Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 811
Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Menorca i l'Ajuntament d'Alaior pel finançament de les Prestacions Socials Bàsiques
Versió PDF
D'acord amb l'article 8 de la Llei 30/1992 , de 26 de novembre , de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment adminsitratiu comú , feim públic el “Conveni de col·laboració entre el Consell Insular de Menorca i l'Ajuntament d'Alaior pel finançament de les prestacions socials bàsiques per a l'any 2013” que literalment diu :
“CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL INSULAR DE MENORCA I L'AJUNTAMENT D’ALAIOR PER AL FINANÇAMENT DE LES PRESTACIONS SOCIALS BÀSIQUES PER A L'ANY 2013
COMPAREIXEN I INTERVENEN
D’una part l’Honorable Senyor SANTIAGO TADEO FLORIT, president del Consell Insular de Menorca, en nom i representació d’aquesta administració, d’acord amb les funcions de representació que li atribueix l’article 9.1 de la Llei 8/2000 de 28 d’octubre, de consells insulars.
De l’altra, l'Il·lm/a. Sr./a. MISERICÒRDIA SUGRAÑES BARENYS batle/essa de l'Ajuntament d’Alaior , en nom i representació d'aquesta administració, de conformitat amb les funcions de representació que li atribueix l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 21 d'abril, reguladora de les bases de règim local.
Ambdues parts intervenen en virtut de la representació que assumeixen per raó dels seus respectius càrrecs i es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per a l'atorgament d'aquest acte i per subscriure el present conveni de col·laboració.
ANTECEDENTS
La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears (en endavant, Llei balear 4/2009) determina les competències en matèria de serveis socials, segons queda reflectit en el seu capítol I del títol III.
Segons l'esmentada Llei balear 4/2009, el Consell Insular de Menorca assumeix, entre altres, les tasques d'assistència i assessorament als municipis de l'illa, les tasques de suport tècnic i professional als serveis socials comunitaris i les tasques de concessió, gestió i tramitació de prestacions econòmiques incloses en les competències de serveis socials.
L'article 2 de la Llei balear 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (en endavant, Llei balear 20/2006), disposa que els municipis de la comunitat autònoma assumeixen com a competències pròpies la regulació i prestació dels serveis d'atenció a les persones, dels serveis socials públics d'assistència primària i foment de les polítiques d'acolliment de persones immigrants.
El Ministeri de Treball i Seguretat Social i la Comunitat Autònoma de les Illes Balears van subscriure, el 5 de maig de 1988, un conveni programa de desenvolupament de prestacions bàsiques de serveis socials de les corporacions locals, que s'ha prorrogat anualment i automàticament. El Consell de Ministres aprova la distribució territorial dels crèdits pressupostaris que es destinen a finançar programes de serveis socials, entre els quals hi ha el programa de prestacions bàsiques de serveis socials de les corporacions locals.
En la reunió de la Comissió delegada de directors generals de serveis socials i inclusió social, celebrada dia 8 de gener de 2013, es va proposar, entre d’altres, la distribució del crèdit del Pla concertat de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials per Corporacions Locals. L’aportació del Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat s’ha previst en 528.958,84 euros.
En l’àmbit de les Illes Balears, la Conferència Sectorial de Serveis Socials, en data 22 de maig de 2013, va acordar que la distribució del crèdit per a 2013 (8.909.000,00 euros) es faria un 50% per criteri de població (4.454.500,00 €) i el 50% restant (4.454.500,00 €) per cobertura de prestacions bàsiques, d’acord amb les justificacions presentades l’any 2011.
En data 25 de setembre de 2013 es va signar el Conveni de col·laboració entre la Conselleria de Família i Benestar Social i el Consell Insular de Menorca per al finançament de la gestió del Programa de Prestacions Bàsiques de Serveis Socials de Corporacions Locals per a l'any 2013, pel qual s'aporta al l'illa de Menorca com a col·laboració del Programa de Prestacions Socials bàsiques per a l'any 2013 un import de 1.056,371,94 euros, d'acord amb la distribució acordada en la Conferència Sectorial de Serveis Socials de les Illes Balears de dia 22 de maig de 2013, especificant que en qualsevol cas, s’aplicarà, globalment per al conjunt de l’illa de Menorca, la distribució de la despesa següent:
Programa d’Informació, orientació i valoració i Programa de Prevenció i Inserció Social, com a mínim el 30% dels fons. La justificació de les activitats d’aquests programes es farà amb imputació dels salaris de personal.
