Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 837
Modificació Ordenança reguladora de la taxa per a l'expedició de documents administratius
Versió PDF
Una vegada finalitzat el termini d’exposició pública sense que s’hagin presentat al·legacions, ha resultat aprovada definitivament la modificació de l’Ordenança reguladora de la taxa per a l’ expedició de documents administratius.
Es publica el text íntegre de la mateixa, per a la seva entrada en vigor i aplicació, en compliment del previst a l’article 103, de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local, que és el següent:
“ORDENANÇA REGULADORA DE LA TAXA PER A L’EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
(aprovada pel Ple de 28 de novembre de 2013)
Article 1. Fonament i naturalesa
A l’empara del previst als articles 58 i 20.4.a) de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, l’Ajuntament estableix la taxa per expedició de documents administratius i per la utilització de documentació municipal, que es regirà per aquesta Ordenança
Article 2. Fet imposable
1. El fet imposable de la taxa el constitueix l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tot tipus de documents que expedeixi i d'expedients de què entengui l'administració o les autoritats municipals.
2. A aquests efectes, s'entendrà tramitada a instància de part qualsevol documentació administrativa que el particular hagi provocat o que redundi en el seu benefici, encara que no hagi existit sol·licitud expressa de l'interessat.
3. La tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals no estarà sotmesa a aquesta taxa, com tampoc no ho estaran les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra resolucions municipals de qualsevol classe i els relatius a la prestació de serveis o a la realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, que estiguin gravats per una altra taxa municipal o pels que aquest Ajuntament exigeixi un preu públic.
Article 3. Subjectes passius
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a què es refereix l'article 33 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en l'interès de les quals redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
Article 4. Responsables
1. Són responsables tributaris les persones físiques o jurídiques determinades com a tals en la legislació general tributària.
2. La derivació de responsabilitat requerirà que, prèvia audiència de l’interessat, es dicti acte administratiu, en els termes previstos a la Llei General Tributària.
Article 5. Beneficis fiscals
1. Gaudiran d'exempció aquells contribuents que reuneixin les següents condicions:
2. No s’aplicaran bonificacions ni reduccions per a la determinació del deute.
Article 6. Quota tributària
1. La quota tributària es determinarà per una quantitat fixa que s'assenyalarà segons la naturalesa dels documents o expedients que s'han de tramitar, d'acord amb les tarifes següents:
|
|
Euros |
| Epígraf 1. Censos de població d’habitants |
|
| 1. Certificacions d’empadronament en el cens de població, encara que sigui negativa - Vigent - De censos anteriors |
1,00 2,00 |
| 2. Certificats de convivència i residència |
1,00 |
| Epígraf 2. Certificacions |
|
| 1. Certificació de documents o acords municipals |
10,00 |
| 2. Altres certificacions |
12,00 |
| 3. Pel bastanteig de poders que hagin de produir efecte a les oficines municipals |
10,00 |
| Epígraf 3. Documents expedits o estesos per les oficines municipals |
|
| 1. Per expedició de certificacions i informes en expedients de traspassos, d’obertura o similars de locals, per cada un |
10,00 |
| 2. Per l’acarament de documents a instància de part, per cada un |
10,00 |
| 3. Per cada document que s’expedeixi en fotocòpia, per cada foli A4 |
0,20 |
| 4. Per cada document que s’expedeixi en fotocòpia, per cada foli A3 |
0,50 |
| Epígraf 4. Documents relatius a serveis d’urbanisme |
|
| 1. Per cada certificació d’antiguitat d’edificació, a instància de part |
60,00 |
| 2. Per cada certificació de final d’obra |
60,00 |
| 3. Obtenció de cèdula urbanística |
60,00 |
| Epígraf 5. Utilització de documentació de l’arxiu municipal |
|
| 1. Per certificacions de documents |
30,00 |
| 2. Per l’acarament de còpia de documents |
10,00 |
| 3. Per recerca de documents, encara que sigui amb resultat negatiu, per cada hora |
24,00 |
| 4. Per l’emissió d’informe tècnic |
30,00 |
| Epígraf 6. Documentació expedida per la policia local |
|
| 1. Per emissió de documents informatius sobre un succés en què hagi intervingut la policia local, diferents dels que consten a altres apartats |
12,00 |
| 2. Pel revelat de fotografies d’infraccions de trànsit per excés de velocitat |
1,50 |
| 3. Per redacció d’extracte informatiu per accident de trànsit |
86,00 |
| 4. Per redacció d’un informe per accident de trànsit |
215,0 |
2. La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti, des de que s'inicia fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i la notificació a l'interessat de l'acord recaigut.
3. Les quotes que en resulten de l'aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran en un 50 per cent quan els interessats sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin l'acreditament.
4. En el cas de la tramitació d’expedients, o qualsevol activitat administrativa, que requereixi publicació al BOE, BOIB o un diari, l’import dels anuncis serà satisfet per la persona interessada, tant si el procediment s’ha iniciat a instància de part, com d’ofici.
Article 7. Acreditament
1. La taxa s’acredita quan es presenti la sol·licitud que iniciï l’actuació o l’expedient, que no es realitzarà o tramitarà sense que s’hagi efectuat el pagament corresponent.
2. En els casos a què fa referència el número 2 de l'article 2, l'acreditament es produeix quan esdevenguin les circumstàncies que originin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense sol·licitud prèvia de l'interessat però que redundi en benefici seu.
Article 8. Règim de declaració i d’ingrés
1. La taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació mitjançant el procediment del segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud o de tramitació del document o l'expedient. El segell pot ésser substituït per la impressió mecànica de la taxa.
2. L’ingrés es farà a la Tresoreria Municipal.
3. Els escrits rebuts pels conductes a què fa referència l’article 71 de la Llei de règim jurídic i del procediment administratiu comú, que no arribin degudament reintegrats, s'admetran provisionalment però no es podran cursar si no s’esmena la deficiència, per la qual cosa es requerirà l'interessat perquè, en el termini de 10 dies, aboni les quotes corresponents amb l'advertiment que, passat aquest termini, si no ho ha fet es tendran els escrits per no presentats i la sol·licitud serà arxivada.
Article 9. Infraccions i sancions
Pel que respecte a les infraccions i sancions tributàries que, en relació a la taxa regulada en aquesta Ordenança, resultin procedents, s’aplicarà el que disposa la legislació tributària.
Disposició final
D’acord amb el que disposa l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, aquesta Ordenança entrarà en vigor, un cop aprovada definitivament per la Corporació, a partir de la data en què es publiqui el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i sempre que hagi transcorregut el termini previst a l’article 113 de l’esmentada Llei.”
Campos, 17 de gener de 2014
El batle
Sebastià Sagreras Ballester