Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 23180
Aprovació inicial de la Constitució del servei públic de la deixalleria i aprovació inicial del Reglament d’ús i funcionament de la Deixalleria del TM Formentera
Versió PDF
El Ple del Consell Insular de Formentera, a la sessió ordinària celebrada 28-11-2014, entre d’altres, es va aprovar inicialment la Constitució del servei públic de la deixalleria i el Reglament d’ús i funcionament de la Deixalleria del TM Formentera, conforme el següent acord:
(...)
3.1.4.- PROPOSTA DE CONSTITUCIÓ DE SERVEI PÚBLIC DE DEIXALLERIA I D’APROVACIÓ INICIAL DEL SEU REGLAMENT D’ÚS.
La senyora Silvia Tur Ribas, consellera de Medi Ambient, Indústria i Energia del Consell, presenta la següent proposta:
“CONSTITUCIÓ DEL SERVEI PÚBLIC DE LA DEIXALLERIA DE TM FORMENTERA I APROVACIÓ DEL REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DE LA DEIXALLERIA DE L'ILLA DE FORMENTERA.
I.- Per acord plenari de 20 d'abril de 2007 s'adjudicà a CESPA S.A, amb CIF A-82741067, el contracte d'alt esmentat. El 24 de maig de 2007 es formalitzà el contracte per duració de deu anys i pressupost de 15.134.492,95 €. El contracte és objecte de la prestació del servei públic juntament amb redacció de projecte de construcció de Deixalleria i nau d'operacions, i l'obra de les mateixes.
A la seva oferta al procediment de licitació a l'any 2006 CESPA S.A presentà un pressupost sobre el projecte bàsic de construcció de les instal·lacions fixes del contracte en qüestió que ascendeix a 1.064.922, 93 €.
II.- Posteriorment, per acord del Ple del Consell Insular de Formentera en sessió ordinària celebrada el 31 d'agost de 2012 es va acordar el següent:
“Primer.- RATIFICAR l’Acord de Comissió de Govern de 27 de juliol de 2012 pel qual s’aprova el projecte bàsic modificat del Punt Net (Deixalleria) i nau d’operacions de l’expedient de modificació núm. 1/2012, ja previst en el Contracte núm. 12/2006 de gestió de servei públic de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes de l’illa de Formentera.
Segon.- APROVAR LA PRÒRROGA del Contracte originari de gestió serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes de l’illa de Formentera (C núm. 12/2006) per termini de dos anys d’acord amb el punt quart del plec de clàusules administratives que regeix el contracte, vistos els informes del servei tècnic de l’àrea de Medi Ambient del Consell Insular de 19 de juliol de 2012 i dels serveis jurídics del 24 de juliol de 2012.
Tercer.- APROVAR LA MODIFICACIÓ CONTRACTUAL amb número 1/2012 del contracte originari, amb número 12/2006, de gestió de servei públic de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes de l’illa de Formentera, sobre la base del PROYECTO BÁSICO MODIFICADO DE DEIXALLERIA DE FORMENTERA INSTALACIÓN PARA LA RECOGIDA SELECTIVA DE DIFERENTES FRACCIONES DE RESIDUOS, 12 de juny de 2012, i de l’INFORME ECONÒMIC PER A LA MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE DE GESTIÓ DEL SERVEI DE RECOLLIDA I TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS I MATÈRIA ORGÀNICA, NETEJA VIÀRIA I MANTENIMENT DE ZONES VERDES A L’ILLA DE FORMENTERA, JULIOL 2012, tenint en compte la causa imprevista de la situació econòmica actual que recomana la disminució del preu d’execució de l’obra per donar suport al servei públic en qüestió, i per motius d’interès general, la inclusió del servei de neteja de platges dins del servei de recollida, transport i neteja de tot el terme municipal de Formentera, com a servei públic essencial a executar per aquest Consell Insular, així com ordenar discrecionalment les prestacions del servei donades les noves necessitats que genera la producció de residus de la població de l’illa, un cop comprovat que la modificació de les prestacions valorada en 2.036.813,32 € (IVA inclòs) no supera el límit legal del 20% del preu primitiu del contracte originari.
Tot això d’acord amb els arts. 59, 101, 146 i 160-163 del TRLCAP i punt setè dels plecs de clàusules administratives que regeix el contracte originari número 12/2006 segons els informes del servei tècnic de l’àrea de Medi Ambient d’aquest Consell Insular de 5 de juny de 2012 i 19 de juliol de 2012, així com Acord del Ple de Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears del 19 de juliol de 2012 i informe de Serveis Jurídics d’aquest Consell Insular del 24 de juliol de i Certificat de retenció de crèdit.
Quart.- ADJUDICAR l’obra i la gestió del servei públic modificat número 1/2012 al contractista principal del contracte originari número 12/2006, a CESPA SA amb CIF A822741067, subjecte al compliment de les condicions establertes per l’Acord Comissió Medi Ambient Balear (CMAIB) de 19 de juliol de 2012, per un import de 2.036.813,32 € (IVA inclòs), d'acord amb la Provisió del Conseller de Presidència, Hisenda i Territori de 24-7-2012:
|
Exercici |
Import |
|
|---|---|---|
|
2012 |
216.826,60€ |
RC |
|
2013 |
650.479,84€ |
Proposta conseller |
|
2014 |
650.479,84€ |
|
|
2015 |
650.479,84€ |
|
|
2016 |
650.479,84€ |
|
|
2017 |
650.479,84€ |
|
|
2018 |
108.413,30€ |
(...)”
Així mateix s'aprovà la pròrroga del contracte 12/2006 per dos anys més segons punt quart del plec de clàusules administratives que regeix el contracte, és a dir fins a maig de 2019.
III.- Així una vegada, el Consell Insular disposa del terreny de la seva titularitat per la implantació de la Deixalleria i nau d'operacions, es comunicat a la adjudicatària per tal que doni compliment a les obligacions de construcció de les instal·lacions fixes del contracte, així per escrit presentat pel Sr. Francisco J. Muñoz Sánchez, tot actuant en representació de l’entitat CESPA, S.A, amb data d’entrada a aquesta Corporació el 19 de febrer de 2014 (NRGE 5414), mitjançant el qual es demana la concessió del permís d’instal·lació d’una activitat permanent major de Deixalleria al polígon industrial de Sant Francesc, TM Formentera.
També la concessionària presentà el projecte d'edificació de la DEIXALLERIA DE FORMENTERA, visat núm. 13-00170-14, de 10 març de 2014, amb entrada al Consell Insular el dia 11 de març de 2014, NRGE 7328, en el que es sol·licità emissió de llicència d'obra municipal.
