Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DES MERCADAL
Núm. 819
Convocatòria de places de l'espai coworking de l'Ajuntament des Mercadal
Versió PDF
Des de l'Ajuntament des Mercadal, dia 21 de febrer s'ha dictat la següent resolució:
“Vista la proposta del Regidor de d'educació, cultura, innovació i tecnologia per a la convocatòria de places de l'Espai Coworking de l'Ajuntament des Mercadal, fent ús de les atribucions que m'han estat conferides,
RESOLC:
1r.- Aprovar les bases que regiran la concessió de places en el Coworking des Mercadal
2n.- Aprovar simultàniament la convocatòria, que es regirà per les bases a que s’ha fet referència en el punt anterior.
3r.- Les sol·licituds, es podran presentar a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria en el BOIB, restant la convocatòria oberta fins a nou anunci.
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE PLACES DE L'ESPAI COWORKING DE L’AJUNTAMENT DES MERCADAL
1. OBJECTE
L'Espai Coworking des Mercadal és un espai obert, diàfan, comunicat, que cerca fomentar i potenciar la relació empresarial, comercial i personal dels seus membres mitjançant el seu contacte directe i constant en un espai obert i únic. També es vol impulsar noves iniciatives empresarials que contribueixin a fomentar el desenvolupament local i estimular la generació d'ocupació.
L'espai indicat consta d'un total de 10 punts de feina/estudi i una sala de reunions, que es troben a l’edifici situat al C/ Lepanto, 17-1r pis (conegut com antiga unitat sanitària).
Aquests llocs de treball s'ofereixen: a emprenedors, que vulguin crear el seu propi negoci, especialment durant els seus inicis, a empreses, i a estudiants que vulguin desenvolupar el seu projecte de fi de carrera o investigació en un ambient de cooperació.
El règim de funcionament d’aquest espai està regulat pel seu propi Reglament aprovat per Ple de data 31 d'octubre de 2013, per les condicions que marquin aquestes bases i pel conveni que es signi amb l'Ajuntament.
La responsabilitat per tot tipus d'anomalia o robatori que pugui ocórrer al material és dels usuaris del Coworking, sense que l'Ajuntament se'n faci càrrec.
2. BENEFICIARIS
Podrà sol·licitar la incorporació al “Coworking” qualsevol persona física o jurídica amb una activitat econòmica iniciada que compti amb un projecte empresarial en actiu, que es trobi en fase inicial, de llançament o consolidació en el seu mercat.
Així mateix, podran ser beneficiaris els estudiants que estiguin preparant un projecte de fi de carrera o que vulguin realitzar estudis d'investigació que puguin resultar d'interès general.
Tipus de projecte
Es poden presentar tot tipus de projectes o estudis, i que tenguin per objecte qualsevol activitat que sigui lícita i ètica i preferentment dins l'economia creativa.
Per economia creativa s'entenen les activitats incloses dins un dels següents grups:
Activitats i projectes exclosos:
No podran accedir a l'espai Coworking des Mercadal, aquelles activitats que no siguin compatibles amb el règim d'usos de la zona i condicions de l'immoble on sol·liciten accedir.
No podran accedir els projectes que tenguin com activitat principal l'emmagatzemen i distribució de mercaderies i la distribució comercial, els serveis de call center, els serveis de formació i assimilats als anteriors.
3. PROCEDIMENT
Convocatòria
Per accedir a l'espai Coworking s'estableix un sistema de convocatòria oberta de forma permanent, que permetrà la presentació de sol·licituds de forma continua. Les sol·licituds es valoraran individualment, d'acord amb els criteris establerts a l'apartat 4 d'aquestes bases.
Les sol·licituds aprovades que no obtenguin espai s'integraran dins la borsa d'aspirants, quedant la resta de sol·licituds excloses.
Publicitat
Les bases restaran públiques de forma permanent al web del Coworking www.coworkingesmercadal.com i al propi Ajuntament des Mercadal.
