Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'ESTUDIS BALEÀRICS

Núm. 24065
Resolució de la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics de dia 20 de desembre de 2013, mitjançant la qual es convoquen subvencions per donar suport a tot tipus de projectes culturals en l’àmbit de la literatura, el còmic i el pensament per a l’any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L’Institut d’Estudis Baleàrics, consorci amb caràcter d’ens públic, de naturalesa corporativa de base associativa, amb personalitat jurídica pròpia, adscrit a la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats, regit per l’Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2013 (publicat al BOIB núm. 101 de 20 de juliol), té com a finalitats bàsiques, la difusió, per mitjans propis o aliens, de tot tipus d’activitat cultural que tingui a veure amb les Illes Balears; la programació de diverses activitats culturals relatives a l’intercanvi i la relació entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i entre les Illes Balears i l’exterior, i la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears.

L’article 30 de l’Estatut d’Autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents al foment i la difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d’arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

La fragmentació existent entre les quatre illes fa necessari que el Govern de les Illes Balears, exercint les seves competències suprainsulars, ajudi a donar a conèixer al conjunt de la comunitat autònoma la cultura de cada una de les Illes per fomentar, així, la cohesió entre les Balears, atès que els diferents consells insulars no tenen aquestes competències.

A tal efecte, l’objecte d’aquesta Resolució és la de convocar subvencions per contribuir a la divulgació de produccions culturals de caràcter professional en l’àmbit de la creació literària, el còmic i el pensament, tant en el territori de la pròpia comunitat com en l’àmbit nacional i internacional, així com dels seus creadors, d’acord amb l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura (BOIB núm. 100, d’11-07-09) i amb el Pla estratègic de subvencions aprovat pel Consell de Direcció de l’Institut d’Estudis Baleàrics de 19 de desembre de 2013.

Per tot això, d’acord amb el que disposa l’article 15 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre (BOIB núm. 196 de 31 de desembre) i fent ús de les facultats que m’atribueix l’article 14 dels Estatuts de l’Institut d’Estudis Baleàrics, dict la següent:

RESOLUCIÓ

1. Objecte de la convocatòria

1.1 Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la divulgació de produccions culturals de caràcter professional en l’àmbit de la creació literària, el còmic i el pensament i impulsar, en tots els àmbits, els seus creadors i les seves obres, mitjançant la realització d’activitats i accions durant el període comprès entre els dies 1 de gener i 30 de novembre de 2014.

1.2  Aquest programa ofereix fons per als projectes següents:

a) Suport a la creació. Per tal de fomentar la creació en l’àmbit de la literatura, el pensament i el còmic, l’IEB donarà suport a l’edició d’obres –tant en format paper com digital- i a publicacions periòdiques dedicades a la literatura, el còmic i el pensament a través d’una línia de subvencions pública de concurs.

S’inclouen les despeses derivades de l’edició d’obres de ficció, còmic i pensament. En seran beneficiaris aquells editors amb residència fiscal a les Illes Balears i les entitats d’administració local de les Illes Balears o els organismes públics que en depenen que presentin una proposta d’edició d’obres de creació literària, còmic o pensament que s’ajusti a les bases.

b) Suport a la promoció de la literatura, el còmic i el pensament dins el territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: suport a l’organització d’activitats i accions de promoció d’obres i autors de les Illes Balears dins el territori de la Comunitat Autònoma a través d'una línia de subvencions públiques de concurrència.

S’inclouen les despeses derivades de l'organització d'activitats de promoció d'obres o autors de les Illes Balears dins el territori, com ara: vols, hotels, honoraris, edició de material gràfic, etc. No són objecte d'aquesta convocatòria els honoraris o les despeses de desplaçament de l'organitzador.

En seran beneficiaris els professionals de l’àmbit de l’edició (editors, representants, llibreters o l’entitat organitzadora de l’acte) amb domicili fiscal a les Illes Balears i que presentin una proposta de promoció que s’ajusti a les bases.

c) Suport a la promoció de la literatura, el còmic i el pensament fora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears: suport a l’organització d’activitats; a la mobilitat dels autors, estudiosos, editors o traductors; a la traducció de dossiers, materials de difusió o fragments d'obres amb finalitat promocional; i altres accions de promoció d’obres i autors de les Illes Balears que s'ajustin a les bases de la línia de subvencions públiques de concurrència.

