Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 2846
Notificació incoació procediment sancionador per infracció llei de residus

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Intentada sense efecte la notificació per correu certificat amb justificant de recepció, i no havent-se pogut efectuar per ignorar-se el domicili o no haver-se trobat en el mateix a l´interessat que se relaciona, es procedeix, en compliment del que estableix l´article 59.5 de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, a la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d´anuncis de l´Ajuntament d’Alaró de la següent:

“Resolució de Batlia núm.83-2014.

Comunicacions, escrits i denúncies que consten:

- informe de la Policia local de 14 de gener de 2014 (registre general d’entrada, en endavant “rge.” núm.191, de 15.01.2014).

En exercici de les atribucions conferides per l’article 21.1, n) de la Llei 7/1985, de 2 d’ abril, reguladora de les bases del règim local,
Resolc:

- Iniciar procediment administratiu sancionador contra Antonio Nogueras Bascuñana, per una presumpta infracció de la Llei 22/2011, de 28 de juliol de residus i sòls contaminats.

Contingut d’aquest procediment sancionador:

1r. Identificació de la persona presumptament responsable.

(dades personals ocultes)

2n. Fets que motiven la incoació del procediment.

El dia 14 de gener de 2014, personal de la brigada municipal va trobar dipositades a la carretera d’Alaró a Lloseta, devora els bancs de Son Forteza, unes bosses de fems, dintre de les quals a més de vidre i matèria orgànica, hi havia  documentació del presumpte responsable i que consta a l’expedient.

3r.Qualificació provisional dels fets, infracció comesa, sanció i normativa.

La qualificació provisional dels fets, sense perjudici del resultat de la instrucció, constitueix una infracció de l’article 46.3.c) de la llei 22/2011 que determina: “Son infracciones graves el abandono, vertido o eliminación incontrolado de cualquier tipo de residuos no peligrosos sin que se haya producido un daño o deterioro grave para el medio ambiente o se haya puesto en peligro grave la salud de las personas”. En aquest cas i d’acord amb l’article 46.4.b) de la llei 22/2011 i donat l´escasa entitat dels fets denunciats és procedent qualificar els fets d´infracció lleu i  imposar la sanció de multa de l’import abans esmentat.
D’acord l’article 47.1.c) les infraccions lleus es sancionararn amb una multa de fins 900€. En el present cas la sanció es de 750 €.

4t. Circumstàncies modificatives de la responsabilitat.

-

5è. Danys i perjudicis ocasionats.

- (no en consten)

6è. Òrgan resolutori competent, fonament normatiu, reconeixement voluntari de la responsabilitat, amb pagament, i finalització.

L’òrgan municipal competent per a la resolució del procediment és la Batlia,(art. 21.1, n) de la Llei estatal 7/1985, de 2 d’abril)
La persona presumptament responsable pot reconèixer voluntariament la seva responsabilitat i efectuar el pagament de les sancions pecuniàries, amb els efectes d’imposició de sanció i finalització del procediment.

7è. Instructor i secretari del procediment.

Instructor: Juan Antonio Lozano León, regidor; secretari: Jaume Nadal Bestard, secretari de l’ajuntament; recusables en els termes prevists en els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

8è. Mesures de caràcter provisional acordades.

- (cap).

9è. Dret a formular al·legacions, audiència, proposició de prova i terminis.

De conformitat amb el que disposa l’art. 8,3 del Decret 14/1994, de 10 de febrer, reglament del procediment en l’exercici de la potestat sancionadora, la persona interessada podrà formular al·legacions i proposar prova, concretant el mitjans que es vulguin fer servir, dins el termini comú de 15 dies hàbils comptats a partir del dia següent al rebut de la present notificació.

Així mateix, i dins aquest termini, la persona interessada podrà consultar l’expedient administratiu que consta de: denúncies de particular, informes d’agent/s de l’autoritat, i d’aquest acord d’incoació.

Advertència:

Si no s’efectuen al·legacions dins el termini esmentat, la iniciació podrà ser considerada proposta de resolució (art. 8,4 del Decret 14/1994, de 10 de febrer).
Terminis.

L’expedient s’ha de resoldre en el termini màxim d’un any des de la data d´incoació i s’entendrà caducat el procediment, i es procedirà a l’arxiu de les actuacions, una vegada  transcorregut  el venciment del termini en què s’hagué de dictar la resolució.”

Cosa que es fa pública per al seu coneixement, compliment  i efectes

 

Alaró, 20 de febrer de 2014.

El Secretari,
Jaume Nadal Bestard