Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 174
Notificació decret ordre d´execució exp 48/2013
Versió PDF
Per no haver pogut ésser efectuada la preceptiva notificació en el domicili que consta a l‘expedient que es relaciona a continuació i que es tramita en el Departament d’urbanisme d’aquest Ajuntament, pel present anunci es notifica als Srs.: F.C.M amb DNI 41298505G, R.M amb DNI X2367761A, BORCHER HANS i B.N.K amb DNI X1639628G el següent DECRET.
Decret d’ordre d’execució
NÚM. DE DECRET Ordres d'Execució 2013/48
ATESA l’acta d’inspecció emesa pel zelador municipal en data 21/11/2013 on es posa en coneixement de l’Ajuntament de Santa Margalida la situació en la que es troba el solar situat al CR MIQUEL GELABERT 11, de CAN PICAFORT amb R.C. 2520506EE1022S0002JI i a la es determina que les obres consistents en enderrocar la voravia actual d formigó i realitzar-la de nou amb rajoles i les quals no s’han iniciat.
ATÈS que, en compliment del que es disposa a l’article 10 de la Llei 10/1990, de 20 d’octubre, de disciplina urbanística de les Illes Balears, en data 05/09/2013 [RS 2619 ], es va dictar providència ordenant l’inici d’un procediment d’ordre d’execució.
ATÈS que no s’han iniciat les obres indicades al decret d’inici abans descrit, lo que suposa l’incompliment dels deures que com a propietaris tenen segons el que disposa la normativa vigent:
L’article 10 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de les Illes Balears diu:
“Els propietaris de terrenys, urbanitzacions, edificacions i instal·lacions hauran de mantenir en condicions de seguretat i salubritat.
Els ajuntaments i, si escau els organismes competents en matèria de disciplina urbanística, d'ofici o instància de qualsevol persona, ordenaran l'adopció de mesures necessàries per a conservar les esmentades condicions ".
CONSIDERANT que l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de les Illes Balears diu:
"L'organisme que hagi cursat l'ordre d'execució concedirà al propietari un termini acomodat a l'envergadura de les mesures a adoptar perquè procedeixi al compliment del que ordena. Transcorregut el qual, si no ho hagués executat, podrà concedir un últim i improrrogable termini per l'execució ordenada, que, si no es compleix, es durà a efecte per l'organisme requeridor, a costa de l'obligat a través del procediment d'execució subsidiària preveu l'article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú ".
CONSIDERANT que ordenança especial reguladora de la neteja, tancament de solars, enrajolament de voreres de carrers i ornament de façanes. BOIB Núm. 119 de 24/09/1996, disposa que:
ARTICLE 13 .- ENRAJOLAT DE VORERES DE CARRER.-Enfront dels solars o edificacions a les quals existesqui encintat de vorada els propietaris estaran obligats a enrajolar tes voreres, si no hi tenguesin, sempre que no existesqui projecte de canvis de rasant del carrer o substitució de voreres de carrer. Les rajoles que s’utilitzin seran les que s’han emprades a la resta del carrer, o la que predomini a la seva majoria, respectant la rasant de h vorera existent o del seu conjunt.
La feina de neteja, enrajolament de voravies i tancament dels solars podran ésser realitzades per personal municipal autoritzat i les despeses aniran a càrrec del propietari.
CONSIDERANT que el Real Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei del Sol, diu:
"Article 9. Contingut del dret de propietat del sòl: deures i càrregues.
1. El dret de propietat dels terrenys, les instal·lacions, construccions i edificacions, comprèn, qualsevol que sigui la situació en què es troben, els deures de dedicar a usos que no siguin incompatibles amb l'ordenació territorial i urbanística; conservar-los en les condicions legals per servir de suport al dit ús i, en tot cas, en les de seguretat, salubritat, accessibilitat i ornament legalment exigibles, així com realitzar els treballs de millora i rehabilitació fins on arribi el deure legal de conservació. Aquest deure constituirà el límit de les obres que s'hagin d'executar a costa dels propietaris, quan l'Administració les ordeni per motius turístics o culturals, corrent a càrrec dels fons d'aquesta les obres que el sobrepassen per obtenir millores d'interès general.
En el sòl urbanitzat als efectes d'aquesta Llei que tingui atribuïda edificabilitat, el deure d'ús suposa el d'edificar en els terminis establerts en la normativa aplicable.
