Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'HISENDA I PRESSUPOSTS
Núm. 1
Resolució del Conseller d’Hisenda i Pressuposts i anunci de la Resolució de 3 de desembre de 2013, mitjançant la qual s’autoritza l’alienació en tercera convocatòria, en subhasta pública, dels béns immobles que no es consideren necessaris per a la prestació d’un servei públic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. (Expedient DGPCOP/SP 270/2013, 346/2013 i 398/2013)
Versió PDF
Antecedents
1. Els béns immobles que s’indiquen en l’apartat de la resolució han sortit a subhasta pública, la qual ha quedat deserta atès que no s’ha presentat cap licitador. S’ha considerat, transcorregut un temps prudencial, tornar a treure’ls a subhasta pública, amb totes les garanties, descartant la venda directa, possibilitat prevista a la legislació de patrimoni.
2. La subhasta dels béns esmentats ha quedat deserta en segona crida segons acta de la Mesa de la subhasta de 2 de desembre de 2013.
3. Los immobles han estat taxats novament per a l’alienació en subhasta pública per la Direcció General del Medi Rural i Marí (sa Casa Nova, Son Ferriol) i per la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge (local i garatge del carrer de Jeroni Pou, 2, de Palma de Mallorca).
4. La convocatòria de subhasta pública dels béns immobles esmentats es regeix per la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, i pel Plec de condicions, que se sotmet a l’aprovació del conseller d’Hisenda i Pressuposts.
Fonaments de dret
1. Els articles 53.1 a 55 i 87 d de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 49, de 24 d’abril), i la resta de disposicions aplicables concordants.
2. Els articles 97.2 a 101, 107 i 110 i els concordants del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril).
4. El Decret 5/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig).
5. El Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig).
6. El Decret 7/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament de membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 60 ext., de 2 de maig).
7. El Decret 15/2013, de 7 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 6/2013, de 2 de maig, del president de les Illes Baleares, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 81, de 8 de juny).
8. El Decret 35/2013, de 21 de juny, pel qual es nomena el director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 88/, de 22 de juny).
9. La Resolució del conseller d’Hisenda i Pressuposts de 24 de maig de 2013 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts, d’altres conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l’Agència Tributària de les Illes Balears, i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts (BOIB núm. 76, de 30 de maig).
Proposta de resolució
Propòs al conseller d’Hisenda i Pressuposts que dicti una resolució en els termes següents:
1. Declarar deserta la segona convocatòria, convocada por Resolució del Conseller d’Hisenda i Pressuposts de 31 d’octubre de 2013 i de l’anunci de la mateixa data (BOIB número 154 de 9 de novembre de 2013).
2. Autoritzar l’alienació en tercera convocatòria, en subhasta pública a alça, dels immobles que s’esmenten en la quantia resultant de reduir el 15% sobre el valor/tipus de la segona convocatòria, amb les descripcions que s’indiquen en els quadres següents:
| Immoble |
|
|
Lot 1. Finca rústica amb construcció sa Casa Nova |
|
| Actiu fix |
100000001271 |
100000001436 |
| Domicili |
C-715 de Palma a Manacor |
C-715 de Palma a Manacor |
|
|
Polígon 39, parcel·la 18 |
Polígon 39, parcel·la 19 |
| Població |
07198 Palma |
07198 Palma |
| Urbana/Rústica |
Rústica |
Rústica |
| Referència cadastral |
07040A039000180000RP |
07040A039000190000RL |
| Tom |
4980 |
4872 |
| Llibre |
944 |
836 |
| Foli |
221 |
181 |
| Inscripció |
1a |
28 |
| Finca registral |
54582 |
49186 |
| Registre núm. |
1 de Palma |
1 de Palma |
| Valoració / Tipus mínim |
220.324,04 € |
|
| Càrregues |
alou + censals |
|
| Conselleria de Procedència |
Conselleria d’Administracions Públiques |
|
| Superfície Terreny |