S’inclouen dins aquest apartat les despeses de transport de persones i càrrega, estada, honoraris, edició de material, etc. imputables a l’organització d’activitats de promoció de la literatura, el còmic i el pensament de les Illes Balears; la participació en fires, festivals, trobades professionals, congressos, jornades i altres activitats públiques de difusió de la llengua, literatura i cultura; la traducció de dossiers, materials de difusió o fragments d'obres amb finalitat promocional; i altres accions de promoció d’obres i autors de les Illes Balears que s'ajustin a les bases.

En seran beneficiaris els professionals de l’àmbit de l’edició (editors, representants, llibreters o l’entitat organitzadora de l’acte), els escriptors, il·lustradors, estudiosos i els traductors que presentin una proposta de promoció que s’ajusti a les bases.

d) Suport a la traducció i edició internacional d'obres de ficció, de còmic i de pensament.

Són objecte de subvenció les despeses de traducció i edició d'obres rellevants de ficció, còmic i pensament per donar a conèixer arreu del món el patrimoni  artístic, cultural i literari de les Illes Balears.

En seran beneficiaris els editors que tradueixin i editin l’obra d’un autor illenc que presentin un compromís de publicació i pla de distribució al país o països a la llengua del(s) qual(s) es sol·licita la traducció, pla de promoció i pla de finançament de l'obra.

En el cas de les subvencions per a traducció i edició fora del territori, no en són beneficiaris els traductors literaris, tot i que poden actuar com a sol·licitants sempre  que demostrin la seva relació contractual amb l'empresa editorial en nom de qui actuen.

1.3. L’import màxim anual que es concedeix per sol·licitant és de deu mil euros (10.000 €) per a les editorials i cinc mil euros (5.000 €) per a les entitats d’administració local de les Illes Balears o els organismes públics que en depenen.

2. Partides pressupostàries

2.1 Es destina a aquestes ajudes un import total de 95.000 euros, desglossat en les següents partides pressupostàries per a l'any 2014:

- 60.000 euros amb càrrec a la partida 47000, destinada a empreses privades.

- 15.000 euros amb càrrec a la partida 48000, destinada a famílies i institucions sense finalitat lucrativa.

- 20.000 euros amb càrrec a la partida 46400, destinada a entitats d’administració local de les Illes Balears o els organismes públics que en depenen.

Així mateix, les partides pressupostàries estan vinculades entre si i se'n pot redistribuir el crèdit en funció de les sol·licituds que es presentin sense necessitat de modificar la convocatòria.

3. Beneficiaris

3.1 Poden sol·licitar subvencions en qualitat de beneficiaris les persones físiques i jurídiques privades, les agrupacions de persones físiques o jurídiques privades, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d’unitat econòmica o patrimoni separat que, tot i no tenir personalitat jurídica, puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

3.2 També poden sol·licitar subvencions en qualitat de beneficiaris les entitats d’administració local de les Illes Balears i els organismes públics que en depenen quan, entre els seus objectius i finalitats, hi hagi la cultura en general, o determinats aspectes culturals en particular.

3.3 No hi poden optar tots aquells qui obtinguin una ajuda pel mateix concepte de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears.

4. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris les següents:

a) Comunicar a l’òrgan competent l’acceptació o la renúncia de la proposta de resolució. L’acceptació s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l’activitat subvencionada.

c) Acreditar, abans que es dicti la proposta de resolució, que estan al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l’Administració de l’Estat, i de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma.

d) Justificar adequadament que els fons percebuts estan destinats a l’objecte de l’ajuda, en el 100% del seu cost, d’acord amb l’apartat tretzè d’aquesta resolució.

e) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control de l’IEB, i altres òrgans competents d’acord amb la normativa aplicable, i facilitar-los la informació que els requereixin, d’acord amb el punt catorzè d’aquesta resolució.

f) Comunicar a l’òrgan que concedeix la subvenció, la sol·licitud i l’obtenció d’altres subvencions per a la mateixa finalitat, especificant la quantia de l’ajuda sol·licitada o rebuda i el nom de l’entitat que l’ha concedida. Aquesta comunicació s’ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l’aplicació dels fons percebuts. Si els beneficiaris obtenen un ajut addicional, l’IEB podrà minorar les aportacions previstes o aprovades per la mateixa finalitat.

g) Deixar constància de la percepció i aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d’acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, en els estatuts.

h) Fer constar el patrocini de l’IEB en tots els programes, cartells i elements propagandístics i de comunicació de l’activitat, mitjançant la utilització del logotip de l’IEB en un lloc destacat. L’IEB podrà efectuar un control previ del compliment d’aquesta obligació.

i) Comunicar a l’IEB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l’activitat subvencionada.

j) Destinar l’import de la subvenció al finançament de l’actuació per a la qual s’ha sol·licitat. Les activitats s’han de realitzar dins el període pel qual han estat subvencionades.

k) Acreditar davant l’òrgan que concedeix la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s’exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l’activitat subvencionada.

l) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

En el cas que els beneficiaris no compleixin alguna de les obligacions que se senyalen en aquest apartat l’ajuda serà revocada o, si és el cas, minorada.

