Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
PRESIDÈNCIA, PLE, COMISSIÓ DE GOVERN I CONSELL EXECUTIU
Núm. 638
Decret pel qual es deleguen funcions del secretari general en el secretari adjunt
Versió PDF
La presidenta, dia 5 de desembre de 2013, ha resolt:
“En la disposició addicional segona la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, en l’apartat 1.2, lletra a), es determina que, entre d’altres, la funció de la Secretaria, comprensiva de la fe pública i l’assessorament legal preceptiu, és una funció pública necessària en totes les corporacions locals, la responsabilitat de la qual està reservada a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal.
En el Reial decret 1174/1987, de 18 de setembre, pel qual s’aprovà el Reglament del règim jurídic dels funcionaris d’Administració local amb habilitació de caràcter estatal, s’estableix el contingut de les dites funcions de fe pública i d’assessorament legal preceptiu, i se’n concreta l’abast en els articles 2 i 3.
Respecte a les funcions de fe pública i d’assessorament legal preceptiu atribuïdes a aquesta Secretaria General, l’article 2, lletra g), del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, disposa que, als llocs de col·laboració immediata a les de Secretaria, els correspon la substitució del titular en els supòsits de vacant, absència, malaltia o abstenció, legal o reglamentària, així com l’exercici de les funcions respectives reservades que, prèvia autorització de la Presidència, els siguin encomandes pel secretari titular.
Atesa la proposta del secretari general de dia 4 de desembre de 2013.
Resolc:
1. Autoritzar la delegació a favor de la persona que ocupa el lloc de treball de secretari adjunt, de l’emissió dels informes a què es refereix la lletra d) de l’article 85.1 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, excepte el supòsits següents:
a) Quan la competència per resoldre correspon al Ple del Consell.
b) Que es tracti d’informes relatius al Registres d’interessos a què es refereix l’article 75.7 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
c) Els informes relatius a l’aprovació de plecs de clàusules administratives generals i els models de plecs de clàusules administratives particulars, a què es refereixen, respectivament, els articles 114.3 i 115.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.
d) En general, els informes relatius a l’organització i el funcionament del Consell de Mallorca.
2. Establir que, en l’exercici de l’emissió d’informes, la persona titular del lloc de treball de secretari adjunt ha d’actuar, i així ho ha de fer constar, com a delegat del titular de la Secretaria General del Consell de Mallorca, sens perjudici que aquest pugui avocar, en qualsevol moment, l’emissió dels dits informes amb caràcter general o singular.
3. Ordenar la publicació del contingut d’aquest decret en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, el qual entra en vigor el dia que s’hi publica.”
Palma, 15 de gener de 2014
El secretari general
Jeroni M. Mas Rigo