Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 709
Aprovació definitiva del reglament d'ús i funcionament de les instal·lacions esportives del Consell d'Eivissa.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Índex.

1.     Generalitats.

2.     Accés a les instal·lacions.

3.     Usuaris/àries.

4.     Drets dels usuaris / de les usuàries.

5.     Obligacions dels usuaris / de les usuàries.

6.     Ús de les instal·lacions.

7.     Celebració d’esdeveniments esportius.

8.     Responsabilitat.

9.     Assegurança d’accidents.

10.   Renovació de places.

11.   Noves inscripcions.

12.   Inscripcions en activitats de nova creació.

13.   Noves Inscripcions durant la temporada.

14.   Pèrdua de la condició d’usuari/ària.

15.   Tancament temporal i suspensió d’activitats.

16.   Reclamacions.

17.   Règim sancionador.

18.   Procediment sancionador.

19.   Vestidors.

20.   Normes específiques per a l'ús de les piscines.

21.   Normes específiques per a l’ús de sauna i/o jacuzzi.

22.   Normes d’aparcament.

23.   Derogació de normes anteriors

1.- Generalitats.

L’objecte d’aquest Reglament és regular l’ús i funcionament de les instal·lacions esportives del Consell d’Eivissa i s’estableix les condicions en què les han d'utilitzar les persones usuàries.

Les instal·lacions esportives són les següents:

-Complex esportiu Infanta Cristina amb les instal·lacions:

Pavelló poliesportiu Sa Blancadona amb les corresponents sales de pràctica esportiva.

Piscina coberta  de 25 x 16,67 m.

Piscina coberta de 16,67x 8 m.

Piscina descoberta de 25 x 16,67 m.

Gimnàs.

Jacuzzi i sauna

Gabinet de Medicina Esportiva

3 pistes poliesportives descobertes.

Circuit de fúting.

El Consell d’Eivissa posa a disposició de qualsevol persona o entitat la possibilitat d’accedir aquestes instal·lacions bé per participar en activitats organitzades pel Consell, bé per realitzar activitats lliures, bé per realitzar entrenaments esportius, competicions, etc.

2.- Accés a les instal·lacions.

-   Les instal·lacions regulades en aquest Reglament, independentment de la seua forma de gestió, són d'accés lliure per a tots els ciutadans, sense altres limitacions que les establertes en les lleis o en aquest Reglament, les pròpies del ús al quals estan destinades i al pagament de la taxa en vigor per a la activitat de que es tracti.

-      Els horaris d’obertura i tancament estaran exposats en lloc visible per a la informació de totes les persones usuàries.

-     En totes les instal·lacions esportives s’informarà els usuaris i les usuàries i altres de:

a.     Denominació de la instal·lació.

b.     Titularitat de la instal·lació i, si escau, de l'explotació.

c.     Característiques tècniques de la instal·lació i el seu equipament.

d.     Activitats físico-esportives que s'ofereixin. S’oferirà la informació de les activitats físico-esportives a les recepcions del Poliesportiu i de les piscines.

- L’accés a les instal·lacions, bé de forma individual com a col·lectiva, suposa l’acceptació de les normes contingudes en aquest Reglament.

- Així mateix, l’accés a determinades instal·lacions exigeixi el pagament previ de les taxes, segons estigui establert a la corresponent ordenança reguladora aprovada pel Consell d’Eivissa.

- Amb caràcter general, les competicions i els entrenaments que es realitzin dins de les instal·lacions seran de lliure accés al públic. El Consell d’Eivissa haurà d’autoritzar  el cobrament d’entrada, previ pagament de la taxa corresponent d’acord a l’ordenança reguladora aprovada a l’efecte.

- Les persones menors de 14 anys hauran d’accedir a les instal·lacions  acompanyats per una persona major d’edat que es responsabilitzi de la guarda i custòdia del menor.

3.- Usuaris/àries.

Són usuàries, a efectes d’aquest Reglament, les persones o entitats que utilitzen  les esmentades instal·lacions esportives per participar en activitats organitzades pel Consell, activitats lliures, entrenaments esportius, competicions, etc.