Presentació de sol·licituds i documentació
El termini de presentació de les propostes és a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria en el BOIB, restant la convocatòria oberta fins a nou anunci.
Les sol·licituds (Annex I) s’hauran de presentar en el registre d’entrada de l’Ajuntament des Mercadal, acompanyat de la documentació requerida.
Els models de sol·licitud estaran a disposició dels interessats a la seu de l'Ajuntament des Mercadal i al web del Coworking.
En la instància el sol·licitant indicarà les dates o previsions d'estada.
La comissió valorarà la documentació presentada en el termini màxim de 30 dies hàbils.
Si en el proces de valoració de les sol·licituds, la Comissió considerés que la informació o documentació aportada no és suficient o té defectes ho notificarà a l'interessat i se'l concedirà un termini de 10 dies hàbils per a la seva esmena, amb l'apercebiment que en cas contrari se'l tindrà per desistit.
4. VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
4.1. Comissió de valoració
El procediment de selecció serà obert i l’adjudicació es farà per concurs d’acord amb els criteris establerts a l'apartat 4.2. d’aquestes bases.
La Comissió d'avaluació, seguiment i validació, prevista a l'article 6 del reglament de funcionament del Coworking des Mercadal, serà qui seleccionarà els projectes presentats i elevarà la proposta corresponent al Batle o òrgan a qui aquest delegui, per tal que dicti la resolució corresponent.
4.2. Criteris de valoració
Les sol·licituds es valoraran pels següents criteris:
Coherència tècnica i econòmica del projecte, sector d'activitat, competència tècnica i formació específica dels integrants (incloent formació d'autoocupació i gestió d'empreses), grau d'innovació i aportació de valor afegit i millora de l'entorn local, col·lectius d'atenció preferent.
La Comissió d'avaluació, seguiment i validació, analitzarà la documentació presentada i puntuarà d'acord als criteris següents amb un màxim de 20 punts:
1- Coherència tècnica, legal, comercial i econòmica de l'empresa o projecte. Fins a 3 punts
2- Capacitat tècnica i professional del sol·licitant: coneixements i experiència demostrable. Fins a 2 punts
3- Sinergies i possibilitat de cooperació. Amb aquesta finalitat es valorarà positivament la realització de propostes de dinamització i el compromís de col·laboració amb altres activitats en l'espai. Fins a 2 punts
4- Sector d'activitat de l'empresa o projecte. Es valoraran especialment aquells projectes emmarcats dins l'àmbit d'economia creativa. Fins a 2 punts.
5- Nivell d'innovació i creativitat del projecte. Es valorarà la innovació tecnològica sostenible, l'aplicació de noves idees, el desenvolupament de nous conceptes, productes o serveis. Fins a 2 punts
6- Nivell de projecció internacional del projecte. Es valorarà la projecció internacional del projecte, amb l'aportació de valor afegit al nostre municipi. Fins a 3 punts
7- Emprenedors que pertanyin a grups amb dificultat d'inserció en el món laboral: joves menors de 30 anys, dones, majors de 45 anys i aturats de llarga durada. Fins a 2 punts
8- Empadronament al municipi des Mercadal, 0,2 punts per mes d'empadronament al municipi, fins un màxim de 4 punts
4.3. Condició d’usuari
Per a la formalització definitiva del conveni s'haurà d'aportar, en el termini de 15 dies hàbils des de la notificació de la concessió de l'espai, la documentació prevista a l'apartat 5 d'aquestes bases juntament amb el corresponent justificant de pagament.
Per estades inicials superiors a tres mesos, s'haurà d'abonar una fiança d'un mes, més el mes per anticipat per a la formalització del conveni.
Exhaurit l'anterior termini sense haver realitzat l'ingrés, decaurà el dret de reserva d'espai.
Les empreses o sol·licitants seleccionats accediran als espais del “Coworking des Mercadal” un cop formalitzat el pertinent conveni.
