Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 760
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 23 de desembre de 2013 per la qual s’aproven les normes de funcionament i les atribucions de la Comissió Tècnica de Català de l’EBAP, i se’n nomenen els membres a partir de la convocatòria de proves de 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L’article 16 de la Llei 3/1986, de 29 d’abril, de normalització lingüística a les Illes Balears —en la modificació introduïda per la Llei 9/2012, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març—, disposa que els poders públics han de promoure les mesures corresponents i fomentar i incentivar la capacitació del personal de les administracions públiques de l’àmbit territorial de les Illes Balears i de les entitats del sector públic que en depenen, en l’ús de la llengua catalana.

2. L’article 35 de la Llei 3/1986 esmentada estableix que el Govern de les Illes Balears ha de garantir, en el seu àmbit territorial, l’ensenyament de la llengua catalana als empleats públics.

3. L’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l’article 4 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, estableixen que corresponen a l’EBAP la formació i avaluació, la capacitació i el perfeccionament tant del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen, com del personal al servei de les altres administracions radicades a les Illes Balears.

4. L’article 5.6 del Decret 31/2012 esmentat disposa que, entre les funcions de l’EBAP, hi ha la d’elaborar manuals sobre matèries objecte de la formació, entre les quals es troba la llengua catalana.

5. L’article 5.18 del mateix Decret estableix, com una altra de les funcions de l’EBAP, la d’oferir l’ensenyament de la llengua catalana tant al personal de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen, com al personal al servei de les altres administracions públiques radicades a les Illes Balears, i avaluar-ne els coneixements a través de proves per a obtenir els certificats corresponents.

6. L’article 7 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (ara, Conselleria d’Administracions Públiques), articula els programes de formació de l’IBAP (ara, EBAP) en àrees temàtiques, una de les quals és l’ensenyament de llengües. Així mateix, l’article 14 d’aquest Decret —modificat pel Decret 121/1997, de 26 de setembre, regulador de les condicions generals de les activitats formatives dirigides al personal al servei de l’Administració de la CAIB—, estableix les proves específiques i els certificats de nivell en cursos d’ensenyament de llengües. Posteriorment, l’Ordre de la consellera de la Funció Pública i Interior de 25 de gener de 1999 desplega el Decret 191/1996 indicat.

7. El Decret 87/2012, de 16 de novembre, d’avaluació i certificació de coneixements de llengua catalana, estableix i descriu els certificats de coneixements generals i específics de llengua catalana al marge dels estudis reglats. L’any 2013, la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats ha iniciat els tràmits per a modificar el Decret 87/2012.

8. L’Ordre del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 per la qual es determinen els títols, els diplomes i els certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, estableix els certificats expedits per l’EBAP que són considerats equivalents als que expedeix la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.

9. Atesa la competència de l’EBAP per a expedir certificats de coneixements de llengua catalana, amb la finalitat de complir les normes que regulen l’obtenció dels diferents certificats que acrediten els coneixements de llengua catalana i establir el disseny i el sistema d’avaluació de les proves convocades per l’EBAP, es va considerar necessari crear, l’any 2010, la Comissió Tècnica d’Elaboració i Revisió de les proves de català de l’EBAP i donar-hi continuïtat mitjançant la Resolució del president de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) d’11 de gener de 2012 per la qual es deixen sense efecte els annexos de la Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública de 21 de setembre de 2010, s’estableix una nova estructura de la Comissió Tècnica d’Elaboració i Revisió de les proves de català de l’EBAP i es nomenen els membres d’aquesta Comissió a partir de la convocatòria de proves de 2012 (BOIB núm. 11, de 24 de gener).

10. Des de l’inici de l’actuació de la Comissió Tècnica de Català l’any 2011, s’ha demostrat la necessitat que l’EBAP disposi d’un òrgan d’aquestes característiques que garanteixi la validesa, la fiabilitat i l’equilibri de les proves de llengua catalana i dels materials didàctics per a preparar-les, amb vista a poder assolir els objectius de qualitat requerits. De més a més, en compliment del punt 2.2 de la Resolució del president de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) d’11 de gener de 2012, s’han de tornar a nomenar, mitjançant aquesta Resolució, els membres de la Comissió Tècnica de Català de l’EBAP. Així mateix, de l’any 2012 ençà s’han produït tot un seguit de canvis normatius, organitzatius i de gestió que també obliguen a actualitzar les normes de funcionament i les atribucions de la Comissió.

