Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE COOPERACIÓ LOCAL
Núm. 810
Convocatòria de subvencions per els anys 2014 i 2015 adreçada als ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants per a actuacions de competència municipal
Versió PDF
El Ple del Consell de Mallorca en sessió extraordinària celebrada el dia 27 de desembre de 2013, ha adoptat el següent acord:
“1.- Aprovar l’expedient de la convocatòria de subvencions per als anys 2014 i 2015 adreçada als ajuntaments i entitats locals menors de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants per a actuacions de competència municipal.
2.- Aprovar les “Bases de la convocatòria de subvencions adreçada a les corporacions locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal” que s’adjunten, i que han regir l’esmentada convocatòria.
La concessió d’aquestes subvencions es farà en dos procediments: un sense concurrència competitiva i un altre en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb el que es disposa a l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3.- Autoritzar una despesa anticipada per import de nou milions dos-cents mil euros (9.200.000 €) amb càrrec al pressupost de despeses del Consell de Mallorca per a l’any 2014 i de sis milions d’euros (6.000.000 €) amb càrrec al pressupost de 2015 per tal de fer front a les previsions de subvenció recollides a les bases adjuntes.
D’acord amb el que disposa l’article 56.2 del R. Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, la concessió de subvencions d’aquesta convocatòria està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
4.- Convocar públicament les assenyalades subvencions de conformitat amb el contingut i requisits exigits a les “Bases de la convocatòria de subvencions adreçada a les corporacions locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal”.
5.- S’autoritza el Conseller executiu de Cooperació Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis prevists a les bases d’aquesta convocatòria de subvencions.
6.- Ordenar la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears d’aquesta convocatòria i de les bases aprovades.”
Així mateix, el Ple del Consell de Mallorca, en sessió extraordinària de dia 16 de gener de 2014, ha adoptat el següent acord:
“Afegir la següent frase a la clàusula 9, 2d, de les Bases de la convocatòria de subvencions adreçada a les corporacions locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal, aprovades per acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 27 de desembre de 2013:
‘Els municipis que obtinguin puntuació en aquest apartat no puntuaran a l’apartat 2f pel fet de pertànyer a una Mancomunitat.’
En conseqüència, aquesta clàusula 9, 2d, quedarà redactada de la següent manera:
‘2d.- En el cas que el municipi estigui totalment o parcialment dins l’àmbit de la declaració acordada per la UNESCO “Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial”: 12 punts. Els municipis que obtinguin puntuació en aquest apartat no puntuaran a l’apartat 2f pel fet de pertànyer a una Mancomunitat.’ ”
Palma, 17 de gener de 2014
El Secretari General del Consell de Mallorca
Jeroni M. Mas Rigo
BASES DE LA CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ADREÇADA A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A ACTUACIONS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
1.-OBJECTE
És objecte d’aquestes bases regular la convocatòria de subvencions adreçada als ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca per a la realització d’actuacions de competència municipal.
2.- BENEFICIARIS
Just poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca de població inferior o igual a 20.000 habitants. Cada Corporació Local pot sol·licitar subvenció per a la realització de totes les actuacions que consideri adients.
Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal, i sempre que aquesta entitat local menor es presenti a aquesta convocatòria de subvencions, veuran reduïda la seva població als efectes de la puntuació a aplicar per al càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l’entitat local menor.
L’entitat local menor tendrà la puntuació per població que li correspongui pel seu nombre d’habitants.
3.- ACTUACIONS SUBVENCIONABLES
Les actuacions subvencionables són:
a) Obres d’inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
b) Adquisició de terrenys per a la prestació de serveis de competència municipal o per al compliment d’obligacions municipals.
4.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ DE LA SUBVENCIÓ
Per a la concessió de subvencions d’aquesta convocatòria, hi haurà un procediment sense règim de concurrència competitiva i un altre procediment en règim de concurrència competitiva, de conformitat amb el que es disposa a l’article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5.- CONVOCATÒRIA
La convocatòria de les subvencions regulades en aquestes bases es realitzarà mitjançant acord del Ple del Consell Insular de Mallorca, amb el contingut mínim previst en l’article 23.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
6.- LLOC I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
El termini de presentació de sol·licituds serà de dos mesos comptadors des del dia de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Les instàncies s’han de presentar en el Registre General del Consell de Mallorca o en les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
La presentació de la sol·licitud suposa l’acceptació, per part de l’ajuntament interessat, de les prescripcions contingudes en aquestes bases i en la convocatòria corresponent.
7.-QUANTITAT I PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA
Es destina la quantitat de nou milions dos-cents mil euros (9.200.000 €) amb càrrec al pressupost de 2014 i de sis milions d’euros (6.000.000 €) amb càrrec al pressupost de 2015 per a la concessió de subvencions d’aquesta convocatòria.
D’acord amb el que disposa l’article 56.2 del R. Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions, la concessió de subvencions d’aquestes bases està condicionada a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.
8.-DOCUMENTACIÓ
A) Pel que fa a obres d’inversió de la base 3, lletra a), s’ha de presentar la següent documentació per a cada actuació sol·licitada:
1.- Instància subscrita pel batle o batlessa de l’ajuntament, d'acord amb el model oficial de la convocatòria (Annex I), on s’ha d’especificar el nom de l’obra per a la qual es demana la subvenció i la quantitat econòmica que se sol·licita.