5. Termini de presentació de les sol·licituds

5.1 El termini per presentar les sol·licituds roman obert durant tot l’any de la convocatòria, des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB fins el 30 d’octubre de 2014, darrera data per presentar les sol·licituds.

5.2 En el cas de les activitats de promoció de la literatura, el còmic i el pensament, les sol·licituds han de formalitzar-se obligatòriament com a mínim 1 mes natural abans de l’inici de l’activitat. S’entén com a inici de l’activitat el primer dia de realització de l’esdeveniment o publicació.

No regeix el termini d’un mes per a les sol·licituds de subvencions per a activitats que es duguin a terme durant el mes de gener de 2014, per bé que aquestes s’hauran de presentar en qualsevol cas abans que es realitzi l’activitat.

6. Presentació de les sol·licituds

6.1 Les sol·licituds han de formalitzar-se mitjançant una instància adreçada al director de l’IEB, que s’ha de presentar als registres de l’IEB (c/ de la Protectora, 10, local 11, o bé c/ Alfons el Magnànim, 29, 1r pis, porta 3, de Palma) o als centres d’autoaprenentatge següents: CAL d’Eivissa (Edifici de l’Extensió Universitària de la UIB, c/ de Joan Xico, s/n, Eivissa) i CAL Francesc de Borja Moll (c/ de l’Hospital de Santa Magdalena, 1, 2n, Ciutadella). També es pot presentar la sol·licitud a qualsevol altra dependència a la qual faci referència l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener. S’adjunta, com a annex 1 d'aquesta convocatòria, un model d’instància, el qual es pot obtenir a la seu de l’IEB o a la seva pàgina web (ieb.caib.es).

7. Documentació que s’ha de presentar

7.1 Les instàncies, en les quals ha de figurar l’import que se sol·licita, han d’anar acompanyades ineludiblement de la documentació següent:

a) Si el sol·licitant és persona física: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

b) Si el sol·licitant és persona jurídica: acreditació de la seva personalitat mitjançant una còpia del NIF i del document constitutiu de l’entitat. A més, s’haurà de presentar fotocòpia del DNI, passaport o NIE del representant, juntament amb l’acreditació de la representació amb la qual actua, mitjançant qualsevol de les formes admeses en dret.

c) En cas d’agrupacions de persones sense personalitat jurídica, a més d’una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de cada un dels membres, s’han de fer constar expressament els compromisos d’execució assumits per cada membre de l’agrupació, així com l'import de la subvenció que s’ha d’aplicar a cadascun d’ells.

En qualsevol cas, s’ha de nomenar mitjançant un document notarial un representant o apoderat únic de l’agrupació, amb poders suficients per sol·licitar, gestionar i percebre les subvencions corresponents, i per complir les obligacions que se'n derivin.

També s’ha d’aportar un compromís subscrit per tots els membres de l’agrupació en el qual es faci constar la prohibició de dissoldre l’agrupació fins que no hagi transcorregut el termini de prescripció previst en l’article 22 del Decret legislatiu 1/2005, de 24 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en els articles 57 i 60 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions (model que figura com a annex 7 i que es pot trobar també a la seu de l’IEB i a la seva pàgina web).

d) Projecte de l’activitat per a la qual es demana la subvenció, amb el calendari d’execució de les actuacions previstes. S’hi han de detallar necessàriament: objectius, temporalització, pla de finançament, pla de comunicació, trajectòria dels participants i informe sobre l’equipament o l’entitat que organitza l’activitat.

e) Pressupost detallat del projecte per al qual es demana la subvenció. Aquest pressupost ha d’especificar necessàriament l’IVA, que cal que estigui desglossat. No s’ha d'incloure en aquest pressupost cap concepte relatiu a manutenció ni dietes, ja que no es consideren despesa subvencionable.

f) Contracte de traducció i/o edició i/o contractació de drets d’autor, si escau.