En el sòl que sigui rural als efectes d'aquesta Llei, o estigui vacant d'edificació, el deure de conservar-lo suposa mantenir els terrenys i la seva massa vegetal en condicions d'evitar riscos d'erosió, incendi, inundació, per a la seguretat o salut públiques, dany o perjudici a tercers o l'interés general; inclòs l'ambiental; prevenir la contaminació del sòl, l'aigua o l'aire i les immissions contaminants indegudes en altres béns i, si escau, recuperar-los d'elles, i mantenir l'establiment i funcionament de els serveis derivats dels usos i les activitats que es desenvolupin en el sòl.
2. L'exercici de les facultats previstes en les lletres a i b de l'apartat primer de l'article anterior, en terrenys que es troben en el sòl rural als efectes d'aquesta Llei i no estiguin sotmesos al règim d'una actuació d'urbanització, comporta per al propietari, en la forma que determini la legislació sobre ordenació territorial i urbanística:
a. Costejar i executar les obres i els treballs necessaris per conservar el sòl i la seva massa vegetal en l'estat legalment exigible o per restaurar aquest estat, en els termes que preveu la normativa que sigui d'aplicació.
b. Satisfer les prestacions patrimonials que s'estableixin, si escau, per legitimar usos privats del sòl no vinculats a la seva explotació primària.
c. Costejar i, si escau, executar les infraestructures de connexió de la instal·lació, la construcció o l'edificació amb les xarxes generals de serveis i entregar-les a l'Administració competent per a la seva incorporació al domini públic quan havent de formar part del mateix.
3. L'exercici de la facultat prevista en la lletra c de l'apartat primer de l'article anterior, comporta assumir com a càrrega real la participació en els deures legals de la promoció de l'actuació, en règim d'equitativa distribució de beneficis i càrregues i en els termes de la legislació sobre ordenació territorial i urbanística, així com permetre ocupar els béns necessaris per a la realització de les obres al responsable d'executar l'actuació. "
Vist l’escrit de data 18/11/2013, en elm qual s’accepta l’execució subsidiaria per part de l’ajuntament.
RESOLC
1-DICTAR ORDRE D’EXECUCIÓ respecte del solar ubicat al CR MIQUEL GELABERT 11 de CAN PICAFORT amb R.C. 2520506EE1022S0002JI , ordenant al propietaris als Srs.: S.O.D amb DNI 31570847N, F.C.M amb DNI 41298505G, R.M amb DNI X2367761A, BORCHER HANS i B.N.K amb DNI X1639628G de l’immoble abans descrits, la realització de les actuacions que resulten de l’informe dels serveis tècnics municipals i que, com a mínim, hauran de consistir en:
ENDERROCAR LA VORAVIA ACTUAL DE FORMIGÓ I REALITZAR-LA DE NOU AMB RAJOLES
Dites obres s’ha de realitzar dins el períodes permesos a l’ordenança reguladora d’obres en execució.
Les obres referides s’hauran d’executar pel propietari, en el termini de 5 dies, a comptar des de la notificació de la present resolució.
2-ADVERTIR a la propietat de l’immoble que, si transcorregut el termini fixat en el punt anterior no hagués procedit a executar les obres referides, es procedirà conformement amb l’article 11 de la Llei 10/1990, de 23 d’octubre, de Disciplina Urbanística de la CAIB i l’article 98 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’Ajuntament ordenarà l’ EXECUCIÓ SUBSIDIÀRIA.
Aquesta execució subsidiària podrà fer-se per mitjans municipals o mitjançant les persones que es determinin, a càrrec de la persona obligada. L’import de les despeses, danys i perjudicis s’exigirà a la persona obligada. Aquest import podrà liquidar-se de forma provisional i realitzar-se abans de l’execució, al marge de la liquidació definitiva.
3-NOTIFICAR aquest acord d’inici del procediment a la part interessada, traslladant-li còpia íntegra de l’informe emès pels serveis tècnics municipals.
Santa Margalida, 24 de maig de 2013
El Batle El Secretari
Tot el que es fa públic en compliment del disposat a l’art. 59 de la Llei 30/92 de 26 de novembre de Règim Jurídic de les administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i l’art. 194 del RD 2568/86 de 28 de novembre del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals.
Santa Margalida, 03/01/2013
El Batle
Antoni Reus Darder
07012-PALMA