Així per Comissió de Govern, en sessió ordinària, celebrada el 7 d'abril de 2014, es va atorgar llicència d'instal·lació d'activitats i d'obra major per a la construcció de la Deixalleria i nau d'operacions previstes al projecte i al punt 8.3 i 8.4 dels plecs de clàusules administratives.
IV.- De conformitat amb l'informe jurídic de 10 d'abril de 2014 sobre normativa d'aplicació i procediment a seguir per autoritzar la subcontractació de les prestacions accessòries de les obres del contracte de gestió de servei públic i segons punt 8.1 d) del PCAP i art.115 del TRLCAP, el Ple del Consell Insular en sessió ordinària celebrada el 25 d'abril de 2014 va acordar:
“PRIMER.- APROVAR LA SUBCONTRACTACIÓ DE LA CONSTRUCCIÓ DE LA DEIXALLERIA I NAU D'OPERACIONS PREVISTES AL CONTRACTE DE SERVEI PÚBLIC DE RECOLLIDA, TRANSPORT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS I MATÈRIA ORGÀNICA, MANTENIMENT DE ZONES VERDES I NETEJA VIÀRIA (EXP.CTO 12/2006 MODIFICAT PER CTO.1/2012) SOL·LICITAT PER LA CONCESSIONÀRIA CESPA S.A, amb CIF núm. A-82741067, amb domicili social a avinguda Catedral, 6-8, Barcelona A FAVOR DE LA SUBCONTRACTISTA FERROVIAL AGROMAN S.A, amb CIF núm. A-28019206, i domicili social al carrer Ribera del Loira, 42, Parc empresarial, Campo de la Madrid, Madrid, en compliment de determinacions del projecte d'edificació DEIXALLERIA DE FORMENTERA, visat núm. 13-00170-14, de 10 març de 2014, presentat el dia 11 de març de 2014, NRGE 7328. Tot allò en virtut d'escrit presentat per la concessionària CESPA S.A presentat el dia 4 d'abril de 2014, NRGE 9687, sobre la conformitat amb la interpretació sobre la possibilitat de subcontractar prestacions accessòries acordat pel Ple en sessió celebrada el 28 de març de 2014 i de sol·licitud d'autorització de subcontractació i presentació de la documentació legalment exigible, segons determina l'informe jurídic de 10 d'abril de 2014 i en compliment de les clàusules 8.1, lletra d), 8.3 i 8.4 dels plecs de clàusules administratives particulars del contracte, tot suposant el pressupost de les obres un 2,70 % del pressupost de licitació de l'objecte del contracte, de conformitat amb el que preveuen els articles 6, 115-116, 170 del RD legislatiu 2/2000, de 16 de juny que regula el Text Refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques aplicable segons disposició transitòria primera del RD legislatiu 3/2011, de 14 de novembre
SEGON.- NOMENAR al sr. Francesc Ribas Tur, Coordinador d'Infraestructures del Consell Insular, com representat de l'Administració pel que fa al seguiment i control de la correcta execució de les obres subcontractades en el termini establert als plecs i segons determinacions del projecte d'edificació visat aprovat, i especialment el control sobre el desenvolupament del Llibre de subcontractació.
TERCER.- El departament d'intervenció del Consell Insular de Formentera podrà comprovar l'estricte compliment dels pagaments que CESPA SA, concessionària, ha de fer a FERROVIAL AGROMAN S.A, subcontractista de les obres dalt esmentades dins del termini màxim legal de pagament previst a l'art.116 del RD legislatiu 2/2000, de 16 de juny i Llei 3/2004,de 29 de desembre de mesures de lluita contra la morositat a les operacions comercials i Directiva 24/2014/UE de 26 de febrer de contractació pública. Així podrà requerir justificant de compliment dels pagaments al subcontractista.
QUART.- NOTIFICAR ALS INTERESSATS. Aquest acte posa fi a la via administrativa, el qual és automàticament executiu, i davant el qual podrà interposar recurs potestatiu de resolució davant el mateix òrgan que el va dictar, en el termini d'un mes a contar des del dia següent a la recepció del mateix, segons preveuen els articles 116-117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, o be, directament recurs contenciós davant els Jutjats de lo Contenciós competents, en el termini d'un mes a comptar des del dia següent de la recepció del present, d'acord amb el que preveuen els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol de jurisdicció contenciosa administrativa (...)”.
V.- Consta informe dels SSTT de l'Àrea de Medi Ambient del Consell Insular de 12 de novembre de 2014:
“Assumpte: IT sobre la construcció i posada en funcionament d’una deixalleria prevista al contracte del servei públic de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes del TM de Formentera.
Vist el plec de clàusules administratives i tècniques del contracte de gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viaria i manteniment de zones verdes del TM de Formentera.
Vista la llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sols contaminats.
Vista la llei 7/85, de 2 d’abril, de bases del règim local.
S’informa que:
Que es objecte del contracte referit, entre d’altres, la redacció i execució del projecte de construcció d’una deixalleria i una nova nau d’operacions, la gestió està inclosa al mateix contracte.
Així mateix el plec estableix a la clàusula 1.5. del plec de clàusules tècniques:
“La construcció de la deixalleria s’iniciarà una vegada l’ajuntament posi a disposició de l’adjudicatari el solar on s’implantarà i haurà d’estar en funcionament dins dels nou primers mesos a partir de la data de disposició del solar.”
El terreny que es preveu va ser adquirit mitjançant la reparcel·lació i distribució de càrregues i drets segons proposta de la CTA de 7 de març de 2013, referent a l’aprovació definitiva de l’estudi de detall i escriptura de reparcel·lació voluntària de la UA POL 03 emplaçada a la zona industrial de Sant Francesc.
Finalment en sessió de Comissió de Govern celebrada en data 7 d’abril de 2014 es va atorgar llicencia d’activitats, instal·lació i obra major per a la construcció de la deixalleria i de la nau d’operacions prevista al projecte i al punt 8.3. i 8.4. dels plecs de clàusules administratives.
Atès que la deixalleria es necessària per donar compliment a les competències pròpies dels ens locals, pel que fa a la gestió dels residus domiciliaris i assimilables. Entre ells, els residus que no son objecte de la recollida selectiva implementada a la via pública.
Per tot l’anterior es considera necessari impulsar el servei previst al contracte de deixalleria per implementar la gestió prevista a la legislació vigent segons el tipus de residu.
