Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 1665
Execució subsidiària de l'ordre d'execució del carrer Josep Balaguer, 5

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que no ha estat possible dur a terme la notificació personal pels mitjans legalment establerts d’acord amb allò previst a l’art. 59 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu comú, modificada per la llei 4/99, de 13 de gener, es notifica al Sr. Domingo Ferrer Marqués (DNI 078179261), a la Sra. Ana Maria Sánchez Rodriguez (DNI 27129162H), als hereus de la Sra. Dolores Garcia Morales (DNI 78193634M) i al Sr. Manuel Morales Garcia (DNI 43026599Q) el següent decret de batlia núm. 2013/1195:

“VIST l’ordre d’execució notificada en data 7 de maig de 2012, ordenant dur a terme les tasques especificades a l’informe de l’Arquitecte tècnic municipal, relatives a la reparació de la façana i de l’armadura de l’edifici situat al carrer músic Josep Balaguer, núm. 5, d’Inca.

VIST que a data d’avui no s’han executat els esmentats treballs, per tant, no s’han complit les condicions de seguretat, salubritat i ornament públic, així com l’obligació de conservació que determina l’article 9 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl per totes les edificacions, en relació amb les articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística i el Text Refós de la Llei sobre règim del sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976.

VIST que en data de 18 de juliol de 2013 es va dictar Decret de batlia núm. 2013/780, mitjançant el qual es dur a terme l’execució subsidiària de l’ordre d’execució esmentada, atès l’incompliment per part dels propietaris de la COMUNITAT DE PROPIETARIS DEL CARRER MÚSIC JOSEP BALAGUER, NÚM. 5 i on es va determinar que les obres es realitzarien per l’Ajuntament a càrrec dels propietaris de la comunitat esmentada i mitjançant l’empresa constructora Escribano, SL.

VIST que l’empresa Escribano, SL, ha renunciat a la realització de les obres per discrepàncies en al forma de pagament, l’Ajuntament a contactat amb una altre empresa per dur a terme les obres amb caràcter d’urgències, Finques la Trapa, SL., la qual ha presentat un pressupost d’obra amb iva inclòs de 29.682,89€.

VIST l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal, mitjançant el qual considera que el pressupost presentat per l’empresa Finques la Trapa, SL, s’ajusta a la realitat de les obres i es correcte.

ATÈS el que disposa el PGOU d’Inca i l’Ordenança de Policia i bon Govern d’Inca de 1993; així com els articles 10 i 11 Llei 10/1990, de 23 d’octubre de Disciplina Urbanística, l’ article 181.2 del Text refós de la Llei sobre règim de Sòl i ordenació urbana de 9 d’abril de 1976 i l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl, on es disposa l’obligació i deures dels propietaris mantenir i conservar les edificacions en les condicions legals de seguretat, salubritat, accessibilitat i ornat públic.

ATÈS el que disposa l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació a la potestat de l’Administració Pública per executar de forma subsidiària aquells actes no personals que no han estat complits pels administrats.

Per tot això, i d’acord amb les competències que m’atribueix la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases de règim local, i demés normativa d’aplicació, HE RESOLT:

1.- DEIXAR sense efectes el Decret de batlia núm. 2013/780 de data 18 de juliol.

2.- EXECUTAR SUBSIDIARIAMENT l’ordre d’execució consistent en les tasques determinades a l’informe de l’Arquitecte Tècnic Municipal que es transcriuen a continuació, relatives a l’edifici situat al carrer músic Josep Balaguer, núm. 5, d’Inca, als efectes d’adoptar les mesures de conservació per complir amb les condicions legals de seguretat, salubritat i ornament públic que determina l’article 9.1 del Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny pel qual s’aprova el Text Refós de Llei del Sòl.

Les obres de conservació per garantir la seguretat, salubritat i ornament públic, consistiran en el següent:

1.- Retirada de tot el material deteriorat del revestiment de la façana.

2.- Inspecció de l’estat de corrosió de l’armadura de l’estructura.

3.- Sanejament de l’armadura existent i recobriment amb morter de reparació.

Es valoren les obres a realitzar en la quantitat de 29.682,89€, d’acord amb el pressupost que es va aportar per l’empresa constructora FINQUES LA TRAPA, SL i que l’Ajuntament encomana realitzar els treballs esmentats. 

3.- CONCEDIR AUDIÈNCIA als propietaris, perquè durant un termini de 10 dies hàbils puguin formular les al·legacions que estimin convenients i  presentar els documents o altres elements de judici que es trobin adients i assumir les obres als efectes de què la Corporació Municipal no tingui que dur a terme l’execució subsidiària.

4.- ENCOMENAR a l’entitat constructora FINQUES LA TRAPA, SL la realització de les obres en qüestió a càrrec de la COMUNITAT DE PROPIETARIS DEL CARRER MÚSIC JOSEP BALAGUER, NÚM. 5 i per un pressupost inicial de 29.682,89€ (iva inclòs).

