Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PRESIDÈNCIA, PLE, COMISSIÓ DE GOVERN I CONSELL EXECUTIU
Núm. 1800
Acord del Consell Executiu relatiu a la Convocatòria de 2014 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern
Versió PDF
Acord del Consell Executiu relatiu a la Convocatòria de 2014 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern.
El Consell Executiu del Consell de Mallorca, en sessió de data 5 de febrer de 2014, ha adoptat, entre d’altres, els següents acords:
«1r.- Aprovar l’expedient de la convocatòria de 2014 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives.
2n.- Aprovar les «Bases de la convocatòria de 2014 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives», que s’adjunten, i que han de regir l’esmentada convocatòria.
3r.- Convocar públicament les proves de conformitat amb el contingut i requisits exigits a les «Bases de la convocatòria de 2014 per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives»,
4rt.- Facultar al conseller executiu d’Urbanisme i Territori per a la instrucció, realització i resolució de la resta de tràmits corresponents del procediment.
5è.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’aquesta convocatòria i de les bases aprovades.»
ANNEX
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER L’OBTENCIÓ DE L’ACREDITACIÓ PROFESSIONAL DEL PERSONAL D’ADMISSIÓ I CONTROL D’AMBIENT INTERN.
1. Convocatòria de proves
Es convoquen a l’illa de Mallorca, per a l’any 2014, les proves per a l’obtenció de l’acreditació professional del personal d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives de les Illes Balears.
2. Dades d’examen
Les dates de les proves per a l’acreditació professional per a l’any 2014, són les següents:
Primera prova: 14 d’abril de 2014
Segona prova: 27 de juny de 2014
3. TEMARI
Matèries jurídiques:
TEMA 1. Constitució espanyola de 1978: drets i deures fonamentals.
TEMA 2. El dret d’admissió en activitats d’espectacles públics i recreatives. Títol II, i títol IX de la Llei 7/2013, de 26 de novembre; Real Decreto 2816/1982, de 27 de agosto; Decret 41/2011, de 29 d’abril; Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, aprovat pel Ple del Consell de Mallorca en sessió de data 14/11/2013; nocions bàsiques sobre normativa de Consum. Nocions bàsiques sobre la Llei Orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre Protecció de la Seguretat Ciutadana.
TEMA 3. Nocions bàsiques sobre delictes contra les llibertats, detencions il·legals, homicidis, lesions, amenaces i coaccions, legítima defensa i omissió del deure de socors, la tinença d’armes en locals de concurrència pública.
TEMA 4. Nocions bàsiques sobre la salut pública, drogodependències i tràfic de drogues.
TEMA 5. Autoritats competents en matèria d’activitats d’espectacles públics i recreatives.
Matèries de psicologia:
TEMA 6. Les relacions amb el públic en general i amb les forces i els cossos de seguretat.
TEMA 7. L’autocontrol: El pànic i el seus efectes. L’estrès i el comportament en situació de perill o de riscs col·lectius. Tècniques d’autocontrol
TEMA 8. Les relacions humanes i la seguretat:
- Aprenentatge de mètodes no violents per resoldre conflictes.
- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat d’embriaguesa perquè han consumit alcohol, estupefaents, etc.
- Els perfils de conductes i comportaments de les persones, especialment quan es troben en estat de perill o d’emergències.
Matèries tècniques de seguretat:
TEMA 9. Nocions bàsiques sobre instal·lacions de seguretat contra incendis i altres riscs col·lectius.
TEMA 10. Nocions bàsiques sobre plans d’autoprotecció i d’emergències.
TEMA 11. Comportaments i actuacions de les persones i de les masses en estat de pànic i d’emergència davant riscos col·lectius.
TEMA 12. Nocions bàsiques sobre sistemes de comunicació.
TEMA 13. Nocions bàsiques de la Llei 23/1992, de 30 de juliol, que regula la seguretat privada.
Matèries tècniques i sanitàries:
TEMA 14. Conceptes bàsics sobre primers auxilis i situacions d’assistència sanitària immediata.
TEMA 15. Conceptes bàsics sobre intervencions davant el consum d’alcohol, el consum de tabac, el consum de drogues.
TEMA 16. Conceptes bàsics sobre les agressions sexuals i la violència de gènere.