g) Carta d’invitació o contracte del sol·licitant amb l’equipament o l’entitat que duu a terme l’activitat. El contracte o carta d’invitació ha de fer referència expressa a l’aportació econòmica que assumeix l’equipament o l’entitat i el lloc i la data o dates de l’actuació o actuacions. A més, ha de constatar que no es paguen els desplaçaments.

h) Acreditació, si és el cas, que l’entitat està exempta de declarar l’IVA. En cas de no presentar aquesta certificació de l’AEAT, l’IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es podrà subvencionar (és a dir, no es considerarà cost elegible).

i) Declaració expressa en la qual es faci esment de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la subvenció (annex 1, punt 5).

j) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant l’Administració de l’Estat o bé autorització a l’IEB perquè pugui demanar les dades a l’AEAT (model que figura com a annex 2, que es pot obtenir a l’IEB i es troba publicat a la pàgina web de l’IEB).

k) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

l) Acreditació d’estar al corrent de les obligacions tributàries davant l’Agència Tributària de les Illes Balears. L’IEB pot obtenir d’ofici aquestes dates en cas que no siguin lliurades pel sol·licitant.

m) Declaració de compliment de les obligacions que estableix la convocatòria i de no incórrer en cap causa de prohibició o d’incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable (art. 10 del Text refós de la Llei de subvencions) (model que figura com a annex 4 i que es pot trobar també a la seu de l’IEB i a la seva pàgina web).

n) Acreditació que la persona o entitat beneficiària de la subvenció és titular del compte bancari facilitat, per mitjà del model oficial aprovat per l’Administració (model que figura com a annex 6 i que està a disposició dels sol·licitants a les seus de l’IEB i a la pàgina web), llevat que ja consti, tramitat vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; en aquest darrer cas, només cal indicar la dada esmentada.

o) Breu descripció curricular de les persones, col·lectius, entitats o empreses implicades en el projecte (màxim 3 pàgines).

p) Declaració en la qual es manifesti que s’han sol·licitat les autoritzacions necessàries als titulars dels drets de la propietat intel·lectual, quan s’utilitzin textos, música, imatges o qualsevol altre element susceptible de generar drets d’autor.

7.2 L’IEB, en el procés de valoració dels projectes presentats, podrà sol·licitar per escrit informació complementària, les dades i les acreditacions que consideri necessàries en relació amb la trajectòria dels sol·licitants i/o amb el projecte presentat. Si, previ requeriment de l’IEB, els interessats no presenten la documentació demanada, s’entendrà que es desisteix de la sol·licitud.

7.3 El sol·licitant no haurà de presentar aquella documentació que ja estigui en poder de l’IEB en aplicació del Decret 6/2013 que regula les diverses mesures de simplificació documental que ha d'aplicar l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

8. Termini per a l’esmena d’errades

D’acord amb el que disposa l’article 5.5 en relació amb l’article 13.1 b de l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura, si la sol·licitud té algun defecte o hi manca algun requisit, es requerirà la persona o entitat interessades a través de la pàgina web de l’IEB (ieb.caib.es) perquè, en el termini de cinc dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació del requeriment, esmeni el defecte o aporti la documentació preceptiva, i se l’advertirà que, en cas de no fer-ho, es considerarà que ha desistit de la seva petició mitjançant una resolució que serà dictada en els termes prevists en l’article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

9. Instrucció del procediment i avaluació de les sol·licituds

9.1 L’inici del procediment de concessió de subvencions regulades en aquesta convocatòria correspon a la presidenta de l’IEB. L’òrgan competent per instruir el procediment és el director de l’IEB, que també tendrà la competència de la resolució del procediment.

9.2 L’examen i la valoració de les peticions corresponen a la Comissió Avaluadora de Subvencions, que, d’acord amb els criteris fixats en el punt 10, ha d’examinar les sol·licituds presentades i emetre’n una acta amb un informe que ha de servir de base per a l’elaboració de la proposta de resolució que ha de dictar l’òrgan instructor.

La Comissió Avaluadora d’aquestes subvencions està integrada pels membres següents:

President: director o la persona que ell designi

Vocals: tres tècnics de l’IEB

Secretari: un tècnic de l’IEB amb veu però sense vot

9.3 Una vegada elaborada la proposta de resolució per part de l’òrgan instructor, es publicarà a la pàgina web de l’IEB (ieb.caib.es) per tal que els beneficiaris puguin acceptar-la (s’adjunta un model d’acceptació, com a annex 3, que es troba publicat a l’esmentada pàgina web). En qualsevol cas, l’acceptació de la proposta s’entendrà produïda automàticament si en el termini de vuit dies des de la publicació no es manifesta el contrari. L’òrgan instructor incorporarà a l’expedient el certificat que ha d’emetre la persona que exerceixi la presidència de la Comissió Avaluadora, acreditatiu d’aquesta publicació, que en tot cas especificarà el lloc i les dates en què s’ha produït.