4.- Drets de les persones usuàries.

Són drets de les persones usuàries, sense perjudici dels reconeguts d’acord amb la normativa vigent en les seues relacions amb les administracions, els següents:

-  Ser tractats amb educació i amabilitat per tot el personal que presta els seus serveis en les instal·lacions.

-  Rebre informació sobre les instal·lacions, horaris, preus públics, activitats esportives i la forma d’accedir-hi.

-  Fer ús de les instal·lacions esportives reservades i/o de les activitats en què varen ser inscrits, en els horaris i períodes reservats sempre que no se celebrin esdeveniments esportius autoritzats pel Consell d’Eivissa o sigui impossible per inclemències meteorològiques o avaria no reparable.

-  Utilitzar les instal·lacions en un bon grau d'higiene, neteja i seguretat, que asseguri el correcte desenvolupament de l'activitat.

- Presentar per escrit les queixes, suggeriments o reclamacions que estimin convenients.

 -  Fer ús dels serveis i espais complementaris com a vestidors, vàters, etc.

5.- Obligacions de les persones usuàries.

Les persones usuàries hauran de complir les següents obligacions:

-  Utilitzar les instal·lacions, el material i el mobiliari adequadament, evitant possibles deterioracions o danys en les instal·lacions o a la salut i drets de les altres persones usuàries.

-  Guardar el degut respecte a les altres persones usuàries i al personal de les instal·lacions, així com atendre en tot moment les indicacions del personal adscrit a les instal·lacions.

-  Tenir actituds i hàbits higiènics.

-  Accedir a la instal·lació per realitzar-hi l'activitat amb indumentària esportiva adequada, observant-se especialment la necessitat de calçat adequat per a cada paviment.

-  Utilitzar les instal·lacions esportives per a l'ús exclusiu per al qual varen ser dissenyades, utilitzant el material esportiu adequat en cada cas, excepte amb autorització prèvia del Consell d’Eivissa.

-  Abonar, de forma puntual,  les taxes corresponents al servei o l'activitat triada

-  Presentar el carnet, targeta o document identificatiu estipulat per acreditar la seva condició d'usuari, no podent cedir-lo o transmetre’l a un tercer.

-  Complir els horaris establerts en les instal·lacions esportives.

-  Accedir a les instal·lacions pels llocs indicats.

-  Abandonar les instal·lacions una vegada finalitzada l'activitat en la qual participi o es trobi inscrit. L'accés als vestidors es permetrà 30 minuts abans de l'horari consignat com a començament de l'activitat en el rebut corresponent. La sortida serà com a màxim 45 minuts després de finalitzar el seu horari.

- No fumar en les instal·lacions esportives ni consumir-hi begudes alcohòliques.

6.- Ús de les instal·lacions.

- Les instal·lacions esportives del Consell d’Eivissa tenen com a fi la pràctica física i esportiva, l’oci i temps lliure, ensenyament, entrenament, competició o exhibició de les modalitats esportives per al qual varen ser dissenyades.

- Igualment, podran acollir esdeveniments esportius i/o juvenils diferents dels establerts, així com activitats culturals i/o socials, amb l’autorització expressa del Consell d’Eivissa. Aquesta autorització serà discrecional, amb informe tècnic previ favorable.

- L’accés a les instal·lacions, de forma individual o col·lectiva, suposa l’acceptació d’aquest Reglament.

- L’accés a determinats instal·lacions esportives exigeix el pagament previ de les taxes establertes a la corresponent ordenança fiscal reguladora.

- Podran utilitzar les instal·lacions centres escolars, clubs, associacions esportives, empreses i totes les persones individuals que ho vulguin.

- No es permet la filmació, enregistrament o fotografies a persones, instal·lacions o activitats, sense autorització prèvia del Consell d’Eivissa.

- No es permetrà l'ús de les instal·lacions i/o serveis del Consell d’Eivissa a les persones usuàries que no hagin abonat l’import dels desperfectes que en les instal·lacions esportives hagin ocasionat pel seu mal comportament a les dites instal·lacions.

