Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA
Núm. 796
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Modificació de la convocatòria de 15 places de la subescala administrativa
Versió PDF
La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 554 de 15 de gener de 2014, va acordar el següent:
PRIMER-. Procedir a la revisió de les bases específiques del concurs oposició convocat per cobrir, pel sistema de promoció interna, 15 places de la subescala administrativa, d’administració general, de les quals 2 es reservaran per a persones amb discapacitat, entre el personal de la subescala auxiliar, d’administració general de la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament, aprovades per Decret núm. 17871, de 16 d’octubre de 2013, i publicades al BOIB núm. 150 de 31 d’octubre de 2013, rectificant un dels requisits d’accés, en el sentit de que allà on diu “Tenir un mínim d’antiguitat de 2 anys de serveis prestats en aquesta Corporació com a funcionari de carrera en la subescala auxiliar administrativa de l’escala d’administració general.” ha de dir: “Ser funcionari de carrera d’aquest Ajuntament del Grup C, Subgrup C2, i tenir una antiguitat de almenys 2 anys de servei actiu a l’esmentat Grup i Subgrup de l’Escala d’Administració General de la plantilla de funcionaris d’aquest Ajuntament .”
SEGON-. Publicar novament les bases específiques que regiran aquest procés selectiu amb la rectificació a la que s’ha fet referència. Aquesta publicació obrirà un nou termini de 20 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB, per tal de procedir a la presentació d’instàncies per a accedir al procés selectiu.
TERCER-. Aquells aspirants que haguessin presentat instància d’admissió a la convocatòria publicada al BOIB núm. 150 de 31 d’octubre de 2013, i que reunint els requisits per presentar-se a la nova convocatòria, volguessin prendre-hi part, hauran de presentar escrit al Registre General d’aquest Ajuntament, en el termini de presentació d’instàncies, manifestant la seva intenció de fer-ho, i que desitgen que la documentació ja obrant en poder de l’Ajuntament s’incorpori al nou procés selectiu, sense perjudici de que puguin presentar, juntament amb aquest escrit, la documentació que considerin adient. Els aspirants que, d’acord amb la nova redacció, no compleixin els requisits d’accés exigits, seran exclosos d’aquesta convocatòria.
Palma, 16 de gener de 2014
El cap de departament de Personal
p.d. Decret de batlia núm. 22906 de 01/12/2011 (BOIB núm. 187 de 15/12/2011)
Juan García Lliteras
BASES ESPECÍFIQUES CONCURS OPOSICIÓ PROMOCIÓ INTERNA SUBESCALA ADMINISTRATIVA
Objecte: En compliment del Pla d’ordenació relatiu a la cobertura de 15 places de la Subescala Administrativa mitjançant un procés de promoció interna, es procedeix a proveir com a personal funcionari de carrera 15 places de la subescala administrativa, de les quals dues es reservaran a persones amb discapacitats, d’aquest Ajuntament.
Escala: Administració general, subescala administrativa.
Grup: C, Subgrup C1.
Requisits: Per poder prendre part a aquesta convocatòria les persones interessades hauran de reunir els següents requisits en la data d’expiració del termini d’admissió d’instàncies:
Pel que fa a aquest apartat, només es podrà presentar com a requisit l’antiguitat, en cas de no estar en possessió de la titulació exigida per a la promoció. Per aquest motiu, els interessats hauran de fer constar a la seva instància la titulació que presenten per poder accedir, fet que serà comprovat pel tribunal evitant així puntuar titulacions referides al requisit exigit per a l’accés.
Procediment de selecció: Concurs oposició.
Categoria del Tribunal: Segona.
Drets d’examen: 15,91 euros que s’hauran d’abonar dintre del termini de presentació d’instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment.
Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 52, de 18 d’abril de 2013.
Calendari dels exercicis:
El primer exercici s’efectuarà la segona quinzena del mes de març de 2014, la resta es determinaran pel tribunal.
Composició del tribunal qualificador: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta i quatre vocals, dos dels quals seran designats per la Corporació d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent i els altres dos, per sorteig, entre el personal de la Subescala administrativa funcionari de carrera, d’aquesta corporació. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El tribunal actuarà assistit d’un secretari o secretària que serà designat per la Corporació amb veu però sense vot.
El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.
Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ
El concurs oposició constarà de tres parts:
FASE DE CONCURS
Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.
Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors ni als expedients personals dels aspirants.
L’acreditació dels serveis prestats a l’Ajuntament de Palma o reconeguts per aquest, serà realitzada d’ofici pel tribunal en base a les dades que figurin en els arxius i bases de dades d’aquesta Corporació.
Els documents acreditatius dels mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.
Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació i constituiran un 46,808 % del procediment selectiu.
1) Serveis prestats, màxim 10,60 punts
1.1.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altra Administració Pública, en el Grup AP (agrupacions professionals), o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,20 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 2 punts.
1.2.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altra Administració Pública, en el Subgrup C2, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,30 punts per any o fracció superior a 6 mesos, màxim: 5 punts.
