Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

Núm. 1053
Aprovació definitiva de l´ordenació i establiment dels preus públics per a la prestació del servei d´utilització d´elements de mobiliari municipal, així com l´ordenança reguladora dels mateixos

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

No havent-se presentat pels interessats, durant el termini d’exposició al públic, cap reclamació contra l’ordenació i establiment dels preus públics per a la prestació del servei d’utilització d’elements de mobiliari municipal, així com l’ordenança reguladora dels mateixos, aprovada provisionalment  per l’Ajuntament Ple, en sessió de dia 25 de novembre de 2013, ha resultat definitivament aprovat, i per aquest motiu, es publica el text íntegre del mencionat acord, que és el següent:

“PRIMER.- Aprovar inicialment l’establiment de preus públics per la prestació del servei d’utilització d’elements de mobiliari municipal, així com l’ordenança reguladora dels mateixos, segons la redacció següent:

“ORDENANÇA REGULADORA DEL PREU PÚBLIC PER LA PRESTACIÓ DEL SERVEI D’UTILITZACIÓ D’ELEMENTS DE MOBILIARI MUNICIPAL

Article 1. Fonament legal.

En ús de les atribucions conferides en els articles 41 a 47 i 127 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 març, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aquest Ajuntament estableix el preu públic per la prestació del d’utilització d’elements de mobiliari municipal.

Article 2. Objecte.

Constitueix l’objecte d’aquest preu públic la utilització, prèvia sol·licitud (model del qual s’adjunta com a ANNEX I) per part dels interessats, dels següents elements de mobiliari municipal:

OBJECTE

CADIRES

TORRADORES

1 POST I 2 BANQUETS

BARRERES

EQUIP DE SO I MUSICA SIMPLE (BAFLES ACTIUS + PEUS)+ MICROFON AMB CABLE + PEUS

EQUIP DE SO I MUSICA COMPOST (BAFLES ,PEUS,TAULA MESCLES, LECTOR CD´S) + MICROFON AMB CABLE + PEUS

TARIMA ESCENARI CADA 2 m2.

ESTUFES DE GAS EXTERIORS SENSE BOMBONA

PROJECTOR I PANTALLES

POALS DE FEMS

CARPA MUNICIPAL FIXA

Article 3. Obligats al pagament.

Vendran obligats al pagament del preu públic les persones, físiques o jurídiques, que es beneficiïn, gaudeixin o aprofitin els elements de mobiliari municipal, per a la utilització dels quals s’ha establert el present preu públic.

Pel que fa als subjectes responsables s’estarà al que estableix la LGT en els seus articles 41 a 43.

Article 4. Naixement de l’obligació de pagament. Forma

1. L’obligació de pagar el preu públic neix des de que s’inicia la prestació del servei d’utilització del mobiliari. No obstant, l’import total del preu públic i, si escau, de la fiança, haurà de ser dipositat una vegada obtinguda autorització municipal per a la seva utilització i abans que tingui lloc la recollida del material.

Quan per causes no imputables a la persona obligada al pagament del preu el servei no es presti, procedirà la devolució de l’import corresponent.

2. El pagament del preu públic i l’ingrés del dipòsit s’efectuarà a l’Ajuntament de Santa Margalida en el número de compte corrent que s’indiqui a l’efecte.

Article 5. Quantia.

La quantia a abonar, IVA inclòs, per la utilització dels elements de mobiliari municipal serà la següent:

OBJECTE

TARIFA UNITARIA

ENTREGA DE CADIRES

0,25 €

ENTREGA DE TORRADORES

2,50 €

ENTREGA DE 1 POST I 2 BANQUETS

1,50 €

ENTREGA DE BARRERES

1,50 €

ENTREGA DE EQUIP DE SO I MUSICA SIMPLE (BAFLES ACTIUS + PEUS)+ MICROFON AMB CABLE + PEUS

50,00 €

ENTREGA DE EQUIP DE SO I MUSICA COMPOST (BAFLES ,PEUS,TAULA MESCLES, LECTOR CD´S) + MICROFON AMB CABLE + PEUS

75,00 €

ENTREGA DE TARIMA ESCENARI CADA 2 m2.

10,00 €

ENTREGA DE ESTUFES DE GAS EXTERIORS SENSE BOMBONA

3,00 €

ENTREGA DE PROJECTOR I PANTALLES

5,00 €

ENTREGA DE POALS DE FEMS

1,00 €

CARPA MUNICIPAL FIXA/ PER DIA

30,00 €

Article 6. Exempcions.