9.4 S’ha de tenir en compte que la Comissió Avaluadora s’haurà de reunir diverses vegades al llarg de l’any i que, per tant, hi haurà diverses propostes de resolució i diverses resolucions durant el període que duri la convocatòria de subvencions.

9.5 La proposta de resolució ha d’expressar la llista de beneficiaris proposats per a l’atorgament de la subvenció i la quantia d’aquesta, així com la relació dels sol·licitants exclosos, amb indicació de la causa d’exclusió.

9.6 Les persones interessades, en un termini no superior a deu dies hàbils, comptadors a partir de la data de publicació de la proposta de resolució a la pàgina web de l’IEB, poden formular-hi al·legacions. Pel que fa al lloc de presentació d’al·legacions, s’ha de procedir segons s’indica en l’apartat sisè, de la mateixa manera que es fa amb les sol·licituds.

10. Criteris de valoració i de concessió de les subvencions

10.1 Per resoldre cada petició i fixar l’import de l’ajut, que mai no podrà ser superior a la quantitat sol·licitada, els projectes es qualificaran en funció de tres graus d’interès: menor, mitjà i màxim; per la qual cosa s’han de tenir en compte els criteris i les puntuacions següents:

  • Interès cultural de la proposta: fins a 25 punts.
  • Adequació del pressupost: fins a 25 punts.
  • Trajectòria del creador i/o sol·licitant: fins a 25 punts.
  • Capacitat de projecció i repercussió internacional del projecte: fins a 20 punts.
  • Aspectes innovadors de la proposta: fins a 5 punts.

10.2 A efectes de qualificar el grau d’interès, cal atendre la puntuació següent:

a) De 40 a 60 punts, per a la qualificació en grau menor.

b) De 61 a 80 punts, per a la qualificació en grau mitjà.

c) De 81 a 100 punts, per a la qualificació en grau màxim.

Els projectes qualificats en grau menor es poden subvencionar en quantia no superior al 47 per cent del pressupost total de l’activitat; si es qualifica en grau mitjà, no pot superar el 74 per cent, i si es qualifica en grau màxim, es pot concedir la subvenció fins al 100 per cent del pressupost presentat, sense que mai superi l’import sol·licitat. En qualsevol cas, dins cada grau, es respectarà la proporció entre els punts obtinguts i els percentatges a aplicar, de manera que partint del percentatge màxim de cada tram es farà el càlcul que donarà com a resultat la quantia de la subvenció.

10.3    Només tendran dret a la subvenció els sol·licitants que hagin obtingut un mínim de 40 punts d’acord amb els criteris establerts en aquest punt.

10.4 En el cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en cas que es produeixi una minoració en l’import final justificat, l’import de l’ajuda podrà ser utilitzat per adjudicar-la a altres expedients de resolució.

10.5 Aquesta subvenció és compatible amb d’altres concedides als beneficiaris per la mateixa finalitat, sempre que no sigui de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, si bé l’import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d’una quantitat que superi el cost de l’activitat subvencionada, d’acord amb l’article 20 del Text refós de la Llei de subvencions.

10.6 Per establir l'import de l'ajut s’ha de fixar com a màxim atorgable l’import màxim per sol·licitud que figura en aquestes bases.

11. Resolució

11.1 El director de l’IEB disposa d’un termini màxim de tres mesos, comptadors a partir de la data de presentació de la sol·licitud, per resoldre les peticions i publicar les resolucions de concessió en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

11.2 No s’informarà individualment cada interessat sobre la resolució del seu expedient. L’òrgan instructor incorporarà a l’expedient el certificat que ha d’emetre la persona que exerceixi la presidència de la Comissió Avaluadora, acreditatiu d’aquesta publicació, que en tot cas especificarà el lloc i les dates en què s’ha produït.

11.3 S’entendran desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat en el punt 11.1.

11.4 Contra la resolució de concessió o de denegació de les subvencions, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d’alçada davant la presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB.

12. Pagament de la subvenció

12.1 El pagament de la subvenció es farà efectiu mitjançant transferència bancària, prèvia justificació de la realització de l’activitat per a la qual s’ha sol·licitat l’ajuda, en els termes que disposa el tretzè punt d’aquesta resolució.

