Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 2835
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administracions Públiques per la qual es crea la Comissió Paritària de Formació per a l’Ocupació de l’Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i es designen els membres en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 Antecedents

 Les sentències del Tribunal Constitucional 225/2012, de 29 de novembre, i 7/ 2013, de 17 de gener, han establert en els seus fonaments jurídics, en el marc de la regulació del  finançament de les corresponents accions formatives, la titularitat de les competències de les comunitats autònomes pel que fa a l'aprovació, seguiment i control, modificació i resolució de discrepàncies en la negociació dels plans de formació promoguts per les entitats locals de l'àmbit autonòmic i destinats als empleats públics que presten els seus serveis en les mateixes.

En conseqüència, mitjançant Resolució de 9 d'octubre de 2013, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, es va publicar l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 19 de juliol de 2013, a través del qual es procedeix a adaptar el règim relatiu a les competències autonòmiques sobre la formació dels empleats públics de l'Administració local previst en l'anterior Acord de Formació de 22 de març de 2010, al que estableixen  les indicades  sentències del Tribunal Constitucional.

En aquest sentit, en el nou Acord es recullen les noves competències de les comunitats autònomes en relació amb els plans de formació promoguts per les entitats locals dins del seu àmbit territorial i,  entre les novetats que incorpora es preveu la creació en cada àmbit autonòmic d'una Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local, per a l'adequada administració i gestió d'aquests plans de formació.

 L’article 18 de l’Acord estableix que per a l’adequada administració i gestió de l’Acord  es requereix el funcionament, entre d’altres, de la Comissió Paritària de Formació Local en cada comunitat autònoma amb la composició que cada una d’elles  determini. 

 En tot cas, aquestes comissions seran presidides per la representació de la Comunitat Autònoma i inclouran les organitzacions sindicals representades en la Comissió General i a les federacions territorials de municipis, així com d’altres entitats associatives de municipis igualment representatives.

És necessari, per tant, establir la composició i normes generals d'organització de la Comissió Paritària de Formació per a l'Ocupació de l'Administració Local que ha d'actuar en l'àmbit territorial  d'aquesta Administració Autonòmica, d'acord amb els criteris establerts sobre el particular en el propi Acord.

 En relació a les competències en matèria de formació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,   mitjançant la disposició addicional tercera de la Llei 10/2003, de 22 de desembre, de mesures tributàries i administratives, es crea l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) com a entitat autònoma de caràcter administratiu que s’adscriu a la conselleria competent en matèria de funció pública amb la intenció d’aglutinar tota l’acció formativa que afecta els empleats públics de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com de gestionar els processos de selecció i promoció del personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma.

D’altra banda,  l’article 12  de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears estableix les competències de l’EBAP en els següents  termes:

 1. Correspon a l’Escola d’Administració Pública la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’administració autonòmica i de les entitats que en depenen, així com també la gestió dels procediments de selecció i de promoció del personal.

2. També li correspon, en els termes establerts en aquesta llei i en la normativa de desplegament, la realització d’activitats formatives i de selecció de personal al servei de les altres administracions radicades a les Illes Balears, especialment en relació amb els col·lectius de policia local, protecció civil, seguretat pública i emergències.

 El Decret 31/2012, de 13 d’abril aprova els  Estatuts  de  l’EBAP,  ens que  té naturalesa  d’organisme autònom de caràcter administratiu, amb personalitat jurídica pública diferenciada, com també autonomia de gestió en els termes que preveu la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i li corresponen les potestats administratives necessàries per complir les seves finalitats

 Per tot això, fent us de les atribucions que em  confereix la normativa vigent,  a proposta de la directora gerent de l’EBAP,  dict la següent

 

RESOLUCIÓ

Primer.  Constituir  la Comissió Paritària de Formació Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,  integrada pels següents membres.

 - En representació de  l’Administració

 Quatre membres  en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma designats per la Consellera d’Administracions Públiques

Dos membres en representació de la Federació de municipis de les Illes Balears designats per l’entitat que representen.

 - En representació de les organitzacions sindicals representades en la Comissió General de Formació per a l’ocupació en les Administracions Públiques

 6 membres designats per aquestes organitzacions sindicals en funció de la seva representativitat dins l’àmbit de l’Administració Local de les Illes Balears:

 2 membres designats per La Confederació Sindical Comissions Obreres (CCOO).