Així mateix i per aconseguir un ús eficient de la instal·lació, s’han de reglamentar aspectes propis de la gestió de la deixalleria, principalment la definició del servei, els possibles usuaris, els residus admissibles, entre d’altres, pel que es considera necessari iniciar la tramitació per desenvolupar un reglament d’ús de la instal·lació que tingui en compte els aspectes citats.
Cosa que informo i comunico als efectes adients.
Diego Ojeda Navío.
Tècnic de Medi Ambient.
Formentera, 12 de novembre de 2014”.
VI.- Vista la Providència de la Consellera de Medi Ambient de data 14 de novembre de 2014.
VII.- De conformitat amb el que disposa l'informe jurídic sobre constitució del servei públic i aprovació del reglament d'ús i funcionament del servei públic de deixalleria a l'illa de Formentera de 14 de novembre de 2014:
“(...)FONAMENTS JURÍDICS:
PRIMER.- COMPETÈNCIES EN GESTIÓ I TRACTAMENT DE RESIDUS SÒLIDS URBANS I RESIDUS PERILLOSOS DOMÈSTICS.
L'art. 12.5 è de la Llei 22/2011, de 28 de juliol de residus i sols contaminants preveuen que:
“(...)5. Corresponde a las Entidades Locales, o a las Diputaciones Forales cuando proceda:
a) Como servicio obligatorio, la recogida, el transporte y el tratamiento de los residuos domésticos generados en los hogares, comercios y servicios en la forma en que establezcan sus respectivas ordenanzas en el marco jurídico de lo establecido en esta Ley, de las que en su caso dicten las Comunidades Autónomas y de la normativa sectorial en materia de responsabilidad ampliada del productor. La prestación de este servicio corresponde a los municipios que podrán llevarla a cabo de forma independiente o asociada.
b) El ejercicio de la potestad de vigilancia e inspección, y la potestad sancionadora en el ámbito de sus competencias.
c) Las Entidades Locales podrán:
1.º Elaborar programas de prevención y de gestión de los residuos de su competencia.
2.º Gestionar los residuos comerciales no peligrosos y los residuos domésticos generados en las industrias en los términos que establezcan sus respectivas ordenanzas, sin perjuicio de que los productores de estos residuos puedan gestionarlos por sí mismos en los términos previstos en el artículo 17.3. Cuando la entidad local establezca su propio sistema de gestión podrá imponer, de manera motivada y basándose en criterios de mayor eficiencia y eficacia en la gestión de los residuos, la incorporación obligatoria de los productores de residuos a dicho sistema en determinados supuestos.
3.º A través de sus ordenanzas, obligar al productor o a otro poseedor de residuos peligrosos domésticos o de residuos cuyas características dificultan su gestión a que adopten medidas para eliminar o reducir dichas características o a que los depositen en la forma y lugar adecuados.
4.º Realizar sus actividades de gestión de residuos directamente o mediante cualquier otra forma de gestión prevista en la legislación sobre régimen local. Estas actividades podrán llevarse a cabo por cada entidad local de forma independiente o mediante asociación de varias Entidades Locales.
6. Las administraciones públicas en sus respectivos ámbitos competenciales podrán declarar servicio público todas o algunas de las operaciones de gestión de determinados residuos cuando motivadamente se justifique por razones de adecuada protección de la salud humana y del medio ambiente”.
L'art.25-26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril de Bases de règim jurídic estableix com a servei essencial i obligatori del municipi:
“Artículo 25
1. El Municipio, para la gestión de sus intereses y en el ámbito de sus competencias, puede promover actividades y prestar los servicios públicos que contribuyan a satisfacer las necesidades y aspiraciones de la comunidad vecinal en los términos previstos en este artículo.
2. El Municipio ejercerá en todo caso como competencias propias, en los términos de la legislación del Estado y de las Comunidades Autónomas, en las siguientes materias:
a) Urbanismo: planeamiento, gestión, ejecución y disciplina urbanística. Protección y gestión del Patrimonio histórico. Promoción y gestión de la vivienda de protección pública con criterios de sostenibilidad financiera. Conservación y rehabilitación de la edificación.
b) Medio ambiente urbano: en particular, parques y jardines públicos, gestión de los residuos sólidos urbanos y protección contra la contaminación acústica, lumínica y atmosférica en las zonas urbanas.
(...)
Artículo 26.
1. Los Municipios deberán prestar, en todo caso, los servicios siguientes:
a) En todos los Municipios: alumbrado público, cementerio, recogida de residuos, limpieza viaria, abastecimiento domiciliario de agua potable, alcantarillado, acceso a los núcleos de población y pavimentación de las vías públicas.
b) En los Municipios con población superior a 5. 000 habitantes, además: parque público, biblioteca pública y tratamiento de residuos.
(...)
2. En los municipios con población inferior a 20. 000 habitantes será la Diputación provincial o entidad equivalente la que coordinará la prestación de los siguientes servicios:
a) Recogida y tratamiento de residuos.(...)”.
L'art. 29 de la Llei 20/2006, 15 de desembre Municipal i règim local:
“Artículo 29. Competencias
1. Además de las competencias derivadas de la legislación básica del Estado y del ejercicio de las que puedan ser delegadas por el Estado, por la Comunidad Autónoma, por los consejos y por otras administraciones, esta Ley garantiza a los municipios un núcleo de competencias propias que serán ejercidas por estas entidades con plena autonomía, solamente sujeta al control de constitucionalidad y legalidad.
2. Los municipios de las Illes Balears, en el marco de las leyes, tienen en todo caso competencias propias en las siguientes materias:
(...)
m) Regulación y gestión del abastecimiento de agua potable a domicilio, de la conducción y el tratamiento de aguas residuales y de la recogida y el tratamiento de residuos sólidos urbanos(...)”.
SEGON.- PROCEDIMENT D'APROVACIÓ DEL REGLAMENT.
Serà competència del Ple del Consell Insular de Formentera, segons art. 8.1 i) de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, aprovar les ordenances i els reglaments insulars.
EL REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DEL SERVEI PÚBLIC DE DEIXALLERIA DE L'ILLA DE FORMENTERA, és una norma jurídica municipal amb rang reglamentari, la qual cosa explicita que el seu rang normatiu és inferior, en qualsevol cas, a la llei. Una vegada aprovat i entri en vigor s'integrarà a l'ordenament jurídic amb subjecció als principis de jerarquia.
