Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 2474
Disciplina. DO-2008/444. Notificació estimació parcial, caducar, reiniciar i requerir a la propietària 1.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a KARIN MARIANNE PAGMAR, KARIN LINEA PAGMAR LINDER, DEVELLNOU SL i JUAN ESTARELLAS GALMES, exp.núm. DO-2008/444, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a KARIN MARIANNE PAGMAR, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Li notific, que mitjançant Decret del President del Consell de Gerència d'Urbanisme núm 20255, de data 25/11/2013, s'ha disposat el següent :

Vist l'informe del TAG del servei del 30/10/2013 que indica :

1r.- ESTIMAR parcialment el recurs interposat el 5 març 2013 pel Sr Juan Estarellas Galmés (representant de l'empresa DEVELLNOU SL) (Promotora), contra l'acord del 13/11/2012 d'ordre de demolició de les obres realitzades sense la preceptiva llicència municipal al carrer Sant Magí, 24 , RC. 08903213, consistents en: "addició d'una planta pis +  50 m2 amb la corresponent estructura i forjat , reforma de pis 1"

AL CONSIDERAR QUE:

a) El recurrent entre altres qüestions al·lega la caducitat de l'expedient, així s'ha comprovat que:

- L'expedient DO-2008/444 es va iniciar a la Sra.Karin-Marianne Pagmar i a la Sra Karin-Línia Pagmar Linder, com a propietàries i a l'empresa DEVELLNOU SL com promotora, el representant és el Sr Joan Estarellas Galmés, mitjançant el Decret del president del CGU núm . 18569 de 07.10.2011.

- L'ordre de demolició dictada contra els interessats fou acordada el 13/11/2012, i va ser notificada a les propietàries el 07/02/2013 mitjançant publicació en el BOCAIB i al Sr. Estarellas Galmés, el 28/01/2013.

- Així doncs, comprovem que la tramitació de l'expt. DO-2008-444 fora dels terminis establerts en la legislació vigent, és a dir, va excedir del termini de caducitat d'1 any.

Atès que d'acord amb reiterades sentències com la STSJ de Balears núm. 216/2009 (Sala contenciosa administrativa, secció, 1a) de 19 de març, s'estableix un termini de caducitat d'un any, ja que diu:

"La Sala considera que el termini de caducitat de l'expedient de disciplina urbanística encaixa de ple en el paràgraf que preveu l'apartat 3 a) de l'article 50 de la Llei 3 /2003 (...)"

b) Atès que l'article 50.3 de la Llei 3/2003 fixa un termini d'un any per a aquells procediments sancionadors i disciplinaris respecte dels quals la comunitat autònoma disposa de competència normativa. Per tant, atès que el termini d'un any ha transcorregut comptant des que es va iniciar el procediment fins a la resolució del mateix, hem d'estimar la caducitat al·legada.

c) Indicar que el fet que es declari la caducitat no implica que no es pugui reiniciar l'expedient mentre no s'hagi produït la prescripció de la infracció urbanística (com en aquest cas) , d'acord amb reiterades sentències del Tribunal Suprem, entre d'altres podem destacar la Sentència de 19 de febrer de 2002 (RJ\2002\1363) de la Sala Contenciosa Administrativa Secció 5a, que indica:

"La perempció d'un expedient sancionador o, el que és el mateix, la seva declaració de caducitat per culpa de l'Administració no impedeix, de cap manera, la reobertura del mateix expedient , sempre que, com esdevé en el present cas, la infracció no hagi prescrit .

Així ha aclarit definitivament aquesta qüestió , anteriorment controvertida en la doctrina i no unànime en la jurisprudència, l'article 92.3 de la Llei 30/1999 , de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, sense que pugui invocar, en contra, la declaració que procedeix l'arxiu de les actuacions que es conté en l'article 44.2 de la mateixa Llei, perquè cosa diferent és la caducitat de l'expedient de la prescripció de la sanció. Així ho havia dit ja la sentència d'aquesta Secció de 5 de desembre de 2001, assenyalant que la reforma operada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, aclareix encara més aquest extrem. Confirmem aquesta doctrina en aquesta sentència."

d) Per tant, hem de declarar caducat el present expedient i iniciar un nou procediment de demolició de les obres consistents en: " addició d'una planta pis+- 50 m2 amb la corresponent estructura i forjat, reforma de pis 1", obres descrites en els informes del zelador municipal del 08/10/2008, acta d'inspecció 04/09/2012 on consta que: " [...] es va denunciar en el seu dia addició de nova planta, a dia d'avui no es localitza llicència a aquest efecte"

Vistos els articles 44, 92 i 105.1 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, art. del Decret 14/94 pel qual s'aprova el Reglament a seguir per l'Administració de la CAIB en l'exercici de la potestat sancionadora en relació amb l'article 17 de la Llei 16/2000, de 27 de desembre, de mesures tributàries, administratives i de funció pública, els articles 4.1.h , 4.2.ei 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme de l' Ajuntament de Palma, el tècnic que subscriu, d'acord amb els articles 172 i 175 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i vistos el decret de batlia núm. 8435 , de nomenament dels titulars de les àrees de govern, de data 13 de maig del 2013 (BOIB núm.70), i altra normativa aplicable, considera que el president del Consell de la Gerència, tinent d'alcalde d'Urbanisme i Habitatge pot dictar el següent:

DECRET

1r - ESTIMAR parcialment el recurs interposat el 5 març 2013 pel Sr Juan Estarellas Galmés (representant de l'empresa DEVELLNOU SL) (promotora), contra l'acord del 13/11/2002 d'ordre de demolició de les obres realitzades sense la preceptiva llicència municipal al carrer Sant Magí, 24, RC. 08903213, consistents en: " addició d'una planta pis+- 50 m2 amb la correspoendiente estructura i forjat , reforma de pis 1", en el sentit de declarar la caducitat, atesos els motius de l'informe de la TAG del servei del 30/10/2013 reproduït a la part expositiva d'aquest acord.