2 membres designats pel Sindicat Unió General dels Treballadors (UGT).

2 membres designats per la Central Sindical Independiente y de Funcionarios (CSI-F).

 Segon. Aprovar les normes generals de funcionament de la Comissió Paritària de Formació Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 18 de l’Acord de Formació per a l’Ocupació de les Administracions Públiques, que s’adjunten com  a l’annex 1 d’aquesta resolució.

 Tercer. Designar els membres titulars i suplents de la Comissió Paritària de Formació Local en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.  

President

La persona titular de la presidència  de l’EBAP o persona en la qual delegui

Vocales

 La persona titular de la Direcció General competent en matèria de funció pública o persona en la qual delegui

La persona titular de l’òrgan  competent en matèria de corporacions locals o persona en la qual delegui

La persona titular de la Direcció Gerència de la EBAP o persona en la qual delegui.  

 Quart. Publicar aquesta resolució en el BOIB i notificar-la  a les persones interessades.

 Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la  presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març,  de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa  en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà d’haver-se notificat la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 12 de febrer de 2014

 

La presidenta de l’EBAP

 M. Nuria Riera  Martos

 

 Annex 1

Normes generals de funcionament de la Comissió Paritària de Formació Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

 

Article 1

Objecte

 S’estableixen  les  normes generals de  funcionament general de la Comissió Paritària de Formació per a l’Ocupació  de l’ Administració Local de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en endavant Comissió Paritària), de conformitat amb el que estableix  l’article 18 de l’Acord de Formació per a l’Ocupació en les Administracions Públiques, de 19 de juliol de 2013.

Article 2

adscripció

La Comissió Paritària s’adscriu a l’Escola Balear d’Administració Pública,  sense perjudici de gaudir d’autonomia funcional per al compliment dels seus fins.

Article 3

Règim jurídic

La Comissió Paritària  s’ha de regir pel que disposa l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 19 de juliol de 2013, per les presents normes generals, per les normes específiques de funcionament que la Comissió adopti   i, amb caràcter general i en el que sigui adequat a la seva naturalesa paritària, per l'establert per als òrgans col·legiats en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu Comú.

Article 4

Composició

 1. La Comissió Paritària és un òrgan  de caràcter paritari.

 2. La representació de l’Administració serà unitària i estarà constituïda per:

 a) Quatre membres de  l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, un dels quals ostentarà la presidència de la Comissió

 b) Dos vocals designats por la Federació de Municipis de les Illes Balears.

 3. La representació de la part social estarà constituïda per sis vocals en representació de les organitzacions sindicals presents en la Comissió General de Formació per a l’Ocupació de les Administracions Públiques amb representativitat en l’Administració Local de les Illes Balears.

 4. Un Secretari o una secretària  designat per la presidència, entre el personal funcionari de l’Escola Balear d’Administració Pública amb competències en matèria de formació dels empleats públics, que actuarà amb veu i sense vot. En cas de vacant, absència o malaltia, el suplirà la persona funcionària designada pel president.

 5.  Quan l'índole dels assumptes a tractar així ho aconselli, podran participar en les reunions de la Comissió, amb veu i sense vot , els experts en la matèria que designi el president.

 Article 5

funcions

Les funcions de la Comissió Paritària  són les relacionades  en l'article 18 de l'Acord de Formació per a l'Ocupació en les Administracions Públiques de 19 de juliol de 2013, així com totes aquelles que se li poguessin atribuir legalment o reglamentàriament:

 

 Article 6

Mitjans i seu

Sense perjudici de la seva plena autonomia funcional , la Comissió tindrà la seva seu a les dependències de l’EBAP, que facilitarà els mitjans necessaris per al seu funcionament.

Article 7

Retribucions i indemnitzacions

Els membres de la Comissió Paritària, dels grups de treball que, si escau, es puguin constituir segons les seves normes de funcionament, així com els experts que poguessin designar no percebran retribució econòmica per raó del seu càrrec , així mateix, tampoc percebran cap tipus d'indemnització o assistència per la seva participació o concurrència efectiva a les reunions de l'òrgan.

 Article 8

Normes específiques de funcionament

 La Comissió paritària ha d’aprovar les normes específiques pròpies d’organització i funcionament, amb la  proposta de l’EBAP.