5. DOCUMENTACIÓ
Les sol·licituds (annex I) s’han d'acompanyar de la documentació següent, segons sigui el sol·licitant un empresari, un estudiant o un investigador:
1- Còpia acarada del DNI/ NIE, del sol·licitant. En tots els casos.
2- Fotocòpia de l’escriptura de constitució, en el cas que l’empresa ja sigui constituïda. En el cas dels empresaris.
3- Declaració expressa responsable de no trobar-se comprès en cap de les causes d’incapacitat i incompatibilitats establertes a l’article 60 del TRLCSP. En tots els casos.
4- Certificat de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, amb la Seguretat Social i en l’impost sobre activitats econòmiques (IAE), imposades per les disposicions vigents. En cas de no estar donat d’alta de l’IAE, haurà de presentar el compromís de donar-s’hi abans de la formalització del conveni. En el cas dels empresaris.
5- Els ciutadans extracomunitaris hauran de presentar fotocòpia acarada del permís que acrediti la permanència legal a Espanya. En tots els casos.
6- Memòria descriptiva del projecte o pla d’empresa, que haurà d’incloure aspectes comercials, organitzatius, laborals, econòmics i financers de la idea de negoci. En tots els casos
7- Còpia acarada de la matrícula dels estudis de que disposa. En el cas dels estudiants o investigadors.
8- Certificat d'empadronament, en tots els casos.
6. TERMINI
La durada mínima de l'estada serà d'un mes.
La durada màxima de l'estada serà de 36 mesos.
Es podran formalitzar pròrrogues a instància de l'interessat, que podran ser per períodes mensuals. S'hauran de sol·licitar per escrit amb al menys 5 dies hàbils abans de la finalització del conveni vigent. L'Alcalde, serà qui l'haurà de concedir o denegar, en el termini màxim de 6 dies hàbils.
El sol·licitant podrà rescindir el conveni en qualsevol moment abans de la seva finalització prevista amb un mes d'antelació per a contractes de més de tres mesos de durada, per als de durada inferior serà suficient amb una setmana d'antelació.
7. CÀNON
La taxa estipulada per a l'ús d'un punt de treball dintre de l'espai Coworking des Mercadal, tal com es detalla a l'Ordenança Fiscal que regula la utilització de diversos edificis o dependències municipals des Mercadal, està estipulada en 75€ mensuals.
Per tal d'impulsar i promocionar el lloguer d'aquests punts de feina/estudi, l'Ajuntament des Mercadal aplicarà una bonificació del 25%, quedant el cànon en 56€ mensuals.
Aquesta taxa dona dret a: un punt de treball amb Internet de 30Mb, subministrament de llum, aigua, climatització i neteja. Possibilitat d'ús gratuït a la biblioteca municipal annexa i bonificacions importants per l'ús dels equipaments públics municipals (Centre de convencions, Teatre, Aules de Formació, etc.).
8. FIANÇA
Les estades inicials de menys de tres mesos no hauran de constituir fiança.
Les estades inicials de tres mesos o més, o les pròrrogues de les de termini inferior que acumulin aquest termini, hauran de constituir una fiança d'un mes.
Les fiances respondran dels danys, perjudicis, cànons i altres despeses degudes.
9. RESOLUCIÓ
A més de les de general incompliment, seran causes de resolució les següents:
- l'impagament d'un mes de cànon
- el cessament definitiu de l'activitat
- el canvi no autoritzat d'activitat principal
- l'incompliment de la resta de requisits i obligacions de les presents bases, d'alguna de de les clàusules que marqui el Conveni signat entre el sol·licitant de l'espai i l'ajuntament i altres normes que resultin d'aplicació i que pugui establir l'Ajuntament.
4t.- Ordenar la publicació d’aquesta convocatòria al butlletí oficial de les Illes Balears.”
Es Mercadal, 21 de gener de 2014
EL BATLE
Francesc Ametller Pons