Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 187
Disciplina. Di-1994/45. Notificació desestimació al·legacions i ordre de demolició a la propietària

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Com a conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a MARIA JANER VICENS, PEDRO PUIGSERVER DURAN y JOSEP BARCELÓ PUIGSERVER, exp.núm. DI-1994/45, i atès que s’ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a MARIA JANER VICENS, de conformitat amb els arts. 59-5 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu:

Com conseqüència de l'expedient incoat en aquest negociat per presumpta infracció urbanística a MARIA JANER VICENS, PEDRO PUIGSERVER DURAN i JOSEP BARCELÓ PUIGSERVER, exp . n º DI-1994/45, i atès que s'ha intentat la notificació sense resultat positiu, pel present edicte es notifica a MARIA JANER VICENS, de conformitat amb l'art . 59-5 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú i 194 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, del reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, que transcrit diu :

Us notific que el Consell de la Gerència d'Urbanisme, en sessió de 15/10/2013, va acordar,

PROPOSTA DE RESOLUCIÓ: Que formula la instructora de l'expedient de demolició, que es segueix contra la Sra MARIA JANER VICENS (propietària) i PEDRO PUIGSERVER DURÁN (promotor) de conformitat amb l' article 66.2 de la Llei 10/90 de disciplina urbanística de la CAIB.

RESULTANT: Que que el 26 de Setembre de 2013 la TAG del servei va emetre informe dient:

"1.-DESESTIMAR les al · legacions presentades el 31/07/2013 pel Sr Pedro Puigserver Duran (promotor), contra la Proposta de Resolució formulada el 18/06/2013 per la instructora de l'expedient de demolició / reconstrucció, en relació a les obres efectuades sense llicència en CI Barraques RR 05500217 (antiga pedrera) consistents en: "moviments de terres en sòl rústic, treballs de cribratge i barreja de terres amb fem" "s'està omplint la pedrera abandonada amb l'abocament de contenidors i runes de terra" "s’observen moviments de terres antics i abandonats, plens de vegetació, així mateix s'observen dipositats en la parcel·la contenidors i vehicles industrials segons s'aprecia en les fotografies que s'aporten" .

EN CONSIDERAR QUE:

a) El Sr Puigserver al · lega que no s'ha realitzat cap abocament ni moviment de terres al solar objecte del present expedient .

b) Revisada la documentació obrant en l'expedient, hi ha un informe de la UTIB de que diu "en referència a la parcel · la 217 s'observen moviments de terra antics i abandonats, plens de vegetació ( ... ) segons s'aprecia en les fotografies " .

c) Vist l'art . 22.2 de la Llei 10/90 de Disciplina Urbanística segons el qual les actes aixecades pels funcionaris públics en l'exercici de les competències pròpies en matèria de disciplina urbanística, donaran fe en via administrativa dels fets que es reflecteixin en les mateixes, excepte prova en contra.

d) En conseqüència, vist que no s'han desvirtuat els fets provats en l'expedient i vist que l'obra denunciada no disposa de la prèvia i preceptiva llicència d'obres que exigeix l'art. 2 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística aplicable a la CAIB, (BOIB núm 141, del 17.11.90), s'han de desestimar les al · legacions presentades i continuar amb la tramitació de l'expedient"

RESULTANT que el 24/09/2013 l'arquitecte tècnic va emetre informe sobre les condicions de demolició que s'han de complir abans de la iniciació de les obres de retirada / reconstrucció, que diu :

Les següents condicions s'hauran de considerar d'obligat compliment abans d'iniciar la retirada i restitució :

1. En compliment del preceptuado en la "Resolució d'inici del servei públic obligatori insularitzat per a la gestió dels residus de construcció, demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca " publicat al BOIB de data 15-11-2005, s'haurà de complir el que preveu l'article 9 del " Pla Director Sectorial per a la gestió dels residus de construcció- demolició, voluminosos i pneumàtics fora d'ús de l'illa de Mallorca " ( BOIB 23-11-2002 ), obtenint la següent documentació :

- Contracte amb MAC Insular per gestionar els residus generats .

- Avaluació del volum i les característiques dels residus que s'originen .

- Avaluació, si escau, dels residus ( terres i desmunts no contaminants ) que no necessiten cap tipus de tractament i que es puguin destinar directament a la restauració de pedreres .

- Mesures previstes de separació en origen o reciclatge " in situ " durant la fase d'execució de l'obra.

- Valoració econòmica del cost de la gestió adequada dels residus generats.

2. S'haurà de realitzar nomenament d'empresa constructora de l'Associació de Constructors de les Balears o de professional competent, o bé un compromís, signat per vós i aquests, i una còpia de l'IAE o del document de qualificació empresarial .

EL TERMINI D'EXECUCIÓ DE L'ORDRE :                                                                                                                                          1 MES  

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de demolició, sense que sigui preceptiva la sol · licitud d'una llicència municipal d'obres .