La iniciativa per a l'aprovació de reglaments municipals (i equivalents) pot fer-se per Resolució de Presidència o per Acord de Comissió de Govern del CIF, segons art.108 del Reglament Orgànic del CIF:
Acord d'aprovació inicial del REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DEL SERVEI PÚBLIC DE LA DEIXALLERIA DE L'ILLA DE FORMENTERA el Ple CIF, per votació favorable de majoria simple segons art.33.2 d i 47.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril. En idèntic sentit l'article 94.1 de la Llei 20/2006.
Informació pública, amb anunci previ a la secció del BOIB, tauler d'anuncis i pàgina web del CIF de l'acord d'aprovació inicial, per un termini mínim de 30 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació d'acord amb l'art.102 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i règim local. Per igual termini s'haurà de tramitar audiència a les associacions, organismes i entitats objecte de les quals tinguin relació directa amb l'objecte de l'aprovació de la norma municipal.
Resolució de totes les reclamacions i suggeriments presentats tant en fase d'informació pública com a l'audiència (amb una nova redacció o modificació, si n’era el cas, del reglament).
Sol·licitar i remetre expedient a l'Institut de la Dona de les Illes Balears per tal que emeti informe sobre l'impacte de gènere del reglament, segons art. 7.g de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, de la dona.
Aprovació definitiva, si n’era el cas, per acord del Ple del CIF per majoria simple segons l'art.33.2.d i 47.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, així com l'article 94.1 de la Llei 20/2006.
Es publicarà l'acord definitiu del reglament en el BOIB com a condició per a la seva entrada en vigor.
(...)
Del que s'informa sota el meu lleial entendre sense perjudici d'un altre millor parer fonamentat en Dret.
Formentera, a 14 de novembre de 2014.
La Lletrada del Consell Insular de Formentera
Sra. Victòria E. Morín Luna”.
VIII.- Atès el que disposen els arts. 102, 151 i 152 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre municipal i règim local de les Illes Balears (LMRL) i art.12.5è de la Llei 22/2011, de 28 de juliol de residus i sols contaminants així com l'art. 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril de bases de règim local.
IX.- Atenent a tot l'anterior, i en virtut de les competències que m'atribueix l'art.107-108 del Reglament Orgànic d'aquest Consell Insular, es proposa per la seva aprovació pel Ple, segons art. 22 de Llei 7/1985, de 2 d'abril de bases de règim local, el següent
ACORD:
PRIMER.- CONSTITUIR EL SERVEI PÚBLIC INSULAR DE DEIXALLERIA DE FORMENTERA.
SEGON.- APROVAR INICIALMENT EL REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DEL SERVEI PÚBLIC DE DEIXALLERIA DE L'ILLA DE FORMENTERA, amb el text que s’insereix com annex.
TERCER- PUBLICAR al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera l’acord d'aprovació de la constitució del servei i l’acord sobre l’aprovació inicial de l'ordenança reguladora per tal que la ciutadania i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions, durant el termini de 30 dies.
QUART- DONAR AUDIÈNCIA PRÈVIA, en compliment de l’article 112.3 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera, a les persones que resultin afectades directament per la disposició, associacions i altres entitats legalment constituïdes a l'illa de Formentera per a vetllar pels interessos professionals, econòmics, veïnals, etc.
CINQUÈ.- REMETRE, així mateix, còpia acarada del Reglament aprovat inicialment a l'Institut de la Dona de les Illes Balears en compliment del que estableix l'art. 7.g de la Llei 12/2006, de 20 de setembre de la Dona de les Illes Balears, pel tal que emeti informe preceptiu sobre l'impacte de gènere del text.
SISÈ.- Considerar que, per al cas que no es presentin al·legacions o reclamacions, la constitució del servei i l'aprovació del Reglament s’entendria aprovada definitivament conforme amb allò establert a l’article 102 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i a l’article 113 del Reglament Orgànic de Funcionament (ROC) del Consell Insular de Formentera, i no serà obligat que el Ple aprovi definitivament el text del Reglament ni que adopti cap acord addicional (incloses les eventuals derivacions a incorporar de l’informe de l’Institut de la Dona, que el Secretari introduirà d’ofici, conforme a l’article 161 del ROC i en donarà compte al Ple, sense que siga necessari acord exprés del Ple, en tractar-se d’una qüestió estrictament de llenguatge, que no atén al fons; si aqueixes derivacions afectessin al fons, sí que haurà d’adoptar-se acord del Ple específic per a resoldre definitivament l’assumpte).
SETÈ.- Considerar que caldrà publicar, en el seu moment, de forma íntegra al BOIB, l’acord final –ja siga l’inicial elevat automàticament a definitiu, ja siga el definitiu pròpiament dit, amb les modificacions i correccions corresponents- del text del reglament de prestació del servei públic als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. (...)”.
Vist que a la sessió de la Comissió Informativa celebrada dia 25 de novembre, es va dictaminar favorablement l’assumpte present (pel vot a favor dels tres representants del grup polític GxF i del representant del grup polític PSOE que formen l’equip de Govern; i l’abstenció del representant del grup polític PP i del representant del grup polític GUIF) en la seua funció de dictaminar els assumptes que han de ser resolts pel Ple, de la manera esmentada de l’assumpte present.
(...)
ACORD
PRIMER.- CONSTITUIR EL SERVEI PÚBLIC INSULAR DE DEIXALLERIA DE FORMENTERA.
SEGON.- APROVAR INICIALMENT EL REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DEL SERVEI PÚBLIC DE DEIXALLERIA DE L'ILLA DE FORMENTERA, amb el text que s’insereix com annex.
TERCER- PUBLICAR al Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera l’acord d'aprovació de la constitució del servei i l’acord sobre l’aprovació inicial de l'ordenança reguladora per tal que la ciutadania i les persones legítimament interessades puguin examinar l'expedient i formular reclamacions, objeccions o observacions, durant el termini de 30 dies.
QUART- DONAR AUDIÈNCIA PRÈVIA, en compliment de l’article 112.3 del Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera, a les persones que resultin afectades directament per la disposició, associacions i altres entitats legalment constituïdes a l'illa de Formentera per a vetllar pels interessos professionals, econòmics, veïnals, etc.
CINQUÈ.- REMETRE, així mateix, còpia acarada del Reglament aprovat inicialment a l'Institut de la Dona de les Illes Balears en compliment del que estableix l'art. 7.g de la Llei 12/2006, de 20 de setembre de la Dona de les Illes Balears, pel tal que emeti informe preceptiu sobre l'impacte de gènere del text.