2.- Les instàncies hauran d’anar acompanyades de la següent documentació ordenada i identificada amb els epígrafs i subepígrafs assenyalats:
a) Certificació municipal acreditativa del nombre d’habitants de dret del municipi segons la darrera revisió del padró municipal d’habitants aprovat definitivament pel Instituto Nacional de Estadística. Pel que fa a les entitats locals menors, aquest certificat serà expedit pel municipi al qual pertany l’entitat local menor segons la darrera revisió del padró municipal d’habitants aprovat definitivament per l’Institut Balear d’Estadística (IBESTAT).
b) Projecte tècnic de les obres a executar amb el contingut que s’assenyala a l’article 123 del R. Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic en relació a l’article 124 i següents del R. Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament general de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques.
A la memòria del projecte s'haurà de fer constar:
- Justificació del compliment de la normativa urbanística.
- Manifestació del compliment de la normativa estatal i autonòmica vigent (justificant, entre d'altres, el compliment de la Llei autonòmica 3/1993, de 4 de maig, per a la millora de l'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques; Pla director sectorial per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca i, en general, quants preceptes i instruccions tècniques siguin d'aplicació al cas concret).
-El pressupost general de l'obra haurà d'adequar-se obligatòriament al següent model:
A) Pressupost d'execució material ( PEM ).........................
B) Benefici industrial ( 6% del PEM)..................................
C) Despeses generals ( 13% del PEM).................................
D) Total valor estimat del contracte (A+B+C).....................
Total pressupost per a coneixement de l'Administració (Pressupost objecte de subvenció) (IVA (21% sobre D) + D) .......................................
c) Certificació indicativa que els terrenys on s’ha d’executar l’obra o servei són de propietat municipal o de la seva possessió i disposició real i plena per a l’execució de l’obra o servei. (Annex IV).
d) Certificat acreditatiu de l'adaptació de l'obra sol·licitada al corresponent planejament urbanístic vigent i a la normativa urbanística i territorial ( Annex V).
e) Certificat de viabilitat del projecte per part del tècnic municipal (Annex VI).
f) Declaració jurada pel tècnic redactor del projecte de no estar sotmès en cap causa d'incompatibilitat amb l'administració actuant (Annex VII).
g) Declaració acreditativa de no haver demanat cap altre subvenció i/o ajuda d’altres institucions públiques o privades per a l’actuació objecte de subvenció o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports. (Annex II)
h) Declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca. (Annex II)
i) Declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de les Illes Balears. (Annex II)
j) Declaració responsable d’estar al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. (Annex II)
k) Certificat bancari acreditatiu del compte corrent o llibreta on s’haurà d’ingressar la subvenció.
B) Pel que fa a l’adquisició de terrenys de la base 3, lletra b), s’ha de presentar la documentació de les lletres anteriors: a), g), h), i), j), k), a més de la instància del punt 1, d’una memòria justificativa de la necessitat de l’adquisició i d’un pressupost del terreny a adquirir signat per un tècnic municipal.
3.- Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en aquestes bases, o en el cas que es consideri necessari sol·licitar del peticionari aclariment o ampliació d’informació sobre qualsevol extrem relacionat amb la convocatòria, el Departament de Cooperació Local requerirà a l’interessat perquè ho esmeni en el termini improrrogable de deu dies, indicant que si no ho fa se li tendrà per desistit en la seva petició i s’arxivaran les actuacions sense més tràmits, prèvia resolució en els termes previstos a l’article 71 de la vigent Llei de règim jurídic de les Administracions públiques i del procediment administratiu comú.
L’òrgan instructor del procediment pot sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que consideri necessària per tal d’avaluar correctament la sol·licitud presentada.
9.- CONCURRÈNCIA COMPETITIVA I CRITERIS OBJECTIUS DE VALORACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
S’estableixen dos procediments diferents per accedir a la subvenció de l’actuació o actuacions previstes:
1.- Un procediment per a un projecte d’import igual o inferior a dos-cents mil euros (200.000 €) o per a diferents projectes independentment de la seva quantia.
En aquest cas, no s’entrarà en concurrència competitiva i el municipi serà subvencionable directament amb un percentatge de subvenció del 100 % del projecte o projectes amb un límit de subvenció de dos-cents mil euros (200.000 €).
Es podran presentar diferents projectes, però el màxim subvencionable per a cada municipi, com s’ha esmentat, serà de dos-cents mil euros (200.000 €). En primer lloc, se subvencionarà el projecte de major quantia i la resta s’aplicarà al següent o següents projectes.
2.- Un segon procediment per als projectes de quantia superior a dos-cents mil euros (200.000 €). En aquest cas s’entrarà en concurrència competitiva.
Per entrar en concurrència competitiva només es pot demanar un sol projecte en aquesta convocatòria; aquest projecte ha de ser superior a dos-cents mil euros (200.000 €); i no s’ha d’haver obtingut subvenció per convenis o a través de plans pluriennals del Consell Insular de Mallorca per import igual o superior a dos-cents mil euros (200.000 €) en els exercicis pressupostaris de 2012 i 2013.