Vist l'article referit i altres de general aplicació, la instructora que subscriu emet el present informe i eleva al Consell de la Gerència la següent proposta:

1r ORDENAR, atesos els articles 67.1 i 68 de la Llei 10/90, de 23 d'octubre de disciplina urbanística de la CAIB, a la Sra Maria Janer Vicens (prop) i al Sr Pedro Puigserver Durán (prom) que procedeixin a la RETIRADA / DEMOLICIÓ de les obres realitzades en CI Barraques RR 05500217 ( antiga pedrera ) consistents en : "moviments de terres en sòl rústic, treballs de cribratge i barreja de terres amb fem " "s'està omplint la pedrera abandonada amb l'abocament de contenidors i runes de terra" "s'observen moviments de terres antics i abandonats, plens de vegetació, així mateix s'observen dipositats en la parcel · contenidors i vehicles industrials segons s'aprecia en les fotografies que s'aporten ", així com qualsevol altre tipus d'obres o instal·lacions realitzades sense la preceptiva llicència municipal, per a restituir l'immoble en l'estat en què es trobava abans de la comissió de la infracció urbanística, vist l'informe de la TAG del 26/09/2013, transcrit en la part expositiva d'aquest acord .

Indicar que per dur a terme la demolició de les obres denunciades haurà de disposar de tota la documentació que es relaciona en les condicions de demolició, (informe tècnic del 24/09/2013), reproduït a la part expositiva d'aquest acord, sense que sigui preceptiva la sol·licitud d'una llicència municipal d'obres .

2n APERCEBRE els interessats, conforme els articles 67 i següents de la Llei 10/1990 de disciplina urbanística de la CAIB, que l'incompliment d' aquesta ordre de demolició, retirada o reconstrucció, podrà donar lloc a la EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA per aquest Ajuntament, per la qual cosa se sol · licitarà pressupost a l'empresa adjudicatària de la realització d'obres per via d'execució subsidiària de l'Ajuntament . Des del moment en què se sol · licita la presentació del pressupost, es considerarà iniciada la EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA i totes les despeses que s'originin per a la preparació i posterior execució subsidiària de les obres descrites en l'apartat 1r d'aquest acord, seran a càrrec del propietari obligat .

3r COMUNICAR AQUEST ACORD AL DEPARTAMENT FINANCER als efectes de la recaptació dels tributs corresponents .

La valoració de les obres realitzades, efectuada pel tècnic municipal d'acord amb els preus del col · legi oficial d'arquitectes tècnics de Mallorca és de 4.824 € .

4t . NOTIFICAR la present resolució als interessats i al Negociat d'Expedients Sancionadors per a iniciar / continuar l'expedient sancionador.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb el que disposa l'art . 116 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú El termini per interposar-lo és d'un mes, a comptar de l' endemà de la publicació del present edicte, no podent, en aquest cas, interposar recurs contenciós - administratiu fins que s'hagi resolt el de reposició . El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament, oa les dependències a què es refereix l'art . 38.4 de la Llei 30 /92, de 26 de novembre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, a comptar de l' endemà de la seva interposició, i, en aquest cas, expedita la via contenciosa administrativa .

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb el que estableix l'article 116 anteriorment esmentat, i que disposa la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat del Contenciós- Administratiu o davant la Sala del Contenciós -Administratiu del Tribunal Superior de Justícia, segons les competències determinades pels articles 8 i 10 de la Llei 29/98, en el termini de dos mesos, a comptar des del dia següent al de la publicació del present edicte. Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estimi pertinent .

Us record que, d’acord amb l’article 14 de l’Estatut d’autonomia, podeu exercir el vostre dret d’opció lingüística pel que fa a les futures notificacions que es facin.

Per servei de registre de documents, caixa, així com informació general i fiscal, es poden dirigir a les següents oficines: OAC AVINGUDES- Av. Gabriel Alomar, 18 (Edif. Avingudes); OAC CORT- pl. Santa Eulàlia, 9, baixos; OAC PERE GARAU- c. Pere Llobera, 9; OAC SANT AGUSTÍ- c. Margaluz, 30; OAC SANT FERRAN- Av. Sant Ferran, 42 (Edif. Policia Local);  OAC S’ARENAL- Av. América, 11; OAC S’ESCORXADOR- c. Emperadriu Eugènia, 6; OAC SON FERRIOL- Av. Cid 8. Horari d’atenció al públic: Tot l’any: de 8.30 a 14.00 h de dilluns a divendres (totes les oficines). Horari ampliat d’octubre a maig: de 8.30 a 17 h de dilluns a dijous  (OAC Avingudes). Dissabtes obert de 9.30 a 13.30 h a l’OAC Cort (només registre).

 

Palma, 10 de gener de 2014

La cap de departament de Disciplina i Seguretat dels Edificis
P.D. Decret de Batlia núm. 10434 de 8/6/2012, (BOIB núm. 85 de 14/6/2012)
Elvira Salvà Armengod