Servei d’Ajuda a Domicili i Teleassistència, com a mínim el 24,5% dels fons.
Servei d’Ajuda a Domicili, SAD d’alta intensitat, per import de 88.976,83€.
Ajudes econòmiques d’urgència social, com a mínim el 6% dels fons
Programa d’allotjament alternatiu i menjadors socials, com a mínim el 6% dels fons
Sistema informatiu de Serveis Socials, com a mínim l’1% dels fons.
Segons recull l'esmentat conveni entre la Conselleria de Família i Benestar Social i el Consell Insular de Menorca, l’actuació relativa a sistema informatiu de serveis socials (SIUSS), versió web 5, la gestionarà el Consell Insular de Menorca, que haurà de dur a terme les adaptacions necessàries per fer efectiu el traspàs d’informació al Sistema Informatiu d’Usuaris de Serveis Socials (SIUSS), versió web 5, que ha desenvolupat el Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat.
D’altra banda, el programa de servei d'ajuda a domicili (SAD) d'alta intensitat es planteja com un programa pilot que durà a terme per algun o alguns municipis concrets que es determinaran d’acord amb taxa de sobreenvelliment i prioritzant casos que es troben en llista d’espera d’entrada a residències.
Una vegada descomptats els imports destinats al Sistema Informatiu d'Usuaris de Serveis Socials que es gestionarà de manera insular i els destinats al programa SAD d'alta intensitat, que es tramitarà en conveni a part amb l'ajuntament que es determini, és voluntat del Consell Insular de Menorca distribuir entre els municipis de l'illa els fons propis i els derivats del conveni abans esmentat, destinats a finançar la resta de projectes que es desenvolupen en el marc del programa de prestacions socials bàsiques i la gestió i manteniment dels equips municipals de intervenció familiar.
La llei balear 20/2006 disposa, en l'article 68, que els municipis poden subscriure convenis de col·laboració amb altres administracions. En el mateix sentit, l'article 4 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC) i els articles 5 i 46 de la Llei 8/2000, de 27 d’octubre, de consells insulars (LCI), preveuen que les administracions públiques poden subscriure convenis o acords de cooperació per establir instruments de col·laboració recíproca per assolir finalitats comunes d’interès públic. En el mateix sentit, la Llei balear 4/2009 preveu, amb caràcter específic, aquesta possibilitat.
És voluntat del Consell Insular de Menorca i de l'Ajuntament d’Alaior coordinar i articular les seves respectives competències en matèria de prestacions socials bàsiques, d'acord amb l'experiència dels darrers anys, per la qual cosa els compareixents i, en les respectives qualitats en què compareixen, volen signar el present CONVENI DE COL·LABORACIÓ INTERADMINISTRATIVA amb subjecció a les següents:
CLÀUSULES
PRIMERA. OBJECTE
Constitueix l'objecte del present conveni establir la coordinació i la col·laboració tècnica i el finançament dels projectes que es desenvolupen en el marc del Programa de prestacions socials bàsiques i la gestió i el manteniment dels equips municipals d'intervenció familiar (a partir d'ara EMIF).
L'Ajuntament d’Alaior assumeix la responsabilitat de cofinançar i gestionar els EMIF i les prestacions socials bàsiques dins el seu àmbit territorial. L'àmbit territorial de les actuacions vinculades a aquest conveni és el municipi d’Alaior
La finalitat de la signatura del conveni és assegurar l'adequada satisfacció de les prestacions bàsiques que ofereixin els serveis socials comunitaris bàsics, d'acord amb els principis d'eficiència i major proximitat al ciutadà.
SEGONA. OBJECTIUS GENERALS COMUNS
Són objectius generals d'aquest conveni :
a) Proporcionar els serveis socials adequats per cobrir les necessitats bàsiques de la població del municipi.
b) Garantir el suport i assistència tècnica al municipi en el desenvolupament de les competències.
c) Consolidar i millorar la xarxa bàsica dels serveis socials comunitaris bàsics, de manera que pugui donar resposta a les necessitats socials emergents.
d) Afavorir les condicions i la qualitat de vida de les persones i les seves relacions amb l'entorn, tot fomentant la participació activa de la ciutadania, la millora de la convivència, la cohesió i el progrés social.