En tot cas, aquests projectes obtindran, com els del punt 1 d’aquesta clàusula, una subvenció de dos-cents mil euros (200.000 €). Aquests projectes seran objecte de valoració a efectes d’un complement de subvenció d’acord amb els criteris de subvenció que s’esmenten a continuació:
2a.- Nombre d’habitants de dret del municipi segons la darrera revisió del padró municipal d’habitants aprovat definitivament pel Instituto Nacional de Estadística.
-Fins a 5.000 habitants: 10 punts.
-De 5.001 a 10.000 habitants: 9 punts.
-De 10.001 a 15.000 habitants: 8 punts.
-De 15.001 a 20.000 habitants: 7 punts.
2b.- Tipus d’actuació sol·licitada:
-Xarxa de clavegueram i pluvials: 10 punts.
-Xarxa de distribució d’aigua potable: 9 punts.
-Eliminació de barreres arquitectòniques: 8 punts.
-Xarxa viària local: 7 punts.
-Enllumenat públic: 6 punts.
-Adquisició de terrenys per destinar-los a equipament docent o sanitari: 5 punts.
-Cementiris: 4 punts.
-Altres: 2 punts.
Si un projecte inclou diferents tipus d’obra dels prevists anteriorment, just s’atorgarà una sola puntuació per la part d’obra que tengui major import en el pressupost del projecte.
2c.- Tipus d’inversió sol·licitada:
-Obres d’inversió de reposició en equipaments o serveis existents: 2 punts.
-Obres d’inversió per construir nous equipaments o serveis: 1 punt.
2d.- En el cas que el municipi estigui totalment o parcialment dins l’àmbit de la declaració acordada per la UNESCO “Serra de Tramuntana Patrimoni Mundial”: 12 punts. Els municipis que obtinguin puntuació en aquest apartat no puntuaran a l’apartat 2f pel fet de pertànyer a una Mancomunitat.
2e.- En el cas de municipis que facin obres d’inversió per a la millora de la mobilitat entre els distints nuclis urbans: 8 punts.
2f.- En el cas dels municipis que pertanyen a les Mancomunitats del Pla i del Raiguer de Mallorca: 5 punts.
3.- En aplicació dels criteris anteriors, s’elaborarà la llista d’expedients susceptibles d’obtenir un complement de subvenció, fent constar les quanties sol·licitades. Les sol·licituds es classificaran per ordre decreixent de puntuació obtinguda. Aquest llistat ordenat establirà la prelació d’atorgament dels complements de subvencions fins que s’exhaureixi la dotació pressupostària prevista en aquesta convocatòria descomptant el crèdit de les subvencions concedides per import de dos-cents mil euros (200.000 €). Les sol·licituds que no obtinguin complement de subvenció per l’exhauriment de la dotació mantindran l’ordre de prelació i quedaran com a reserva per als casos previstos a l’article 63 del R. Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei general de subvencions.
En el cas d’empat en la selecció tindrà preferència l’entitat local amb menys població.
4.- L’import de cada complement de subvenció es fixarà en funció de les sol·licituds seleccionades de conformitat amb l’ordre de prelació previst a l’apartat anterior i atenent a la quantitat demanada. La subvenció a atorgar consistirà, d’acord amb l’import sol·licitat, en una quantitat certa amb un límit màxim de vuit-cents mil euros (800.000 €) per beneficiari.
L’import de la subvenció es determinarà tal com s’ha esmentat en el paràgraf anterior, excepte en el cas que el crèdit disponible a l’aplicació pressupostària no sigui suficient per concedir la quantitat sol·licitada. En aquest cas, l’import de la subvenció coincidirà amb el disponible a l’esmentada aplicació.
En el cas que hi hagi un sobrant econòmic, aquest es podrà assignar, sense necessitat de fer una nova convocatòria, entre totes les corporacions del segon procediment previst al punt 2 d’aquesta clàusula, de forma proporcional a la puntuació obtinguda que figura a la llista de prelació. Aquesta assignació es practicarà fins que s’exhaureixi la dotació d’aquest sobrant. A aquests efectes se seguirà el procediment previst a l’article 63 del Reglament de la Llei general de subvencions.
10.- ÒRGANS COMPETENTS
1.- El conseller executiu de Cooperació Local és l’òrgan competent per disposar la iniciació del procediment i ordenar la realització dels treballs adreçats a redactar les bases i la proposta de convocatòria de les subvencions, de conformitat amb allò que es preveu en els articles 29 i 31 del vigent Reglament orgànic del Consell de Mallorca i en l’article 2.m) del Decret d’organització de 15 de juliol de 2011.
2.- El Ple del Consell de Mallorca és l’òrgan competent per acordar la convocatòria i per a l’aprovació de les bases i la resolució del procediment.
3.- El conseller executiu del Departament de Cooperació Local és l’òrgan competent per instruir i realitzar els corresponents actes d’impuls del procediment.
4.- De conformitat amb allò que es preveu en l’apartat següent, la Comissió d’avaluació serà competent per aplicar els criteris i les quanties que corresponguin, per tal que l’òrgan instructor pugui elevar la corresponent proposta de resolució al Ple del Consell de Mallorca.