SISÈ.- Considerar que, per al cas que no es presentin al·legacions o reclamacions, la constitució del servei i l'aprovació del Reglament s’entendria aprovada definitivament conforme amb allò establert a l’article 102 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i a l’article 113 del Reglament Orgànic de Funcionament (ROC) del Consell Insular de Formentera, i no serà obligat que el Ple aprovi definitivament el text del Reglament ni que adopti cap acord addicional (incloses les eventuals derivacions a incorporar de l’informe de l’Institut de la Dona, que el Secretari introduirà d’ofici, conforme a l’article 161 del ROC i en donarà compte al Ple, sense que siga necessari acord exprés del Ple, en tractar-se d’una qüestió estrictament de llenguatge, que no atén al fons; si aqueixes derivacions afectessin al fons, sí que haurà d’adoptar-se acord del Ple específic per a resoldre definitivament l’assumpte).
SETÈ.- Considerar que caldrà publicar, en el seu moment, de forma íntegra al BOIB, l’acord final –ja siga l’inicial elevat automàticament a definitiu, ja siga el definitiu pròpiament dit, amb les modificacions i correccions corresponents- del text del reglament de prestació del servei públic als efectes d’entrada en vigor, tot de conformitat amb els articles 103.1 i 113 de la citada Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
ANNEX:
“REGLAMENT D'ÚS I FUNCIONAMENT DEL SERVEI DE DEIXALLERIA DE L’ILLA DE FORMENTERA.
ÍNDEX.
Títol I: Objecte i competència
Article 1. Objecte
Article 2. Competència
Títol II: Servei de Deixalleria
Article 3. Servei de deixalleria
Article 4. Prestacions
Article 5. Atenció al públic
Article 6. Tipus d’usuaris
Article 7. Obligacions dels usuaris
Títol III: Residus
Article 8. Residus
Article 9. Gestió dels Residus
Títol IV: Gestió de la Deixalleria
Article 10. L’empresa concessionària
Article 11 .Control i funcionament de la instal·lació.
Article 12. Conservació i manteniment de les instal·lacions
Article 13. Personal responsable de la deixalleria
Títol V: Aspectes econòmics
Article 14. Import del servei i revisió anual (periòdica)
Article 15. Recaptació de tarifes
Títol VI: Seguiment
Article 16 . Control i seguiment tècnic del servei
Títol VII: Infraccions
Article 17. Tipus d’infraccions
Article 18. Causes d’agreujament.
Article 19. Sancions.
Títol VIII: Vigència
Article 20. Vigència
TÍTOL I
OBJECTE I COMPETÈNCIA
Article 1. Objecte
És objecte d’aquest Reglament la regulació de les condicions bàsiques que han de regir la prestació del servei públic de la deixalleria al terme municipal de Formentera, així com les possibles ampliacions d’infraestructures, equipaments o serveis anàlegs que es puguin donar al ciutadà.
Article 2. Competència
L’activitat pròpia d’aquest servei esdevé assumida pel Consell Insular de Formentera en base a les competències atribuïdes per la Llei 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases de Regim Local. El Consell Insular de Formentera prestarà aquest servei en règim de gestió indirecta a traves del contracte de servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de les zones verdes de la Illa de Formentera, pel que fa a la deixalleria del polígon industrial de Sant Francesc.
TÍTOL II
SERVEI DE DEIXALLERIA
Article 3. Servei de deixalleria
L’objecte d’aquest servei és gestionar la deixalleria com a centre de recepció i emmagatzematge de residus, prèviament seleccionats pels usuaris, que no són objecte de recollida a la via pública i es un complement a la recollida selectiva que es realitza al municipi, per tal de proporcionar una correcta gestió de cada residu.
Article 4. Prestacions
Les prestacions que inclou el servei són:
Obertura i atenció al públic de les instal·lacions de la deixalleria.
Gestió dels residus aportats pels usuaris (recepció, adequació i retirada), segons la normativa vigent
Control del funcionament de la instal·lació.
Control financer del servei.
Manteniment i conservació de les instal·lacions de la deixalleria i del seu contingut.
Recaptació, si escau, de la tarifa als usuaris de les deixalleries que es determini reglamentàriament pel Consell Insular de Formentera.
Article 5. Atenció al públic
La deixalleria del polígon industrial com a norma general funcionarà de dilluns a dissabte, exceptuant-ne els dies festius.
L’horari es podrà modificar pel Consell Insular de Formentera amb la finalitat d’adaptar-se a les necessitats dels usuaris i millora del servei.
Article 6. Tipus d’usuaris
Poden ser usuaris de la deixalleria les persones físiques, jurídiques i les comunitats de béns que s’hagin donat d’alta prèviament com a usuaris del servei, seguint el procediment establert a aquest efecte.
Per donar-se d’alta l’usuari s’haurà d’identificar i s’obrirà una fitxa que inclourà dades bàsiques de l’usuari, com nom, direcció i telèfon.
Es podran establir convenis amb entitats sense ànim de lucre per que realitzin a les instal·lacions activitats d’educació ambiental enfocades a la gestió de residus.
Amb la finalitat de fomentar la reutilització, el Consell Insular de Formentera també articularà els mecanismes necessaris per garantir la participació d’entitats sense ànim de lucre dedicades a la reutilització dels Residus. Aquestes entitats tindran accés a les instal·lacions segons els convenis, acords o pactes que estableixin amb el Consell Insular de Formentera, per seleccionar aquells residus que consideri adequats per a la seva activitat.
Article 7. Obligacions dels usuaris
7.1. Són obligacions dels usuaris:
Identificar-se amb la documentació pertinent i facilitar les dades, a l’entrada al recinte, i informar del material que es porta. Es permetrà la revisió/control dels residus pel personal de la deixalleria.
Seguir en tot moment les indicacions del personal de recepció per a dirigir-se al lloc de descàrrega, respectant la senyalització, i donant compliment en general a les instruccions del personal del servei.
Dipositar els materials als contenidors corresponents seguint les següents indicacions. Els productes han de ser dipositats directament pel públic de manera selectiva als contenidors de cada categoria de residus, seguint les directrius del responsable del servei, excepte els residus perillosos que seran manipulats pel personal de la deixalleria. En cap cas seran dipositats al terra o als voltants dels contenidors.
7.2. Els usuaris podran consultar qualsevol dubte al personal responsable.
7.3. Abonar, si escau, la taxa corresponent.
TÍTOL III
RESIDUS
Article 8. Residus
8.1. Residus admissibles. Les instal·lacions admetran els següents residus:
Residus admissibles sense limitació.
- Aparells elèctrics o electrònics (RAEE): qualsevol aparell electrònic (o component del mateix).