TERCERA. PRESTACIONS INCLOSES DINS L'OBJECTE DEL CONVENI
D'acord amb el Document de definició i contingut dels programes de serveis socials a través del Pla concertat de Prestacions Bàsiques en matèria de finançament, remés per la Conselleria de Família i Benestar Social, i l'impuls que el mateix Consell Insular vol donar als programes de prevenció i inserció i d'intervenció amb les famílies, aquest conveni abastarà els programes i les prestacions dels serveis socials comunitaris bàsics següents:
a) Programa d’Informació, Orientació i Derivació.
Programa dirigit a tota la població, que té per objecte rebre les demandes dels ciutadans i oferir una primera resposta als seus problemes socials, afavorir l’accés a les prestacions dels diferents sistemes de protecció social, i donar accés a la resta de programes del servei social comunitari. Inclou les següents activitats:
- Acollida: procés de contacte inicial entre el professional i la persona usuària, en el qual s’estableix una primera valoració social de la necessitat plantejada, s’ofereix una primera resposta a la demanda i es crea una relació de referència entre el professional i la persona usuària, que permet establir una intervenció i emergir altres necessitats no manifestes.
-Orientació i assessorament: procés d’intervenció que proporciona a la persona atesa, el temps i l’ajuda perquè pugui revisar la seva demanda i analitzar-la en el context de les seves necessitats, col·laboració en el procés de presa de decisions i acompanyament en la resolució de la demanda.
-Valoració social: procés d’intervenció que pretén identificar la situació de necessitat associada a la demanda feta pels usuaris.
- Diagnòstic social/socioeducatiu: procés que consisteix en la realització d’un dictamen professional mitjançant la sistematització de la informació oportuna, que determini la naturalesa i magnitud de les necessitats i la seva jerarquització, l’establiment d’hipòtesis de treball, un pronòstic o possible evolució de la situació valorada i un judici tècnic.
- Derivació a altres programes dels serveis socials comunitaris bàsics: en les situacions en què la valoració social determini que les persones usuàries puguin beneficiar-se de les prestacions d’altres programes dels serveis comunitaris bàsics.
- Derivació a altres serveis especialitzats (del propi sistema de serveis socials o d’altres sistemes de protecció social): quan la valoració social realitzada determini que la tipologia de les necessitats de la persona o la família requereixin una intervenció tècnica especialitzada, de caràcter sectorial, es derivaran seguint el protocol establert en cada cas juntament amb un informe social en el qual s’exposin els motius que originen dita derivació.
- Seguiment posterior de les intervencions realitzades, que permeti conèixer l’evolució de la situació abordada i la detecció de noves situacions de necessitat que requereixin atenció.
-Tramitació de prestacions, garantint l’accés a les prestacions tècniques i econòmiques del Sistema de Serveis Socials, i facilitant l’accés a prestacions d’altres sistemes de protecció social.
b) Servei d’Atenció a Domicili municipal (SAD):
Servei municipal que es dirigeix al conjunt de la població que té limitacions per cobrir les seves necessitats bàsiques en el seu medi habitual i que ofereix la prestació d’una sèrie de serveis de caràcter individual, que poden ser de caràcter temporal o permanent en funció de cada situació, procurant la millor integració de la persona en el seu entorn, l’increment de la seva autonomia funcional i la millora de la seva qualitat de vida. Segons el Decret 86/2010 de 25 de juny, pel qual s’estableixen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats, i es regulen els requisits d’autorització i acreditació dels serveis residencials de caràcter suprainsular per a aquests sectors de població.
El SAD preveu les modalitats següents:
Servei d’Ajuda a Domicili
Servei de Teleassistència Domiciliària
Servei d’Assistència Personal
Altres serveis de suport a l’entorn domiciliari
El SAD preveu la prestació de totes o algunes de les següents actuacions:
Actuacions de suport i atenció personal: són les dirigides directament a la persona usuària per a la realització de les activitats bàsiques de la vida diària. Inclou les relacionades amb la higiene personal, vestit/calçat, mobilitat bàsica i actuacions de caràcter sociosanitari.