11.- COMISSIÓ AVALUADORA
1.- Es constituirà una Comissió d’avaluació per estudiar les sol·licituds presentades i fer la corresponent proposta de resolució.
2.- La Comissió estarà formada per:
President:
Titular: Sr. Bernardí Coll Martorell, conseller executiu de Cooperació Local.
Suplent: Sr. Mauricio Rovira de Alós, conseller executiu d’Urbanisme i Territori.
Vocals:
Titular 1: Sra. Catalina Terrassa Crespí, secretària tècnica d’Urbanisme i Territori, i de Cooperació Local.
Suplent: Sr. Rafel Gelabert Tortella, director insular de Carreteres.
Titular 2: Sr. Martí À. Torres Valls, director insular de Cooperació Local i Suport Municipal.
Suplent: Sr. Francesc Amengual Tormo, director insular d’Emergències.
Titular 3: Sr. Antoni Llobera Luis, arquitecte dels serveis tècnics de Cooperació Local.
Suplent: Sr. Xavier Mulet Traserra, arquitecte dels serveis tècnics de Cooperació Local.
Secretari:
Sr. Guillem Cortès Mora, cap dels serveis administratius de Cooperació Local, amb veu i sense vot.
12.- INSTRUCCIÓ
1.- Correspon al conseller executiu del Departament de Cooperació Local la instrucció del procediment de concessió de subvencions.
2.- L’òrgan competent per a la instrucció ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s’ha de formular la proposta de resolució.
3.- Les activitats d’instrucció comprenen:
a) Petició de tots els informes que consideri necessaris per resoldre o que exigeixin les normes que regulen la subvenció. A la petició s’hi ha de fer constar, si s’escau, el caràcter determinant dels informes que siguin preceptius. El termini per emetre’ls és de 10 dies, llevat que l’òrgan instructor, atenent a les característiques de l’informe sol·licitat o del mateix procediment, en sol·liciti l’emissió en un termini inferior o superior, sense que en aquest últim cas pugui passar de dos mesos.
Quan en el termini assenyalat no s’hagi emès l’informe qualificat per disposició legal expressa com a preceptiu i determinant o, si s’escau, vinculant, es pot interrompre el termini dels tràmits successius.
b) Avaluació de les sol·licituds o peticions, efectuada d’acord amb els criteris, les formes i les prioritats de valoració establerts en la norma reguladora de la subvenció o, si s’escau, en la convocatòria.
L’òrgan competent per a la instrucció pot ordenar una fase de preavaluació en la qual s’ha de verificar el compliment de les condicions imposades per adquirir la condició de beneficiari de la subvenció.
A l’efecte de determinar els participants admesos en la convocatòria de subvenció corresponent, l’òrgan instructor, si s’escau, ha de requerir als ajuntaments sol·licitants l’esmena de les sol·licituds en els termes que assenyala la clàusula 8.3 d’aquestes Bases.
4.- Una vegada avaluades les sol·licituds, la Comissió d’avaluació ha d’emetre informe en el qual es concreti el resultat de l’avaluació efectuada.
L’òrgan instructor, a la vista de l’expedient i de l’informe de la Comissió d’avaluació, ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s’ha de notificar als interessats en la forma que estableixi la convocatòria, i s’ha de concedir un termini de 10 dies per presentar al·legacions.
Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tenguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta d’acord formulada té el caràcter de definitiva.
Examinades les al·legacions adduïdes, si s’escau, pels interessats, s’ha de formular la proposta de resolució definitiva, on ha de constar la relació de sol·licitants per als quals es proposa la concessió de la subvenció i la quantia, a més de l’import del projecte o projectes. També s’hi ha d’especificar l’avaluació i els criteris de valoració que s’han seguit per efectuar-la.
L’expedient de concessió de subvencions ha de contenir l’informe de l’òrgan instructor en què consti que de la informació que està en el seu poder es desprèn que els beneficiaris compleixen tots els requisits necessaris per accedir-hi.
La proposta de resolució definitiva s’ha de notificar als interessats que hagin estat proposats com a beneficiaris en la fase d’instrucció, perquè en el termini de 10 dies hàbils comuniquin la seva acceptació.
Les propostes de resolució provisional i definitiva no creen cap dret a favor del beneficiari proposat, davant l’Administració, mentre no se li hagi notificat la resolució de concessió.
13.- RESOLUCIÓ
1.- El termini màxim de resolució d’aquesta convocatòria serà de dos mesos comptadors des de l’existència de crèdit a la partida corresponent.
L’acord que resol el procediment s’ha de motivar de conformitat amb el que disposen aquestes bases reguladores de la subvenció i en el procediment han de quedar acreditats, en tot cas, els fonaments de la resolució que s’adopti.
2.- Passat el termini assenyalat a l’apartat 1 sense que recaigui i es notifiqui resolució expressa, s'entendran desestimades les sol·licituds presentades, sense que aquest fet alliberi de dictar resolució expressa.
3.- L’acord, a més de contenir la relació dels sol·licitants als quals es concedeix la subvenció, ha de fer constar, si s’escau, de manera expressa, la desestimació de la resta de les sol·licituds.