- Ferralla diversa (FER): Son restes en les que el 80% del material que el conforma és fèrric. També s’admetrà en aquesta categoria restes de cablejat tot i que després es gestioni separadament.
- Envasos lleugers (ELL): Representa la fracció de recollida selectiva corresponent als envasos lleugers domèstics adherits al sistema integrat de gestió (marcats amb el punt verd ): llaunes metàl·liques, brics, envasos i bosses de plàstic, film, porexpan, etc. Es dipositaran al contenidor d’envasos lleugers.
- Paper i cartró (PAP): Representa la fracció de recollida selectiva corresponent als envasos domèstics de paper/cartró adherits al sistema integrat de gestió (marcats amb el punt verd), així com els envasos de cartró comercial. Es dipositaran plegats al contenidor de paper/cartró.
- Envasos de Vidre (VID): representa la fracció de recollida selectiva corresponent als envasos de vidre adherits al sistema integrat de gestió (marcats amb el punt verd). Es dipositaran al iglú verd.
- Piles (PIL): Piles de botó i piles de bastó.
- Fluorescents i llums de vapor de mercuri (FLU).
- Radiografies.
- Productes fitosanitaris.
- Tèxtils i sabates (TEXT).
- CD, DVD, vinils i cintes magnètiques (PLA).
- Altres Residus Valoritzables (AVL): coure, plom, alumini, estany, etc.
- Olis vegetals de procedència de particulars (OLV).
- Olis minerals de procedència de particulars (OLM).
Residus admissibles amb limitació.
|
Nom del residu |
CODI |
Quantitat admesa any |
|---|---|---|
|
Altres residus especials |
ARE líquid ARE sòlid ARE envasos |
20Kg/any |
|
Fusta |
FUS |
500Kg/any |
|
Poda i jardineria |
JAR |
1.000Kg/any |
|
Pneumàtics |
PNE |
50kg/any |
|
Runes |
RUN |
1.000Kg/any |
|
Vidre pla |
VIP |
10Kg/any |
|
Poliester expandit |
PSE |
5Kg/any |
|
Voluminosos |
VOL |
1.000kg/any |
|
Mobiliari de plàstic |
MOVP |
50kg/any |
|
Tuberies i caixes de plàstic |
TUCA |
50kg/any |
|
Bateries diferents a les de plom |
ABAT |
50kg/any |
|
Bateries d’acid i plom, Ni-Cd, Li |
BAT |
50kg/any |
|
Palets de fusta en qualsevol estat |
PAL |
100kg/any |
|
Botelles de camping gas |
BCG |
3 unitats |
Residus perillosos en petites quantitats:
ARE líquids: àcids (salfumant, àcid de bateries, fixador fotogràfic, etc), bases (lleixiu, revelador fotogràfic, desembossadors d’aigüeres, ...), dissolvents (aiguarràs, anticongelants, etc.), olis lubricants no regenerables, productes fitosanitaris (pesticides, adobs, etc, amb textura líquida)
ARE sòlids: sòlids/pastosos (adhesius, coles, pintures i vernissos, ceres, etc), productes fitosanitaris (pesticides, adobs, etc amb textura granulada), cosmètics, medicaments (acceptats als punts SIGRE), productes particulars (radiografies, termòmetres, residus mercurials, plaguicides (mata-rates, insecticides, etc.), tòners i cartutxos de tinta (de fotocopiadores i impressores);
ARE envasos: envasos contaminats metàl·lics o plàstics (que hagin contingut qualsevol tipus de substància perillosa) no adherits a Ecoembes, i altres tipologies d’envasos que requereixin una gestió diferenciada.
Fusta: Tot tipus de fusta no procedent de jardineria.
Poda i jardineria: Constitueix la fracció vegetal en forma i restes vegetals de jardineria i poda de major tamany i tipus llenyós.
Pneumàtics: els pneumàtics fora d’ús son aquells que esdevenen residu una vegada que s’ha substituït del vehicle per uns nous.
Runes: residus provinent de petites obres o reformes a domicilis, comerços o equipaments. Es tracta de materials inerts (trossos de rajoles, guix o maons), també s’hi inclouen a vegades, cables, ferralla, fustes, vidres, cartró o plàstics que l’usuari ha de separar prèviament segons la tipologia del residu.
Vidre pla: material inorgànic dur, fràgil, transparent i amorf que s’utilitza per fer finestres, llunes, i altres, es diferencien dels envasos de vidre.
Poliester expandit.
Voluminosos: son aquells residus de gran tamany que per les seves dimensions poden distorsionar la gestió ordinària dels residus d’origen domèstic. S’inclouen mobles i estris.
Mobiliari de plàstic: similars característiques dels voluminosos, es fabriquen amb policlorur de vinil.
Tuberies i caixes de plàstic: Material format per polietilè de baixa densitat.
Bateries diferents a les de plom: no contenen plom, ni Ni-Cd, ni Li.
Bateries d’àcid i plom, Ni-Cd, Li.
Palets de fusta en qualsevol estat.
Botelles de càmping gas. Suposa perill d’explosiu i inflamable.
8.2. Residus no admissibles. Les deixalleries no admetran els següents residus.
- Residus perillosos procedents petites reformes domiciliaries, com uralita, fibrociment, tela asfàltica, etc.
- Escombraries domèstiques.
- Residus barrejats.
- Residus no identificats o sense classificar.
- RAEE ús professional/industrial.
- Residus orgànics excepte l’esporga.
- Residus hospitalaris: no s’acceptarà cap tipus de residu procedent d’hospitals, clíniques, farmàcies o veterinaris.
- Deixalles o femtes produïdes en escorxadors, laboratoris, casernes, parcs urbans o altres establiments similars, tan públics com privats.
- Residus explosius i/o radioactius (a excepció de botelles càmping gas).
- Residus generats per activitats mineres o extractives.
- Residus ramaders o agrícoles.
- Vehicles i artefactes nàutics al final de la seva vida útil.
- Objectes trobats que han estat lliurats a la policia, abans dels terminis que estableix el Codi Civil.
- Objectes procedents de decomisos, atès que, segons la legislació vigent, aquests materials són responsabilitat de l’Estat.
- Asbest
- Qualsevol altre material que, pel seu contingut o forma de presentació, pugui qualificar-se de perillós per la instal·lació o els seus treballadors.
8.3 No obstant l’anterior, serà possible incloure una ampliació dels residus admissibles, en el cas que es justifiqui la necessitat i l’ interès públic.