41407 m2 |
7075 m2 |
| Superfície Construïda |
980 m2 |
|
| Quota de participació |
100% |
|
| Llindars |
Nord: amb la carretera de Manacor C715, amb la finca núm. 49186 propietat de la Comunitat Autònoma i amb Industrias Mayrata Resta de punts cardinals: predi Son Pujol |
Nord: amb la carretera Palma – Manacor Sud i oest: amb la finca núm. 54582 Est: amb predi Son Pujol |
|
|
||
|
|
||
|
|
||
| La finca està afecta al procediment expropiador relatiu al projecta constructiu “Nous accessos a Son Ferriol i Son Llatzer i enllaços entre la Ma-15, Ma-15D, Ma-3011 i Ma-30 de Palma de Mallorca” |
||
| Immoble |
Lot 2. Pis al carrer de Jeroni Pou |
| Actiu fix |
100000001121-0 / 100000001296-0 |
| Domicili |
C/ de Jeroni Pou, 2, 2n C |
| Població |
07006 Palma de Mallorca |
| Urbana/Rústica |
Urbana |
| Referència cadastral |
0601601DD7800B0080MA |
| Tom |
6147 |
| Llibre |
69 |
| Foli |
182 |
| Inscripció |
1ª |
| Finca registral |
3385 |
| Registre núm. |
3 de Palma |
| Valoració / Tipus mínim |
127.916,84 € |
| Càrregues |
0 |
| Conselleria de Procedència |
Conselleria d’Agricultura |
| Superfície Construïda |
100,14 m2 |
| Quota de participació |
1,699% |
| Immoble |
Lot 3. Garatge 22 del carrer de Jeroni Pou |
| Actiu fix |
100000001122-0 / 100000001297-0 |
| Domicili |
C/ Jeroni Pou, 2, soterrani 3r |
| Població |
07006 Palma de Mallorca |
| Urbana/Rústica |
Urbana |
| Referència cadastral |
0601601DD7800B0022YJ |
| Tom |
6147 |
| Llibre |
69 |
| Foli |
178 |
| Inscripció |
1ª |
| Finca registral |
3384 |
| Registre núm. |
3 de Palma |
| Valoració / Tipus mínim |
11.921,25 € |
| Càrregues |
0 |
| Conselleria de Procedència |
Conselleria d’Agricultura |
| Superfície Construïda |
9 m2 |
| Quota de participació |
0,311% |
3. Aprovar el Plec de condicions que s’inclou en l’annex d’aquesta Resolució, que ha de regir la licitació de la tercera convocatòria pública de subhasta dels béns immobles esmentats.
4. Publicar la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma de Mallorca, 3 de desembre de 2013
El director general del Tresor, Política Financera i Patrimoni
Miguel Miralles Sastre
Conforme amb la proposta. En dict resolució
El conseller d’Hisenda i Pressuposts
José Vicente Marí Bosó
Annex
Plec de condicions de la subhasta pública a l’alça, mitjançant el procediment de presentació d’ofertes en sobre tancat, de tres immobles propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, al terme municipal de Palma de Mallorca
El Conseller d’Hisenda i Pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a proposta del director general de Tresor, Política Financera i Patrimoni, va ordenar la iniciació del procediment, mitjançant una resolució de data 22 de Julio de 2013, d’alienació per subhasta dels immobles que es descriuen en la Resolució precedent, propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma, atès que no són necessaris per a l’ús general ni per al servei públic a què estaven destinats, ni és convenient l’explotació.
Per complir aquest resolució, atès el que preveuen la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament d’aquesta Llei, i, subsidiàriament, la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques, i el seu Reglament general, aprovat pel Reial decret 1373/2009, de 28 d’agost, s’ha disposat la realització de la subhasta per mitjà del procediment de presentació d’ofertes en un sobre tancat, amb subjecció a les següents
CLÀUSULES
Primera. Descripció dels béns immobles objecte de subhasta
La valoració i el tipus de licitació en la tercera convocatòria, i el tipus mínim a l’alça són els que figuren en l’apartat 1 de la Resolució precedent.
La fiança és del 20 % del tipus mínim del valor a l’alça.
Segona. Publicitat
La venda s’anunciarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en el tauler d’anuncis de les conselleries i a la seu electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (http://www.caib.es).
Tercera. Requisits per participar en la subhasta
Poden participar en la subhasta totes les persones que tenguin capacitat per contractar, d’acord amb les normes del Codi civil.