4.- El venciment del termini màxim sense haver-se notificat la resolució legitima els interessats per entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.
5.- De conformitat amb allò que es disposa en la clàusula 10 d’aquestes Bases, l’òrgan competent per a la resolució de l’expedient de concessió de les subvencions regulades en aquestes bases és el Ple del Consell de Mallorca.
14.- NOTIFICACIÓ
L’acord que resol el procediment s’ha de notificar als ajuntaments interessats d’acord amb el que preveu l’article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. La pràctica de la notificació o publicació s’ha d’ajustar a les disposicions que conté l’article 59 de la Llei esmentada.
15.- OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els ajuntaments i entitats locals menors beneficiaris de les subvencions estaran obligats a:
1.- Adjudicar les obres i la resta d’actuacions subvencionades i comunicar-ho al Consell de Mallorca en el termini màxim de noranta (90) dies naturals comptadors des del dia següent al de la comunicació de la concessió de les subvencions. I a acabar-les i justificar les despeses al Consell abans de dia 1 de juny de 2015, havent de presentar la següent documentació:
A) Pel que fa a l’execució d’obres:
a).- Una memòria d’actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
b).- Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha de contenir:
b1) Una relació classificada de les despeses i inversions de l’activitat, amb identificació del creditor i del document, l’import, la data d’emissió i, si s’escau, la data de pagament.
b2) Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats a la relació a què fa referència el paràgraf anterior. Les factures incorporades a la memòria justificativa han de reunir les següents condicions:
- Ha de ser factura original de l’empresa que hagi fet les actuacions objecte de subvenció. No es pot emplenar la factura sobre una fotocòpia del model original de factura que empri l’empresa; el logotip i la resta de dades de l’empresa han de figurar amb la tipologia original.
En lloc de la factura original també es pot trametre una fotocòpia de la mateixa, la qual ha d’estar acarada pel secretari de la Corporació i s’ha d’acreditar, bé en el cos de la factura fotocopiada per mitjà d’una diligència signada per l’esmentat funcionari, bé a través d’un certificat expedit pel mateix funcionari, que la factura no s’ha emprat ni s’emprarà com a justificant per al cobrament d’una altra subvenció.
-La factura haurà d’estar aprovada per part de l’òrgan competent de l’ajuntament: Aquesta aprovació podrà acreditar-se bé per mitjà d’una diligència del secretari de la Corporació en el cos de la factura, bé per un certificat expedit pel funcionari esmentat.
- S’acceptaran com a justificants les factures independentment del seu pagament. No obstant això, aquestes factures s’han d’abonar per part de l’entitat local beneficiària de la subvenció en el termini de 30 dies comptadors des del dia que s’hagi rebut el pagament de la subvenció per part del Consell Insular de Mallorca. En cas contrari, aquest incompliment serà causa de reintegrament de la subvenció.
c) Model oficial de certificació d’obra (Annex VIII) degudament emplenat, i signat pel contractista i pel director (o directors) de l’obra, amb les firmes degudament identificades.
d) Relació valorada dels treballs duts a terme signada pel director (o directors) de l’obra amb les firmes degudament identificades.
e) Una relació detallada d’altres ingressos o subvencions que, si s’escau, hagin finançat l’activitat subvencionada amb indicació de l’import i la seva procedència.
f) Declaració responsable del fet que els treballs realitzats i facturats objecte de subvenció han estat realitzats de conformitat als preus de mercat. (Annex III)
g) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que les despeses relacionades en la relació prevista en l’apartat 1, A), b1, d’aquesta Base 15, corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció. (Annex III)
h) Declaració responsable mitjançant la qual s’acrediti que l’ajuntament no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). (Annex III)
En tot cas, per a l’abonament de la darrera certificació d’obra la Corporació Local, a més de la documentació exigida anteriorment, haurà d’adjuntar la següent:
i) Certificat final d'obra signat pel director de la mateixa (Annex IX).
j) Acta de recepció de l'obra (Annex X) signada conjuntament pel director, el contractista, un facultatiu tècnic en representació de la Corporació Local i un representant del Consell de Mallorca. A aquest efecte, la Corporació Local, amb una antelació mínima de tres dies hàbils, comunicarà al Consell de Mallorca el dia i l'hora prevista per a la recepció de les obres i també la de la seva inauguració oficial.
k) Liquidació definitiva de l'obra on es faran constar les subvencions concedides d'altres institucions per a la seva execució. (Annex XI).
B) Pel que fa a l’adquisició de terrenys:
Per a la justificació de la subvenció s’han de presentar els documents anteriors de les obres prevists a les lletres a), b), e), f), g) i h) a més de fotocòpia acarada de l’escriptura de compravenda.
D’acord amb el que disposa l’article 31.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el període durant el qual el beneficiari ha de destinar el bé al fi concret per al qual s’ha concedit la subvenció és de 20 anys. L’incompliment d’aquesta obligació de destí serà causa de reintegrament de la subvenció.
