Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANT LLUIS

Núm. 1154
Aprovació definitiva modificació Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària celebrada el dia 29 de novembre de 2013 va aprovar provisionalment la modificació de l'Ordenança fiscal reguladora de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica en el seu apartat 3, de l’article 3r, així com la incorporació d’un apartat 5è del mateix article.

En el BOIB núm. 168, de dia 05.12.13, es publica l'anunci de l'esmentada aprovació.

Atès què durant el període establert a l’efecte no s’ha presentat al·legacions, l’esmentada ordenança s’entén aprovada definitivament.

De conformitat amb la legislació vigent, es publica íntegrament l’esmentada Ordenança:

 

ORDENANÇA FISCAL DE L’IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA

Article 1

Fonament legal i fet imposable

1. De conformitat amb el que es disposa en els articles 59 i 92 i següents del RDL 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals (TRLRHL), s’estableix L’IMPOST SOBRE VEHICLES DE TRACCIÓ MECÀNICA, que ha de gravar els vehicles d’aquesta naturalesa aptes per a circular per les vies públiques, qualssevol que en sigui la classe i la categoria.

2. Es consideren vehicles aptes per a la circulació els vehicles que han estat matriculats en els registres públics i no se n’han donat de baixa. A l’efecte d’aquest impost, també s’hi consideren aptes els vehicles que tenen permisos temporals i matrícula turística.

3. No estan subjectes a aquest impost els vehicles que, havent estat donats de baixa dels registres per antiguitat del model, poden ser autoritzats a circular excepcionalment en ocasió d’exhibicions, certàmens o curses limitades als esdeveniments d’aquesta naturalesa.

Article 2

Subjecte passiu

Són subjectes passius d'aquest impost les persones físiques o jurídiques i les entitats a les quals es refereix l'article 33 de la Llei general tributària a nom de la qual persona consta el vehicle en el permís de circulació.

Article 3

Exempcions i bonificacions

1. Estan exempts de l’impost els vehicles que es consideren en l’article 93 del TRLRHL. Les exempcions previstes per a vehicles destinats exclusivament al transport de persones amb mobilitat reduïda, així com per a vehicles i maquinària amb cartilla d’inspecció agrícola, les ha de demanar expressament la persona interessada; en la sol·licitud cal indicar-hi les característiques del vehicle i la matrícula, i adjuntar-hi   la documentació que acredita el compliment de les condicions previstes per a l’exempció sol·licitada.

2. Amb vista a fomentar la utilització de vehicles progressivament més poc nocius per al medi ambient, s’estableix el règim de bonificacions següent:

a) Vehicles elèctrics o mixts: 75% de la quota tributària.

b) Vehicles que empren combustibles no derivats del petroli: 75% de la quota tributària.

3. Per contribuir a preservar els denominats vehicles històrics s’estableix el següent règim de bonificacions:

a) Bonificació del 100% de la quota tributària per a vehicles declarats històrics, conforme al que es preveu el Reial decret 1247/1995, de 14 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de vehicles històrics.

b) Bonificació del 75% de la quota per a aquells vehicles de més de 25 anys d’antiguitat i que no tenen aquesta declaració però que, tenint la Inspecció Tècnica de Vehicles al dia, reuneixen les condicions establertes en el RD 1247/1995, de 14 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de vehicles històrics, o normativa estatal o autonòmica que el substitueixi. Aquesta circumstància es podrà acreditar mitjançant informe individualitzat d’una entitat associativa del sector justificant que el vehicle en qüestió compleix amb els requisits per obtenir aquesta categoria.

4. Per a les bonificacions previstes en els dos apartats anteriors, cal adjuntar a la sol·licitud la documentació acreditativa que el vehicle compleix les condicions previstes per a cada tipus de bonificació.

5. Els beneficis fiscals previst a l’apartat 1 d’aquest article tenen efecte a partir de l’exercici fiscal de la data de la sol·licitud, sempre que es compleixin les condicions de caràcter subjectiu i objectiu previstes en aquesta ordenança i en el mateix TRLHL.

La resta dels beneficis fiscals a què es fa referència en aquest article tenen efecte a partir de l’exercici següent al de la seva concessió. No obstant açò, quan el benefici fiscal se sol·liciti abans que la liquidació sigui ferma, es concedirà amb efecte en aquest mateix exercici si, en la data de meritació del tribut, hi concorren els requisits exigits per al seu gaudi.