Article 9. Gestió dels Residus
9.1. La manipulació dels residus perillosos a les deixalleries ha d’evitar la barreja de diferents residus i el vessament accidental de substàncies contaminants al medi. La manipulació i emmagatzematge d’aquests residus sempre es farà per part del personal de les deixalleries amb tota la cura necessària i no es permetrà que l’usuari entri en contacte amb els llocs on es troben dipositats aquesta mena de residus.
· Fluorescents: S’assegurarà que durant la seva manipulació no es trenquin i s’emmagatzemaran amb les garanties necessàries pel seu correcte transport.
· Bateries: L’emmagatzematge de bateries s’efectuarà en un lloc tancat, ventilat i estanc. Les bateries seran col·locades de forma que no es vessin els líquids que contenen.
· Dissolvents, pintures i vernissos:
En el moment de la retirada dels dissolvents, pintures o vernissos recollits, s’han de prendre les disposicions necessàries per evitar vessaments, sobre tot, en el cas de transvasaments de recipient.
S’avisarà al públic dels riscos i de la prohibició formal de barrejar les diferents substàncies amb altres de característiques diferents.
· Piles: Caldrà garantir la separació entre piles de botó i la resta, per tal de tractar correctament cadascuna.
· Frigorífics i electrodomèstics amb materials perillosos: s’assegurarà durant la seva manipulació que no es trenqui el circuit de refrigeració.
· Olis minerals, vegetals i de cuina usats: en el moment de la retirada dels olis recollits, s’han de prendre les disposicions necessàries per evitar vessaments, sobre tot en els canvis de recipient. S’avisarà al públic dels riscos i de la prohibició formal de barrejar els olis usats de motor amb altres olis de característiques diferents
9.2. L'empresa concessionària del servei de les deixalleries garantirà la gestió dels residus perillosos d'acord amb la legislació vigent i lliurarà la documentació d’acceptació o rebuts dels residus que accepti a petició de l’usuari.
TÍTOL IV
GESTIÓ DE LA DEIXALLERIA
Article 10. L’empresa concessionària
L’empresa concessionària s’encarregarà de la gestió del residus aportats pel usuaris respectant la normativa vigent. En concret serà responsable de:
La recepció del tipus de residus que disposa aquest reglament aportats pels usuaris, segons les quantitats i els horaris establerts.
l’adequació dels residus:
a) Guiar a l’usuari en la primera classificació que ha de realitzar dels residus.
b)Disposició i manipulació correcta dels residus, segons la normativa vigent, per a la seva classificació definitiva en la deixalleria.
c) Condicionament pel transport/buidament dels contenidors en les condicions adequades
La retirada dels residus per a la seva correcta gestió, segons la normativa vigent, amb destinació als tractadors o abocadors autoritzats, prioritzant la seva revaloració. Els productes recollits s’evacuaran vers les instal·lacions de tractament o valoració adequades i autoritzades, o s’entregaran a gestor autoritzat.
En l’interior del recinte de la deixalleria no es pot dur a terme cap operació de recuperació, sense autorització expressa de l’Àrea de Medi Ambient del Consell Insular de Formentera, excepte els treballs propis de desballestament i classificació de materials valoritzables.
La gestió dels residus serà sempre a risc i ventura durant el període de duració del respectiu contracte, excepte dels considerats com a residus perillosos.
Article 11 . Control i funcionament de la instal·lació
11.1. L’empresa concessionària portarà un control del funcionament de la instal·lació que inclourà:
Registre informàtic d’entrada d’usuaris. Disposarà d’un programa informàtic que permetrà conèixer, els tipus de residus dipositats i la seva quantitat. Aquestes fitxes es consignaran en un registre que permetrà realitzar estadístiques.
Registre informàtic de sortida: origen, naturalesa, quantitat, destinació i data de retirada dels productes evacuats per deixalleria.
Informe d’incidències diàries: problemes, reclamacions, etc.
Freqüències horàries d’ús de les deixalleries.
Altres dades que siguin determinades pel Consell Insular de Formentera.
Es realitzarà periòdicament un control de l’estat i el grau de reemplaçament dels contenidors i de la senyalització.
Tot l’anterior sense perjudici donar compliment al que estableix la normativa de residus sobre la informació.
Anualment es realitzarà una memòria anual amb els residus tractats, segons estableix la normativa vigent, sobre informació de residus.
Article 12. Conservació i manteniment de les instal·lacions
Serà responsabilitat de l’empresa concessionària:
Informatitzar la gestió de les deixalleries. En concret, haurà de garantir el registre informàtic de totes les dades d’interès relatives a les aportacions que facin els usuaris, com ara: dia i hora de recepció, matrícula del vehicle, NIF o altres dades d’identificació, tipus d’usuari, identificació del residu, quantitat aproximada, incidències, etc. Les dades seran propietat del Consell i serà d’aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
Proporcionar els elements necessaris per garantir la correcta separació i tractament posterior dels residus segons la seva tipologia.
Mantenir en perfecte estat de neteja i conservació l’accés i les àrees de deposició i, de forma especial, els paviments i contenidors.
Mantenir en bon estat les instal·lacions. Aquest manteniment s’estendrà a l’entorn immediat de les deixalleries que és la tanca perimetral i l’àrea d’influència al carrer (vorera i vial), per evitar que aquesta es converteixi en un punt d’abocaments incontrolats.
Conservació i manteniment dels equips.
Evitar sorolls. El funcionament de la instal·lació no ha de ser l’origen de sorolls aeris o de vibracions mecàniques que puguin constituir una molèstia. Els materials i equips utilitzats per a la manipulació dels contenidors haurà de complir les prescripcions legals en matèria d’emissió sonora.
Evitar olors. Qualsevol emissió d’olors ha de ser immediatament eliminada pels mitjans adients.
Prevenció del perill d’incendis. Està prohibida qualsevol mena de incineració dins la deixalleria. Es col·locaran extintors portàtils per cada 500 m2 de superfície. Estarà prohibit fumar a tot el recinte i en especial a les zones d’emmagatzematge de productes inflamables.
Prevenció dels accidents. En cas que es produeixi el trencament de contenidors, caldrà assegurar que no hagi vessaments de productes tòxics. En cas d’existència de molls de descàrrega elevats, es col·locaran tanques de seguretat per evitar els riscos de caiguda dels usuaris. El gestor de la deixalleria haurà de tenir, obligatòriament, una assegurança que cobreixi aquestes riscos.
Control de plagues. Es realitzarà periòdicament un control de plagues amb la freqüència necessària per tal d’evitar desenvolupament de plagues a les instal·lacions. Es prendrà especial atenció als rosegadors.
