Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSORCI DE RECURSOS SOCIOSANITARIS I ASSISTENCIALS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 108
Resolució de la presidenta del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears de 13 de desembre per la qual s’aprova la revisió de les tarifes per al període comprès entre l’1 d’agost de 2013 al 31 de juliol de 2014, relatiu al contractes de concessió d’obra pública de les residències per a gent gran assistida d’Inca i Pollença. Exp. RP 6/2013.
Versió PDF
Fets
1. En data 21 de març de 2005 el Consorci va signar el contractes de concessió d’obra pública per a la construcció i posterior concessió de l’explotació d’una residència per a assistits a Inca i Pollença amb l’empresa ATENCIÓN SOCIAL Y ESTANCIAS RESIDENCIALES S.A..
2. De conformitat amb l’addenda als contractes de concessió d’obra pública, per a la construcció i posterior concessió de l’explotació de les residències per a gent gran assistida en els municipis de Santanyí, Montuïri, Sant Joan, Inca i Pollença entre la Fundació Balear d’Atenció i Suport a la Dependència. Residencia Joan Crespí (actualment Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència i de Promoció de l’Autonomia Personal de les Illes Balears) i Atención Social y Estancias Residenciales, SA de data 8 de gener de 2007, les revisions de preus corresponents a les tarifes de les places concertades, s’hauran de revisar en el mes de juny, tot i això, s’estableix la fórmula per a la revisió de preus. D’altra banda, s’acorda, que per les residències d’Inca i Pollença, entre d’altres, es durà a terme durant el mes d’agost.
3. En data 8 de gener de 2007 es va subscriure l’Addenda als contractes de concessió d’obra pública per a la construcció i posterior concessió de l’explotació de les residències per a assistits en els municipis de Santanyí, Montuïri, Sant Joan, Inca i Pollença. D’acord amb la clàusula tercera es varen fixar les tarifes que s’havien de percebre per a la prestació del serveis, així com es regula la fórmula d’aplicació per a la revisió dels preus, la qual disposa:
4. En data 7 d’agost de 2009 es va acordar, davant el notari de València, el Sr. Jose Alicarte Domingo, número 2.686 del seu protocol, escriptura pública de transmissió de concessions administratives d’obra pública amb subrogació hipotecària dels centres d’Inca, Montuïri, Sant Joan i Pollença, entre el representant de l’entitat Atención Social y Estancias Residenciales, SA (com a transmitent) i el representat legal de l’entitat Geriátrico Manacor, SA (actual concessionari).
5. Els preus de les tarifes actuals per a les residències d’Inca i Pollença, són els següents:
— Estada en règim de residència amb nivell de dependència baix (grau I): 56,29 €/dia (IVA inclòs).
— Estada en règim de residència amb nivell de dependència mitjà (grau II): 62,32 €/dia (IVA inclòs).
— Estada en règim de residència amb nivell de dependència alt (grau III): 66,07 €/dia (IVA inclòs).
6. En data 3 d’agost de 2010 es va subscriure conveni de col·laboració entre la Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració i l’Institut Mallorquí d’Afers Socials per a la gestió de diversos centres residencials i centres de dia, en virtut del qual l’IMAS s’obliga a “la comprovació, la tramitació i el pagament, d’acord amb les condicions dels contractes i del règim econòmic aplicable, de les factures presentades pels concessionaris”, així com a “realitzar el seguiment de la gestió ordinària dels centres, relatives a les condicions d’atenció als usuaris que es presten als centres objecte d’aquest Conveni”, entre altres obligacions.
7. En data 25 d’abril de 2012 es va dictar Resolució de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Seguretat Social per la que es registra i publica el VI Conveni col·lectiu marc estatal de serveis d’atenció a les persones dependents i desenvolupament de la promoció de l’autonomia personal (BOE 18 de maig de 2012), on es va publicar l’increment de costs de personal és de 0,3 %, inferior a l’IPC publicat per la CAIB, que és de 1,9%.
8. En data 2 de setembre s’ha emès informe econòmic per part de l’àrea econòmica de la Fundació d’Atenció i Suport a la Dependència de les Illes Balears relatiu al càlcul per a la revisió de tarifes de conformitat amb allò que preveu el conveni col·lectiu d’aplicació, així com l’increment de variació de les retribucions del plus de diumenges i festius i l’IPC per al període comprès entre juliol de 2012 i juliol de 2013, el qual ha estat del 1,90%. Essent en total un increment de 1,90% d’aplicació sobre les tarifes.
9. En data 5 de desembre de 2013 s’ha emès informe per la Unitat Jurídica del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears.
10. En data 11 de desembre de 2013, la Junta Rectora del Consorci va acordar l’aprovació de la revisió de preus, i proposar que la variació de les tarifes de les places de la residencies per a gent gran assistida d’Inca i Pollença ha d’experimentar un increment del 1,90%, per a l’esmentat període i delegar-ne la resolució en la presidenta.
Fonaments de dret
1. Disposició transitòria primera de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic, la qual estableix que els contractes administratius adjudicats abans de l’entrada en vigor d’aquesta Llei es regeixen, quant als seus efectes, compliment i extinció, inclosa la seva durada i règim de pròrrogues, per la normativa anterior.
2. Contracte de concessió d’obra pública per a la construcció i posterior concessió de l’explotació de residències per a gent gran assistida d’Inca i Pollença formalitzat entre el Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials i Atención Social y Estancias Residenciales, SA, de data 21 de març de 2005 i posteriors addendes que en regeixen la gestió de la residència.
Vist l’acord de la Junta Rectora d’11 de desembre de 2013, dict la següent
Resolució
1. Aprovar les tarifes de les places de les residencies per a gent gran assistida d’Inca i Pollença, amb efectes d’1 d’agost de 2013 a 31 de juliol de 2014, les quals han d’experimentar un increment del 1,90%, i es fixen els següents imports:
2. Notificar aquesta resolució a l’interessat.
3. Publicar aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta del Consorci de Recursos Sociosanitaris i Assistencials de les Illes Balears en el termini d’un mes comptador a partir de l’endemà que s’hagi publicat, de conformitat amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També pot interposar-se directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà que s’hagi publicat aquesta Resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma de Mallorca, 13 de desembre de 2013
La presidenta
Sandra Fernández Herranz