12.2 Excepcionalment, es poden efectuar bestretes de l’import de la subvenció concedida amb l’exigència, si escau, de les garanties adients, en els supòsits que assenyala l’article 37 del Text refós de la Llei de subvencions.

13. Justificació de la subvenció

13.1 La subvenció s’ha de justificar mitjançant la presentació d’un compte justificatiu que ha d’abastar la realització completa de l’activitat i del seu cost total (IVA inclòs), amb independència de l’import subvencionat.

13.2 El compte justificatiu –se n’adjunta un model com a annex 5 d'aquesta convocatòria, i també s’ha publicat a la pàgina web de l’IEB (ieb.caib.es)– es compondrà dels documents següents:

- Memòria de les activitats realitzades, que ha d’incloure tota la informació necessària per relacionar les activitats esmentades amb el projecte presentat i per interpretar els comprovants de despesa i la seva imputació al projecte esmentat.

- Relació dels justificants imputats, conformada mitjançant una llista numerada, ordenada sistemàticament i detallada de tots els documents que permetin l’acreditació del compliment de les condicions imposades, de la consecució dels objectius prevists en l’acta de concessió de la subvenció, així com del seu cost.

- Documentació justificativa de les despeses realitzades: còpia acarada de les factures i altres documents legals de valor probatori equivalent, sempre que estiguin expedides a nom del beneficiari, i els comprovants de pagament corresponents. Serà considerada documentació justificativa les nòmines referents a la realització de l’activitat. Només serà computable de cara a la justificació el 25% del total de la nòmina. D’acord amb l’apartat 7.1 e d’aquesta Resolució, no s’admetran com a justificants els relatius a manutenció i dietes, atès que no es consideren despesa subvencionable.

13.3 Els beneficiaris han de presentar aquest compte justificatiu durant els 30 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el BOIB en el cas d’activitats ja realitzades en la data de publicació, o durant els 30 dies naturals següents a la data de finalització de l’activitat en el cas que encara no l’hagin realitzat quan es publiqui la resolució. Qualsevol documentació presentada amb posterioritat a aquesta data no serà admesa com a justificant de la subvenció i això suposarà la pèrdua del dret a rebre la subvenció mitjançant resolució motivada.

13.4 Cal tenir en compte, a més:

- Que es considera despesa justificada totes les despeses imputables a l’activitat subvencionada que, conforme a dret, s’hagin meritat en acabar el període de justificació de l’activitat, amb independència que s’hagin abonat o no als creditors corresponents.

- Que l’IVA només s’inclourà dins el cost elegible si el beneficiari està exempt de declarar-lo.

13.5 Si el compte justificatiu presentat dins el termini establert conté defectes, es comunicaran al beneficiari i se li concediran 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació perquè els pugui esmenar.

 

14. Fiscalització, control i deures de col·laboració

Atès l’apartat e del punt 4,  els beneficiaris queden sotmesos a les mesures de fiscalització, control i deures de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i a les establertes en la legislació de finances i pressuposts de la comunitat autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control de les ajudes públiques. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

15. Revocació dels ajuts concedits

15.1 D’acord amb el que disposa l’article 43 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de subvencions, s’ha de revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, el beneficiari incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l’eficàcia de l’acta de concessió de la subvenció.

15.2 Si de la documentació a què fa referència el punt tretzè es desprèn un incompliment en el projecte que va servir de base a la concessió de la subvenció, la Comissió Avaluadora durà a terme una avaluació del grau d’incompliment, per tal de minorar proporcionalment la quantia de la subvenció que va ser concedida inicialment.

15.3 Els criteris de gradació són els que estableix l’article 20.3 de l’Ordre de la consellera d’Educació i Cultura, d’1 de juliol de 2009, per la qual s’estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d’educació i cultura.

16. Reintegrament

Pertoca el reintegrament total o parcial de les quantitats rebudes i l’exigència de l’interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s’acordi el reintegrament, en els casos establerts a l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

17. Règim d’infraccions i sancions

L’incompliment de les obligacions que estableix aquesta Resolució dóna lloc, sense perjudici del reintegrament que correspongui, al règim d’infraccions i sancions que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

18. Vigència

Aquesta Resolució entra en vigor l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, pot interposar-se un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat, d’acord amb el que estableix l’article 116 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, d’acord amb l’article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 20 de desembre de 2013

La presidenta de l’Institut d’Estudis Baleàrics
Joana Maria Camps Bosch

Documents adjunts