Qualsevol altra que vingui determinada per la legislació vigent.
Article 13. Personal responsable de la deixalleria
13.1. L’empresa concessionària del servei proporcionarà el personal necessari per a la gestió de les deixalleries. Hi haurà una persona responsable de cada deixalleria durant les hores d’obertura (jornada completa) i una persona de suport que realitzarà el buidat dels contenidors quan siguin necessari.
Tot el personal de la deixalleria anirà convenientment uniformat, identificat, i tindran com a tasques principals:
Obrir i tancar al públic les instal·lacions en els horaris establerts.
Atendre als usuaris amb amabilitat i eficàcia i informar-los del bon ús de la deixalleria.
Controlar i pesar l’entrada de materials i portar el registre.
Impedir el dipòsit de materials no admesos.
Vetllar per la seguretat dels usuaris.
Vetllar per les operacions de retirada dels materials
Netejar i mantenir la deixalleria.
Complimentar els tràmits administratius establerts (informes, albarans, enquestes, etc.)
Realitzar petites reparacions de forma immediata.
Avisar puntualment de qualsevol problema o incident a les parts interessades.
D’altres que la prestació del servei pugui ocasionar
13.2. Queda expressament prohibit per a tot el personal de l’empresa adjudicatària l’estacionament de qualsevol vehicle dins de la deixalleria.
TÍTOL V
ASPECTES ECONÒMICS
Article 14. Import del servei i revisió anual (periòdica)
Els costos anuals de funcionament de la deixalleria estan inclosos dins del contracte de servei de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de les zones verdes de la Illa de Formentera. Se n’exceptuen els costos de gestió dels residus perillosos que seran a càrrec del Consell Insular de Formentera, sense perjudici que es pugui establir posteriorment una taxa per l’ús de la deixalleria.
El Consell Insular de Formentera es reserva el dret a modificar la relació de residus, tant per exigir-ne l’admissió de nous com per prohibir-ne l’admissió d’aquells inicialment previstos, amb el corresponent efecte sobre la percepció de la taxa, tot d’acord amb la normativa contractual vigent.
Article 15. Recaptació de tarifes
El Consell Insular de Formentera, podrà desenvolupar per aquells residus admissibles i admissibles amb límit una tarifa que s’establirà mitjançant ordenança fiscal prèviament aprovada.
TÍTOL VI
SEGUIMENT
Article 16 . Control i seguiment tècnic del servei
El responsable del contracte de gestió dels serveis de recollida i transport de residus sòlids urbans i matèria orgànica, neteja viària i manteniment de zones verdes del TM Formentera, s’encarregarà de realitzar el seguiment del contracte pel que respecta a la deixalleria, i de l’aplicació del present reglament.
A més dels informes previstos, es podran sol·licitar els que els tècnics del Consell estimin oportuns per garantir la prestació i millorar l’eficiència del servei.
TÍTOL VII
INFRACCIONS
Article 17. Tipus d’infraccions.
1. Constitueixen infracció administrativa, a més de les previstes a la Llei 22/2011, de residus, tota actuació o omissió que vulneri les prescripcions contingudes en aquest reglament i resta subjecta a la imposició de les sancions corresponents.
Les infraccions al present reglament es qualificaran com a lleus, greus o molt greus.
2. Es consideren infraccions lleus:
a) En general, la inobservança de la normativa sobre lliurament de residus, sempre que no estigui tipificada com a infracció greu o molt greu.
3. Es consideren infraccions greus:
a) El dipòsit dels residus en un lloc diferent de l’indicat.
b) Causar danys o perjudicis intencionats a les instal·lacions.
c) L’abocament de residus no declarats.
d) La reincidència de faltes lleus.
e) L’estacionament de vehicles dins de les instal·lacions.
4. Es consideraren infraccions molt greus:
a) L’ocultació o alteració maliciosa de les dades relatives a la identificació de l’usuari.
b) L’ocultació o alteració de les dades relatives a la identificació dels residus que es pretenen lliurar.
c) La negativa a separar els residus lliurats, d’acord amb els articles d’aquest reglament.
d) Causar danys o perjudicis intencionats a les instal·lacions.
e) Permetre la reutilització dels residus, sense el consentiment exprés del Consell.
f) La reincidència en faltes greus.
Article 18. Causes d’agreujament.
Serà causa d’agreujament de la sanció, l’afectació del risc per a la salut de les persones o la seguretat de les instal·lacions, els danys produïts al medi ambient, la reiteració de faltes, així com el benefici obtingut de l'infractor que, donarà lloc, en tot cas, a la imposició de la sanció en el seu grau màxim.
Article 19. Sancions.
Per la comissió d’infraccions lleus: multa de fins a 300,00 euros.
Per la comissió d’infraccions greus: multa de 300,01 euros fins a 1.500,00 euros.
Per la comissió d’infraccions molt greus: multa de 1.500,01 euros fins a 3.000,00 euros.
La competència per a la imposició de les sancions és del president del Consell Insular de Formentera.
La imposició de sancions es durà a terme d’acord amb el procediment establert en la normativa administrativa reguladora dels procediments sancionadors. Aquestes sancions s’imposaran sense perjudici de la reparació dels danys causats.
TÍTOL VIII
VIGÈNCIA
Article 20. Vigència
El reglament entrarà en vigor, de conformitat amb l’article 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, una vegada publicat íntegrament el seu text en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, i una vegada transcorregut el termini de 15 dies hàbils a què es refereix l’article 113 d’aquesta Llei.”
Per la qual cosa es sotmet a informació pública durant el termini de trenta dies hàbils, per tal que les persones interessades puguin examinar l’expedient i formular al·legacions i suggeriments, així com per donar audiència a les associacions inscrites en el registre municipal d’associacions veïnals, la finalitat de les quals estigui directament relacionada amb l’objecte de la disposició, en els termes de l’article 102 de la Llei 20/2006, de 27 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears. Considerar que si en el termini d’informació pública i d’audiència prèvia no hi ha reclamacions, objeccions o observacions, s’ha d’entendre definitivament aprovat l’acord inicialment adoptat, sense necessitat d’un nou acord exprés.
La consulta de l’expedient es realitzarà a les dependències del Consell Insular de Formentera, Plaça de la Constitució núm. 1, Sant Francesc (Formentera), en horari d’atenció al públic (de 9.00 a 14.00 hores) i de dilluns a divendres, o dins la web del Consell Insular www.consellinsulardeformentera.cat .
Formentera, 15 de desembre de 2014
El President,
Jaume Ferrer Ribas