5.- ADVERTIR que les obres d’adequació que dugui a terme la Corporació Municipal per un valor de 29.682,89 €, d’acord amb la valoració realitzada per l’Arquitecte Tècnic Municipal, seran amb càrrec dels propietaris sense perjudici d’imposar les sancions i reclamar els danys i perjudicis que es puguin derivar de l’incompliment les obres i adopció de les condicions de salubritat, higiene i seguretat necessàries.

6.- COMUNICAR a la COMUNITAT DE PROPIETARIS DEL CARRER MÚSIC JOSEP BALAGUER, NÚM. 5, que ha de procedir a dipositar de forma provisional la quantitat de 29.682,89€ + les quantitats relatives a la taxa de llicència i impost de construcció i instal·lacions per un import de 1.079,37€ dins la Tresoreria municipal, en concepte del cost de les actuacions i obres a realitzar segons informe tècnic municipal abans esmentat, en funció de la quota de propietat que tingui assignat cada  propietari:

Quota de propietat

Quantitat a pagar per cada propietari respecte al cost de les obres (29.682,89€)

Quantitat a pagar per cada propietari respecte a les taxes municipals (1.079,37€)

Situació

Propietari

5,5

   1.632,56 €

       59,37 €

Local soterrani

Domingo Ferrer Marqués

5,6

   1.662,24 €

       60,44 €

Local comercial

Domingo Ferrer Marqués

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

1ºA

Antonia Martorell

6

   1.780,97 €

       64,76 €

1ºB

José Manuel Pareja

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

2ºA

Cristian Florin Giurgi

6

   1.780,97 €

       64,76 €

2ºB

Juan Crisostomo

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

3ºA

Miguel Nicolau

6

   1.780,97 €

       64,76 €

3ºB

José Aguiló

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

4ºA

Artura Inarejos

6

   1.780,97 €

       64,76 €

4ºB

Ana María Sanchez Rodriguez

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

5ºA

Juana Llabrés

6

   1.780,97 €

       64,76 €

5ºB

José Cabra

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

6ºA

Cayetano Giron

6

   1.780,97 €

       64,76 €

6ºB

Francisca Llobera

5,2

   1.543,51 €

       56,13 €

7ºA

José Alomar

6

   1.780,97 €

       64,76 €

7ºB

Jaume Morell

5,5

   1.632,56 €

       59,37 €

Miguel Ramón

5

   1.484,14 €

       53,97 €

Domingo Ferrer Marqués

El pagament de les quantitats esmentades a la tabla s’ha de realitzar en el terminis següents:

a) Si la notificació es rep entre els dies 1 i 15 de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la data de la notificació fins el dia 5 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.

b) Si la notificació es rep entre els dies 16 i últim de cada mes, el pagament s’haurà de dur a terme des de la notificació fins el dia 20 del mes següent o l’immediat hàbil posterior.

Una vegada transcorregut aquest termini sense que s’hagi efectuat el pagament voluntari de la present liquidació, per aquest Corporació municipal es procedirà al cobrament del seu import per la via de constrenyiment i, si n’és el cas, a l’embargament de béns i drets que pertanyen a dita persona obligada, en quantitat suficient per cobrir l’import d’aquesta liquidació i els recàrrecs, els interessos i les costes.

Realitzada l’actuació es procedirà a la liquidació final de cost de les mateixes i, en el seu cas, al retorn de la quantitat sobrant o reclamació de la diferència en el supòsit de que les obres impliquin un major cost.

7.- PROCEDIR i SOL·LICITAR la realització d’una anotació cautelar i/o preventiva en el Registre de la Propietat núm. 1 de Inca, als efectes de garantir el cobrament de la quantitat de 29.682,89 € corresponent a les actuacions i/o tanques que de forma subsidiària durà a terme l’Ajuntament d’Inca per tal de dur a terme l’ordre d’execució en qüestió. 

8.- NOTIFICAR aquest decret a la COMUNITAT DE PROPIETARIS DE L’EDIFICI SITUAT AL CARRER MÚSIC BALAGUER, NÚM. 5 D’INCA i a la totalitat de propietaris amb indicació dels recursos procedents.”

La qual cosa, US COMUNICO, perquè en prengueu coneixement i tengui els efectes oportuns.

Contra aquest acord que esgota la via administrativa, de conformitat amb l’article 109.c) de la Llei 30/92 de 26 de novembre, modificada per la Llei 4/99 i l’article 52.2 de la Llei 7/85 de 2 d’abril de 1985 de Bases de Règim Local i altres normes concordants i complementàries, es podran interposar, alternativament, els recursos següents:

  1. Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma de Mallorca, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
  2. El recurs potestatiu de reposició, que s’interposarà davant l’òrgan que ha dictat aquest acord en el termini d’un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació del present acord, de conformitat amb l’establert a l’article 116 i següents de la Llei de procediment administratiu abans esmentada. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d’un mes des de la seva presentació sense que s’hagi resolt expressament ni s’hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de sis mesos, comptadors a partir del dia següent a la desestimació presumpta.

No obstant l’anterior, es pot exercitar, si n’és el cas, qualsevol altre recurs que s’estimi pertinent.

 

Inca, 20 de gener de 2014

El batle-president
Rafel Torres Gómez