Actuacions de suport domèstic: són les relacionades amb l’alimentació, la compra, la cura del calçat i la roba d’ús personal i de la llar i el manteniment de l’habitatge.
Actuacions bàsiques de suport psicosocial: són les actuacions realitzades en el procés d’ajuda dirigides a la superació de situacions que es plantegen en l’àmbit personal, familiar o social:
Actuacions psicoeducatives: orientades a la promoció i foment de l’adquisició, la recuperació, l’aprenentatge, les conductes i les habilitats bàsiques que potenciïn al màxim l’autonomia de la persona usuària i el seu entorn.
Actuacions de suport a la família i a les persones cuidadores: orientades a donar suport i potenciar la tasca de la família i de les persones cuidadores, en i per a la realització de cures a la persona usuària.
Actuacions de suport sociocomunitari: orientades a mantenir i fomentar la participació de la persona usuària en la vida social i relacional, així com en el coneixement i l’ús dels recursos comunitaris.
Actuacions de suport tècnic: inclou actuacions de suport tècnic en l’habitatge orientades a donar suport a l’adequació del domicili a les necessitats de les persones usuàries.
c) Programa Allotjament Alternatiu i Menjadors Socials
El programa Allotjament Alternatiu està destinat a donar resposta a la necessitat de totes les persones de disposar d’un espai on allotjar-se i on desenvolupar els aspectes més elementals de la convivències social.
Suposa garantir, des de la Xarxa Bàsica de Serveis Socials, els recurs de suport i realització de les gestions necessàries per a solucionar els problemes d’allotjament temporal que pugui presentar qualsevol persona a causa de conflicte en el seu entorn de convivència, situacions de marginació i emergència i altres problemàtiques específiques, pròpies de l’àmbit de competència dels serveis socials.
D’altra banda, els menjadors socials són els equipaments de què disposa el propi Centre de Serveis Socials per a proporcionar alimentació a totes les persones que, per a la seva situació socioeconòmica, ho necessitin, de forma gratuïta o bé mitjançant una aportació reduïda.
S'inclouen com a allotjament alternatiu tant equipaments públics com albergs i centres d'acollida, i equipaments privats com hostals, pensions, etc.
d) Programes de prevenció i inserció d'intervenció familiar (EMIF)
Manteniment i consolidació, dins els serveis socials comunitaris bàsics, d’un equip d’intervenció familiar (EMIF) format pels perfils professionals necessaris per poder dur a terme una intervenció familiar integral i interdisciplinària, i que com a mínim ha d'estar format per treballadors socials, educadors socials, treballadors familiars i psicòleg o terapeuta familiar.
Actuacions d’intervenció que tenguin com a objecte primordial el treball amb famílies amb fills menors amb dificultats de relació i convivència i que necessitin un suport interdisciplinari per evitar la cronicitat o agreujament de la situació que provoqui la derivació a altres serveis especialitzats.
Actuacions de prevenció dirigides al suport de les famílies en la seva funció educadora amb l’objectiu d’evitar l’agreujament de la situació en un futur. Aquestes actuacions poden ser formatives, de divulgació, informatives, etc. i poden anar dirigides a tota la comunitat o a un sector determinat.
El Consell Insular, en el marc d’aquest programa, duu a terme la coordinació amb els EMIF amb l’objectiu d’oferir-los el suport tècnic necessari per garantir una actuació tan homogèni com sigui possible a tots els municipis i l’adquisició de la formació necessària per millorar les competències professionals dels tècnics que hi treballen; per la qual cosa s’ofereix un programa anual de formació i supervisió a càrrec del Consell Insular de Menorca.
e) Altres programes de prevenció i inserció
El programa de prevenció i inserció social, té com a finalitat respondre a la necessitat de prevenir la marginació i les seves causes, així com afavorir la incorporació social de persones en risc o en situació d’exclusió social.
Necessitats que s’atenen:
Desigualtat entre persones, grups i comunitats.
Processos que generen situacions d’exclusió social.
Problemàtica psicosocial, mancances personals, pèrdua d’autonomia personal o deteriorament de les capacitats del subjecte per establir vincles de relació social.