Pràctiques preceptives:
Al curs bàsic, s’ha de garantir la realització d’un mínim de 10 hores lectives de pràctiques preceptives, d’acord amb l’article 4.1.d del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca.
4. Desenvolupament i contingut de les proves
4.1 Els aspirants de la llista d’admesos han d’assistir a la sessió en la qual siguin convocats; els qui no compareixin seran exclosos, excepte en els casos al·legats i justificats amb anterioritat a la realització del exercici, en aquest cas, el tribunal haurà d’adoptar Resolució motivada al respecte.
4.2.Els aspirants han d’anar proveïts, per a cada exercici, del document nacional d’identitat o d’un document identificatiu equivalent en vigor. En qualsevol moment, durant les proves, el tribunal pot requerir als aspirants que acreditin la seva identitat.
4.3. Per a la realització de les proves, els aspirants no poden utilitzar cap tipus de documentació, aparell electrònic, calculadores, ni similars.
4.4.L’examen constarà d’un test teòric de 40 preguntes sobre el temari especificat al punt 3 d’aquesta convocatòria. Cada pregunta englobarà 4 possibles respostes, de les quals només una serà correcta.
4.5. La durada aproximada de les proves serà de 90 minuts.
L’enunciat o contingut, com també el desenvolupament de les proves, l’ha de determinar prèviament el tribunal qualificador.
Els criteris de correcció són els que s’especifiquen al punt 8 d’aquestes bases.
5. Tribunal Qualificador
5.1.D’acord amb l’article 19.2 del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, es nomenen els membres del tribunal qualificador per aquesta convocatòria.
President/a:
Titular: Sra. Catalina Terrassa Crespí, secretària tècnica d’Urbanisme i Territori
Suplent: Sr. Rafel Gelabert Tortella, director insular de Carreteres.
Vocals:
Titular 1: Sr. Marc Gradaille Llaneras, cap del Servei d’Activitats,
Suplent: Sr. Miguel Sánchez Madrid, cap de secció d’acitivitats catalogades del Servei d’Activitats
Titular 2: Sr. Maria José García Martínez, tècnica del Servei d’Activitats.
Suplent: Sr. Manuel Malagón Calonge, administratiu del Servei d’Activitats.
Secretària: Sra. Apol·lònia Serra Barceló, cap del servei administratiu de la Secretaria Tècnica, del Departament d’Urbanisme i Territori, amb veu i sense vot.
Secretària Suplent: Sra. Magdalena Porcel Moll, cap del servei administratiu de la Secretaria Tècnica, del Departament d’Urbanisme i Territori, amb veu i sense vot.
Tots els membres d’aquest tribunal que participin en les sessions tenen dret a percebre una indemnització per sessió i dia. D’acord amb el que preveu el Decret 62/2011, 20 maig, pel qual es regulen les modalitats de col·laboració en les activitats formatives i en els processos selectius i de provisió, i s’aprova el barem d’indemnitzacions que se’n deriven. Aquestes indemnitzacions són compatibles amb les dietes que reglamentàriament els corresponguin.
5.2. Amb la convocatòria prèvia del president, el tribunal s’ha de constituir amb l’assistència de la majoria dels membres, titulars o suplents.
En aquesta sessió, el tribunal ha d’acordar totes les decisions que corresponguin amb vista al desenvolupament correcte de les proves.
5.3. Una vegada constituït el tribunal, per a la actuació vàlida d’aquest, s’ha de requerir la presència, almenys, de la meitat dels seus membres, amb la presència obligatòria del president i del secretari. Els titulars i els suplents poden actuar indistintament i concurrentment.
5.4. El tribunal pot disposar que assessors especialistes s’incorporin als treballs, els quals han d’actuar amb veu però sense vot. Les actuacions d’aquests assessors s’han de reflectir a les actes. Així mateix, el tribunal es pot valer de l’activitat de personal auxiliar durant el desenvolupament material dels exercicis.
5.5. En cada una de les proves avaluadores, hi ha de ser present, com a mínim, un dels membres del tribunal, acompanyat dels vigilants i els col·laboradors que es considerin oportuns.
6. Requisits i termini de la Sol·licitud d’inscripció
6.1.Per prendre part en aquestes proves s’ha de presentar la declaració responsable dels requisits i la documentació necessària adjunta, segons el model de l’Annex 5 del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, que estarà disponible al Servei d’Activitats del Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca, al carrer de General Riera, 113 (Llar de la Infància), de Palma de Mallorca.
