeix. En concret, solament es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificació d'aprofitament: 0,005 punts per hora. Si no s'especifica la durada de l'acció formativa, aquesta s'ha de valorar amb 0,0025 punts.
b) Per cada certificació d'assistència: 0,003 punts per hora. Si no s'especifica la durada de l'acció formativa, aquesta s'ha de valorar amb 0,0015 punts.
c) Per cada certificació d'impartició de cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
5.7.2 Formació no relacionada amb l'àrea professional
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s'indica a continuació:
a) Per cada certificació d'aprofitament: 0,005 punts per hora. Si no s'especifica la durada de l'acció formativa, aquesta s'ha de valorar amb 0,0025 punts.
b) Per cada certificació d'assistència: 0,003 punts per hora. Si no s'especifica la durada de l'acció formativa, aquesta s'ha de valorar amb 0,0015 punts.
5.8. Valoració dels reconeixements honorífics
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 3,5 punts, d'acord amb els següents criteris:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.
b) Per cada felicitació lliurada pel Ple de la Corporació: 0,35 punts.
c) Per cada felicitació lliurada per la Batlia: 0,25 punts. S'ha d'acreditar mitjançant una certificació expedida per l'ajuntament corresponent.
5.9 Mèrits objectius de lliure determinació
a) Prova escrita, que consistirà en respondre 10 preguntes tipus test, preparades per l’Ajuntament, de coneixement de la normativa municipal del municipi de Campos: fins a un màxim de 2 punts.
b) Prova escrita, que consistirà en respondre 20 preguntes tipus test, preparades per l’Ajuntament, sobre coneixements geogràfics, històrics i toponímics del terme municipal de Campos: fins a un màxim de 4 punts.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 6 punts.
6. Comissió tècnica de valoració
La Comissió Tècnica de Valoració està composta pels següents membres:
President: Subinspector en cap de la policia local de Campos o oficial en qui delegui.
Vocals:
Un Oficial de la policia local de Campos com a titular i un altre com a suplent
Un representant de l’EBAP, titular i suplent
Un representant de la Direcció General d’Interior, Emergències i Justícia, titular i suplent
Secretari: el de la Corporació, o funcionari en qui delegui
7. Vigència de la borsa de treball
1. La borsa de treball ha d’estar integrada pels aspirants que hagin participat en el procés selectiu i que hagin obtingut una puntuació mínima d'1,80 punts; la puntuació final és el resultat de la fase de concurs. La vigència d’aquesta borsa de treball començarà a partir de dia 26 de juny de 2014.
2. En el cas que es cobreixin llocs de treball finançats per una altra Administració pública s'ha d'estar al que estableix la normativa que determina la font de finançament corresponent.
3. La llista que conformi la borsa de treball ha de vigir fins que la Corporació en constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i, en tot cas, té una vigència màxima de dos anys.
8. Crida
1. Quan sigui necessari incorporar un aspirant de la borsa, s'ha de fer a qui es trobi en el primer lloc de la llista, sense perjudici de l'establert en la base 7, punts 2 i 3.
2. L'ordre de la relació es pot veure alterat en el cas que el lloc de feina a ocupar estableixi un requisit, que l'aspirant no pugui acreditar.
3. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què ha de presentar-se. Si la persona interessada no manifesta la conformitat amb el nomenament en el terme d'un dia hàbil –o en el segon dia hàbil següent si la crida es fa en divendres– i la disposició a incorporar-se en el termini indicat per l’Ajuntament s’ha d'entendre que hi renuncia. El termini per incorporar-se al lloc de feina ofert és com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1. de l'Estatut dels Treballadors.
4. Als aspirants que renunciïn al lloc de feina de forma expressa o tàcita –d'acord amb el punt anterior d'aquesta base– se'ls ha d'excloure de la borsa de treball, tret que al·leguin, dins el termini establert en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment per escrit dins els tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis com a funcionari interí o com a personal laboral o indefinit no fix en una Administració.
c) Patir una incapacitat temporal.
d) Exercir, en el moment de la crida, funcions sindicals.
5. Les persones interessades són obligades a comunicar per escrit a l’Ajuntament la fi de les situacions previstes en el punt anterior, excepte la situació de l'apartat b), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixin, amb la justificació corresponent. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
6. La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de feina que ocupi, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de feina prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin com a conseqüència de causes de força major.
7. Les crides als interessats s'han de fer per qualsevol sistema que permeti tenir constància de la recepció de l'oferta, o d'haver intentat la comunicació infructuosament.
9. Dada límit de presentació d’instàncies
El termini per presentar la sol·licitud per formar part en aquest procés selectiu és de quinze dies hàbils a comptar de l'endemà al de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis s'han de publicar únicament en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el web de l’Ajuntament (www.ajcampos.org).
Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre General de l’Ajuntament de Campos, C/ Plaça Major, núm. 1 (Campos). Les instàncies poden presentar-se també en la forma que indica l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
10. Incidències
En tot allò no previst en aquestes bases s'ha d'estar al que disposa la normativa d'aplicació. Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que es derivin d'aquesta i de l'actuació de la Comissió Tècnica de Valoració poden ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Així mateix l'Administració pot, si escau, revisar les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració, de conformitat al que preveu la citada Llei 30/92, de 26 de novembre.