Les actuacions del programa, van dirigides a :
Rebre les demandes, analitzar-les i establir la idoneïtat del cas per a ser abordat des del Programa de Prevenció i Inserció Social.
Prevenir situacions de risc i articular itineraris d’inserció.
Donar suport als processos de desenvolupament personals, grupals i comunitaris.
Professionals bàsics
Treballador/a Social
Educador/a Social
f) Ajudes econòmiques d’emergència:
són ajudes econòmiques de caràcter extraordinari destinades a pal·liar aquelles situacions en què puguin trobar-se les persones afectades per un estat de necessitat. Van dirigides a la unitat de convivència.
Es consideren situacions d'emergència les que originen despeses extraordinàries per cobrir necessitats específiques de caràcter bàsic i urgent, com ara:
a) Despeses imprescindibles per a l'ús de l'habitatge habitual.
b) Despeses excepcionals en què concorrin circumstàncies de greu o urgent necessitat social i que es consideren d’interès per a l'atenció de persones amb important problemàtica.
c) Despeses destinades a cobrir necessitats bàsiques familiars.
Els requisits que s'han de complir per a accedir a aquestes ajudes són els següents:
1.Que la persona beneficiària no disposi d'ingressos suficients per atendre les despeses derivades de la situació d'emergència.
2. Que la renda per càpita de la unitat familiar a què pertany el sol·licitant no superi la quantia anual de 6.390,13 euros, segons l'Indicador públic de renda d'efectes múltiples (IPREM) per a l’any 2013.
3. Que disposi de l'informe tècnic on es determini la necessitat de l'acció objecte de l'ajuda i es faci constar que s'han esgotat tots els recursos existents encaminats a resoldre la necessitat, informe que han de subscriure els serveis tècnics municipals.
També, tenen la consideració d’ajudes econòmiques d’emergència les destinades a beques de formació, beques d’inserció laboral, etc., durant el període de formació, o les pràctiques de feina dins un pla de formació o de feina d’alguna de les administracions competents en matèria sociolaboral
QUARTA. CRITERIS DE DISTRIBUCIÓ DELS FONS ENTRE ELS MUNICIPIS
Els criteris per a la distribució dels fons entre els municipis són:
40,0% (416.558,53 €) en funció del nombre total d’habitants.
12,0% (124.967,56 €) en funció de la població menor de 15 anys
12,0% (124.967,56 €) en funció de la població major de 64.
12,0% (124.967,56 €) en funció de la població depenent.
10,0% (104.139,63 €) en funció hores servei d'ajuda a domicili.
7,0% (72.897,74 €) a distribuir entre els municipis entre 5500 i 20000 habitants
6,0% (62.483,78 €) a distribuir entre els municipis entre 2000 i 5500 habitants
1,0% (10.413,96 €) a distribuir entre els municipis de manco de 2000 habitants.
CINQUENA. FINANÇAMENT
Un cop aplicats els criteris de distribució de la clàusula quarta anterior, el Consell Insular de Menorca es compromet a aportar a l'Ajuntament d’Alaior la quantia màxima de 115.761,92 €, per a la realització de les actuacions objecte del present conveni d'acord amb la següent distribució per programes i de conformitat amb els paràmetres establerts en el conveni signant entre Conselleria de Família i Benestar Social i el Consell Insular de Menorca abans esmentat:
L'abonament de la quantia total es farà efectiva en dos pagaments.
Un pagament d'un 50% en concepte de bestreta a partir de la signatura del conveni.
Un pagament del 50% restant una vegada els ajuntaments hagin aportat les fitxes de presentació dels projectes segons els models facilitats per el Consell Insular i condicionat a que s'hagi ordenat el segon pagament del conveni signat entre la Conselleria de Família i Benestar Social i el Consell Insular de Menorca.
Si en el moment de la justificació, i de forma excepcional per els municipis de menys de 6000 habitants, l'ajuntament no ha pogut dur a terme els programes detallats a les lletres c i e anteriors per qualsevol motiu justificable, es podrà sol·licitar imputar les quanties previstes per als esmentats programes en qualsevol dels altres restants.