Per tot això, en virtut de les funcions que m’atorga l’article 9 del Decret 31/2012, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar les normes de funcionament i les atribucions de la Comissió Tècnica de Català de l’EBAP, tal com estableix l’annex 1 d’aquesta Resolució.

2. Nomenar els membres de la Comissió Tècnica de Català de l’EBAP a partir de la convocatòria de proves de 2014, tal com estableix l’annex 2 d’aquesta Resolució.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver estat publicada, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; o bé, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver estat publicada aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 23 de desembre de 2013

 

La presidenta de l’EBAP

M. Núria Riera Martos


 

 

ANNEX 1

Normes de funcionament i atribucions

1. Objectius i funcions de la Comissió Tècnica de Català de l’EBAP

1.1. Objectius

1. La Comissió Tècnica de Català de l’EBAP és un òrgan col·legiat que té com a objectius garantir el compliment de les normes que regulen l’acreditació dels coneixements corresponents als diferents certificats de nivell de llengua catalana, i establir el disseny i el sistema d’avaluació de les proves convocades per l’EBAP, d’acord amb la resolució anual per la qual s’aproven el pla anual, la convocatòria i les proves dels cursos de llengua catalana organitzats per l’EBAP.

1.2. Funcions

Per aconseguir els objectius esmentats, la Comissió té atribuïdes les funcions següents:

a) Elaborar, corregir, revisar i avaluar les proves dels diferents certificats de nivell de coneixements de llengua catalana que organitza l’EBAP anualment dins la seva convocatòria de cursos. La Comissió ha de garantir que aquestes proves s’adeqüen a la funció social a què estan destinades, d’acord amb la realitat sociolingüística de cada moment; a la normativa lingüística de l’Institut d’Estudis Catalans, i als objectius i als criteris d’avaluació que marca la conselleria competent en matèria de política lingüística de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els quals s’han adoptat a partir del document Marc europeu comú de referència: aprendre, ensenyar, avaluar, aprovat pel Consell d’Europa.

b) Desenvolupar els objectius generals, els objectius específics, l’estructura i l’avaluació de les proves dels certificats de coneixements de llengua catalana de l’EBAP segons la normativa en vigor i en funció de les necessitats dels empleats públics.

c) Establir els criteris de correcció i puntuació de les proves, i el sistema de correcció.

d) Establir les mesures per a garantir el bon desenvolupament de les proves de llengua catalana.

e) Dirimir els dubtes i les incidències que puguin sorgir en relació amb els exercicis de les proves dels diferents certificats de nivell, i resoldre les reclamacions que puguin presentar les persones interessades.

f) Informar sobre els recursos d’alçada que interposin les persones interessades contra les decisions de la Comissió.

g) Elaborar, revisar i aprovar qualsevol material didàctic de llengua catalana que encarregui l’EBAP, destinat als seus cursos.

2. Estructura

2.1. La Comissió està formada per un president, un secretari i tres vocals, que han de complir els requisits següents:

a) President: el president ha de pertànyer al cos d’assessors lingüístics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

b) Secretari: el càrrec de secretari correspon al cap d’Estudis III de l’EBAP.

c) Vocals: un dels tres vocals ha de pertànyer al cos d’assessors lingüístics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Els altres dos vocals poden pertànyer al cos d’assessors lingüístics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o formar part del registre de professors i col·laboradors de l’àrea de llengua catalana de l’EBAP. En aquest darrer cas, s’ha d’acreditar una experiència mínima de dos anys de col·laboració amb l’àrea de llengua catalana de l’EBAP.

2.2. Per tal de poder complir totes les funcions atribuïdes en el punt 1.2 anterior, la Comissió disposa de la col·laboració tècnica de l’assessor lingüístic adscrit a l’EBAP en virtut de la Instrucció de la directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis de 21 de desembre de 2012 sobre els criteris que s’han d’aplicar en el canvi d’adscripció de llocs de treball per determinar el personal funcionari que quedarà afectat per la reestructuració derivada de l’auditoria interna de recursos humans de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en l’àmbit dels serveis generals, d’acord amb l’article 91 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L’assessor lingüístic pot prendre part en les deliberacions de la Comissió, sense vot.

2.3. Nomenament dels membres

a) Cada dos anys, el president de l’EBAP ha de nomenar per resolució els membres de la Comissió, els quals, un cop acabat aquest període, poden tornar a ser designats i nomenats.

b) La Comissió vigent pot actuar fins que se’n nomeni una de nova, o en cas de renúncia d’algun membre.