1.3.- Per serveis prestats i reconeguts a aquest Ajuntament, o a qualsevol altra Administració Pública, en els Subgrups A1, A2 o C1, o a una categoria equivalent a la plantilla laboral, 0,30 punts per any o fracció superior a 6 mesos, amb un màxim de 3,60 punts.
En cas d’estar en comissió de serveis o en qualsevol altra forma de nomenament provisional, es valorarà el lloc d’origen, per no poder valorar-se el lloc que actualment ocupi.
2) Antiguitat. Màxim 6 punts
Es valorarà per any de serveis, computant-se a aquests efectes, els anys reconeguts a l'Administració Pública que s’haguessin prestat amb anterioritat a l’adquisició de la condició de funcionari de carrera (Llei 70/1978, de 26 de desembre, de Reconeixement de Serveis Previs a l’Administració Pública).
- Els primers cinc anys....... 0,10 punts per any
- De sis a deu anys..............0,15 punts per any
- A partir dels onze anys.....0,30 punts per any
No es tindran en compte les fraccions de temps inferiors a un any.
3) Cursos de formació i perfeccionament. Màxim 5 punts
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions.
Es valoren en tots els casos els següents:
Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament. Els cursos que hagin estat impartits es valoren amb la mateixa puntuació que els cursos d’aprofitament.
No es valoren els cursos específics de capacitació per a l’accés al lloc de feina ni el curs teoricopràctic que es realitza durant el procés de selecció del concurs oposició d’administratius per a promoció interna d’auxiliars administratius, o qualsevol altre de similar.
Tampoc es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.
L’hora d’aprofitament o impartició es valora amb..........0,02 punts
L’hora d’assistència es valora amb..................................0,01 punts
4) Idiomes: Puntuació màxima: 2,30 punts
4.1.- Coneixement de la llengua catalana. Puntuació màxima: 1,80 punts. Es valoraran les següents titulacions:
La puntuació d’aquest apartat serà la següent:
Només es valorarà el certificat del nivell més alt que s’acrediti, a més del certificat de nivell de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’acumularà a la de l’altre certificat que s’acrediti. En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
4.2.- Coneixement de llengües estrangeres. Puntuació màxima: 0,50 punts.
Altres certificats del Marc comú europeu considerats equivalents que es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes:
| Anglès |
Puntuació |
|
|---|---|---|
| A1 |
|
0,05 |
| A2 |
Certificat de nivell bàsic EOI KET (Key English Test). Cambridge University ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,10 |
| B1 |
Certificat de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) PET (Preliminary English Test). Cambridge University ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,20 |
| B2 |
Certificat de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud) Diplomat universitari especialista llengua anglesa (mestre o altres) FCE (First Certificate in English). Cambridge University ISE II(Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,30 |
| C1 |
CAE (Certificate in Advanced English). Cambridge University ISE III (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,40 |
| C2 |
Llicenciat en filologia anglesa Llicenciat en traducció i interpretació: llengua anglesa CPE (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University ISE IV (Integrated Skills in English). Trinity College London |
0,50 |
| Francès |
Puntuació |
|
|---|---|---|
| A1 |
DELF (diplôme d’études en langue française) A1 |
0,05 |
| A2 |
Títol de nivell Elemental EOI DELF A2 |
0,10 |
| B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) DELF B1 |
0,20 |
| B2 |
Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud) Diplomat universitari especialista llengua francesa (mestre o altres) DELF B2 |
0,30 |
| C1 |
DALF (diplôme approfondi de langue française) C1 |
0,40 |
| C2 |
Llicenciat en filologia francesa Llicenciat en traducció i interpretació: llengua francesa DALF C2 |
0,50 |
| Alemany |
Puntuació |
|
| A1 |
Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A1 Start Deutsch 1 |
0,05 |
| A2 |
Títol de nivell elemental EOI Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch A2 Start Deutsch 2 |
0,10 |
| B1 |
Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B1 Zertifikat Deutsch |
0,20 |
| B2 |
Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d’aptitud) Diplomat universitari especialista llengua alemanya (mestre o altres) Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 1 (DSH-1) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch B2 Goethe-Zertifikat B2 Test Deutsch als Fremdsprache (TestDaF) – TDN 3 |
0,30 |
| C1 |
Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 2 (DSH-2) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C1 Goethe-Zertifikat C1 Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP) |
0,40 |
| C2 |
Llicenciat en filologia alemanya Llicenciat en traducció i interpretació: llengua alemanya Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang Stufe 3 (DSH-3) Europäisches Sprachenzertifikat Deutsch C2 Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS) Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP) |
0,50 |
Els títols de l’Estudi G. Lul·lià tan tols es valoraran els expedits fins el curs 1983/1984, no tenint reconeixement oficial els expedits a partir d’aquesta data.
Els títols o certificacions expedits per altres centres oficials es puntuaran per cursos complets.
En cas de presentar més d’un títol o certificació del mateix idioma tan sols es valorarà el de major puntuació.