SISENA. JUSTIFICACIÓ I AVALUACIÓ
L'Ajuntament, en el termini màxim de tres mesos des que s'acabin els projectes, i en tot cas fins el 31 de març del 2014, ha de presentar la corresponent justificació de la despesa derivada de l'execució d'aquest conveni, segons els models que li facilitarà el Consell Insular.
SETENA. OBLIGACIONS
L'Ajuntament d’Alaior, a més del que s'ha exposat fins ara, queda sotmès a les obligacions següents:
a) Dur a terme els programes i les activitats objecte de cofinançament d'acord amb les condicions establertes.
b) Facilitar l’assistència del personal dels EMIF al programa anual de supervisió i formació contínua que ofereix el Consell Insular de Menorca.
b) Facilitar tota la informació i documentació que el Consell Insular li requereixi per a la correcta execució del conveni.
c) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament dels projectes convinguts, en particular si se’n poden derivar retards en l’execució o si poden afectar-ne el cost total, i sol·licitar l’autorització prèvia i expressa del Consell Insular de Menorca per fer qualsevol modificació substancial del projecte objecte de l’ajuda. Les sol·licituds de modificació substancial han de ser motivades, s’han de formular immediatament després de l’aparició de les circumstàncies que la justifiquin i han d’especificar les repercussions pressupostàries que impliquin.
d) Fer constar, de manera expressa, en qualsevol mitjà escrit o audiovisual el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats relacionades amb el programa finançat amb aquest conveni.
e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat.
f) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació, seguiment i inspecció de l’aplicació de del conveni que determinin el Consell Insular de Menorca i la resta d’organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Justificar la realització i la despesa de les activitats objecte del conveni segons el que disposa la clàusula sisena.
El Consell Insular queda sotmès a les obligacions següents:
a) Facilitar els models d'impresos per a la presentació, la valoració i la justificació de les activitats objecte del conveni.
b) Efectuar els pagaments a què s'ha compromès segons les condicions establertes en aquest document.
c) Realitzar les comprovacions d'execució del projecte de manera que no pertorbi el normal funcionament dels serveis municipals objecte de conveni.
d) Dur a terme qualsevol altra actuació que sigui necessària o convenient per al compliment dels objectius assenyalats en el present document.
El CIM podrà modificar l'acord de concessió de l'ajut en el cas que s'alterin les condicions d'obtenció d'altres ajudes concurrents que no figurin en la documentació inicial, i exigir-ne el reintegrament en cas d'incompliment.
VUITENA. VIGÈNCIA
Aquest conveni serà vigent des del dia que es formalitzi, amb efectes retroactius a l'1 de gener de 2013, data d'inici de les accions ja desenvolupades, i fins el 31 de març de 2014.
No obstant això les activitats objecte de finançament s'han d'haver duit a terme de l'1 de gener 2013 al 31 de desembre del 2013.
NOVENA. CAUSES DE RESCISSIÓ
Aquest conveni es rescindirà per les causes següents:
a) El mutu acord entre les parts, que s’haurà de documentar per escrit.
b) L’incompliment greu i manifest de les obligacions d’una de les parts signants del conveni.
c) La impossibilitat sobrevinguda, legal o material (entre d'altres, manca de tècnics especialitzats), de poder dur a terme l’objecte del conveni.
d) Qualsevol altre prevista en dret.
DESENA. CONTROVÈRSIES. NATURALESA DEL CONVENI I JURISDICCIÓ COMPETENT PER CONÈIXER DE LES CONTROVÈRSIES QUE ES PUGUIN SUSCITAR
Ambdues parts es comprometen a tractar de solucionar de mutu acord les diferències que puguin presentar-se en la interpretació i l'aplicació d'aquest conveni o dels acords específics que en puguin derivar.
No obstant l'anterior, si no s'arribés a cap acord, el present conveni té naturalesa administrativa i, en conseqüència, les qüestions litigioses que se’n puguin derivar se sotmetran a la jurisdicció contenciosa administrativa, d'acord amb el que preveu l’art. 44 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, que regula la jurisdicció contenciosa administrativa.
I, en estar d'acord amb el que han dit, com a prova de conformitat, les parts subscriuen el present conveni, per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i en la data esmentats més avall.
Maó, 27 de Novembre de 2013”
L'Alcaldesa
Misericòrdia Sugrañes