No poden participar en la subhasta les persones que estiguin sotmeses a procediments de constrenyiment administratiu, les que hagin sol·licitat o estiguin declarades en concurs, les declarades insolvents en qualsevol procediment, les que estiguin subjectes a intervenció judicial o hagin estat inhabilitades d’acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, i, en general, les que es trobin en qualsevol causa d’incapacitat o de prohibició per contractar prevista en la legislació administrativa de contractes.
De conformitat amb el que disposa l’article 104 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els participants han de constituir un dipòsit per un import del 20 % del tipus de licitació, en concepte de fiança, per cada lot al qual optin.
La presentació d’una oferta implica l’acceptació d’aquest plec de condicions.
Quarta. Presentació d’ofertes
1. Forma
A. Les ofertes per a la subhasta s’han de presentar en dos sobres tancats, signats pel licitador, i s’han de presentar en el lloc indicat en l’anunci de licitació, dins el termini que es fixi. Un dels sobres, amb el títol “Oferta econòmica”, ha de contenir l’oferta econòmica que es faci. L’altre sobre, amb el títol “Documentació general”, ha de contenir els documents següents:
a) Els que acreditin la personalitat del licitador i, si en té, del representant.
b) El resguard del dipòsit previ del 20 % del tipus de subhasta, en concepte de fiança provisional, de conformitat amb la normativa específica aplicable.
c) Els que acreditin la situació de no està sotmès a cap prohibició o incompatibilitat per contractar, d’acord amb el que disposa l’article 103 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
d) Els que certifiquin que estan al corrent del compliment de les obligacions tributàries i les de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.
B. Les ofertes s’han d’ajustar al model establert en aquest Plec de condicions.
C. No s’admetran ofertes en qualitat de cedir la rematada a un tercer.
2. Lloc
La documentació s’ha de presentar en el Servei de Patrimoni – Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni – Conselleria d’Hisenda i Pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (plaça de la Drassana, núm. 4, 07012 de Palma de Mallorca).
També es pot presentar en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i s’ha d’enviar, en la mateixa data de presentació, per fax al número 971 17 60 90, adreçat al Servei de Patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el full en què consti el segell del registre davant el qual s’ha presentat la documentació.
3. Termini
El termini de presentació d’ofertes és de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’anunci de realització de la subhasta. Un cop acabat aquest termini, el Registre ha d’expedir un certificat amb la relació de les proposicions rebudes, o, si s’escau, de l’absència de licitadors, que ha de ser tramès al secretari de la mesa de la subhasta.
4. Admissió d’ofertes
Cada interessat pot presentar una única oferta, que no pot ser millorada, llevat del que preveu la clàusula sisena.
No s’admetran les ofertes presentades en qualitat de cessió a tercers, que no compleixin els requisits assenyalats en aquesta clàusula o que no s’ajustin als models descrits en els annexos que acompanyen aquest plec de condicions.
Cinquena. Constitució de la mesa
La mesa està constituïda a l’empara de la primera convocatòria de subhasta pública, expedient 270/2013.
El dia hàbil següent al de la conclusió del termini d’admissió d’ofertes, es reunirà la mesa que ha d’autoritzar la subhasta, la qual ha d’estar integrada per les persones següents:
Sisena. Examen de la documentació
Una vegada reunida la mesa, examinarà i qualificarà la documentació general esmentada en l’article 105 del Reglament. Si la mesa observa defectes en la documentació presentada, pot concedir, si ho considera oportú, un termini no superior a cinc dies, per rectificar errors.
La mesa no pot admetre en la subhasta els licitadors que no hagin presentat la documentació requerida o que no l’hagin corregida, d’acord amb el que disposa l’apartat anterior.
La no-admissió en subhasta s’ha de notificar a les persones interessades en l’acte públic de la subhasta previst en l’article 108 del Reglament, si hi són presents, o una vegada conclosa, perquè en el termini de cinc dies naturals formulin a la Mesa les al·legacions oportunes, perquè les consideri en la resolució que posi fi al procediment, i per impugnar l’exclusió en el recurs administratiu que, si és procedent, s’interposi en contra.