5) Titulacions acadèmiques. Màxim 2,50 punts
5.1 Per cada titulació acadèmica de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, en Dret, Ciències Polítiques, Economia, Informàtica, Intendent Mercantil, Ciències Actuarials, Administració i Direcció d’Empreses, Ciències del Treball, Turisme o equivalents.....2,50 punts.
5.2 Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitaria o primer cicle en Dret, Ciències Polítiques, Economia, Ciències Empresarials, Administració i Direcció d’Empreses, Informàtica, Relacions Laborals, Administració i Gestió Pública, Turisme o equivalent.....2,00 punts.
5.3 Per cada titulació acadèmica de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent distintes a les relacionades a l’apartat 5.1.....1,25 punts.
5.4 Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent distintes a les relacionades a l’apartat 5.2.....1,00 punt.
5.5 Tècnic/a superior de formació professional (branca administrativa)..........0,50 punts.
No es valorarà la diplomatura si es té la llicenciatura de la mateixa especialitat.
FASE D’OPOSICIÓ
PRIMER EXERCICI: Obligatori i eliminatori
A aquest exercici es tindrà en compte el següent:
Aquells aspirants que s’haguessin presentat a la darrera convocatòria i haguessin aprovat l’exercici qüestionari de la fase d’oposició, podran optar per restar exempts de realitzar-lo, reservant-se la nota obtinguda, o realitzar-lo novament sols amb el fi de millorar-la. Aquesta opció s’haurà de manifestar a la sol·licitud, sense que pugui ser manifestada en cap altre moment.
Aquells aspirants que es presentin a aquesta convocatòria i no tenien reserva de nota anterior, únicament per a la següent convocatòria, se’ls hi reservarà la nota d’aquest exercici qüestionari. En cas de no presentar-se a la següent convocatòria, la puntuació caducarà.
Un cop realitzat aquest exercici i obtinguda la nota, el tribunal procedirà a la fase de concurs dels aspirants que hagin aprovat aquest exercici, i d’aquells que han optat per mantenir la nota anterior, sempre que ho hagin sol·licitat.
Quedarà anul·lada la nota dels aspirants aprovats a l’anterior convocatòria si no es presenten a aquesta.
L’exercici consistirà a contestar un qüestionari de 80 preguntes, amb respostes alternatives, més 2 preguntes de reserva que també cal contestar, en previsió de possibles anul·lacions, referents al contingut complet del programa que a continuació es relaciona. El temps màxim per realitzar aquest exercici no podrà ser superior a 90 minuts. La puntuació màxima serà de 30 punts, quedant eliminats els aspirants que no arribin a un mínim de 15 punts.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 30
Q = ---------------------
P
Q: resultat de la prova
A: número de respostes encertades
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
TEMARI
FASE DE FORMACIÓ
Obligatòria i eliminatòria. Realitzada la suma de la nota de l’exercici qüestionari, (tant dels aspirants que la tenien reservada de la convocatòria anterior com dels que ara s’han examinat) i la corresponent a la fase de concurs, el tribunal convocarà als aspirants que hagin obtingut major puntuació, fins a completar el nombre de places ofertades, per a la realització del curs de formació. Aquells aspirants que s’haguessin presentat a la darrera convocatòria i haguessin resultat aptes del curs teòric pràctic, restaran exempts de realitzar-lo. Aquest fet s’haurà de manifestar dins els 10 dies següents a la publicació dels aspirants que hagin obtingut major puntuació.
Aquesta fase consistirà amb la realització d’un curs teòric pràctic sobre el contingut de les funcions específiques de la plaça, amb una durada de 60 hores i amb els mòduls de contingut que a continuació es detallen, dels quals es realitzarà una prova objectiva per a la seva valoració, i que serà impartit per personal de l’Escola Municipal de Formació. El professorat exposarà la seva metodologia de treball i el contingut i calendari de les proves a realitzar, així com les condicions de forma i temps, abans de l’inici de les mateixes. Serà valorat com a apte o no apte. La valoració serà atorgada pels membres del tribunal a la vista dels informes d’avaluació del professorat, com a mitjana de les diferents valoracions.
La no superació d’aquest curs implicarà que l’aspirant no obtindrà plaça ni serà nomenat fins a la superació del curs a la convocatòria posterior, sense l’obligació de realitzar la fase de concurs ni el qüestionari de la fase d’oposició, tant sols haurà de realitzar el curs de formació. Per la qual cosa, a la convocatòria posterior haurà de sol·licitar la participació al curs de formació obligatori, que si el supera, li donarà dret a plaça i a nomenament. En cas de no de presentar-se a la convocatòria immediatament posterior o de no superar el curs, perdrà automàticament aquest dret.
Quedarà anul·lada la nota dels aspirants aprovats a l’anterior convocatòria si no es presenten a aquesta.
CONTINGUTS DELS MÒDULS:
MÒDUL I.- LA DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA
MÒDUL II.- PROCEDIMENT ADMINISTRATIU
MÒDUL III.- GESTIÓ ADMINISTRATIVA