1.2.- En tot cas, amb la finalitat de comprovar que es mantenen les circumstàncies legalment fixades per al cobrament de la subvenció, abans de fer-s’hi efectiu el pagament per part del Consell s’haurà de presentar, a requeriment del mateix Consell, la següent documentació per a totes les actuacions objecte de subvenció:
a) Certificat del secretari municipal que l’ajuntament es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
b) D’ofici, a petició del Departament de Cooperació Local, la Tresoreria emetrà informe acreditatiu d’estar al corrent d’obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca de cadascun dels beneficiaris de les subvencions.
1.3.- La subvenció s’atorgarà per un import cert de conformitat amb allò sol·licitat. En el cas que la quantia justificada sigui inferior a la concedida l’import a subvencionar s’ha d’ajustar amb el finalment justificat.
2.- Fer constar el patrocini del Departament de Cooperació Local del Consell de Mallorca en les actuacions subvencionades, en especial, pel que fa a les obres, a col·locar en un lloc visible de l’obra a l’acte d’inauguració de la mateixa una placa de ferro amb lletres de llautó amb la llegenda i les mides que indiqui el Consell de Mallorca. Durant tota l’execució de les obres, les entitats locals beneficiàries de les subvencions tendran l'obligació d'adoptar les mesures pertinents perquè el contractista adjudicatari d'una obra col·loqui un cartell, a peu d'obra, en un lloc visible des de la via pública, on s'indicarà l'organisme o organismes que subvencionen el projecte. El contractista es farà càrrec sempre del cost del cartell i del de la seva col·locació. L'esmentat cartell tendrà les característiques que determini el Consell de Mallorca en el seu moment.
3.- Comunicar al Departament de Cooperació Local del Consell de Mallorca, en qualsevol moment, l’obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i no consignades en la sol·licitud.
4.- Les previstes a l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normes concordants.
5.- La resta d’obligacions que es preveuen en l’article 10 del vigent Reglament de subvencions i ajudes econòmiques del Consell de Mallorca (BOIB núm. 132, de dia 3 de novembre de 2001).
16.- INFORME D'AVALUACIÓ I COMPROVACIÓ
Una vegada finalitzada l'activitat objecte de subvenció, el servei responsable del Departament emetrà un informe d'avaluació i de comprovació que la subvenció sol·licitada compleix els requisits i s’ajusta a la finalitat de la convocatòria.
17.- REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT
Previ acord dels òrgans competents del Consell de Mallorca es podrà obligar als beneficiaris de les ajudes a la seva devolució i als interessos de demora que corresponguin en el supòsit que incompleixin les clàusules de la corresponent convocatòria o alguna de les obligacions previstes a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
18.- PAGAMENT
Una vegada adjudicada l’obra, la subvenció quedarà reduïda de manera automàtica proporcionalment al percentatge de baixa que, si s’escau, es produeixi, i els pagaments es faran sobre la quantitat de subvenció que resulti aplicada sobre el pressupost adjudicat.
El pagament de les subvencions es farà efectiu, per a les actuacions de la clàusula 3, lletra b), una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s’ha atorgat la subvenció i justificada la realització de l’activitat subvencionada en els termes establerts en aquestes bases. Pel que fa a les obres d’inversió, s’admetran els pagaments a compte a mesura que es presentin les certificacions d’obra. Per a l’any 2014, es fixa com a data límit per presentar certificacions parcials d’obra i la resta dels documents justificatius prevists a la clàusula 15 el dia 30 de setembre de 2014.
19.- AMPLIACIONS DE TERMINIS
Les ampliacions dels terminis establerts en aquestes bases es regirà pel que disposa l’article 49 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En tot cas, les sol·licituds d’ampliació de terminis han de tenir entrada oficial al Consell de Mallorca amb una antelació mínima de vuitanta (80) dies naturals a la data de la seva finalització. S’autoritza el Conseller executiu de Cooperació Local per a la resolució de les peticions d’ampliacions de terminis.
20.- MESURES DE DIFUSIÓ
Els ajuntaments beneficiaris han de donar la publicitat adequada del caràcter públic del finançament, quan s’escaigui, en els actes de difusió pública de les actuacions subvencionades amb càrrec a la subvenció obtinguda.
21.- NORMATIVA D’APLICACIÓ
És d’aplicació a aquesta convocatòria de subvencions la normativa següent:
1.- Pel que fa als aspectes substantius:
2.- Pel que fa al procediment:
ANNEX I
MODEL DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A ACTUACIONS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
Sr./a.__________________________________________________________________,
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de_____________________
EXPOSA:
Que ha tengut coneixement de la convocatòria del Consell de Mallorca de subvencions adreçada a les Corporacions Locals per a actuacions de competència municipal.
Que la Corporació que presideix es vol acollir a aquesta convocatòria i, per això, acompanya la documentació prevista a la base vuitena.
Que per a la present petició (1),
a) no ha sol·licitat ni rebut cap altra ajuda ni ingrés concurrent.
b) ha sol·licitat/rebut les següents ajudes o ingressos concurrents:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Que de conformitat amb les bases de la convocatòria, que accepta íntegrament,
SOL·LICITA:
Una subvenció per (2):
L’execució de l’obra:____________________________________________________ per la quantitat de ____________________ euros.
L’adquisició del terreny:___________________________________________________ per la quantitat de ____________________ euros.