1. Estan exempts del pagament de les tarifes les associacions i entitats que desenvolupin les seves activitats en el terme de Santa Margalida.

2. L’exempció del pagament de la tarifa, s’estendrà també al dipòsit. 

3. L’aplicació de l’exempció requerirà la petició expressa de la persona sol·licitant.

Article 7. Normes de gestió.

1. La utilització dels elements de mobiliari municipal està subjecte a autorització prèvia de batlia o de la regidoria en qui delegui, que podrà denegar-la en funció de la disponibilitat del mobiliari i de les necessitats i programació de l’Ajuntament de Santa Margalida.

2. La sol·licitud per utilitzar els elements de mobiliari municipal s’ha de realitzar amb una antelació mínima de 10 dies hàbils abans d’aquell en que s’hagin d’utilitzar. A efectes d’aquest còmput, no es tindrà en compte ni el dia en que es presenta la sol·licitud ni el dia que s’hagin d’utilitzar. Les sol·licituds realitzades sense respectar l’antelació mínima de 10 dies hàbils podran ser denegades.

3. En el termini màxim de 7 dies hàbils des de la presentació de la sol·licitud, la Batlia o la regidoria en qui delegui dictarà resolució atorgant o denegant l’autorització sol·licitada, entenent-se denegada la sol·licitud si dins l’indicat termini de 7 dies no s’ha dictat resolució expressa.

L’autorització indicarà l’import del preu públic i de la fiança a satisfer, el lloc de pagament i el lloc o dades de contacte per procedir a la recollida del material i serà notificada, si es possible, electrònicament.

4. El pagament del preu públic, que serà irreductible, i de la fiança es realitzarà una vegada obtinguda autorització i abans que tingui lloc la recollida del material.

Notificada l’autorització, la persona interessada recollirà la liquidació per procedir al pagament del preu i de la fiança.

5. Serà obligatori constituir una fiança per import de 30.-€, en garantia de la devolució i correcta utilització dels elements de mobiliari.

Retornat el mobiliari per part de la persona autoritzada, la persona responsable municipal comprovarà que s’han retornat tots els elements i que els mateixos es troben en el mateix estat de conservació i neteja en que es varen entregar, emetent un informe de conformitat a l’efecte, que constituirà document suficient per procedir a la seva devolució.

6. La recollida del material només es realitzarà prèvia presentació de l’autorització atorgada i justificant del pagament del preu públic.

7. La persona autoritzada serà la responsable i encarregada de recollir i entregar el mobiliari, excepte quan es tracti d’entitats i associacions que desenvolupin les seves activitats en el terme de Santa Margalida i respecte de sol·licituds formulades per a la realització d’actes culturals, festius o altres on l’Ajuntament hi participi o hi col·labori. En aquest darrer cas, l’Ajuntament serà qui s’encarregarà de fer l’entrega i recollida del material.

El material la utilització del qual s’ha autoritzat serà retornat en el termini màxim de 2 dies naturals següents a aquell en que havia de ser emprat. La devolució es realitzarà al mateix lloc on va ser recollit.

Transcorregut aquest termini sense que s’hagi retornat el material, serà incautada la garantía dipositada.

8. Els deutes per el preu públic regulat en la present Ordenança es podran exigir pel procediment administratiu de constrenyiment.

DISPOSICIÓ FINAL

L’acord d’establiment d’aquest preu públic fou adoptat i la seva Ordenança fou aprovada per l’Ajuntament Ple, en sessió celebrada el dia ____________ i començarà a regir a partir del dia de la seva publicació i continuarà en vigor fins que s’acordi la seva derogació o modificació expressa per part de l’Ajuntament.”

SEGON.- Donar a l’expedient la tramitació i publicitat preceptiva, mitjançant exposició del mateix en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per un termini de 30 dies, dins dels quals els interessats podran examinar-lo i plantejar les reclamacions que estimin oportunes.

TERCER.- Considerar definitivament adoptat l’Acord, en el supòsit de que no es presentin reclamacions a l’expedient en el termini anteriorment indicat.

QUART.- Facultar al Balte perquè adopti quantes disposicions i resolucions estimi oportunes pel bon funcionament i correcte desenvolupament de l’Ordenança, respectant, en tot cas, les competències atribuïdes als altres òrgans”

Contra aquest Acord, els interessats podran interposar recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquest anunci al Butlletí Oficial de les Illes Balears, davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.

 

A Santa Margalida, a 21 de gener de 2013.

 

El Batle

Antoni Reus Darder