2n. DECLARAR LA CADUCITAT DEL PROCEDIMENT DE L'EXPEDIENT D'INFRACCIÓ URBANÍSTICA núm. DO 2008/444, incoado a l' Sra.Karin-Marianne Pagmar i a la Sra Karin-Línia Pagmar Linder, com a propietàries i a l'empresa DEVELLNOU SLcomo promotora, el representant és el Sr Juan Estarellas Galmés.

3r. REINICIAR un nou expedient contra els Srs abans esmentats, ja que no ha prescrit el motiu de la infracció urbanística.

4t . REQUERIR a l'Sra.Karin-Marianne Pagmar ia la Sra Karin-Línia Pagmar Linder, com a propietàries i a l'empresa DEVELLNOU SL com promotora, el representant és el Sr Joan Estarellas Galmés) perquè en un termini de DOS MESOS a partir del dia següent de la publicación d’aquest edicte SOL·LICITIN lLICÈNCIA municipal per les obres fetes sense llicència, en compliment del que exigeixen els articles 2, 26 i 65 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i 255 de les Normes urbanístiques vigents, així com el que preveu l'article 4.2.l del Reglament de la Gerència d'Urbanisme.

Obres efectuades al carrer Sant Magí, 24, RC. 08903213, consistents en: "addició d'una planta pis+- 50 m2 amb la corresponent estructura i forjat, reforma de pis 1" així com qualsevol altre tipus d'obra que hagi fet al'emplaçament citat sense la preceptiva llicència municipal, advertint que si no sol·licita la llicència municipal s'ordenarà la demolició/restitució de les obres citades.

Si un cop transcorregut el termini de dos mesos les persones interessades no han sol·licitat la llicència municipal d'obres, el Consell de Gerència d'Urbanisme, després de la proposta formulada per l'instructor de l'expedient, acordarà la demolició o restitució a l'estat físic i jurídic anterior de les obres fetes a càrrec de la persona interessada i impedirà definitivament els usos a que podria donar dret . Es procedirà de la mateixa manera si la llicència és denegada perquè l'atorgament és contrari a les prescripcions del Pla o de les Normes urbanístiques.

La sol·licitud de la llicència donarà lloc a la suspensió automàtica del procediment de demolició o reconstrucció en virtut del que es disposa en l'article 42 de la Llei 30 /92 del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú pel temps que duri la resolució de l'atorgament / denegació de la llicència.

5è. DESIGNAR com a instructor i com a secretari de l'expedient que s'instrueix per la infracció urbanística comesa, al cap del servei i al cap del negociat, respectivament.

6è. ADVERTIR els promotors, els propietaris, els constructors i els directors tècnics de les obres esmentades que, segon disposa l'article 72 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de la CAIB, "independentment de la resolució de demolició o de reconstrucció, les infraccions urbanístiques comeses contra el que disposa aquesta Llei donaran lloc a la IMPOSICIÓ dE SANCIONS PECUNIÀRIES. les multes que puguin correspondre s'adoptaran a proposta de l'instructor per l'òrgan actuant , prèvies les formalitats previstes a la Llei de procediment administratiu i com a continuació al'expedient de demolició o reconstrucció instruït", així com es podrà donar compte als tribunals de justícia, atès l'article 319 i següents del vigent Codi Penal.

7è. NOTIFICAR la present resolució a la Sra.Karin-Marianne Pagmar i a la Sra Karin-Línia Pagmar Linder, com a propietàries i a l'empresa DEVELLNOU SL com promotora, el representant és el Sr Joan Estarellas Galmés.

Contra el punt 1 de aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, directament, recurs contenciós-administratiu, d'acord amb el que estableixen els arts. 109 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, 52 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, de bases de règim local, i als articles 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu, en el termini de dos mesos, a comptar de l' endemà de la publicación del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

Contra els punts 2 i 3 d'aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art. 116 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú El termini per interposar-lo és d'un mes, a comptar de l' endemà de la publicación d’aquest edicte, no podent , en aquest cas, interposar recurs contenciós-administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, o a les dependències a què es refereix l'art. 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, a comptar de l' endemà de la seva interposició, i , en aquest cas, expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 116 anteriorment esmentat, i que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa , davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu o davant la Sala del Contenciós-Administratiu del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/98, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent.

Respecte al punt 4, de requeriment de llicència d'obres, us ho comunic com a acte de tràmit, per al seu coneixement i als efectes oportuns.

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 17 de febrer de 2014

 

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis

P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)

Elvira Salvà Armengod