Aquest model de declaració responsable també estarà disponible a la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net,
A la declaració responsable corresponent a cada interessat, s’ha d’adjuntar la següent documentació:
a. Fotocòpia del DNI o passaport o permís de residència i de treball corresponent o documents equivalents.
b. Una fotografia digital o convencional model DNI.
c. Certificat mèdic oficial d’aptitud psicològica i de salut mèdica, favorable i en vigor, on s’indiqui específicament que la persona interessada reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per al desenvolupament de les funcions dels serveis d’admissió i control d’ambient intern .
d.Certificat en què consti que la persona aspirant no té antecedents penals a Espanya ni, si pertoca, en el seu país d’origen. En aquest darrer cas, s’haurà de presentar el certificat de penals original amb una traducció oficial.
e. Justificant del pagament de la taxa corresponent. L’imprès oficial corresponent se’ls lliurarà al Servei d’Activitats del Consell de Mallorca, o a la web, www.conselldemallorca.net.
6.2. La declaració responsable, amb la documentació esmentada abans, s’ha de presentar preferiblement en el Registre del Consell de Mallorca al carrer de General Riera, 113 (Llar de la Infància), de Palma de Mallorca, o en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
6.3. La falta de justificació de qualssevol dels requisits esmentats determina l’exclusió de l’aspirant.
6.4. Els terminis per a la presentació de la declaració responsable per a la inscripció a les proves avaluadores previstes per a l’any 2014 són:
* Per a la primera prova de data 14 d’abril de 2014: del 10 al 21 de març de 2014 (ambdós inclosos)
* Per a la segona prova de data 27 de juny de 2014: del 23 de maig al 3 de juny de 2014 (ambdós inclosos).
7. Requisits dels aspirants
Per ser admesos a les proves, els aspirants hauran d’aportar la documentació indicada a l’article 19.3 del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca i complir els següents requisits de l’article 10.2 de l’esmentat reglament:
a.Ser major d’edat.
b.Tenir la nacionalitat espanyola, ser nacional d’algun dels estats membres de la Unió Europea o tenir el permís de residència i de treball corresponent.
c. No tenir antecedents penals.
d. Tenir les aptituds i capacitats físiques i psíquiques idònies per a l’exercici de les funcions corresponents, acreditades mitjançant un certificat mèdic oficial on s’indiqui específicament que la persona interessada reuneix les aptituds físiques i psíquiques idònies per al desenvolupament de les funcions dels serveis d’admissió i control d’ambient intern. Aquest certificat haurà d’estar vigent en el moment de presentar-lo al Consell de Mallorca.
e. Tenir uns coneixements bàsics de les llengües oficials de les Illes Balears amb la finalitat de poder atendre el públic que s’hi adreci en aquestes llengües.
f. Haver superat el curs bàsic de personal dels serveis d’admissió i de control d’ambient intern.
A més, s’ha d’aportar el justificant d’haver realitzat l’abonament de la taxa corresponent al pagament dels drets d’examen.
Tots aquests requisits s’han de complir el dia de l’acabament del termini de presentació de sol·licituds i s’han de mantenir en el moment d’expedir l’acreditació professional corresponent.
8. Criteris de correcció
L’exercici es valorarà de 0 a 40 punts, i es qualificarà com a apte o no apte. Per tenir la qualificació d’apte és necessari obtenir una puntuació igual o superior 20 punts.
Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 1 punt; les preguntes no resoltes, tant si figuren les quatre opcions en blanc com si figura més d’una resposta, no es valoraran. Quant a les preguntes amb resposta errònia, es penalitzaran amb 0,25 punts.
9. Taxes i drets d’examen
D’acord amb l’ordenança fiscal reguladora de la taxa corresponent a tràmits administratius i serveis en relació a l’acreditació del personal del servei d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives publicada al Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 176, de 21 de desembre de 2013, les taxes i drets d’examen corresponents són
| 1. |
Per a la inspecció i supervisió dels centres de formació que hagin demanat impartir el curs bàsic |
111,35 € |
| 2. |
Per a la participació a les proves avaluadores per a l’obtenció de l’acreditació com a personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives (Drets d’examen) |
115,42 € |
| 3. |
Per a l’expedició, duplicat o renovació de la targeta acreditativa com a personal d’admissió i control d’ambient intern de les activitats d’espectacles públics i recreatives |
14,37 € |
10. Admissió d’aspirants
10.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el tribunal qualificador ha d’aprovar i fer pública, en el termini màxim de deu dies hàbils, les llistes provisionals d’aspirants admesos i exclosos, amb la indicació individualitzada de les causes d’exclusió dels aspirants que no hagin estat admesos. A les llistes han de constar, en tot cas, els llinatges, el nom i el número del document nacional d’identitat, o d’un document identificatiu equivalent, de tots i cada un dels interessats.