- No es permetrà la venda ambulant, publicitat o un altre tipus d'activitats comercials i/o públiques, alienes a l'ús previst de les instal·lacions esportives sense autorització expressa del Consell d’Eivissa.

- No es permet l'entrada d'animals, a excepció de cans guia

7.- Celebració d’esdeveniments esportius.

Durant la celebració d’esdeveniments esportius prohibeix expressament:

- La introducció i exhibició de pancartes, símbols, emblemes o llegendes que impliquin una incitació a la violència.

-  La introducció en les instal·lacions de tota classe d'armes i instruments llancívols utilitzables com a armes, impedint-se l'entrada a totes aquelles persones que intentin introduir tals objectes i altres d’anàlegs.

- Introduir i vendre tota classe de begudes alcohòliques.

- La introducció de bengales o focs d'artifici en les instal·lacions impedint-se l'entrada a totes aquelles persones que intentin introduir tals objectes.

8.- Responsabilitat.

Amb caràcter general, el Consell o l'entitat que gestioni indirectament el servei, no serà responsable en cap cas de les lesions que pugui sofrir la persona usuària, per accidents o desperfectes derivats de l’incompliment d’aquest Reglament, d’un comportament negligent o d’un mal ús de les instal·lacions, els equipaments i els serveis, excepte que derivin d’un mal estat de les instal·lacions o dels seus equipaments, de conformitat amb  la normativa general sobre responsabilitat del Consell d’Eivissa.

9.- Assegurances.

El fet d’inscriure’s en alguna activitat organitzada dins de les instal·lacions del Consell d’Eivissa no du implícit tenir una assegurança d’accidents.

El Consell d’Eivissa disposa una assegurança de responsabilitat civil per a totes les instal·lacions esportives.

10.- Renovació de places.

Les persones usuàries inscrites en qualsevol de les activitats que ofereix el Consell d’Eivissa podran, una vegada que finalitzi aquesta, renovar la seua inscripció en l'activitat per a la temporada següent, en els terminis que es fixin a tal fi i que es donaran a conèixer amb l'antelació suficient. 

11.- Noves inscripcions.

- Les places que resultin lliures una vegada renovats les persones usuàries de la temporada anterior, seran posades a la disposició de la primera persona de la llista d’espera si n’hi hagués.

-En el cas que no hi hagi llista d’espera,  el procediment a seguir serà l'obertura d'un termini de sol·licitud. Si les places ofertes són menors que la demanda, l'adjudicació serà mitjançant ordre de sol·licitud.

12.-Inscripcions en activitats de nova creació.

- Quan el Consell ofereixi una nova activitat, la forma d'accedir-hi serà pel procediment de sol·licitud i en cas de superior demanda, l'adjudicació serà mitjançant ordre de sol·licitud.

13.- Noves Inscripcions durant la temporada.

- Una vegada començada la temporada, si existissin places vacants en finalitzar el període de renovació mensual, aquestes s'adjudicaran per estricte ordre de la llista d’espera i si no n’hi ha, s’oferiran a la primera persona interessada. En cada instal·lació s'exposarà al públic les places que quedin lliures, així com els dies d'inscripció. 

14.- Pèrdua de la condició d’usuari/ària.

- L’incompliment d’aquest Reglament i en concret de les obligacions dels usuaris / de les usuàries pot suposar la pèrdua de la condició d’usuari/ària, amb la consegüent prohibició d’accedir a les instal·lacions esportives i/o juvenils del Consell d’Eivissa.

- Sense perjudici de l’establert al punt anterior, podran causar baixa com a usuaris/àries pels següents motius:

- Per falta de pagament de la taxa corresponent en els terminis establerts, excepte causa degudament justificada.

- Per prescripció mèdica.

-  En cap cas, la pèrdua de la condició d’usuari/ària comporta la devolució de la taxa pagada per a l’ús de les instal·lacions.

-  L’inici de l’expedient de pèrdua de la condició d’usuari/ària per incompliment d’aquest  Reglament es realitzarà informe proposta previ del responsable de la instal·lació.