Article 4

Bases i quota tributària

L’impost s’exigeix d’acord amb el quadre de tarifes següent (el coeficient aplicat a les quotes art. 95.1 TRLRHL és 1,64):

A) TURISMES

 

De menys de 8 cavalls fiscals

20,70

De 8 a 11,99 cavalls fiscals

55,89

De 12 a 15,99 cavalls fiscals

117,98

De 16 a 19,99 cavalls fiscals

146,96

Des de 20 cavalls fiscals endavant

183,68

B) AUTOBUSOS

 

De menys de 21 places

136,61

De 21 a 50 places

194,57

De més de 50 places

243,21

C) CAMIONS

 

de menys de 1000 quilograms de càrrega útil

69,34

De 1000 a 2999 quilograms de càrrega útil

136,61

De més de 2999 a 9999 quilograms de càrrega útil

194,57

De més de 9999 quilograms de càrrega útil

243,21

D) TRACTORS

 

de menys de 16 cavalls fiscals

28,98

De 16 a 25 cavalls fiscals

45,54

de més de 25 cavalls fiscals

136,61

E) REMOLCS I SEMIREMOLCS

 

ARROSSEGATS  PER VEHÍCLES DE TRACCIÓ

 

MECÀNICA

 

De menys de 1000 i més de 750 quilograms de càrrega útil

28,98

De 1000 a 2999 quilograms de càrrega útil

45,54

De més de 2999 quilograms de càrrega útil

136,61

F) ALTRES VEHICLES

 

Ciclomotors

7,25

Motocicletes de fins a 125 cc

7,25

Motocicletes de més de 125 fins a 250 cc

12,41

Motocicletes de més de 250 fins a 500 cc

24,85

Motocicletes de més de 500 fins a 1000 cc

49,64

Motocicletes de més de 1000 cc

99,35

 

Article 5

Període impositiu i meritació

1. El període impositiu coincideix amb l’any natural, llevat que es tracti de primera adquisició del vehicle.  En aquest cas, el període impositiu comença el dia en què es produeix la dita adquisició.

2. L’impost es merita des del primer dia del període impositiu.

3. L’import de la quota de l’impost s’ha de prorratejar per trimestres naturals en els casos de primera adquisició o baixa del vehicle.

Article 6

Règims de declaració i d’ingrés

La gestió, liquidació, inspecció i recaptació, així com la revisió dels actes dictats en via de gestió tributària, correspon a l’ajuntament del domicili que consti en el permís de circulació del vehicle.

Article 7

1. En sol·licitar davant la Prefectura Provincial de Trànsit la matriculació, la certificació d’aptitud per a circular o la baixa definitiva d’un vehicle, cal acreditar que  prèviament  s’ha pagat l’impost.

2. A aquesta mateixa obligació estan subjectes els titulars de vehicles reformats quan ho comuniquin a la Prefectura Provincial de Trànsit, sempre que la reforma  n’alteri la classificació a l’efecte d’aquest impost, com també en els casos de transferència i de canvi del domicili que consta en el permís de circulació del vehicle.

3. Les prefectures provincials de Trànsit no tramiten els expedients de baixa o transferència de vehicles si no s’acredita haver pagat l’impost prèviament.

4. L’instrument acreditatiu del pagament consisteix en una certificació del Servei Municipal de Recaptació que justifica que el titular del vehicle en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries i que aquestes no han prescrit.

Article 8

L’impost s’ha de pagar dins el primer trimestre de cada exercici en el cas dels vehicles que ja estan matriculats o declarats aptes per a la circulació. En cas de nova matriculació o de modificació en el vehicle que alteri la seva classificació als efectes tributaris, el termini del pagament de l’impost o de la liquidació complementària és de trenta dies a partir de l’endemà de la matriculació o rectificació.

Article 9

1. L’elaboració del Padró és anual, i hi han de figurar els contribuents afectats i les quotes respectives que es liquiden per l’aplicació d’aquesta Ordenança. Aquest Padró ha de ser exposat al públic durant quinze dies, a l’efecte de reclamacions, mitjançant anunci al BOIB i edictes en la forma acostumada en la localitat.

2. Havent transcorregut el termini d’exposició al públic, l’Ajuntament ha de resoldre  sobre les reclamacions presentades i aprovar definitivament el Padró, que ha de servir de base per als documents cobradors corresponents.

Article 10

Les quotes liquidades i no satisfetes dins el període voluntari s’han de fer  efectives per via de constrenyiment, d’acord amb les normes del Reglament general de recaptació.

Article 11

Partides fallides

Es consideren partides fallides o crèdits incobrables les quotes que no han pogut fer-se efectives pel procediment de constrenyiment, per a la qual declaració s’ha de formalitzar l’expedient oportú, d’acord amb el que preveu  el vigent Reglament general de recaptació.

Article 12

Infraccions i sancions

Per a tot quant afecta a la qualificació d’infraccions tributàries, així com a les sancions que hi corresponen, cal atenir-se a les disposicions dels articles 77 i següents de la Llei general tributària, tal com s’ordena en l’article 12 del TRLRHL.

Disposició final

La present Ordenança tindrà efectes des de l’1 de gener de 2014 fins la seva modificació o derogació expressa.

 

Sant Lluís, 27  de gener de 2014

El Batle de l’Ajuntament de Sant Lluís
Cristóbal Coll Alcina