Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 249
Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, de dia 16 de desembre de 2013, per la qual es reconeix a efectes administratius al Servei d’Atenció Educativa Domiciliària (SAED)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Servei d'Atenció Educativa Domiciliària (SAED) dóna cobertura a tot aquell alumnat entre 3 i 16 anys d’edat, que per motius de salut ha de romandre en el seu domicili un període superior a 30 dies. D'aquesta manera queda garantida una resposta educativa adequada davant aquesta situació de desavantatge.

El SAED també du a terme una important tasca de coordinació amb el servei d’Aula Hospitalària, una vegada el seu alumnat és donat d’alta però roman al seu domicili.

2. El 24 de juny de 2013, el Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional va emetre informe, en el què proposa que per poder atendre les necessitats del Servei d’Atenció Educativa Domiciliària (SAED) era necessari assignar-li un codi de centre a nivell administratiu.

3. El 2 de desembre de 2013, el Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional va emetre informe en el que s’especifica que l’assignació d’un codi administratiu no comportarà augment de despesa econòmica per a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans. En aquest moment les despeses del Servei d’Atenció Educativa Domiciliària (SAED) els assumeix el Servei de Suport Educatiu.

4.Ateses les consideracions anteriors, des d’aquesta Direcció General es considera pertinent reconèixer formalment a nivell administratiu al Servei d’Atenció Educativa Domiciliària (SAED) per tal que pugui començar a desenvolupar les seves activitats.

Fonaments de dret

1. La Llei Orgànica d’Educació 2/2006 de 3 de maig (BOE 106 de 4 de maig), a l’article 71.1, diu que les Administracions educatives disposaran dels mitjans necessaris per a que tot l’alumnat assoleixi el màxim desenvolupament personal, intel·lectual, social i emocional, així com els objectius establerts amb caràcter general a l’esmentada llei.

2. L’article 71.2 de l’esmentada llei, especifica que correspon a les Administracions educatives assegurar els recursos necessaris perquè els alumnes i les alumnes que requereixen una atenció educativa diferent a l’ordinària per presentar necessitats educatives especials, per dificultats específiques d’aprenentatge, (…), per haver-se incorporat tard al sistema educatiu, o per condicions personals o d’història escolar, puguin obtenir el màxim desenvolupament possible de les seves capacitats personals i, en tot cas, els objectius establerts amb caràcter general per a tot l’alumnat.

3. La Llei 17/2006 de 13 de novembre d’atenció i drets de la infància i l’adolescència expressa que totes les persones menors d’edat tenen el dret a educació i si es troben en situació d’especial risc socioeducatiu rebran una atenció preferent.

Per tot això, i a la empara de l’article 16 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

 

1.Reconèixer a efectes administratius des de l’inici del curs escolar 2013-14 al Servei d’Atenció Educativa Domiciliària (SAED) i, conseqüentment, assignar-li el codi de centre 07500774.

2.Inscriure’l al Registre de Centres Docents de la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

3. Comunicar aquesta Resolució al Servei de Suport Educatiu de la Direcció General d’Ordenació, Innovació i Formació Professional

4. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 16 de desembre de 2013

 

El director general

Bartolomé Isern Lladó