L’òrgan competent per resoldre l’expedient és el/la conseller/a executiu/iva d'Esports i Joventut.

L’expedient es resoldrà en un termini màxim de 4 mesos des del seu inici.

L’usuari podrà es podrà interposar recurs d’alçada davant la presidència del Consell d’Eivissa  en el termini d’un mes a partir de la recepció de la notificació.

15.- Tancament temporal i suspensió d’activitats

- El Consell d’Eivissa es reserva el dret de tancar temporalment les instal·lacions per a la realització de labors de manteniment, reforma, neteja, etc.

- El Consell d’Eivissa podrà suspendre activitats per a la preparació de competicions o esdeveniments  que consideri oportuns.

- El Consell d’Eivissa haurà d’informar, amb la suficient antelació, a les persones usuàries la contingència prevista.

16.- Reclamacions

A les instal·lacions hi haurà formularis oficials en què la persona usuària podrà formular les reclamacions oportunes.

17.- Règim sancionador.

Es considerarà infracció l'incompliment total o parcial de les obligacions contingudes en el present Reglament.

Són infraccions lleus:

a) No mostrar la deguda diligència en la realització de les activitats i la utilització del material.

b) Accedir a les activitats específiques sense haver abonat la taxa corresponent.

c) No atendre les indicacions i les ordres donades pels responsables del servei.

d) Sol·licitar un espai reservat i no utilitzar-ho posteriorment per causes imputables a la persona sol·licitant.

Són infraccions greus:

a) Causar de forma intencionada danys en les instal·lacions esportives o el seu material.

b) Provocar altercats amb la resta de persones usuàries.

c) Com a equip usuari, per absència a entrenaments tres vegades seguides o cinc alternes en la temporada.

Són infraccions molt greus:

a) Deteriorar de manera greu i rellevant les instal·lacions esportives i/o el seu material.

b) Impedir l'ús de les instal·lacions als altres usuaris i/o usuàries.

c) Comportar-se indegudament en el desenvolupament de les activitats, contravenint les normes de funcionament

d) Menysprear, ofendre o faltar al respecte a altres persones usuàries o al personal de la instal·lació.

 Sancions

- Les infraccions lleus seran sancionades amb advertiment per escrit o la pèrdua del dret a l'ús de les instal·lacions per un termini no superior a quinze dies.

- Les infraccions greus seran sancionades amb la pèrdua del dret a l'ús de les instal·lacions per un termini de quinze a seixanta dies.

- Les infraccions molt greus seran sancionades amb la pèrdua del dret a l'ús de les instal·lacions per un termini de seixanta dies a  dos anys.

- Les sancions per faltes greus i molt greus podran tenir aparellada l'obligació d'indemnitzar els danys causats, i l'anul·lació de l’abonament o curs, si escau, sense reintegrament de les sessions pendents d'utilitzar.

18.- Procediment sancionador.

El procediment sancionador es realitzarà d’acord amb el Decret 14/1994 de 10 de febrer de 1994, Reglament del procediment a seguir en l’exercici de la potestat sancionadora.

L’inici de l’expedient d’infracció es realitzarà amb informe proposta previ del responsable de la instal·lació.

L’òrgan competent per resoldre l’expedient és el conseller executiu d'Esports i Joventut.

Les propostes de sanció es comunicaran per escrit a les persones interesades, concedint-los un termini de deu dies hàbils perquè puguin efectuar les al·legacions i presentar els documents i informacions que estimin pertinents.

L’usuari o la usuària podrà es podrà interposar recurs d’alçada davant la presidència del Consell d’Eivissa  en el termini d’un mes a partir de la recepció de la notificació.

19.-Vestidors.

- L'ús de vestidors està destinat per a totes les persones usuàries. Existeixen cabines en els vestidors per a l'ús exclusiu de persones amb discapacitat i pares/mares amb infants menors de 6 anys.

- Només les persones menors de 6 anys es podran canviar en el vestuari de diferent sexe.

- No es podrà accedir a les zones humides amb el mateix calçat que es porta de l'exterior.

- Després de la dutxa la persona usuària s'ha d'eixugar a la zona d'assecat.