Per la qual cosa acompanya a la sol·licitud la documentació exigida a la Base vuitena, ordenada, identificada i numerada de conformitat amb el contingut de l’esmentada Base.
(lloc, data i firma)
(1) Marcar l’apartat que procedeixi
(2) Emplenar l’opció que pertoqui i esborrar les altres
HONORABLE SRA. PRESIDENTA DEL CONSELL DE MALLORCA
ANNEX II
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES BASES REGULADORES DE LA SUBVENCIÓ PER A ACTUACIONS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
Sr./a.__________________________________________________________________
batle/ssa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de___________________ amb domicili a _________________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de _________________________________ no ha demanat cap altra subvenció i/o ajuda d’altres institucions públiques o privades per a l’activitat objecte de subvenció (o, si és el cas, relació de les demanades, amb indicació dels imports).
2. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries amb el Consell de Mallorca.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb l’Agència Tributària de les Illes Balears.
4. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________________________ està al corrent en el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de prendre part en la «Convocatòria de subvencions adreçada a les Corporacions Locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal»
realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de 2014
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX III
MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE AMB RELACIÓ A LES BASES REGULADORES DE LA SUBVENCIÓ PER A ACTUACIONS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL EN FASE DE JUSTIFICACIÓ DE DESPESES
Sr./a.__________________________________________________________________batle/batlessa president/a de l’Ajuntament/Entitat Local Menor de ________________ amb domicili a ___________________________________________________ actuant en representació de la Corporació,
COMPAREIX
a l’efecte de prestar la declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i
DECLAR
1. Que les actuacions realitzades i facturades objecte de subvenció han estat executades de conformitat als preus de mercat.
2. Que les despeses que figuren a la relació prevista a la Base 15 de la «Convocatòria de subvencions adreçada a les Corporacions Locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal» corresponen sense cap dubte a l’activitat objecte de subvenció.
3. Que l’Ajuntament/Entitat Local Menor de __________________________________ no recupera ni compensa l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA).
I per tal que així consti davant del Consell de Mallorca a l'efecte de justificar el cost de les activitats realitzades amb relació a la «Convocatòria de subvencions adreçada a les Corporacions Locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal» realitz la present declaració.
................................, ........ d ....................... de 2014
Signat: ................................................... (amb el segell de l’Ajuntament)
ANNEX IV
CERTIFICAT DE LA POSSESSIÓ I DISPOSICIÓ REAL I PLENA DELS TERRENYS NECESSARIS PER A L'EXECUCIÓ DE L'OBRA O SERVEI
......................................., secretari/ secretària de l'Ajuntament d.............................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament d...................................... té la plena possessió i la disposició real dels terrenys necessaris per a la normal execució del contracte de l'obra anomenada .............................................................................................................................................
I, perquè consti als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present certificat, d'ordre i amb el vistiplau del batle.
......................, ... d................ de ......
Vist i Plau,
EL BATLE
ANNEX V
CERTIFICAT ACREDITATIU DE L'ADAPTACIÓ DE L'OBRA SOL·LICITADA AL CORRESPONENT PLANEJAMENT URBANÍSTIC VIGENT
..................................., secretari/ ària de l’Ajuntament d.....................
CERTIFICA:
Que el projecte anomentat ................................................................................................., per al qual es demana una subvenció a la «Convocatòria de subvencions adreçada a les Corporacions Locals de Mallorca per a actuacions de competència municipal», s’ajusta al vigent planejament urbanístic municipal així com a la normativa urbanística aplicable a l’àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
I, perquè consti i tengui els efectes adients, expedeix el present certificat d’ordre i amb el vistiplau del batle.
......................, .. d............. de ......
Vist i Plau
EL BATLE
ANNEX VI
CERTIFICAT DE VIABILITAT DEL PROJECTE
OBRA: ....................................................................................................................
...................................................................................................................., tècnic redactor del projecte ....................................................................................................................... per a l'Ajuntament de ...............................
CERTIFICA
Que el projecte de l'esmentada obra és viable.
I perquè consti, als efectes prevists a la legislació vigent, expedeix el present a ............................, dia ....... d.................de ...........
Signat: El tècnic
ANNEX VII
DECLARACIÓ JURADA PEL TÈCNIC REDACTOR DEL PROJECTE DE NO ESTAR SOTMÈS EN CAP CAUSA D'INCOMPATIBILITAT AMB L'ADMINISTRACIÓ ACTUANT
El Sr. ..................................................................................................................................................., ......(1)........ i redactor del projecte de l’obra .............................................................................................................................., amb núm. col·legiat ............ declara i jura pel seu honor que no està sotmès a cap causa d’incompatibilitat amb l’Ajuntament d............................. o amb el Consell Insular de Mallorca, declarant esser competent per a la redacció del projecte de l’obra esmentada.
..................., .... d............... de .....
(1) Especificau si és o no tècnic municipal.