3. Funcionament de la Comissió

3.1. Perquè la Comissió es constitueixi vàlidament —als efectes de les sessions, les deliberacions i la presa d’acords—, es requereix la presència del president, el secretari i, almenys, un dels vocals. La convocatòria de la Comissió correspon al secretari, per ordre del president. Aquesta convocatòria s’ha de notificar als altres membres de la Comissió amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, i ha d’anar acompanyada de l’ordre del dia, fixat pel president, el qual ha de tenir en compte, si escau, les peticions dels altres membres de la Comissió, formulades amb l’antelació suficient.

3.2. Tots els membres de la Comissió tenen veu i vot. Els acords de la Comissió s’adopten per majoria d’assistents, i el vot del president dirimeix els casos d’empat en les votacions.

3.3. El secretari de la Comissió ha d’estendre una acta de cada sessió, la qual ha de contenir el dia, l’hora i el lloc en què s’ha duit a terme; el nom i els llinatges de les persones assistents i, si escau, de les absents; l’ordre del dia; els punts principals de deliberació; la forma i el resultat de la votació, i el contingut dels acords.

3.4. Els membres de la Comissió poden fer constar en aquesta acta el seu vot contrari als acords adoptats, la seva abstenció i els motius que la justifiquen, o el sentit del seu vot favorable. Qualsevol membre de la Comissió té dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que n’aporti una còpia escrita, que pot presentar en la mateixa sessió o en el termini que assenyali el president.

3.5. A tot el que no especifica aquesta Resolució sobre el funcionament de la Comissió, hi és aplicable la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3.6. Als efectes de comunicacions i la resta d’incidències que puguin sorgir al llarg de tot el procés d’avaluació, la Comissió té la seu a l’edifici de l’EBAP (carrer del Gremi de Corredors, 10, 3a planta, polígon de Son Rossinyol, 07009 Palma).

3.7. Tant els membres de la Comissió com el personal col·laborador tècnic especialista i el personal col·laborador de suport que participin en l’organització, la correcció, la revisió i l’avaluació de les proves han de percebre les dietes i les indemnitzacions que legalment els corresponguin.

4. Desenvolupament de les proves

4.1. La Comissió és responsable de l’objectivitat del procés d’avaluació i ha de garantir que la correcció de les proves escrites es dugui a terme sense que es conegui la identitat dels examinands. En conseqüència, la Comissió no ha de qualificar les proves escrites en què figurin noms, traços, marques o signes que permetin conèixer la identitat de l’examinand.

4.2. La Comissió ha d’adoptar les mesures necessàries perquè els examinands amb discapacitat física o psíquica disposin de les mateixes possibilitats que la resta de participants per a realitzar els exercicis de les proves. A aquest efecte, i a petició per escrit de la persona interessada, s’han d’adaptar les proves dels diferents certificats de nivell d’acord amb els informes emesos pels òrgans tècnics del FIOP i de la Direcció General de Serveis Socials, o organismes equivalents.

4.3. Per a dur a terme tasques de vigilància, coordinació o altres de similars necessàries per al desenvolupament de les proves, l’EBAP designarà el personal col·laborador de suport.

4.4. L’EBAP és responsable del compliment dels terminis per a elaborar, corregir, revisar i avaluar les proves, així com per a publicar-ne els resultats.

4.5. Des del moment en què es posi en marxa el procés d’avaluació de les proves i mentre duri, correspon al secretari de la Comissió, amb el suport de l’EBAP, la custòdia de la documentació de la Comissió i de tot el material de les proves.

4.6. Per a la correcció de les proves, l’EBAP pot recórrer a personal col·laborador tècnic especialista, designat entre els membres del registre de professors i col·laboradors de l’àrea de llengua catalana de l’EBAP. Aquest personal ha d’actuar sempre sota la direcció de la Comissió i no intervé en la qualificació final dels exercicis o de les proves. Una vegada corregides i avaluades les proves, la Comissió ha de determinar la qualificació final dels exercicis i de les proves de tots els certificats de nivell. Contra les decisions de la Comissió es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’EBAP.

4.7. Una vegada acabat el procés d’avaluació, la Comissió ha de lliurar a l’EBAP totes les actes de les sessions i la resta de la documentació que hagi generat la convocatòria de proves.

 

 

ANNEX 2

Composició de la Comissió a partir de la convocatòria de 2014

  • Presidenta: Antònia Fullana Miralles
  • Secretari: Gabriel Rossinyol Seguí
  • Vocal 1a: Francesca Hernández Terrassa
  • Vocal 2a: Aina M. Cifre Bennàsar
  • Vocal 3a: Margalida Segura Portas

Assessor especialista

  • Gabriel Suau Otero