Setena. Obertura d’ofertes
Una vegada acabada la fase de qualificació de documents, el president ha de declarar oberta la subhasta en un acte públic i el secretari ha de llegir l’anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la relació de licitadors que hagin presentat postures. A continuació, ha d’exposar el resultat de la qualificació prèvia de documents i dels licitadors admesos i exclosos de la subhasta, i finalment ha d’obrir el sobre que contengui la proposició econòmica, amb vista de la qual la mesa ha de declarar millor postor el licitador que hagi formulat la proposta més alta.
En el supòsit que es produeixi un empat entre els millors postors, s’ha d’obrir en el mateix acte, si els licitadors hi són presents, una licitació i s’ha d’adjudicar provisionalment la subhasta al licitador que hagi fet la proposició econòmica més alta. En el cas que els licitadors empatats no hi siguin, s’ha de resoldre l’empat per sorteig.
Del resultat de la subhasta, se n’ha d’estendre l’acta corresponent, en la qual s’ha d’incloure succintament, però fidelment, tota l’actuació i l’han de signar tots els components de la mesa i el millor postor.
Vuitena. Devolució de la garantia
Immediatament després d’acabada la subhasta, el secretari de la mesa ha d’ordenar la devolució de les garanties constituïdes en concepte de fiança als que no resultin primers més-dients o adjudicataris provisionals.
Es pot acordar la retenció de la garantia del segon millor postor per cobrir el supòsit que el primer més-dient o adjudicatari provisional hi renunciï o no compleixi les seves obligacions.
Novena. Aprovació de la subhasta
L’aprovació de la subhasta ha de fer-la el conseller d’Hisenda i Pressuposts el qual ha de dictar la resolució corresponent, a proposta de la mesa, i adjudicar-la definitivament o declarar-la deserta.
Desena. Notificació de l’adjudicació
L’adjudicació definitiva de la subhasta s’ha de notificar a l’adjudicatari perquè en un termini de quinze dies efectuï el pagament del preu total de l’alienació, inclosos, si cal, els tributs repercutibles, i també les despeses dels anuncis de la subhasta. Així mateix, se l’ha d’advertir que si no ho fa, perd el dret i el dipòsit previ, sens perjudici de la recuperació de les possibles pèrdues que la inefectivitat de l’adjudicació produeixi a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
En ambdós casos, es pot procedir a l’adjudicació a la segona oferta més avantatjosa o bé a la declaració motivada de la subhasta com a deserta.
De conformitat amb el que preveu l’article 113.3 de la Llei 30/1992, les alienacions dels béns immobles o drets sobre aquests s’han de formalitzar en una escriptura pública/certificat administratiu. L’adjudicatari, una vegada atorgada l’escriptura pública/certificat administratiu, ha d’inscriure-la en el Registre de la Propietat i canviar-ne la titularitat al Cadastre.
En aquesta escriptura/certificat es pot fer constar, si escau, que l’immoble s’aliena com a cos cert i en les condicions que es consignin, que s’han de donar per conegudes i acceptades per l’adquirent.
Onzena. Consulta de l’expedient
Els interessats poden sol·licitar informació dels béns objecte de la subhasta en el Servei de Patrimoni – Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de la Conselleria d’Hisenda i Pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (plaça de la Drassana, 4, C.P. 07012 Palma de Mallorca, telèfon 971 17 64 86, fax 971 17 60 90).
Dotzena. Despeses d’inserció en el BOIB
Seran per compte i càrrec de l’adjudicatari les despeses d’inserció de l’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Anunci mitjançant el qual es dóna publicitat a la tercera convocatòria de subhasta pública de tres béns immobles propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
De conformitat amb l’article 102 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat pel Decret 127/2005, de 16 de desembre, es dóna publicitat a la convocatòria de la subhasta de tres béns immobles propietat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que es va establir mitjançant la Resolució precedent del Conseller d’Hisenda i Pressuposts, de 3 de desembre de 2013, serveixen la publicació de la Resolució i l’annex com a anunci de la subhasta.
Palma de Mallorca, 3 de desembre de 2013
El conseller de d’Hisenda i Pressuposts
José Vicente Marí Bosó