ANNEX VIII
CERTIFICACIÓ D'OBRA
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ADREÇADA A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A ACTUACIONS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
AJUNTAMENT:
CERTIFICACIÓ NÚM. OBRA:
DATA COMENÇAMENT OBRES: DATA ADJUDICACIÓ:
CONTRACTISTA TERMINI EXECUCIÓ:
PRESSUPOST APROVAT: PRESSUPOST ADJUDICAT:
BAIXA (%):
Sr./Sra. .…………………………………………….......................................................................,
CERTIFICA: Que les obres executades en el present mes per l'empresa adjudicatària són valorades, segons el pressupost, de la següent manera:
|
PRESSUPOST Euros |
IMPORT ADJUDICAT |
IMPORT DE LES OBRES |
||
|
EXECUTADES DURANT EL MES. |
EXEC. MESOS ANTERIORS. |
PENDENT EXECUTAR. |
||
|
|
|
|
|
|
L I Q U I D A C I Ó
Import de la certificació .............……. .-
Baixa obtinguda en la contracta .............……. .-
Líquid acreditat al contractista ..............…… .-
% I.V.A. 21% ...............…... .-
TOTAL ABONABLE AL CONTRACTISTA ................…….-
I perquè consti, i es faci l'abonament, expedeix la present certificació per import de ............................................................................................................................................-
Palma, .. d ............ de .........
El contractista El director de l'obra
Sr/Sra. ........................... Sr./Sra. .................................
ANNEX IX
CERTIFICAT FINAL D'OBRA
.................................................................................,................(1).......................................
i director de l’obra ..............................................................................................................
CERTIFICA
Que l’obra esmentada està acabada d’acord amb el seu projecte, redactat pel Sr. ......................................... i aprovat per l’Ajuntament d............................... el dia ..........................................
................., ...... d........................ de .......
(1) Enginyer, arquitecte...
ANNEX X
ACTA DE RECEPCIÓ
A ................................., dia ..............., reunits:
El Sr. ...................................., facultatiu tècnic en representació de l'Ajuntament d................, el Sr. ............................., facultatiu tècnic en representació del Consell Insular de Mallorca (CIM), el Sr. .................................................., contractista de les obres del projecte ".............................................................", i el Sr. ................................., facultatiu encarregat de la direcció de les obres de referència, a l'efecte de procedir a la recepció de les obres.
Conformement amb el que disposa l'article 235 del vigent Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, és procedent aquesta recepció una vegada efectuades les prestacions convingudes, en aquest cas, les obres contingudes en el projecte de què s'ha fet menció.
Després d'examinar atentament la totalitat de l'obra i vista la seva adequació a les previsions del projecte, i a la resta de documentació tècnica i administrativa, reguladora de les obligacions del contractista, el Sr................................................., facultatiu tècnic municipal la considera com a ben realitzada, correcta i exactament finalitzada, sense que sigui procedent, per tant, fer-hi objeccions o reserves.
En conseqüència, en compliment de l'article 235 del vigent Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, es procedeix a la recepció de les obres de .............................................................................................................................................
i comença el termini de garantia fixat en el Plec de condicions, que és de ......... mesos.
I perquè consti s'estén la present Acta, en el lloc i en la data indicats més amunt, en quatre exemplars, lliurant-se'n un al Consell Insular de Mallorca, un al director de l'obra, un altre al contractista, i arxivant-se l'altre en el corresponent expedient administratiu.
En prova de conformitat firmen les parts.
El representant de El representant del CIM,
l'Ajuntament,
El director de l'obra, El contractista,
ANNEX XI
LIQUIDACIÓ D'OBRA CONTRACTADA
CONVOCATÒRIA DE SUBVENCIONS ADREÇADA A LES CORPORACIONS LOCALS DE MALLORCA PER A ACTUACIONS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL
DENOMINACIÓ DE L'OBRA: .........................................................................................
............................................................................ Secretari/ària de l'Ajuntament de .............................................................
CERTIFICA:
Que l'Ajuntament ha procedit a l'aprovació de la darrera certificació de l'obra de referència i, en conseqüència, es practica la següent liquidació:
| IMPORT DE LES OBRES |
Pressupost total de les obres ............................ Euros.
Import adjudicat .......................................... Euros.
Import líquid de les obres executades
en mesos anteriors .......................................... Euros.
Import de les obres executades durant el mes ………....... Euros.
| FINANÇAMENT DE L'OBRA (1) |
| APORTACIONS |
% sobre press. d’obra |
IMPORT LÍQUID |
|---|---|---|
| CONSELL INSULAR DE MALLORCA |
|
|
| ENTITAT LOCAL |
|
|
| ALTRES APORT. D’ENTITATS PÚBLIQUES |
|
|
| ALTRES APORT. D’ENTITATS PRIVADES |
|
|
| TOTAL |
|
|
LIQUIDACIÓ
| 1.- Import adjudicat de l'obra ....................................................... Euros. 2.- Aportacions del CIM abonades en mesos anteriors ............................. Euros 3.- Import total d'altres subvencions concedides i/o abonades per a l'execució de l'obra .................................................... Euros. 4.- Aportació total municipal ......................................................... Euros. TOTAL 1-(2+3+4) ........................ Euros 5.- Aportació del CIM segons darrera certificació d’obra ................................. Euros. |
[ ] ................................................... Euros a abonar a l'Ajuntament
[ ] ................................................... Euros a retornar al Consell
V. i P.
EL BATLE,
(1) Cal assenyalar la totalitat de les subvencions obtingudes per a l'execució de l'obra.