Aquestes llistes es publicaran al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (C/ General Riera, 113), i a efectes informatius, a la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net.
10.2. Els aspirants exclosos provisionalment, així com els qui no figurin en la relació d’admesos ni d’exclosos, disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de publicar-se’n les llistes provisionals al tauler d’edictes de la Llar de la Infància, per esmenar el defecte que n’ha motivat l’exclusió o la no inclusió expressa.
10.3. En el termini màxim de cinc dies hàbils amb relació a l’acabament del període d’esmena, el tribunal qualificador ha d’aprovar les llistes definitives d’admesos i exclosos de la convocatòria, i les ha de fer públiques pels mateixos mitjans esmentats al punt 10.1.
10.4. A les llistes definitives d’admesos i exclosos, el tribunal qualificador hi ha de fer constar, així mateix, les hores i els llocs en què s’han de fer les proves corresponents.
En el cas que una convocatòria no tengués com a mínim 10 aspirants, quedarà suspesa i es convocarà als aspirants a la següent convocatòria
11. Llista d’aprovats
11.1. El tribunal qualificador ha de publicar en cada convocatòria la llista provisional dels aspirants que resultin aptes i no aptes a la prova avaluadora, incloent-hi els que no s’hagin presentat a la prova.
A la llista s’ha d’indicar a més de la qualificació, el document nacional d’identitat (o document identificatiu equivalent en vigor). En aquesta llista s’ha d’explicitar el termini en el qual els interessats poden sol·licitar, per escrit, la revisió de l’exercici, que no podrà ser superior a un termini de 3 dies, i el lloc, els dies i l’horari en què es poden fer aquestes revisions.
Aquestes llistes es publicaran al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (C/ General Riera, 113), i a efectes informatius, a la pàgina web del Consell de Mallorca www.conselldemallorca.net.
11.2. Finalitzat el procés de revisió, el tribunal qualificador ha d’elevar al Conseller executiu d’Urbanisme i Territori, en cada convocatòria, la llista definitiva d’aptes, i ha de fer-la pública al tauler d’edictes de la Llar de la Infància (C/ General Riera, 113), així com la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears /BOIB.
12. Expedició de la targeta d’identificació
En compliment de l’article 12 del Reglament regulador dels serveis d’admissió i control d’ambient intern en les activitats d’espectacles públics i recreatives, en l’àmbit de l’illa de Mallorca, en un termini màxim de deu dies a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva de les persones que han superat la prova avaluadora en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, les persones declarades aptes, prèvia identificació de l’interessat i presentació del justificant del pagament de la taxa corresponent, podran recollir la targeta d’identificació que els acredita com a professional, al Servei d’Activitats del Departament d’Urbanisme i Territori del Consell de Mallorca, al carrer de General Riera, 113 (Llar de la Infància), de Palma de Mallorca.
13. Reclamacions administratives
Contra l’acord del Consell Executiu d’aprovació de les presents bases, que no posen fi a la via administrativa es pot interposar el recurs d’alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Mallorca, dins del termini d’un mes, comptador a partir del dia següent al de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb allò que es preveu a l’article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars.
Els interessats poden impugnar la convocatòria i els actes administratius que es derivin de l’actuació del tribunal, en el termini i la forma que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La convocatòria o les bases, un cop publicades, només es poden modificar amb subjecció estricta a les normes de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
El tribunal qualificador ha de resoldre totes les incidències que se suscitin en el transcurs d’aquesta convocatòria, d’acord amb el que disposa el règim de recursos administratius que preveu la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Els drets d’examen seran reintegrats als aspirants exclosos de la participació de la convocatòria, sempre que formulin la reclamació corresponent.
Palma, 5 de febrer de 2014
El secretari del Consell Executiu,
Jeroni M. Mas Rigo