- S’ha d’escórrer la roba de bany per evitar mullar la zona seca del vestuari.

- No s’han d’utilitzar els lavabos  per rabejar-hi banyadors, sabatilles, etc.

- S’ha d’evitar pujar-se als bancs per canviar-se.

- S’ha de procurar no malgastar l'aigua i fer un correcte ús de les papereres.

- S’hauran de guardar les bones maneres i un comportament adequat a les instal·lacions. No està permès cridar, córrer en els passadissos i en general tota activitat que pugui molestar les persones usuàries.

20. Normes específiques per usar les piscines.

- No podran fer ús de les piscines els qui pateixin alguna malaltia infectocontagiosa, ferides obertes, etc. Si el personal de la instal·lació tengués sospites fundades que alguna persona usuària pateix una infecció d’aquest tipus, podrà exigir-li la presentació d’una autorització mèdica per escrit per accedir a la piscina.

- És obligatori l’ús de gorra de natació i de sabatilles de piscina (sense sivella). És aconsellable l’ús d’ulleres de natació.

- No està permès entrar a l’aigua amb objectes que es puguin desprendre a causa del moviment o produir dany a altres usuaris/àries, com agulles de cabells anells, polseres, rellotges, cadenes, etc.

- Els familiars o acompanyants de les persones usuàries tenen prohibida l’entrada a la zona de vestidors i piscina, excepte en el cas de menors de 6 anys, que podran ser acompanyats per un adult als vestidors. En cap cas els familiars o acompanyants podran entrar a la piscina.

- És obligatori dutxar-se abans de submergir-se a l’aigua de la piscina. Això implica l’eliminació de cremes solars i productes de maquillatge. A aquest efecte, s’utilitzarà sabó quan sigui necessari (a les dutxes dels vestidors).

- No s’haurà de córrer per les zones humides, com piscina, vestidors o dutxes, per cap concepte, ni realitzar-hi accions o jocs que comportin un risc d’accident o originin incomoditat per a altres usuaris.

- Està prohibit menjar i portar begudes o envasos a la piscina i vestidors, i banyar-se mastegant xiclets. Els envasos de cristall i les llaunes, encara que siguin d’ús higiènic, hi estan totalment prohibits.

- Se seguiran en tot moment les indicacions que faci el personal de la instal·lació i, especialment les referents a la seguretat, que indiquin els socorristes.

- Les activitats programades a les piscines estan subjectes a modificacions que, en la mesura que sigui possible, es comunicaran a les persones usuàries amb la suficient antelació.

21. Normes específiques per usar la sauna i/o el jacuzzi.

- Per utilitzar aquestos serveis es demanarà dia i hora a la recepció i es pagarà la taxa corresponent.

- L’estada serà d’1 hora com a màxim i hi poden entrar fins a 10 persones.

- Abans d'entrar-hi, cal dutxar-se.

- És imprescindible utilitzar una tovallola per asseure’s al banc de la sauna.

- És obligatori l’ús de banyador.

- No s’hi pot entrar amb joies i/o objectes metàl·lics.

- Està prohibit afaitar-s’hi, depilar-s’hi i fer-s’hi manicures i/o pedicures.

- Està prohibit utilitzar-hi sabó.

- Està prohibit posar-se cremes o olis corporals per utilitzar aquestos serveis.

- Les persones menors de 18 anys no poden utilitzar aquestos serveis.

- No es pot introduir a la sauna premsa escrita, llibres o revistes, ni cap element electrònic.

- Està prohibit fumar, menjar, o beure dins aquestes instal·lacions.

- S’hi ha d’observar les normes elementals d’higiene.

22.- Normes d’aparcament.

L’aparcament del recinte  de les instal·lacions esportives és d’ús exclusiu de les persones usuàries i/o personal de la instal·lació.

23.-Derogació de normes anteriors.

Es deroguen totes les normes anteriors d’igual o inferior rang que siguin contràries a les disposicions d’aquest reglament.

Disposició final.

Aquest reglament entrarà en vigor una vegada s’hagi publicat el seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Comunitat.